Witam wszystkich. To moja pierwsza praca na Polterze, choć nie pierwsza w ogóle. Tym razem, dla odpoczynku stworzyłem trzy nowe atuty dla postaci walczących (profesja wszelaka). Źródłem inspiracji była, między innymi, trylogia Ronin Ericka van Lustbadera. Z nadzieją, że uznacie je za przydatne zapraszam do czytania.
Heihachi stał naprzeciwko wroga pośrodku pola ryżowego nie ruszając niepotrzebnie ani jednym mięśniem. Nie mrugające oczy wyglądały jakiejkolwiek, najmniejszej okazji do ataku. Tamten nie pozostawał mu dłużny i starcie woli trwało już od dłuższego czasu.
W pewnej chwili doświadczony ronin poczuł kroplę potu płynącą powoli po plecach. Lata już nie te...
Wiedząc, że czas goni Heihachi rozpoczął pracę nad oddechem starając się zmiennym rytmem rozproszyć uwagę młodego samuraja. Bezskutecznie, młodzieniec wiedział, że nie należy ufać oddechowi Heihachiego. Młody wiekiem, stary doświadczeniem...
Wiedząc z całą pewnością, że czas stał się jego wrogiem stary wojownik niespodziewanie poruszył się markując atak by wymusić reakcję. I tym razem zadziałało. Samuraj musiał być już równie zmęczony co on...
Zaatakował wrzeszcząc - „ikuzo!!!*”. Był naprawdę szybki i, co gorsza, atakował bez wyraźnego rytmu, ale na szczęście miał spory dystans do pokonania. Heihachi wyczekał do końca by w ostatniej chwili dać krok w lewo schodząc z drogi atakującemu i zadać jeden, jedyny cios...
Bezgłowe, tryskające krwią z kikuta szyi ciało samuraja przeszło chwiejnie jeszcze kilka kroków, by upaść wreszcie w błotnistą ziemię...
Kontrola oddechu [ogólny]
Potrafisz tak manipulować rytmem swego oddechu by zmylić przeciwnika.
Korzyści: Możesz wykorzystać ten atut w dowolnym momencie starcia w akcji standardowej. Jeśli twój przeciwnik nie wykona udanego testu na Zauważanie o ST 10+1/2 twojego poziomu klasowego+twój mod. z Roztropności jesteś w stanie wywołać jedną z trzech reakcji (wybraną przez siebie):
1. Natychmiastowy atak przeciwnika.
2. Zmniejszenie liczby jego ataków okazyjnych o 1 w następnej rundzie (mogą spaść do zera).
3. Dodaj do wartości swej inicjatywy modyfikator +4.
Wszystkie te modyfikatory utrzymują się do końca starcia. Nie możesz zmienić raz podjętej decyzji, a jeśli twój przeciwnik obronił się przed działaniem atutu otrzymuje modyfikator +2 do inicjatywy. Efektywny zasięg atutu to 9m, a wybrać go może istota, która posiada sprawny układ oddechowy. Atut możesz zastosować raz na walkę.
Specjalne: Wojownik i Psychowojownik mogą wybrać ten atut jako premiowy.
Zmienny rytm [ogólny]
Zmieniasz rytm swoich ataków w taki sposób, że wybijasz z rytmu przeciwnika.
Wymagania: Combat Expertise, BPA +3 lub wyższa
Korzyści: Możesz spróbować wykorzystać ten atut rozpoczynając walkę (musisz wygrać inicjatywę). Jeśli twój przeciwnik nie wykona rzutu obronnego na Refleks o ST 10+1/2 twojego poziomu klasowego+twój modyfikator z Roztropności podlega działaniu tego atutu. W każdej kolejnej rundzie jeden twój wybrany atak jest wykonywany przeciwko nieprzygotowanemu przeciwnikowi. Obowiązują wszystkie modyfikatory stosowane w takiej sytuacji. Atut można wykorzystać tylko raz w danym starciu.
Specjalne: Wojownik i Psychowojownik mogą wybrać ten atut jako premiowy.
Postawa czapli [ogólny]
Potrafisz z niezmąconą cierpliwością wyczekać na jeden optymalny moment do ataku.
Wymagania: Kamienny spokój
Korzyści: Raz na walkę wykonując atak okazyjny traktujesz przeciwnika jako nieprzygotowanego. Możesz wykorzystać ten atut przy dowolnym swoim ataku okazyjnym.
Specjalne: Wojownik i Psychowojownik mogą wybrać ten atut jako premiowy.
To tyle. Mam nadzieję, że się wam podobało i zapraszam do komentowania.
*ikuzo! (jap.), po polsku – zaczynam!