Zrodzony z fantastyki

 
Craven

[3ed] Mechaniczne pytania

ndz gru 17, 2006 9:12 pm

Mam kilka pytań do mechaniki, którymi chciałbym się podzielić:

Zaleta Great Potential - Czy nie sądzicie, że daje niewiele jak na wybulenie ośmiu punktów? Czy macie jakieś pomysły, jak można by ją wzmocnić, np. koszt podnoszenia tej umiejętności byłby mniejszy o 1 PD?

Umiejętność Battle - Standardowo jest to umiejętność znana w 1ed jako dowodzenie i ma zastosowanie tylko w bitwie. Ale emphasis Skirmish podsunęło mi do głowy pomysł, by jakoś wykorzystać to w potyczkach (jako taką można by uznać walkę np drużyny graczy (3) razem z powiedzmy BNami (2) przeciw licznemu przeciwnikowi (np. 5-6 bandytów). Niestety nie mam pomysłu jak :-)
Zależy mi na tym o tyle, że jeden z moich graczy wziął tą umiejętność z tą specjalizacją i chciałbym to jakoś docenić.

Umiejętność Defense - nie rozumiem co daje Mastery ability rank 5. :(

Technika 2 Feniksa - Jeśli dobrze rozumiem dostajemy tyle podbić ile wynosi nasza ranga i możemy je przeznaczyć na bronienie naszych ziomków, jednocześnie to zwiększa nasz PT. Więc mając 3 rangę dostajemy +15 do trafienia nas. Nie sądzicie, że to sporo? To jakby podnieść refleks o 3 (czyli z 2 na 5 co daje 48 PDków!!!). Do tego pytanko - czy to działa w pojedynku iai? Mam nadzieję, że nie bo znowu byłoby przegięte.
+ dodatkowe pytanie, czy technika 1 działa również w pojedynkach Iai.

Technika 3 Smoka - Jeśli dobrze rozumiem mając dużą Pustkę możemy blokować ataki słabszych od nas (tzn takich z jednym atakiem) i siekać ich jak związanego prosiaka.

Pojedynki Iai - czy stosujecie się do zasady z rzucaniem przy każdym skupieniu? Jeśli każdy ma 3 skupienia da to około 10 testów w ramach jednego pojedynku (6x skupienie, 2x intuicja, 1x atak, 1x obrazenia). Nie lepiej po staremu?

Tyle narazie, może jeszcze coś mi przyjdzie do głowy. Parę słów komentarza: Smoki przegięte. Skorpiony nieźle stępione - wciąż fajne techniki ale już nie tak przegięte. Żurawie też fajne, chyba już *chlip* nie są z założenia zwycięzcami w iai. Z strażników Daidoji zrobili jakieś zdradliwe szuje :(. [/url]
 
Awatar użytkownika
Beamhit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2359
Rejestracja: czw paź 09, 2003 8:22 pm

ndz gru 17, 2006 9:40 pm

Umiejętność Defense - nie rozumiem co daje Mastery ability rank 5.


To, że możesz zadeklarować Full Defense przed swoja akcją (normalnie tylko podczas swojej akcji można zrobić Full Defense) - przeczytaj opis Full Defense na stronie 167.

Craven pisze:
Technika 2 Feniksa - Jeśli dobrze rozumiem dostajemy tyle podbić ile wynosi nasza ranga i możemy je przeznaczyć na bronienie naszych ziomków, jednocześnie to zwiększa nasz PT. Więc mając 3 rangę dostajemy +15 do trafienia nas. Nie sądzicie, że to sporo? To jakby podnieść refleks o 3 (czyli z 2 na 5 co daje 48 PDków!!!). Do tego pytanko - czy to działa w pojedynku iai? Mam nadzieję, że nie bo znowu byłoby przegięte.
+ dodatkowe pytanie, czy technika 1 działa również w pojedynkach Iai.


Opcja Guard nie zwiększa naszego PT trafienia... :?

Technika pierwsza - o co chodzi? O wydanie dowolnej ilości voida? Tak. O resztę? Nie.

Technika 3 Smoka - Jeśli dobrze rozumiem mając dużą Pustkę możemy blokować ataki słabszych od nas (tzn takich z jednym atakiem) i siekać ich jak związanego prosiaka.


Tak, ale tylko te 3 do 5 razy dziennie.

Craven pisze:
Pojedynki Iai - czy stosujecie się do zasady z rzucaniem przy każdym skupieniu? Jeśli każdy ma 3 skupienia da to około 10 testów w ramach jednego pojedynku (6x skupienie, 2x intuicja, 1x atak, 1x obrazenia). Nie lepiej po staremu?


Nie wiem jak jest dawniej - tutaj mi się jednak podoba - pojedynek iai to gra nerwów, od 4 - 5 skupienia w górę ludzie się pocą, modlą, i robia cuda na kiju ;)
 
Awatar użytkownika
Drachu
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1617
Rejestracja: sob cze 26, 2004 1:50 pm

ndz gru 17, 2006 9:49 pm

Craven pisze:
Umiejętność Defense - nie rozumiem co daje Mastery ability rank 5. Sad


Już tłumaczę. W pierwszej edycji deklarowało się pełną obronę na początku tury. Czyli widziałeś, ze masz niską inicjatywę - właziłeś w pełną obronę.

W trzeciej edycji pełną obronę deklarujesz dopiero w swojej kolejce. To znaczy, że jeśli w pierwszej rundzie walki przegrasz inicjatywę, to najpierw wróg tłucze Cię normalnie, a dopiero po jego ciosie możesz przejść do pełnej obrony. Dzięki defense 5 możesz przejść do obrony od początku tury, bez czekania na swoją kolejkę, co utrudni trafienie cię tym, któzy mają wyższą inicjatywę.

Craven pisze:
Technika 2 Feniksa - Jeśli dobrze rozumiem dostajemy tyle podbić ile wynosi nasza ranga i możemy je przeznaczyć na bronienie naszych ziomków, jednocześnie to zwiększa nasz PT. Więc mając 3 rangę dostajemy +15 do trafienia nas. Nie sądzicie, że to sporo?


Sporo, ale trzeba mieć ziomka do bronienia. Poza tym obrona naszego samuraja nie zwiększa się, to obrona ziomka zwiększa się o +15.

Craven pisze:
+ dodatkowe pytanie, czy technika 1 działa również w pojedynkach Iai.

Tak

Craven pisze:
Technika 3 Smoka - Jeśli dobrze rozumiem mając dużą Pustkę możemy blokować ataki słabszych od nas (tzn takich z jednym atakiem) i siekać ich jak związanego prosiaka.


Nie. Ta technika działa tylko na gości, którzy mają więcej niż 1 atak. Pustkę wydajesz dopiero w momencie wykonania przez nich pierwszego ataku - blokujesz późniejsze. Pierwszego zablokować sie nie da. To nie jest aż tak mocna technika jak się zdaje.

Craven pisze:
Pojedynki Iai - czy stosujecie się do zasady z rzucaniem przy każdym skupieniu? Jeśli każdy ma 3 skupienia da to około 10 testów w ramach jednego pojedynku (6x skupienie, 2x intuicja, 1x atak, 1x obrazenia). Nie lepiej po staremu?


IMO w żadnym wypadku. Pojedynki w 1 ed nie były dla mnie pasjonujące. Od razu wiadomo było kto uderzy pierwszy (ten który ma więcej pustki). Bo koncentrowało się dopóki komuś pustka nie zeszła. Jedyne emocje to te, czy gość uderzający jako pierwszy trafi.

Tutaj... no oki, rzucania jest więcej. Ale to własnie ono sprawia, że każdy rzut na koncentrację jest już w pewien sposób emocjonujący. I wiadomo, że nie musi wygrać ten co pustki ma więcej.

No i pamiętaj. Mamy dwóch bushi z pustką 2 i testowaną cechą również na 2. Czyli najniżej jak się da. Każdy z nich może skoncentrować się 4 razy (2 razy za cechę i dwa razy za punkty pustki). Plus bazowe PT 5. Wychodzi na to, że ostatni rzut miałby PT 45. Nie ma siły by do tego doszło. Najpewniej ktoś skwasi test koncentracji i do ciosu dojdzie wcześniej.
To jest własnie ta emocjonująca róznica - w 3 ed do ciosu dochodzi zwykle z okazji zawalenia koncentracji. Dlatego każdy test koncentracji to takie emocje. Bycie trochę lepszym ułatwia, ale nie daje pewności zwycięstwa, dla mnie to plus.

W pierwszej edycji straszliwie wpieniało mnie, że od początku wiadomo było kto uderzy pierwszy.

Craven pisze:
Smoki przegięte.

Nie zgadzam się. To znaczy - miałem identyczne pierwsze wrażenie, z czasem wyszło, że byłem w błędzie. Ich technika iai nic nie robi (wróg traci koncentrację, ale Ty wydajesz punkt pustki za który mogłeś się skoncentrować - czyli wychodzi koncentracja za koncentrację, żaden biznes). Technika z pozbawianiem ataku nie pozbawia pierwszego atakaku, czyli np. ogrowi nie zaszkodzi. Nie mają bonusów do obrażeń. No i większość technik szkół zaawansowanych daje 3 atak na 6 randze, czyli smoki mają 3 atak tylko rangę wcześniej. Na dodatek paskudna errata spartoliła 4 technikę (ilość ataków może się co najwyżej podwoić). Jasne - to wciąż silna szkoła, ale nie najlepsza.


Craven pisze:
Z strażników Daidoji zrobili jakieś zdradliwe szuje

Szkoła strażników Daidoji z I ed nie jest odpowiednikiem szkoły Daidoji Harrier z 3 ed.

Strażnicy Daidoji w 3ed. są opisani na forum AEG (wraz z masą innych staroedycyjnych szkół, które nie załapały się do 3ed.). To materiały oficjalne, sygnowane przez autorów podręcznika, więc można ich używać do woli. Linki są gdzieś tu na forum (chyba w temacie errata i przydatne info).
 
Craven

ndz gru 17, 2006 9:54 pm

Beamhit pisze:
Umiejętność Defense - nie rozumiem co daje Mastery ability rank 5.


To, że możesz zadeklarować Full Defense przed swoja akcją (normalnie tylko podczas swojej akcji można zrobić Full Defense) - przeczytaj opis Full Defense na stronie 167.


Czyli tak jakby uzyskujesz najwyższą inicjatywę i decydujesz się na fulle defensa?

Beamhit pisze:
Opcja Guard nie zwiększa naszego PT trafienia... :?


Tylko, że to niezupełnie opcja Guard tylko technika i pisze, że współdzielisz te korzyści z chronionym towarzyszem, z czego by wynikało, że tobie tez zwiększa PT.


Beamhit pisze:
Technika pierwsza - o co chodzi? O wydanie dowolnej ilości voida? Tak. O resztę? Nie.

Pytając miałem na mysli resztę.

Beamhit pisze:
Nie wiem jak jest dawniej - tutaj mi się jednak podoba - pojedynek iai to gra nerwów, od 4 - 5 skupienia w górę ludzie się pocą, modlą, i robia cuda na kiju ;)

Dawniej była intuicja a potem skupianie się bez turlactwa i atak. Teraz przeraża mnie ta ilość rzutów. Poza pojedynkującymi się reszta się zanudzi na śmierć.
 
Craven

ndz gru 17, 2006 10:04 pm

Drachu pisze:
Sporo, ale trzeba mieć ziomka do bronienia. Poza tym obrona naszego samuraja nie zwiększa się, to obrona ziomka zwiększa się o +15.

Jw.

Drachu pisze:
Craven pisze:
Technika 3 Smoka - Jeśli dobrze rozumiem mając dużą Pustkę możemy blokować ataki słabszych od nas (tzn takich z jednym atakiem) i siekać ich jak związanego prosiaka.


Nie. Ta technika działa tylko na gości, którzy mają więcej niż 1 atak. Pustkę wydajesz dopiero w momencie wykonania przez nich pierwszego ataku - blokujesz późniejsze. Pierwszego zablokować sie nie da. To nie jest aż tak mocna technika jak się zdaje.

No to jak to jest dla tych co mają więcj niż jeden to już spoko.

Drachu pisze:
IMO w żadnym wypadku.
(...)
W pierwszej edycji straszliwie wpieniało mnie, że od początku wiadomo było kto uderzy pierwszy.

Bardzo ciekawa argumentacja. Teraz pytanie: Czy miałeś okazję to przetestwać? :) I ile turlactwa było?

Drachu pisze:
(...)
No i większość technik szkół zaawansowanych daje 3 atak na 6 randze, czyli smoki mają 3 atak tylko rangę wcześniej.

Możesz rozwinąć ten 3 atak na 6 randze?

Drachu pisze:
Craven pisze:
Z strażników Daidoji zrobili jakieś zdradliwe szuje

Szkoła strażników Daidoji z I ed nie jest odpowiednikiem szkoły Daidoji Harrier z 3 ed.

Oj absolutnie nie jest.

Drachu pisze:
Strażnicy Daidoji w 3ed. są opisani na forum AEG (wraz z masą innych staroedycyjnych szkół, które nie załapały się do 3ed.). To materiały oficjalne, sygnowane przez autorów podręcznika, więc można ich używać do woli. Linki są gdzieś tu na forum (chyba w temacie errata i przydatne info).

O to poszukam.
 
Awatar użytkownika
Beamhit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2359
Rejestracja: czw paź 09, 2003 8:22 pm

ndz gru 17, 2006 10:09 pm

Craven pisze:
Czyli tak jakby uzyskujesz najwyższą inicjatywę i decydujesz się na fulle defensa?


Jakoś tak. Przydatne, gdy przegrywasz inicjatywę, i czujesz że możesz zostac rozniesiony.

Craven pisze:
Tylko, że to niezupełnie opcja Guard tylko technika i pisze, że współdzielisz te korzyści z chronionym towarzyszem, z czego by wynikało, że tobie tez zwiększa PT.


Nie. Pisze, że dzielisz się SWOIMI premiami do obrony z towarzyszem (towarzysz nic ci nie daje) po skutecznym Guardzie.

Pytając miałem na mysli resztę.


Combat Posture masz tylko w skirmishu. Czyli nie może być w Iai, bo tam nie ma postawy walki.

Craven pisze:
Teraz przeraża mnie ta ilość rzutów. Poza pojedynkującymi się reszta się zanudzi na śmierć.


Z doświadczenia - trwa to szybciej niż walka z trzema goblinami (30 sekund do 2 minut).
 
Craven

ndz gru 17, 2006 10:14 pm

Shiba w ten sposób ma większy sens :)
No a pojedynek muszę w takim razie przetestować.

EDIT:
Sorki za podwójny post ale mi się pomieszało - może ktoś połączyć?
 
Awatar użytkownika
Beamhit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2359
Rejestracja: czw paź 09, 2003 8:22 pm

ndz gru 17, 2006 10:34 pm

To ja przepraszam - tam był mój post, ale po poście Cravena go skasowałem, i napisałem nowy ;)
 
Awatar użytkownika
Drachu
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1617
Rejestracja: sob cze 26, 2004 1:50 pm

ndz gru 17, 2006 10:39 pm

Craven pisze:
Bardzo ciekawa argumentacja. Teraz pytanie: Czy miałeś okazję to przetestwać? Smile I ile turlactwa było?



Jasne. Tak naprawdę to dość szybka sprawa. Od kiedy prowadzę 3 ed doszło do 4 pojedynków Iai. W dwóch pierwszych walczyli pierwszorangowcy i walki kończyły się po 4 - pięciu koncentracjach (PT 30-35). Dwa następne dotyczyły bohaterów drugiej i trzeciej rangi i tu ciosy padały na poziomie 35-40.

Turlactwa wogóle się nie czuje, bo to własnie ono nakręca emocje. To nie jest nużące, wprost przeciwnie - kiedy PT przekraczał 20 robiło się gorąco. Rzut, emocje w górę, chwila narracji i przeciwnik z drżącymi rękami sięga po kostki, rzuca... kapitalne. Mechanika świetnie wspiera tu opis, aż kipi adrenalina.

Jako, że brałem udział w pojedynkach 1 edycji mogę pokusić się o porównanie. W pierwszej edycji był ten rzut na intuicję, pytałeś o pustkę klienta i już wiedziałeś czy wygrasz, czy przegrasz. Jeśli pustki mieliście tyle samo oddawałeś mu pierwszą koncentrację. Emocje były, a jakże, ale tylko przy rzucie na trafienie. Trafi, czy nie? Jak był żurawiem 3 rangi, albo feniksem 1 rangi to trafiał, jak kimś innym to różnie bywało, ale przy wyższej pustce często kończyło się machniem w powietrzu (bo zdarzał się np. PT 60).

Jasne, wychodzi troszkę dłużej - o kilka chwil. Ale z drugiej strony - to pojedynek Iai, jemu wolno trwać dłużej :) A rozwiązania 3 edycji znacznie mocniej trzymają w napięciu.
Craven pisze:
Możesz rozwinąć ten 3 atak na 6 randze?


Jasne. Prócz szkół standartowych (czyli tych pięciorangowych) są jeszcze szkoły wyższe. W końcu 3 edycja podaje przedziały Pd dla ośmiu rang i własnie dlatego po szkole pieciorangowej można ukończyć trzyrangową szkołę zaawansowaną (i to bez matury po drodze :P). Nie są one naturalną kontynuacją szkół klanowych. Np. do zaawansowanej szkoły Student of Tao (Smoki), może dostać się i Krab, o ile spełni wymagania i fabularnie załatwi wszystkie cuda.

No i można udac sie do szkoły, co trzeci atak daje na 6 randze.
 
Craven

ndz gru 17, 2006 10:49 pm

Dzieki za info.
To jeszcze jedno mi się przypomniało:

Czy ktoś może mi opisać działanie drugiej rangi bushi Matsu własnymi słowami? Głównie chodzi mi o to czy dobrze rozumiem:


- Jeśli uda ci się atak, możesz dodawać Krąg Wody do któregokolwiek ataku w tej walce. Działa to jednokrotnie w walce.
- W przypadku pełnego ataku bonus ten (to ile razy w walce możesz dodać Krąg Wody) mnoży się przez twoją Rangę Szkoły i możesz dodawać go również do rzutów na obrażenia. Bonus jest tracony jeśli nie atakujesz wroga przez ilość rund równą twojej randze prestiżu lub, jeśli wejdziesz w pełną obronę.
 
slann
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4982
Rejestracja: pt paź 14, 2005 10:35 am

czw cze 07, 2007 1:56 pm

Takie głupie slannowe pytanie. Gdzie w podręczniku są statystyki broni? Nie mogę ich znaleźć. Czyżby każda miała identyczne staty?
 
Craven

czw cze 07, 2007 2:16 pm

Spis treści i indeks nie gryzą :)

Edycja 1 - str. 124
Edycja 3 - str. 172
 
Awatar użytkownika
Behir
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 446
Rejestracja: czw kwie 27, 2006 4:51 pm

wt lip 03, 2007 11:19 am

Podręcznik źródłowy do trzeciej edycji szczęśliwie trafił w moje łapki jakiś tydzień temu. Nie miałem zbyt wiele czasu, aby go czytać, ale przerobiłem już całkiem sporo. A potem dorwałem się do materiałów uaktualniających szkoły na stronie wydawcy. I w mej zaczynającej przygodę z Legendą głowie narodziły się pytania:

1. Jak dokładnie działają Ścieżki (Paths)? Mają szkołę wstępną i szkołę wyjścia. Posłużę się przykładem, bo akurat mam otwarty jeden z dokumentów. Tsuruchi Legion ma na wejściu Tsuruchi Bounty Hunter 4 i na wyjściu Tsuruchi Bounty Hunter 5. A ranga samego Tsuruchi Legion wynosi 5. Teoretycznie to oznacza, że mając Insight Rank 4 i School Rank Tsuruchi Bounty Hunter 4, po zdobyciu Insight Rank 5 można się zdecydować na Tsuruchi Bounty Hunter 4/Tsuruchi Legion 1, a na Insight Rank 6 mieć Tsuruchi Bounty Hunter 5/ Tsuruchi Legion 1. Dobrze myślę?
2. Szkoły zaawansowane. Cóż, może nie szukałem zbyt gorliwie, ale w podstawce ich nie znalazłem ;). Są za to chyba w School Updates (przynajmniej z tego, że mają po 3 rangi tak wnioskuję ^^). Czy one działają jak normalne szkoły, tylko z wymaganiami na wstęp? No i gdzie jeszcze można jakieś znaleźć :)?
 
Craven

śr lip 04, 2007 4:32 pm

Behir pisze:
1. Jak dokładnie działają Ścieżki (Paths)? Mają szkołę wstępną i szkołę wyjścia. Posłużę się przykładem, bo akurat mam otwarty jeden z dokumentów. Tsuruchi Legion ma na wejściu Tsuruchi Bounty Hunter 4 i na wyjściu Tsuruchi Bounty Hunter 5. A ranga samego Tsuruchi Legion wynosi 5. Teoretycznie to oznacza, że mając Insight Rank 4 i School Rank Tsuruchi Bounty Hunter 4, po zdobyciu Insight Rank 5 można się zdecydować na Tsuruchi Bounty Hunter 4/Tsuruchi Legion 1, a na Insight Rank 6 mieć Tsuruchi Bounty Hunter 5/ Tsuruchi Legion 1. Dobrze myślę?


Bardzo dobrze myślisz :)
 
Craven

pt paź 26, 2007 9:47 am

Czy ktoś kojarzy taki sympatyczny PDF (a może to był obrazek?) w którym jest rozpisany algorytm odbywania pojedynków iaijutsu w 3ed - zrobiony w postaci schematu blokowego. Wydawało mi się, że zachowałem go gdzieś na dysku ale najwyraźniej jednak nie.
Ktoś poratuje linkiem?
 
kabuki joe
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 373
Rejestracja: wt sie 09, 2005 11:43 pm

:)

pt paź 26, 2007 10:10 am

 
Craven

pt paź 26, 2007 12:28 pm

Dokładnie to! Wielkie dzięki!
 
Awatar użytkownika
Uszaty
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 252
Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:46 pm

wt gru 04, 2007 12:08 am

Pierwsza sprawa:

Matsu Berserker School, Rank 2

Mam tutaj ten sam problem co Craven. Sądzę, że jest tak jak to przedmówca przedstawił z tym, że subsequent to raczej będzie "każdy następny" niż "którykolwiek". Craven, masz już jakieś mniej lub bardziej oficjalne wyjaśnienie?


Druga sprawa:

Akodo Blade

Rozumiem, że deklarując 2 podbicia dostaję jedno darmowe używając tego miecza. Atakując rękę mogę zmienić cel ataku na głowę dzięki temu podbiciu. No i co z tego? Zalatuje mi tu Akodo 4 z 1 edycji. Co prawda mogę użyć darmowego podbicia do czegokolwiek, ale w takim razie bez sensu było deklarować 2 zwykłe podbicia...


Trzecia sprawa:

Akodo Bushi, Rank 4

Widać, że cyferka 4 w szkole Akodo jest przeklęta... Full Defense w 3 edycji jest baaaardzo dopakowany, łatwo można podwoić swój TNtbH. Dlaczego więc mam deklarować dodatkowe 2 podbicia? Szansa trafienia spada do zera... Z tego co się orientuję taka jest oficjalna wykładnia na dziś dzień... Ma ktoś jakiś ciekawy homerule w miejsce tej niegrywalnej techniki? Tylko niech mi nikt nie mydli oczu, że przy dużej dozie szczęścia itp. itd. da się to zdać i wtedy nasi koledzy mają łatwiej w swoich atakach, bo takie tłumaczenie jest dla mnie wielce zabawne w swej naiwności.


Przykro mi, że tak monotematycznie, ale uważam, że mechanika 3 edycji jest bardzo krzywdząca dla Lwów. Samobójcza szkoła Matsu z +2 do Siły :? , beznadziejna Matsu Elite Guard, najsłabsza szkoła shugenja, słabiutkie Kata i oparta o nie szkoła Kensai, Akodo bodajże jedyną rodziną wojowników z bonusem do nie-wojowniczej cechy, bardzo słabe działanie Tessen'ów, trójząb ulubioną bronią Matsu... Denerwuje mnie również przepakowanie szkół Jednorożca i chore bonusy do walki kawalerii z piechotą. A wiadomo, kto jest głównym wrogiem Jednorożców...

Musiałem się wyżalić :)
 
Awatar użytkownika
Blizz
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 197
Rejestracja: sob paź 20, 2007 10:21 pm

[3ed] Mechaniczne pytania

pn wrz 14, 2009 5:16 pm

Uszaty pisze:
Akodo Blade

Rozumiem, że deklarując 2 podbicia dostaję jedno darmowe używając tego miecza. Atakując rękę mogę zmienić cel ataku na głowę dzięki temu podbiciu. No i co z tego? Zalatuje mi tu Akodo 4 z 1 edycji. Co prawda mogę użyć darmowego podbicia do czegokolwiek, ale w takim razie bez sensu było deklarować 2 zwykłe podbicia...


Można to przekształcić w kopię błogosławieństwa Bishamon (dodatkowe podbicie za dwa zadeklarowane na cokolwiek). Dawałoby to podwojenie parzystej ilości podbić, jeżeli postać posiadałaby Akodo Blade i Błogosławieństwo Bishamon.

Uszaty pisze:
Akodo Bushi, Rank 4

Widać, że cyferka 4 w szkole Akodo jest przeklęta... Full Defense w 3 edycji jest baaaardzo dopakowany, łatwo można podwoić swój TNtbH. Dlaczego więc mam deklarować dodatkowe 2 podbicia? Szansa trafienia spada do zera... Z tego co się orientuję taka jest oficjalna wykładnia na dziś dzień... Ma ktoś jakiś ciekawy homerule w miejsce tej niegrywalnej techniki? Tylko niech mi nikt nie mydli oczu, że przy dużej dozie szczęścia itp. itd. da się to zdać i wtedy nasi koledzy mają łatwiej w swoich atakach, bo takie tłumaczenie jest dla mnie wielce zabawne w swej naiwności.


Można zastosować dodatkową zasadę, że pełna obrona przeciwnika nie liczy się przy ustalaniu PT trafienia go tylko dla wojownika 4 rangi Akoda, jeżeli ów wojownik zadeklaruje wcześniej dwa podbicia(które po prostu znoszą dodatkową gardę wynikającą z pełnej obrony). Te podbicia wliczają się do limitu podbić jakie wojownik może wykonać na ten atak. Pełna obrona liczy się dla reszty atakujących.

Ja mam natomiast pytanie odnośnie maksymalnego PT trafienia postaci w walce. W 1ed. wynosiło 50, a w trzeciej czyżby było nielimitowane?...
 
Craven

[3ed] Mechaniczne pytania

pn wrz 14, 2009 7:32 pm

Opisy PT w 1ed były do 50, nie oznaczało to, że to jakieś maksimum.
 
Awatar użytkownika
Uszaty
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 252
Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:46 pm

[3ed] Mechaniczne pytania

pn wrz 14, 2009 8:12 pm

PT są oczywiście nielimitowane, nie jest ciężko stworzyć postać rzucającą średnio 50 w każdym teście jakiejś umiejętności. Taki ktoś też powinien czasami czegoś nie zdać ;)

Wskrzesiłeś moje użalania co do Akodo. 4 rangę tej szkoły już od dawna prowadzę w taki sposób, jaki sam opisałeś. Akodo Blade daje u mnie po prostu dodatkowe podbicie przy używaniu tego miecza, jakby ktoś był ciekaw. Tak czy siak, czekam na Revised / 3,5 PL aż wpadnie w moje ręce.
 
Awatar użytkownika
Blizz
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 197
Rejestracja: sob paź 20, 2007 10:21 pm

[3ed] Mechaniczne pytania

pn wrz 14, 2009 9:30 pm

Craven pisze:
Opisy PT w 1ed były do 50, nie oznaczało to, że to jakieś maksimum.


Opisy były od 5 do 40, a limit był zaznaczony na inszej karcie książki(teraz znaleźć jej nie mogę).

Mam jeszcze pytanie odnośnie 2 rangi Matsu. W pełnym ataku dodajemy wodę do ataku i obrażeń na raz, czy musimy wybierać, które będzie premiowane? Oraz czy ten bonus może się nakładać z każdym kolejnym trafieniem?
Pierwsze uderzenie trafione, na następne dostajemy bonusy.
Drugie uderzenie trafione z bonusami x1, na następne dostajemy kolejny raz bonusy(już x2).
Trzecie uderzenie trafione z bonusami x2, na następne dostajemy kolejny raz bonusy(już x3) -wymagana 3 ranga.
I tak dalej...
 
kabuki joe
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 373
Rejestracja: wt sie 09, 2005 11:43 pm

Re: [3ed] Mechaniczne pytania

pn wrz 14, 2009 11:31 pm

Hi.
Witam na podforum Legendy :)

Samuraj Matsu ranga 2:

Runda 1 - Matsu w pełnym ataku:
Matsu trafia Oni i dodaje zaraz Wodę do obrażeń.

Runda 2 - Matsu w pełnym ataku:
Matsu trafia Oni dodająć do rzutu Wodę, do obrażeń dodaje 2xWodę

Runda 3 - Matsu w pełnym ataku:
Matsu trafia Oni dodając do rzutu 2xWodę, do obrażeń dodaje 2xWodę

Ale jest jeszcze dodatkowa technika Matsu na 2. randze - Full szał matsu :)

Samuraj Matsu ranga 2:

Runda 1 - Matsu w pełnym ataku:
Matsu trafia Oni i dodaje zaraz Wodę do obrażeń

Runda 2 - Matsu w pełnym ataku:
Matsu trafia Oni dodająć do rzutu 2x Wodę, do obrażeń dodaje 2xWodę

Runda 3 - Matsu w pełnym ataku:
Matsu trafia Oni dodając do rzutu 3xWodę, do obrażeń dodaje 2xWodę

zobacz też

http://www.alderac.com/forum/viewtopic.php?f=223&t=78695&p=1032614&hilit=matsu+fury#p1032614

Ukłony
 
Awatar użytkownika
Blizz
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 197
Rejestracja: sob paź 20, 2007 10:21 pm

[3ed] Mechaniczne pytania

wt wrz 15, 2009 9:36 am

Dzięki za odpowiedzi.
Ale na koniec jeszcze jedno pytanie:
Czy postać używająca katany, z Kenjutsu na poziomie 10 i zaletą Great Potential w Kenjutsu posiada eksplodujące kości na 8, 9 i 10? I dodatkowo używając jeszcze kata Matsu's Vengeance kości eksplodują na 7? Oraz czy działa to na dalszych przerzutach( na jednej kości: 9, 8 ,7, ...)?
Zrobiło się z tego więcej niż jedno pytanie, ale byłbym zobowiązany, gdyby ktoś rozjaśnił nieco tą sytuację...

P.S. Czy 9 wybuchając zamienia się w 10, czy jednak przy kalkulowaniu pozostaje 9?...
 
kabuki joe
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 373
Rejestracja: wt sie 09, 2005 11:43 pm

Re: [3ed] Mechaniczne pytania

wt wrz 15, 2009 10:35 pm

Hmmm...

Zaleta Great Potential daje ci eksplodujące kości na 9 i 10. Kata Matsus Vengeance daje ci też eksplodujące kości na 9 i 10.
Z mojego kątu widzenia kombinując technikę i kata twoje kości eksplodują na 8, 9 i 10. Skąd wiziąłeś tą siódemkę :?

bow mode on
Thx to Blizz
bow mode off

Jak kości eksplodują to też w dodatkowych rzutach. Nie zapominaj ale też o negatywnych efektach :wink:
9 zostaje 9 i nie jest przemieniana na 10.

Oyasumi.
Ostatnio zmieniony śr wrz 16, 2009 9:15 pm przez kabuki joe, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Uszaty
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 252
Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:46 pm

[3ed] Mechaniczne pytania

śr wrz 16, 2009 12:04 am

Zarówno Great Potential jak i Matsu's Vengeance mówią o tym, że kosci ekspodują na 9 i 10, więc trzymając się co do słowa wykładni podręcznika nie kombinuje się to do 8, 9 i 10, chociaż takie wyjście by lepiej nagradzało gracza, który dociągnął Kenjutsu na 10 level i dożył 5 rangi w jakiejś szkole Lwa :razz:
 
Awatar użytkownika
Blizz
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 197
Rejestracja: sob paź 20, 2007 10:21 pm

[3ed] Mechaniczne pytania

śr wrz 16, 2009 2:06 pm

kabuki joe pisze:
Skąd wiziąłeś tą siódemkę


Fakt, na stronie 102 jest napisane, iż wybuchają kości na obrażenia, a nie na rzut trafienia. Mój błąd.

A doszedłem właśnie do ciekawej nieścisłości w związku ze szkołą Kakita Bushi. Czy w normalnej walce Kenjutsu używamy do trafienia Zręczność/Iaijutsu, czy Refleks/Iaijutsu? Na liście skilli widnieje, iż Iaijutsu jest przypisane do refleksu, ale z drugiej strony używamy Iaijutsu zamiast Kenjutsu więc powinniśmy używać zręczności...

A jak jest z poziomami ran i zadawanymi obrażeniami przez zranionego przeciwnika? Czy obrażenia są zmniejszane o liczbę utrudnień do testów(jeśli tak, to jakie rany zada postać na poziomie Okaleczony[+20] i wynikiem 18?), czy może są jakieś kości rzucane zabierane? ...

Jeszcze pytanie odnośnie odległości... Ile to w przeliczeniu na metry będzie wynosić 10' ? ...
Ostatnio zmieniony śr wrz 16, 2009 11:12 pm przez Blizz, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Uszaty
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 252
Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:46 pm

[3ed] Mechaniczne pytania

czw wrz 17, 2009 8:39 pm

W szkole Kakita podstawiając Iai pod Ken używamy Zręczności.

Ja obrażeń nie zmniejszam z powodu ran, gdyż nie znalazłem w podręczniku jasnego zapisu, że rany mają wpływ na obrażenia.. W pewnym sensie jest to innego rodzaju test, a nie chcę też aż tak bardzo karać rannych postaci.

1' to 30,48cm, więc 10' to w przybliżeniu 3 metry.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość