czw wrz 20, 2007 12:43 pm
Robiąc porządki na dysku znalazłem kilka opisów do epików, jakich miałem tutaj dodać kilka tygodni temu. W związku z tym czas najwyższy nadrobić te zaległości.
Najpierw AD&D:
Alastra "Nocny Płaszcz" Hathwinter - CD kobieta człowiek czarodziej 21 - emerytowana poszukiwaczka przygód, towarzyszka starego Auglytha Harpella (do czasu jego śmierci) a obecnie właścicielka tawerny "Nocny Płaszcz" w Longsaddle. Jest dobrą przyjaciółką Harpelów, którzy nazywają ją "Ciocia Alastra" i często proszą o rady. Wśród ludzi chodzą słuchy, że jest ona agentką lub przynajmniej sojuszniczką Harfiarzy. Czarodziejka w swoich zbiorach posiada liczne magiczne przedmioty w tym pierścień regeneracji. W młodości przemierzyła ponoć całe Krainy od Nimbral do Malatry (w Kara-Tur) i od równin Zakhary do królestw gigantów na dalekiej północy. W przeszłości była także uczennicą Khelbena Arunsuna i Elminstera, a nawet szkoliła się u magów z Halruaa. Obecnie jednak rzadko opuszcza miasto i bardzo ceni sobie jego spokojną atmosferę. Źródło: Volo`s Guide to the North.
Teraz kilka postaci z obecnej edycji:
Imperator - rozwinięty grell psion [shaper] 17 - najprawdopodobniej najpotężniejszy grell w Krainach. Zamieszkuje on Bezdenne Bagna w Vaasie gdzie przewodzi dużej grupie tych stworzeń, napadających na nieostrożnych podróżnych lub śmiałków zapuszczających się w te rejony. Przez swych podwładnych otaczany jest praktycznie boską czcią, ale najprawdopodobniej nie ma on w sobie niczego z boga. Żródło: www.wizards.com/dnd.
Z`Dusk - NZ mężczyzna illithid psychowojownik 6/elocator 10 - wysłannik i zwiadowca Rady Oryndollu. Obecnie działa na terenie Sembii gdzie stara się niedopuścic do odnalezienia przez ludzi tajemniczego psionicznego artefaktu. Artefakt ten jest fragmentem awatara Ilsensine, bóstwa illithidów. Z`Dusk zdaje sobie sprawę, że poszukiwania mogą sprowadzić na niego gniew bóstwa, ale wie, że nie ma wyboru. Do pomocy w poszukwianiach wynajmuje poszukiwaczy przygód (oferując nagrodę 25.000 sz), których oczywiście nie ma zamiaru nagradza. Źródło: www.wizards.com/dnd
Sybil - CN kobieta człowiek (chultanin) psion [seer] 11/psion uncarnate 10 - zamieszkująca jaskinie wzgórz Sythrilii położonych w granicznym regionie Chult. W przeszłości Sybil była jedną w największych bohaterek Thindolu, którego naród wyzwoliła z pod władzy yuan-ty. Dziś ludzie z całego Faerunu poszukują jej, aby poznać przyszłość i uzyskać przewodnictwo Sybil. Wielu zostaje zawróconych, ale nawet oni wracają wiedząc, że kobieta ta jest jedną z najlepszych nauczycielek psioniki w Krainach. Źródło: www.wizards.com/dnd.
Sraece Telthorn - mężczyzna człowiek wojownik 16/swashbuckler 7 - mistrz fechtunku i nauczyciel walki w kilku miejscach w Waterdeep i Yhaunn. Znany jest z otwartości, prostolinijnego zachowania i dobrego usposobienia. W przeciwieństwie do wielu innych przedstawicieli swego zawodu ceni sobie proste przyjemności, nie dba o najnowszą modę czy otaczanie się luksusami. Mimo to jest jednym z najlepszych w swoim fachu a pod maską otwartości skrywa kilka tajemnic, np. na temat portali łączących Yhaunn i Waterdeep. Źródło: www.wizards.com/dnd.
Welbohn Khuul - CN mężczyzna duch (dawniej człowiek) swashbuckler 3/warmage 6/Raumathari battlemage 10 - za życia ten bojowy czarodziej z Raumatharu był rezydentem Bronze Battletower w obronie której walczył do ostatniego oddechu. Podobno po śmierci stał się duchem przemierzającym swoje dawne włości. Mieszkańcy Rashemenu uważają, że dziś posiadł on ciało zbuntowanej wachlaran Iaokhny Nuchlev i przy jej pomocy planuje odbudować wieżę oraz znów zacząć nauczać niebezpiecznej sztuki bitewnych magów. Źródło: www.wizards.com/dnd
Na razie to tyle, jeśli uda mi się coś jeszcze znaleźć to na pewno dopiszę.