Zrodzony z fantastyki

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
 
Awatar użytkownika
Phobe
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 36
Rejestracja: wt mar 28, 2006 10:25 am

wt mar 28, 2006 11:04 am

Mam pytanie.
Wyda wam sie glupie...ale co uznajemy za stos? Bo nie łapie tego.
Pozdro
 
Vapur
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: pn kwie 10, 2006 2:01 pm

czw kwie 13, 2006 9:00 am

tez nie bardzo wiem o co chodzi z tym stosem , gralem w magica dawno temu i teraz wracam do gry.Mam karty z 6 , 7 edycji i z tego co tu czytam to stos jest wprowadzony wraz z nowymi kartami (ostatnio gralem na 7 edycji wiec sa dla mnie nowe ) i ktore maja wlasciwosci takiej jak "at the end of turn".
 
Awatar użytkownika
Hezor
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3788
Rejestracja: pn lip 23, 2007 10:31 pm

pt maja 19, 2006 8:32 am

Stos - tam wedruja karty i abillity (poza landami) kiedy je zagrasz z reki, zanim wejda do gry lub zrobia to co robic maja. Jak zagrywasz spella (lub abillity) na pusty stos (nie w odpowiedzi na cos) jest pierwszy na stosie. Potem ty i inni gracze mozecie odpowiadac na tego spella kartami takimi jak np. Countespell, czy powiedzmy Terror. Te zagrane pozniej spelle ida na czubek stosu. Kiedy juz stwierdzicie, ze nie bedzdiecie rzucac wiecej instantow raczynacie rozpatrywac wszystkie rzucone spelle (i ab.) od gory, czyli od tych rzuconych jako ostatnie. W ten sposob najpierw zadziala to rzucone ostatnie, potem przedostatnie itd. do pierwszego. Potem jak stos bedzie pusty mozna oczywiscie zagrac cos znowu itd. W zasdzie b. czesto nie ma na stosie wiecej niz jednej rzeczy, ale mozemy chciec cos skontrowac albo zagrac w odpowiedzi na cos innego.
Sorcery mozna zagrywac tylko w swoich main phazach przy pustym stosie.
 
Skowi
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: śr lis 23, 2005 4:32 pm

sob maja 27, 2006 12:39 pm

mam pytanie. :D jak skoncza mi sie karty w rece to ciagne wtedy 1 czy 7 kart ?? troche glupie moze pytanie ale jest to maly problem :razz:
 
Awatar użytkownika
Hezor
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3788
Rejestracja: pn lip 23, 2007 10:31 pm

sob maja 27, 2006 12:53 pm

Zero. Normalnie tylko po jednej na poczatku tury.
 
Krizz79
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: śr sie 02, 2006 2:33 pm

śr sie 02, 2006 2:48 pm

Witam. Zastanawia mnie taka kwestia: kiedy deklarujemy manę, uzyskiwana poprzez stapowanie landów lub zdolności kreatur, którą użyjemy do opłacenia jakiegoś czaru czy zdolności? Wg manuala uzyskanie many z landu to zdolność aktywowana, a więc mogę jej użyć za każdym razem kiedy mam priorytet. Dam przykład: aby zagrać sorcery tapuję tyle landów ile mi na niego potrzeba i rzucam go; przeciwnik ma priotytet, więc tapuje landy by opłacić instanta odpowiadającego na moje sorcery; wtedy ja, nie będąc zawczasu świadomym, iż rzuci on cokolwiek, tapuję ponownie landy by opłacić jakiegoś instanta do kontrataku (wszystko trafia na stos); wtedy obaj deklarujemy pass bo np skończyły się nam landy do tapowania lub nie mamy nic co bysmy chcieli rzucić. I teraz: w jaki sposób kiedykolwiek może nastąpić mana burn, skoro zawsze, by rzucić jakikolwiek spell, mogę zadeklarować ilość do tego potrzebnej many tuż przed jego rzuceniem?
 
smk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: śr sie 02, 2006 1:05 pm

śr sie 02, 2006 3:09 pm

Mana burn jest właściwie chyb atylko wtedy, kiedy kładziesz kartę generująca manę, np. kreaturę która ci generuje darmową manę na poczatku kazdej tury. Możliwe, że nie bedziesz mógł jej wykozystać i BUM :)
 
Krizz79
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: śr sie 02, 2006 2:33 pm

śr sie 02, 2006 3:34 pm

Dziękuję.
A mogę wiedzieć, ile czasu zajmuje przeciętna rozgrywka w MtG? Może trochę to dziwne pytanie, ale jakoś cięzko mi sobie wyobrazić rozgrywkę z tymi wszystkimi fazami, krokami, kilkukrotnym oddawaniem priorytetu w jednym kroku... U mnie w grze 1vs1 jedna gra trwa ok pół godziny, uwzględniając zastanawianie sie nad działaniem danej karty i czasem zaglądaniem do manuala by wyjaśnić jakiś niuans; w ciągu tego czasu udaje się nam zebrać ok 5-6 landów (pod koniec rozgrywki), za które raczej zbyt rozbudowanej rozgrywki nie da się poprowadzić. Czy mi się wydaje, czy taka długość rozgrywki jest podejrzanie niska?
 
Awatar użytkownika
Ubiquit
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 485
Rejestracja: pn cze 20, 2005 6:46 pm

śr sie 02, 2006 5:57 pm

Jeżeli chodzi o długość rozgrywki to im szybciej się ona kończy tym skuteczniejsza jest jedna z tali.
Może trochę to dziwne pytanie, ale jakoś cięzko mi sobie wyobrazić rozgrywkę z tymi wszystkimi fazami, krokami, kilkukrotnym oddawaniem priorytetu w jednym kroku...

Im dłużej będziesz grał, tym więcej rzeczy będziesz robił odruchowo, przez co czas rozgrywki się skróci.

A propos tego mana burn, to może się tak zdarzyć, że jakiś permanent będzie generował ich więcej niż będziesz tego potrzebował, lub po prostu mogą się zdarzyć sytuacje w których dasz do manapool więcej nam i może to wynikać z różnych przyczyn, a później nie uda ci się jej wykorzystać.
 
Mivten
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: czw sie 24, 2006 12:17 pm

sob sie 26, 2006 1:11 am

Mam pytanie co do Regenerate. Czy moge go uzyć zaraz po rozpatrzeniu obrażeń czy zarazp rzed rozpatrzenim obrażań, żeby potwór nie zginął ? I czy moge użyc Regenerate jak potwór jest na cmentarzu ?
 
Awatar użytkownika
Hezor
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3788
Rejestracja: pn lip 23, 2007 10:31 pm

sob sie 26, 2006 2:58 pm

Przed rozpatrzeniem.
2. Nie.
 
Awatar użytkownika
Eldarion
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 349
Rejestracja: ndz lut 13, 2005 4:55 pm

pn wrz 04, 2006 3:50 pm

Mam pytanie poniewaz zainteresowąłem sie MTG i chcialbym wiedziec ile mniej wiecej trwa (czasu) przeciętnam rozgrywka ( czy np dalo by rade np na przerwie szkolenej czy cóś)
 
Awatar użytkownika
Hezor
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3788
Rejestracja: pn lip 23, 2007 10:31 pm

pn wrz 04, 2006 4:00 pm

Na prerwie szkolnej daje zwykle rade, jesli nie to ostroznie sie zwijacie i konczycie na nastepnej :)

Ile? Od paru minut (bezlitosne napory, comba) po godzina+ jak sie spotkaja kontrole.
 
Awatar użytkownika
Eldarion
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 349
Rejestracja: ndz lut 13, 2005 4:55 pm

pn wrz 04, 2006 4:05 pm

aaaha okej a przecietnie mniej wiecej ile czasu 20 min 30 ??
 
smietana
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: śr lut 14, 2007 8:58 pm

śr lut 14, 2007 10:06 pm

ile czasu - jak slyszales od kilki min do godziny +
wszystko zalezy od tego jak potoczy sie rozgrywka , jakie karty ci przyjda ,jaki jest twoj przeciwnik itp. przyklad? na 2 wolnych lekcjach rozegralem z kolega niecale 2 gry, a innym razem z innym kolega w niecala godzine rozegralismy 4 gry
 
Awatar użytkownika
_seba
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: ndz cze 17, 2007 4:00 pm

ndz cze 17, 2007 5:18 pm

Zieziór pisze:
FAZA KOŃCOWA
1.) Krok końca tury
Na początku tego kroku wszystkie efekty "na końcu tury" kładzione są na stos. Można zagrywać czary i zdolności. Jeśli zostanie odpalone nowe zdarzenie "na końcu tury", czeka z rozpatrzeniem do końca kolejnej tury. Na końcu tury sprawdzany jest wybuch mana.
2.) Krok odrzucenia karty
Jeśli aktywny gracz ma na ręce więcej kart, niż wynosi górny limit (zazwyczaj siedem) natychmiast musi odłożyć nadmiar na cmentarz. Nie można zagrywać czarów i zdolności, jeśli nie zostanie odpalony żaden efekt. Na końcu kroku sprawdzany jesty wybuch mana.
3.) Krok sprzątania
Kończą się efekty "do końca tury" i "w tej turze". Nie można zagrywać czarów i zdolności. Kończy się tura.


powinno byc:

FAZA KOŃCOWA
A. end of turn (koniec tury)
B. cleanup (porzadki)
w cleanupie odrzuca sie karty do gornego limitu, nie ma kroku "odrzucania kart"
 
Awatar użytkownika
Wohex
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 37
Rejestracja: czw gru 21, 2006 8:13 pm

pn cze 25, 2007 11:37 am

Ja mam pytanie odnośnie priorytetu. Zaużmy że jest moja tura i jest declare attacers step. Kiedy już wybiore atakujące stwory i nie zagram żadnego instanta to op może sam coś zagrać ? Czy przechodzimy do kolejnego kroku. Bo jeśli bym zagrał to rozumiem, że może odpowiedzieć ale nie wiem jak to jest kiedy żaden mój instant nie trafi na stos.
 
Awatar użytkownika
_seba
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: ndz cze 17, 2007 4:00 pm

pn cze 25, 2007 1:33 pm

W kroku deklaracji atakujacych twoj przeciwnik moze zagrywac instanty i inne zdolnosci np. usuniecie z gry atakujacej kreatury gdy ty juz cos rzucisz lub nie i oddasz mu swoj priorytet.
Tak samo jest w kroku deklaracji blokujcych stworow i kroku przydzielania obrazen (w tym wypadku najczesciej poswiecanie kreatur z smiertelnymi obrazeniami i ich preventowanie).
 
mlekutko
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: śr cze 06, 2007 10:18 am

sob sie 11, 2007 2:18 am

Witam.

Mam pytanie... chyba odnosnie stosu...

wyglada to tak:
1. Moja tura, main phase. Czaruje krita, np [mtg=Skizzik]Skizzik[/mtg].
2. Przeciwnik rzuca [mtg=Dark_Banishing]Dark Banishing[/mtg] (albo wlasciwie jakiegokolwiek instanta, spalarke itp..
3. Ja rzucam [mtg=fling]fling[/mtg].

Jak rozpatrywany jest stos?
Czy kreaturka została poświęcona, czy juz nie żyje? W sumie to spory problem :)
 
rolka
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 77
Rejestracja: pn sie 06, 2007 10:59 am

pn sie 27, 2007 3:41 pm

czy w mojej tuze przeciwnik moze zagrac jakie kolwiek spelle nie liczac instantow? kiedy ja moge zagrywac spelle(inne niz instant) ?
 
Awatar użytkownika
rudy7775
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 89
Rejestracja: sob lip 21, 2007 12:32 am

pn sie 27, 2007 5:48 pm

Oprócz instantów przeciwnik może zagrywać wszystkie spelle z umiejętnością flash (you may play this spell any time you could play an instant)

inne spelle możesz zagrywać podczas twojej main phase
 
rolka
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 77
Rejestracja: pn sie 06, 2007 10:59 am

pn sie 27, 2007 7:44 pm

czyli moge zagfrywac sorcar tylko w swojej tuze glownej(2 turach glownych)?
a przeciwnik zawsze moze zagrac instanty kiedy ja zagrywam jakikolwiek spell? czy aurt to spelle?
 
Awatar użytkownika
Cyber_Kula
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 32
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 8:06 pm

wt sie 28, 2007 8:33 am

1) BŁĘDY - LUDZIE, TO KTOŚ CZYTA!
2) SORCERY i AURY
3) Sorcery spells możesz zagrywać podczas swoich Main Phase, tylko gdy posiadasz priorytet i tylko gdy stack jest pusty. Przeciwnik zawsze może położyc na stos instant, (chyba, że Twój czar miał split second), gdyż aby zacząć rozpatrywanie stosu musisz oddać oppowi priorytet, dopiero gdy on spasuje stos jest rozpatrywany od góry. Aura to spell jak każdy inny, je też możesz zagrywać tak jak sorcery.

Pomyliłem abilitki xD Już ok, dzięki za uwagę (edit)
Ostatnio zmieniony wt sie 28, 2007 9:03 am przez Cyber_Kula, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Sharki
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 218
Rejestracja: wt lip 18, 2006 2:39 pm

wt sie 28, 2007 8:48 am

3) Sorcery spells możesz zagrywać podczas swoich Main Phase, tylko gdy posiadasz priorytet i tylko gdy stack jest pusty. Przeciwnik zawsze może położyc na stos instant, (chyba, że Twój czar miał flash), gdyż aby zacząć rozpatrywanie stosu musisz oddać oppowi priorytet, dopiero gdy on spasuje stos jest rozpatrywany od góry. Aura to spell jak każdy inny, je też możesz zagrywać tak jak sorcery.


Nie flash, a split second. :P Poza tym :spoko:
 
rolka
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 77
Rejestracja: pn sie 06, 2007 10:59 am

śr sie 29, 2007 10:05 am

prosze o poprawienie mojego myslenia lae ture rozumiem w taki sposob;

FAZA POCZĄTKOWA
1.) Krok odtapowania
Na początku tego kroku permanenty z phasingiem wyfazowują się a już wyfazowane wracają do gry. Następnie odtapowuje się wszystkie zatapowane permanenty. Nie można zagrywać czarów i zdolności, jeżeli jakiś efekt trafi na stos, czeka na następny krok z rozpatrzeniem. (nie mozna grac niczego)
2.) Krok utrzymania
Na początku tego kroku rozpatrzane są wszystkie efekty czekające na stosie a także odpalane na początku tury. Teraz też opłaca się koszty permanentów, które tego wymagają. Można zagrywać czary i zdolności.(gracz ktorego jest tura zagrywa spelle i zdolnosci a drgui gracz tylko zdolnosci i instanty?)
3.) Krok dociągnięcia karty
Na początku tego kroku aktywny gracz dociąga kartę. Można zagrywać czary i zdolności, na końcu fazy sprawdzany jest wybuch many.(gracz ktorego jest tura zagrywa spelle i zdolnosci a drgui gracz tylko zdolnosci i instanty?)

FAZA GŁÓWNA, PRZED WALKĄ
Można zagrywać czary i zdolności. Aktywny gracz może zagrywać stwory, umagicznienia, artefakty i zaklęcia a także ląd (tylko jeden). Na końcu fazy sprawdzany jest wybuch mana.(gracz ktorego jest tura zagrywa spelle i zdolnosci a drgui gracz tylko zdolnosci i instanty?)

FAZA WALKI
Najbardziej złożona z faz. Składa się z pięciu kilku kroków:
1.) początek walki
Można zagrywać czary i zdolności.
2.) deklaracja atakujących
Gracz aktywny wyznacza stwory, które będą atakować. Od tej pory do końca walki określane będą jako stwory atakujące. Po wyznaczeniu stworów można zagrywać czary i zdolności.
3.) deklaracja blokujących
Zaatakowany gracz wyznacza stwory, które będą blokować. Od tej pory do końca walki określane będą jako stwory blokujące. Po wyznaczeniu stworów można zagrywać czary i zdolności.
4.) przydzielanie obrażeń #1
Jeżeli wśród stworów atakujących i blokujących są posiadające zdolność first strike, na początku tej fazy obrażenia z nich kładzione są na stos. Po położeniu obrażeń na stos można zagrywać czary i zdolności. Jeżeli jakieś stwory otrzymały śmiertelne obrażenia, przenoszone są na cmentarz.
5.) przydzielanie obrażeń #2
Obrażenia z pozostałych stworów, na początku tej fazy, kładzione są na stos. Po położeniu obrażeń na stos można zagrywać czary i zdolności. Jeżeli jakieś stwory otrzymały śmiertelne obrażenia, przenoszone są na cmentarz.
6.) zakończenie walki
Na stos kładzione są efekty "na końcu walki". Potem można zagrywać czary i zdolności. Z końcem tej fazy działanie kończą efekty "do końca walki" i sprawdzany jest wybuch mana.(gracz ktorego jest tura zagrywa spelle i zdolnosci a drgui gracz tylko zdolnosci i instanty?)

FAZA GŁÓWNA, PO WALCE
Można zagrywać czary i zdolności. Aktywny gracz może zagrywać stwory, umagicznienia, artefakty i zaklęcia a także ląd (tylko jeden i tylko, jeśli nie zagrał go w fazie głównej przed walką). Na końcu fazy sprawdzany jest wybuch mana.(gracz ktorego jest tura zagrywa spelle i zdolnosci a drgui gracz tylko zdolnosci i instanty?)

FAZA KOŃCOWA
1.) Krok końca tury
Na początku tego kroku wszystkie efekty "na końcu tury" kładzione są na stos. Można zagrywać czary i zdolności. Jeśli zostanie odpalone nowe zdarzenie "na końcu tury", czeka z rozpatrzeniem do końca kolejnej tury. Na końcu tury sprawdzany jest wybuch mana.(gracz ktorego jest tura zagrywa spelle i zdolnosci a drgui gracz tylko zdolnosci i instanty ? ,dzialanie czarow i zdolnosci czeka z uwolnieniem do nastepnej tury)

2.) Krok odrzucenia karty
Jeśli aktywny gracz ma na ręce więcej kart, niż wynosi górny limit (zazwyczaj siedem) natychmiast musi odłożyć nadmiar na cmentarz. Nie można zagrywać czarów i zdolności, jeśli nie zostanie odpalony żaden efekt. Na końcu kroku sprawdzany jesty wybuch mana.

3.) Krok sprzątania
Kończą się efekty "do końca tury" i "w tej turze". Nie można zagrywać czarów i zdolności. Kończy się tura.

swoje myslenie dodalem w nawiasach (....) bardzo prosze o poprawienie mnie.
 
Alek
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 342
Rejestracja: czw kwie 15, 2004 4:23 pm

śr sie 29, 2007 10:16 am

Upkeep (gracz ktorego jest tura zagrywa spelle i zdolnosci a drgui gracz tylko zdolnosci i instanty?)

To źle. Sorcery, artefakty, creature i enchantmenty można zagrywać tylko w fazie głównej, chyba, że mają flash.
(tylko jeden i tylko, jeśli nie zagrał go w fazie głównej przed walką)

Dobrze.

(gracz ktorego jest tura zagrywa spelle i zdolnosci a drgui gracz tylko zdolnosci i instanty ? ,dzialanie czarow i zdolnosci czeka z uwolnieniem do nastepnej tury)


Tego nie rozumiem. O co chodzi z "uwolnieniem"? I jak wyżej, źle pierwsza część.
 
rolka
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 77
Rejestracja: pn sie 06, 2007 10:59 am

śr sie 29, 2007 11:34 am

wielki dzieki za skorygowanie mojego myslenia :D
z uwolnieniem to chodzilo mi oto ze jak zagrywacz czar to jedo dzialanie w tej tuze sie jeszcze nieaktywuje tylko w nastepnej.
 
rolka
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 77
Rejestracja: pn sie 06, 2007 10:59 am

śr sie 29, 2007 12:26 pm

sorki ze sie powtarzam ale zrobie to samo na innym shemacie

1. Początek tury - trzy kroki:
- (1) untap. Czynność automatyczna. Odtapowuje sięwszystko, chyba, że ma jakąś zdolność specjalną.
- (2) Upkeep. Tutaj najpierw idą na stos wszystkie triggery z permamentów ("at the beginning of your upkeep"). Można graćczary i używać umiejętności.(kto gra tu czart gracz ktorego jest tura? gra sie tylko instanty czy wszystkie czary?)
- (3) Draw. Nie używa stosu, opcja autoamtyczna - musisz ciągnąć kartę, chyba, że jakiś efekt sprawił, że nie musisz, albo nie możesz. Potem gracze mogą używaćczaró i umiejętności.(kto gra tu czart gracz ktorego jest tura? gra sie tylko instanty czy wszystkie czary?)

2. Pierwsza faza główna. Gracz aktywny (ten, którego jest tura) dostaje priorytet, można zagrywać spelle i umiejętności.(czy drugi gracz moze zagrywac w tym czasie instanty?)

3. Faza ataku. Możesz wykonać atak, jeśli kontrolujesz kreaturę.
- (1) Deklaracja ataku. Można grać czary i umiejętności.
- (2) Deklaracja atakujących, po czym można grać spelle i umiejętności.
- (3) Deklaracja blokujących, po czym można grać spelle i umiejętności.
- (4) Obrażenia. Przypisywanie obrażeń, obrażenia idą na stos, jednocześnie od atakujących i blokujących kreatur, po czym można grać spelle i umiejętności. Na końcu rozpatrywane są obrażenia.
- (5) Koniec fazy ataku. Można grać spelle i umiejętności.(kto gra tu czart gracz ktorego jest tura? gra sie tylko instanty czy wszystkie czary? czy drugi gracz moze zucac instanty?)

4. Druga faza główna. Następuje tylko jeśli wykonano atak. Wygląda tak samo jak pierwsza.

5. Koniec tury.
- (1) Na stos wchodzą wszystkie triggery z permamentów ("at the end of turn"), można graćspelle i umiejętności w odpowiedzi.
- (2) "Cleanup". Discard do maksymalnej wielkości ręki, zdjęcie wszystkich obrażeń ze wszystkich permamentów [jednocześnie]. Jeśli uaktywniła się jakaś zdolność, można graćspelle i umiejętności w odpowiedzi, po czym ten krok (cleanup) się powtarza.
- (3) Koniec tury
 
rolka
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 77
Rejestracja: pn sie 06, 2007 10:59 am

śr sie 29, 2007 12:28 pm

czy to 10 edycyjna instrukcja do gry (fazy gry)?
 
rolka
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 77
Rejestracja: pn sie 06, 2007 10:59 am

pt sie 31, 2007 11:12 am

czy na tej stronie http://fantasyworld.pl/czytaj.php?i=26&r=1&kat= opis tur w mtg jest nadal aktulalny?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości