Żadna magia miecza nie stępi?
Nefariusa korozja
Transmutacja
Poziom: Brd 4, Cza/Zak 4, Wróżka 4
Komponenty: W, S, M
Czas rzucania: 1 akcja
Zasięg: Średni (30m + 3m/poziom)
Cel: Jeden przedmiot lub obszar (Patrz opis)
Czas trwania: 2 rundy/poziom (maks. 20 rund)
Rzut obronny: Tak, patrz opis
Odporność na czary: Nie
Ten czar obleka broń magiczną rdzą, która zmniejsza jej skuteczność w walce przez pewien czas. Tylko bronie kłujące i sieczne są brane pod uwagę. Jeżeli zaklęcie zostanie rzucone na pewien obszar (okrąg o promieniu 15 m) - spowoduje zardzewienie wszystkich broni powyższych typów znajdujących się na nim. Zardzewiała broń zadaje o dwie kostki mniejsze obrażenia (na przykład jeżeli krótki miecz zadaje 1k6 obrażeń, po nałożeniu czaru będzie zadawał 1k2 obrażeń). Ilość metalu, którą rdza może oblec jest ograniczona - zaklęcie działa na 10 kg stali/poziom (maksymalnie 100 kg).
Moc czaru można ponadto skoncentrować tylko na jednej broni. Oręż niemagiczny (wykuty z metalu) zostaje wtedy zniszczony. Broni magicznej przysługuje rzut obronny na Wytrwałość - jeśli rzut się powiedzie, broń zostaje pokryta rdzą (tak, jakby zaklęcie zostało rzucone na obszar), jeśli jednak się nie powiedzie, broń staje się bezużyteczna na czas trwania zaklęcia.
Komponenty: garść rdzy, którą należy rozpylić w powietrzu
Czar stworzony specjalnie dla Nefariusa (na jego prośbę).
Mam nadzieję, że się spodoba.