Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Veste
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 241
Rejestracja: pn mar 31, 2003 3:26 pm

czw sty 18, 2007 2:53 am

Gruszczy pisze:
Stosuje przykłady które mogą wyjść w praktyce i pokazać, czemu moc daje instant killa, choć nie powinna.
Co do 'potworów' - inny rodzaj kampanii najwyraźniej. I słyszałeś tylko o najmocniejszych, które są tłem a nie oponentami Wink


No coz, jak zaczna mi jakos czesto wychodzic takie 'przyklady' w praktyce, to zglosze sie do Ciebie po nauki. Poki co bez generowania takich statsow moge okreslic, gdzie powinno zostac przesuniete dane zaklecie.


Jak ci wyjdzie jeden taki przypadek to dużej części ludzi może to zabawę popsuć. :-P

Gruszczy pisze:
Odradzałbym - tworzy przegięte patenty z Claimed, którzy są bardzo mocni już na syntezie 3 (i po transferze punktów i 15 aspect pointach).


Coz, skoro mag moze tworzyc same duchy, to powinen moc jednak splatac je z cialem i to nawet kropke nizej. Tylko dlatego, ze to moze wygenerowac dziwne rzeczy nie oznacza, ze nalezy tego zabronic. Przede wszystkim mag nie musi miec kontroli nad tym, jakie aspekty sie wytworza. Poza tym moze to osiagnac juz na 3 kropce - wiezisz ofiare, przyzywasz ducha i rozkazujesz mu ja posiasc. Synteza rusza sama.

W sumie to nie potrzebne jest zaklecie splatajace :wink: Choć to troche inne imago i mogloby ulatwiac duchowi pochlonac ofiare albo nawet zmuszac go do tego (choc zwykle sam to powinen chciec). Tez musialoby to byc zaklecie wykonywane jako rytual, na czwartej kropce i dotykowo. Bo inaczej pewnie mag moglby sprzatnac kogos zwyczajnie splatajac kogos z duchem na odleglosc, a to bodaj jest nieodwracalne.


Masz na Spirit 3 możliwość wydania rozkazu duchowi (dowolnego) a mindem (bo przeciwnik się opiera na czymś mentalnym/socjalnym afair) obniżasz mu odporność. I da się. :-P
Gruszczy pisze:
Przegięta, bo nawet przy ewidentej nieprawdopodobności i zabiciu tak pod rząd 10 osób w pomieszczeniu nie działa niewiara ;>


Czemu? Przeciez imbued items przy wulgarnych zakleciach powoduja paradoksy i disbelief. Takie zawaly raczej nie sa prawdopodobne.


A gdzie tu wulgane zaklęcie? ;-)
Gruszczy pisze:
Ech, zluzujcie - Szczur potrafi robic przypakowane postaci. Prowadzil o tym nawet prelekcje, na jakiejs chyba bylem (o munchowaniu czy cos w tym guscie). Skoro to wszystkim pasuje, to nie jest to problemem. Ja takich nie przygotowuje, bo i tak potem Arek narzeka, ze sa przegiete (?) i zbiera po dupie, wiec musialem Cie przekonac, byc skupil sie na czyms innym przy tworzeniu postaci. A ze byles przez momenty oporny, to zwalam to na zlego Szczura :wink:


Zawsze możesz Arka do Szczura wysłać by pomógł wyrównać szanse ;-P
 
Awatar użytkownika
Gruszczy
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2775
Rejestracja: wt sty 20, 2004 10:25 pm

czw sty 18, 2007 12:04 pm

Veste pisze:
Masz na Spirit 3 możliwość wydania rozkazu duchowi (dowolnego) a mindem (bo przeciwnik się opiera na czymś mentalnym/socjalnym afair) obniżasz mu odporność. I da się.


Wiem, wiem, wlasnie o tym pisalem. I nie potrzeba do tego rytualu, a jedynie uwieziona ofiara i przyzwany lub bedacy w poblizu duch. Najlepiej zas przeciagnac ofiare do Cienia i tam pozwolic duchowi dzialac. Czy spirit-claimeda kontroluje sie mindem czy spiritem?

A gdzie tu wulgane zaklęcie? Wink


No drugi zawal w ciagu 5 minut wydaje sie nieprawdopodobny. Trzeci powinien byc wulgarny. To tak nie dziala?

Zawsze możesz Arka do Szczura wysłać by pomógł wyrównać szanse ;-P


A potem to bym musial sobie juz chyba ksiege potworow dla postaci epickich do D&D kupic i konwertowac :wink:
 
Awatar użytkownika
Szczur
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3991
Rejestracja: ndz mar 16, 2003 8:48 pm

czw sty 18, 2007 12:53 pm

Gruszczy pisze:
No drugi zawal w ciagu 5 minut wydaje sie nieprawdopodobny. Trzeci powinien byc wulgarny. To tak nie dziala?


Nie w tym przypadku. Dlatego jest przegięte ;>

I zgodnie z prośbą Gerarda koniec OT z mojej strony w tym temacie, na razie ;)
 
Awatar użytkownika
Kot
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2551
Rejestracja: wt lut 03, 2004 11:20 am

czw sty 18, 2007 4:49 pm

Szczur pisze:
Mackotek - z daniem mocy tak prosto nie jest. Ze zmuszeniem do claiming nie jestem pewien czy jesteś w stanie. Musiałbym do maga zajrzeć.

Ksztaltowanie ducha pozwala mu nadac moc. Jezeli juz ja posiada, powinno wystarczyc "command spirit".
Nie wiem, dlaczego mialoby nastapic rozlaczenie, skoro efekt wszedl w zycie i scalenie juz sie dokonalo...
 
Awatar użytkownika
Szczur
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3991
Rejestracja: ndz mar 16, 2003 8:48 pm

czw sty 18, 2007 10:16 pm

MacKotek pisze:
Ksztaltowanie ducha pozwala mu nadac moc.


Kropka 5.

MacKotek pisze:
Nie wiem, dlaczego mialoby nastapic rozlaczenie, skoro efekt wszedl w zycie i scalenie juz sie dokonalo...


Bo duch nie posiada mocy pozwalającej mu być Claimed. To nie jest stan a proces.
 
Kastor Krieg

czw sty 18, 2007 10:41 pm

OK, a co szkodzi dogadać się z duchem, zrobić geszeft - duch dostaje cukierka, w zamian za co wchodzi w coś (dajmy na to psa) i pilnuje podwórka? To nie jest czar, tylko coś, co duch zrobi sam z siebie, aight?

Tak samo, zamiast prosić grzecznie, mogę wziąć ducha za łeb (Command Spirit) i kazać mu zrobić to samo. Ewentualnie, przykuć go do jakiegoś miejsca i walić w głowę co rano, aż się przekona do tego pomysłu :wink:

W efekcie, mamy skutek permanentny, duch chapnie psa i pies będzie Claimed, nic się nie skończy i nie rozpadnie potem, nie widziałbym podstaw przynajmniej.

Poprawcie, oczywiście, jeśli się mylę.
 
Awatar użytkownika
Szczur
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3991
Rejestracja: ndz mar 16, 2003 8:48 pm

czw sty 18, 2007 10:46 pm

Kastor Krieg pisze:
OK, a co szkodzi dogadać się z duchem, zrobić geszeft - duch dostaje cukierka, w zamian za co wchodzi w coś (dajmy na to psa) i pilnuje podwórka?


Nie ma problemu. Pod warunkiem, że:
a) opłaca mu się to (Esencja i różne inne sprawy)
b) potrafi to zrobić
 
Kastor Krieg

pt sty 19, 2007 7:45 am

Szczur pisze:
Nie ma problemu. Pod warunkiem, że:
a) opłaca mu się to (Esencja i różne inne sprawy)

Jeśli jest, kontynuując przykład, duchem konceptu psa stróżującego, i pilnowanie podwórka generuje Esencję o smacznym dla niego Rezonansie, to chyba wystarczy.

b) potrafi to zrobić

Nie pamiętam w tej chwili, jest oddzielne Numen dla Urge / Claim?
To miałaby być ta moc do nadania przez Shape Spirit?

Jeśli tak, to IMO nadaje się ją na czas zespolenia, albo na czas kolejnych prób zespolenia, potem nawet jeśli duch nie ma już tej mocy, to tylko nie może zmienić "wierzchowca", ale z obecnym powinien być związany IMO trwale.
 
Awatar użytkownika
Kot
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2551
Rejestracja: wt lut 03, 2004 11:20 am

pt sty 19, 2007 12:55 pm

Szczur pisze:
Kropka 5.

Wiem.

Szczur pisze:
Bo duch nie posiada mocy pozwalającej mu być Claimed. To nie jest stan a proces.

Ktory po dokonaniu sie jest juz stanem. Kiedy Duch uzyska ostatni wymagany sukces, powastaje hybryda, bedaca zupelnie nowa istota.


Kastor Krieg pisze:
Nie pamiętam w tej chwili, jest oddzielne Numen dla Urge / Claim?

Urge nie potrzebuje, wystarczy sam Wplyw. "Claim" to odpowiednia moc - znajdziesz ja i w wilkolaku i w magu.

Kastor Krieg pisze:
Jeśli tak, to IMO nadaje się ją na czas zespolenia, albo na czas kolejnych prób zespolenia, potem nawet jeśli duch nie ma już tej mocy, to tylko nie może zmienić "wierzchowca", ale z obecnym powinien być związany IMO trwale.

"Claim" daje efekt staly. Istota staje sie krzyzowka ducha i ciala podobna wilkolakom, azlu i beshilu.
 
Awatar użytkownika
Szczur
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3991
Rejestracja: ndz mar 16, 2003 8:48 pm

pt sty 19, 2007 11:31 pm

Kastor Krieg pisze:
Jeśli jest, kontynuując przykład, duchem konceptu psa stróżującego, i pilnowanie podwórka generuje Esencję o smacznym dla niego Rezonansie, to chyba wystarczy.


Oczywiście do tej pory nie wiadomo na czym zyskiwał esencję. I pilnowanie przez niego podwórka nie generuje mu jakoś masy smacznej esencji. Nie wiem skąd taki pomysł.

Kastor Krieg pisze:
Nie pamiętam w tej chwili, jest oddzielne Numen dla Urge / Claim?


Jest Numen dla Claimed.

Kastor Krieg pisze:
Jeśli tak, to IMO nadaje się ją na czas zespolenia, albo na czas kolejnych prób zespolenia, potem nawet jeśli duch nie ma już tej mocy, to tylko nie może zmienić "wierzchowca", ale z obecnym powinien być związany IMO trwale.


Jeśli już, to Claimed może być tylko duch z mocą Claim. Taki który jej nie posiada nie może być Claimed. I gwoli ścisłości - Claimed nie zmienia 'wierzchowców'. Warto doczytać podręcznik, serio.

MacKotek pisze:
Ktory po dokonaniu sie jest juz stanem. Kiedy Duch uzyska ostatni wymagany sukces, powastaje hybryda, bedaca zupelnie nowa istota.


Dwa razy błąd. Po pierwsze - proces trwa cały czas, co jest wyraźnie zaprezentowane na kilku(nastu) stronach Predators. Po drugie - owa zupełnie nowa istota jest w znacznie większej mierze duchem, który może w dowolnym momencie proces odwrócić (tzn. wrócić do bycia 'zwykłym' duchem - człowiek może przeżyć lub nie, kwestia czasu i szczęścia).
 
Awatar użytkownika
Kot
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2551
Rejestracja: wt lut 03, 2004 11:20 am

sob sty 20, 2007 10:50 am

Szczur pisze:
Po pierwsze - proces trwa cały czas, co jest wyraźnie zaprezentowane na kilku(nastu) stronach Predators. Po drugie - owa zupełnie nowa istota jest w znacznie większej mierze duchem, który może w dowolnym momencie proces odwrócić (tzn. wrócić do bycia 'zwykłym' duchem - człowiek może przeżyć lub nie, kwestia czasu i szczęścia).

NIe czytalem tego dodatku... Wlasciwie to zadnych nie czytalem. Bazuje na tym, co bylo w podstawkach i z wilkolaka wyczytalem, nie wiem, moze to tylko moje ogolne wrazenie. Wroce, to sprawdze. Ale nadal mi sie zdaje, ze polaczenie jest trwale.
 
Kastor Krieg

sob sty 20, 2007 6:52 pm

Kastor Krieg pisze:
Nie pamiętam w tej chwili, jest oddzielne Numen dla Urge / Claim?

Urge nie potrzebuje, wystarczy sam Wplyw. "Claim" to odpowiednia moc - znajdziesz ja i w wilkolaku i w magu.[/quote]
Dzięki, nie pamiętałem i nie miałem jak sprawdzić.

Kastor Krieg pisze:
Jeśli tak, to IMO nadaje się ją na czas zespolenia, albo na czas kolejnych prób zespolenia, potem nawet jeśli duch nie ma już tej mocy, to tylko nie może zmienić "wierzchowca", ale z obecnym powinien być związany IMO trwale.

"Claim" daje efekt staly. Istota staje sie krzyzowka ducha i ciala podobna wilkolakom, azlu i beshilu.

Mniej więcej tyle miałem na myśli, dzięki.

Szczur pisze:
Kastor Krieg pisze:
Jeśli jest, kontynuując przykład, duchem konceptu psa stróżującego, i pilnowanie podwórka generuje Esencję o smacznym dla niego Rezonansie, to chyba wystarczy.

Oczywiście do tej pory nie wiadomo na czym zyskiwał esencję. I pilnowanie przez niego podwórka nie generuje mu jakoś masy smacznej esencji. Nie wiem skąd taki pomysł.

To jest tak zwany przykład. Duch robi "to co lubi" i co daje mu Esencję. Mam być zawsze dosłowny? :roll:

Jeśli już, to Claimed może być tylko duch z mocą Claim. Taki który jej nie posiada nie może być Claimed. I gwoli ścisłości - Claimed nie zmienia 'wierzchowców'.

Nie sugerowałem zmieniania wierzchowców przez Claiming Spirit, raczej przez Urging. Mogłem niejasno sformułować zdanie. Poza tym, moim zdaniem, może w dowolnej chwili rozproszyć się i stać na powrót 'tylko' duchem, zapewne ze skutkiem śmiertelnym dla człowieka.

Warto doczytać podręcznik, serio.

Promises, promises :roll:

Dwa razy błąd. Po pierwsze - proces trwa cały czas, co jest wyraźnie zaprezentowane na kilku(nastu) stronach Predators. Po drugie - owa zupełnie nowa istota jest w znacznie większej mierze duchem, który może w dowolnym momencie proces odwrócić (tzn. wrócić do bycia 'zwykłym' duchem - człowiek może przeżyć lub nie, kwestia czasu i szczęścia).

Więc może zmienić wierzchowca, czy nie? Przeczysz sam sobie.
 
Awatar użytkownika
Szczur
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3991
Rejestracja: ndz mar 16, 2003 8:48 pm

ndz sty 21, 2007 1:41 am

Kastor Krieg pisze:
Więc może zmienić wierzchowca, czy nie? Przeczysz sam sobie.


Nie, nie przecze. Duch nie może zmieniać 'wierzchowców'. Duch może odwrócić proces, wyjść w określony sposób z 'człowieka' i powrócić do stanu bycia 'zwykłym duchem'. Potem może zapoczątkować nowy proces, zaczynając od wykurowania się i inwestycji esencji. Wszystko ma określone zasady w obie strony.
Po szczegóły odsyłam do Predators - nie mam ochoty ani przepisywać ani tłumaczyć kilkunastu stron dodatku.
 
Awatar użytkownika
Kot
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2551
Rejestracja: wt lut 03, 2004 11:20 am

pn sty 22, 2007 1:49 pm

Szczur pisze:
Nie, nie przecze. Duch nie może zmieniać 'wierzchowców'. Duch może odwrócić proces, wyjść w określony sposób z 'człowieka' i powrócić do stanu bycia 'zwykłym duchem'. Potem może zapoczątkować nowy proces, zaczynając od wykurowania się i inwestycji esencji. Wszystko ma określone zasady w obie strony.
Po szczegóły odsyłam do Predators - nie mam ochoty ani przepisywać ani tłumaczyć kilkunastu stron dodatku

Erm... Wyglada na to, ze to jest tylko w dodatku. Przy opisie Claim zapisano, ze efekt jest staly. Co prawda nigdzie nie pisze, ze jest nieodwracalny, ale z podrecznika glownego nie da sie tego wywnioskowac. Co do polaczonych juz hybryd, ja mysle, ze co potezniejsze duchy powinny miec Numen, cos w rodzaju "Unclaim", ktory moglby im pozwolic na wyjscie z symbiozy. Efekty uboczne powinny byc drastyczne dla obu stron.

EDIT: Czy jakis admin moze wywalic podwojny post? Zaraza z tymi lagami.
Ostatnio zmieniony pn sty 22, 2007 1:55 pm przez Kot, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Gruszczy
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2775
Rejestracja: wt sty 20, 2004 10:25 pm

pn sty 22, 2007 1:52 pm

Przy opisie jednego zaklecia jest informacja, ze magowie nie moga wypchnac ducha, ktory pochlonal ofiare, o ile czegos nie pokrecilem. Poza tym pochloniecie - przy tych zasadach, ktore opisuje Szczur - staje sie nieco mniej przerazajace. Ofiary nie trzeba koniecznie zabijac - mozna sprobowac przekonac ducha, by ja opuscil po dobroci, a wtedy nie zostanie zarzniety przez watahe. Jasne, nie musi to sie oczywiscie udac - ale skoro zalezy do i od szczescia, i od czasu, to przynajmniej jedno wataha moze zagwarantowac.
 
Awatar użytkownika
Veste
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 241
Rejestracja: pn mar 31, 2003 3:26 pm

pn sty 22, 2007 2:52 pm

MacKotek pisze:
Erm... Wyglada na to, ze to jest tylko w dodatku. Przy opisie Claim zapisano, ze efekt jest staly. Co prawda nigdzie nie pisze, ze jest nieodwracalny, ale z podrecznika glownego nie da sie tego wywnioskowac. Co do polaczonych juz hybryd, ja mysle, ze co potezniejsze duchy powinny miec Numen, cos w rodzaju "Unclaim", ktory moglby im pozwolic na wyjscie z symbiozy. Efekty uboczne powinny byc drastyczne dla obu stron.


Generalnie efekt nie jest ograniczony czasowo. Duch może wyjść z ciała ale szanse na uratowanie ofiary są strasznie małe. I bez pomocy z zewnątrz raczej się nie uda.
Dla ducha jedyne efekty uboczne to -3 do wszystkich akcji przez ilość godzin równą współczynnikowi syntezy.
Druga numina nie ma sensu - Łatwiej duchowi byłoby po prostu zabić nosiciela ;-P
 
Awatar użytkownika
Kot
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2551
Rejestracja: wt lut 03, 2004 11:20 am

pn sty 22, 2007 3:02 pm

Veste pisze:
Druga numina nie ma sensu - Łatwiej duchowi byłoby po prostu zabić nosiciela ;-P

Que? Czyli tak naprawde to hybrydy wcale nie sa straszne. Nie zaburzaja porzadku, sa praktycznie tylko takimi bardziej specyficznymi fetchami.
Zlo. Ja sie na to nie pisze. Wole wersje podrecznikowa.
 
Awatar użytkownika
Veste
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 241
Rejestracja: pn mar 31, 2003 3:26 pm

pn sty 22, 2007 3:19 pm

Oj, porządek zaburzają strasznie. Po pierwsze są overpowered, po drugie zdobywanie przez nie esencji zaczyna być dość łatwo dostrzegalne. A duchy nie mają nic przeciwko informowania o swoim istnieniu.

Do tego przez przejęcie de facto zabijają ludzi. Generalnie przeszkadzają bardzo Łakom a mogą zaszkodzić wszystkim. Bardzo.
Na szczęście nie wszystkie duchy to mogą :-)
 
Awatar użytkownika
Szczur
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3991
Rejestracja: ndz mar 16, 2003 8:48 pm

pn sty 22, 2007 7:55 pm

MacKotek pisze:
Que? Czyli tak naprawde to hybrydy wcale nie sa straszne.


Claimed są straszne - zawsze i wszędzie. Transfer kropek to paskudna sprawa ;>

MacKotek pisze:
Zlo. Ja sie na to nie pisze. Wole wersje podrecznikowa.


Przeczytaj wersję dodatkową to zrozumiesz że jest sensowniejsza od podręcznikowej ;)


@Gruszczy - szanse na przeżycie człowieka przy wyjściu z ciała są zależne od czasu jaki duch w ciele spędził. Przy zaproponowanych zasadach pełnej syntezy żaden człowiek nie przeżyje przejęcia.
 
Awatar użytkownika
Kot
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2551
Rejestracja: wt lut 03, 2004 11:20 am

wt sty 23, 2007 12:58 pm

Szczur pisze:
Claimed są straszne - zawsze i wszędzie. Transfer kropek to paskudna sprawa ;>

Zebys zgadl. Gdyby nie fuksy Acanthusa zalatwilby moich graczy taki niesympatyczny hybryd rakarza z duchem bolu i okrucienstwa. Mieli prawdziwego fuksa, ze we trzech magow dali mu rade... A pomagal im jeszcze Prorok, ktorego potem jednoglosnie kropneli.

Szczur pisze:
Przeczytaj wersję dodatkową to zrozumiesz że jest sensowniejsza od podręcznikowej

Mozliwe. Ja jednak wole, zeby to byl proces nieodwracalny... Chyba, ze naprawde jest sensowniejsza, niz moje oczekiwania. Moglbys mi na pw/maila przyblizyc, jak to dziala?

Szczur pisze:
szanse na przeżycie człowieka przy wyjściu z ciała są zależne od czasu jaki duch w ciele spędził. Przy zaproponowanych zasadach pełnej syntezy żaden człowiek nie przeżyje przejęcia.

A co sie dzieje, jezeli przezyje? Zostaja mu jakies slady? Traci czesc osobowosci? Dotykaja go jakies skutki uboczne rozlaczenia?
 
Awatar użytkownika
Armand de Morangias
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 628
Rejestracja: pn kwie 25, 2005 9:32 pm

czw cze 14, 2007 12:51 pm

Skoro jest temat na rozmowy o magii, to ja mam wątpliwości dotyczące czaru Apportation (Space 2).

W sMagu można było z pomocą kombinacji Korespondencja+Siły teleportować trochę promieni słońca wprost na atakującego wampira. Była nawet rota do tego na Polterze, miała bodajże Siły 2 i Korespondencję 2. Jak zapatrujecie się na możliwość wykonania tego w nMagu z pomocą Apportation? Ja widzę niewielki problem w ustępie:
She can, with the appropriate dots of Forces, Matter or Life (Matter 2 for a brick, for example, or Life 2 for a guinea pig), draw an item through a scrying window to her current location if the object, creature or energy source is small enough

Bo jeśli za "energy source" uznamy słońce, to zdecydowanie nie jest ono "small enough". Z drugiej strony, nie chcemy przecież teleportować słońca, a tylko "wiązkę promieni", za źródło bierzemy zaś dowolny fragment przestrzeni.

Zakładając, że jednak możemy, pojawia się drugi problem:
The type of thing that can be moved depends on the conjunctional Arcanum used: Matter for objects, Life for living creatures, and Forces for energy.

Brakuje informacji o niezbędnym poziomie drugiego Arkanum. Poprzedni cytowany ustęp wymienia dwa przykłady, oba z pomocniczym Arkanum na dwie kropki. Czy można założyć, że niezależnie od rodzaju "aportowanej" rzeczy potrzebne są dwie kropki w pomocniczym Arkanum, czy raczej jego poziom zależy od rodzaju formy życia/przedmiotu/energii, który chcemy przenieść? No i jak ma się światło słoneczne do światła po prostu? Na trzeciej kropie Sił można tworzyć "zwykłe" światło, słoneczne dopiero na piątej, ale przy zaklęciach manipulujących światłem nie ma takiego rozróżnienia. Czy w związku z tym do "aportacji" światła słonecznego wystarczy druga kropa Sił (która pozwala na nie wpływać), czy potrzeba aż piątej (która pozwala je tworzyć)? W pierwszym przypadku ten czar jest strasznie potężny (stworzony bez dodatkowego expa Mastigos albo Obrimos może bez problemu "usmażyć" pijawkę), a w drugim właściwie bezużyteczny (skoro potrzeba Sił na 5, którymi można spokojnie stworzyć światło słońca, po co bawić się w równie wulgarną teleportację?).

Ja osobiście uważam, że można teleportować światło słońca i wystarczą do tego dwie kropki Sił, ale nie jestem w stanie tego uargumentować opisem czaru. Chętnie poznam zdanie innych.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości