Zrodzony z fantastyki

 
mad_berzerker
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 77
Rejestracja: wt lut 04, 2003 5:36 pm

Gildia Zabójców inaczej...

czw gru 11, 2003 7:46 pm

Ciekawi mnie, czy macie jakie¶ niecodzienne pomys³y na gildiê/klan/stowarzyszenie/co-tam-jeszcze-innego zabójców. <br />Nie chodzi mi o typowy, oklepany wizerunek "ponurego" go¶cia z duz± ilo¶ci± narzêdzi do zabijania, morduj±cego dla gildii/pieniêdzy/itp. <br /> <br />Raczej grupy takie jak ¶redniowieczni bodaj¿e asasyni z krajów islamskich - Ci, na podstawie których powsta³ klan asamitów do W:M.
 
iliphar
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 65
Rejestracja: śr kwie 02, 2003 1:37 pm

czw gru 11, 2003 9:16 pm

Gildia zabojcow z Ankh - Morpork ze Swiata Dysku Pratchetta. <br />Chyba byla dosc nietypowa. :mrgreen:
 
mad_berzerker
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 77
Rejestracja: wt lut 04, 2003 5:36 pm

sob gru 13, 2003 5:11 pm

NIecodzienna - owszem, ale nie nietypowa. <br />Zabójcy byli szablonowymi mordercami ze ¶wiatów fantasy - czarne stroje, du¿o broni, zdolno¶æ cichego poruszania. <br />Fakt cenili ludzkie ¿ycie (dlatego ¿±dali du¿ych sum pieniêdzy, ¿eby je odebraæ) ale by³ to po prostu typowy dla Pratchetta sposób opisywania zjawisk w ¶wiecie dysku. <br /> <br />Z Pratchetta, bardziej nietypowy by³ zakon (?) "Hashashin" - ci, co nadu¿ywali haszyszu. B±d¼ co b±d¼ dosyæ blisko spokrewniony ze swoim islamskim pierwowzorem (patrz mój poprzedni post), z którego zaczerpniêto te¿ takie nazwy jak np. "Alamut". <br /> <br />Chodzi³o mi o ca³kiem nietypowe gildie. <br />Np. taka, która u¿ywa tylko trucizny. Albo grupa specjalizuj±ca siê w oszustwie i przebraniach, zamiast podstêpnego skradania i u¿ywaj±ca wy³±cznie garoty. <br />Mile widziane sugestie grup o niecodzienych motywach (skrajnie neutralni/praworz±dni/chaotyczni fanatycy albo co¶ w tym stylu).
 
Nightwalker__
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: pn lut 02, 2004 6:19 pm

czw lut 05, 2004 12:23 pm

Ma³a gildia. Je¿d¿±ca po ¶wiecie jako cyrk. Najpierw przybywa do miasta, daje przedstawienie akrobacji i przeró¿nych sztuczek, a w miêdzy czasie, kiedy wszyscy zainteresowani s± cyrkiem ginie jaki¶ cz³owiek na sali b±d¼ w mie¶cie, (je¶li nie dotar³ na przedstawienie). Dziêki zainteresowaniu, jaki wzbudza wêdrowny cyrk czêsto przez d³u¿szy czas mieszkañcy miast nie zauwa¿aj±, i¿ kogo¶ "z ich rodziny" nie ma. <br /> <br />Na cz³onków tej gildii sk³adaj± siê z³oczyñcy, którzy posiadaj± wysokie rangi w umiejêtno¶ciach przebieranie, równowaga, wystêpy, skakanie itd. Tak samo bardowie z czarami kuglarstwo s± mile widziani, czêsto wystêpuj± jako clowny. <br /> <br />Nikt tak naprawde nie wie kto nimi dowodzi. Mo¿liwe, i¿ wogóle nie maj± dowódcy i dzia³aj± intuicyjnie. Ciêzko ich znale¼æ i zleciæ zadanie, ale jak juz siê uda mo¿na byæ pewnym ze zostanie wykonane. Wiêkszo¶æ cz³onków tej gildii przejawia oznaki szaleñstwa.
 
Shade__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 468
Rejestracja: śr mar 03, 2004 9:11 pm

pt mar 05, 2004 9:50 pm

Nietypow± organizacj± s± na pewno Z³amane ró¿d¿ki ... <br />Magowie -zabójcy których przywódc± jest potê¿ny Bia³y Smok...
 
RooPerT
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: czw maja 20, 2004 11:31 am

pt maja 21, 2004 2:18 pm

Mo¿na tak¿e zrobiæ grupe kap³anów np. wyznawców talosa kturzy bêd± chodziæ po wioskach i wymuszaæ haracze . <br /> mówi±c im ze zniszczy sie ich wioske albo ze¶le siê palgi
 
Garret Jorinson
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 314
Rejestracja: pn kwie 05, 2004 8:23 pm

ndz maja 30, 2004 11:36 am

Oto moja wizja ciekawej gildii <br /> <br />Gildia, która pos³uguje siê tylko i wy³±cznie strun± od gitary, któr± dusz± swoje ofiary. <br />Wystêpowanie: cz³onkowie gildii dzia³aj± tylko w najwiêkszych miastach <br />Organizacja: S± bardzo dyskretni, a ich organizacja jest istnym arcydzie³em. ka¿dy cz³onek wie o gildii tylko tyle, i¿ kto¶ jest tam na górze, a zlecenia przekazuje mu jego prze³o¿ony. oprócz tego wspó³pracuje z jednym lub max. dwoma osobami. Ka¿da z nich wie o gildii tyle samo. Jedynie prze³o¿eni mog± wiedzieæ co¶ wiêcej. Gdy komunikuj± siê z podw³adnymi zawsze magicznie zmieniaj± g³os, wygl±d, wzrost, nawet zapach. <br />Je¶li zabójca zostanie pochwycony i przetrzymany w wiêzieniu, prêdzej czy pó¼niej gildia go zlikwiduje. Ma wtyki. Je¶li zginie, to jego cia³o zostanie przechwycone i spalone. Szcz±tki s± przechowywane w specjalnych miejscach. <br /> <br />Ka¿dy cz³onek musi spe³niæ spore kryteria, aby nie tylko dostaæ siê do gildii, a nawet w niej pozostaæ. Po pierwsze musi zwróciæ uwagê gildii. gdy to uczyni, musi przetrwaæ rozmowê z wys³annikiem gildii, czyli musi uwa¿aæ na s³owa. Tylko wys³annicy mog± pos³ugiwaæ siê inn± broni± ni¿ struna. I w dodatku wiedz± jak siê innymi broniami pos³ugiwaæ. Gdy kandydat przetrwa rozmowê, czeka go szereg testów, m.in. szukanie pu³apek w iluzji, wspinaczka po p³askiej ¶cianie maj±c tylko kilka haków do dyspozycji, wyzwalanie z ³ancuchów zamkniêtych na wiele k³ódek itp. <br />Czêsto osoby gin± podczas tzw. "Próby powietrza". Zadaniem jest wytrzymaæ 30 minut pod wod±, wynurzaj±c siê tylko aby nabraæ powietrza, i przy tym nie zwróciæ uwagi osoby, która egzaminuje kandydata. A kandydat do¶æ czêsto musi i¶æ na samo dno, aby egzaminator go nie dojrza³. <br /> <br />Wszystko to prowadzi do wyszkolenia grupy nielicznych, wysoko kwalifikowanych zabójcó, zdolnych wymkn±æ z ka¿dej niemal sytuacji i potrafi±cych doskonale zabijaæ. Trzonem umiejêtno¶ci s± ciche poruszanie, ukrywanie, wspinaczka, wyzwalanie, otwieranie zamków, unieszkodliwianie urz±dzeñ, zauwa¿anie, przeszukiwanie. Oprócz tego wraz z przyjêciem do gildii otrzymuje siê atut Krzepko¶æ (pozosta³o¶æ po "Próbie powietrza" oraz pochodnych). <br /> <br />Przywódca nie jest znany zabójcom, jedynie wys³annikom, prze³o¿eni tylko siê z nim komunikuj±. Pradopodobnie jest on pó³czartem, pó³cz³owiekiem, bez skrzyde³.
 
Anonim_1

pn lip 05, 2004 9:02 pm

Moim zdaniem gildie zabójców w światach D&D (przynajmniej opierających się o zasady umieszczone w Core Rulebookach) powinny w dużym stopniu opierać się na magii - zarówno arcane, jak i divine. Problemy z bezpieczeństwem zabójców po dokonaniu zamachu, konieczność oszukiwania magicznych pułapek, jak i walki z ochroną wymuszają dogłębną znajomość magii - lub posiadania sporej liczby magicznych przedmiotów. <br />Zresztą, niezależnie od skuteczności zabójcy pozostaje jeszcze problem ze wskrzeszeniami... <br /> <br />Żółwiowa gildia <br /> <br />Nie jest gildią w pełni tego słowa znaczeniu, raczej ogólnoświatową organizacją skupiającą osoby, zdolne do popełnienia za pieniądze wielu świństw, z morderstwem włącznie. Gildia ma tylko jedną siedzibę, ukrytą z dala od cywilizacji, zabezpieczoną przed wykryciem potężnymi zaklęciami. Służy gildii jedynie w roli miejsca, gdzie przyszli członkowie przechodzą krótki, bo kilkutygodniowy, trening, jak również zwoływanym raz na kilkanaście lat (jedynie w chwili wielkiej potrzeby) zgromadzeniom. <br /> <br />Członkowie gildii to kapłani, czarodzieje i bardowie, którzy zdecydowali się wykorzystać swoje umiejętności (oraz łaskę boską) by zarobić duże sumy pieniędzy. Używając magii, wślizgują się lub - co dzieje się znacznie częściej - wteleportowują do mieszkań swoich ofiar, po czym zabijają je (jeśli wiedzą, że nikogo nie będzie stać na wskrzeszenie) lub przemieniają w żółwie i traktują czarami unieruchamiającymi, następnie zabierając ze sobą. <br />Żółwie, jak powszechnie wiadomo, są stworzeniami długowiecznymi. Członkowie gildii opiekują się nimi, pozostawiając w miejscach, które chronione są przed zaklęciami skanującymi. Wynajęci fachowcy dbają, by żółwiom było wygodnie i przyjemnie, chroniąc przed przedwczesną śmiercią.
 
Awatar użytkownika
EverAfter
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 857
Rejestracja: śr cze 23, 2004 7:24 pm

Gildia Czarnych Mieczy

śr lip 07, 2004 5:12 pm

Gildia Czarnych Mieczy - wymyślona przeze mnie. <br />Tworzą ją nie zabójcy/skrytobójcy, a łotrzykowie o charakterze neutralnym, którzy posiadają swoisty kodeks honorowy: <br />1. Nie zabijać niewinnych. <br />2. Nie bratać się z tymi, którzy zabijają niewinnych. <br />3. Mieć szacunek dla przyjaciół i mistrzów. <br />4. Nie dokonywać masowych rzezi. <br />Mimo, że zwykle sa wyjęci spod prawa, to z ich usług korzystają nawet królowie. Przyjmują każdą rasę. Warunki do wstąpienia: <br />1. Mieć ponadprzecietną wiedzę (nie tylko na tematy związane z zabijaniem i bronią) <br />2. Być całkowicie nautralnym, wolnym i niezależnym. <br />3. Mieć szacunek dla idealistów i ludzi czynów, nie słów. <br />4. Znać hymn Gildii Szarych Mieczy. (kiedy będę miał ten hymn przygotowany, to go zamieszczę) <br /> <br />Członkowie tej gildii są zwykle małomówni, ubrani w czarne stroje, używają krótkich mieczy, lekkich kusz i najcięższych trucizn - Ekstraktu z czarnego lotosu, Smoczej żółci i innych.
 
Firewall
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 136
Rejestracja: sob wrz 13, 2003 11:50 pm

czw lip 08, 2004 12:37 am

Zbeszcze¶ci³e¶ las, zabijaj±c zbyt wiele zwierz±? Mo¿e spalile¶ parêdziesi±t drzew? Albo tez z³apa³e¶ driadê i niecnie siê z nia "zabawia³e¶"? <br />Odszed³e¶ potem, zadowolony, ¿e wszystko usz³o ci na sucho? Taaak...strasznie sie myli³e¶... <br /> <br />Stowarzyszenie Czarnego Lotosu zajmuje siê karaniem ludzi za z³e uczynki wobec lasu. ¦ledz± ofiary jako zwierzêta, a potem rozrywaj± je, aby ukazaæ innym gniew lasu. <br />Obserwuj± co ludzie robi± z przyrod± w ich obli¿u- s± neutralni, nie mieszaj± siê w ludzkie zatargi...ale biada tym, którzy nie szanuj± natury. Je¿eli przestêpstwo jest l¿ejsze, staraj± siê zatruæ jedzenie ofiary- powoduj±c d³ugotrwa³± chorobê. Nie przyjmuj± zleceñ, nie mo¿na siê z nimi skontaktowaæ (wyj±tkiem s± le¶ne istoty). Maj± swojego przywódcê- druida tak neutralnie podchodzacego do wszystkiego , ¿e niektórzy ¼li ludzie wydaj± siê przy nim dobroczyñcami. Sami wybieraja swoich nowych cz³onków z po¶ród wy³±cznie druidów- liczba asasynów jest zawsze sta³a.
 
Thomas Percy
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2969
Rejestracja: śr lip 03, 2002 11:50 am

pt lip 09, 2004 11:47 am

 
Skrytobójca__
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 63
Rejestracja: czw paź 07, 2004 4:11 pm

czw paź 07, 2004 4:26 pm

Gildia Zabójców (wiem, wiem, oklepana nazwa). Typy uzbrojone jedynie w kusze snajpery z zatrutymi be³tami, sztylety do rzucania, miecze (d³ugie dla ¶rednich i krótkie dla ma³ych) i z³odziejskie narzêdzia. Kodeks zabrania u¿ywaæ im innych broni. Bior± du¿o kasy, gdy¿ ludzkie ¿ycie jest warte duzych pieniêdzy. Ka¿demu cz³onkowi przypada jdna próba- jak jednemu sie nie uda i nie zabije to bierze siê za to drugi. Jezeli wszyscy sie powtórz± to wszyscy rzucaj± siê na chama :) Nie mog± zabijaæ osób nieznanych. <br />I jak wam siê podoba?
 
Awatar użytkownika
Eamanne
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: ndz lis 13, 2005 6:45 pm

pt lis 24, 2006 8:08 pm

Co¶ w stylu Morag Tong z Morrowinda...<br /><br />Honorowi zabójcy, gildia, któr± wszyscy akceptuj±. Jak jest na ciebie wyrok to nie ma si³y - na pewno zostanie wykonany. Maj± swój kodeks i nie zabijaj± ot tak - dla pieniêdzy albo bo to ich hobby. Wyrok kto¶ im zleca, ale zabójstwo musi byc umotywowane. Stra¿nik nie ma prawa zaaresztowac cz³onka za zabójstwo, je¶li ma niesfa³szowany (albo przynajmniej nie stwierdzono fa³szu) wyrok gildii. <br /><br />To tyle.
 
Awatar użytkownika
prEDOator
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2266
Rejestracja: pt sie 23, 2002 1:11 pm

pn lis 27, 2006 12:37 pm

Może to Cię zainteresuje:<br /><br />Opis organizacji z mojego settingu.<br /><br />SIOSTRY PŁOMIENIA<br /><br />Jest to organizacja, która strzeże swych sekretów bardzo dokładnie. Jest to stowarzyszenie od wykonywania tak zwanej brudnej roboty. Są znakomitymi szpiegami, zabójcami i złodziejami. Podejmują się one prawie każdego zlecenia, oczywiście o ile zapłacisz odpowiednią sumę.<br />Symbol: Płonąca szpilka<br />Historia: Pierwsze pogłoski o nich zaczęły pojawiać się w okolicach 160 roku, kiedy to zamordowano Liriena Warrona, króla Mirii. W jego szyję wbite były dwie długie szpile, z końcówkami ozdobionymi na wzór słońca. Jedna kobieta ze służby orzekła, że widziała tą szpilkę we włosach tancerki, którą król potajemnie sobie sprowadził. Nie było po niej jednak żadnego śladu, a kobieta, która rozpoznała narzędzie zbrodni została znaleziona martwa następnego dnia. Przez następne lata popełniono jeszcze kilka morderstw, o których było głośno w świecie, a wszędzie znajdywano długą szpilę. Nie była ona jednak, zawsze przyczyną zgonu. Czasem po prostu leżała obok kielicha, z którego wypito truciznę. W roku 205 morderczyni, nie udało się uciec przez feralny skok z muru, w trakcie, którego złamała nogę. Została schwytana w momencie, gdy chciała popełnić samobójstwo. Przez kilka dni tortur i sondowania jej umysłu przez arcymaga Tlio, sprowadzonego do tego konkretnego zadania w końcu dowiedziano się nieco więcej o tej organizacji. Nie poznano jednak miejsca, w którym znajduje się główna siedziba. Morderczyni została otruta we własnej celi. <br />Organizacja: Strukturze stowarzyszenia jest praktycznie nieznana. Wiadomo, że przyjmowane są tylko kobiety o ognisto-rudych włosach. Na czele organizacji stoi niejaka Przełożona Płomienia, której nikt jeszcze nie widział. Na zebraniach zawsze słychać było tylko jej głos. Z bardzo mętnych informacji, jakie Tlio ujrzał dowiadujemy się, że na spotkaniach siostry noszą gładkie, srebrne maski. Dowiedziano się również, że członkinie na co dzień zajmują się zwykłymi sprawami. Mogą być jedną z naszych sąsiadek. Dopiero, gdy telepatycznie dostaną rozkaz zamieniają się w bezwzględne istoty, które bez przeszkód wykonają zadanie. Każda z sióstr wychowywana jest od dziecka w niezwykłej dyscyplinie. Niestety sposób rekrutacji nie jest znany.<br />Sojusznicy: Nieznani<br />Wrogowie: Nieznani<br />Obszar działania: Nieznany<br />Cele: Nieznane
 
Awatar użytkownika
Agnostos
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2259
Rejestracja: śr paź 05, 2005 9:47 pm

pn lis 27, 2006 11:07 pm

Ej, no, prawie wszystko jest tu nieznane. Rozumiem, że Twoi gracze nie mogą zbyt wiele wiedzieć oraz że lekka aura tajemniczości dobrze robi mrocznym sprawkom, ale nam chyba możesz powiedzieć coś więcej, niż lakoniczne - nieznane :wink:.<br /><br />
Wiadomo, że przyjmowane są tylko kobiety o ognisto-rudych włosach.
<br />Ciekawe to to. Ludzie o takim kolorze włosów stanowią zaledwie nieznaczny ułamek populacji. Do takiej elytarnej organizacji powinny być przyjmowane osoby, które spełniałyby przede wszystkim ostre kryteria sprawnościowe, intelektualne i odpornościowe. Gdy zawężymy poszukiwania do grupy kobiet o rudych włosach, prawdopodobieństwo wyszukania kogo trza drastycznie maleje. No chyba, że farbujemy włoski :wink:.<br /><br />PS. Przepraszam, jeśli się nadmiernie czepiam :wink:.
 
Awatar użytkownika
prEDOator
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2266
Rejestracja: pt sie 23, 2002 1:11 pm

wt lis 28, 2006 11:20 am

Nie mogę bo moi gracze czasem tu zaglądają.<br /><br />A co do koloru włosów to założycielkami tej organizacji były bliźniaczkami o takim kolorze włosów. Obecnie jest to swojego rodzaju tradycja.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości