Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Gerard Heime
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3299
Rejestracja: czw mar 20, 2003 9:02 am

Wytyczne umieszczania raportów

ndz paź 07, 2007 3:58 pm

WYTYCZNE UMIESZCZANIA RAPORTÓW Z SESJI

Pamiętajcie, że pisząc raport, nie zamieszczacie go tu tylko dla siebie i swoich znajomych, by móc omówić wydarzenia z ostatnich sesji. Raporty mogą służyć też innym użytkownikom forum. Są źródłem informacji, jeśli chodzi o techniki prowadzenia, pomysly fabularne. Wyjaśniają, jak można grać w dany system, z czym się go je.

Dlatego też, raporty powinny być przejrzyste i zrozumiałe nie tylko dla uczestników sesji, ale także innych osób, które mogą przeczytać wasz raport.

Aby ułatwić wam pisanie raportów, poniżej znajdziecie propozycję elementów, które warto w swej relacji z sesji zawrzeć.

1. Wybór systemu i jego uzasadnienie
Dlaczego gracie akurat w ten, a nie inny system? Kto dokonał wyboru, i jak był on umotywowany?

2. Drużyna i jej charakterystyka
Jaki jest staż uczestników sesji, w jakie gry lubią grać, czy jest to ich pierwszy kontakt z tym systemem? Co interesuje ich na sesji, czego oczekują od gry? Takie informacje są szczególnie przydatne, gdy dojdziecie do punktu 5. - problemy "techniczne" na sesji.

3. Treść sesji
To właściwa część raportu, w któej opisujecie akcję sesji. Przydatny może być podział na sceny, które ułatwiają lekturę tekstu i podzielenie akcji. Pamiętajcie, by dzielić treść sesji na akapity - czytanie długiego bloku tekstu jest dla wielu męczące.

4. Wrażenia
Raport sesji to nie tylko suchy opis tego, co się wydarzyło. Warto wspomnieć o tym, jak bawili się gracze, które elementy im się podobały bardziej, a które mniej. I wreszcie - jak samą sesję ocenia osoba pisząca raport.

5. Problemy "techniczne" i ich rozwiązanie
Jeśli na sesji wystąpiły jakieś problemy, z którymi musieliście się uporać - opiszcie, jak wam się to udało. Jeśli natomiast jakieś problemy pozostały nierozwiązane, możecie szczegółowo je opisać. Inni użytkownicy forum pomogą wam, o ile problem będzie jasno i czytelnie zarysowany.



Macie uwagi do powyższych punktów? Chcielibyście coś zmienić, dodać, usunąć? Nadal macie wątpliwości, jak napisać wasz raport? Zadajcie pytanie w tym wątku:
http://forum.polter.pl/wytyczne-umieszc ... 26838.html


Uwaga!

Zamieszczając na forum raport z sesji, kierujcie się przykładem innych użytkowników i korzystajcie z poniższego schematu wpisywania tematu wątku:

"[nazwa systemu] nazwa kroniki"

Na przykład:
[WFRP 2 ED.] Burza Chaosu

Znacznie zwiększa to przejrzystość forum i ułatwia w znalezieniu konkretnego wątku.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości