Gram i prowadzę własny świat fantasy.
Realia na poziomie późnego średniowiecza z wynalazkami podobnymi jakie opracowywał Da Vinci (tym się głównie zajmują Gnomy
)
Świat: Społeczeństwo organizuje się w tzw. Państwach-miastach. Stolica i kilka wiosek w promieniu tygodnia marszu na piechotę. Okolica Poza takimi domenami jest dość niebezpieczna. Ogólnie wiadomo o 4 takich Domenach odległych ok 3-4 tygodnie marszu
Po Wojnach Magów, w lasach i na wzgórzach a także wszędzie indziej kręci się dużo potworów, mutantów i kreacji z innych planów Sporo też starych miast i budowli, które legły w czasie wojen. Od czasu wojen mineło jakies 250 lat.
Magia: dość powszechna - w każdym mieście jest gildia gdzie urzęduje kilkudziesięciu magów. Do tego Magowie nie zrzeszeni.
Rasy: Ludzie, Elfy (Leśne i Wysokie) Drowy, Krasnoludy, Hobbici, Drakonianie, gnomy (inna nazwa Smokowce) i inne w zależności od pomysłu graczy.
Do zadań graczy najczęściej należą: eksploracja starych ruin, ochrona karawan, szpiegostwo na rzecz danego Państwa Miasta (bo wojny oficjalne są nieekonomiczne), ochrona nowych osad (np. górniczych)
Postacie startowo tworzone za 100 punktów
Z uwagi na nową , Czwartą już, edycję Gurpsa przymierzam się do grania i prowadzenia według nowych zasad.
Podręczniki jakie mam na stanie 3rd Edition:
Basic Set
Compendium I
Compendium II
Magic
Grimoire (nie wiem czy dobrze napisałem, chodzi o drugą księgę z zaklęciami)
Magic Items I
Magic Items II
Spirits
Undead (moim zdaniem najlepszy podręcznik)
Creatures of the night
Fantasy Bestiary
Psionics ( dla oderwania się od fantasy i pogrania psycholem)
Swashbucklers ( dla oderwania się od fantasy i pogrania piratem)
Autorskie dodatki z różnych stronek.
Kto chce zagrać niech da znać!
Dzięuję i pozdrawiam,
Jasiek