Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
PoPoT
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 262
Rejestracja: śr sty 26, 2005 2:14 pm

sob mar 10, 2007 7:33 am

Szukałem na forum, ale niestety nie znalazłem niczego. Jak ochronić twierdze przed magia(teleportacja przede wszystkim, ale także jakieś inne czary które mogą jej zagrozić) oraz przed latającymi najeźdźcami? <br /><br /><br /><br />PS. I bardzo bym prosił o polskojęzyczny opis :wink: (anglistą to to ja nie jestem)
 
Awatar użytkownika
Druss
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 671
Rejestracja: śr kwie 11, 2007 5:26 pm

sob mar 10, 2007 11:18 am

Jest Podręcznik Budowniczego Twierdz gdzie powinieneś znaleźć większość odpowiedzi - Empik :razz:<br /><br />Co do teleportacji to proponuje czar Dimensional Lock (Blokada Planarna??)<br /><br />Krótki opis z tłumaczeniem własnym (skróconym):<br />Dimensional Lock<br />Abjuration (Odpychanie)<br />Level: Clr 8, Sor/Wiz 8 (Kapłan/Czarodziej/Zaklinacz 8 )<br />Components: V, S (Komponent werbalny i somatyczny)<br />Casting Time: 1 standard action (akcja standardowa)<br />Range: Medium (100 ft. + 10 ft./level) (Zasięg: 30m + 3m/poziom)<br />Area: 20-ft.-radius emanation centered on a point in space (Obszar: Kula o promieniu 6m)<br />Duration: One day/level (Czas trwania: 1 dzień/poziom)<br />Saving Throw: None (Rzut obronny: Brak)<br />Spell Resistance: Yes (Odporność na czary: Tak)<br /><br />Blokuje wszelkie sposoby dotarcia do obszaru i opuszczenia go przy pomocy czarów.
 
Awatar użytkownika
PoPoT
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 262
Rejestracja: śr sty 26, 2005 2:14 pm

ndz mar 11, 2007 6:43 pm

Niestety nie posiadam tego podrecznika. Wiec jak by ktos mógłby niech poda jakies wolne pomysły i sposoby ich realizacji. W sprawie latajacych wrogów myslałem o jakis klatkach dokoła ale to by nie ustało nawet przy pomocy magii i rusztowan. A po 2 ataki tupu jakies zioniecia smoków i tak dalej w normalny sposób rania obronców.
 
Vern
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 750
Rejestracja: śr lip 05, 2006 12:18 pm

ndz mar 11, 2007 11:15 pm

Proponuję za pomocą wielu czarów "życzenie" stworzyć wielką strefę martwej magii w miejscu gdzie znajduje się twierdza. Sposób strasznie drogi, ale za to działa na 100% :wink:
 
Awatar użytkownika
Druss
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 671
Rejestracja: śr kwie 11, 2007 5:26 pm

pn mar 12, 2007 12:35 am

To już chyba łatwiej kilka golemów załatwić... Dać im wielkie kusze oblężnicze a'la Detrytus i jego Picemaker i po kłopocie :razz:
 
Awatar użytkownika
PoPoT
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 262
Rejestracja: śr sty 26, 2005 2:14 pm

pn mar 12, 2007 7:22 am

Martwa magia nie jest rozwiązaniem bo jednym z "władców" twierdzy jest mag, który uczy w niej kilku uczniów. A po 2 w czasie obrony całkowicie by go to wyłączyło z walki. I dużo kosztuje.
 
Vern
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 750
Rejestracja: śr lip 05, 2006 12:18 pm

pn mar 12, 2007 10:33 am

No to proponuję wyłożyć ściany twierdzy ołowiem. Chyba wtedy nie można wróżyć a tym samym teleportacja jest utrudniona. Chyba też w postaci eterycznej jakiś "zły" mag sie nie powinien przedostać.
 
Awatar użytkownika
Agnostos
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2259
Rejestracja: śr paź 05, 2005 9:47 pm

pn mar 12, 2007 5:02 pm

Ołów będzie chronił jedynie przed około 5 czarami wieszczącymi. Nie uchroni ani przed przedostaniem się w postaci eterycznej, ani przed teleportacją. W końcu żeby się teleportować nie trzeba wcale czarów wróżenia, o ile nie zależy nam na określeniu lokalizacji z dokładnością do metrów :wink:.
 
Awatar użytkownika
PoPoT
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 262
Rejestracja: śr sty 26, 2005 2:14 pm

pn mar 12, 2007 6:06 pm

A po 2 zostaje jeszcze nie wyłozony dziedziniec do którego jest sie łatwo dostac i przy pomocy zmiany siebie mozna spokojnie wejsc do zamku. <br /><br />Tak dla wyjasnienia jest to zamek z 2 dziedzincami(wiekszym-głównym i mniejszym-wewnetrzynym), 8 wiezami (w tym jedna o wiele wieksza w której znajduje sie "stajnia hipogryfów"), 2 bram (jedna z mostem zwodzonym i druga miedzy dziedzincami) I wieloma budynkami wewnatrz dziezinców. Powierzchnia to około 220x80mnajwyzsza wieza ma około 20m wiec jest dosc duze...
 
Vern
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 750
Rejestracja: śr lip 05, 2006 12:18 pm

pn mar 12, 2007 11:33 pm

Strasznie to wielkie!<br />Zatem proponuję zebrać w twierdzy jak najwięcej kapłanów jakiegoś boga i niech modlą się oni o specjalną opiekę nad tym miejscem. Może uda im się wymodlić całkowitą blokadę przed wróżeniem i teleportacją :wink:
 
Awatar użytkownika
PoPoT
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 262
Rejestracja: śr sty 26, 2005 2:14 pm

wt mar 13, 2007 6:12 pm

W sesnsie to jest opis dokładego prostokata który obejmuje najdalej wystajace fragmety zewnetrznego muru. <br /><br />To z tymi kapłanami reczej chyba nie przejdzie... moze jakisa inna inwencja... bo ja juz nie mam pomysłu
 
nidhog
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 95
Rejestracja: wt sty 18, 2005 12:45 am

śr mar 14, 2007 12:16 pm

Dużym problemem jest rozmiar twierdzy, ale da się to obejść<br /><br />Wystarczy do tego wysokopoziomowy psion znający 2 moce:<br />- przekierowanie teleportacji Pierwsza pozwala przekierować cudzą teleportację (w obrębie działanie mocy) w wybrane przez siebie miejsce. Może to być np cela przygotowana na wizytę gościa (jakaś pułapka, środek pieca itd [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/icon_biggrin.gif[/img])Problemem jest w miarę krotki czas działania, bo tylko 10 min na poziom, ale mysle, ze moznaby pokombinowac z jakims zyczeniem czy cudem, by moc utrwalic :wink:<br />-wyczucie psychoportacji - wiadomo nam bedzie, ze ktos sie probuje dostac - dziala 1h/poziom, wiec czas ma raczej wystarczający.<br /><br />Obie moce mają zasieg 30m +3m/poziom, więc muszą zostać rzucone kilkukrotnie i nnajlepiej przez psiona z wysokim DC przeciwko czarom i łatwo pokonującego OM
 
Awatar użytkownika
PoPoT
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 262
Rejestracja: śr sty 26, 2005 2:14 pm

czw mar 15, 2007 5:35 pm

Tylko gdzie znaleźć takiego wysokopoziomowego psiona który bedzie codziennie właczał czar? Mi chodzi bardziej o metody pochodzące ze Sztuki i Mocy. Bo do takich mam dostęp.
 
Famir__
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 954
Rejestracja: wt lis 01, 2005 3:22 pm

pt mar 16, 2007 12:23 pm

Znajd¼ mistrza wysokiej elfiej magii i popro¶ by Ci mythal postawi³ :razz: :razz: :razz:<br />W±tpie by MG na to zezwoli³ (Mythal to najpotêzniejsza forma obrony a znalezienie samego maga to jak suzkanie uig³y w stogu siana) ale za to niczego lepszego jeszcze do obrony w DnD nie wymy¶lono xD
 
Awatar użytkownika
PoPoT
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 262
Rejestracja: śr sty 26, 2005 2:14 pm

pt mar 16, 2007 2:22 pm

Załóżmy ze MG sie zgodził :razz: To czego potrzebuje poza tym magiem? Jaki to by musiał być mag? (wysoki to wiem ale jakoś dokładniej) Gdzie mógłbym go w FR znaleźć? Ile by kosztował mythal? Jak by on działał? (wiem co nieco ze to taka jakby kula ochronna, która ma różne właściwości ale nic więcej) <br /><br />PS. Sam jestem czarodziejem elfem wiec z problem dostania sie na Evermeet (chyba tak to sie pisze :wink: ) nie będzie problemu.
 
Awatar użytkownika
Druss
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 671
Rejestracja: śr kwie 11, 2007 5:26 pm

pt mar 16, 2007 2:41 pm

Problem z tym jest taki, że z tego co pamiętam to Mythal został wzniesony góra kilka razy przy pomocy potężnych magów (wielu). Wątpię by którykolwiek mag (MG) zgodził się na coś takiego.
 
Famir__
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 954
Rejestracja: wt lis 01, 2005 3:22 pm

pt mar 16, 2007 2:43 pm

Mythal mo¿e stworzyæ tylko mag maj±cy dostêp do zaklêæ epickich<br />nie musi to byæ elf, ludzie te¿ tworzyli mythale ale elfie s± du¿o potrzebniejsze<br />je¶li mnie pamiêæ nie zawodziw prezsz³o¶ci Mythale stawiali magowie którzy siê specjalizowali w wysokiej elfiej magii (dlatego napisa³em ¿e elf)<br />jak znajdziesz moaga bêdziesz (zak³adaj±c ¿e go przekonasz by postawi³ Myhal) musia³ powiedzieæ jak konkretnie mia dzia³aæ Mythal po czym op³aciæ badania w czasie których mag stowrzy odpowiedni czar (Im potê¿niejszy Mythal zrobisz tym koszt w z³ocie i exp maga bêdzie wiêkszy... pozatym test rzucenia tego czaru bêdzie te¿ wiêkszy co zarazem ci±gnie za sob± konieczno¶æ naprawdê sielnego maga je¶li chcesz mieæ wypakowany mythal... tak czy inaczej tanio nie bêdzie)<br />Wiêcej odno¶nie dzia³ania Mythali znajdziesz w LEoF - tam jest sprawa tworzenia Mythali bardzo dobrze rozpisana
 
Awatar użytkownika
PoPoT
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 262
Rejestracja: śr sty 26, 2005 2:14 pm

pt mar 16, 2007 2:50 pm

Bardzo bym prosił o rozwiniecie skrótu podręcznika :wink: <br /><br />Zakładając ze ja jako mag osiągnę kiedyś poziom epicki, to co muszę zrobić by sobie takowy Mythal sprawić? <br /><br />
musiał powiedzieć jak konkretnie mia działać Mythal
<br /><br />A jakie mam możliwości? Podaj (jeśli możesz ) jakiś przykład działania Mythala?
 
Famir__
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 954
Rejestracja: wt lis 01, 2005 3:22 pm

pt mar 16, 2007 3:12 pm

"Lost Empires of Feurun" <- chyba tak to siê nazywa³o, nie pamietam ju¿ dok³adnie<br /><br />bêdziesz musia³ wynale¶æ czar epicki... ca³y proces tworzenia mythali masz wy¿ej wymienionym podrêczniku opisany<br /><br />przyk³adu nie podam bo obecnie podrêcznika nie mam przy sobie... ale uwierz mi... potê¿niejszej formy ochrony ni¿ Mythal w Zapomnianych Krainach nie ma [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/icon_biggrin.gif[/img]
 
Awatar użytkownika
PoPoT
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 262
Rejestracja: śr sty 26, 2005 2:14 pm

pt mar 16, 2007 5:21 pm

Raczej nie mam dostepu do tego podrecznika... Popytam sie bo nie jestem pewien. Ale jak cos to jak mógłby wygladac taki Mythal? W sesie jakie działanie? Czy on działa tak ze jak ktos sie zblizy na pewna odległosc? Aktywuje sie gdzy w poblizu bedzie dany charakter/rasa/typ? I co sie wtedy dzieje? Czy chroni to przed teleportacja i wieszczeniem? Ponoc tez jakos działa na "sojuszników", jak?
 
Famir__
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 954
Rejestracja: wt lis 01, 2005 3:22 pm

pt mar 16, 2007 5:44 pm

zastosowania mythalu s± ró¿ne i rózniste bo to zale¿y od tego jak dany czar epicki zosta³ stworzony... powiem tylko to czego jestem pewien na 100%<br /><br />-Mythal jest aktywny ca³y ca³y czas<br />-Ma kszta³t kuli która otacza dany obszar który ma chroniæ<br />-Przyk³adowe dzia³anie: Mythal mo¿e sprawiæ ¿e przedstawiciele danej rasy nei bêd± mogli wej¶æ (w ¿aden sposób) na chroniony teren<br />-Mythalu nie mo¿na zniszczyæ, ale przy pomocy czaru "Cud" (i chyba "¿yczenie") mo¿na w nim stworzyæ na chwilê niewielki otwór<br /><br />a teraz co do tego czego nie jestem na 100% pewny<br />-chyba mo¿e chroniæ przed teleportacj± i wieszczeniem.... z tego co pamiêtam to gdzie¶ czyta³em nawet o Mythalu wewn±trz którego nie mo¿na by³o u¿ywaæ czarów powy¿ej jakiego¶ krêgu magii... tak czy inaczej je¶li by¶ takie co¶ chcia³ to wp³ynie to na koszt czaru w z³ocie i exp a tak¿e na test SpellCraft.
 
Awatar użytkownika
PoPoT
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 262
Rejestracja: śr sty 26, 2005 2:14 pm

pt mar 16, 2007 6:01 pm

to wpłynie to na koszt czaru w złocie i exp a także na test SpellCraft.
<br />No to to jest oczywiste. :wink: <br /><br />A ponoc moze działac tak ze "sojuszników" leczy a wrogów razi jakimiś czarami. A czy wielkosc myhala ma jakis zwiazek z jego cena? Pewnie tak, ale wole zapytac :razz: <br /><br />A wzgledem energi która pobiera mythal... to jak to działa?
 
Famir__
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 954
Rejestracja: wt lis 01, 2005 3:22 pm

pt mar 16, 2007 6:10 pm

Dok³adnie Ci nie powiem bo podrêcznika przy sobie nie mam. Co do pytañ... nie jestem pewien, ale wysoka elfia magia to by³a najwiêksza potêga dostêpna ¶miertelnikom wiêc...<br /><br />A co do zasilania Mythalu... je¶li dobrze pamiêtam to pobieraj± one energie bezpo¶rednio z osnowy i si³ przyrody<br /><br />pozatym odsy³am do tematów:<br />http://dnd.pl/forum/Mythale-i-Mythalare-t12555.html<br />http://dnd.pl/forum/index.php?showtopic=6265&st=0<br />http://www.wizards.com/dnd/article.asp?x=dnd/mc/mc20010829e<br /><br />pytania odno¶nie Mythali tam zadawaj bo od tego te tematy s± - mi³ej lektury
 
Awatar użytkownika
PoPoT
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 262
Rejestracja: śr sty 26, 2005 2:14 pm

pt mar 16, 2007 6:44 pm

Dzieki wielkie za tenaty :wink: <br /><br />No. To moze teraz jakis inny pomysł wzgledem ochrony twierdzy? Tak sie zastanawiam czy jest mozliwe stworzenie czegos na wzgór "szperaczy"... Powiedzmy jakis czar z serii swiatło dnia rzucone wewnatrz latarni przeciwmgielnej. Pomaga przy ochronie przed pojedynczymi wspinaczo-skrytobójcami.
 
Vern
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 750
Rejestracja: śr lip 05, 2006 12:18 pm

sob mar 17, 2007 2:44 am

Proponuję na noc do fosy wypuszczać krokodyle czy behiry które będą polowały na tych, którzy zapragną przedostać się pod mury.<br />A jeśli nie ma fosy to może wypuścić stare dobre ghule żeby sobie łaziły i wyłapywały co bardziej nieostrożnych ... intruzów :wink:
 
Awatar użytkownika
PoPoT
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 262
Rejestracja: śr sty 26, 2005 2:14 pm

sob mar 17, 2007 7:47 am

Z tymi krokodylami to tak średnio na jeża, bo to są kolejne paszcze do karmienia, a na dodatek co z nimi robić za dnia? Chować pod łóżkiem? :wink: A co do ghuli to niby fajnie, ale one tez gdzieś za dnia muszą być... Tylko jak je tam zaprowadzić żeby nikogo nie dotknął? <br /><br />A co myślicie o starym dobrym tłuszczu na mury? Fakt ze przy takich rozmiarach murów rzucenie go permanentnego to są niesamowite koszta... Ale może da sie to jakoś ominąć?
 
Vern
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 750
Rejestracja: śr lip 05, 2006 12:18 pm

sob mar 17, 2007 11:12 am

Użyć niemagicznego, ale zwykłego tłuszczu i systematycznie go uzupełniać. Albo rzucić drugi mythal :wink:<br />Wystarczy ogrodzić fosę i problem wyłażących krokodyli mamy z głowy. A jeśli będą tam behiry to jak jakiś będzie się ocierał o ogrodzenie to będzie pewnie ono jeszcze dodatkowo pod prądem :wink:<br />Ghule raczej również nie powinny sforsować ogrodzenia.
 
Awatar użytkownika
PoPoT
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 262
Rejestracja: śr sty 26, 2005 2:14 pm

sob mar 17, 2007 12:13 pm

Na dłuzsza mete chyba byłoby to droższe... Bo przeciez zeby polac taki mór co ma powiedmy 5m wysokosci i 1 metr szerokosci to trzeba byłoby przynajmniej co godzine polewac i to tak z pare litrów wiec dziennie wychodzi około beczki tłuszczu na 1 metr muru... A po 2 gdzie trzymac tyle beczek? <br /><br />Pytanie nie jest to czy one uciekna tylko to co zrobic zeby one z głodu nie zdechły zanim ktos pomysli zeby sie wkraść?
 
Vern
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 750
Rejestracja: śr lip 05, 2006 12:18 pm

sob mar 17, 2007 1:31 pm

Ghule raczej nie powinny zdechnąć :wink: A kapłani mogą użyć czaru stworzenie jedzenia dla wygłodniałych krokodyli. Poza tym zawsze można im wrzucać jakieś resztki z posiłków, a jest ich chyba całkiem sporo przy tak dużej twierdzy.<br />Wydaje mi się trochę śmieszne, aby używać mythalu po "śliskich ścian" :wink:
 
Awatar użytkownika
PoPoT
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 262
Rejestracja: śr sty 26, 2005 2:14 pm

sob mar 17, 2007 3:05 pm

Krokodyle to nie pies ze mozesz mu rzucic troche kaszy i chleba zeby sie najadł. Krokodyl chyba potrzebuje raczej miesa, a tego za duzo w resztach nie ma. Na taki rozmiar twierdzy taki krokodylków by chyba z 30 musiało byc. I chyba trzeba by im "poddawac" jakies żywe posiłki zeby nie straciły umiejetnosci. Juz lepszym pomysłem sa te ghule chociaz one mi nie pasuja do jako tako dobrej opini zamku (i jego mieszkanców). <br /><br />Pomysłem jest tez czar alarm permanentny dookoła twierdzy (tez troche kosztuje ale chyba lepszy od tłuszczu) <br /><br />Moze ktoś poda jakis taki bardziej ambitny, niz te moje, pomysł. :razz:

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości