Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
veldrin-drow
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1568
Rejestracja: pn lis 13, 2006 8:25 pm

śr lis 08, 2006 11:04 am

Mam pytanko-w edycji 3.0 rzucam kamienną skórę i posiadam broń naturalną. czy na czas działania czaru moja bron na potrzeby pokonywania redukcji obrażeń jest traktowana jak +5?
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

śr lis 08, 2006 11:23 am

Mam pytanko-w edycji 3.0 rzucam kamienną skórę i posiadam broń naturalną. czy na czas działania czaru moja bron na potrzeby pokonywania redukcji obrażeń jest traktowana jak +5?
<br />Nie. To dotyczy tylko istot z rasową redukcją.
 
Awatar użytkownika
veldrin-drow
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1568
Rejestracja: pn lis 13, 2006 8:25 pm

sob lis 11, 2006 2:49 pm

Czy gdy rzucę czar złamanie zaklęcia z 3.5 i wykonam udany test poziomu czaru, to czy spetryfikowana postać, która została za pomocą tego czaru odczarowana musi rzucać na Wt o St 15 by przeżyć ten proces jak w przypadku czaru kamień w ciało?<br /><br />Czy za pomocą czaru powiększenie z edycji 3.5 uzyskuje się efekty tylko opisane w czrze czy też pozostałe wynikające ze zmiany rozmiaru opisane w księdze potworów?<br /><br />Czy za pomocą czaru np. promień osłabienia mogę sprowadzić siłę ofiary do 0, gdy ona posiada jakiś magiczny przedmiot posiadający przedmiot z usprawnienia. Przykładowo- rzucam w beholdera zmaksymalizowany promień, beholder ma siłę przykładowo 10 z pasem siły+ 4. Czy jego siła spadnie do 0 czy tylko do 4?
 
Emcid
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: wt lip 18, 2006 8:40 pm

sob gru 09, 2006 9:13 pm

Hej,<br />Mam tak± sprawê - co uwa¿acie o instakill spells, u¿ywanych przeciwko graczom lub bossom? To w koñcu cholernie irytuj±ce, gdy wypasiony, wypieszczony BN/BG ginie od pechowego rzutu ko¶ci±, bo nie wszed³ mu g³upi rzut na Wytrwa³o¶æ przeciwko Palcowi ¦mierci. Podobnie zreszt± Magiczny S³ój - ostatnio dru¿ynowy nekromanta zacz±³ przejmowaæ cia³a co potê¿niejszych stworów i robi generalny rozpiernicz =]<br />Zastanawia³em siê nad houserulem, ¿e przy nieudanym rzucie na Palec ¦mierci etc. otrzymuje siê po prostu, na przyk³ad zmaksymalizowane albo przemno¿one x5 obra¿enia. Co o tym my¶licie?<br />Przed Magicznym S³ojem da siê zabezpieczyæ, ew. u¿ywaæ przeciwko BG, wiêc to mi nie przeszkadza ;]
 
Awatar użytkownika
Kiras
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 960
Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:37 am

sob gru 09, 2006 11:35 pm

Taki jest właśnie urok czarów typu "save or die", że gracze muszą mieć na względzie potęgę przeciwnika. DnD i tak jest systemem, w którym gracze robią cuda i nie przejmują się śmiercią, więc wydaje mi się, że zabranie tego ostatniego elementu strachu przed przeciwnikiem zrobi z dnd piękny cukierek z krainy kucyków kicających po tęczy. Po prostu potrzeba mieć bata na graczy. To, że graczowi może nie wyjść rzut to trudno. No niestety, ale musi on sobie zdawać sprawę, że jak z kimś zaczyna walkę, to ten ktoś nie podłoży się pod ostrze jego miecza tylko też będzie walczył o życie.
 
Awatar użytkownika
Agnostos
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2259
Rejestracja: śr paź 05, 2005 9:47 pm

śr gru 27, 2006 9:07 pm

Jakie czary pozwalają zwiększyć rzut obronny na wytrwałość (ewentualne inne efekty czaru nas nie interesują), nie licząc Bear's endurance oraz obu wersji Heroismu?
 
Awatar użytkownika
AGrzes
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1140
Rejestracja: pn gru 30, 2002 5:42 pm

śr gru 27, 2006 9:33 pm

Protection from Spells - +8 resistance bonus do wszystkich rzutów<br />Prayer - +1 luck do wszystkich rzutów<br />Guidance - +1 cempetence do pojedynczego rzutu.<br />Jak coś mi przyjdzie do głowy to dopiszę.
 
Awatar użytkownika
Raven (TS)
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 614
Rejestracja: śr mar 15, 2006 12:15 pm

pt sty 19, 2007 4:14 pm

Czy premię z Chwilowego olśnienia mogę dodać podczas przebijania OC potwora?
 
Awatar użytkownika
veldrin-drow
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1568
Rejestracja: pn lis 13, 2006 8:25 pm

sob lut 17, 2007 3:51 pm

Nie można dodać tego to testu poziomu.<br /><br />Moje pytanie-w w wersji 3.0 przy czarze zawrócenie strzał jest napisane,że jeśli strzała nie przebije się przez redukcję obrażeń to zawraca. czy do tej do przebicia tej redukcji dodajemy obrażenia od energii jeśli taka strzała ma zdolność?
 
Medivh
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 75
Rejestracja: czw cze 23, 2005 11:28 pm

sob lut 24, 2007 2:31 pm

czy do tej do przebicia tej redukcji dodajemy obra¿enia od energii je¶li taka strza³a ma zdolno¶æ?<br />
<br />Wed³ug mnie tak, bo w ostatecznym rozrachunku obra¿enia z ataku s± sumowane.<br /><br />To teraz ja mam pewne pytanie:<br />Czy jest mo¿liwe, ¿eby w ci±gu jednej akcji wyczy¶ciæ czarodziejowi jego dzienny zasób czarów przy pomocy Khelben's Dweomerdoom i czy je¿eli to zaklêcie wycelowane jest w zaklinacza to czy kasuje mu tak¿e u¿ycie czarów premiowych ??
 
Awatar użytkownika
veldrin-drow
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1568
Rejestracja: pn lis 13, 2006 8:25 pm

ndz lut 25, 2007 2:00 pm

Tak, wyczyści czarodziejowi wszystkie komórki pod warunkiem, że przygotowałeś się kontczarując wyższego pozioimu zaklęciem i wyszedł Ci test rozproszenia to i owszem.Co do zaklinacza to straci jedną komórkę z najwyższego poziomu.
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

ndz lut 25, 2007 3:41 pm

czy do tej do przebicia tej redukcji dodajemy obrażenia od energii jeśli taka strzała ma zdolność?
<br />Nie dodaje się, gdyż energia nie podlega redukcji obrażeń (podlega odporności na żywioły).
 
Medivh
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 75
Rejestracja: czw cze 23, 2005 11:28 pm

ndz lut 25, 2007 8:37 pm

Tak, wyczy¶ci czarodziejowi wszystkie komórki pod warunkiem, ¿e przygotowa³e¶ siê kontczaruj±c wy¿szego pozioimu zaklêciem i wyszed³ Ci test rozproszenia to i owszem.Co do zaklinacza to straci jedn± komórkê z najwy¿szego poziomu.<br />
<br />Tak tylko czy je¿eli zlikwiduje mu wszystkie dotêpne komórki z najwy¿szego poziomu, które otrzyma³ ze wzglêdu na poziom (mowa o zaklinaczu) to czy kasuje mu te¿ dostêpne z racji np. wysokiej charyzmy ? A wracaj±c do czarodzieja to to zaklêcie jest kompletym przegiêciem... :/<br /><br />
Nie dodaje siê, gdy¿ energia nie podlega redukcji obra¿eñ (podlega odporno¶ci na ¿ywio³y).
<br />Wiêc je¿eli postaæ ma rzucon± na siebie ochronê przed strza³ami i trafia w ni± strza³a ognista otrzymuje obra¿enia od ognia nie otrzymuj±c obra¿enia od strza³y ??
 
Matis99
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1112
Rejestracja: pt mar 25, 2005 7:32 pm

ndz lut 25, 2007 10:20 pm

<!--quoteo(post=295058:date=Feb 25 2007, 08:37 PM:name=Medivh)-->
Medivh pisze:
<!--quotec--><br />Więc jeżeli postać ma rzuconą na siebie ochronę przed strzałami i trafia w nią strzała ognista otrzymuje obrażenia od ognia nie otrzymując obrażenia od strzały ??<br />
<br /><br />Dokładnie tak. Moi bohaterowie zwyciężyli kiedyś licha z DR 15/bludeoning and magic tylko dzięki temu, że ich broń zadawała także obrażenia od żywiołów.
 
Awatar użytkownika
veldrin-drow
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1568
Rejestracja: pn lis 13, 2006 8:25 pm

pn mar 05, 2007 6:39 pm

Czy przygotowane przyspieszone rozproszenie magii mogę urzyć do kontczarowania gdy nie mam już swojej akcji?
 
Awatar użytkownika
smaller
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1633
Rejestracja: śr lis 15, 2006 2:55 pm

pn mar 05, 2007 7:13 pm

Przyspieszone zaklęcie to akcja swift, do użycia tylko w swojej rundzie.
 
Awatar użytkownika
Kiras
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 960
Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:37 am

ndz mar 11, 2007 6:29 pm

Witam!<br />Mam wątpliwości co do pewnego połączenia zaczerpniętego z Complete Divine. <br />Chodzi o atutu Augment Healing. Dodaje on premię do wszystkich czarów Conjuration [Healing]. W tej samej książce spotkać możemy ciekawy czar Vigor. Już na pierwszym poziomie można dzięki niemu uzyskać na 11 rund Fast Healing 1. Moje pytanie brzmi, czy wspomniany atut powoduje, że de facto dostajemy 3 pw na rundę przy tym czarze? Jeśli nie to proszę osobę kompetentną o pomoc.<br /><br />Pozdrawiam
 
Matis99
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1112
Rejestracja: pt mar 25, 2005 7:32 pm

ndz mar 11, 2007 6:45 pm

<!--quoteo(post=296112:date=Mar 11 2007, 06:29 PM:name=Kiras)-->
Kiras pisze:
<!--quotec--><br />Witam!<br />Mam wątpliwości co do pewnego połączenia zaczerpniętego z Complete Divine. <br />Chodzi o atutu Augment Healing. Dodaje on premię do wszystkich czarów Conjuration [Healing]. W tej samej książce spotkać możemy ciekawy czar Vigor. Już na pierwszym poziomie można dzięki niemu uzyskać na 11 rund Fast Healing 1. Moje pytanie brzmi, czy wspomniany atut powoduje, że de facto dostajemy 3 pw na rundę przy tym czarze? Jeśli nie to proszę osobę kompetentną o pomoc.<br /><br />Pozdrawiam<br />
<br /><br />Nie, ponieważ grupa czarów Vigor nie leczy obrażeń, tylko zapewnia zdolność Fast Healing.
 
Awatar użytkownika
PoPoT
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 262
Rejestracja: śr sty 26, 2005 2:14 pm

ndz mar 11, 2007 7:01 pm

Mam pytanie wzgledem telekinezy. Bo jesli dobrze pamietam to pisze tam ze moge 15kg/poziom przeniesc, czyli na 10 lvl moge naraz, jako efekt chwilowy wyzwolic 150 kg. Czyli np. (jelsi dobrze pamietam bo nie mam podrecznika pod reka) 2000 strzał. i teraz zaczynaja sie pytania: <br /><br />1. Jakie obrazenia zadaje takie wykozystanie czaru? <br />2. Czy strzały moga "zatakowac" obszar czy tylko pojedynczy cel? (chodzi mi o np biegnaca na mnie grupe goblinów) <br />
 
Awatar użytkownika
B0rg
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1505
Rejestracja: czw sty 24, 2008 11:28 pm

ndz mar 11, 2007 7:23 pm

Edycja 3.5:<br /><br />Ad 1. Jeśli ciskasz bronią - tyle ile zadaje broń. Bełty i strzały zadają w tym przypadku rany tak jak sztylet. Możesz na raz cisnąć jednym przedmiotem na poziom (maksymalnie 15). Każdym przedmiotem musisz trafić (zamiast Siły używasz Inteligencji lub Charyzmy i nie doliczasz do ran bunusa z Siły).<br />Ad 2. Zgodnie z zasadami tylko jeden cel. W praktyce Borg dopuściliby możliwosć ataku kilku znajdujących się blisko siebie celów.<br /><br />Edycja 3.0, w którą sądząc po tym co napisałeś, grasz nie przewiduje ograniczenia co do ilości ciskanych przedmiotów, jedynie ograniczenie wagowe. Było na ten temat tutaj. Proponowalibyśmy jednak takie ograniczenie wprowadzić.<br /><br />Do notki poniżej:<br />Masz to podane w opisie czaru.<br />Kkażdy przedmiot zadaje od 1 do 1d6 ran (w zależności od tego, z czego jest zrobiony) za każde 1-25 funtów ciężaru. 25 funtowy kamień zada 1d6 ran, 50 funtowy 2d6 itd.
 
Awatar użytkownika
PoPoT
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 262
Rejestracja: śr sty 26, 2005 2:14 pm

ndz mar 11, 2007 7:36 pm

Dzieki wielkie. Faktycznie gram w 3.0. A czy jesli przedmioty beda wieksze to zadam wieksze obrazenia? I faktycznie takie ograniczenie jest poczebne.
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

wt mar 13, 2007 7:30 am

Czy w oficjalnych materiałach istnieje czar Lanca Jednorożca? Bo w Icewind Dale II opartym na 3.0 jest i mi bardzo pomógł. [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/icon_biggrin.gif[/img]
 
Awatar użytkownika
Agnostos
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2259
Rejestracja: śr paź 05, 2005 9:47 pm

wt mar 13, 2007 8:21 am

Na 95% nie istnieje. Chyba, że w oryginale funkcjonuje pod zupełnie inną nazwą niż Unicorn's Lance albo Lance of the Unicorn.
 
Awatar użytkownika
veldrin-drow
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1568
Rejestracja: pn lis 13, 2006 8:25 pm

pt mar 23, 2007 4:30 pm

Prawdziwe widzenie-ten czar praktycznie czyni iluzję dziedziną mało praktyczną-czy isnieje jakiś czar, który zakłóca lub oszukuje to zaklęcie?
 
Awatar użytkownika
Mortis
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1074
Rejestracja: sob lut 21, 2004 9:39 am

ndz mar 25, 2007 10:55 pm

Czy następujący patent:<br /><br />1. Rzucamy czar explosive runes n razy<br />2. Zwijamy zwoje z czarem w kulkę<br />3. rzucamy kulkę pod czyjeś nogi<br />4. walimy rozproszenie magii z celowo obniżonym poziomem czarującego<br />5. przeciwnik wyrywa n*6k6 obrażeń od mocy bez rzutu obronnego<br /><br />ma prawo działać?
 
Awatar użytkownika
Kiras
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 960
Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:37 am

pn mar 26, 2007 10:19 am

Czy przy "zwijaniu w kulkę" zwoje się nie zniszczą/nie uaktywnią? <br />Poza tym rzut obronny będzie. Rzucasz zwitkę pod nogi delikwenta, a w opisie czaru napisane jest, że czytający otrzymuje full damage bez rzutu obronnego, natomiast wszyscy w promieniu 10ft (czyli nasz pechowiec) mają Reflex by otrzymać połowę obrażeń. <br />Patent taki sobie, szczególnie że dostępny najszybciej od 5 poziomu postaci (3 poz magii). Rzut obronny na Reflex w postaci 13+mod (pewnie około +3-4) nie jest jakiś niemożliwy do przejścia. Jedyne pocieszenie to obrażenia od mocy, czyli wszystkie incorporterale i im podobne ciężkie do ubicia paskudztwa dostają.
 
Awatar użytkownika
Kerthal
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 238
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 6:09 pm

pn mar 26, 2007 11:57 am

<!--quoteo(post=297256:date=Mar 26 2007, 10:19 AM:name=Kiras)-->
Kiras @ Mar 26 2007, 10:19 AM) [snapback]297256[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec--> Czy przy "zwijaniu w kulkę" zwoje się nie zniszczą/nie uaktywnią?[/quote] Runy uaktywnia tylko ich przeczytanie bądź nieudana próba rozproszenia/usunięcia.<br /> <!--quoteo(post=297256:date=Mar 26 2007, 10:19 AM:name=Kiras)--><div class='quotetop'>QUOTE(Kiras pisze:
<!--quotec-->Patent taki sobie, szczególnie że dostępny najszybciej od 5 poziomu postaci (3 poz magii). Rzut obronny na Reflex w postaci 13+mod (pewnie około +3-4) nie jest jakiś niemożliwy do przejścia.
Zauważ, że Mortis napisał rzucamy czar n razy, więc nawet przy udanym RO na Refleks obrażenia będą wynosić n x 3K6, czyli np. przy dziesięciu zwojach obrażenia będą rzędu 30-60K6, czyli całkiem dużo jak na trik który można zrobić już na 5 poziomie...<br /><br />Prawdę mówiąc nie widzę gdzie można by się przyczepić do takiego 'kombosa', a przecież można by go jeszcze poprawić wzmacniając explosive runes metamagią, a korzystając z quicken dispel magic można by tę całą akcję (rzut+aktywacja) zrobić w jednej rundzie...<br />
 
Awatar użytkownika
Agnostos
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2259
Rejestracja: śr paź 05, 2005 9:47 pm

pn mar 26, 2007 10:56 pm

To może pytanie o następujący patent:<br /><br />Wymagania: kapłan poziomu najmniej 15. Wymagane atuty: Extend Spell, Persistent Spell (CArc) , Divine Metamagic (Persistent Spell) (CDiv).<br /><br />Patent: poświęcając 7 prób odpędzania nieumarłych rzucamy Earthquake z efektem Persistent Spell.<br /><br />Efekt: znajdujące się w zasięgu czaru "creatures on the ground can’t move or attack"... bez rzutu, bez SR... przez 24 godziny. Dodatkowo takie długotrwałe trzęsienie rozniosłoby w drobny mak każdą budowlę czy fortecę stojącą na ziemi (jeśli w rundzie dostawał 100 obrażeń, to w ciągu 24h budynek przyjąłby 14400 dmg).<br /><br />Co tu może być nie tak? Patrząc na opis atutu zaaplikowanie Persistent Spella do Trzęsienia wydaje mi się mozliwe. W końcu 1 runda to jak najbardziej fixed time.
 
Awatar użytkownika
B0rg
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1505
Rejestracja: czw sty 24, 2008 11:28 pm

wt mar 27, 2007 10:30 pm

<!--quoteo(post=297320:date=Mar 26 2007, 08:56 PM:name=Agnostos)-->
Agnostos pisze:
<!--quotec--><br />Co tu może być nie tak? Patrząc na opis atutu zaaplikowanie Persistent Spella do Trzęsienia wydaje mi się mozliwe. W końcu 1 runda to jak najbardziej fixed time.<br />
<br />Fixed odnosi się do zasięgu nie do czasu. Persistować mozesz tylko zaklęcia personalne, a earthquake ma zasięg długi.
 
Awatar użytkownika
Agnostos
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2259
Rejestracja: śr paź 05, 2005 9:47 pm

wt mar 27, 2007 10:41 pm

Pomyliło mi się, jak pisałem to ostatnie zdanie w poprzedniej notce. W rzeczywistości w opisie atutu wyraźnie jest napisane: "fixed or personal range". Czyli nie tylko o zasięgu personalnym. A dlaczegóż zasięgu długiego, średniego, etc nie można by uznać za fixed? Na danym poziomie czarującego jest to przecież zasięg bardzo ściśle i precyzyjnie określony.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość