Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Druss
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 671
Rejestracja: śr kwie 11, 2007 5:26 pm

sob cze 09, 2007 3:32 pm

Po wystrzeleniu będąc pod działaniem czaru Ulepszona Niewidzialność sytuacja jest następująca:
[list][*]Osoba w którą strzeliłeś nadal Cię nie widzi ale już wie gdzie jesteś.
[*]Strzała (podobnie jak każdy inny obiekt) przestaje być niewidzialna w momencie kiedy traci z tobą kontakt, czyli po wypuszczeniu z łuku.
 
Awatar użytkownika
Druss
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 671
Rejestracja: śr kwie 11, 2007 5:26 pm

sob cze 09, 2007 3:33 pm

Po wystrzeleniu będąc pod działaniem czaru Ulepszona Niewidzialność sytuacja jest następująca:
[list][*]Osoba w którą strzeliłeś nadal Cię nie widzi ale już wie gdzie jesteś.
[*]Strzała (podobnie jak każdy inny obiekt) przestaje być niewidzialna w momencie kiedy traci z tobą kontakt, czyli po wypuszczeniu z łuku.
 
Awatar użytkownika
NIE!
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: ndz paź 01, 2006 10:32 pm

sob cze 09, 2007 4:53 pm

Wie gdzie jesteś? Co do tego to bym się nie zgodził... Potrafi ocenić kierunek z którego przedmiot nadleciał (N,S,W,E) to już lepiej, ale nie dokładne pole. Dlaczego? Ano gdy dostaniemy strzałą to raczej z bólu zamykamy oczy i się obracamy. To wystarczy, aby stracić orientację i zapomnieć skąd dokładnie wyleciała strzała. Poza tym jak chciałbyś ocenić odległość :wink: . Dodatkowo wyobraź sobie sytuację, że dostajesz z bełta z odległości 27m (stoisz tyłem albo bokiem do strzelca) skąd wiesz że on strzelił z tego pola a nie z pola 3 m w prawo albo 6 m bliżej? Po prostu nie da się tego stwierdzić.
 
Anonim_1

sob cze 09, 2007 5:03 pm

NIE! pisze:
Ano gdy dostaniemy strzałą to raczej z bólu zamykamy oczy i się obracamy.

Dostałeś kiedyś strzałą?
Czy potwory, które nie mają oczu, też je zamykają?
Co ze stworzeniami, które posługują się przede wszystkim za pomocą węchu?
 
Awatar użytkownika
joseph__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 361
Rejestracja: czw mar 25, 2004 3:45 pm

sob cze 09, 2007 5:03 pm

Zgadzam się z NIE! nie sposób ocenić dokładnie pola gdzie strzelec się znajduje, pewna doza prawdopodobieństwa skąd strzała/bełt nadleciał/a jest możliwa. Mimo że dnd to klasyczny heroic to jednak cuda nie zdarzają się na porządku dziennym (no chyba że na kostce wypada 20 :wink: )
 
Awatar użytkownika
iron_master
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2815
Rejestracja: czw paź 20, 2005 7:56 pm

sob cze 09, 2007 5:17 pm

NIE! pisze:
wyobraź sobie sytuację, że dostajesz z bełta z odległości 27m

Moja wyobraźnia podpowiada mi, że w takiej sytuacji byłbym martwy.
 
Awatar użytkownika
Arthas Verley
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 121
Rejestracja: wt lut 27, 2007 9:44 am

sob cze 09, 2007 5:26 pm

Witam. Mam nadzieję, że podobne pytanie na łamach forum jeszcze nie padło. Mianowicie: mając w edycji 3,0 atut oburęczość, to czy mogę jedną ręką atakować, a drugą rzucać czar? Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
Ostatnio zmieniony sob cze 09, 2007 5:30 pm przez Arthas Verley, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Anonim_1

sob cze 09, 2007 5:30 pm

Arthas Verley pisze:
Mianowicie: mając w edycji 3,0 atut oburęczość, to czy mogę jedną ręką atakować, a drugą rzucać czar?

Nie. Oburęczność zmniejsza kary do ataków "drugą" ręką, nie umożliwia wykonywania dodatkowych akcji.
 
Awatar użytkownika
Arthas Verley
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 121
Rejestracja: wt lut 27, 2007 9:44 am

sob cze 09, 2007 6:28 pm

W takim razie nie można używać jedną ręką różdżki, a
drugą atakować, tak jak to robiła Laeral w jednej z części ,,Powrotu Arcymagów"?
 
Awatar użytkownika
Dark Sage
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 370
Rejestracja: pn sty 30, 2006 7:25 pm

sob cze 09, 2007 6:58 pm

Rzucanie zaklęć a używanie różdżki to dwie różne rzeczy. Różdżkę aktywujesz słowem, a nie wykonujesz komponentów somatycznych. A umiejętność o którą się zapytałeś, występuje tylko przy pieśniarzu klingi.
 
Anonim_1

sob cze 09, 2007 7:00 pm

Arthas Verley pisze:
W takim razie nie można używać jedną ręką różdżki, a drugą atakować, tak jak to robiła Laeral w jednej z części ,,Powrotu Arcymagów"?

Nie wiem, co robiła Laeral, ale owszem, w myśl mechaniki 3.0 nie można jednocześnie wykonać ataku i rzucić czas - obie te czynności wymagają poświęcenia akcji standardowej, którą bohater w pojedynczej rundzie ma jedną.

Wyjątkiem są postacie znajdujące się pod działaniem czaru Przyspieszenie i/lub rzucające przyspieszone (atutem) zaklęcie.
 
Awatar użytkownika
Arthas Verley
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 121
Rejestracja: wt lut 27, 2007 9:44 am

sob cze 09, 2007 7:14 pm

A gdzie mogę znależć klasę pieśniarza klingi?
 
Awatar użytkownika
Sortiarius
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 258
Rejestracja: sob lip 01, 2006 12:31 pm

sob cze 09, 2007 7:34 pm

Arthas Verley pisze:
A gdzie mogę znależć klasę pieśniarza klingi?

Księga i krew.
 
Awatar użytkownika
NIE!
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: ndz paź 01, 2006 10:32 pm

sob cze 09, 2007 10:17 pm

"Wyjątkiem są postacie znajdujące się pod działaniem czaru Przyspieszenie i/lub rzucające przyspieszone (atutem) zaklęcie"


w 3.5 to się zmieniło... proponuję przeczytać aktualną wersję czaru przyspieszenia bo wielu czarowników może być (bardzo) niezadowolonych

wracając jeszcze do niewidzialności na sekundę

Dostałeś kiedyś strzałą?

Nie i nie jest to moje marzenie ;) ale domyślam się że to bardzo boli
Czy potwory, które nie mają oczu, też je zamykają?

A czy jak się cieszysz to klaszczesz w macki? Nie, bo ich nie masz (mam nadzieję) :razz: Czyli nie zamkną oczu, bo ich nie maja, ale poczują ból
Co ze stworzeniami, które posługują się przede wszystkim za pomocą węchu?

Tak samo jak w przykładzie - znają tylko generalny kierunek, a to co zrobią ze swoim węchem to osobna sprawa
 
Awatar użytkownika
Kymil Nimesin
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1267
Rejestracja: wt maja 02, 2006 10:20 am

sob cze 09, 2007 10:32 pm

Arthas Verley pisze:
A gdzie mogę znależć klasę pieśniarza klingi?

Complete Warrior.
 
Awatar użytkownika
Nelix
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 426
Rejestracja: pt gru 09, 2005 8:30 am

sob cze 09, 2007 10:39 pm

Arthas Verley pisze:
A gdzie mogę znależć klasę pieśniarza klingi?

Races of Faerun - wersja 3,5; alternatywna, przystosowana pod FR.
 
Anonim_1

sob cze 09, 2007 10:48 pm

NIE! pisze:
w 3.5 to się zmieniło...

W 3.5 nie ma nawet atutu Oburęczność. Pytanie dotyczyło jednak edycji 3.0.

NIE! pisze:
A czy jak się cieszysz to klaszczesz w macki?

Zdarzało się ;)

NIE! pisze:
ak samo jak w przykładzie - znają tylko generalny kierunek, a to co zrobią ze swoim węchem to osobna sprawa

AFAIR zdolność Węch pozwala lokalizować dokładne pole, na którym znajduje się przeciwnik.
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

sob cze 09, 2007 11:09 pm

ShadEnc pisze:
AFAIR zdolność Węch pozwala lokalizować dokładne pole, na którym znajduje się przeciwnik.

Tylko, jeśli postać z węchem znajduje się kratkę (5ft) obok postaci. W innym wypadku znany jest tylko kierunek.
 
Awatar użytkownika
krzysiek-jakh
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 831
Rejestracja: wt sty 03, 2006 9:33 am

sob cze 09, 2007 11:23 pm

iron_master pisze:
NIE! pisze:

wyobraź sobie sytuację, że dostajesz z bełta z odległości 27m

Moja wyobraźnia podpowiada mi, że w takiej sytuacji byłbym martwy.

:lol:

Co do tego wskazywania lokacji niewidzialnej istoty która strzeliła np z kuszy, to wskazówka może być ten cytat:
SRD pisze:
If an invisible creature strikes a character, the character struck still knows the location of the creature that struck him (until, of course, the invisible creature moves). The only exception is if the invisible creature has a reach greater than 5 feet. In this case, the struck character knows the general location of the creature but has not pinpointed the exact location.

Więc skłaniam się ku temu, że trafiona istota zna tylko kierunek z którego padł strzał, bez możliwości dokładnego wskazania pola na którym znajduje się strzelający (pinpointowania).

Co do węchu to jest dokładnie opisany (tak jak i niewidzialność) w ostanim rozdziale PMP.

Pozdrawiam wszystkich.
Jeszcze mnie nie ma :P
 
Awatar użytkownika
Nexu
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 56
Rejestracja: wt kwie 10, 2007 6:27 pm

ndz cze 10, 2007 11:39 am

Skłaniam sie do wypowiedzi krzyśka-jakha. Istota (przyjmijmy, że ma oczy, czuje ból i nie ma super wechu :razz: ) zna mniejwiecej kierunek.
I pamietajmy, ze po kazdym strzale moge zrobic 1,5 metrowy krok w bok a cel nie wie czy strzelajac stoje 5 czy 30 metrow od niego :)

dzieki za wyjasnienie i pzdr :D
 
Awatar użytkownika
NIE!
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: ndz paź 01, 2006 10:32 pm

ndz cze 10, 2007 11:55 am

nie po każdym tylko raz w rundzie
 
Awatar użytkownika
Nexu
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 56
Rejestracja: wt kwie 10, 2007 6:27 pm

ndz cze 10, 2007 12:24 pm

No o to mi chodzilo :razz: ale racja raz w rundzie mozna zrobic 1,5 metrony krok w bok :)
 
Awatar użytkownika
DAS
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 51
Rejestracja: ndz kwie 22, 2007 2:11 pm

ndz cze 10, 2007 4:55 pm

Mam problem dotyczący prowadzenia bitw a tak dokładniej to jak poprowadzić abordaż na statek przeciwnika lub się przed nim bronić i jakie to będzie miało odzwierciedlenie w mechanice?
 
Awatar użytkownika
Dravin
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 164
Rejestracja: ndz cze 18, 2006 12:06 am

ndz cze 10, 2007 5:41 pm

Barzo dużo o walce pojazdów (wodnych/lądowych/powietrznych) to ogrom informacji na ten temat znajdziesz w Księdze Broni i Ekwipunku. Masz tam zasady np. walce i zatapianiu statków, o sterowaniu takowymi, ich zwrotności i prędkości w bitwie/pościgu itd. Znajdziesz tam także odzwiercirdlenie ile miejsca zajmują poszczególne okręty na siatce bitewnej. Wszystkie statystyki potrzebne do prowadzenia bitwy morskiej, koszty późniejszej naprawy (jeśli statek przetrwa). jeśli chodzi o abordaż to najpierw statki muszą znaleźć się dość blisko siebie, aby można było przejść, przeskoczyć itp. Ewentualnie można z pomocą magii lub innymi sposobami przelecieć na pokład przeciwnika. Można "przechuśtać się" na pokład prezciwnika na linach przywiązanych do masztu, można przerzucić drewniane kładki zakończone hakami. W każdym razie polecam zaopatrzenie się w ten podręcznik bo właśnie w takich sytuacjach bardzo się przydaje. :wink:
 
Awatar użytkownika
DAS
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 51
Rejestracja: ndz kwie 22, 2007 2:11 pm

ndz cze 10, 2007 6:35 pm

Dzięki Dravis ale chodziło mi o samą mechanikę przy sterowaniu dużą liczbą walczących.

PS. Mam Księge Broni i Ekwipunku.
 
Awatar użytkownika
Sortiarius
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 258
Rejestracja: sob lip 01, 2006 12:31 pm

ndz cze 10, 2007 8:52 pm

DAS pisze:
Chodziło mi o samą mechanikę przy sterowaniu dużą liczbą walczących.

Bardzo ciekawie zostało to rozwiązane w Warcraft RPG w dodatku Alliance and Horde Compendium. Same zasady zajmują tam 38 stron i ciężko było by je przedstawić skrótowo. Po prostu trzeba przeczytać. Oczywiście tę mechanikę można z powodzeniem stosować w dowolnym settingu d20.
 
Awatar użytkownika
Sony
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2660
Rejestracja: śr cze 23, 2004 9:21 am

ndz cze 10, 2007 9:42 pm

Heros of Battle - Wizardzi wydali ten dodatek do D&D ed 3.5 - tam jest cała masa informacji o bitwach. Łącznie z mechaniką Victory Points. Polecam.
 
Awatar użytkownika
Schpeelah#144
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 939
Rejestracja: pn sie 21, 2006 8:26 pm

pn cze 11, 2007 8:41 am

W Races of War są też jakieś zasady, nie wiem tylko, czy skuteczne, nie wypróbowywałem.
 
Eartless

wt cze 19, 2007 2:38 am

Mam problem odnośnie przewracania, a konkretnie co może zrobić przewrócona postać...

Z tego co wyczytałem może atakować z ziemi (może wykonać akcje całorundową z kara -4 do ataku), może wstać (w akcji ruchu) i tu jest sprawa, która mnie intryguje. Odpełznięcie. Z tego co wyczytałem w PG napisane jest, że można poruszyć się tylko 1,5m (czyli 3m w akcji całorundowej - dwóch akcjach ruchu) i na każdym polu wchodzą ataki okazyjne w taką postać.
Czy moje rozumowanie jest dobre?

Czy też można swobodnie odturlać się na zasięg ruchu i potem sobie wstać?
dzięki z góry za pomoc
 
Awatar użytkownika
Agnostos
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2259
Rejestracja: śr paź 05, 2005 9:47 pm

wt cze 19, 2007 4:03 am

Z tego co wyczytałem w PG napisane jest, że można poruszyć się tylko 1,5m (czyli 3m w akcji całorundowej - dwóch akcjach ruchu) i na każdym polu wchodzą ataki okazyjne w taką postać.
Czy moje rozumowanie jest dobre?

Owszem, ataki okazyjne będę prowokowane, choć oczywiście żaden przeciwnik nie będzie w stanie z tego tytułu wpakować w postać więcej niż jednego okazyjnego. Zawsze coś :wink:.

Czy też można swobodnie odturlać się na zasięg ruchu i potem sobie wstać?

Nie można. Na tym polega cały urok przewrócenia, nie można powrócić do pionu bez sprowokowania AoO (o ile ktoś koło nas stoi oczywiście).

Leżąc możesz też bez żadnych kar używać kuszy. A z tej tematyki najlepszy jest i tak atut Prone Attack z Complete Warrior, który w zasadzie znosi większość taktycznych niedogodności z tytułu znajdowania się w parterze.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości