Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Canthir
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1053
Rejestracja: wt cze 27, 2006 5:13 pm

Granice 'przejścia bez śladu'?

wt lip 17, 2007 1:47 pm

Witam.

Ostatnia sesja jaką prowadziłem nasunęła mi pewną kwestią do przemyślenia, a mianowicie:

Jakie są granice czaru/zdolności 'Przejście bez śladu'? Szczególnie zastanawia mnie przypadek obficie krwawiącej postaci.

Zdolność ta pozwala na przejście bez pozostawiania śladów typu odciski obuwia, zapach, ale czy zamazuje ślady krwi? Wydaje mi się, że krew będąca fizyczną pozostałością po przechodzącej osobie zostawi ślad, ale nie wiem, co na to mechanika...

Jakie Wy macie doświadczenia z tego typu sytuacjami?
 
Awatar użytkownika
Kelly
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 46
Rejestracja: pt lip 13, 2007 12:54 pm

wt lip 17, 2007 2:12 pm

Czar nie zamazuje śladów krwi ale udane użycie umiejętności leczenia (ST15) powstrzymuje krwawienie a wyleczenie co najmniej 1 pw(magicznie bądź nie) tamuje krwawienie.
 
Expaladyn
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 42
Rejestracja: sob lip 14, 2007 2:16 pm

wt lip 17, 2007 8:39 pm

A co zrobić, kiedy niesiemy martwego towarzysza? Nie tak dawno mój drużynowy kapłan (Tyr) oberwał od innego kapłana (Shar), MP wyrzucił na trafienie 2 razy naturalne 20.
Efekt: Musieliśmy nieść bezgłowego, ociekającego posoką trupa. Takiemu przecież nie pomoże leczenie! A "uszczelnianie" go to chyba profanacja zwłok?
 
FireFang
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 62
Rejestracja: czw wrz 29, 2005 6:01 pm

wt lip 17, 2007 10:13 pm

Owinąć go szmatami (typu podarte worki, podarte ubrania) i uważać, aby te nie przesiąkły zbytnio i krew nie kapała.
 
Expaladyn
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 42
Rejestracja: sob lip 14, 2007 2:16 pm

wt lip 17, 2007 10:25 pm

Tak też w końcu zrobiliśmy, "choć przejście bez śladu" nam nie pomogło, gdyż okazało się, że ścigają nas bezcielesne zjawy (jeden MP wie, jak nas wytropiły).

PS. Nie mam przy sobie opisu "przejścia bez śladu", czy uwzględnia on istoty tropiące za pomocą ślepowidzenia?
 
FireFang
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 62
Rejestracja: czw wrz 29, 2005 6:01 pm

wt lip 17, 2007 10:42 pm

Nie, nie uwzględnia. Powoduje on tylko, że nie zostawiacie odcisków stóp, a ślepowidzenie daje wrażliwość na drgania podłoża, więc może was taka istota ze ślepowidzeniem wyczuć. Jednak ma to bardzo ograniczony zasięg: 9m.

Ze ślepowidzeniem nie można kogoś tropić. Wyczuwa to drgania, których ślady nie powodują, więc nie wiadomo, w którym kierunku udał się cel tropienia ;).
 
Awatar użytkownika
Kelly
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 46
Rejestracja: pt lip 13, 2007 12:54 pm

pt lip 20, 2007 1:48 pm

Nie jest możliwe Tropienie (t.j użycie atutu tropienie) za pomocą ślepowidzenia jeżeli postać jest pod wpływem przejścia bez śladu(z wyjątkami)....
Ślepowidzienie to nie wyczówanie drgań!!!
Ślepowidzenie pozwala na używanie innych zmysłów do określania położenia istot i przedmiotów, jak np. delfin
tropiący za pomocą echolokacji-to właśnie ten wyjątek gdyż za pomocą echolokacji poznamy położenie istoty bez znaczenia czy nie zostawia śladów czy zapachów) Ślepowidzenie może także skupiać się na nadnaturalnym węchu a nawet węchu i dźwięku naraz.
Używając węchu żadna istota nie może wytropić postaci pod wpływem przejścia bez śladu(nie zostawiasz ani śladów ani zapachu). Jak widać kwestia ślepowidzenia i "granic" przejścia bez śladu zależy od logiki MP ,a nie jakbyśmy w większości przypadków oczekiwali -od zasad.


Expaladyn pisze:
MP wyrzucił na trafienie 2 razy naturalne 20.


Odchodząc od wątku ja pozbawiam życia po 3 "dwudziestkach" pod rząd ,a nie po 2.
Powód: Zdecydowanie zbyt częste śmierci "natychmiastowe" w większości działające na niekorzyść BG gdyż wrogów jest zazwyczaj więcej od postaci w drużynie.
Ostatnio zmieniony pn lip 23, 2007 4:39 pm przez Kelly, łącznie zmieniany 1 raz.
 
FireFang
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 62
Rejestracja: czw wrz 29, 2005 6:01 pm

pt lip 20, 2007 3:32 pm

Kelly pisze:
Ślepowidzienie to nie wyczówanie drgań!!!

Po pierwsze to " wyczuwanie". Po drugie:
Magia Fearunu pisze:
"Ten czar obdarza specjalną zdolnością ślepowidzenie. Stworzenie, na które zadziała, zaczyna być wrażliwe na drgania..."

Nie zaglądałem do PMP, kierowałem się opisem czaru.
Kelly pisze:
Odchodząc od wątku ja pozbawiam życia po 3 "dwudziestkach" pod rz.ąd ,a nie po 2.

Pozbawia się życia po 2 "dwudziestkach" pod rząd oraz późniejszym udanym trafieniu w przeciwnika. Przynajmniej tak jest w edycji 3.0.
 
Awatar użytkownika
Kelly
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 46
Rejestracja: pt lip 13, 2007 12:54 pm

pn lip 23, 2007 4:38 pm

chodzi o to że 2 dwudziestki a puzniejsze trafienie jest zbyt śmiertelne dla bohaterów dlatego jak zaznaczyłam "JA" stosuje tą zasadę po 3 dwudziestkach bez dodatkowego trafienia, a zasady są po to aby MP mógł się na czymś oprzeć a nie by go ograniczać.
 
Expaladyn
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 42
Rejestracja: sob lip 14, 2007 2:16 pm

pn lip 23, 2007 8:26 pm

Sorry za OT, ale wyrzucenie 3 razy pod rząd naturalnej 20 to szansa jak 1:8000 (trochę mało, nie?), podczas gdy 2 dwudziestki to tylko 1:400. Kelly, czy przy twoim systemie ktoś kiedyś zginął? Mój MP mówi, że przy zasadzie 2 dwudziestek stracił graczy tylko 2 razy w całej karierze (to chyba mało).
 
Awatar użytkownika
Toshi
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 529
Rejestracja: czw paź 20, 2005 12:06 pm

pn lip 23, 2007 9:17 pm

Expaladyn pisze:
Sorry za OT, ale wyrzucenie 3 razy pod rząd naturalnej 20 to szansa jak 1:8000 (trochę mało, nie?), podczas gdy 2 dwudziestki to tylko 1:400. Kelly, czy przy twoim systemie ktoś kiedyś zginął? Mój MP mówi, że przy zasadzie 2 dwudziestek stracił graczy tylko 2 razy w całej karierze (to chyba mało).


Raz na 400 rzutów i raz na 8000
Ile rzutów na atak wykonuje MG na sesji?
5-10 razy więcej niż gracze?

My straciliśmy na 2x20 gracza, pierwszy atak, z zasadzki. Coś koło 10 sesji.
To nie jest przyjemne, ani dla gracza ani MG.
Stąd na sesjach nie ma juz zasady Instant Death.

Koniec OT:)
 
FireFang
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 62
Rejestracja: czw wrz 29, 2005 6:01 pm

wt lip 24, 2007 10:43 am

OT
Kelly pisze:
chodzi o to że 2 dwudziestki a puzniejsze trafienie jest zbyt śmiertelne dla bohaterów dlatego jak zaznaczyłam "JA" stosuje tą zasadę po 3 dwudziestkach bez dodatkowego trafienia, a zasady są po to aby MP mógł się na czymś oprzeć a nie by go ograniczać.

Z Twojej wypowiedzi wywnioskowałem, że u was po 2x20 uśmiercacie gracza, bez późniejszego rzutu na przebicie KP. Za nieporozumienia przepraszam.
/OT

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości