Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Raven (TS)
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 614
Rejestracja: śr mar 15, 2006 12:15 pm

śr gru 20, 2006 3:23 pm

Wpierw parę słów ode mnie.<br /><br />Po pierwsze, jak zapewne niektórzy zdążyli zauważyć, wczoraj na stronie Poltera pojawił się artykuł na identyczny temat. Jakkolwiek nie mam z nim nic wspólnego. Przypadek? Zdarza się. Osobiście zainspirował mnie ten temat. Wrzuciłbym ten tekst wcześniej, ale ostatnio forum nie działało. Mniejsza z tym.<br /><br />Po drugie, co kierowało mną przy tworzeniu tego tematu? Nie heroiczność systemu (patrz: Polter :wink:) i nie chęć dogodzenia wszystkim munchkinom, ale wewnętrzna potrzeba mechanicznego rozpisania elfów takich, jakie je znamy z książek. Każda książka, nie ważne czy bazowana na D&D czy nie, opisuje tą rasę jako stworzenia niezwykłe, różniące się od ludzi czymś więcej niż widzeniem w słabym świetle i premią do Zręczności. Dla przykładu, elfy są przedstawiane jako mistrzowie łuku, trafiające z gigantycznych odległości w mały cel z morderczą precyzją. Jak to wygląda od strony mechaniki? Biegłość w łukach? Super. Tyle, że byle wojownik dostaje Biegłość w łukach, nawet gdy jest krasnoludem, który w życiu za łuk nie chwycił. Co jeszcze? Długo by wymieniać, więc darujmy sobie. Po prostu postanowiłem prawie od nowa rozpisać tą rasę, uwzględniając przy tym większość przeczytanych książek i garść własnych wyobrażeń czy pomysłów.<br /><br />Po trzecie, rozpisując od nowa mechanikę elfów nie zwracałem uwagi na takie przyziemne sprawy jak dostosowanie poziomu. Moje elfy są dużo potężniejsze od tych podręcznikowych, lecz nie obliczałem ich ECL. Nie dość, że nie umiem, to po prostu mi się nie chciało :wink:. Jak ktoś zechce to może zrobić to za mnie, ale tworząc te rozpiski myślałem między innymi o nie zwracaniu uwagi na takie „drobiazgi” jak LA. Stąd mój ostatni temat.<br /><br />Po czwarte, to jest moja własna wizja mechanicznego odzwierciedlenia elfów jako rasy do D&D. Nikt nie musi ściśle się jej trzymać czy nawet w ogóle z niej korzystać. Mam tylko nadzieję na konstruktywną krytykę i parę pomysłów, którymi mógłbym uzupełnić swą pracę. Choć nie twierdzę, że to zrobię :wink:. W każdym razie wdzięczny będę za wyszukanie błędów czy niejasności.<br /><br />Po piąte, tworząc rozpiski tych podras elfów musiałem korzystać z oryginalnych materiałów, z których spora część nie jest objęta OGLem. Jednak myślę, że wystarczająco przerobiłem podstawowe dane by uznać, iż poniższa twórczość jest już tylko moim własnym wymysłem :wink:.<br /><br />Po szóste, ominąłem opisy fabularne w stylu: „elfy mają bardzo dobry wzrok i słuch”. I tak bez nich moja praca zajmuje sporo miejsca :wink:. Jakbyście chcieli wiedzieć co z czego wynika to pytajcie.<br /><br />Po siódme, w przygotowaniu mam także krasnoludy, a na dalszą metę planuję przerobić wszystkie podstawowe rasy, a także parę szablonów. Jeśli ta praca spotka się z w miarę ciepłym przyjęciem, to być może przyspieszę pracę nad kolejnymi :wink:.<br /><br />Po ósme, dla przejrzystości wrzucę swoją pracę do kolejnego posta.<br /><br />I to by było na tyle. Chyba :wink:.<br /><br />PS. Wymieniane poniżej atuty zaczerpnąłem z Podręcznika Gracza, Zapomnianych Krain: Opisu Świata i tej strony.
 
Awatar użytkownika
Raven (TS)
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 614
Rejestracja: śr mar 15, 2006 12:15 pm

śr gru 20, 2006 3:27 pm

Elf księżycowy/srebrny<br />- Zręczność +2, Budowa –2, Intelekt +1<br />- Średni rozmiar.<br />- Bazowa szybkość 9 metrów.<br />- Odporność na uśpienie oraz premia rasowa +4 do rzutów obronnych przeciwko czarom i efektom zaklinania.<br />- Widzenie w słabym świetle: elfy mogą widzieć trzy razy dalej niż ludzie.<br />- Biegłość w długim mieczu i rapierze; biegłość w łuku krótkim i długim oraz refleksyjnym łuku krótkim i długim.<br />- Premia rasowa +4 do testów Nasłuchiwania, Przeszukiwania oraz Zauważania. Elf, który po prostu przechodzi w odległości 1,5 metra od sekretnych lub ukrytych drzwi, ma prawo do testu Przeszukiwania, aby je zauważyć, tak jakby ich aktywnie szukał.<br />- Premia rasowa +2 do Cichego poruszania, Dyplomacji, Postępowania ze zwierzętami, Równowagi, Ukrywania, Wiedzy (natura), Występów (taniec), Zbierania informacji.<br />- Premia +1 do rzutów obronnych na Refleks.<br />- Dwa premiowane atuty z następujących: Akrobatyka, Bezpośredni strzał, Błyskawiczny refleks, Czujność, Finezja w broni, Leśnik, Magiczne wyszkolenie, Poprawiona inicjatywa, Silny duchem, Skradanie, Uniki, Wyspecjalizowanie, Wysportowanie, Zwinne dłonie, Zwinność.<br />- Odpoczynek: 4 godziny (trans). Jeśli elf poświęci godzinę przed i po odpoczynku na koncentrację to odnawia się jego pula zaklęć.<br />- Automatyczne języki: elfi, wspólny, ojczysty. Języki premiowe: dowolne.<br />- Ulubione klasy: czarodziej i wojownik.<br /><br />Elf słoneczny/złoty<br />- Zręczność +1, Budowa –2, Intelekt +2<br />- Średni rozmiar.<br />- Bazowa szybkość 9 metrów.<br />- Odporność na uśpienie oraz premia rasowa +4 do rzutów obronnych przeciwko czarom i efektom zaklinania.<br />- Widzenie w słabym świetle: elfy mogą widzieć trzy razy dalej niż ludzie.<br />- Biegłość w długim mieczu i rapierze; biegłość w łuku krótkim i długim oraz refleksyjnym łuku krótkim i długim.<br />- Premia rasowa +4 do testów Nasłuchiwania, Przeszukiwania oraz Zauważania. Elf, który po prostu przechodzi w odległości 1,5 metra od sekretnych lub ukrytych drzwi, ma prawo do testu Przeszukiwania, aby je zauważyć, tak jakby ich aktywnie szukał.<br />- Premia rasowa +2 do Cichego poruszania, Czarostwa, Równowagi, Stosowania magicznych urządzeń, Wiedzy (natura), Wiedzy (tajemna), Występów (taniec), Zbierania informacji.<br />- Premia +1 do rzutów obronnych na Refleks lub Wolę.<br />- Dwa premiowane atuty z następujących: Artysta, Bezpośredni strzał, Błyskawiczny refleks, Czujność, Dyscyplina, Edukacja, Finezja w broni, Magiczne wyszkolenie, Poprawiona inicjatywa, Przyjazna magokracja, Silny duchem, Skradanie, Urodzony czarownik, Zwinność, Żelazna wola.<br />- Odpoczynek: 4 godziny (trans). Jeśli elf poświęci godzinę przed i po odpoczynku na koncentrację to odnawia się jego pula zaklęć.<br />- Automatyczne języki: elfi i wspólny. Języki premiowe: dowolne.<br />- Ulubiona klasa: czarodziej<br /><br />Elf dziki/zielony<br />- Zręczność +2, Intelekt -1<br />- Średni rozmiar.<br />- Bazowa szybkość 9 metrów.<br />- Odporność na uśpienie oraz premia rasowa +4 do rzutów obronnych przeciwko czarom i efektom zaklinania.<br />- Widzenie w słabym świetle: elfy mogą widzieć trzy razy dalej niż ludzie.<br />- Biegłość w długim mieczu i rapierze; biegłość w łuku krótkim i długim oraz refleksyjnym łuku krótkim i długim.<br />- Premia rasowa +4 do testów Nasłuchiwania, Przeszukiwania oraz Zauważania. Elf, który po prostu przechodzi w odległości 1,5 metra od sekretnych lub ukrytych drzwi, ma prawo do testu Przeszukiwania, aby je zauważyć, tak jakby ich aktywnie szukał.<br />- Premia rasowa +2 do Cichego poruszania, Postępowania ze zwierzętami, Przetrwania, Równowagi, Wiedzy (natura), Wspinaczki.<br />- Premia rasowa +4 do Ukrywania.<br />- Premia +1 do rzutów obronnych na Refleks lub Wytrwałość.<br />- Dwa premiowane atuty z następujących: Bezpośredni strzał, Błyskawiczny refleks, Czujność, Finezja w broni, Konna walka, Krzepkość, Leśnik, Leśny wspinacz, Łowca wrogów, Odporność na trucizny, Silny duchem, Skradanie, Sztuka przetrwania, Tropienie, Wysportowanie, Znajomość zwierząt, Zwinny.<br />- Odpoczynek: 4 godziny (trans). Jeśli elf poświęci godzinę przed i po odpoczynku na koncentrację to odnawia się jego pula zaklęć.<br />- Automatyczne języki: elfi, wspólny, ojczysty. Języki premiowe: dowolne.<br />- Ulubione klasy: barbarzyńca, tropiciel, zaklinacz.<br /><br />Elf leśny/miedziany<br />- Siła +1, Zręczność +2, Budowa –1, Intelekt –1, Charyzma -1<br />- Średni rozmiar.<br />- Bazowa szybkość 9 metrów.<br />- Odporność na uśpienie oraz premia rasowa +4 do rzutów obronnych przeciwko czarom i efektom zaklinania.<br />- Widzenie w słabym świetle: elfy mogą widzieć trzy razy dalej niż ludzie.<br />- Biegłość w długim mieczu i rapierze; biegłość w łuku krótkim i długim oraz refleksyjnym łuku krótkim i długim.<br />- Premia rasowa +4 do testów Nasłuchiwania, Przeszukiwania oraz Zauważania. Elf, który po prostu przechodzi w odległości 1,5 metra od sekretnych lub ukrytych drzwi, ma prawo do testu Przeszukiwania, aby je zauważyć, tak jakby ich aktywnie szukał.<br />- Premia rasowa +2 do Cichego poruszania, Postępowania ze zwierzętami, Przetrwania, Równowagi, Ukrywania, Wiedzy (natura).<br />- Premia rasowa +4 do Wspinaczki.<br />- Premia +1 do rzutów obronnych na Refleks lub Wytrwałość.<br />- Dwa premiowane atuty z następujących: Bezpośredni strzał, Bieg, Błyskawiczny refleks, Czujność, Finezja w broni, Konna walka, Leśnik, Leśny wspinacz, Łowca wrogów, Silny duchem, Skradanie, Tropienie, Uniki, Wysportowanie, Znajomość zwierząt, Zwinny.<br />- Odpoczynek: 4 godziny (trans). Jeśli elf poświęci godzinę przed i po odpoczynku na koncentrację to odnawia się jego pula zaklęć.<br />- Automatyczne języki: elfi, wspólny, ojczysty. Języki premiowe: dowolne.<br />- Ulubione klasy: druid, tropiciel.<br /><br />Elf mroczny/drow<br />- Zręczność +2, Budowa –2, Intelekt +2, Charyzma +2<br />- Średni rozmiar.<br />- Bazowa szybkość 9 metrów.<br />- Odporność na uśpienie oraz premia rasowa +4 do rzutów obronnych przeciwko wszelkim czarom i efektom czaropodobnym.<br />- Widzenie w ciemnościach: zasięg 36 metrów.<br />- Zdolności czaropodobne: 1x/dzień Ciemność, Ogień faerie i Tańczące światła oraz Lewitacja (tylko w wypadku szlachetnie urodzonych drowów) – analogicznie do czarów rzucanych przez zaklinacza o poziomie postaci drowa (maksymalnie 20). Na 5 poziomie drow jest w stanie rzucać te zaklęcia 2x/dzień, a na 10 poziomie 3x/dzień.<br />- Biegłość w krótkim mieczu i rapierze; biegłość w ręcznej i lekkiej kuszy; biegłość w kukri (mężczyźni) lub biczu (kobiety).<br />- Ślepota w świetle: nagłe wystawienie na jaskrawe światło oślepia drowa na 1 rundę. Oprócz tego otrzymuje on karę z okoliczności –1 do testów ataku, rzutów obronnych oraz testów.<br />- Odporność na czary 11 + poziom postaci (maksymalnie 32).<br />- Premia rasowa +4 do testów Nasłuchiwania, Przeszukiwania oraz Zauważania. Elf, który po prostu przechodzi w odległości 1,5 metra od sekretnych lub ukrytych drzwi, ma prawo do testu Przeszukiwania, aby je zauważyć, tak jakby ich aktywnie szukał.<br />- Premia rasowa +2 do Blefowania, Cichego poruszania, Kuglarstwa, Równowagi, Ukrywania, Wiedzy (podziemia), Wiedzy (tajemna), Zastraszania.<br />- Premia +1 do rzutów obronnych na Refleks, Wytrwałość lub Wolę.<br />- Dwa premiowane atuty z następujących: Bezpośredni strzał, Błyskawiczny refleks, Czujność, Finezja w broni, Magiczne wyszkolenie, Oburęczność, Odporność na trucizny, Poprawiona inicjatywa, Przenikanie czaru, Przystosowanie do światła, Rzucanie w walce, Silny duchem, Skradanie, Skrwawiony, Stosowanie trucizn, Styl bliźniaczych mieczy, Szybkie wyciąganie broni, Uniki, Walka na ślepo, Wyspecjalizowanie, Zwinne dłonie, Zwinny.<br />- Odpoczynek: 4 godziny (trans lub sen). Jeśli elf poświęci godzinę przed i po odpoczynku na koncentrację to odnawia się jego pula zaklęć.<br />- Automatyczne języki: elfi, podwspólny, ojczysty, migowy drowów. Języki premiowe: dowolne.<br />- Ulubione klasy: czarodziej (mężczyzna) lub kapłanka (kobieta), łotrzyk i wojownik.<br /><br />Elf morski/wodny<br />- Zręczność +2, Intelekt -1<br />- Średni rozmiar.<br />- Bazowa szybkość 9 metrów. <br />- Pływanie 12 metrów. Może „biec” jeśli na pływanie poświęca akcję całorundową. <br />- Oddychanie w słonej wodzie. Może oddychać w słodkiej wodzie, ale po 10 minutach staje się wyczerpany.<br />- Przebywanie poza wodą: elf może przebywać na lądzie przez jedną godzinę na punkt Budowy. Po tym czasie zaczyna się dusić (efekt tonięcia).<br />- Odporność na uśpienie oraz premia rasowa +4 do rzutów obronnych przeciwko czarom i efektom zaklinania.<br />- Widzenie w słabym świetle: morskie elfy mogą widzieć cztery razy dalej niż ludzie.<br />- Biegłość w trójzębie, długiej włóczni i sieci; biegłość w ręcznej i lekkiej kuszy.<br />- Premia rasowa +4 do testów Nasłuchiwania, Przeszukiwania oraz Zauważania. Elf, który po prostu przechodzi w odległości 1,5 metra od sekretnych lub ukrytych drzwi, ma prawo do testu Przeszukiwania, aby je zauważyć, tak jakby ich aktywnie szukał.<br />- Premia rasowa +2 do Cichego poruszania, Postępowania ze zwierzętami, Wiedzy (natura), Wyzwalania się.<br />- Premia rasowa +8 do Pływania. Zawsze może skorzystać z zasady 10.<br />- Premia +1 do rzutów obronnych na Refleks lub Wytrwałość.<br />- Dwa premiowane atuty z następujących: Błyskawiczny refleks, Czujność, Finezja w broni, Łowca wrogów, Poprawiona inicjatywa, Silny duchem, Sztuka przetrwania, Twardość, Uniki, Walka na ślepo.<br />- Odpoczynek: 4 godziny (trans). Jeśli elf poświęci godzinę przed i po odpoczynku na koncentrację to odnawia się jego pula zaklęć.<br />- Automatyczne języki: elfi, wspólny, ojczysty, wodny. Języki premiowe: dowolne.<br />- Ulubione klasy: tropiciel i wojownik.<br /><br />Elf skrzydlaty/avariel<br />- Siła –2, Zręczność +4, Budowa –2, Intelekt +2, Roztropność +2<br />- Średni rozmiar.<br />- Bazowa szybkość 9 metrów.<br />- Latanie 15 metrów. Może „biec” jeśli na latanie poświęca akcję całorundową.<br />- Odporność na uśpienie oraz premia rasowa +4 do rzutów obronnych przeciwko czarom i efektom zaklinania.<br />- Widzenie w słabym świetle: elfy mogą widzieć trzy razy dalej niż ludzie.<br />- Biegłość w długim mieczu, włóczni, bolasie i lasso; biegłość w łuku krótkim i długim.<br />- Premia rasowa +4 do testów Nasłuchiwania, Przeszukiwania oraz Zauważania. Elf, który po prostu przechodzi w odległości 1,5 metra od sekretnych lub ukrytych drzwi, ma prawo do testu Przeszukiwania, aby je zauważyć, tak jakby ich aktywnie szukał.<br />- Premia rasowa +2 do Cichego poruszania, Postępowania ze zwierzętami, Równowagi, Wiedzy (natura).<br />- Premia rasowa +4 do Skakania i Upadania.<br />- Premia +1 do rzutów obronnych na Refleks.<br />- Dwa premiowane atuty z następujących: Atak w przelocie, Bezpośredni strzał, Błyskawiczny refleks, Czujność, Finezja w broni, Magiczne wyszkolenie, Poprawiona inicjatywa, Silny duchem, Skradanie, Uniki, Unoszenie się w miejscu, Zwinny, Zwrot przez skrzydło.<br />- Odpoczynek: 4 godziny (trans). Jeśli elf poświęci godzinę przed i po odpoczynku na koncentrację to odnawia się jego pula zaklęć.<br />- Automatyczne języki: elfi, wspólny i ojczysty. Języki premiowe: dowolne.<br />- Ulubione klasy: czarodziej, kapłan i wojownik.<br /><br />Elf gwiezdny/mithrilowy<br />- Zręczność +1, Budowa –2, Charyzma +2<br />- Średni rozmiar.<br />- Bazowa szybkość 9 metrów.<br />- Przybysz. Nie działa na niego Zauroczenie i podobne zaklęcia, ale jest podatny na czary działające na Przybyszów. Rodowita sfera – Sildeyuir.<br />- Od zmierzchu do świtu każda broń i pancerz trzymana przez gwiezdnego elfa jest traktowana jakby posiadała zdolność Widmowy dotyk (dotyczy istot eterycznych).<br />- Odporność na uśpienie oraz premia rasowa +4 do rzutów obronnych przeciwko wszelkim czarom i efektom czaropodobnym.<br />- Widzenie w słabym świetle: gwiezdne elfy mogą widzieć cztery razy dalej niż ludzie.<br />- Zdolności czaropodobne: 1x/dekadzień Zamiana planów (tylko półplan gwiezdnych elfów), 3x/dzień Eteryczny spacer - analogicznie do czaru rzucanego przez zaklinacza o poziomie postaci elfa (maksymalnie 20).<br />- Biegłość w długim mieczu i rapierze; biegłość w łuku krótkim i długim oraz refleksyjnym łuku krótkim i długim.<br />- Odporność na czary równa poziomowi postaci (maksymalnie 20).<br />- Premia rasowa +4 do testów Nasłuchiwania, Przeszukiwania oraz Zauważania. Elf, który po prostu przechodzi w odległości 1,5 metra od sekretnych lub ukrytych drzwi, ma prawo do testu Przeszukiwania, aby je zauważyć, tak jakby ich aktywnie szukał.<br />- Premia rasowa +2 do Cichego poruszania, Czarostwa, Postępowania ze zwierzętami, Równowagi, Ukrywania, Wiedzy (natura), Wiedzy (plany), Wiedzy (tajemna).<br />- Premia +1 do rzutów obronnych na Wolę.<br />- Dwa premiowane atuty z następujących: Artysta, Bezpośredni strzał, Błyskawiczny refleks, Czujność, Dyscyplina, Finezja w broni, Magiczne wyszkolenie, Poprawiona inicjatywa, Przyjazna magokracja, Silny duchem, Skradanie, Uniki, Urodzony czarownik, Zwinny, Żelazna wola.<br />- Odpoczynek: 4 godziny (trans). Jeśli elf poświęci godzinę przed i po odpoczynku na koncentrację to odnawia się jego pula zaklęć.<br />- Automatyczne języki: elfi, wspólny, ojczysty. Języki premiowe: dowolne.<br />- Ulubione klasy: bard, czarodziej i czarownik.<br /><br />Elf likantrop/lythari<br />- Siła +1, Zręczność +2, Budowa –1, Intelekt –1, Charyzma –1<br />- Średni rozmiar.<br />- Bazowa szybkość 15 metrów.<br />- Odporność na uśpienie i paraliż oraz premia rasowa +4 do rzutów obronnych przeciwko wszelkim czarom i efektom czaropodobnym.<br />- Widzenie w słabym świetle: elfy mogą widzieć trzy razy dalej niż ludzie.<br />- Biegłość w długim mieczu i rapierze; biegłość w łuku krótkim i długim oraz refleksyjnym łuku krótkim i długim.<br />- Premia rasowa +4 do testów Nasłuchiwania, Przeszukiwania oraz Zauważania. Elf, który po prostu przechodzi w odległości 1,5 metra od sekretnych lub ukrytych drzwi, ma prawo do testu Przeszukiwania, aby je zauważyć, tak jakby ich aktywnie szukał.<br />- Premia rasowa +2 do Cichego poruszania, Postępowania ze zwierzętami, Przetrwania, Równowagi, Skakania, Ukrywania, Wiedzy (natura), Wspinaczki.<br />- Premia +1 do rzutów obronnych na Refleks, Wytrwałość lub Wolę.<br />- Przemiana w wilka – na życzenie (czas nieograniczony).<br />- Premiowe atuty: Poprawiona inicjatywa, Zogniskowanie broni (długi łuk).<br />- Dwa premiowane atuty z następujących: Bezpośredni strzał, Bieg, Błyskawiczny refleks, Czujność, Leśnik, Łowca wrogów, Magiczne wyszkolenie, Silny duch, Skradanie, Sztuka przetrwania, Tropienie, Twardość, Uniki, Walka na ślepo, Wielka wytrwałość.<br />- Odpoczynek: 4 godziny (trans). Jeśli elf poświęci godzinę przed i po odpoczynku na koncentrację to odnawia się jego pula zaklęć.<br />- Automatyczne języki: elfi, leśny, wspólny, ojczysty. Języki premiowe: dowolne.<br />- Ulubione klasy: druid i tropiciel.<br /><br />W wilczej formie:<br /><br />- Siła +3, Zręczność +4, Kondycja +4, Roztropność +2 <br />- Duży rozmiar.<br />- Zdolności czaropodobne: 3x/dzień Zamiana planów (tylko półplan lythari) – analogicznie do czarów rzucanych przez zaklinacza o poziomie postaci lythari (maksymalnie 20).<br />- Premiowane atuty: Poprawione kontrolowanie kształtu, Tropienie, Walka na ślepo, Zogniskowanie broni (ugryzienie), Żelazna wola.<br />- Premia rasowa +8 do Nasłuchiwania, Przeszukiwania i Zauważania.<br />- Premia rasowa +8 do Cichego poruszania, Przetrwania i Ukrywania.<br />- Redukcja obrażeń 15/srebro.<br />- Klasa pancerza +2<br />- Ugryzienie 2k4.<br />- Wilcza empatia.<br />- Węch.<br /><br />Półelf (księżycowy, słoneczny, dziki lub leśny)<br />- Zręczność +1<br />- Za –1 do dowolnego rasowego atrybutu ujemnego: +1 do dowolnego rasowego atrybutu dodatniego.<br />- Średni rozmiar.<br />- Bazowa szybkość 9 metrów.<br />- Odporność na uśpienie oraz premia rasowa +2 do rzutów obronnych przeciwko czarom i efektom zaklinania.<br />- Widzenie w słabym świetle: półelfy mogą widzieć dwa razy dalej niż ludzie.<br />- Biegłość w jednej wybranej broni: długi miecz, rapier, krótki lub długi łuk albo krótki lub długi łuk refleksyjny.<br />- Premia rasowa +2 do Nasłuchiwania, Przeszukiwania oraz Zauważania.<br />- Premia rasowa +2 do Cichego poruszania, jednej rasowej umiejętności i jednej dowolnej umiejętności.<br />- Premia +1 do dowolnego rasowego rzutu obronnego.<br />- Jeden premiowany atut rasowy i jeden dowolny atut.<br />- Elfia krew.<br />- Odpoczynek: 6 godzin (sen). Jeśli półelf poświęci godzinę przed i po odpoczynku na koncentrację to odnawia się jego pula zaklęć.<br />- Automatyczny język: elfi, wspólny i ojczysty. Języki premiowe: dowolne.<br />- Ulubiona klasa: każda.<br /><br />Półdrow<br />- Zręczność +1<br />- +1 do Zręczności, Intelektu lub Charyzmy.<br />- Za –1 do Budowy: +1 do dowolnego rasowego atrybutu dodatniego.<br />- Średni rozmiar.<br />- Bazowa szybkość 9 metrów.<br />- Odporność na uśpienie oraz premia rasowa +2 do rzutów obronnych przeciwko wszelkim czarom i efektom czaropodobnym.<br />- Widzenie w ciemnościach: zasięg 18 metrów.<br />- Biegłość w jednej wybranej broni: krótki miecz, rapier, ręczna lub lekka kusza, kukri albo bicz.<br />- Odporność na czary 10.<br />- Premia rasowa +2 do Nasłuchiwania, Przeszukiwania oraz Zauważania.<br />- Premia rasowa +2 do Cichego poruszania, jednej rasowej umiejętności i jednej dowolnej umiejętności.<br />- Premia +1 do dowolnego rzutu obronnego.<br />- Jeden premiowany atut rasowy i jeden dowolny atut.<br />- Drowia krew.<br />- Odpoczynek: 6 godzin (sen). Jeśli półdrow poświęci godzinę przed i po odpoczynku na koncentrację to odnawia się jego pula zaklęć.<br />- Automatyczny język: elfi, wspólny lub podwspólny i ojczysty. Języki premiowe: dowolne.<br />- Ulubiona klasa: każda.<br /><br />Półavariel<br />- Zręczność +1<br />- Za –1 do Budowy: +1 do dowolnego rasowego atrybutu dodatniego.<br />- Średni rozmiar.<br />- Bazowa szybkość 9 metrów.<br />- Latanie 9 metrów. Istnieje 50% na to, że półavariel ma skrzydła.<br />- Odporność na uśpienie oraz premia rasowa +2 do rzutów obronnych przeciwko czarom i efektom zaklinania.<br />- Widzenie w słabym świetle: półavariel mogą widzieć dwa razy dalej niż ludzie.<br />- Biegłość w jednej wybranej broni: długi miecz, włócznia, bolas, lasso albo łuk krótki lub długi.<br />- Premia rasowa +2 do Nasłuchiwania, Przeszukiwania oraz Zauważania.<br />- Premia rasowa +2 do Skakania, jednej rasowej umiejętności i jednej dowolnej umiejętności.<br />- Premia +1 do rzutu obronnego na Refleks.<br />- Jeden premiowany atut rasowy i jeden dowolny atut.<br />- Elfia krew.<br />- Odpoczynek: 6 godzin (sen). Jeśli półavariel poświęci godzinę przed i po odpoczynku na koncentrację to odnawia się jego pula zaklęć.<br />- Automatyczny język: elfi, wspólny i ojczysty. Języki premiowe: dowolne.<br />- Ulubiona klasa: każda.<br /><br />Półelf morski<br />- Zręczność +1<br />- Za –1 do Intelektu: dodatkowe +1 do Zręczności.<br />- Średni rozmiar.<br />- Bazowa szybkość 9 metrów.<br />- Pływanie 6 metrów.<br />- Wstrzymywanie oddechu: 3 rundy na punkt Budowy.<br />- Odporność na uśpienie oraz premia rasowa +2 do rzutów obronnych przeciwko czarom i efektom zaklinania.<br />- Widzenie w słabym świetle: morskie półelfy mogą widzieć trzy razy dalej niż ludzie.<br />- Biegłość w jednej wybranej broni: trójząb, długa włócznia, sieć albo ręczna lub lekka kusza.<br />- Premia rasowa +2 do Nasłuchiwania, Przeszukiwania oraz Zauważania.<br />- Premia rasowa +2 do Cichego poruszania, jednej rasowej umiejętności i jednej dowolnej umiejętności.<br />- Premia rasowa +8 do Pływania.<br />- Premia +1 do rzutów obronnych na Relfeks lub Wytrwałość.<br />- Jeden premiowany atut rasowy i jeden dowolny atut.<br />- Elfia krew.<br />- Odpoczynek: 6 godzin (sen). Jeśli morski półelf poświęci godzinę przed i po odpoczynku na koncentrację to odnawia się jego pula zaklęć.<br />- Automatyczny język: elfi, wspólny lub wodny i ojczysty. Języki premiowe: dowolne.<br />- Ulubiona klasa: każda.<br /><br />Półelf gwiezdny<br />- Zręczność +1<br />- Za –1 do Budowy: +1 do Charyzmy.<br />- Średni rozmiar.<br />- Bazowa szybkość 9 metrów.<br />- Przybysz. Nie działa na niego Zauroczenie i podobne zaklęcia, ale jest podatny na czary działające na Przybyszów. Rodowita sfera – Pierwszy Plan Materialny.<br />- Odporność na uśpienie oraz premia rasowa +2 do rzutów obronnych przeciwko wszelkim czarom i efektom czaropodobnym.<br />- Widzenie w słabym świetle: gwiezdne półelfy mogą widzieć trzy razy dalej niż ludzie.<br />- Zdolności czaropodobne: 1x/dzień Eteryczność – analogicznie do czaru rzucanego przez zaklinacza o poziomie postaci elfa (maksymalnie 10).<br />- Biegłość w jednej wybranej broni: długi miecz, rapier, krótki lub długi łuk albo krótki lub długi łuk refleksyjny.<br />- Odporność na czary równa połowie poziomu postaci (maksymalnie 10).<br />- Premia rasowa +2 do Nasłuchiwania, Przeszukiwania oraz Zauważania.<br />- Premia rasowa +2 do Cichego poruszania, jednej rasowej umiejętności i jednej dowolnej umiejętności.<br />- Premia +1 do rzutów obronnych na Wolę.<br />- Jeden premiowany atut rasowy i jeden dowolny atut.<br />- Elfia krew.<br />- Odpoczynek: 6 godzin (sen). Jeśli gwiezdny półelf poświęci godzinę przed i po odpoczynku na koncentrację to odnawia się jego pula zaklęć.<br />- Automatyczny język: elfi, wspólny i ojczysty. Języki premiowe: dowolne.<br />- Ulubiona klasa: każda.<br /><br />Półlythari<br />- Zręczność +1<br />- Za –1 do Budowy: +1 do dowolnego rasowego atrybutu dodatniego.<br />- Średni rozmiar.<br />- Bazowa szybkość 9 metrów.<br />- Odporność na uśpienie i paraliż oraz premia rasowa +2 do rzutów obronnych przeciwko wszelkim czarom i efektom czaropodobnym.<br />- Widzenie w słabym świetle: półlythari mogą widzieć dwa razy dalej niż ludzie.<br />- Biegłość w jednej wybranej broni: długi miecz, rapier, krótki lub długi łuk albo krótki lub długi łuk refleksyjny.<br />- Premia rasowa +2 do Nasłuchiwania, Przeszukiwania oraz Zauważania.<br />- Premia rasowa +2 do Cichego poruszania, jednej rasowej umiejętności i jednej dowolnej umiejętności.<br />- Premia +1 do dowolnego rzutu obronnego.<br />- Istnieje 50% szans na to, że półlythari potrafi przyjmować wilczą formę. Przemiana w wilka 3x/dzień (czas trwania: 5 minut/poziom – maks. 60).<br />- Jeden premiowany atut rasowy i jeden dowolny atut.<br />- Elfia krew.<br />- Odpoczynek: 6 godzin (sen). Jeśli półlythari poświęci godzinę przed i po odpoczynku na koncentrację to odnawia się jego pula zaklęć.<br />- Automatyczny język: elfi, wspólny lub leśny i ojczysty. Języki premiowe: dowolne.<br />- Ulubiona klasa: każda.<br /><br />W wilczej formie:<br /><br />- Siła +1, Zręczność +4, Kondycja +2, Roztropność +2 <br />- Średni rozmiar.<br />- Zdolności czaropodobne: 1x/dzień Zamiana planów (tylko półplan lythari) – analogicznie do czarów rzucanych przez zaklinacza o połowie poziomiu postaci półlythari (maksymalnie 10).<br />- Premiowane atuty: Poprawione kontrolowanie kształtu, Tropienie, Zogniskowanie broni (ugryzienie).<br />- Premia rasowa +6 do Nasłuchiwania, Przeszukiwania i Zauważania.<br />- Premia rasowa +6 do Cichego poruszania, Przetrwania i Ukrywania.<br />- Redukcja obrażeń 10/srebro.<br />- Klasa pancerza +1<br />- Ugryzienie 1k6.<br />- Wilcza empatia.<br />- Węch.<br /><br />Potomek elfów (księżycowy, słoneczny, dziki, leśny, skrzydlaty lub gwiezdny)<br />- Za –1 do dowolnego rasowego atrybutu ujemnego: +1 do Zręczności.<br />- Średni rozmiar.<br />- Bazowa szybkość 9 metrów. <br />- Premia rasowa +4 do rzutów obronnych przeciwko uśpieniu oraz +1 przeciwko czarom i efektom zaklinania.<br />- Widzenie w słabym świetle: potomkowie elfów mogą widzieć dwa razy dalej niż ludzie. Istnieje 50% szans na to, że potomek elfów widzi w słabym świetle.<br />- Premia rasowa +1 do Nasłuchiwania, Przeszukiwania oraz Zauważania.<br />- Dodatkowy atut na 1 poziomie.<br />- 4 dodatkowe punkty umiejętności na 1 poziomie i 1 dodatkowy punkt na każdym następnym.<br />- 50% szans na to, że potomek elfów będzie w stanie używać przedmiotów przeznaczonych jedynie dla elfów.<br />- Odpoczynek: Potomek elfów potrzebuje standardowego ośmiogodzinnego snu by odnowić swą pulę zaklęć.<br />- Automatyczny język: wspólny i ojczysty. Języki premiowe: dowolne. <br />- Ulubiona klasa: każda.<br /><br />Potomek drowów<br />- Za –1 do Budowy: +1 do Zręczności.<br />- Średni rozmiar.<br />- Bazowa szybkość 9 metrów. <br />- Premia rasowa +4 do rzutów obronnych przeciwko uśpieniu oraz +1 przeciwko wszelkim czarom i efektom czaropodobnym.<br />- Widzenie w ciemnościach: zasięg 18 metrów. Istnieje 50% szans na to, że potomek drowów widzi w ciemnościach.<br />- Premia rasowa +1 do Nasłuchiwania, Przeszukiwania oraz Zauważania.<br />- Dodatkowy atut na 1 poziomie.<br />- 4 dodatkowe punkty umiejętności na 1 poziomie i 1 dodatkowy punkt na każdym następnym.<br />- 50% szans na to, że potomek drowów będzie w stanie używać przedmiotów przeznaczonych jedynie dla drowów.<br />- Odpoczynek: Potomek drowów potrzebuje standardowego ośmiogodzinnego snu by odnowić swą pulę zaklęć.<br />- Automatyczny język: wspólny i ojczysty. Języki premiowe: dowolne. <br />- Ulubiona klasa: każda.<br /><br />Potomek morskich elfów<br />- Za –1 do Intelektu: +1 do Zręczności.<br />- Średni rozmiar.<br />- Bazowa szybkość 9 metrów. <br />- Premia rasowa +4 do rzutów obronnych przeciwko uśpieniu oraz +1 przeciwko czarom i efektom zaklinania.<br />- Widzenie w słabym świetle: potomkowie morskich elfów mogą widzieć dwa razy dalej niż ludzie. Istnieje 50% szans na to, że potomek morskich elfów widzi w słabym świetle.<br />- Premia rasowa +1 do Nasłuchiwania, Przeszukiwania oraz Zauważania.<br />- Premia rasowa +2 do Pływania.<br />- Dodatkowy atut na 1 poziomie.<br />- 4 dodatkowe punkty umiejętności na 1 poziomie i 1 dodatkowy punkt na każdym następnym.<br />- 50% szans na to, że potomek morskich elfów będzie w stanie używać przedmiotów przeznaczonych jedynie dla elfów.<br />- Odpoczynek: Potomek morskich elfów potrzebuje standardowego ośmiogodzinnego snu by odnowić swą pulę zaklęć.<br />- Automatyczny język: wspólny i ojczysty. Języki premiowe: dowolne. <br />- Ulubiona klasa: każda.<br /><br />Potomek lythari<br />- Za –1 do dowolnego rasowego atrybutu ujemnego: +1 do Zręczności.<br />- Średni rozmiar.<br />- Bazowa szybkość 9 metrów. <br />- Premia rasowa +4 do rzutów obronnych przeciwko uśpieniu i paraliżowi oraz premia +1 przeciwko wszelkim czarom i efektom czaropodobnym.<br />- Widzenie w słabym świetle: potomkowie lythari mogą widzieć dwa razy dalej niż ludzie. Istnieje 50% szans na to, że potomek lythari widzi w słabym świetle.<br />- Premia rasowa +1 do Nasłuchiwania, Przeszukiwania oraz Zauważania.<br />- Dodatkowy atut na 1 poziomie.<br />- 4 dodatkowe punkty umiejętności na 1 poziomie i 1 dodatkowy punkt na każdym następnym.<br />- 50% szans na to, że potomek lythari będzie w stanie używać przedmiotów przeznaczonych jedynie dla elfów.<br />- Odpoczynek: Potomek lythari potrzebuje standardowego ośmiogodzinnego snu by odnowić swą pulę zaklęć.<br />- Automatyczny język: wspólny i ojczysty. Języki premiowe: dowolne. <br />- Ulubiona klasa: każda.
 
Awatar użytkownika
Ar0n
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 652
Rejestracja: pn gru 12, 2005 9:41 pm

czw gru 21, 2006 7:02 pm

Jaka jest różnica między potomkiem drowa a półdrowem ? Półdrow to syn drowa i czowieka, a potomek drowa to ktoś, kto dawno temu miał w rodzinie drowa ?<br /><br />A różniće rozumiem, szczególnie że w, dajmy na to, świecie śródziemia, elfy były niezwykle rzadkie, eteryczne i potężne. Niemniej jednak nei jestem pewien czy dodanei dodatkowych atutów coś zmieni...<br />Jednak te elfy są rzeczywiście dużo potężniejsze od standardowych wersji, tyle że popatrz z pewnego punktu widznia na kampanię - poteżniejsze niż standardowe rasy, a bez ECl (Czy LA ? chodzi o wyrównanie poziomu) będą zakłócały równowagę gry, chyba że wszyscy/nikt zagrają elfami [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/icon_biggrin.gif[/img] <br />
 
Awatar użytkownika
Raven (TS)
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 614
Rejestracja: śr mar 15, 2006 12:15 pm

czw gru 21, 2006 7:19 pm

Jaka jest różnica między potomkiem drowa a półdrowem ? Półdrow to syn drowa i czowieka, a potomek drowa to ktoś, kto dawno temu miał w rodzinie drowa ?
<br />Tak. Dziadek czy prababka. Dalsze pokrewieństwo to już raczej zwykły człowiek.<br /><br />
Niemniej jednak nei jestem pewien czy dodanei dodatkowych atutów coś zmieni...
<br />Na pewno wzmocni :wink:. Tworząc listę dodatkowych atutów starałem się wybrać cechy, z których elfy są najbardziej znane. Podczas kreowania postaci, zdecydowana większość graczy wybiera atuty, które wzmocnią ich klasę lub pozwolą na zdobycie jakiśtam zdolności. Danie możliwości wyboru dodatkowych atutów, ale z ograniczonej "rasowej" listy pozwoliłoby stworzyć bardziej elfiego elfa :wink:. Bo, który elfi mag inwestuje w np. Bezpośredni strzał zamiast Przenikania czaru? A z tego co pamiętam to elfi mag z Piecioksiągu Cadderly'ego (a może to była seria o Arylin?) strzelał nie gorzej od reszty swych ziomków.<br /><br />
Jednak te elfy są rzeczywiście dużo potężniejsze od standardowych wersji, tyle że popatrz z pewnego punktu widznia na kampanię - poteżniejsze niż standardowe rasy, a bez ECl (Czy LA ? chodzi o wyrównanie poziomu) będą zakłócały równowagę gry, chyba że wszyscy/nikt zagrają elfami
<br />Wiem. Sam tak twierdzę. Nikomu nie zabraniam ustalać ECL :wink:.
 
Awatar użytkownika
DibiZibi
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4316
Rejestracja: śr lis 15, 2006 9:50 pm

czw gru 21, 2006 9:12 pm

Raven, jesteś wielki. Nawet nie wiesz jak bardzo potrzebne i przydatne są dla mnie te rozpiski. <br />Dzięki. <br /><br />1) Przydało by się LA<br /><br />2) Opisane są krzyżówki ludzie + elfy. A jak wyglądał by półdrow / pół avariel? Taka mieszanka jest raczej możliwa, nie? [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/icon_biggrin.gif[/img]
 
Awatar użytkownika
Raven (TS)
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 614
Rejestracja: śr mar 15, 2006 12:15 pm

czw gru 21, 2006 10:02 pm

Raven, jesteś wielki. Nawet nie wiesz jak bardzo potrzebne i przydatne są dla mnie te rozpiski.
<br />Dla takich komentarzy warto się starać :wink:.<br /><br />
1) Przydało by się LA
<br />Wiem [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/icon_biggrin.gif[/img]<br /><br />
2) Opisane są krzyżówki ludzie + elfy. A jak wyglądał by półdrow / pół avariel? Taka mieszanka jest raczej możliwa, nie?
<br />Możliwa, bo niby czemu nie? Za jakiś czas się za to zabiorę. W wersji dla munchkinów oczywiście :wink:. Bo przy mieszaniu standardowych elfów, to pewnie po prostu sumowałoby się cechy i dzieliło na dwa. Odmienną kwestią pozostaje to czy taki mieszaniec byłby wychowywany przez drowy czy avariele. To z pewnością zaważyłoby na umiejętnościach takiego mieszańca. Ale popracuję nad tym.
 
Awatar użytkownika
Muscovite
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 88
Rejestracja: sob sie 04, 2007 9:35 am

ndz sie 05, 2007 6:31 pm

Zastanawiam się czy ktoś jeszcze do tego tematu zagląda ale miałbym pytanie.

W opisie drowa jest napisane
Dwa premiowane atuty z następujących: .....

Czy to są dwa dodatkowe atuty czy wliczony jest do nich atut który normalnie dostaje sie na 1 lvlu??
 
Awatar użytkownika
Arthas Verley
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 121
Rejestracja: wt lut 27, 2007 9:44 am

ndz sie 05, 2007 8:40 pm

Bardzo fajna praca, gdyby tak jeszcze opisać inne typowe rasy - wówczas z chęcią wprowadziłbym w grze poteżniejsze wersje ich wszystkich.
 
Awatar użytkownika
Zsu-Et-Am
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 9825
Rejestracja: sob cze 26, 2004 11:11 pm

ndz sie 05, 2007 9:21 pm

Arthas - coś podobnego zostało już zrobione :wink: - zapraszam na stronę. W najbliższym czasie powstawać będzie nowa wersja nakładek - nieco poszerzona i znacznie dopracowana zgodnie z sugestiami użytkowników, szczególnie tymi zebranymi w tym temacie (wszystkich zainteresowanych proszę o wypowiadanie się w nim).

Odnośnie pracy Ravena - przyznaję, że aż do tego momentu nie zwróciłem uwagi na istnienie tego tematu - jakoś mi ukmnął na dnd.pl. Do niektórych rozwiązań (duża ilość premiowych atutów, bardzo liczne premie do umiejętności, nieparzyste modyfikatory do atrybutów) nie mam większego przekonania, ale zawsze jest to jakiś sposób :).
 
Awatar użytkownika
Arthas Verley
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 121
Rejestracja: wt lut 27, 2007 9:44 am

ndz sie 05, 2007 9:27 pm

Dziękuję Zsu-Et-Am. Postaram się wykorzystać te rasy i wypowiedzieć się w temacie. Można wiedzieć czemu jesteś nieprzekonany co do niektórych rozwiązań Ravena?
 
Awatar użytkownika
Zsu-Et-Am
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 9825
Rejestracja: sob cze 26, 2004 11:11 pm

ndz sie 05, 2007 10:41 pm

Opracowując własne "nakładki", rozważałem wprowadzenie nieparzystych premii do atrybutów (rodem z 2 ed. D&D). Koniec końców doszedłem jednak do wniosku, że to jedynie półśrodek, który w 3.X ed. nigdy nie bywa stosowany z racji na swoje ograniczone znaczenie. Jeśli chcemy na coś położyć nacisk u danej rasy, lepiej przyznać pełną (parzystą) premię do atrybutu lub wymyślić inną zdolność lub odpowiednio dobrać premie do testów. Wydaje się to być dobrym rozwiązaniem dla półelfów czy innych kombinacji rasowych (i raczej tylko dla nich), ale to półśrodek - jeśli nic nie przemawia za odrzuceniem z mety pełnych premii, lepiej się na to zdecydować. Odnośnie atutów premiowych - to po prostu bardziej "ludzkie" rozwiązanie. Do wprowadzenia, ale ograniczyłbym się chyba do pojedynczego atutu, chyba że w grę wchodziłaby większa potęga (i rasowe KW itp.) - wtedy byłoby to dobrym wyjściem. Podobnie ma się rzecz z premiami do umiejętności - dobrze jest podkreślić kilka cech i wyróżnić je premiami, ale gdy te staja się zbyt liczne, zaciera nam się obraz. Kończymy z postacią niemal do wszystkiego.
 
Awatar użytkownika
Raven (TS)
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 614
Rejestracja: śr mar 15, 2006 12:15 pm

pn sie 06, 2007 11:03 pm

Zastanawiam się czy ktoś jeszcze do tego tematu zagląda ale miałbym pytanie.

Prawdę mówiąc, porzuciłem temat dawno temu, ale skoro ktoś wyraża zainteresowanie to nie zaszkodzi odpisać.

Czy to są dwa dodatkowe atuty czy wliczony jest do nich atut który normalnie dostaje sie na 1 lvlu??

Dwa dodatkowe. Jak u każdego.

Bardzo fajna praca, gdyby tak jeszcze opisać inne typowe rasy - wówczas z chęcią wprowadziłbym w grze poteżniejsze wersje ich wszystkich.

Dzięki. Kiedyś chciałem tak opisać wszystkie podstawowe rasy jednak moje prace stanęły w miejscu wieki temu i skończyło się na elfach. Krasnoludy opracowałem do połowy - brakowało derro, paru poprawek i półkrasnoludów - taki mój wymysł. Ale coś mi się stało z komputerem i skasowało mi większość plików (BTW: zna ktoś jakiś darmowy program do odzyskiwania danych?). Zaprzestałem prac nad tym projektem i patrząc z perspektywy czasu, sądzę, że dobrze zrobiłem.

Można wiedzieć czemu jesteś nieprzekonany co do niektórych rozwiązań Ravena?

Sam nie jestem przekonany do własnych rozwiązań. Już zakładając ten temat wiedziałem, że przedstawiona przeze mnie wersja jest za silna, a to uczucie, jak stwierdzam, pogłębiło się z czasem. Dwa darmowe atuty do wyboru z całkiem pokaźnej listy, mnóstwo dodatkowych premii do umiejętności i plusy do atrybutów. Hojny byłem, nie ma co :razz:.
 
Awatar użytkownika
Zsu-Et-Am
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 9825
Rejestracja: sob cze 26, 2004 11:11 pm

wt sie 07, 2007 12:00 am

Fakt, znam to uczucie :wink:. Czasem trzeba się pohamować i ograniczyć niektóre premie albo zastanowić się nad jakimś LA (lub przekonująco uzasadnić jego brak).

Tak czy inaczej, pracuję nad własną wersja Potężniejszych ras - najpewniej już po wakacjach pojawią się efekty. Im więcej uwag i sugestii dostanę teraz, tym lepiej - pomoże to w zbalansowaniu pracy i pozwoli lepiej spełnić oczekiwania czytelników.
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

wt sie 07, 2007 8:27 am

Raven (TS), ponieważ zasugerowałeś się tematem Coby'ego, który z kolei zaczerpnął pomysł z mojego tematu, to się wypowiem.

Tworzenie potężniejszych wersji standardowych ras ma sens tylko, jeśli tworzymy je pod zamknięty setting. Jest to na tyle duża ingerencja w system (układ:P), że należy się zastanowić nie tylko nad graczami, ale przede wszystkim nad tym, jak ta zmiana wpłynie na funkcjonowanie systemu.

Przypomnę tylko, że pointbuy 32 jest opisany jako system tworzenia postaci do kampanii high-powered. Standardowe kampanie (czyli takie, z którymi najlepiej radzi sobie mechanika (czyt. pod który pisana była mechanika)) to pointbbuy w granicach 22-28.
Dlaczego o tym piszę? Bo uważam, że mimo swojej elastyczności, tworzenie wyjątków (bo nawet stworzenie wszystkich grywalnych ras w wersji "potężniejszej" jest nadal wyjątkiem) wpłynie na spójność całości. Oczywiście, można potęgę postaci regulować pointbuy'em, przedmiotami magicznymi czy innymi modyfikacjami, ale w normalnym świecie fantasy (FR, Eberron...) takie rasy niespecjalnie się sprawdzą - będą wyraźnie wystawać poza inne rasy, niektóre atuty/skille przestaną być atrakcyjne/potrzebne itp.
Co innego, jeśli tworzymy owe modyfikacje na potrzeby spójnego (czyt. własnego, dostosowanego) świata, lub jeśli tworzymy modyfikacje w granicach tego samego LA (jak np. modyfikacje półgigantów).

Oczywiście, oprócz tego, dochodzi jeszcze sprawa przemyślanych i zgodnych rozwiązań, a do takich nie można zaliczyć nieparzystych modyfikatorów do cech, zdolności nie mających odzwierciedlenia (lub będącymi w sprzeczności z tymi) w opisie.

Na twoim miejscu bardziej skupiłbym się na tzw. racial paragon classes niż na samych modyfikacjach.

Po pierwsze daje to o wiele więcej możliwości, po drugie jest bezpieczniejsze z punktu widzenia równowagi w grze i na koniec daje alternatywę. W przypadku potężniejszych ras, jest to "wszystko albo nic", czyli jeśli jedna postać będzie chciała grać potężniejszą rasą, a inne nie, to jedna postać będzie potężniejsza od innych. i vice versa, jeśli jedna nie będzie chciała będzie posiadać postać odstającą od reszty drużyny (o ile nie wymaksuje postaci w inny sposób, ale to jest półśrodek dla ratowania kiepskich zasad).
Z tego też względu krzywo patrzę na wszelkie takie modyfikacje do "standardowych" światów, stawiając je z góry na przegranej pozycji (choć pewne zdolności czy pomysły same w sobie mogą być ciekawe, twórcze czy inspirujące).

Pozdrawiam
Suldarr'essalar
 
Dumathoin
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: śr sie 29, 2007 1:22 pm

sob wrz 01, 2007 3:01 pm

Dzięki Ci Raven.Teraz w moich przygodach będzie więcej odmian elfów, które zostaną stłuczone przez orki i moje ulubione krasnoludy. :D


Chwała i cześć Moradinowi.
---
A tak naprawde to wielkie brawa,naprawde dobra robota.Podoba mi się elf słoneczny,chyba nim zagram jako czarodziejem.THX
__________________

Notki zostały scalone. Na przyszłość korzystaj z opcji Edytuj jeśli między jedną a drugą notką nie upłynęło przynajmniej 48 godzin.
Moderator Zsu-Et-Am

__________________
 
Awatar użytkownika
Raven (TS)
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 614
Rejestracja: śr mar 15, 2006 12:15 pm

sob wrz 01, 2007 7:39 pm

Dzięki, Dumathoin. Jednak pamiętaj, że nie wszystko przedstawiane na forum nadaje się do wprowadzenia do gry. Moje wersje elfów są naprawdę przepakowane i jeżeli zdecydujesz się by zagrać którymś z nich, to powinieneś ustalić dla nich jakieś ECL.

Teraz w moich przygodach będzie więcej odmian elfów, które zostaną stłuczone przez orki i moje ulubione krasnoludy.

Offtopic - może krasnoludy nie przepadają za elfami, ale raczej te rasy wzajemnie się nie wyrzynają ;).
 
Awatar użytkownika
WitchDoctor
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 773
Rejestracja: śr gru 19, 2007 5:25 pm

sob wrz 08, 2007 11:43 am

Potężniejsze rasy, bez zdolności na poziom, to imho porażka.
 
Awatar użytkownika
Schpeelah#144
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 939
Rejestracja: pn sie 21, 2006 8:26 pm

sob wrz 08, 2007 12:50 pm

A uważasz, że jak wielu ludzi lubi zdolności na poziom? Bo mnie na przykład podoba się tak jak jest.
 
Awatar użytkownika
Raven (TS)
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 614
Rejestracja: śr mar 15, 2006 12:15 pm

ndz wrz 09, 2007 7:08 pm

Potężniejsze rasy, bez zdolności na poziom, to imho porażka.

[Offtop] Niekoniecznie. Przecież niektóre istoty są potężniejsze od innych już w chwili narodzin. I rozkładanie ich zdolności na poziomy nie ma większego sensu - poza zachowaniem równowagi.[/Offtop]

A tak w ogóle, przecież moje elfy mają zdolności na poziom - OC dla przykładu ;).

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości