Zrodzony z fantastyki

 
Izrafel
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: wt lis 20, 2007 5:38 pm

Polityka - Rasy Faerunu a geografia

śr lis 21, 2007 4:52 pm

Witam, jestem początkującym MP w D&D a taki już mam styl, że lubię wiedzieć w czym żyję ;)
Niestety, o ile znalezienie mapy Faerunu nie stanowiło problemu o tyle widzę na niej nazwy miast/krain geograficznych/fortec itd, ale patrząc na to nie mam pojęcia kogo można gdzie spotkać. Czy ktoś mógłby mi pomóc wyjaśniając, bądź podając jakiś link wyjaśniający jakie rasy gdzie urzędują w Faerunie? Przydałyby się też jakieś info polityczne, ale nie ukrywam, że to już mogę na własną rękę wydumać, natomiast świadomość gdzie są elfy, gdzie dorfy a gdzie orki czy ludzie bardzo by mi pomogła w opracowywaniu kampanii. Z góry dziękuję
 
Awatar użytkownika
iron_master
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2815
Rejestracja: czw paź 20, 2005 7:56 pm

śr lis 21, 2007 5:05 pm

Większość podstawowych informacji o FR znajdzieś w Opisie Świata do tego settingu. Wiele rzeczy, o które pytasz jest tam wspomnianych.

Więcej szczegółowych informacji znajdziesz w konkretnych podręcznikach, głównie opisach krain (np. Srebrne Marchie czy Lśniące Południe, Podmrok), ale nie tylko (Rasy Faerunu opisują właśnie rasy podrasy, gdzie można je spotkać itp.).

Informacje polityczne są porozrzucane po trochu w każdym podręczniku, choć całkiem sporo o polityce złych organizacji jest we Władcach Mroku.

Jeśli chodzi o darmowe materiały, poszukaj na stronce Poltera, może znajdziesz coś ciekawego. Patrz w lewej kolumnie dział FR ;-)
 
Izrafel
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: wt lis 20, 2007 5:38 pm

śr lis 21, 2007 5:14 pm

Dziękuję, postaram się popatrzeć, ogółem niestety zakup specjalistycznych podręczników odpada, dlatego pytam tu, ale poszukam poszukam :)
 
Awatar użytkownika
hisori
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 148
Rejestracja: sob lip 28, 2007 8:16 pm

pt lis 23, 2007 8:46 pm