Zrodzony z fantastyki

 
Tavit
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: wt lip 27, 2004 4:42 pm

Jak wojownikiem skuteczniej walczyć z nieumarłymi

ndz cze 24, 2007 7:12 pm

Sprawa wygląda następująco:

Barbarzyńca 1 / Wojownik 6 / Mistrz oręza 7

Postać z gatunku miłych i uprzejmych, nie cierpi walki na dystans, posługuje się broniami dwuręcznymi, nie walczy na wierzchowcach.

Jak taką postacią walczyć z nieumarłymi? Ze względu na to że postać ma charakter chaotyczny dobry, nie mogę z niego zrobić paladyna. Czy istnieją jakieś prestiżówki lub atuty które ułatwią mi walke z nieumarłymi? W grę wchodzi także wspólpraca z kapłanem i magiem, jakimi czarami mogą oni walkę ustawić? Chodzi mi o wersję 3.0

W grę niestety nie wchodzi zakup przedmiotów magicznych, mistrz jest skąpy.
 
Awatar użytkownika
B0rg
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1505
Rejestracja: czw sty 24, 2008 11:28 pm

ndz cze 24, 2007 8:40 pm

Właściwie nie bardzo rozumiemy problem?

Walczyć tak samo jak ze wszystkimi innymi. Założyć puszkę, wyciągnać broń, odpalić szał i ciąć. ;F

Z charakterem chaotycznym dobrym mozesz zostać paladynem Sune o ile pamięć nas nie myli. Jednak średnio nam się widzi kombinacja barbary z paladanną. Chociaż nie takie rzeczy już Borg widzieli. ;F
W CD znajdziesz natomiast klasę prestiżową Holy Liberator. Jest to na dobrą sprawę chaotyczna wersja paladyna, wymaga żelaznej woli.
W PGtF jest klasa Divine Champion, nie rzucająca czarów imitacja paladna.
Ewentualnie możesz zrobić poziom rangera i wybrać nieumarłych na swego ulubionego wroga

W BoED jest seria atutów exalted - atuty dla postaci dobrych dostepne tylko za zgodą mistrza. Wiele z nich pomaga w walce z nieumarłymi.

W LM znajdziesz atut Enduring Life i Lasting Life - bardzo pomocne w walce z wampirami i innymi nieumarłymi nakładającymi negatywne poziomy. Jest tu takze atut Nekropotent, który poprawia walkę z nieumarłymi.

Co do pomocy jaką może zaofiarować Ci mag lub kleryk, to wszelkie zaklęcia podpakowujące do walki, czary uodparniające na zauroczenia i dominacje oraz ochronne, przeciw wysysaniu poziomów i atrybutów.
 
Awatar użytkownika
Varmus
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1443
Rejestracja: śr sty 18, 2006 5:52 pm

ndz cze 24, 2007 8:54 pm

Pierwsze, co nasuwa mi się na myśl, to broń miażdżąca z umagicznieniami Widmowy (byś mógł bez problemu tłuc bezcielesnych), Zguba [nieumarli] - i to polecam, czy Niszczenie (RO na Wytrw o ST 14 przy każdym ciosie, nieudany=zniszczenie... :] przyjemna perspektywa).

Ciekawe jest też umagicznienie Świętość (nieumarli są w 99% przypadków źli), ale nie jestem pewiem, czy nieumarli nie są odporni na to (vide odporność na trafienia krytyczne).

Skoro walczysz brońmi dwuręcznymi, proponuję ci walkę Ciężkim korbaczem, który wpierw umagicznisz sobie na Zguby Niemarłych +1, potem dorzucisz Widmowość jeśli będzie sporo bezcieleśniaków, lub Niszczenie.

Z ochrony oczywiście pancerz z umagicznieniem Widmowy, bezcieleśniaki go nie ominą, oraz przedmioty dające premie do KP z odbicia, a także coś dające ochronę przed wysysaniem poziomów itp. (np. czar Ochrona przed negatywną energią czy Ochrona przed śmiercią).

Osobiście polecam jeszcze polewanie broni wodą święconą :]

Współpraca z czaromiotami:

Kapłan: oczywiście Odpędzenie nieumarłych - kapłan odpędza, ty niszczysz. Jeśli uda mu się (kapłanowi) rzucić na obszar walki czar Konsekracja, robi się przyjemnie :] . Dalej Niewidzialność dla nieumarłych, jak sama nazwa wskazuje, Ochrona przed złem, Ochrona przed negatywną energią, Ochrona przed śmiercią, wsparcie Piekącym światłem, Odnowieniem, Kręgiem Leczniczym (ciebie leczy, ich krzywdzi), Świętym słowem, Świętą Aurą, oraz oczywiście zaklęciami Leczenia.

Mag: Przyspieszenie, ponadto czary ofensywne.

EDIT: Aww crap, nie zauważyłem ostatniego zdania... No to nie mam pomysłów jeśli chodzi o ekwipunek.
 
Awatar użytkownika
Sony
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2660
Rejestracja: śr cze 23, 2004 9:21 am

ndz cze 24, 2007 9:48 pm

Dobrze zrobiony kapłan "Sam se tę wojnę Wygra" :razz: Odpędzanie w Akcji Darmowej + to co odgoni automatem niszczy. Tyle kapłan.

Plecam Sanctify Martial Stricke - zawsze to 1K4 dodatkowych obrażeń dla Martwiaków i broń liczy się jako Dobra dla potrzeb RO. Przyda się też na złych Przybyszów. :D

Niestety Wojownik ma trochę gorzej, najlepiej ma Łotrzyk - jeden poziom Kapłana lub Magiczny Przedmiot z Czarem i może "wsadzać" Ataki Podstępne. :D Przez co jest bardzo skuteczy.


Ja robiąc Wojownika bazowałem na broni zadającej obrażenia miażdzone - w moim przypadku Młot. Oraz maksymalizowałem obrazenia, jak przyłozysz dostaecznie mocno to wystarczy :D Combat Brute, Leap Attack + bronie Dwuręczne. Do tego wspomniane umagicznienia : Zguba Nieumarli, Swiętość i Widmowy.
 
trampek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 21
Rejestracja: sob lut 24, 2007 7:22 pm

pn cze 25, 2007 7:40 am

Z broni to najlepiej młota a co do atutów to sprawdź w MiP tam coś powinno być

Na tym forum unikamy jednolinijkowców, nie wnoszących nic nowego do temaru. Lubimy za to interpunkcję.
moderator rincewind bpm
 
Tavit
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: wt lip 27, 2004 4:42 pm

pn cze 25, 2007 9:00 am

Dzięki wielkie, teraz tylko poczekam aż do mnie podręczniki wrócą i od razu świat będzie lepszy.

Postaraj się nie dziękować w jednolinijkowych postach, jeżeli nie wnosisz nic nowego do tematu. Lepiej podziękuj z góry lub z zedytuj swój pierwszy post już po owej pomocy, ewentualnie dodaj jako dodatek do następnej wiadomości na temat.
moderator rincewind bpm
 
Awatar użytkownika
rincewind bpm
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1931
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 5:24 pm

pn cze 25, 2007 11:19 am

Varmus pisze:
Skoro walczysz brońmi dwuręcznymi, proponuję ci walkę Ciężkim korbaczem, który wpierw umagicznisz sobie na Zguby Niemarłych +1, potem dorzucisz Widmowość jeśli będzie sporo bezcieleśniaków, lub Niszczenie.

Jeżeli jest mistrzem oręża, pewnie ma wybraną inną broń.
Borg__ pisze:
Z charakterem chaotycznym dobrym mozesz zostać paladynem Sune o ile pamięć nas nie myli. Jednak średnio nam się widzi kombinacja barbary z paladanną. Chociaż nie takie rzeczy już Borg widzieli. ;F

Tak? Mi się wydawało, że z Sune to jest tak, że to przypadek w którym możesz być paladynem i dostawać czary, choć różnisz się od bóstwa o dwa stopnie. Ale wciąż jesteś PD.
Ewentualnie możesz zrobić poziom rangera i wybrać nieumarłych na swego ulubionego wroga

Średni pomysł, nieumarli są odporni na trafienia krytyczne, więc w dużej części nic to nie daje :P

Co do reszty - mu chodzi o edycję 3.0, jeżeli podajecie materiały do 3.5 to to zaznaczajcie, żeby nie było pomyłek.
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

pn cze 25, 2007 12:24 pm

rincewind bpm pisze:
Średni pomysł, nieumarli są odporni na trafienia krytyczne, więc w dużej części nic to nie daje Razz

Nie w 3.5
 
Awatar użytkownika
Varmus
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1443
Rejestracja: śr sty 18, 2006 5:52 pm

pn cze 25, 2007 2:18 pm

Suldarr'essalar pisze:
rincewind bpm pisze:
Średni pomysł, nieumarli są odporni na trafienia krytyczne, więc w dużej części nic to nie daje :P


Nie w 3.5

Ale pytanie dotyczyło edycji 3.0.

...

W 3.5 zdechlaki są podatni na krytyki?!

Borg__ pisze:
Z charakterem chaotycznym dobrym mozesz zostać paladynem Sune o ile pamięć nas nie myli.

Myli was, myli.

rincewind bpm pisze:
Mi się wydawało, że z Sune to jest tak, że to przypadek w którym możesz być paladynem i dostawać czary, choć różnisz się od bóstwa o dwa stopnie. Ale wciąż jesteś PD.

Exacly.
 
Awatar użytkownika
Brilchan
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4532
Rejestracja: śr cze 20, 2007 8:49 pm

ndz lip 08, 2007 11:43 pm

Popieram pomysł z polewaniem broni wodą święconą to na pewno
pomoże :wink: (a drużynowy kapłan może ją dla ciebie produkować )
ja na twoim miejscu zostałbym gorliwym wyznawcą Pana Poranka i czekał na
cud :D
wiadomo że wyżej wymienione bóstwo b. cenni walkę z truposzami i jeżeli
byłbyś wystarczająco gorliwy i skuteczny na pewno zostaniesz wynagrodzony
pytanie; jakiego poziomu są drużynowe czaromioty? nie mogę ci dobrze doradzić jak tego nie wiem
pozdrawiam
 
pakosz
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 58
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 10:37 pm

pn lip 09, 2007 7:33 am

Suldarr'essalar pisze:
rincewind bpm pisze:
Średni pomysł, nieumarli są odporni na trafienia krytyczne, więc w dużej części nic to nie daje Razz

Nie w 3.5


SRD pisze:
Not subject to critical hits (z opisu typu undead)

Jest to 3.5, bo na stronce (http://www.d20srd.org/index.htm) znalazłem atuty +2/+2, których w 3.0 nie było
 
Awatar użytkownika
Sony
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2660
Rejestracja: śr cze 23, 2004 9:21 am

pn lip 09, 2007 2:42 pm

Pierwsze pytanko gdzie są te atuty, dzięki którym można ktytyki "wsadzać" nieumatłym - bo ja przewaliłem ambitnie moją bibliotekę i nie znalazłem :D Może przegapiłem.

Dzięki czarowi można "wsadzić" nieumarłym Atak Podtępny. Ale w opisie pisze, że na krytyki nadal są odporni.
 
Babylon
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 124
Rejestracja: ndz sty 01, 2006 10:48 am

ndz lip 15, 2007 6:45 pm

Polecam ponadto 2 featy z Libris Mortis czyli: Necropotent i Ghost Scarred - dzięki nim będziemy zadawać więcej obrażeń undeadom.
 
FireFang
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 62
Rejestracja: czw wrz 29, 2005 6:01 pm

pn lip 16, 2007 9:15 pm

Koledze Tavitowi chodziło o edycję 3.0, a Libris Mortis jest do 3.5 ;). Chociaż jakby MP był litościwy, to może by dopuścił wspomniane atuty :).
 
Awatar użytkownika
Bartex
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: pt maja 12, 2006 8:09 am

czw lip 26, 2007 1:55 pm

Szczerze mówiąc edycja 3,25 (3,0 + 3,5) nie wychodzi nikomu na dobre... Większość atutów, klas prestiżowych, a nawet podstawowych różni się trochę między edycjami. Może i MG będzie litościwy, ale wprowadzi to niepotrzebne zamieszanie...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość