Pomysł mój jest dość prosty, chcę stworzyć pirata - kapitana. Kogoś takiego jak Jack Sparrow czy też Sinbad.
I tutaj pojawia się problem, jak go rozwiązać mechanicznie?
Wiem że musi się opierać o łotrzyka zapewne, gdyż będzie potrzebował ogromnej wprost ilości umiejętności.
Potrzebny mu będzie towarzysz w postaci jakiejś papugi, małpy, psa czy czegoś podobnego, a więc 1 level Druida, Zaklinacza, czy też Czarodzieja będzie najprawdopodobniej najodpowiedniejszym rozwiązaniem, aby owego pozyskać. Skłaniam się tutaj ku efektywności owego towarzysza ma on mieć jako główne zadanie pomoc w walce, rozpraszanie przeciwnika, czy też wykonywanie prostych zadań. Zadaniom tym w późniejszym czasie coraz trudniej będzie podołać stąd druid raczej odpada, gdyż jego zwierzak ma ograniczoną ilość HP-ków.
Jeżeli chodzi o walkę to zaczynają się schody... Zdaję sobie sprawę że na wymiatanie w pierwszej linii nie mam co liczyć, a jednak oto co chcę uzyskać. Dużo akrobatycznych ewolucji okraszonych widowiskowymi atakami i zaskakującymi manewrami. Jak to osiągnąć nie mam zielonego pojęcia. Co do broni raczej lekka nieumagiczniona, gdyż będę korzystał z tego co uda mi się zdobyć, czyli broń improwizowana ewentualnie zabrana wrogowi I raczej często będę zmieniał broń.
Sama walka ponieważ ma być finezyjna, a zbroi nie będę nosił więc podstawowym atrybutem bojowym będzie zręczność. Weapon finesse będzie więc jednym z pierwszych atutów na mojej liście.
Kolejną ważną rzeczą na mojej liście jest załoga więc konieczny będzie feat Leadership. No i umiejętności dzięki, którym przekonam ich aby mnie nie zabili za to, że znowu skarb przeszedł nim koło oka.
Co do rozpiski zastanawiam się i szczerze nie mam pomysłu.
Moje typy to:
Swashbuckler, Scout, Dread Pirate, Duelist.
Ale nie mam pomysłu jak je połączyć i które z nich, a może kogoś innego dodać? Proszę wszystkich chętnych o pomoc! (edycja 3.5)