Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Leriel
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 337
Rejestracja: ndz gru 17, 2006 2:21 pm

pn kwie 09, 2007 10:35 am

Pożeracz dusz<br /><br />Nekromancja (zło)<br />Poziom: Cza/Zak 9, Śmierć 9<br />Komponenty: W, S, K (kryształ lub klejnot o wartości minimum 1000 SZ na KW celu)<br />Czas rzucania: 1 runda<br />Zasięg: Dotyk<br />Cel: Dotknięta istota<br />Czas trwania: natychmiastowy / 1 godzina na poziom (patrz opis)<br />Rzut obronny: Wola neguje <br />Odporność na czary: Tak <br /><br />Ofiarą zaklęcia może paść tylko żywa istota która, w momencie rzucenia czaru ma nie więcej niż 0 pw i najwyżej tyke KW lub poziomów co rzucający czar. <br />Dotknięta, w czasie rzucania czaru, istota spełniająca powyższe warunki wykonuje RO na wolę. Udany pozwala jej oprzeć się zaklęciu. Nieudany powoduje wchłonięcie duszy ofiary do kryształu na okres 1 godziny na poziom czarującego i jego magiczne zestrojenie z rzucającym czar. Od tego momentu do końca działania czaru rzucający czar może wyssać z pochłoniętej duszy (jeśli ma przy sobie kryształ) poziomy lub (gdy istota nie ma poziomów w klasach) KW by:<br />-dodać 2k6 tymczasowych PW (można jednocześnie wydać wiele KW, zaklęcie nie zapewni więcej niż pw niż podwojone maksymalne pw czarującego) utrzymujących się przez cały czas działania czaru.<br />-Zanegować negatywny poziom kosztem 2 KW z 1 poziom.<br />-Zapewnić sobie premię bluźnierczą +4 do dowolnego RO na wytrwałość lub wolę<br />-zapewnić sobie premię z okoliczności równą 1/2 rang w umiejętności ofiary do testy jej najbardziej rozwiniętej umiejętności (lub jednej z najbardziej rozwiniętych umiejętności).<br />-wykorzystać KW duszy jak ładunki dla różdzki, laski itd. Przelicznik między KW i ładunkami wynosi 1 do 1.<br />-Zanegować trwałe wysączenie atrybytu. 1 punkt wysączenia za 2 KW<br /><br />Odebranie kryształu rzucającemu czar nie uwalnia duszy, ale uniemożliwia czarującemu wykożystanie jej mocy.<br /><br />Istota której dusza zostanie kompletnie wydrenowana przez to zaklęcie rozwiewa się w nicość. Żeby ją odzyskać trzeba odpowiednio sformuowanego Życzenia, a następnie prawdziwego wskrzeszenia.<br />Dusza, która w momencie zakończenia się czaru nadal istnieje powraca do ciała z tyloma negatywnymi poziomami ile zdjęto z niej KW (jeśli to nadal żyje), lub odchodzi w zaświaty. W tym drugim przypadku ofiary czaru nie można wskrzesić przez 1 dzień na każdą wysączoną z niej KW (w tym czasie dusza się regeneruje).<br /><br />Duszę można uwolnić Większym rozproszeniem, rozłączeniem Mordenkainena, przełamaniem zaklęcia, usunięciem klątwy lub rozproszeniem zła skierowanym na kryształ.
 
Awatar użytkownika
PoPoT
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 262
Rejestracja: śr sty 26, 2005 2:14 pm

pn kwie 09, 2007 11:34 am

Fajny, ale chyba trochę za mocny... <br />Po 1: czarujący może posiadać tylko jedną taką dusze naraz. <br />Po 2: Co sie dzieje z ładunkami w różdżkach/laskach po zakończeniu czaru? Znikają? Czy zostają na stałe? <br />Po 3: To z tym negowaniem negatywnego poziomu to chyba trochu przegięte. <br /><br />Poza tym czar fajny, ale nieco zbyt mocny.
 
Awatar użytkownika
veldrin-drow
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1568
Rejestracja: pn lis 13, 2006 8:25 pm

pn kwie 09, 2007 12:31 pm

Fajny, ale chyba trochę za mocny... <br />Po 1: czarujący może posiadać tylko jedną taką dusze naraz.
<br />Absolutnie się zgadzam.
Po 2: Co sie dzieje z ładunkami w różdżkach/laskach po zakończeniu czaru? Znikają? Czy zostają na stałe?
<br />Po prostu Kw duszy lub jej poziomy wykorzystujesz jak ładunek-np rzucasz błyskawicę spada jeden kw lub poziom duszy.
-wyleczyć 2k6 własnych obrażeń (można jednocześnie wydać wiele KW)
<br />raczej byłbym za tymczasowymi punktami i jeśli zaakceptowałbyś ten pomysł mógłbyś dać znacznie wiecej tymczasowych pw, choc z drugiej strony wylecenie 2k6 pw na poziom nie jest przesadą.
-Zapewnić sobie premię +4 do dowolnego RO na wytrwałość lub wolę
<br />Doadałbym tylko, że jest premia bluźniercza.
-zapewnić sobie 250 PD do wykożystania w procesie rzucania czaru (można jednocześnie wydać wiele KW). Tak uzyskanych PD nie można wykożystać do rzucania czarów dobra.
<br />I tu zachaczamy o duże przegięcie-z reguły ten czar może rzucić min 17 poziomowy mag lub kapłan. Zakładając, że mamy 20 poziom to z reguły nie będzie problemu w drużynie złapać duszę 20 poziomowego przeciwnika.I co? Mamy darmowe życzenie...Zastosuj tu ograniczenie limtu Kw oraz czasowego użycia- raz na x czasu lub najlepiej wyeliminuj tą właściwośc duszy.
Istota której dusza zostanie kompletnie wydrenowana przez to zaklęcie rozwiewa się w nicość i nie można jej odzyskać w żaden sposób.
<br />To trochę zbyt ostre-ten czar nadaje zdolnośc demi-licza.Może np. duszę mogłoby przywrócić udane wypowiedzenie życzenia lub cudu a potem prawdziwego wskrzeszenia i trzeba by byłoby użyć ekstra klejnotu wartego 1000 sz na kw lub poziom?<br />A tak poza tym czar bardzo fajny. no jezecze dodałbym, że chyba domena zła tu nie pasuje.
 
Vern
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 750
Rejestracja: śr lip 05, 2006 12:18 pm

pn kwie 09, 2007 12:46 pm

1. Raczej racja. Bo jakby rzucił kilka takich czarów powiedzmy ze zwojów na grupę fanatycznych podwładnych to mógłby być naprawdę potężny.<br />2. Skoro dusza zostaje uwolniona to chyba znikają. W tej zdolności chyba chodzi o wykorzystywanie na bierząco.<br />3. Czemu?<br /><br />Każdy dodatkowy nekromantyczny czar 9 poziomu się przyda. Bo niestety nie ma ich zbyt wiele a szczególnie tych fajnych.
 
Awatar użytkownika
PoPoT
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 262
Rejestracja: śr sty 26, 2005 2:14 pm

pn kwie 09, 2007 12:54 pm

Po prostu Kw duszy lub jej poziomy wykorzystujesz jak ładunek-np rzucasz błyskawicę spada jeden kw lub poziom duszy.
<br /><br />Wiem, rozumiem, ale załóżmy taka sytuacje ze wchłonąłem 3KW, mam różdżkę leczenia lekkich ran która ma 27 ładunków. Pakuje wszystkie KW a ładunki (30 ładunków) i w ciągu działania Pożeracza dusz wykorzystałem 2 ładunki. Czas działania sie kończy i... i teraz powstaje pytanie: <br />Czy ten ładunek zostaje w różdżce czy znika? Coś jakby "tymczasowe ładunki" ?<br /><br /><br />
I tu zachaczamy o duże przegięcie-z reguły ten czar może rzucić min 17 poziomowy mag lub kapłan. Zakładając, że mamy 20 poziom to z reguły nie będzie problemu w drużynie złapać duszę 20 poziomowego przeciwnika.I co? Mamy darmowe życzenie...Zastosuj tu ograniczenie limtu Kw oraz czasowego użycia- raz na x czasu lub najlepiej wyeliminuj tą właściwośc duszy.
<br /><br />Uważam, że można z tym zrobić kilka rzeczy: <br />- usunąć to<br />- zastosować ograniczenie użytych/pochłoniętych KW<br />- zastosować ograniczenia czasowe, którego złamanie może być związane z opanowaniem czarujacego przez jakiegoś demona - dodaje smaczku i może być motorem napędowym przygody<br /><br />
3. Czemu?
<br /><br />Bo chyba po to są te negatywne poziomy by nieodpowiednia postać nie używała tego przedmiotu (chodzi mi tylko o te przedmioty) i osobiście uważam ze to jest trochę przegięte.
 
Awatar użytkownika
Leriel
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 337
Rejestracja: ndz gru 17, 2006 2:21 pm

pn kwie 09, 2007 12:57 pm

Po 1: czarujący może posiadać tylko jedną taką dusze naraz.
Też się zgadzam<br />
Po 2: Co sie dzieje z ładunkami w różdżkach/laskach po zakończeniu czaru? Znikają? Czy zostają na stałe?
Jest dokładnie tak jak napisał Veldrin.<br />
Po 3: To z tym negowaniem negatywnego poziomu to chyba trochu przegięte.
Powtórzę za Vernem: czemu?<br />
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

pn kwie 09, 2007 2:31 pm

Powtórzę za Vernem: czemu?
<br />Ponieważ czary takie jak życzenie, czy cud nie pozwalają na usunięcie negatywnych poziomów nakładane przed przedmioty takie jak np. sz(m)ata arcymaga.<br /><br />Zaklęcie jest bardzo potężne ze względu na jego wszechstronność. Bez żadnego kosztu jest w stanie uleczyć np. 34k6 (wchłonięcie 17 poziomowego wojownika), lub dać szereg innych premii.<br /><br />Zwiększenie poziomu czarującego dałbym w przeliczeniu +1 CL za 2-3 kości, lub ograniczył, że można dodać, tylko jeśli dusza miała CL (i nie można zwiększyć CL o więcej niż CL duszy).<br /><br />Ewentualnie, dać rzut obronny dla duszy, podczas każdej próby wyssania poziomu.<br /><br />Ps. nie jest napisane jaką akcją jest wykorzystanie KW duszy.
 
Awatar użytkownika
veldrin-drow
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1568
Rejestracja: pn lis 13, 2006 8:25 pm

pn kwie 09, 2007 3:17 pm

Zaklęcie jest bardzo potężne ze względu na jego wszechstronność. Bez żadnego kosztu jest w stanie uleczyć np. 34k6 (wchłonięcie 17 poziomowego wojownika), lub dać szereg innych premii.
<br />Sulldar ma rację zaklęcie działa lepiej niż uzdrowienie, które może maks wyleczyć 150 pż, więc chyba lepiej będzie dać ograniczenie leczonych pż lub dać je jako tymczasowe.<br />
QUOTE<br />Powtórzę za Vernem: czemu?<br /><br />Ponieważ czary takie jak życzenie, czy cud nie pozwalają na usunięcie negatywnych poziomów nakładane przed przedmioty takie jak np. sz(m)ata arcymaga.
<br />to może zamiast automatycznego usuniecia negatywnego poziomu dać bonus z bluźnierczej premii do usuniecia negatynego poziomu a czas negowania poziomu, który nakłada magiczny przedmiot znacznie skrócić.
Dusza, która w momencie zakończenia się czaru nadal istnieje powraca do ciała z tyloma negatywnymi poziomami ile zdjęto z niej KW (jeśli to nadal żyje), lub odchodzi w zaświaty. W tym drugim przypadku ofiary czaru nie można wskrzesić przez 1 dzień na każdą wysączoną z niej KW (w tym czasie dusza się regeneruje).
<br />Teraz to wygląda bardzo fajnie-można przynajmniej wyeliminować gościa na pewien czas.<br />Dodałbym jeszcze możliwość usuniecia trwale wysącząnych atrybutów w stosunku 1 kw za 1 punkt atrybutu.<br />Do rozprosznia zaklęcia dodałbym może jeszcze przełamanie zaklęcia i Rozłączenie Mordekaine'a.
 
Awatar użytkownika
Leriel
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 337
Rejestracja: ndz gru 17, 2006 2:21 pm

pn kwie 09, 2007 7:57 pm

Zaklęcie jest bardzo potężne ze względu na jego wszechstronność. Bez żadnego kosztu jest w stanie uleczyć np. 34k6 (wchłonięcie 17 poziomowego wojownika), lub dać szereg innych premii.
Sulldar ma rację zaklęcie działa lepiej niż uzdrowienie, które może maks wyleczyć 150 pż, więc chyba lepiej będzie dać ograniczenie leczonych pż lub dać je jako tymczasowe.
Dla mnie i wampirycznego dotyku jest to do przyjęcia i jak najbardziej logiczne.<br /><br />
Powtórzę za Vernem: czemu?
Ponieważ czary takie jak życzenie, czy cud nie pozwalają na usunięcie negatywnych poziomów nakładane przed przedmioty takie jak np. sz(m)ata arcymaga.
No dobra. To jest do przyjęcia bo zaklęcie i tak jest potężne.<br /><br />
Zwiększenie poziomu czarującego dałbym w przeliczeniu +1 CL za 2-3 kości, lub ograniczył, że można dodać, tylko jeśli dusza miała CL (i nie można zwiększyć CL o więcej niż CL duszy).
Zwiększenie kosztu jest do przyjęcia.<br /><br />
Dodałbym jeszcze możliwość usuniecia trwale wysącząnych atrybutów w stosunku 1 kw za 1 punkt atrybutu.
Jeśli ustawię 1 za 1 to Suldarrsię przyczepi [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/icon_sad.gif[/img] ale sam pomysł mi sie podoba.
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

pn kwie 09, 2007 9:19 pm

Sulldar ma rację zaklęcie działa lepiej niż uzdrowienie, które może maks wyleczyć 150 pż, więc chyba lepiej będzie dać ograniczenie leczonych pż lub dać je jako tymczasowe.
<br />Nie przesadzajmy. Potencjalnie zaklęcie może lepiej wyleczyć, gdyż maksymalnie leczy ponad 200 hp'ów (dla wchłoniętej duszy o 17 kostkach, wziąłem wojownika, gdyż ma kiepskie rzuty na wolę), jednak średnio wypada to "jedynie" ~120. Zwróć także uwagę na to, że uzdrowienie jest poziomu 6/7, a ten czar 9. Gdyby to była jedyna rzecz, którą to zaklęcie robi, to byłoby spoko.<br />
Dla mnie i wampirycznego dotyku jest to do przyjęcia i jak najbardziej logiczne.
<br />Ciekawe, że przytaczasz opinię wampirycznego dotyku :wink:<br />A tak na serio, to czy wampiryczny dotyk nie leczy 1k6 na dwa poziomy, a nie 2k6 na jeden poziom? :wink:<br />No i oczywiście, daje temporary hit points, więc nawet tu różni się od Twojego zaklęcia. <br />Patrząc jeszcze na to, że czarodziej ma k4 hpów na poziom, leczenie jest naprawdę potężne (czarodziej ma średnio 2.5 hp na poziom, wampiryczny dotyk leczy 1.75 hp na poziom (czyli troszkę powyżej połowy średnich hp'ków), zaś Twój czar 7 na poziom (prawie 3 razy hp maga).<br /><br /><br />Jeszcze przyczepię się do tego caster levelu. Załóżmy, że kapłan (poziom 20) walczy z grupą, powiedzmy 20 przeciwników, każdy 20 poziomu. Wchłania jedną duszę pierwszego lepszego wojownika (rzuca czar, czeka na pierwszą postać atakującą i wchłania ją), po czym rzuca sudden quicken Blasphemy, podbijając sobie CL o 10 (za 20 kości wchłoniętej duszy). Efekt? Zabija wszystkich przeciwników mających mniej niż 20 kostek bez rzutu obronnego. Nie miałem czasu wcześniej tego przykładu podać, kiedy podbicie CL odbywało się 1:1, ale to nadal jest strasznie potężna zdolność.
 
Awatar użytkownika
PoPoT
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 262
Rejestracja: śr sty 26, 2005 2:14 pm

pn kwie 09, 2007 10:24 pm

Ponieważ czary takie jak życzenie, czy cud nie pozwalają na usunięcie negatywnych poziomów nakładane przed przedmioty takie jak np. sz(m)ata arcymaga.
<br />Dziękuje za poparcie :wink: <br /><br />
Jeszcze przyczepię się do tego caster levelu. Załóżmy, że kapłan (poziom 20) walczy z grupą, powiedzmy 20 przeciwników, każdy 20 poziomu. Wchłania jedną duszę pierwszego lepszego wojownika (rzuca czar, czeka na pierwszą postać atakującą i wchłania ją), po czym rzuca sudden quicken Blasphemy, podbijając sobie CL o 10 (za 20 kości wchłoniętej duszy). Efekt? Zabija wszystkich przeciwników mających mniej niż 20 kostek bez rzutu obronnego. Nie miałem czasu wcześniej tego przykładu podać, kiedy podbicie CL odbywało się 1:1, ale to nadal jest strasznie potężna zdolność.
<br />Musze sie zgodzić. Wcześniej jakoś mi to umknęło. Taka zdolność jest trochę zbyt mocna bo taki czarodziej co (chyba) na 16 lvl rzuca taki czar i pochłania 10KW nagle jego poziom czarujacgo jest równy 26!!!! <br /><br /><br />Chciałem tez poddać pomysł by sama dusza zawarta w krysztale/klejnocie mogła być przez dzień/poziom czarującego, ale działanie wykorzystanych KW trwałoby powiedzmy 10 min/poziom czarującego. Taka wolna propozycja. Co Wy na to?
 
Awatar użytkownika
Leriel
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 337
Rejestracja: ndz gru 17, 2006 2:21 pm

wt kwie 10, 2007 6:05 pm

A tak na serio, to czy wampiryczny dotyk nie leczy 1k6 na dwa poziomy, a nie 2k6 na jeden poziom? <br />No i oczywiście, daje temporary hit points, więc nawet tu różni się od Twojego zaklęcia.
W tej kwestii już wczoraj dokonałem poprawek. Poza tym wampiryczny dotyk to czar 3 poziomu nie posiadający kosztownego komponentu.<br /><br />
Załóżmy, że kapłan (poziom 20) walczy z grupą, powiedzmy 20 przeciwników, każdy 20 poziomu. Wchłania jedną duszę pierwszego lepszego wojownika (rzuca czar, czeka na pierwszą postać atakującą i wchłania ją)
Tu sie nie zgodzę, że to będzie takie łatwe, choć prawdopodobnie wynika to z mojego sposobu opisania czaru.<br />
Zaklęcie to działa tylko na żywe istoty które, w chwili rzucenia czaru, mają nie więcej niż 0 pw i najwyżej tyle KW i poziomów ile wynosi poziom czarującego rzucającego czar.
Czas trwania odnosi się do czasu przetrzymywania duszy. Dotknąć ofiary trzeba natychmiast. Zaraz poprawię jeśli jest to niezrozumiałe.<br />
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

wt kwie 10, 2007 10:26 pm

Zaklęcie to działa tylko na żywe istoty które, w chwili rzucenia czaru, mają nie więcej niż 0 pw i
<br />Postaciom nieprzytomnym AFAIK nie przysługują rzuty obronne (na will'a i na reflex).
 
Awatar użytkownika
Nemo__
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1066
Rejestracja: ndz kwie 24, 2005 2:13 pm

wt kwie 10, 2007 11:08 pm

A nie było przypadkiem atutu lub jakieś zdolności bodajże, która pozwalała utrzymać się na nogach mając hpków mniej niż zero? Jeśli coś źle skojarzyłem to my bad...ale jeśli takie coś jest, to takie zastrzeżenie jest w miarę sensowne chyba.
 
Awatar użytkownika
Leriel
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 337
Rejestracja: ndz gru 17, 2006 2:21 pm

śr kwie 11, 2007 7:02 pm

A nie było przypadkiem atutu lub jakieś zdolności bodajże, która pozwalała utrzymać się na nogach mając hpków mniej niż zero?
Jest. To opisany we "Władcach dziczy" atut "zachowanie przytomności".
 
Awatar użytkownika
DibiZibi
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4316
Rejestracja: śr lis 15, 2006 9:50 pm

śr kwie 11, 2007 11:26 pm

Można założyć że istota z tym atutem (podobnie z resztą ja berserk, który może mieć i -1000 podczas furii i żyć) są odporne na działanie tego zaklęcia. <br /><br />Potężne zaklęcie, ale na miarę 9 levelu. <br /><br />
Komponenty: W, S, M (kryształ lub klejnot o wartości minimum 1000 SZ na KW ofiary)
<br /><br />9 level to minimum 17 poziom czyli 17 000. IMO trochę zbyt dużo. <br />Wiem że to jest 1000 na poziom ofiary, a nie czarującego, ale przecież 1 poziomowców nikt zamykał nie będzie. <br />Nie dlatego że postaci na to nie stać, ale dlatego że kamień który kosztuje tak dużo pieniędzy, był by całkiem sporych rozmiarów. <br />Poza tym, postać nie wie ile KW ma przeciwnik. Jak rozwiązać to fabularnie?
 
Awatar użytkownika
PoPoT
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 262
Rejestracja: śr sty 26, 2005 2:14 pm

czw kwie 12, 2007 7:46 am

Jeśli dobrze pamiętam to w PMP (a jak nie to w Zapomnianych krainach) Była tabelka kamieni szlachetnych i ich ceny. Z tego co mi sie zdawało to były klejnoty wielkości orzeszka ziemnego i przy diamencie pisało 5000sz, wiec tak z 2-3 razy większy powinien być wart z te 17 000. I będzie mniej więcej wielkości orzeszka laskowego. A w najgorszym wypadku podejrzewam, że diament wielkości pięści będzie wart więcej niż 20 000. <br /><br />Co innego jeśli chcesz użyć np. kryształu górskiego. To już lepiej kup sobie jakiś dobry wózek i muła.
 
Awatar użytkownika
DibiZibi
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4316
Rejestracja: śr lis 15, 2006 9:50 pm

czw kwie 12, 2007 5:29 pm

Inaczej. <br /><br />Oczywiście że diament czy jeszcze lepiej, brylant, nie musi być duży, by być cholernie drogi, ale z drugiej strony, nie ma diamentów rozmiarów pięści.
 
Vern
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 750
Rejestracja: śr lip 05, 2006 12:18 pm

czw kwie 12, 2007 9:12 pm

Nie ma diamentów rozmiaru pięści? Ależ są! Przecież to świat fantasy, nie?<br />Poza tym wydaje mi się, że i w naszym świecie pojawił się taki. Chyba nazwali go korona afryki czy coś tam Afryki.
 
Awatar użytkownika
PoPoT
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 262
Rejestracja: śr sty 26, 2005 2:14 pm

pt kwie 13, 2007 9:26 am

<!--QuoteBegin-Wikipedia+-->
Wikipedia pisze:
<!--QuoteEBegin-->Cullinan – największy i najczystszy ze znanych diamentów. Znaleziony 25 czerwca 1905 w kopalni Premier Mine pod Pretorią w Republice Południowej Afryki przez strażnika Fredericka Wellsa. Pierwotnie miał wymiary 10x6x5 cm i ważył 3106 karatów (621,2 g).
<br /><br />To w rzeczywistości, a my mówimy o fantasy. <br /><br />W opisie Zapomnianych krain pisze ze między innymi diament, hiacynt, brylant i jeszcze parę innych jest warte 2k4x1000sz... A jak mówiłem mowa raczej o niewielkich kamyczkach.
 
Vern
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 750
Rejestracja: śr lip 05, 2006 12:18 pm

pt kwie 13, 2007 11:35 am

Jakiś zaawansowany mag może również spróbować obracować technikę wytwarzania diamentów przemysłowych. W praktyce diament jest taki sam jak powstały naturalnie. U nas wymyślili to w świecie fantasy też będą mogli wymyślić :wink:
 
Awatar użytkownika
veldrin-drow
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1568
Rejestracja: pn lis 13, 2006 8:25 pm

pt kwie 13, 2007 4:21 pm

Ja osobiście jestem za kondesatorem w wysokości 1 kw=1000 sz, klejnot warty powyżej 20000 zdobyć lub kupić niełatwo tak sądzę.
 
Awatar użytkownika
PoPoT
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 262
Rejestracja: śr sty 26, 2005 2:14 pm

pt kwie 13, 2007 4:24 pm

Dobra, to nie temat o drogich kamyczkach tylko o czarze wiec powróćmy do jego komentowania. <br />Mysle ze sprawa kosztu i wielkosci komponentu matreialnego jest jasna. <br /><br />EDIT:<br />To fakt ze trudnio i to dodatkowo utrudnia rzucenie tego czaru.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości