Zrodzony z fantastyki

 
Famir__
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 954
Rejestracja: wt lis 01, 2005 3:22 pm

czw sty 18, 2007 6:26 pm

a czym rycerz kielicha z 3.0 ró¿ni siê od tego w 3.5 ed. ???
 
Rożek
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 155
Rejestracja: sob cze 19, 2004 3:20 pm

czw sty 18, 2007 6:41 pm

Mam ma³e pytanie czy istnieje magiczna moc tarczy która pozwala³a by na takie co¶:<br /><br />Puklerz na przed ramieniu, po wypowiedzeniu rozkazu, zmienia siê w np. du¿± tarczê.<br /><br />Je¿eli taka moc istnieje to prosil o namiary, a najlepiej na to jaki ma koszt i poziom umagicznienia.<br /><br />Pozdrawiam<br />Ro¿ek
 
Awatar użytkownika
MunchKing
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1288
Rejestracja: czw sty 27, 2005 8:12 pm

czw sty 18, 2007 9:41 pm

Dwa pytania:<br /><br />- Czy natural 20 to automatyczny sukces na testach umiejętności ?<br /><br />- Czy czarodziej, który sam nie posiada dostępu do zaklęć określonego poziomu mógł by teoretycznie uaktywnić takie zaklęcie ze zwoju, gdyby powiódł mu się test czarującego? Np. 5 poziomowy mag, który zdobywa scroll dezintegracji.
 
Awatar użytkownika
joseph__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 361
Rejestracja: czw mar 25, 2004 3:45 pm

czw sty 18, 2007 9:45 pm

<!--quoteo(post=291494:date=Jan 18 2007, 06:41 PM:name=Rożek)-->
Rożek pisze:
<!--quotec--><br />Mam małe pytanie czy istnieje magiczna moc tarczy która pozwalała by na takie coś:<br /><br />Puklerz na przed ramieniu, po wypowiedzeniu rozkazu, zmienia się w np. dużą tarczę.<br /><br />Jeżeli taka moc istnieje to prosil o namiary, a najlepiej na to jaki ma koszt i poziom umagicznienia.<br /><br />Pozdrawiam<br />Rożek<br />
<br /><br /><br />Jest coś podobnego do tego co szukasz, mianowicie puklerz barykady z podręcznika Pieśń i Cisza. Po wypowiedzeniu słowa rozkazu zmienia się on w pawęż. Poziom czarującego to bodaj 5. Cena to lekko ponad 4000 sz o ile mnie pamięć nie myli. Puklerz ma umagicznienie +1. Jego waga zmienia się w zależności od tego czy jest pod postacią puklerza czy pawęży. A oczywiście jeśli chcesz możesz stworzyć przedmiot, który zamienia się w tarczę, nic nie stoi na przeszkodzie...<br /><br />Pozdrawiam j.
 
Awatar użytkownika
DibiZibi
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4316
Rejestracja: śr lis 15, 2006 9:50 pm

czw sty 18, 2007 9:58 pm

- Czy natural 20 to automatyczny sukces na testach umiejętności ?<br /><br />- Czy czarodziej, który sam nie posiada dostępu do zaklęć określonego poziomu mógł by teoretycznie uaktywnić takie zaklęcie ze zwoju, gdyby powiódł mu się test czarującego? Np. 5 poziomowy mag, który zdobywa scroll dezintegracji.
<br /><br /><br />1) Tak, ale tylko przy niektórych.<br /><br />2) To nawet nie musi być czarodziej. Łotrzyk (chyba) też może rzucać zaklęcia ze zwojów za pomocą używania magicznych urządzeń.<br /><br /><br />I moje pytanko. <br />Zna koś jakąś dobrą klasę prestiżową dla Warlock'a?
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

czw sty 18, 2007 11:20 pm

1) Tak, ale tylko przy niektórych.
<br />Żadne umiejętności nie posiadają automatycznego sukcesu (20 na k20) jak i automatycznej porażki (1 na k20).
 
Awatar użytkownika
MunchKing
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1288
Rejestracja: czw sty 27, 2005 8:12 pm

pt sty 19, 2007 7:36 am

-Dzięki Suldarr, potrzebowałem właśnie się upewnić odnośnie tego. A raczej kogoś [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/icon_twisted.gif[/img] <br />-Druga sprawa, Dibi, wiem do czego służy stosowanie magicznych urządzeń i NIE o to pytam. Chodzi mi po prostu o użycie zwoju z wysokopoziomowym zaklęciem przez maga, który normalnie nie ma do niego dostępu (aka. nie jest jeszcze tak potężny by rzucić je samemu normalnie). Wykonalne?
 
Rożek
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 155
Rejestracja: sob cze 19, 2004 3:20 pm

pt sty 19, 2007 9:49 am

Dziêki joseph. Taka zabawka mo¿e sie w przysz³o¶ci przydaæ :wink:
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

pt sty 19, 2007 10:36 am

-Druga sprawa, Dibi, wiem do czego służy stosowanie magicznych urządzeń i NIE o to pytam. Chodzi mi po prostu o użycie zwoju z wysokopoziomowym zaklęciem przez maga, który normalnie nie ma do niego dostępu (aka. nie jest jeszcze tak potężny by rzucić je samemu normalnie). Wykonalne?<br />
<br />Sam sobie odpowiedziałeś w notce z pytaniem. Jeśli powiedzie mu się test czarującego (caster level check), to oże rzucić takie zaklęcie.
 
Riddick__
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 97
Rejestracja: pn lut 07, 2005 7:43 pm

pt sty 19, 2007 3:01 pm

Czyli wychodzi na to, ze nawet taki 5 poz. czarodziej moze sobie rzucic slowo mocy gin bez zadnej kary? Oczywiscie chodzi mi o rzucenie czaru ze zwoju.
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

pt sty 19, 2007 3:44 pm

Technicznie tak. Należy jednak pamiętać, że dostępność zwojów (zarówno w skarbach zdobytych, jak i w sklepach) powinna zależeć od MG. Nieudane użycie zwoju chyba posiada negatywne konsekwencje (trzeba by sprawdzić w PHB).
 
Ratel
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 650
Rejestracja: pn kwie 24, 2006 10:21 pm

sob sty 20, 2007 11:02 pm

1. Rod of Absorption i Epic Rod of Absorption nie s± w stanie absorbowaæ czarów epickich. Ale czy s± w stanie je zasilaæ? Czary epickie traktowane s± najczê¶ciej jak 10 poziomu. Czy mo¿na rzuciæ czar epicki z ber³a zu¿ywaj±c przy tym 10 ³adunków?<br /><br />2. Czy lask± magów mo¿na rzyciæ na siebiê np. Telekinezê zu¿ywaj±c 2 ³adunki i zaabsorbowaæ czar zyskuj±c 5 ³adunków?
 
Clariburnus
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 215
Rejestracja: ndz kwie 16, 2006 1:40 pm

ndz sty 21, 2007 10:53 am

1. Jak dla mnie zbyt umowne za³o¿enie. Poza tym, logicznie, skoro nie mog± ich absorbowaæ, to czemu mia³yby je zasilaæ. A wiêc: wg mnie, nie mog±.<br /><br />2. Je¶li mam trzymaæ siê RAW, to jest to mo¿liwe, choæ koszmarnie nielogiczne. To tak jakby z kosza jab³ek z 10 sztukami wyj±æ i w³o¿yæ dwa i otrzymaæ na koñcu 13 jab³ek. Jako MG albo bym na to po prostu nie pozwoli³ albo z³o¶liwie wywo³a³ "chaotyczne zaburzenia magicznej zasady zachowania energii". :wink:
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

ndz sty 21, 2007 11:30 am

2. Czy laską magów można rzycić na siebię np. Telekinezę zużywając 2 ładunki i zaabsorbować czar zyskując 5 ładunków?
<br />Można, o ile absorbowanie nie zajmuje akcji. Tzn, jeśli nie musisz przygotować akcji do wchłonięcia czaru, to jest to możliwe, choć jako MG bym do tego nie dopuścił.
 
Awatar użytkownika
Kerthal
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 238
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 6:09 pm

ndz sty 21, 2007 1:13 pm

<!--quoteo(post=291720:date=Jan 20 2007, 11:02 PM:name=Ratel)-->
Ratel pisze:
<!--quotec--> 1. Rod of Absorption i Epic Rod of Absorption nie są w stanie absorbować czarów epickich. Ale czy są w stanie je zasilać? Czary epickie traktowane są najczęściej jak 10 poziomu. Czy można rzucić czar epicki z berła zużywając przy tym 10 ładunków?
<br />Czary epickie to nie są czary 10 poziomu, przynajmniej w Forgottenie. W tym settingu Mystra zablokowała mozliwość rzucania zaklęć z poziomów 10-12, lecz nie zabroniła zaklęć epickich (nawet gdy mają praktycznie identyczny efekt). Na podstawie tego wnioskuję, że zaklęcia 10 poziomu i zaklęcia epickie to dwie całkiem różne rzeczy. Prawdę mówiąc nigdzie się nie spotkałem z traktowaniem epickich zaklęć jak czarów 10 poziomu... Mógłbyś podać chociaż jeden podręcznik, gdzie cos takiego zasugerowano?<br />
 
Ratel
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 650
Rejestracja: pn kwie 24, 2006 10:21 pm

ndz sty 21, 2007 1:43 pm

Z SRD:
Epic spells have no fixed level. However, for purposes of Concentration checks, spell resistance, and other possible situations where spell level is important, epic spells are all treated as if they were 10th-level spells.
<br />1. Czy Crown Of Vermin mo¿na zniszczyæ po prostu rzucaj±c jaki¶ s³aby czar obszarowy?<br />2. Czy mo¿na unikn±æ Crown of Vermin za spraw± redukcji obra¿eñ barbarzyñcy?<br />3. Czy Mastery of Elements i Mastery of Shaping Archmagea mo¿na wykorzystaæ przy rzucaniu czarów epickich?
 
Awatar użytkownika
Varmus
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1443
Rejestracja: śr sty 18, 2006 5:52 pm

ndz sty 21, 2007 1:55 pm

1. Jeśli dla ciebie "słaby czar obszarowy" to taki, który zadaje 1000 obrażeń i jeszcze przebija epicką RO, to tak.<br /><br />2. Obrażenia zadane przez Crown of Vermin są liczone razem, także obrażenia przezeń zadane są, oczywiście, zmniejszane przez dowolną RO, której nie przebija epickość. RO barbarzyńcy liczy się. Także, np. posiadając barba z RO 6/-, od obrażeń zadanych przez Crown... (1000 lub 10k10 po udanym RO na Refleks) odejmujesz 6 punktów.<br /><br />3. Nie widzę przeszkód. Sam wynalazłeś czar, więc nie widzę powodu, dla którego MoE i MoS nie powinny być wliczane. Choć, oczywiście, ktoś może mieć inne zdanie...
 
Awatar użytkownika
MunchKing
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1288
Rejestracja: czw sty 27, 2005 8:12 pm

ndz sty 21, 2007 2:11 pm

Czysto mechanicznie, jeśli stworzenie posiada szablon Saint, czy ma prawo zmienić mu się charakter. <br />Co więcej, jeżeli jego charakter przestaje być dobry, czy zachowuje swoje szablonowe zdolności? (w szablonie słowa nie ma o tym, że tak nie jest). Idąc za ciosem, jeżeli spadł by do charakteru zły? Powtórzę jeszcze raz, chodzi mi jedynie o aspekt mechaniczny, nie klimatyczny.
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

ndz sty 21, 2007 3:12 pm

1. Jeśli dla ciebie "słaby czar obszarowy" to taki, który zadaje 1000 obrażeń i jeszcze przebija epicką RO, to tak.
<br />Czary przebijają się przez wszystkie DR'ki.
Czysto mechanicznie, jeśli stworzenie posiada szablon Saint, czy ma prawo zmienić mu się charakter.
<br />Nie. Jest to opisane w paragrafie Sainthood w rozdziale drugim.
 
Clariburnus
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 215
Rejestracja: ndz kwie 16, 2006 1:40 pm

ndz sty 21, 2007 3:21 pm

Czy Crown Of Vermin mo¿na zniszczyæ po prostu rzucaj±c jaki¶ s³aby czar obszarowy?
<br /><br />Na moje wyczucie tak - robale ton± w w wodzie, wiêc czemu nie mia³aby ich spaliæ Kula ognia?<br /><br />Na drugie pytanie odpowiedzia³ ju¿ Suldarr.<br /><br />
3. Czy Mastery of Elements i Mastery of Shaping Archmagea mo¿na wykorzystaæ przy rzucaniu czarów epickich?
<br /><br />Kwestia dyskusyjna. Z jednej strony jest powiedziane, ¿e nie mo¿na ich dopakowywaæ metamagi± (co nasuwa analogiê ze zdolno¶ciami Arcymaga), z drugiej nie ma wyra¼nego zakazu. Przychylam siê do uniemo¿liwienia tego.
 
Awatar użytkownika
MunchKing
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1288
Rejestracja: czw sty 27, 2005 8:12 pm

ndz sty 21, 2007 3:36 pm

Dzięki Suldarr. <br /><br />A kompletnie z drugiej mańki. I ponownie tylko mechanicznie. Jeżeli stworzeniu nałożymy szablon który zmienia mu charakter (np. taki Lolth Touched, który staje się CE), to czy stworzeniu ma prawo ponownie zmienić się charakter (zachowując zdolności), np. na kontrowersyjnie inny np. Neutral Good?
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

ndz sty 21, 2007 4:00 pm

Patrząc na rozdział "Ecology" pod opisem charakteru napisane jest, że charakter zmienia się by pasować od charakteru Lolth. Odczytywałbym to tak, że jeśli istota ma inny charakter (obojętnie w jaki sposób go zyskała), natychmiast zmienia go spowrotem na chaotic evil. <br />Jest to jednak jedynie moja interpretacja, jednakże ten fragment to sugeruje.<br /><br />Ps. Na arenie i tak nie wystawisz lolth-touched saint :wink:
 
Awatar użytkownika
MunchKing
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1288
Rejestracja: czw sty 27, 2005 8:12 pm

ndz sty 21, 2007 5:57 pm

-Argh dzięki Suldarr, ale... chodzi mi bardziej o aspekt mechaniczny niż o fluff. Mówiłem przecież czysto mechanicznie. Fluff też czytałem. Kurde, muszę o to zapytać chyba na oficjalnym forum.<br />-Pfff... a kto by tam się chciał z wami w arenę bawić :razz:
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

ndz sty 21, 2007 6:10 pm

Nie mówię o fluff'ie :wink:<br />Ekologia nie jest działem mówiącym o tworzeniu szablonu ale o jego zachowaniu już po stworzeniu. I tam również dano wzmiankę o tym, że charakter zmienia się na ten pasujący do Lolth, :wink:
 
Awatar użytkownika
MunchKing
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1288
Rejestracja: czw sty 27, 2005 8:12 pm

ndz sty 21, 2007 6:37 pm

Ale NIE podano, że jest tak za każdym razem, tylko przy jego nakładaniu :wink:
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

ndz sty 21, 2007 6:52 pm

No właśnie nie. Podano tak przy nakładaniu i przy ekologii, która nie ma żadnego związku z nakładaniem szablonu. Ekologia dotyczy istot, że tak napiszę, "już stworzonych".
 
Awatar użytkownika
MunchKing
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1288
Rejestracja: czw sty 27, 2005 8:12 pm

ndz sty 21, 2007 7:03 pm

No żeby zmienił mu się charakter niestety musi zostać "stworzony", albo "dotknięty", nie? <br />Poza tym ten fragment w wolnym tłumaczeniu brzmi "Istota dotknięta przez Lolth zmienia swój charakter na chaotyczny zły, który odpowiada temu pajęczej bogini." Nigdzie nie jest napisane, czy owy proces jest stały, czy też wręcz przeciwnie w jakiś sposób można "naprawić" światopogląd takiego delikwenta, zachowując jego fizyczną nadrzędność. Szczerze w ową permanencję wątpię, ale poczekam aż (jeśli) ktoś z oficjalnego forum WoTC się wypowie, bo tam też dałem owe pytanie.
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

ndz sty 21, 2007 7:28 pm

No żeby zmienił mu się charakter niestety musi zostać "stworzony", albo "dotknięty", nie?
<br />To jest opisane w opisie tworzenia szablonu. <br />Ekologia natomiast nie dotyczy tworzenia istot, ale istot już stworzonych. A zatem już stworzona istota jeśli posiada inny charakter (zauważ, że podczas tworzenia charakter się zmienia, więc w tym wypadku musi to oznaczać istotę już stworzoną, która z jakiś względów zmieniła charakter), to zmienia go na chaotyczny zły.<br /><br />Jest to oczywiście moja interpretacja :wink: ale nie dostaniesz nic ponad interpretacje.<br /><br />
Nigdzie nie jest napisane, czy owy proces jest stały,
<br />Ekologia jest stała :wink:
 
Awatar użytkownika
MunchKing
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1288
Rejestracja: czw sty 27, 2005 8:12 pm

ndz sty 21, 2007 7:44 pm

- Mimo to, cały czas obstawiam, że ten fragment tyczy się zachodzącej po raz pierwszy w osobniku zmiany, a nie zmian zachodzących cały czas. Weźmy to nawet na logikę. Ile istot, tymbardziej potworów i wrogów zmienia wciąż swój charakter, aby szablon musiał go stale stabilizować na CE a twórcy o tym przypominać w alligment? Przecież to niedorzeczne. Według mnie to wybitna nadinterpretacja...<br />- Za to procesy jakie w niej zachodzą, zdecydowanie nie, niezależnie czy mówimy o świecie realnym, czy podręcznikach :wink:
 
Ratel
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 650
Rejestracja: pn kwie 24, 2006 10:21 pm

ndz sty 21, 2007 10:12 pm

1. Je¶li dla ciebie "s³aby czar obszarowy" to taki, który zadaje 1000 obra¿eñ i jeszcze przebija epick± RO, to tak.
To s± pojedyñcze stworzonka, a nie jedno du¿e. Ka¿demu kula ognista obra¿enia zadaje oddzielnie.
2. Obra¿enia zadane przez Crown of Vermin s± liczone razem,
Sumuj± siê jak ka¿de, tak jak magiczny pocisk, ale nie znalaz³em wzmianki, ¿eby liczy³y siê na raz przy redukcji obra¿eñ.<br /><br />Nastêpne pytania:<br />1. Soul gems stanowi± czê¶æ demilicha, a za razem dodatkowe filakteria. Po co mu one, je¿eli zostan± zniszczone wraz z nim? <br />2. Co ma pocz±æ demilich-czarodziej z ksiêg± podczas d³ugotrwa³ej podru¿y? <br />3. Czy bêd±c czê¶ci± czyjego¶ cia³a na soulgems mo¿naby rzuciæ jaki¶ czar, <br />który by je odes³a³ w inne miejsce?<br /><br />Tak. My¶lê o stworzeniu postaci epickiej - demilicha z Crown of Vermin :wink:

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości