Zrodzony z fantastyki

 
A'dverc Butterbender
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: śr mar 10, 2004 6:08 pm

Alchemia w D&D

czw mar 18, 2004 5:42 pm

Barzdo mnie ciekawi kto interesuje siê alchemi± w tej¿e grze i czy s± jakie¶ ksiêgi rozwijaj±ce temat. Sam jestem MP i staram siê daæ graczom mniej wiêcej tego czego chc± i jeden interesuje siê alchemi± i jestem ciekaw czyten temat mo¿na bardziej rozwin±æ.
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

czw mar 18, 2004 6:56 pm

Po polsku nic wiêcej aktualnie nie znajdziesz, ale polecam dodatek do Ravenloftu - Van Richten's Arsenal, Volume One. Znajdziesz tam spory i ciekawy rozdzia³ po¶wiêcony alchemii. Jest to jednak dodatek do¶æ trudny do kupienia w Polsce.
 
Awatar użytkownika
Mirit
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 905
Rejestracja: ndz wrz 28, 2003 3:54 pm

czw mar 18, 2004 8:52 pm

A ja mam inne pytanie : <br /> <br />Z czym wam się kojarzy alchemia: <br />-z chemią która występuje w naszej rzeczywistości, <br />-z czystą magią, któa sprawia że kranówka, to Siła Byka itp ? <br /> <br />Ja sam opowiem ze raczej z pierwszym wariantem, bowiem chcąc niechcąc magia ma pewne ograniczenia ot nie ma takiego zaklęcia i trzeba je wymyślic na lvl od 1-3 bo inaczej noga, bo nie mam PrC Master Alchenmist ( z Magic of Fearun ). <br /> <br />Alechemia jest u mnie nauką chemi itp. ale dość w miękkim znaczeniu tego słowa, tj. jest to chemia + magia w ograniczonych ilościach, szczególnie jezeli mowa o innych eliksirach niz typowe z podręczników. Jak wy rozwiązujecie problem, 'płynności' tego skila ?
 
Awatar użytkownika
Pomniejszy ściekowy Golem
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1881
Rejestracja: pn kwie 14, 2003 9:23 pm

pt mar 19, 2004 11:49 am

<!--QuoteBegin-Mirit+-->
Mirit pisze:
<!--QuoteEBegin-->z chemią która występuje w naszej rzeczywistości,  <br />-z czystą magią, która sprawia że kranówka, to Siła Byka itp ?  <br />
<br />Zdecydowanie z tym drugim :mrgreen: . <br /><!--QuoteBegin-Mirit+-->
Mirit pisze:
<!--QuoteEBegin-->Ja sam opowiem ze raczej z pierwszym wariantem, bowiem chcąc niechcąc magia ma pewne ograniczenia ot nie ma takiego zaklęcia i trzeba je wymyślic na lvl od 1-3 bo inaczej noga, <br />
<br />Jednak magia i alchemia nie są zamknięte w żadnych regułach logicznych, precyzyjnych zasadach etc., co dyskredytuje alchemię jako podobną do chemii (która zresztą mnie bardzo interesuje).
 
_RA
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 102
Rejestracja: czw gru 08, 2005 3:23 pm

wt sty 16, 2007 1:29 pm

No ja mam taki ma³y pomys³ co do alchemi. A mianowicie tworzenie nietypowych mikstur, które s± na bazie chemi a nie magii. Wiêc takie mikstury dzia³aj± w polu antymagii i ¿adne rozproszenie ani prze³amanie zaklêcia nie spowodowa³oby zlikwidowania efektu mikstur, no jedynie mo¿naby u¿yæ rzyczenia lub cudu do zlikwidowania efektu.<br /><br />Mój przyk³ad eliksiru.<br />Wymagane komponêty:<br />Sproszkowany Róg Jednoro¿ca, Sier¶æ bia³ego konia i jednoro¿ca, Krew jednoro¿ca, £za jednoro¿ca, kempek trawy z planu Arkadii.<br /><br />Wymagany test Alchemi: ST 45<br /><br />Powsta³a w ten sposób mikstura wypita przez zwyk³ego konia zamienia go w jednoro¿ca. Na sta³ê. :wink: :wink:
 
Awatar użytkownika
Dark Sage
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 370
Rejestracja: pn sty 30, 2006 7:25 pm

wt sty 16, 2007 2:00 pm

To co tu wypisałeś jest zdecydowanie miksturą magiczną :wink: Mnie alchemia kojarzy się z mieszaniem niezwykłych składników w celu osiągnięcia jakiegoś komponentu lub ogniska magii. Właśnie taki sproszkowany róg jednorożca jest dla mnie już sam w sobie magiczny. Alchemia jest w końcu pochodną magii i chemii, dlatego jedno nie może w dużej mierze istnieć bez drugiego (komponenty do skomplikowanych zaklęć to często elfekty alchemiczne). Oczywiście każdy alchemik umie wykonać miksturę, taką jak kwas, która nie jest magiczna, ale głupie pospulstwo tego nie zrozumie [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/icon_cool.gif[/img] <br /><br />BTW Dleczego ten temat jest w tym dziale???
 
_RA
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 102
Rejestracja: czw gru 08, 2005 3:23 pm

wt sty 16, 2007 2:30 pm

To co tu wypisa³e¶ jest zdecydowanie mikstur± magiczn± Mnie alchemia kojarzy siê z mieszaniem niezwyk³ych sk³adników w celu osi±gniêcia jakiego¶ komponentu lub ogniska magii. W³a¶nie taki sproszkowany róg jednoro¿ca jest dla mnie ju¿ sam w sobie magiczny. Alchemia jest w koñcu pochodn± magii i chemii, dlatego jedno nie mo¿e w du¿ej mierze istnieæ bez drugiego (komponenty do skomplikowanych zaklêæ to czêsto elfekty alchemiczne). Oczywi¶cie ka¿dy alchemik umie wykonaæ miksturê, tak± jak kwas, która nie jest magiczna, ale g³upie pospulstwo tego nie zrozumie
<br /><br />Rozumiem, ja odnosze wra¿enie, ¿e ka¿dy inaczej patrzy na alchemie.<br /><br /><br />
BTW Dleczego ten temat jest w tym dziale???
<br /><br />Nie mam pojêcia [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/icon_cool.gif[/img] [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/icon_biggrin.gif[/img]
 
Awatar użytkownika
veldrin-drow
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1568
Rejestracja: pn lis 13, 2006 8:25 pm

wt sty 16, 2007 2:47 pm

Niestety _Ra alchemia w Faerunie została zmarginalizowania a raczej jej część działu tworzenia mikstur bez udziału magii. bo po co się męczyć nad jaimś niemagicznym eliksirem jeśli łatwiej można go uzyskać za pomocą magii?<br />Co zmiany miejsca tematu dałem znać szacownemu modowi.
 
_RA
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 102
Rejestracja: czw gru 08, 2005 3:23 pm

wt sty 16, 2007 4:15 pm

Ja wiem ¿e Alchemia zosta³a ograniczona ale dlaczego nie mo¿na jej rozwin±æ w odpowiedni sposób. Przeciesz wszystko jest mo¿liwe tylko trzeba chcieæ
 
Awatar użytkownika
veldrin-drow
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1568
Rejestracja: pn lis 13, 2006 8:25 pm

wt sty 16, 2007 4:53 pm

Ja wiem że Alchemia została ograniczona ale dlaczego nie można jej rozwinąć w odpowiedni sposób. Przeciesz wszystko jest możliwe tylko trzeba chcieć
A i owszem,ale bez udziału magii nie osiągniesz większych efektów. Można stworzyć tylko namiastki tego co alchemia daje w połączeniu z magią. Dobrym przykładem jest prestiżówka Alchemika.<br />
 
_RA
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 102
Rejestracja: czw gru 08, 2005 3:23 pm

śr sty 17, 2007 9:50 am

Ok, a mo¿e macie jakie¶ ciekawe pomys³y na zastosowanie alchemii??<br /><br />Chêtnie pos³ucham waszych pomys³ów.
 
Piotrek_b
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 60
Rejestracja: pn lut 06, 2006 10:25 pm

czw sty 18, 2007 12:00 am

A co s±dzicie na temat przedstawienia alchemi na przyk³adzie tej zaprezentowaniej w anime "Fullmetal alchemist" ?
 
Awatar użytkownika
veldrin-drow
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1568
Rejestracja: pn lis 13, 2006 8:25 pm

ndz lut 18, 2007 2:23 pm

Czy jak podbiiję St alchemii o 20 by uzyskać lepiej działający przedmiot magiczny to zużywam więcej materiałów do jego stworzenia?
 
Awatar użytkownika
Pavel
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 276
Rejestracja: pn lip 09, 2007 4:44 pm

Alchemia

ndz paź 07, 2007 3:37 pm

Jak tak może trochę nie na temat. Alchemię jako umiejętność tworzenia trucizn można znaleźć w dodatku Pieśń i Cisza. Osobiście gorąco polecam ten przewodnik.
 
Alcarin
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: ndz paź 07, 2007 9:36 pm

ndz paź 07, 2007 10:06 pm

Dla mnie alchemia jest jedną z najciekawszych umiejętności, a zarazem bardzo praktyczną. Stosowanie alchemii może pomóc we wzmocnieniu całej drużyny np. czarodziej przygotowuje parę fiolek trucizny, a następnie wraz z tropicielem z drużyny rozprowadzają po grotach strzał. Tropiciel szyjący z zatrutych strzał jest znacznie bardziej niebezpieczny od normalnego tym bardziej, jeżeli ST rzutu obronnego na wytrwałość jest wysokie. Podobnie można uczynić z ostrzem miecza czy sztyletu.
 
Valenor
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 83
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 9:24 pm

czw paź 11, 2007 2:23 pm

Czy do ważenia trucizn nie sluży umiejętnoś rzemiosło (ważenie trucian) ?
Alchemią możesz chyba tylko identyfikowac.
Ciekawe alchemiczne przedmioty są w Magii Faerunu- maśc lecząca(na pierwszych poziomach b.dobra), widmowe atramenty.
 
Awatar użytkownika
Agnostos
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2259
Rejestracja: śr paź 05, 2005 9:47 pm

czw paź 11, 2007 3:03 pm

Valenor - pisz poprawnie!

W edycji 3.0 Alchemia służyła zarówno do tworzenia specyficznych miksturek, jak i do identyfikacji. Warzenie trucizn, jak sama nazwa wskazuje, służy do wyrobu trucizn.

W edycji 3.5 odrębną zdolność Alchemia zlikwidowano. Do tworzenia dziwnych płynów służy Rzemiosło(Alchemia), natomiast identyfikuje się je głównie Czarostwem.
 
Awatar użytkownika
Shanhaevel
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 79
Rejestracja: ndz gru 31, 2006 9:57 pm

pt lis 16, 2007 5:28 pm

Wskrzeszam temat.

Mnie osobiście najbardziej odpowiada system alchemiczny z gry "Wiedźmin". Otóż bazą alchemiczną musi być alkohol. Im mocniejszy i czystszy, tym lepszy. Potem dodaje się odpowiednie proporcje kilku z sześciu składników podstawowych - Quebrithu, Vermilionu, Vitriolu, Hydragenum, Rebisu i Aetheru. Można je znaleźć w różnych ziołach lub w częściach ciała potworów. Oprócz tego niektóre komponenty mogą, lecz nie muszą, zawierać jeden z składników dodatkowych: albedo, nigredo oraz rubedo. Eliksiry albedo cechują się niższą toksycznością (o tym zaraz), nigredo wpływają na cechy bojowe (w nieznacznym stopniu), a rubedo przy okazji odnawiają żywotność.

Trzebaby też wprowadzić jakieś granice toksyczności, po ilu eliksirach BG byłby zatruty (najpierw mdłości i halucynacje, a następnie śmierć). . Postacie zaczynałyby z tolerancją na toksyczność równą 1. Granica toksyczności rosłaby, powiedzmy, co dwa poziomy o 1. W wypadku tego rozwiązania trzebaby wprowadzić cechę liczbową eliksiru - poziom toksyczności. Najbardziej toksyczne miałyby PT ok. 8.

Tym samym Rzemiosło (alchemia) zostałoby utożsamione z atutem Warzenie Eliksirów. W grze jeszcze występują poziomy alchemii, polegały one na złożoności receptury.

Trzebaby też w takim wypadku wypisać wszystkie komponenty, jakie można znaleźć w potworach i ich składniki alchemiczne. Podobnie z roślinami i minerałami.

Proszę o opinie dot. tego systemu alchemii.
 
Awatar użytkownika
Elenhnor~Seulrion
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 86
Rejestracja: pt wrz 07, 2007 2:19 pm

pt lis 16, 2007 5:39 pm

Co tu mieszać Wiedźmina?
To nic nie ma wspólnego z mechaniką dd. Wszystko musiało by ulec poważnej modyfikacji.
Chociażby zatrucie nie będzie miało wielkiego znaczenia, bo można je zaraz wyleczyć prostymi czarami kapłańskimi.
A działanie eliksirów jak by się przełożyło na ddki?

Dużo było by tu do roboty i nie wiadomo, czy nowy system sprawdziłby sie tutaj dobrze...
 
Awatar użytkownika
Shanhaevel
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 79
Rejestracja: ndz gru 31, 2006 9:57 pm

pt lis 16, 2007 5:50 pm

No tak, ale to tylko propozycja alchemii jako sztuki raczej magicznej, a nie chemicznej. No i rozwinięcie, moim zdaniem, bardzo ciekawego tematu.
 
Awatar użytkownika
Bajer
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: wt cze 01, 2004 11:40 am

wt gru 04, 2007 10:04 pm

Gdyby się tylko mechanicznie dało taki system alchemii przenieść do DnD to było by świetnie. Ale nie oszukujmy się. Raczej nie uraczą nas tym Wizardzi. Może kiedyś w jakimś dodatku.

Osobiście mam nadzieję, że w końcu wprowadzą jakieś super pomysły odnośnie nie magicznych rzeczy, ale nie oszukując się po co? Skoro magia taka popularna w tym systemie...
 
Zamaskowany Muchador
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 65
Rejestracja: wt paź 16, 2007 6:57 pm

śr gru 05, 2007 10:57 pm

Czy jak podbiiję St alchemii o 20 by uzyskać lepiej działający przedmiot magiczny to zużywam więcej materiałów do jego stworzenia?


Według mnie - nie. Przecież materiały zużywasz na początku, a dopiero w czasie używasz umiejętności, tym samym wykonując test alchemii, to przebicie o 20, to np. że idealnie mieszałeś, albo ogień miał idealną temperaturę i wtedy ta fiolka może mieć jakiś bonus. Ale nie zużywasz więcej materiałów, ponieważ więcej materiałów może oznaczać inna miksturę.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość