Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Mesmero
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: sob paź 22, 2005 5:44 pm

Tworzenie pirata

pn wrz 03, 2007 4:40 pm

Pomysł mój jest dość prosty, chcę stworzyć pirata - kapitana. Kogoś takiego jak Jack Sparrow czy też Sinbad.
I tutaj pojawia się problem, jak go rozwiązać mechanicznie?
Wiem że musi się opierać o łotrzyka zapewne, gdyż będzie potrzebował ogromnej wprost ilości umiejętności.
Potrzebny mu będzie towarzysz w postaci jakiejś papugi, małpy, psa czy czegoś podobnego, a więc 1 level Druida, Zaklinacza, czy też Czarodzieja będzie najprawdopodobniej najodpowiedniejszym rozwiązaniem, aby owego pozyskać. Skłaniam się tutaj ku efektywności owego towarzysza ma on mieć jako główne zadanie pomoc w walce, rozpraszanie przeciwnika, czy też wykonywanie prostych zadań. Zadaniom tym w późniejszym czasie coraz trudniej będzie podołać stąd druid raczej odpada, gdyż jego zwierzak ma ograniczoną ilość HP-ków.
Jeżeli chodzi o walkę to zaczynają się schody... Zdaję sobie sprawę że na wymiatanie w pierwszej linii nie mam co liczyć, a jednak oto co chcę uzyskać. Dużo akrobatycznych ewolucji okraszonych widowiskowymi atakami i zaskakującymi manewrami. Jak to osiągnąć nie mam zielonego pojęcia. Co do broni raczej lekka nieumagiczniona, gdyż będę korzystał z tego co uda mi się zdobyć, czyli broń improwizowana ewentualnie zabrana wrogowi :wink: I raczej często będę zmieniał broń.
Sama walka ponieważ ma być finezyjna, a zbroi nie będę nosił więc podstawowym atrybutem bojowym będzie zręczność. Weapon finesse będzie więc jednym z pierwszych atutów na mojej liście.
Kolejną ważną rzeczą na mojej liście jest załoga więc konieczny będzie feat Leadership. No i umiejętności dzięki, którym przekonam ich aby mnie nie zabili za to, że znowu skarb przeszedł nim koło oka.
Co do rozpiski zastanawiam się i szczerze nie mam pomysłu.
Moje typy to:
Swashbuckler, Scout, Dread Pirate, Duelist.
Ale nie mam pomysłu jak je połączyć i które z nich, a może kogoś innego dodać? Proszę wszystkich chętnych o pomoc! (edycja 3.5)
 
Awatar użytkownika
Corrick
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3050
Rejestracja: czw cze 07, 2007 10:04 pm

pn wrz 03, 2007 4:50 pm

Mesmero pomysł stary jak świat. Jedno pytanie grasz dobrym czy złym?
Dla dobrego proponuję Ci dążyć do czegoś takiego:
Łotrzyk5/Zaklinacz1/Postrach Mórz(Pieśń i Cisza)5/ ewentualnie kilka poziomów Szermierza.
Złym tak samo tylko może zamiast Postrachu Mórz możesz użyć Krwawego Pirata z Morza Spadających Gwiazd(czy jakoś tak) w każdym razie jest na Polterze.
Pozdrawiam
 
Alek
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 342
Rejestracja: czw kwie 15, 2004 4:23 pm

pn wrz 03, 2007 5:46 pm

Polecam podręcznik Stormwrack, cały poświęcony właśnie tematyce piratów i żeglowaniu.
 
Awatar użytkownika
hisori
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 148
Rejestracja: sob lip 28, 2007 8:16 pm

wt wrz 04, 2007 1:50 pm

Wyjście ze Swashbuckler'a to najlepszy pomysł. Przyda Ci się umiejętność pływania i Profesja (żeglarz albo coś takiego) reszta już zależy od dobrego odgrywania postaci. Przy takim czymś nie warto się zbyt mocno przejmować mechaniką. Dobra będzie jeszcze klasa postrach mórz ... no i to by było chyba ode mnie na tyle :)
 
Awatar użytkownika
Annunaki
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 61
Rejestracja: ndz wrz 23, 2007 10:57 pm

czw lis 01, 2007 12:03 pm

Dread pirate z complete adventurer
 
Awatar użytkownika
rincewind bpm
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1931
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 5:24 pm

czw lis 01, 2007 12:17 pm

Klasy podstawowe - swashbuckler/łotrzyk. Zrobienie samego Sparrowa jest trudne, bo tak naprawdę ma on same pozytywne strony - świetnie walczy, jest charyzmatyczny, zręczny, pewnie ma masę punktów umiejętnosci, na dodatek dopisuje mu niesłychane szczęście... W RPG nie ma tak łatwo, na czyms się trzeba skoncetrować. Najlepszym więc konceptem będą imo właśnie te dwie klasy.
Mesmero pisze:
Potrzebny mu będzie towarzysz w postaci jakiejś papugi, małpy, psa czy czegoś podobnego, a więc 1 level Druida, Zaklinacza, czy też Czarodzieja będzie najprawdopodobniej najodpowiedniejszym rozwiązaniem, aby owego pozyskać.

Hm... Znaczy, czarujący w przenośni i dosłownie pirat ma swój urok, ale jednak to znaczący wpływ na bohatera, i dodawania czarującej klasy tylko dla zwierzaczka mija sie z celem. Przecież każdy może kupić wytresowanego zwierzaka, możesz ewentualnie dodać postępowanie ze zwierzętami do listy klasowych umiejętności łotrzyka i koniec. Nie sądzę, by kapitan Czarnej Perły brał poziomy druida po to, aby przyjaźnić się z tą małpką...
 
Awatar użytkownika
Sortiarius
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 258
Rejestracja: sob lip 01, 2006 12:31 pm

czw lis 01, 2007 1:56 pm

Z klas podstawowych mogę polecić jeszcze mariner z Age of Mortals (dodatek do DLa). Dużo umiejętności (6+int), łotrzykowski BAB, d8 na hp, wiedza marynarza (odpowiednik wiedzy barda), dodatkowy atut co 3 poziomy, premie do morskich skilli i dirty strike. IMHO całkiem nieźle oddaje piracki klimat. Oczywiście spokojnie można wziąć łotrzyka czy łotrzyka/wojownika z dobrze dobranymi skillami i po prostu odgrywać go po piracku.
 
Awatar użytkownika
Henshin
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 497
Rejestracja: czw paź 14, 2004 1:03 pm

czw lis 01, 2007 10:35 pm

Możesz po prostu zrobić

łotrzyka z odpowiednio dobranymi skillami + Zdolności Przywódcze. Ewentualnie złamać go z wojownikiem....
Dużo akrobatycznych ewolucji okraszonych widowiskowymi atakami i zaskakującymi manewrami.


Na upartego możesz go złamać z Tancerzem Miecza, czy jakoś tak, z OA i będziesz miał Akrobatyka (co ileś kolejnych poziomów +10 do Skakania, Upadania, Wspiczki i Równowagi [lub tym podobne], aż na 10 poziomie [łącznie] +30 d otych skilli).
I akrobacja Ci nie obca :wink: .

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości