Zrodzony z fantastyki

 
Alpha-Omega
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 271
Rejestracja: śr kwie 25, 2007 8:11 am

Gra BBMMORPG w Krainach

pn lis 26, 2007 11:11 am

Witam szanownych forumowiczów współbraci.

Noszę się ostatnio z zamiarem stworzenia gry on-line na bazie silnika Vallheru i postanowiłem, że realia umiejscowię w Krainach.

Ale...

Zastanawiam się, wokół jakiego regionu ma się skupiać akcja. Początkowo uznałem że najlepsza będzie Kraina Dolin, które moja postać - Manaster Wieczny zjednoczy i ogłosi się Królem Dolin.

Potem uznałem że w Dolinach jest mnóstwo komplikacji i zbyt wiele wydarzeń.

A więc postanowiłem na Waterdeep i tereny Dzikiej Północy, łącznie z Doliną Lodowego Wichru. Siebie osadziłbym w roli Jawnego Lorda.

Proszę o pomysły i komentarze.
Ostatnio zmieniony wt lis 27, 2007 11:53 am przez Alpha-Omega, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Renald
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 444
Rejestracja: ndz maja 14, 2006 5:55 pm

pn lis 26, 2007 2:11 pm

O! To ja mam lepszy pomysł: stworzę grę o nazwie „The Renald”, sam wcielę się w Nadbóstwo nazywane Ren’aald a każdy mieszkaniec będzie nosił moje imię i będę sobie grał w to sam, tylko sam jeden. Mniam, ale jestem cudowny.

[Mam nadzieję, że Zrozumiałeś mój stosunek do stawiania swojej własnej osoby na szczycie społeczeństwa w grach].

Idąc dalej - jeżeli Chciałbyś jednak stworzyć grę, w której to nie ty jesteś najważniejszy a sam świat, w którym będzie się ona toczyć… Jestem całkowicie za. Oczywiście pod warunkiem, że jej tworzenie nie zakończy się na etapie „planuję to zrobić, choć nigdy nie zrobię”.
Zapomniane krainy są światem tak wielkim, że wyborów miejsc rozgrywki może być mnogość. Dla przykładu – Srebrne Marchie. W podręczniku o tej samej nazwie znajdziemy wszystkie potrzebne informacje na temat prowadzenia w tym świecie. Wszystkie znaczniejsze postacie są bardzo dokładnie scharakteryzowane a także przybliżone w sposób bardzo praktyczny (nie trzeba wpychać własnej osoby na stanowisko władcy – od tego już jest Alustriel). Można również skorzystać informacji dotyczących systemu militarnego Srebrnych Marchii. Co bardziej rozrabiający gracze będą musieli zmierzyć się przecież z Srebrnymi Legionami oraz ze Strażnikami Czarów. Typowe stworzenia tego regionu a także tabele spotkań mogą być bardzo pomocne w doborze przeciwników i wcieleniu ich do projektu. Rozumiem, że nie można oczekiwać zbyt wiele, lecz przyjemność ze zwiedzenia tych kilku głównych osiedli oraz paru mniejszych (co ciekawszych wiosek) byłaby ogromna i przyciągnęłaby do gry wiele osób. Przez to można by stworzyć coś ciekawszego niż tylko Sklep, Labirynt, Lochy, Rynek, Arena itd. w Vallheru. Sam podręcznik podaje wiele możliwości na ciekawe przygody a Srebrne marchie byłyby świetnym początkiem do rozciągnięcia tworzonej gry na pozostałe regiony Faerunu.

To jak na razie tyle ode mnie. Mam nadzieję, że się nie Zraziłeś moim małym wstępniakiem. Jak już wspomniałem – jestem całkowicie za ideą stworzenia RPG’a dziejącego się w Krainach, lecz wiem, że wymagać to będzie wiele pracy. W razie czego chętnie służę pomocą.
Ostatnio zmieniony pn lis 26, 2007 2:58 pm przez Renald, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Basior
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 269
Rejestracja: ndz maja 06, 2007 6:38 pm

pn lis 26, 2007 2:16 pm

Renald on i tak będzie najważniejszy, bo będzie adminem.
A tak poza tym, to jest gra o Faerunie na silniku Vallheru i nazywa się "Faerun". Akcja dzieje się na Wybrzeżu Mieczy.
I jeszcze jedno. Ten rodzaj gry nie nazywa się MMORPG tylko BBMMO (browser-based)
 
Awatar użytkownika
Renald
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 444
Rejestracja: ndz maja 14, 2006 5:55 pm

pn lis 26, 2007 3:35 pm

Basior pisze:
Renald on i tak będzie najważniejszy, bo będzie adminem

Kto powiedział, że Administrator od razu musi się obwoływać Najwyższym Królem Całego Świata? Faerunowy Lord Ao stworzył Krainy a jakoś nie chce, aby go wychwalać i mu służyć. Przykład był celowo komiczny ;). Według mnie, Administrator powinien głównie dbać o ład i porządek w wirtualnym świecie a to, co fikcyjne powinno pozostać fikcyjne, choć przyznam, że można się sprzeczać w jednej kwestii. W końcu niewielu jest jawnych lordów Waterdeep, więc czemu by tak nie wprowadzić autorskiego pomysłu...? Właśnie dlatego podałem przykład ze Srebrnymi Marchiami, gdyż tam nie byłoby problemów z tym kto tak naprawdę rządzi. Ostatecznie administrator mógłby przemawiać właśnie pod postacią sław Zapomnianych Krain. Kwestia gustu, nie spieram się. Nie moja sprawa.
Basior pisze:
A tak poza tym, to jest gra o Faerunie na silniku Vallheru i nazywa się "Faerun". Akcja dzieje się na Wybrzeżu Mieczy

Ot ciekawostka. Warto by sprawdzić ;).
 
Awatar użytkownika
hisori
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 148
Rejestracja: sob lip 28, 2007 8:16 pm

pn lis 26, 2007 8:38 pm

Bardzo ciekawy pomysł i sam bym w to pograł jeśli wypali :) Lokalizacja przez Ciebie wybrana, napewno bardzo dobra, choć jeśli przeszkadza Ci to, że gdzieś dużo się dzieje to Waterdeep też jest miejscemgdzie troche takich rzeczy ma miejsce :)
 
Awatar użytkownika
Basior
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 269
Rejestracja: ndz maja 06, 2007 6:38 pm

pn lis 26, 2007 8:55 pm

Kto powiedział, że Administrator od razu musi się obwoływać Najwyższym Królem Całego Świata?

Spójrz prawdzie w oczy Renald, zawsze tak jest :)
A tak poza tym, to jest gra o Faerunie na silniku Vallheru i nazywa się "Faerun". Akcja dzieje się na Wybrzeżu Mieczy

Ot ciekawostka. Warto by sprawdzić Wink.

Nie gwarantuje, że jeszcze jest. Ale mogę potwierdzić, że było.
A propos pomysłu. Jeśli się przyłożysz, tak porządnie, to nie omieszkam zobaczyć. I spróbuj zrobić coś, żeby nie był to kolejny Vallheru.
 
Alpha-Omega
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 271
Rejestracja: śr kwie 25, 2007 8:11 am

wt lis 27, 2007 11:50 am

Renald pisze:
O! To ja mam lepszy pomysł: stworzę grę o nazwie „The Renald”, sam wcielę się w Nadbóstwo nazywane Ren’aald a każdy mieszkaniec będzie nosił moje imię i będę sobie grał w to sam, tylko sam jeden. Mniam, ale jestem cudowny.

[Mam nadzieję, że Zrozumiałeś mój stosunek do stawiania swojej własnej osoby na szczycie społeczeństwa w grach].

Oczywiście że zrozumiałem. Ale widzisz, skoro zadaję sobie trud i tworzę grę, to powinienem mieć jakąś z tego przyjemność. No i jest przyjęte, że admin jest jednocześnie władcą krainy.

Renald pisze:
Jestem całkowicie za. Oczywiście pod warunkiem, że jej tworzenie nie zakończy się na etapie „planuję to zrobić, choć nigdy nie zrobię”.

Oczywiście że nie. Prace nad grą zacząłem 2 tygodnie temu.

Renald pisze:
Przez to można by stworzyć coś ciekawszego niż tylko Sklep, Labirynt, Lochy, Rynek, Arena itd. w Vallheru.

No to jest logiczne...

Basior pisze:
A tak poza tym, to jest gra o Faerunie na silniku Vallheru i nazywa się "Faerun". Akcja dzieje się na Wybrzeżu Mieczy.
[browser-based)

Wiem doskonale, bo sam w nią gram od półtorej roku. Manaster Wieczny, ID 100, przywódca gildii Strażników Tajemnic i miastowy bibliotekarz. Do usług. :D
A tak na poważnie to moje modyfikacje w silniku są dogłębne i gra będzie całkowicie niepodobna do Fae.

[c]---[/c]

Gra póki co jest bardziej w fazie projektu niż fizycznie. Z programowaniem sobie poradzę, ale mam następujące problemy:
  • Gdzie umiejscowić grę? Chciałbym aby było to ciekawe miejsce i dlatego rozważałem Doliny, Waterdeep jak i Srebrne Marchie. Praktycznie ten problem paraliżuje prace, bo mogę pracować tylko nad czystą mechaniką gry.
  • Brak szczegółowych polskich map do powyższych lokacji.
  • Brak grafika, który mógłby porobić jakieś fajne obrazki i layouta gry.


Co do Srebrnych Marchii - jest już jedna gra Vall dziejąca się właśnie w tym miejscu, ale jest kosmicznie biedna. Zmienione są tylko nazwy bóstw (np. Olidammara [w FR!]) i lokacji.

A ponadto chcę by w miarę napływu graczy dalej rozwijać lokacje, np. o Dolinę Lodowego Wichru czy w wersji z Dolinami Cormyr i Sembię.

Ogólnie wszystko sprowadza się do jednego zdania:
"Mam chęć, mogę wszystko zaprogramować, ale nie mam pomysłuf..."
 
Awatar użytkownika
Elenhnor~Seulrion
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 86
Rejestracja: pt wrz 07, 2007 2:19 pm

wt lis 27, 2007 1:00 pm

A co myślisz o tym, by rozpocząć w Cormyrze? W jakichś średniej wielkości miastach.
Ostatnio tam się dużo działo i zawsze będzie o co zahaczyć. Niestety lokacja bardzo dynamiczna, co ciężko będzie w grze odwzorować.
Waterdeep z kolei będzie ciężkie w tworzeniu, więc na początek bym odradzał.
Sembia I Calimshan też byłyby dobre.
A jeżeli bardziej cenisz w lokacjach swobodę kreacji, rozpocznij w jakiś mniej znanych krainach. Jeżeli wolisz spokojne klimaty to np. Turmish będzie odpowiedni. Ona będzie o tyle odpowiednia do internetowych RPG'gów, że zmiany zachodzą tam powoli. Ciekawy byłby też Aglarond, gdzie można zaczepić się o groźbę ataku ze strony Czerwonych.

Również służę pomysłami przy powstawaniu tej gry. Tylko jeszcze jedno. Skoro nie masz pomysłów to czarno widzę ten projekt...
Poczytaj sobie książki z FR, może tam znajdziesz inspirację.
 
Alpha-Omega
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 271
Rejestracja: śr kwie 25, 2007 8:11 am

wt lis 27, 2007 1:24 pm

Cormyr - jest tam silna tradycja monarchii i kochany ród Obarskyrów, przez co trudno mojej postaci by było obal... przejąć władzę.

Elenhnor~Seulrion pisze:
Waterdeep z kolei będzie ciężkie w tworzeniu, więc na początek bym odradzał.

"Ciężkie w tworzeniu"? Dlaczemu tak twierdzisz?

Elenhnor~Seulrion pisze:
Sembia I Calimshan też byłyby dobre.
A jeżeli bardziej cenisz w lokacjach swobodę kreacji, rozpocznij w jakiś mniej znanych krainach. Jeżeli wolisz spokojne klimaty to np. Turmish będzie odpowiedni. Ona będzie o tyle odpowiednia do internetowych RPG'gów, że zmiany zachodzą tam powoli.

No nie sądzę. W Sembii dzieje się więcej ciekawych rzeczy dla bogatych oligarchów ale nie dla poszukiwaczy przygód. A Calimshan zbyt egzotyczny. Podobnie Aglarond.

Wolę postawić na standardowe, dobrze znane krainy. Ale nie mogę się zdecydować między Krainą Dolin a Waterdeep i Północą.

Może podsumujmy:

Kraina Dolin
- a właściwie Królestwo Dolin
- Manaster jako Król Dolin
- Operatorzy gry jako Władcy Dolin. Np. Władca Cienistej Doliny, Władca Doliny Archen
- swojskość i lokalność
- brak zgiełku wielkich miast
- (zbyt) wiele motywów, m.in. Cormanthor, Twierdza Zhentil, Sembia, Scyllua na tronie Doliny Blizny, powrót Elfiego Dworu, drowy, pomroki i Stwórca wie co jeszcze.
- duże rozproszenie graczy po lokacjach w Dolinach
- duża uniwersalność, wiele początkujących MG (kiedyś i ja) zaczynało pierwsze sesje z Dolinami
- Mapa

Waterdeep i Północ
- Manaster jako Jawny Lord
- Operatorzy gry jako Lordowie
- ogromna ilość możliwości
- skupienie graczy w jako tako jednym miejscu
- brak tak wielu czynników zewnętrznych, jak w Dolinach
- mój ulubiony klimat - zamieć śnieżna, wilki wyją w lesie, a ja siedzę w karczmie przy ciepłym kominku

Naprawdę jest mi ciężko zdecydować.
 
Awatar użytkownika
Corrick
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3050
Rejestracja: czw cze 07, 2007 10:04 pm

wt lis 27, 2007 2:46 pm

Nie myślałeś może o Smoczym Wybrzeżu?? Wiesz, Wrota Zachodu, Nocne Maski, oddział Ognistych Noży - podsumowywując pełno roboty dla poszukiwaczy przygód. O władzy dużo nie powiem bo nie mam przy sobie podręcznika, ale zawsze można sprawdzić.

Kolejną ciekawą alternatywą są terytoria Untheru i Mulhornadu. Te tereny od zawsze ze sobą wojowały i tam także może być ciekawie.

Co powiesz na Chessentę? Kraj najemników, skłóconych miast, nietrwałych sojuszów i zabójstw. Ponadto Hoar, Pan Zemsty jest tam bardzo popularny, więc także może być ciekawie. I to bardzo.

Podsumowywując pomysł ciekawy, a na wykonanie poczekamy. Rozumiem, że będzie darmowa? Już nie mogę się doczekać. Z przyjemnością zagram.
 
Alpha-Omega
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 271
Rejestracja: śr kwie 25, 2007 8:11 am

wt lis 27, 2007 2:51 pm

Oczywiście że darmowa. Konta premium rzecz jasna nie będzie bo to niszczy gry on-line.

Niestety, ale wszystkie wymienione przez ciebie tertytoria mają w sobie zanadto aż egzotyki. A ja chciałbym zrobić miejsce gdzie znajdzie się i illuskański wojownik w rogatym hełmie, i ekscentryczny gnom-jubiler, i złoty krasnolud kupiec, i elfi bard.

A miejsce na to doskonałe to właśnie Waterdeep. Lub Doliny. Tylko z tym póki co mam problem.
 
Awatar użytkownika
Corrick
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3050
Rejestracja: czw cze 07, 2007 10:04 pm

wt lis 27, 2007 3:04 pm

Osobiście skłaniałbym się ku Dolinom, bo w bodajże 1374 RD pojawia się ponownie Myth Drannor i będzie ciekawie. Nowa lokacja, już brak ruin nowe miejsce gdzie można lizać rany czyt. wypić. Byłoby ciekawie, gdybyś zrobił zależność od różnych efektów np. w błocie idziemy czy tropimy wolniej, a po paru piwkach to ślady nas tropią i idziemy krzywo. To by była dopiero gra :wink:
 
Alpha-Omega
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 271
Rejestracja: śr kwie 25, 2007 8:11 am

wt lis 27, 2007 3:15 pm

Jakbym miał robić taką grę z uwzględnieniem śladów i wpływu piwska na nie to nie robiłbym gry w przeglądarce, ale prawdziwą. Bez przesady - do tego trzeba by było chyba tysiąca zmiennych.

No i właśnie to z tym Elfim Dworem odrodzonym mi się nie podoba. Za dużo motywów...

Chyba jednak postawimy na Waterdeep. Ale mniejsza z tym.

Oto zawartość klasy Gracz:
class Gracz

{   //OGÓLNE
    var $nazwa;   //imię
    var $id;    //ID
    var $plec;   //płeć gracza
    var $rasa;      //rasa
    var $podrasa;   //podrasa
    var $energia;     //aktualna energia
    var $max_energia;//maksymalna energia
    var $hp;          //punkty życia
    var $max_hp;     //maksimum punktów życia
    var $exp;       //punkty doświadczenia
    var $poziom;      //łączny poziom klas
    var $ranga;       //ranga
    var $lokacja;    //lokacja
    var $odpoczynek;//czy gracz odpoczywał w chacie lub oberży?
    var $wiara;     //wyznanie
    //TECHNICZNE
  var $ip;         //IP gracza
  var $haslo;
  var $wiek;      //ile dni gracz jest w grze?
    var $logowania; //ilość logowań
    var $gg;       //gadu-gadu
    var $avatar;    //avatar gracza
    var $styl;
    var $ankieta;   //ankieta
    var $graphbar; //paski many, hp i expa
    var $graphic; //graficzny styl gry
    var $battlelog;  //wysyłanie przebiegu walki na pocztę
    var $www;      //strona internetowa gracza
    var $profil;    //profil gracza
    //KLASA
    var $barbarzynca;
    var $czarodziej;
    var $czarownik;
    var $druid;
    var $kaplan;
    var $rzemieslnik;
    var $lotrzyk;
    var $wojownik;
    //ATRYBUTY
   var $sila;
    var $zrecznosc;
    var $wytrzymalosc;
    var $inteligencja;
    var $madrosc;
    var $charyzma;
    var $pa;        //Punkty Atrubutów
    //MAGIA
    var $moc;      //ilość boskiej mocy
    var $max_moc    //maksimum boskiej mocy
    var $mana;      //energia magiczna
    var $max_mana;   //maksimum energii magicznej
    var $zmeczenie_magia;//zmęczenie czarodzieja magią
    var $niepowodzenie_czaru;//zależne od pancerza, otrzymanych ran itp.
    var $pc_tajemna; //Poziom Czarującego w Magii Tajemnej
    var $pc_boska;  //Poziom Czarującego w Boskiej Mocy
    var $pc_natura; //Poziom Czarującego w Mo
    //WALKI
    var $pw;
    var $wygrane;    //ilość wygranych walk
    var $przegrane;  //ilość przegranych walk
    var $pokonany;   //ostatnio pokonany
    var $pokonany_przez;//ostatnio pokonany przez
    var $walka;     //czy gracz walczy?
    //MECHANIKA D&D
    var $bpa;      //Bazowa Premia do Ataku
    var $kp;      //Klasa Pancerza
    var $atak_wrecz;//atak wręcz
    var $atak_dystans;//atak dystansowy (łuk, kusza, czar itd.)
    var $zwarcie;  //wartość zwarcia
    var $ro_wytrwalosc;
    var $ro_refleks;
    var $ro_wola;
    var $oc;         //Odporność na Czary
    var $wielkosc;       //rozmiar postaci, dom. średni
    var $szybkosc;      //szybkość/ruch postaci
    //UDŹWIG I OBCIĄŻENIE
    var $obciazenie;         //aktualne obciążenie postaci
    var $male_obciazenie;
    var $srednie_obciazenie;
    var $duze_obciazenie;
    var $max_obciazenie;
    //UMIEJĘTNOŚCI
    var $alchemia;
    var $czaroznawstwo;
    var $jezdziectwo;
    var $jubilerstwo;
    var $koncentracja;
    var $medycyna;
    var $metalurgia;
    var $kradziez_kieszonkowa;
    var $otwieranie_zamkow;
    var $platnerstwo;
    var $plywanie;
    var $skradanie_sie;
    var $ukrywanie_sie;
    var $wiedza_tajemna;
    var $wiedza_religia;
    var $wiedza_natura;
    var $wspinaczka;
    var $wycena;
    var $zbrojmistrzostwo;
   var $zielarstwo;
   var $zdolnosci_przywodcze;
   //***---BOGACTWA---***
   var $kasa;
    var $platyna;
   //RUDY
   var $wegiel;
   var $ruda_zelaza;
   var $ruda_miedzi;
   var $ruda_srebra;
   var $ruda_zlota;
   var $ruda_platyny;
   var $ruda_mithrilu;
   var $ruda_adamantytu;
   //SZTABKI
   var $sztabki_zelaza;
   var $sztabki_stali;
    var $sztabki_miedzi;
    var $sztabki_srebra;
    var $sztabki_zlota;
    var $sztabki_platyny;
    var $sztabki_mithrilu;
    var $sztabki_adamantytu;
    //ZIOŁA
    var $czarny_lotos;
    var $mroczna_jagoda;
    var $kwiat_pustyni;
    var $lisc_cassil;
    var $korzen_nara;
    var $ciern_silvanusa;
    var $kwiat_felsulu;
    var $lisc_eldathynu;
    var $owoc_eldathynu;
    var $krwiokorzen;
    var $lisc_sassone;
    var $sennoziele;
    var $szyszka_jhaedrin;
    var $diabelskie_ziele;
    var $kiel_malara;
    var $helmowe_ziele;


Dobra, czy surowce i zioła wystarczą?
Czy wystarczy tyle umiejętności do gry?

Proszę przedstawiać swoje pytania i wątpliwości odnośnie.
Ostatnio zmieniony wt lis 27, 2007 3:19 pm przez Alpha-Omega, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Elenhnor~Seulrion
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 86
Rejestracja: pt wrz 07, 2007 2:19 pm

wt lis 27, 2007 3:18 pm

Problemem w przypadku Waterdeep jest stworzenie całej architektury miasta, oraz tego co znajduje się pod nim, odtworzenie patrolujących teren oddziałów pieszych, jeźdźców gryfów, ogromu miejsca, tak by to miasto wyglądało jak Waterdeep, a nie jakiekolwiek inne. W ogóle w grze na tym silniku ciężko mówić o skomplikowanej architekturze :P. Można oczywiście zrobić zbieraninę domków z szyldem: 'Waterdeep', między którymi kręci się masa różnokolorowych graczy, ale czy miało by to wiele wspólnego z krainami?
Kupa roboty by odtworzyć to wiarygodnie, może kusi wizja Adminów w roli tajemnych Lordów, ale...
... ale jednak obstawiałbym Doliny z tych dwóch miejsc. Więcej przestrzeni.

Można też wprowadzić pomysł dwóch stronnictw nawzajem się się zwalczających, tylko że problem ze zrównoważeniem mógłby się pojawić.

Ps. W grze na tym silniku cieżko mówić o skomplikowanej architekturze
 
Alpha-Omega
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 271
Rejestracja: śr kwie 25, 2007 8:11 am

wt lis 27, 2007 3:28 pm

Elenhnor~Seulrion pisze:
n
'Waterdeep' E Nr n
i=1


Chyba

while ($i>0)
(
echo "Waterdeep".$i
$i++
)


Ja cię zapewniam, że odtworzenie Waterdeep jest prostsze niż Dolin z ich wszystkimi małymi lokacjami i motywami.

No i zauważ, że zaznaczyłem: Waterdeep i Północ
 
Awatar użytkownika
Courun Yauntyrr
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 52
Rejestracja: czw sty 04, 2007 2:27 pm

śr lis 28, 2007 11:08 am

Hmm..osobiście bym odwiedził Twierdzę Zhentil, Calimport, czy w końcu dobrze zrobiony Podmrok (tutaj służę pomocą). Sam zrobiłem Ruathym i jak zauważyłem wiele rzeczy musiałem usunąć, gdyż gra dla której to robiłem była tylko luźno oparta na tym świecie, a chciałem odwzorować to dość wiernie.
Doliny to spore zadanie - może nawet zbyt trudne jak na początek.
 
Alpha-Omega
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 271
Rejestracja: śr kwie 25, 2007 8:11 am

śr lis 28, 2007 11:28 am

Dobra, rozwodzić się nad szczegółami będziemy później. A więc decyzja: zaczynamy w Waterdeep czy w Sindalarze, stolicy Królestwa Dolin?
 
Awatar użytkownika
Zsu-Et-Am
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 9825
Rejestracja: sob cze 26, 2004 11:11 pm

śr lis 28, 2007 1:30 pm

Wbrew pozorom dyskusja nie ma zbyt wiele wspólnego z Zapomnianymi Krainami - już bliżej jej do ogłoszenia o sesji... W związku z tym zostaje przeniesiona do działu OT.
 
Awatar użytkownika
nimor1
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 26
Rejestracja: pt sie 31, 2007 5:40 pm

śr lis 28, 2007 1:30 pm

Waterdeep - w tak wielkim mieście i z Skullportem na dole może się zdarzyć wieeele ciekawych sytuacji. Zaś Północ posiada ten charakterek, którego nie mają ani Doliny, ani Podmrok ani Calimshan.
 
Awatar użytkownika
Erykz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1235
Rejestracja: pt lip 06, 2007 12:02 pm

śr lis 28, 2007 3:33 pm

Wolałbym Sindalar. Jeżeli ten pomysł wypali to będzie to wielki sukces. Wspomnisz moje słowa...
 
Alpha-Omega
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 271
Rejestracja: śr kwie 25, 2007 8:11 am

śr lis 28, 2007 5:45 pm

A zatem decyzja podjęta: Waterdeep!

Dobra, teraz weźmy trochiem innych rzeczy.

Czy umiejętności, które podałem wystarczą?

Alchemia - do tworzenia ognia alchemicznego, jakichś płynów i mikstur
czaroznawstwo; - do rozpoznawania rzuconego czaru
jezdziectwo; - do sprawnego posługiwania się koniem, przez co mniej się traci energię na konne podróże. I do turniejów.
jubilerstwo; - do obróbki klejnotów i tworzenia jakichś świecidełek> Lub skomplikowanych kondensatorów do magii.
koncentracja; - do skupienia przy rzucaniu zaklęć.
medycyna; - do niemagicznego leczenia i bardziej skomplikowanego (np. przyszycie palca]
metalurgia; - do wytopu metali
kradziez_kieszonkowa; - jak sama nazwa wskazuje
otwieranie_zamkow; - jak sama nazwa wskazuje
platnerstwo; - do wykuwania broni
plywanie; - chyba nie do końca potrzebne
skradanie_sie; - do ukrywania się przed innymi, do obrabywania gildii kupieckich i magazynów itd.
ukrywanie_sie; do ukrywania się przed innymi, do obrabywania gildii kupieckich i magazynów itd.
wiedza_tajemna; - dla dowiedzenia się czegoś o potworze/przedmiocie/zjawisku
wiedza_religia; - dla dowiedzenia się czegoś o objawionym efekcie, starożytnym świętym symbolu itp.
wiedza_natura; - dla dowiedzenia się czegoś o roślinie/zjawisku
wspinaczka; - w sumie nie wiem po co
wycena; - do uzyskiwania lepszych cen w handlu
zbrojmistrzostwo; - do wykuwania uzbrojenia
zielarstwo; - do wytwarzania eliksirów, sadzenia ziół, suszenia ziół itd.
zdolnosci_przywodcze; - nieco bardziej zaawansowana rzecz, do kierowania Strażą Miejską, do posiadania własnego giermka... Chyba że pozostać z tym jako atutem

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości