Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Nexu
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 56
Rejestracja: wt kwie 10, 2007 6:27 pm

Powergamingowy Druid

śr sie 01, 2007 2:35 pm

Jako, że właśnie skończyliśmy kampanie w której grałem dosyć słabym mechanicznie (ale bogatym fabularnie :D ) bardem, w następnej chciałem zagrać moją ulubioną klasą, czyli duidem.
Jest na tym forum dyskusja na temat najlepszej klasy, gdzie sie forumowicze sprzeczali, czy druid jest lepszy od czarodzieja, ale 25 stron ciągłych argumentów mnie zniechęciło. :razz:
Prosiłbym o pomoc w stworzeniu mechanicznie dobrego druida od 1lvl. Grałem już tą postacią i nie odstawałem od reszty, ale jakoś nigdy nie wydobyłem z niego tej naj-lepszej klasy. Chciałbym, żeby był dosyć dobry na początku, bo ogólnie w całej kampani żadko kiedy dochodzimy do 13-14lvl. :neutral:

PS: przeczytałem kilka pierwszych stron tej dyskusji i widziałem, że podobno różnokształtny z Władców Dziczy jest najlepszą Prc dla druida. :)
 
Awatar użytkownika
smiechan
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 389
Rejestracja: śr sty 11, 2006 5:40 pm

śr sie 01, 2007 3:40 pm

Po kilku kolejnych stronach dyskusji okazało się jednak że równie dobry jest druid posługujący się po prostu czarami (o ile jest się w posiadaniu Spell Compendium).
Dlatego mogę Ci polecić Władcę Zielonolistnych z Władców Dziczych (nie wiem czy jest przekonwertowany na 3,5).
Dostajesz pełen BAB, czary co poziom jakbyś nadal był druidem, umiejętność spontanicznego rzucania czarów regeneracji (coś jak czary z serii "leczenie..." lecz słabsze, działające za to przez kilka tur), jeszcze jakieś bajery;) a na końcu zmienia Ci się typ na roślinę co daje Ci szereg niepodatności (przede wszystkim na krytyki i efekty wpływające na umysł). Tracisz możliwość zwiększania KW zwierzęcego towarzysza i przestajesz rozwijać zdolności zmiany kształtu, wg mnie całkiem przyjemna klasa :).
 
Awatar użytkownika
Sony
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2660
Rejestracja: śr cze 23, 2004 9:21 am

śr sie 01, 2007 4:10 pm

Druid / Master of Many Forms (Różnokształtny) z Complete Adventurer jest niewiątpliwie jedną z najmocniejszych kombinacji. Jeśli szukasz czystego Powergamingu to jest to doskonały wybór. :razz:
 
Awatar użytkownika
Nexu
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 56
Rejestracja: wt kwie 10, 2007 6:27 pm

śr sie 01, 2007 4:19 pm

smiechan: ciekawy pomysl, napewno ta klasa daje duze bonusy, ale podobno zwierzecy ksztalt druida jest jego najbardziej ofensywna strona, a tutaj nam go zabieraja. :neutral: Nie wiem, czy czary druida, które sa mało ofensywne sa wystarczajaca rekompensata, ale wypróbuje ta propozycje :wink:

Sony: własnie o tym czytałem i mysle, że to dobry wybór, ale tylko przy odpowiednim graczu. Mógłbyś przyblizyc rozwój tego różnokształtnego np. czy brac atuty pozwalajace rzucac czary w formie zwierzecej, czy tez masz jakas inna taktyke :razz:
 
Awatar użytkownika
Ar0n
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 652
Rejestracja: pn gru 12, 2005 9:41 pm

śr sie 01, 2007 5:08 pm

A ja nie lubię klasy master of many forms, ma ciekawe bonusy, fakt, ale nie rozwija czarów ani zwierzęcego towarzysza.

Zdecydowanie podoba mi się za to klasa pochodząca z complete warrior a mianowicie zmiennokształtyny wojownik (jakoś tak).
Klasa z pełnym bab, rozwija czary druida na 3 z 5 poziomow, a nadto ma ciekawe zdolności i rozwija zmianę kształtu. Zwierzęcego towarzysza niestety nie, ale od czego jest atut (+4 poz).

Zresztą aby druid byl mocny nie trzeba go pakować w żadne prestiżówki, zwierzęcy kształt + zwierzęcy towarzysz + naturalny czar + zaklęcia robią swoje.

Dobrym pomyslem byłoby także wzięcie kilku (najwyżej czterech) poziomów w klasie z complete warrior o nazwie warshaper. Niestety, nie rozwija żadnej z umiejętności druida, ale zapewnia za to bardzo ciekawe bonusy.

Ewentualnie możesz spróbować tego.
 
Awatar użytkownika
Sony
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2660
Rejestracja: śr cze 23, 2004 9:21 am

śr sie 01, 2007 5:37 pm

Jest to typowa postać walcząca. Czary i cała reszta pełnią role pomocniczą. Po całkowitym rozwinieciu zmieniamy się zasadniczo w co chcemy. Atuty powinniśmy pod porzadkować pod doskonalenie naszej "zmiennokształtnosci" :D
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

śr sie 01, 2007 6:00 pm

Druid's guide. Znajdziesz tam w zasadzie wszystko odnośnie druida. Od ras, cech, aż po klasy prestiżowe, atuty i przedmioty.

Jest tam parę niezgodności (np. zachowujesz premię do AC z atutów takich jak adamantite body).

Jeżeli idziesz w wild shape, to budowa jest najważniejszym atrybutem, jeśli w czary to wisdom.
 
Awatar użytkownika
Nexu
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 56
Rejestracja: wt kwie 10, 2007 6:27 pm

śr sie 01, 2007 6:27 pm

Hmm... zobacze klasy proponowane przez Ar0na i zabieram sie do czytania Druid's guide. :mrgreen: Teraz musze sie zdecydowac czy isc wlasnie w czary czy w wild shape. Która opcja wedłóg was jest lepsza mechanicznie? :razz:
 
Awatar użytkownika
Ar0n
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 652
Rejestracja: pn gru 12, 2005 9:41 pm

śr sie 01, 2007 6:37 pm

Mechanicznie?

Na pewno druid zmieniający się w szeroki wachlarz stworzeń (a nie tylko zwierzęta i rośliny) jest bardzo potężnym przeciwnikiem i może zaskoczyć każdego i idealnie dopasować się do sytuacji.

Standardowy druid na pewno jest jednak fajniejszy fabularnie (moim zdaniem). czarami jednak poważniejszej krzywdy nie wyrządzisz, chyba że:
- ognistym uderzeniem
- bombardowaniem
I jeszcze kilkoma innymi, ale te 2 to moje ulubione.
Rzecz jasna do tego dochodzi zwierzęcy towarzysz.

Gdybym to ja grał, zainwestowałbym w rozwój czarów i wszedłbym na natural warriora (tak się nazywa ta klasa o której wspomniałem). Tracisz tylko 2 poziomy czarującego, a zyskujesz pełen bab i potężne zdolności usprawniające zmianę kształtu.
 
Awatar użytkownika
Nexu
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 56
Rejestracja: wt kwie 10, 2007 6:27 pm

śr sie 01, 2007 7:24 pm

Mam pytanie odnośnie wybrania drogi wild shape. Czy kombosy w stylu wlecenia jako mucha do ucha przeciwnikowi, a nastepnie zmienie sie np. w niedzwienia, czy to samo ale nad głowa nieszczesnika sa dopuszczalne, czy to naciaganie zasad? :mrgreen:

EDIT: na wizardach znalazłem takie cos 1wizard-przyzywacz/Xdruid i podobno to ma byc dobry summoner, jednak ja jakos dzialania tego nie rozumiem. Czy ktos moze wzbogacic mnie o ta wiedze? :razz:

EDIT2: i na czym polega feat Greenbound summoning? :neutral:
 
Awatar użytkownika
Hezor
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3788
Rejestracja: pn lip 23, 2007 10:31 pm

czw sie 02, 2007 10:14 pm

Nexu pisze:
EDIT: na wizardach znalazłem takie cos 1wizard-przyzywacz/Xdruid i podobno to ma byc dobry summoner, jednak ja jakos dzialania tego nie rozumiem. Czy ktos moze wzbogacic mnie o ta wiedze?

Opiera sie na wyblaganiu u MG zeby wymienne poziomy czarodzieja wplywaly na czary rzucane przez druida :P
 
Awatar użytkownika
Ar0n
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 652
Rejestracja: pn gru 12, 2005 9:41 pm

czw sie 02, 2007 10:24 pm

Mam pytanie odnośnie wybrania drogi wild shape. Czy kombosy w stylu wlecenia jako mucha do ucha przeciwnikowi, a nastepnie zmienie sie np. w niedzwienia, czy to samo ale nad głowa nieszczesnika sa dopuszczalne, czy to naciaganie zasad?

Ciekawy pomysł. Przyznam szczerze, że niewiem, musiałbyś to obgadać z MG.
Dopuszczalne jest natomiast wzlecenie nad przeciwnika aby następnei zmienić się w słonia.
Ała...
Ale tu można zwyczajnie obliczyć obrażenia za pomocą tabeli spadające przedmioty.
Poza tym jak chcesz się zmienić w muchę (rozmiar filigranowy)?

Aha, wiem, że to nie miejsce na takie rzeczy, ale czy ktoś mógłby obejrzeć Pieśniarza Harfiarzy (link w podpisie) i go skomentować? Bo nie mam waszej wizji, niewiem, czy nie nalezałoby czegoś poprawić, czy klasa nie jest za mocna itp.
Do czego to doszło żeby ludzie musieli prosić forumowiczów o komentarze :?
Szczególnie, że zrobienie tej Prc wiązało się ze sporym nakładem pracy, jakaś nędzna hałtura ma zawsze mnóstwo komentarzy...
 
Awatar użytkownika
Hezor
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3788
Rejestracja: pn lip 23, 2007 10:31 pm

czw sie 02, 2007 10:42 pm

Ar0n pisze:
Dopuszczalne jest natomiast wzlecenie nad przeciwnika aby następnei zmienić się w słonia.

Pfft. Pletwal Blekitny :P
 
Awatar użytkownika
Brilchan
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4532
Rejestracja: śr cze 20, 2007 8:49 pm

czw sie 02, 2007 11:36 pm

Ja uważam że najlepszy jest zwierzęcy kształt + atut pozwalający czarować w zwierzęcej formie + dobrze rozbudowany zwierzęcy towarzysz. Powinieneś dodatkowo rozwinąć leczenie i pomyśleć o atucie który pozwala skupić się na czarowaniu w czasie walki + atuty wzmacniające jego moc(tz. czaru nie druida) i masz czołg pozdr.
 
Awatar użytkownika
Nexu
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 56
Rejestracja: wt kwie 10, 2007 6:27 pm

pt sie 03, 2007 12:09 am

Opiera sie na wyblaganiu u MG zeby wymienne poziomy czarodzieja wplywaly na czary rzucane przez druida

U mnie nie przejdzie :?

Poza tym jak chcesz się zmienić w muchę (rozmiar filigranowy)?

Hmm... no przyklad byl :mrgreen: ogolnie rozsadzenie od srodka :razz:

Ja uważam że najlepszy jest zwierzęcy kształt + atut pozwalający czarować w zwierzęcej formie + dobrze rozbudowany zwierzęcy towarzysz. Powinieneś dodatkowo rozwinąć leczenie i pomyśleć o atucie który pozwala skupić się na czarowaniu w czasie walki + atuty wzmacniające jego moc(tz. czaru nie druida) i masz czołg pozdr.

No czołg, ktory sie sam leczy i flankuje przeciwnika ze swoim zwierzaczkiem... tez dobry pomysl, ale wymagajacy stworzenia dobrej postaci pod to :)

Wszystkie propozycje rozpatrzone i chetnie slucham nastepnych :D na razie mysle, ze pojde w czystego druida.
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

pt sie 03, 2007 7:46 am

Ar0n pisze:
Dopuszczalne jest natomiast wzlecenie nad przeciwnika aby następnei zmienić się w słonia.

Super. Dodaj tylko, że wedle zasad postać zwiększa swój rozmiar dopóki ma miejsce. Tzn, jeżeli jest np. w pokoju w którym nie zmieści się istota średnia, to zamiana w kolosalną istotę nie zniszczy pokoju (ani nie rozsadzi istoty przemieniającej się), tylko zatrzyma się na istocie średniej (zapychając całe pomieszczenie).
 
Awatar użytkownika
Annunaki
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 61
Rejestracja: ndz wrz 23, 2007 10:57 pm

sob wrz 29, 2007 4:02 pm

Czysty druid do 20 a potem różnokształtny 10 i łubudu. Albo zrobić go na mass creature łącząc go z prestiżem władcy zwierząt i zrobić 1 poziom aby móc władać zwierzątkami przekraczającymi 2 razy twoje KW, bądź Mistrza żywiołu z KiK.
 
Awatar użytkownika
Orrin
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 31
Rejestracja: sob sty 13, 2007 3:35 pm

sob lis 03, 2007 11:37 am

Kombinacja druid Mielikki / tropiciel jest rulez.
 
Awatar użytkownika
Aphranteus
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 94
Rejestracja: ndz wrz 24, 2006 3:18 pm

pt lis 09, 2007 1:16 pm

Drud łamany z czymkolwiek za wyjątkiem władcy zwierząt i różnokształtnego? Bzdura! Ta klasa najlepiej się rozgrywa na "czysto" lub z taką przyprawą jak podałem. A łamanie z tropicielem to gwałt i tyle.
Pomyślcie sobie, jak gracz myślący, może rozegrać Drd i Władcę Niedźwiedzi... Masakra i tyle.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości