Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
romeoix
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 49
Rejestracja: pn maja 21, 2007 10:53 am

Propozycje najciekawszych miejsc w FR

czw sie 23, 2007 9:59 pm

Chcę zorganizować wielką kampanię dla moich graczy w FR. Potrzebuję 10-15 miejsc do których musieliby zajść po kolejne części czegoś.
Jakie lokacje byście zaproponowali? Chodzi mi o rozrzucone po całym kontynencie, najciekawsze, z różnorodnymi potworami i postaciami, o zróżnicowanym klimacie i rzeźbie terenu miejsca.

Każda propozycja mnie satysfakcjonuje, co proponujecie?
 
Awatar użytkownika
Druss
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 671
Rejestracja: śr kwie 11, 2007 5:26 pm

pt sie 24, 2007 2:56 am

  1. Calimshan - klimaty wschodnie
  2. Halruaa - państwo magów - 2/3 populacji posiada magiczne umiejętności, znajdują się tam też obszary zamieszkałe przez drowoamazonki.
  3. Thay - przeciwnik polityczny H, państwo rządzone przez złych magów - Zulkirów (Czerwoni Magowie), pod prawie całym państwem znajduje się kompleks wielu miast drowów.
  4. Menzoberranzan - wiadomo - najbardziej znane miasto w Podmroku - perełka Lloth.
  5. Dolina Lodowego Wichru - moja ulubiona lokacja na Torilu.

Trochę trudno o najciekawsze miejsca ale Te wydają się mi najsensowniejsze. W zależności od czasu w jakim się to ma odbywać dorzuciłbym jeszcze:

  1. Ched Nasad - w przebudowie przez obecnie rządzących, po wydarzeniach z Wojny Pajęczej Królowej
  2. Mithrilowa Hala - w trakcie wydarzeń z Trylogii Klingi Łowcy


Jak widać można to wszystko łatwo połączyć w przygodę. Jeżeli masz jakieś pytania o szczegóły to na tym forum - bo na polterze rzadko bywam.
 
Awatar użytkownika
Raven (TS)
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 614
Rejestracja: śr mar 15, 2006 12:15 pm

pt sie 24, 2007 12:56 pm

Do powyższych przykładów dodałbym Chult i Anauroch. Są to ciekawe lokacje o ekstremalnych warunkach, wymagające sporo wysiłku zarówno od graczy jak i MG. Można w ten sposób zafundować bohaterom małe "w pustyni i w puszczy" ;).

Tak poza tym, to za ciekawe i warte wykorzystania uważam również Amn, Rashemen i Evermeet.
 
Renal Krwawy Skalp
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 46
Rejestracja: śr lip 04, 2007 6:01 pm

pt sie 24, 2007 1:35 pm

Proponowałbym Athkatle - Miasto Pieniądza
 
Awatar użytkownika
Arkhir
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 359
Rejestracja: śr sty 19, 2005 4:22 pm

pt sie 24, 2007 1:46 pm

Waterdeep - Tu na pewno znajdą coś interesującego. Jeżeli nie w samym mieście to w Podgórze.
Wielki Lodowiec - Bardzo ciekawe miejsce, osobliwie dla wysokopoziomowych postaci.
Mulhorand oraz Unther - Konflikt pomiędzy dwoma państwami, "okupacja" itp. Godne polecenia jeżeli ktoś lubi ekstremalne przeżycia ;)
Morze Księżycowe - Wraz z okolicami (obszar dominacji Zhentów) stanowi niezłe tło do innych przygód
Lantan - Wyspa poświęcona wynalazkom i Gondowi. Co może być ciekawsze od latająco-płonących gnomów?
Cormyr i Cormanthor - Potwory, drowy, intrygi. Nie trzeba nic więcej ;)

Pozdrawiam.
 
Awatar użytkownika
K2
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 35
Rejestracja: wt sie 14, 2007 3:01 pm

pt sie 24, 2007 3:49 pm

Tereny na wschód od Doliny Lodowego Wichru do Srebrnych Marchii.Zimny klimat problemy z orkami i z ich królem Obouldem Wiele Strzał. Można jeszcze dodać problemy z zhentarimami. Okolice Wysokiego Lasu mogą być dobre do odkrywania zaginionych Elfich królestw.
 
Awatar użytkownika
Veit Ungart
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 50
Rejestracja: wt gru 20, 2005 11:22 am

pt sie 24, 2007 4:32 pm

Nie wiem czy można określić najciekawsze miejsca w FR ponieważ wszystkie maja jakąś ciekawą i tajemniczą historię.

Mogę jedynie podać Ci moje ulubione :D tzn.:
-Doliny
-Cormym
-Sembia
-Vassa
-Damara

No i jeżeli twoi gracze są na tyle potężni to możesz Ich wysłać na inny plan ;] tam na pewno nie będą sie nudzić
 
Awatar użytkownika
little_diner
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 575
Rejestracja: ndz cze 13, 2004 6:27 pm

pt sie 24, 2007 5:13 pm

Proponowałbym zacząc w Waterdeep - idealne miejsce na początek kampanii, potem zejście do Podgóry albo Skullportu. Tam jakaś ciekawa intryga każąca graczom podążac do Thay. Tam może jakiś wątek z zulkirami (odradzam Szass Tama, bo jest troche oklepany, lepiej poschizowac graczy zulkirką iluzji - będą walczyli z iluzjami, a potem ona da im ultimatum, albo zrobią co ona chce, albo ich zabije [a będą bardzo osłabieni walką z iluzyjnymi wrogami]) i zejście do Podmroku. Duuuużo drowów i innych ciekawych podziemnych stworów. Skoro jesteśmy już przy drowach, to stamtąd podróż do Menzoberanzzan (może misja wywiadowcza, czy Lolth tam też umilkła [wtórne z Wojen Pajęczej Królowej, ale podróż przez Podmrok może byc ciekawa]). Skoro już jesteśmy w tym mieście, to można w końcu zaczerpnąc świeżego powietrza i wynurzyc się na dalekiej północy, a tam już mamy przygody z orkami, trollami i im podobnymi. A tam może wśród śniegów, gracze znajdą jakiś zapomniany artefakt, czy coś w tym stylu i udadzą się w jakieś strrrrasznie tajemnicze miejsce w stylu Evermeet czy Pomrok....

Oczywiście to tylko jako tło do Twojej kampanii, ale dzięki tego typu lokacjom, gracze poznają dużą częśc kontynentu i zorientują się w różnicach kulturowych i sytuacji na świecie.
 
Awatar użytkownika
Kymil Nimesin
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1267
Rejestracja: wt maja 02, 2006 10:20 am

sob sie 25, 2007 2:11 pm

Nie ma co - najlepiej zabawić na ziemiach wokół Anauroch. Od nowo powstałych Srebrnych Marchii, które są kulturalnym i magicznym klejnotem północy, jednocześnie będące w ciągłym zagrożeniu przez hordy różnego rodzaju plugastw, przez Wysoki Las, w którym królują elfy, które zamierzają odbudować pradawne królestwo Earleannu, oraz drzewiec Turlang, a następnie podnoszące się z ruin krainy Everesci i Cormyru, za którymi na wschodzie znajduje się państwo intryg i pieniądza - Sembia, poprzez klasyczne doliny i Cormathor, gdzie odrodziła się pewna dawno zapomniana potęga, jednakże więcej nie powiem, do ponurych ziem rozrzuconych wokół basenu Morza Księżycowego... To tutaj żyją i działają największe i najpotężniejsze persony Faerunu. Macki niemal każdej organizacji oplatają te ziemie, potężne armie rok w rok przetaczają się po tych krainach. Różne kultury, zwyczaje, systemy rządów, poglądy na życie można odkryć wokół tych lądów. To tutaj hasło ''od zera do bohatera'' ma największe szanse na ziszczenie.
 
Verdes
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 302
Rejestracja: pt kwie 27, 2007 6:33 pm

sob sie 25, 2007 4:20 pm

Kymil Nimesin pisze:
poprzez klasyczne doliny


Już nie takie klasyczne dzięki Zhentarimom, ale fakt faktem, że dzięki temu jest to w tym momencie jedno z najciekawszych miejsc Faerunu.

A tak btw. Kymilu masz błąd w sygnaturce, powinno byc:
Beware of the troll! Im' the greatest of them all!
 
Awatar użytkownika
Radnon
Szef działu
Szef działu
Posty: 4282
Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:35 pm

sob sie 25, 2007 5:05 pm

Verdes pisze:
Już nie takie klasyczne dzięki Zhentarimom, ale fakt faktem, że dzięki temu jest to w tym momencie jedno z najciekawszych miejsc Faerunu.

Zhentarimowie od zawsze są częścią klasycznego obrazu Dolin a ich obecna aktywność tylko się w ten obraz wpisuje. W końcu Return of Randal Morn jedna z najlepszych przygód do AD&D toczyła się w Dolinach a głównym wrogiem byli właśnie Zhenci.

Jeśli chodzi o ciekawe miejsca to do tych które podali moi przedmówcy chciałbym dodać dwa. Mianowicie:
Ziemie Intryg - czyli dobrze nam znane Amn, Calimshan i Tethyr. Region zachęca nas różnorodnością oraz mnogością przygód jakie można tutaj rozgrywać. Poza tym jest to bardzo dobre miejsce startowe do podróży do Chult, Maztiki, na Zachodnie Ziemie Centralne lub do Podmroku.
Graniczne Królestwa - to dość mało znany region małych państewek gdzie granica jest pojęciem w najlepszym wypadku niepewnym. Jakiś czas temu Ed Greenwood uraczył nas ciekawym przewodnikiem po tym regionie (był na stronie Wizardów). W sumie otwiera nam to ciekawe możliwości, szczególnie gdy gracze mają ambicje aby stać się władcami.
 
Awatar użytkownika
Kymil Nimesin
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1267
Rejestracja: wt maja 02, 2006 10:20 am

sob sie 25, 2007 5:11 pm

Verdes pisze:
Już nie takie klasyczne dzięki Zhentarimom, ale fakt faktem, że dzięki temu jest to w tym momencie jedno z najciekawszych miejsc Faerunu.

Pozwolę sobie na mały offtop - osobiście szczerze wątpię, aby taka sytuacja trwała długo. Już wydanie modułu, w którym rola graczy polega na wypchnięciu Zhentów, świadczy, iż była to raczej jedna z wielu prób zajęcia Dolin przez Mroczną Sieć. Poza tym Cienista Dolina jest pewnym geograficznym symbolem nie tylko Dolin, ale właściwie jednym z symboli Krain. Być może Dolina Sztyletu doczeka się dłuższej okupacji? Zapewne Grand History of the Realms nieco rozjaśni tę sprawę. Co nie zmiana faktu, iż doliny znajdują się w politycznym ''kotle''.

W całej tej sytuacji zapomniałem dodać, że przecież pod piaskami Anauroch czyha również wiele niebezpieczeństw. Nawet niebo nad pradawną pustynią nie jest już bezpieczne...

Verdes pisze:
A tak btw. Kymilu masz błąd w sygnaturce, powinno byc:
Beware of the troll! Im' the greatest of them all!

Wielkie dzęki za zwrócenie uwagi. Pewnie zawinił tu mój trollowy pośpiech (a może mózg?)
 
Verdes
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 302
Rejestracja: pt kwie 27, 2007 6:33 pm

sob sie 25, 2007 6:09 pm

Kymil Nimesin pisze:
Pozwolę sobie na mały offtop - osobiście szczerze wątpię, aby taka sytuacja trwała długo.


Ale przynajmniej wieża Elminstera została zniszczona, a to zawsze będzie radowac me serce :razz:
 
Awatar użytkownika
Kristoph
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 37
Rejestracja: pt gru 17, 2004 4:46 pm

wt wrz 11, 2007 6:51 pm

Zależy co rozumiesz poprzez lokacje ciekawe, oraz interesujące. Jeśli chciałbyś wysyłać BG po jakieś przedmioty, to ciekawymi rozwiązaniami byłyby na przykład jaskinie góry Thay. Dalej, być może Podgóra - miejsce pełne pułapek, oraz stworów sprowadzanych przez Halastera. Jak już to zostało napisane Ziemie intryg - niosą one ze sobą wiele sekretów, ciekawych lokacji, oraz pomysłów na poboczne wątki przygody. Jeśli gracze mieliby zwiedzić cały kontynent, winni też zahaczyć o południe - poczynając od Calimshanu, poprzez dżungle Chultu, Halruaa, a kończąc na równinie Shaar, czy nawet na Luirien. Oczywiście to tylko moje propozycje, choć znalazłoby się owych ciekawych lokacji wiele, wiele więcej.
 
Awatar użytkownika
Brilchan
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4532
Rejestracja: śr cze 20, 2007 8:49 pm

wt wrz 11, 2007 7:14 pm

Ja proponuje Płomienne Szczyty pięknie opisane przez Amnezjusza na str. poltera w zakładce Geografia FR. Masz tam potężne ogniotraszki wyznające Kossutha. Swe leże założyła obok krasnoludzie ruin założyła starożytną smoczyca. Jakby tego było mało to znajdziesz tam również portal do planu żywiołu ognia(więc możesz sobie sprowadzić ogniste Salamandry lub większe żywiołami ognia) zresztą sam sobie możesz poczytać. Płomienne Szczyty mają ogromny potencjał. Do głowy przychodzi mi jeszcze morze spadających gwiazd. Piraci,potwory i organizacja(magiczne płaszcze czy cóś takiego?)która przyjmuje w swe szeregi magów od 10lvl wzwyż. Mają tam grupę czerwoniaków z Tay więc łatwo możesz wysłać graczy z miasta czerwonych magów wprost nad owo morze.
 
Awatar użytkownika
Xanatos
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 424
Rejestracja: wt sie 15, 2006 5:54 pm

pt wrz 21, 2007 8:11 pm

Nr 1 - Waterdeep - to tak jak nasz Nowy Jork - zawsze sie tam coś dzieje. DObre miejsce wypadowe dla przygód poza miastem jak i sesji kręcących się wokół intryg w mieście.
Nr 2 - Silvermoon - podobnie jak wyżej tylko, że troche mniejsze - powiedzmy taki Londyn :D
Nr 3 - Calimport - gigant południa, gigant świata - w największym mieście Faerunu, a nie wiem czy nie czasem całego Torilu MUSI się coś dziać.

Aczkolwiek powyższe propozycje nie tyle, że są moim zdaniem interesujące bo trochę mi się przejadły, lecz uważam, że z racji na swoje wielkości i różnorodność powinny znaleźć się w czołówce czy mi się to podoba czy nie. A wedle mojego gustu jako bardzo ciekawe miejsca (może nie koniecznie na sesje, ale z racji swojej tajemniczości i statusu) uznałbym:

Nr 1: Pomrok - mój absolutny faworyt w świetle najnowszych wydarzeń Krain.
Nr 2: CHed Nasad (przed i po zniszczeniu)
Nr 3: miasto drówów pod THay (nie pamiętam jak się nazywa, ale jest największym miastem Podmroku)
Nr 4: Długie Siodło (Long Saddle) - ot taka mała wiocha pomiędzy Neverwinter i Silvermoon, w której urzęduje rodzina bardzo specyficznych czarodziejów :) Miejsce bardzo sympatyczne, aczkolwiek nie wiem co herosi ratujący świat mogliby tam robic :D

Na listę honorową dla przeciwwagi dla Podmroku wrzucam Miasto Nadzieji na spółkę z odnowionym Myth Drannor, choć też nie wiem co w takim miejscu może robić jakiś pionek (patrz nasz kilkupoziomowy bohater) :)
 
Awatar użytkownika
LordiSion
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 57
Rejestracja: sob lip 07, 2007 7:25 pm

pt paź 12, 2007 9:57 pm

Raven (TS) pisze:
Do powyższych przykładów dodałbym Chult i Anauroch. Są to ciekawe lokacje o ekstremalnych warunkach, wymagające sporo wysiłku zarówno od graczy jak i MG. Można w ten sposób zafundować bohaterom małe "w pustyni i w puszczy" ;).


Popieram w 100%. Ja osobiście także chętnie wziałbym udział w takiej sesji. Jest możliwe powiązanie tych miejsc:

-nie wiem, czy grałeś w NWN:SoU, ale zapewniam, że przeprawa przez pustynię, w poszukiwaniu starożytnych artefaktów czy zaginionych netherilskich miast pełnych przeróżnych potworów, jest więcej niż kusząca. Realia panujące na Anauroch przed przybyciem Pomroku dobrze ukazuje ksiązka ,,Morze Piasków''. No, ale z Pomrokiem też można sklecić ciekawą fabułę!
-Chult i Anauroch można razem połączyć za np. pomocą portalu, który przypadkiem znajdował się w ruinach upadłego (dosłownie) miasta... z pustyni w tropiki, hehe...

Przy łączeniu tych miejsc można wymyślić np. taką przygodę: Drużyna wyrusza poprzez pustynię w poszukiwaniu pewnego artefaktu potrzebnemu pewnemu magowi, który jest zleceniodawcą, po drodze majac moc przygód z beduinami i potworkami... a także żarem i brakiem wody. Po dotarciu do ruin walki w podziemiach itd. a następnie odnalezienie natatki, że artefakt teleportowano do pewnej tajnej krójówki. Możliwe, że drużynowy mag nie będzie miał zbytnich kłopotów z powtórnym uruchomieniem portalu i hop do Chultu, a finał przygody w środku dżunglii, w świątyni jakiegoś bóstwa. Oczywiście szkic jest tylko powierzchowny, można go świetnie dopracować. Nie odniosłem się do tego, kto przeniósł artefakt z zniszczonego miasta i po co, a to daje pole do popisu. No, w tej przygodzie raczej Pd nie powinno się skompić.

Sorry za małego offtopa. Mam nadzieję,że pomogłem.
 
Awatar użytkownika
visss
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: wt lip 10, 2007 5:22 pm

sob paź 13, 2007 9:52 am

- Srebrne Marchie
- jw. Chult i Anauroch
- Ciekawe jest także Mulhorand
- Sembia
- Cormyr :razz:
 
Awatar użytkownika
Nefarius
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3956
Rejestracja: śr mar 08, 2006 6:39 pm

sob paź 13, 2007 12:16 pm

Czy autor tematu, chce zobaczyć tylko propozycje miejsc, czy też co tam może się znaleźć (chodzi mi owe potwory itd.)?
 
Awatar użytkownika
Nefarius
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3956
Rejestracja: śr mar 08, 2006 6:39 pm

sob paź 13, 2007 12:16 pm

Czy autor tematu, chce zobaczyć tylko propozycje miejsc, czy też co tam może się znaleźć (chodzi mi owe potwory itd.)?
 
Awatar użytkownika
Shanhaevel
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 79
Rejestracja: ndz gru 31, 2006 9:57 pm

sob paź 13, 2007 6:37 pm

Podmrok, Podmrok ponad wszystko.

Cormanthor - jest ciekawy fabularnie, ale ja osobiście potraktowałem go po macoszemu, jedynie jako pomost pomiędzy Dolinami a Podmrokiem.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość