Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Ammanas
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 934
Rejestracja: pn lis 24, 2003 11:31 am

pn lip 09, 2007 11:35 am

A moim i z tego co pamiętam - tak ;D
Naturalnie tracimy wszelkie bonusy uzyskane z templata. Ciekawe jest to, że nasz ECL pozostaje bez zmian, czyli posiadane LA z templata, po zdjęciu templata możemy spokojnie zastapić poziomami. [to gdzieś było na forum IIRC]

Pytanie jest następujące - po co ktoś chciałby to robić i tracić cudowne premie jakie daje nieumarłość? :P
 
Awatar użytkownika
Toshi
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 529
Rejestracja: czw paź 20, 2005 12:06 pm

pn lip 09, 2007 1:37 pm

DibiZibi pisze:
Czy nieumarły może wskrzesić sam siebie?

Przy trzech założeniach:
Ma feat " Craft Contingent Spell"
I włozył w Siebie "Revive Undead" ze Spell Compendium z odpowiednim trigerem.
I go potem zniszczyli:D

Edit:
Raczej wracasz na poziom na który masz XP + musisz się dotrenowac.
Tak jak musisz zdobyź XP zeby pokryć to ECL +5 zanim bedziesz mogl awansowac w klasie.
Ostatnio zmieniony pn lip 09, 2007 2:31 pm przez Toshi, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
DibiZibi
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4316
Rejestracja: śr lis 15, 2006 9:50 pm

pn lip 09, 2007 2:27 pm

Ammanas pisze:
Ciekawe jest to, że nasz ECL pozostaje bez zmian, czyli posiadane LA z templata, po zdjęciu templata możemy spokojnie zastapić poziomam


Staje się nieumarłym z ECL np. +5, zostaje wskrzeszony i mam 5 poziomów do wybrania? Bez zdobywania xp?
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

pn lip 09, 2007 5:38 pm

Ilość XP pozostaje bez zmian, więc jeśli masz nadwyżkę, powinieneś móc ją zastąpić poziomami.
 
Awatar użytkownika
Sony
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2660
Rejestracja: śr cze 23, 2004 9:21 am

pn lip 09, 2007 6:30 pm

Najbardziej zbliżone są zasady Efektu Transformacji opisanego w Savage Species. :D

Suldarr'essalar ma rację, w SS mamy kilka opcji :

Wymieniamy EXP na ECL lub wymieniamy poziomy na ECL.
Co ciekawe jeden z rytuali to zwykły :razz: WISH.

Tak więc DibiZibi Możesz mieć odpowiednią ilość EXP'a lub odpowiednią ilość poziomów. Działa to w obie strony.
 
Awatar użytkownika
Rayen
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 262
Rejestracja: sob mar 18, 2006 1:18 pm

Poziomy smoka wg. Draconomiconu

wt lip 10, 2007 6:09 pm

Zastanawia mnie jedno. Na czym dokładnie polega rozwój mechaniczny smoka według tego, co znajduje się w Draconomicone? Podobno jest rozpisany tam smok na poziomy, dzięki czemu można nim grać. Jeśli tak, to w jaki sposób to rozwiązano?
 
Awatar użytkownika
Sony
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2660
Rejestracja: śr cze 23, 2004 9:21 am

wt lip 10, 2007 8:14 pm

Źle słyszałeś :D W Draconomiconie nie ma rozpisanych smoków na poziomy tak jak to jest w Savage Species. Jest rozdział poświęcony Smokom jako Postaciom Graczy. Jest tylko podział na poszczególne stadia wiekowe oraz ilość Kości Wytrzymałości. I tak Świerzo wykluty Złoty Smok ma 8 KW i LA +4 codaje łączny ECL +12. Po szczegóły awansu wiekowego i klasowego odsyłam do Draconomiconu - nie jest objety OGL więc cytować nie będę ( i nie chce mi się :D ) Ogólnie rzecz ujmując kiedy osiągasz odpowiedni wiek to przy awansie musisz "wybrać" smocze KW zamiast poziomu klasowego. W Draconomiconie jest to ładnie wyjaśnione na przykładach.

W Savage Species mamy wprost potwora rozłożonego na rasy i tak mająca ECL +14 Rakszasa (7 początkowych HD i LA +7) staje się mającę 14 poziomów pseudo Klasą Zawodową. Co drugi poziom dostaje kolejną HD, a co poziom zas kolejne zdolności. Po osiągnieciu 14 poziomu w tej pseudo klasie staje się dokładnie taką samą Rakszasą jak ta z Księgi Potworów. Ma to ten plus, że gracz może spokojnie dołączyć do standardowej drużyny i razem awansować.

Ze Smokami nie ma tak łatwo, :D ponieważ się wykluwają jako potężne istoty rozpisanie ich na poziomy traci sens :D stąd rozwiazanie z Draconomicon'u.

Niezależnie od wszystkiego KAŻDYM potworem da się grać - jest to opisane w Przewodniku Mistrza Podziemi (PMP) lub w Księdze Potworów (KP), gdzie sporo ma na końcu zasady. Dla potworów nie mających zasad w KP, mozemy zastosować zasady konwersji z PMP lub co jest najlepsze sięgnąć po SAVAGE SPECIES.

Słowniczek Ang/Pol
LA - Level Adjustment = DP - Dostosowanie poziomów
ECL - Effective Character Level = EPP - Efektywny Poziom Postaci
HD - Hit Dice = KW - Kości Wytrzymałości
 
Awatar użytkownika
Rayen
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 262
Rejestracja: sob mar 18, 2006 1:18 pm

Sanity Points

śr lip 11, 2007 1:52 pm

Sanity Points zostały wprowadzone dopiero w podręczniku Unearthed Arcana. Teraz moje pytanie. W jaki sposób się je liczy i jak można je utracić? I w czym przypominają znane Punkty Obłędu z Warhammera albo zasadę domową stworzoną przez Zsu?
 
Awatar użytkownika
Olorin Rapidedge
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 209
Rejestracja: sob mar 03, 2007 8:47 pm

śr lip 11, 2007 5:33 pm

Mam pytanie. (nie chciałem o to zakładać nowego tematu a tutaj chyba najbardziej pasuje) Dlaczego Grimlock który jest ślepy ma modyfikator +3 do zauważania? :|
 
Awatar użytkownika
Hargrim
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 76
Rejestracja: czw paź 12, 2006 6:09 pm

śr lip 11, 2007 6:06 pm

 
Awatar użytkownika
Sony
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2660
Rejestracja: śr cze 23, 2004 9:21 am

śr lip 11, 2007 7:12 pm

Olorin Rapidedge a czytałeś opis Grimloka? DOKŁADNIE :D

Polecam opis Zdolności Nadzwyczjnej ŚLEPOWIDZENIE :
Grimlok wyczuwa wszystkich wrogów w promieniu 12 metrów tak jak istota obdarzona zmysłem wzroku.

Po prostu uzywa tej zdolności jak wzroku i podobnie jak wzrok można mieć lepszy i gorszy tak i Ślepowidzenie. Owe +ileś określa biegłość danej istoty.
 
Awatar użytkownika
AGrzes
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1140
Rejestracja: pn gru 30, 2002 5:42 pm

wt lip 17, 2007 10:20 pm

Nie wiem czy to najlepsze miejsce ale:
Czy ktoś wydział gdzieś w podręcznikach, lub materiałach nieoficjalnych szablon kreatury żywiołowej (Ognia, wody, ziemi, powietrza,...)?
 
Awatar użytkownika
Nelix
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 426
Rejestracja: pt gru 09, 2005 8:30 am

wt lip 17, 2007 11:08 pm

Tutaj znajdziesz artykuł (po angielsku) opisujący dosyć dużo szablonów dostosowanych do edycji 3.5. Znajdziesz tam również kreatury żywiołowe. Jeśli chodzi o podręczniki to, IIRC, kreatury żywiołowe (nie wiem, czy to poprawna polska nazwa; angielska to chyba air/fire/cold/earth elemental creature, mam rację?) znajdziesz w Manual of the Planes :)
 
Awatar użytkownika
Brewmaster
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: pn lip 23, 2007 9:01 pm

wt lip 24, 2007 11:18 am

Miałbym dwa pytania:
a) Czy zdolność Ulubiony Wróg tropiciela działa gdy tropiciel nie jest świadomy, że walczy ze swym znienawidzonym wrogiem? Dla przykładu: Edward, tropiciel ma jako ulubionego wroga nieumarłych ( i tak, ma Nadnaturalny cios) i walczy z Alucardem, wampirem, który dla niepoznaki przebrał się/przetransformował/użył iluzji i wygląda jak standardowy człowiek. Dodajmy, że Edward nabrał się na przebranie i jest święcie przekonany, iż walczy z człowiekiem. Czy MG powinien w takim przypadku "po cichu" dodawać premie za ulubionego wroga?
b) Może gdzieś to już napisali, ale nigdzie nie mogłem znaleźć, więc... Jak się ma sprawa z umagicznianiem broni miotnych? Czy płacimy standardową cenę (np. 2000 za +1) za jedną sztukę jak w przypadku broni do walki wręcz, czy może za 50 sztuk, jak w przypadku strzał(wtedy, biorąc pod uwagę szybką ich "zużywalność", magiczne bronie rzucane stałyby się exclusivem dla kasiastych :? )?
 
Awatar użytkownika
iron_master
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2815
Rejestracja: czw paź 20, 2005 7:56 pm

wt lip 24, 2007 12:09 pm

a) AFAIR tak, MG dodaje premię do np. nasłuchiwania, mimo iż gracz nie wie, że ktoś się skrada za wzgórzem. Tak samo może dodać premię do wyczucia pobudek, mimo iż wampir się przebrał ponieważ BG został wyszkolony w wykrywaniu krwiopijców.

b) zauważ, że broń miotana jak toporki do rzucania w przeciwieństwie do strzał/bełtów nie niszczy się po użyciu, więc możesz ją wyciągnąć z mijesca, w którym wylądowała.

Mam własne pytanie:
W Magii Faerunu jest taki czar ukąszenie węża, który sprawia, że dłoń rzucającego zmienia się w węża, którym może atakować i zatruwać przeciwników. Czy jeśli druid rzuci a siebie ten czar i zmieni formę, to nadal będzie aktywny?
 
Awatar użytkownika
Meo
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 58
Rejestracja: wt lip 18, 2006 10:39 pm

wt lip 24, 2007 8:15 pm

Mam pytanie tyczące się broni podwójnych, a mianowicie włóczniotopora i młota, gnomiego z hakiem - jak wiadomo końcówki tych broni są różne, a więc potrzebne są dwa atuty skupienia na broni dla każdej z nich czy tylko jeden ogólnie dla "całej" broni?
 
Awatar użytkownika
Ammanas
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 934
Rejestracja: pn lis 24, 2003 11:31 am

wt lip 24, 2007 8:21 pm

Jak się domyślam skupienie to nieszczęsne tłumaczenie Weapon Focus? Jeśli tak to trzeba mieć ten feat dla konkretnej broni. Focus w jakimś młocie nie daje +1 do ataków obuchową końcówką gnomiego młota z hakiem.
Tak jak focus w longswordzie nie daje nic gdy walczymy podwójnym mieczem.
 
Awatar użytkownika
Zsu-Et-Am
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 9825
Rejestracja: sob cze 26, 2004 11:11 pm

wt lip 24, 2007 8:21 pm

Konieczny jest tylko jeden atut, działający dla całej broni egzotycznej. Pamiętaj jednak, że wcześniej postać musi poświęcić atut na Biegłość w broni egzotycznej (wybrana broń).
 
Awatar użytkownika
Merlin wszech
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 193
Rejestracja: czw maja 04, 2006 1:07 pm

wt lip 24, 2007 8:36 pm

Mam pytanie na temat ksiąg czarów, mianowicie w "Podręczniku Gracza" napisano że księga z początku ma zapisane wszystkie czary 0poziomowe- myślę że nie odnosi się to jednak do czarów z innych podreczników, a więc jak to dokładnie jest?
 
Awatar użytkownika
Hezor
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3788
Rejestracja: pn lip 23, 2007 10:31 pm

wt lip 24, 2007 8:47 pm

Merlin wszech -- wszystkie wszystkie. Nigdzie nie ma rozroznienia czarow na podstawie tego w jakim zostaly wydrukowanym podreczniku (No, mechanicznego).
 
Awatar użytkownika
Merlin wszech
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 193
Rejestracja: czw maja 04, 2006 1:07 pm

wt lip 24, 2007 8:53 pm

Ale czary 0poziomowe (w obu edycjach) zajmują jedną stronę księgi czarów, więc w twoim wariancie mogłaby się w tedy po prostu "przepełnić".
Na logikę można by teorytycznie wybrać z wszystkich- lecz tym samym nagięło by się prawdopodobnie mechanikę.
 
Awatar użytkownika
Hezor
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3788
Rejestracja: pn lip 23, 2007 10:31 pm

wt lip 24, 2007 9:06 pm

Jezeli twoj MG do tego stopnia czci mechanike, ze nie pozwoli zmniejszyc liczby zapisanych zaklec, to sprzedaj pelna ksiege za gigantyczna sume (o ile pamietam 50gp od poziomu zaklecia, co da 2500 za 100 x 1/2), kup nowa ksiege, najlepiej juz w wersji z wieksza pojemnoscia i brakiem kosztu zapisu i wpisz do niej to czego bedziesz potrzebowal.

EDIT - Ech, Blessed Book kosztuje 12k. W Magic of Eberron byl chyba mniejszy i duzo tanszy wariant.
 
Awatar użytkownika
Toshi
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 529
Rejestracja: czw paź 20, 2005 12:06 pm

wt lip 24, 2007 10:02 pm

Heh znam 2 podejścia, albo masz wszystkie [ RAW itp. ] albo masz tylko 0 poziomowe z wybranych podręczników. [ ale decyduje Mg, w końcu to jego wola do jakich zaklęć mogłeś a do jakich nie mogłeś mieć dostępu.]

Hastur Hastur Hastur?
Ja tylko znalazłem Infinite Scrollcase w MoE, co księgą raczej nie jest... [ Chociaż pewnie dało by się to użyc jako księge.... ]
 
Awatar użytkownika
Hezor
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3788
Rejestracja: pn lip 23, 2007 10:31 pm

wt lip 24, 2007 10:19 pm

Słucham? Jestem na wezwanie, ciagle jednak slabsza wersja. Ech.
To o czym pisalem to Aureon's Spellshard z ECS, ktory jednak kosztuje az 6,250gp. Pech. Trzeba poszukac mechaniki sprzedawania magicznych ksiag, to moglo byc gdzies w DMG. Hm...

EDIT

Selling a Spellbook

Captured spellbooks can be sold for a gp amount equal to one-half the cost of purchasing and inscribing the spells within (that is, one-half of 100 gp per page of spells). A spellbook entirely filled with spells (that is, with one hundred pages of spells inscribed in it) is worth 5,000 gp.

Czyli 2500 jezeli mg nie pozwoli handlowac w stosunku 1:1 przed rozpoczeniem gry. Coz, pozostaje kupic nowa ksiege i wpisac to czego bedziesz potrzebowal, najprawdopodobniej i tak na tym interesie zarobisz.
 
Awatar użytkownika
Merlin wszech
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 193
Rejestracja: czw maja 04, 2006 1:07 pm

wt lip 24, 2007 10:29 pm

A może powinno się wybierać bodajże dowolne 16czarów? Tyle własnie jest w Podręczniku gracza- więc to chyba najlepsze rozwiązanie.
 
Awatar użytkownika
Hezor
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3788
Rejestracja: pn lip 23, 2007 10:31 pm

wt lip 24, 2007 10:32 pm

Moze i jest najlepsze, ale nie jest zgodne z zasadami. Jezeli twoj MG to taki ****ogłów, ze nie pozwoli ci miec mniej zaklec niz maksimum, to na to tez sie zapewne nie zgodzi.
 
Awatar użytkownika
Merlin wszech
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 193
Rejestracja: czw maja 04, 2006 1:07 pm

wt lip 24, 2007 10:53 pm

Każde 0poziomowe zaklęcie zajmuje 1stronę- myślę że powinno się ich na początku otrzymać 20 oraz dać możliwość na zamianę zaklęć premiowych z intelektu na te 0poziomowe (podręcznik wyraźnie zezwala na to przy wyższych poziomach). Odpowiedź już uzyskałem- a jeśli chcesz to kontynuować, zapewne nic już nie wniesie.
 
Awatar użytkownika
Toshi
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 529
Rejestracja: czw paź 20, 2005 12:06 pm

wt lip 24, 2007 11:35 pm

Spellbook, wizard’s (blank) 15 gp 3 lb

Panowie rozpaczanie nad 15 gp uważał bym za lekko bezsensowne.

Zaklecia premiowe z intelektu.. Poważnie uważasz 0 lvl zaklęcia za warte tego żeby ich mieć AZ tyle ze trzeba poświecać 1 lvl?
[ Ale co tam, jest to.. y... sensowne]
 
Awatar użytkownika
Schpeelah#144
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 939
Rejestracja: pn sie 21, 2006 8:26 pm

śr lip 25, 2007 1:12 pm

Obydwaj gadacie tak, jakby czarodziej mógł mić tylko jedną księgę czarów. Dla mnie ta dyskusja jest bez sensu
 
Awatar użytkownika
Hezor
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3788
Rejestracja: pn lip 23, 2007 10:31 pm

śr lip 25, 2007 1:48 pm

Schpeelah#144 - Mam wrazenie, ze Merlin boi sie, ze zaklecia 0 poziomu zajma mu cale miejsce w ksiedze, przez co bedzie musial placic za pierwszopoziomowe tak jak za zaklecia normalnie wpisywane do ksiegi - za 100gp kazde.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości