Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Agnostos
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2259
Rejestracja: śr paź 05, 2005 9:47 pm

Raptoran

wt wrz 11, 2007 10:27 am

Ponieważ nie ma jeszcze osobnego wątka poświęconego tej zacnej rasie, niniejszym to zmieniam. I na początek pytanko mechaniczne:

Pytanie dotyczy raptorana o HD w przedziale 5-9. Otóż raptoran taki ma mozliwość lotu, ale jedynie przez liczbę rund równą jego modyfikatorowi z Con (mogą latać do dwóch razy dłużej, ale wówczas po zakończeniu lotu są zmęczeni). A jak należy interpretować sytuację, gdy raptoran jest nieumarłym (jakiś szablonik) i nie posiada Budowy? Ja widzę następujące rozwiązania:

1. Jako nieumarły nie może być zmęczony ani wyczerpany, więc może latać do woli (trochę pójście na łatwiznę i na rękę graczowi jak dla mnie).

2. Zakładamy modyfikator z Budowy = 0, a więc może latać przez 1 rundę, maksymalnie 2, po których nie jest oczywiście zmęczony jako nieumarły, choć zakładamy, że nie pozwalamy na możliwość dłuższego lotu niż 2 rundy.

3. Jak wyżej, tylko zamiast modyfikatora z budowy stosujemy mod z charyzmy (taka trochę dziwna interpretacja, jak to z nieumarłymi bywa).

4. Zakładamy, że raptoran bez budowy nie poleci (też interpretacyjne pójście na łatwiznę, ale tym razem na niekorzyść gracza).

Osobiście waham się głównie pomiędzy opcją 1 a 2, choć może ktoś ma inny pogląd na tę sprawę.
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

wt wrz 11, 2007 5:17 pm

Ja bym obstawiał za 1 lub 4 :)
Tak naprawdę, to lot jest ograniczony ze względu na możliwości wydolnościowe organizmu. Ponieważ nieumarli nie mają tego problemu zezwoliłbym na latanie.
 
Zdan
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 42
Rejestracja: ndz gru 05, 2004 1:03 pm

wt wrz 11, 2007 7:59 pm

Zdecydowanie opcja 1 - jaka najbardziej logiczna (gasp! takie coś w mówieniu o zasadach DnD). Ponieważ organizm się męczy to lot może trwać dowolną ilość czasu.
 
Silven
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 107
Rejestracja: czw lis 17, 2005 9:00 pm

wt wrz 11, 2007 8:17 pm

Jesli patrzyc tylko i wylacznie pod wzgledem mechaniki to 4, ale jesli ktos stawia mechanike za a nie przed mp to oczywiscie 1...
 
Awatar użytkownika
Kymil Nimesin
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1267
Rejestracja: wt maja 02, 2006 10:20 am

wt wrz 11, 2007 9:14 pm

Jeśli brać pod uwagę logikę, to jedynka. Jeśli mechanikę, czyli równowagę podczas rozgrywki - trójka.
 
Awatar użytkownika
smiechan
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 389
Rejestracja: śr sty 11, 2006 5:40 pm

wt wrz 11, 2007 9:48 pm

Zależy jeszcze od typu umarłego, taki zombie czy mumia (nie mówiąc oczywiście o szkieletach ;)) latać nie będzie - przegniła skóra odpadająca płatami daleko go nie zaniesie :)
Co innego taki... no np. wampir.
 
Karlerren
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: śr cze 20, 2007 3:01 pm

wt wrz 11, 2007 11:29 pm

Z tego co pamiętam to mechanicznie poprawne jest połączenie 1 i 3, czyli taki raptoran-nieumarły może latać przez ilość rund równą modyfikatorowi z Cha i nigdy przez ilość rund 2 razy większą, bo nie tyle nieumarli się nie męczą , co nie mogą się zmęczyć tzn. jeśli po jakiejś akcji postać jest zmęczona, to nieumarły nie może wykonać takiej akcji (trochę zagmatwane wyszło).
Jeśli się mylę, to proszę mnie poprawić, bo w tej chwili nie mam pod ręką podręczników.
 
Awatar użytkownika
Toshi
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 529
Rejestracja: czw paź 20, 2005 12:06 pm

wt wrz 11, 2007 11:47 pm

smiechan pisze:
Zależy jeszcze od typu umarłego, taki zombie czy mumia (nie mówiąc oczywiście o szkieletach ;)) latać nie będzie - przegniła skóra odpadająca płatami daleko go nie zaniesie :)
Co innego taki... no np. wampir.

Raptoran Szkielet nie lata,
Raptoran Zombie lata,
Raptoran Mumia raczej Lata.
Oddziel prosze swoją logike od mechaniki dnd.
albo informuj ze to HR. Dziekuje.

Z mojego punktu widzenia [ Raptoran potrzebuje wytrzymałości i " prowess" ] jedynka raczej.
Z punktu widzenia rownowagi patrz wypowiedz Kymila.
 
Awatar użytkownika
Ammanas
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 934
Rejestracja: pn lis 24, 2003 11:31 am

śr wrz 12, 2007 12:59 am

Goddamnit Toshi - wyjąłeś mi to z ust ;D
Z tego co pamiętam to mechanicznie poprawne jest połączenie 1 i 3, czyli taki raptoran-nieumarły może latać przez ilość rund równą modyfikatorowi z Cha i nigdy przez ilość rund 2 razy większą, bo nie tyle nieumarli się nie męczą , co nie mogą się zmęczyć tzn. jeśli po jakiejś akcji postać jest zmęczona, to nieumarły nie może wykonać takiej akcji (trochę zagmatwane wyszło).
Jeśli się mylę, to proszę mnie poprawić, bo w tej chwili nie mam pod ręką podręczników.

Taa.... i naturalnie nieumarli barbarzyńcy nie mogą wchodzić w Rage? Jeszcze jakieś pomysły?

Zasadniczo 3 wygląda na conajmniej dziwną. Oczywiście nieumarli w wielu sytuacjach substytuują Con Charyzmą, ale nie we wszystkich. Zatem nie wiem czemu tutaj miałaby charyzma działać. Nie przypominam sobie aktualnie fizycznych zdolności zależnych od Con'a, zastępowanych Cha. Sądzę, że analoia do Rage jest stosunkowo trafna. A nie pamiętam, aby undad barb uzywał charyzmy jako wyznacznika długości szału [naturalnie moja pamięć może zawodzić].

Na sesji dopuściłbym 1. Wydaje się być najbardziej sensowne z punktu widzenia intencji autorów gdy konstruowali tę zasadę [Con jako ogranicznik wytrzymałościowy]. No bo naturalnie nikt nie przewidział necropolitan raptoranów :P
 
Awatar użytkownika
Zsu-Et-Am
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 9825
Rejestracja: sob cze 26, 2004 11:11 pm

śr wrz 12, 2007 8:30 am

nie pamiętam, aby undad barb uzywał charyzmy jako wyznacznika długości szału

A jednak tak się dzieje. Istnieje również zdolność Unholy Toughness, którą posiada część nieumarłych w ed. 3.5, zastępująca mod. z Bd modyfikatorem z Cha przy ustalaniu pw.

Poprzestałbym na 1. Nie pamiętam, czy "rozwój" raptoran zapewnia im cokolwiek prócz stopniowego wzrostu skuteczności latania (na niższych poziomach chyba raczej premie do Skakania lub coś tego rodzaju)? Można chyba jednak założyć, że przemiana w nieumarłego zatrzymuje ten proces na takim poziomie, na jakim znajduje się w danym momencie (czyli nigdy nie ulegnie on poprawie, ale z drugiej strony jeśli lot jest już dostępny, to można stosować go stale, bez ryzyka zmęczenia).
 
Awatar użytkownika
Agnostos
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2259
Rejestracja: śr paź 05, 2005 9:47 pm

śr wrz 12, 2007 3:03 pm

Dziękuję wszystkim za tak znaczne zainteresowanie takim banalnym wątkiem :wink:. Nie powiem, żeby mój pogląd na sprawę został całkowicie rozświetlony. Wystarczająco chyba jednak, aby przekonać się, że interpretacja pierwsza ma dośc wielu zwolenników, by na demokratycznej drodze uznać ją za obowiązującą :razz:.

Zsu-Et-Am pisze:
Ammanas pisze:
nie pamiętam, aby undad barb uzywał charyzmy jako wyznacznika długości szału
A jednak tak się dzieje.

Tego nie przypuszczałem, choć zakładając ten temat zacząłem się nawet przez moment nad tym zastanawiać. Jakiś cytacik, Zsu?
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

śr wrz 12, 2007 3:34 pm

Agnostos pisze:
Zsu-Et-Am pisze:
Ammanas pisze:
nie pamiętam, aby undad barb uzywał charyzmy jako wyznacznika długości szału
A jednak tak się dzieje.

Tego nie przypuszczałem, choć zakładając ten temat zacząłem się nawet przez moment nad tym zastanawiać. Jakiś cytacik, Zsu?

Jest w oficjalnym FAQu na stronie wizardów (niestety z pracy wejść na stronę WotC nie mogę).

W przypadku rage'a jest to dosyć konieczne ograniczenie. Gdyby nieumarły mógł non stop być pod włpywem szału 1 poziom barba byłby nobrainer dla każdego średniointeligentnego nieumarłego (za wyjątkiem lich'ów itp). A jeśli dodamy do tego frenzy + odporność nieumarłych na większość instant death i death effectów... ;)
 
Awatar użytkownika
Agnostos
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2259
Rejestracja: śr paź 05, 2005 9:47 pm

śr wrz 12, 2007 4:17 pm

Dla zainteresowanych: w Main 3.5 FAQ na stronie 96 stoi napisane, że szał nieumarłego trwa 3 rundy (mod z condition traktowany jak +0).

Co tak na marginesie, zgodnie z sugestią Ammanasa i mym własnym nieśmiałym przypuszczeniem, czyni opcję 3 nielogiczną, przynajmniej wobec opcji 2. Tym niemniej ciekaw jestem skąd Twój pomysł z charyzmą, Zsu?

Mam wersję FAQ z 13.07.2007, więc chyba najnowszą.
 
Awatar użytkownika
krzysiek-jakh
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 831
Rejestracja: wt sty 03, 2006 9:33 am

czw wrz 13, 2007 12:31 am

ot/
Najnowsza wersja FAQ to 31.07 :)
Agnostos pisze:
Tym niemniej ciekaw jestem skąd Twój pomysł z charyzmą, Zsu?

W edycji 3.0 tak było.
W 3.5 jest inaczej (szał nieumarłego = 3 rundy + 0 z budowy)
/ot

Co do raptoran - IMO poprawna może być tylko opcja 1.
Biegać jako wampir też może dowoli.

Uważam to za logiczne, bo przecież nieumarły się nie męczy - jest trochę jak maszyna, więc jeżeli może robić coś przez jedną rundę (a w tym wypadku może, bo jest napisane że minimum 1 runda), to da radę to robić też przez rund 10, 100 i 1000.

Chociaż...
To też zależy jak interpretować fragment o bieganiu:

SRD pisze:
You can run as a full-round action. (If you do, you do not also get a 5-foot step.) When you run, you can move up to four times your speed in a straight line (or three times your speed if you’re in heavy armor). You lose any Dexterity bonus to AC unless you have the Run feat.

You can run for a number of rounds equal to your Constitution score, but after that you must make a DC 10 Constitution check to continue running. You must check again each round in which you continue to run, and the DC of this check increases by 1 for each check you have made. When you fail this check, you must stop running. A character who has run to his limit must rest for 1 minute (10 rounds) before running again. During a rest period, a character can move no faster than a normal move action.


Wytłuszczony fragment w stosunku do nieumarłych można interpretować na dwa sposoby:
1. Nieumarli nie mogą rozpocząć biegu ponieważ nie mają budowy.
2. Nieumarli mogą ropocząć bieg, a ponieważ ten fragment dotyczy tylko sposobu sprawdzania zmęczenia - nieumarłych nie dotyczy. Biegną nie męcząc się.

Tu skłaniam się ku opcji 2 (i po części z tego też wynika moje poparcie dla niemęczących się latających nieumarłych raptoran).

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości