Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Merlin wszech
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 193
Rejestracja: czw maja 04, 2006 1:07 pm

Absurdia

ndz gru 09, 2007 3:05 pm

Absurdia - Świat pełen absurdów, błędów, przeciwieństw i sprzeczności…

Powstanie
Istnieje wiele teorii jak zaistniał - jednak najprawdopodobniej po prostu powstał z błędów które swoją przesadą nie miały prawa się ukazać nawet na planach Astralnym czy też Odległej Dziedzinie. Z tego powodu roi się w niej od wynaturzeń oraz skrajnych potęg żywiołów, konstruktów, nekromancji i energii. Nawet potężne postacie mogą w każdej chwili tajemniczo zniknąć - istnieją tu obszary tworzące czary nie mające prawa zaistnieć nigdzie indziej, rzeczywistość jest tu bez przerwy samoistnie naginana a całość dzieli się na niezliczone pseudoplany - czasami wystarczy jeden błędny krok i trzeba wybierać czy odgryźć sobie nogę, czy też skonać z głodu. Zdarzało się nawet że czas się zatrzymywał - a po jego wznowieniu wiele przedmiotów oraz postaci zmieniła swoje miejsce oraz właściwości, oprócz tego w tym świecie przeróżne ottwory przy pomocy magii zostawały w stanie uśpienia przez tysiące lat, by po powstaniu siać chaos i zniszczenie w całych społecznościach pobliskich ras. Istnieją wreszcie spokojniejsze obszary, gdzie absurdy życia codziennego znacznie rzadziej dają się odczuć na skórze występujących tam istot.

Religia
Ze względu na niezliczone połączenia Absurdii istnieje ogromna liczba bóstw, z tego wiec powodu nalezy założyć że funkcjonują tam wszelkie potęgi z innych światów, pod warunkiem że nie naruszają siłą równowagi, lub wymagają specjalnych zasad do wprowadzenia.
Tak więc w Absurdii jako patrona można wybrać wszystkie bóstwa z Faerunu z następującymi różnicami:
-Lolth zastępuje Kargoth

Gracze
Absurdia jest jednocześnie wyzwaniem i błachostką - zależnie od potrzeb. Ciągłe zmiany mechaniki pozwalają pokonać bohaterom największe monstra, lecz zazwyczaj źle kończy się to dla tych drugich.

Mechanika Absurdii
Absurdia swoją złożonością zaprzecza całej ogólnopojętej logice. Niezwykle trudno przewidzieć tu cokolwiek, nie istnieje więc tu zbyt wiele czarów wieszczenia, co tym samym wyklucza możliwość wyboru specjalizacji Wieszcza, a wszelkie rzuty kośćmi są nieraz zakłócane.

Wszystkie przypadki niestandardowej pisowni, gramatyki czy interpunkcji uznaje się niniejszym za zamierzone i winny być traktowane jako dowcipy.
Ostatnio zmieniony sob maja 10, 2008 2:37 pm przez Merlin wszech, łącznie zmieniany 12 razy.
 
Awatar użytkownika
Merlin wszech
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 193
Rejestracja: czw maja 04, 2006 1:07 pm

ndz gru 09, 2007 3:06 pm

Dodatki:

Absurdalny potwór:
Starro
Obrazek
Drobne wynaturzenie (pozaplanarne, wodne)
Kostka Wytrzymałości: 1/8k8+1 (2 pw)
Inicjatywa: +5
Szybkość: 3 m (2 pola), pływanie 12 m
Klasa Pancerza: 25 (+4 rozmiar, +6 naturalny, +5 Zr), dotyk 14, nieprzygotowany 20
Bazowy atak/zwarcie: +0/-12
Atak: macka +9 wręcz (1k2)
Całkowity atak: 5 macki +9 wręcz
Przestrzeń/zasięg: 75 cm/0 cm
Specjalne ataki: poprawione łapanie, wszczepienie
Specjalne cechy: widzenie w ciemnościach 18 m, zimnowodne
Rzuty obronne: Wytr +1, Ref +5, Wola +4
Atrybuty: S 10, Zr 21, Bd 12, Int 9, Rzt 9, Cha 9
Umiejętności: Nasłuchiwanie +2, Pływanie +3*, Skakanie +4, Spostrzegawczość +4, Ukrywanie się +13*
Atuty: Czujność, Finezja w broni (macki)

Środowisko: wody w klimacie umiarkowanym
Występowanie: pojedynczo lub ławica (2-8]
Skala Wyzwania: 2
Skarb: -
Charakter: zawsze neutralny
Rozwój: -

Nagle z sadzawki wyskakuje w waszym kierunku istota o wyglądzie rozgwiazdy, z wielkim wodnistym, karmazynowym okiem w centrum ciała.

W głębinach podziemi gdzie nie ma wiele wody, a tym bardziej życia, istnieją istoty które pragną jedynie powrócić do swojego rodzinnego wymiaru. Wyglądem przypominają dużą rozgwiazdę, ale w przeciwieństwie do niej, po środku posiadają duże, jarzące się na czerwono oko, a ich gumowata skóra potrafi niczym u ośmiornicy dostosować swój kolor do otoczenia.
walka
Starro najczęściej przez dłuższy czas przyglądaja się przeciwnikowi, i jeśli już zdecyduje się na atak, skacze w kierunku głowy ofiary starając wszczepić w nią macki by uzyskać wiedzę niezbędną do powrotu na swój pseudoplan.
Doskonalsze łapanie (zw): Starro, aby użyć tej zdolności, musi trafić atakiem macką stworzenie o jego kategorii rozmiaru lub mniejsze. Następnie może próbować rozpocząć zwarcie w akcji darmowej, nie prowokując okazyjnego ataku. Jeśli wygra, uzyska trzymanie i wszczepi mackę w głowę przeciwnika. Starro może też złapać stworzenie rozmiaru małego, a nawet większego, jeżeli tylko da radę dosięgnąć jego głowy. Stwór, który rozpoczyna swą turę mając wszczepioną choć jedną mackę, może spróbować wszczepić pozostałe w jednym teście zwarcia lub Wyzwalania się. Niemniej starro zyskuje premię z okoliczności +2 za każdą mackę wszczepioną na początku tury przeciwnika.
Wszczepienie (zw): Starro który na początku swej akcji ma wszczepione wszystkie pięć macek i który wykona udany test zwarcia, automatycznie zyskuje kontrolę nad ciałem i umysłem nieszczęśnika, na ten czas starro zyskuje wspomnienia, premię ze Zręczności i z odbicia kontrolowanej istoty. Ta moc nie przydaje się w starciu z konstruktami, nieumarłymi, roślinami, śluzami i żywiołakami. Starro nie zyskuje również pełnej kontroli nad przeciwnikami o wielu głowach, takich jak ettiny czy hydry. Jedynym sposobem na odzyskanie kontroli nad ciałem ofiary jest śmierć lub dobrowolne odczepienie stwora.
Zimnowodne (zw): Starro to stworzenie wodne, ale może nieskończenie długo przebywać na lądzie.
Umiejętności: Starro otrzymuje premię rasową +4 do Ukrywania się, która rośnie do +8 w jego środowisku naturalnym. Posiada premię rasową +8 do wszelkich testów Pływania wykonywanych w związku z specjalną akcją lub uniknięciem niebezpieczeństwa. Zawsze ma też prawo w teście tej umiejętności wziąć 10, nawet jeśli coś go rozprasza lub mu zagraża. Pływając, może wykonać akcję biegu, pod warunkiem, że porusza się w prostej linii.

W przygotowaniu:

Nowe bóstwa:

Khargoth
Pośrednie bóstwo
Symbol:
Plan ojczysty:
Charakter: chaotyczny zły
Dziedzina:
Wyznawcy: drowy
Charakter kleru: CZ, PZ, NZ
Domeny: chaos, drowy, iluzja, magia, pająk, śmierć, zło, zniszczenie
Ulubiona broń:

Sarthek
Pośrednie bóstwo
Symbol:
Plan ojczysty:
Charakter: chaotyczny zły
Dziedzina:
Wyznawcy: minotaury
Charakter kleru: CZ, PZ, NZ, N
Domeny: chaos, ogień, wojna, zło
Ulubiona broń:


Walki Potworów
Ogłoszenie walki potworów
O walkach potworów decyduje zazwyczaj lokalny mistrz areny, jeśli jednak takiego nie ma, o zasadach decyduje wystawiający który rzucił wyzwanie. Jeśli tego nie zrobi, może to zrobić jego przeciwnik. Odmowa wystawienia potwora jest równoznaczna z przyznaniem się do jego słabości (cokolwiek by to miało znaczyć).
Klub Walk Potworów (SW )
zwierzęta:
psy, koguty, chowance, zwierzęcy towarzysze, magiczne bestie, konstrukty

-rozmiar maksymalnie mały
-Nieinteligentne
-bez ekwipunku
-bez magii

Gry: Rodeo, kości, rzut monetą, siłowanie na ręce, poszukiwacz złota, szachy, kółko i krzyżyk
Ostatnio zmieniony czw paź 23, 2008 4:55 pm przez Merlin wszech, łącznie zmieniany 30 razy.
 
Awatar użytkownika
Raven (TS)
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 614
Rejestracja: śr mar 15, 2006 12:15 pm

ndz gru 09, 2007 4:20 pm

Plan Skończonej Głupoty - ciekawa praca autorstwa TORa
 
Awatar użytkownika
Merlin wszech
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 193
Rejestracja: czw maja 04, 2006 1:07 pm

ndz gru 09, 2007 4:33 pm

Ja zamierzam to potraktować "odrobinę" poważniej :razz: - to znaczy tak by np. rzeczy mogłyby mieć odmienne statystyki od tego na co wyglądają. Nie wprowadzałbym tu więc np. kaczek, blondynek i głuptaków :razz: . Bardziej pasowałyby tu natomiast np. potwory wzięte dosłownie z kreskówek itp.
Opisuję tu z resztą Świat, a co za tym idzie głównie zasady i "plan materialny"- podczas gdy "Plan Skończonej Głupoty" jest jedynie humorystycznym dodatkiem.
Ostatnio zmieniony pt gru 28, 2007 1:05 pm przez Merlin wszech, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Freeeze
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 268
Rejestracja: wt lis 27, 2007 4:33 pm

ndz gru 09, 2007 5:16 pm

Byłoby fajnie, gdybyś powiedział coś więcej lub zademonstrował jakiś twór z Absurdii, by można było stwierdzić coś więcej...
 
Awatar użytkownika
iron_master
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2815
Rejestracja: czw paź 20, 2005 7:56 pm

pn gru 17, 2007 3:20 pm

Mało.

Przedstawiłeś zarys pomysłu na jakiś plan - fajnie, tylko niewiele o tym można powiedzieć. Jakieś miejsce gdzie panuje absurd, tylko tyle mogę z opisu wywnioskować.
Pomysł jak pomysł. Możliwe, że da się go ciekawie rozwinąć. Można też źle, to już od Ciebie zależy.

Czekam na więcej.

Aha, błędy jakoś nie są dowcipne, chociaż ja może się nie znam.

Życzę powodzenia w kontynuowaniu pracy.

Przy okazji - nie pisz dwóch postów pod sobą, nawet jeśli ma być to "zarezerwowane" na rozwinięcie. Posty można edytować, pierwszy również ;-)
 
Awatar użytkownika
Radnon
Szef działu
Szef działu
Posty: 4282
Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:35 pm

pn gru 17, 2007 7:00 pm

Czekałem jak projekt nabierze nieco konktetniejszych ram, ale wygląda na to, że prace stanęły w miejscu. W związku z tym pozwolę sobie na kilka słów komentarza.

Pierwsza rzecz jaka rzuca się w oczy to oczywiście mała ilość materiału jaki dostajemy. Jest niby jakiś zarys, krótki opis oraz wspomnienie o zmianach w mechanice (niestety bez jakichkolwiek konkretów). W efekcie sprawia to, że nie do końca wiemy czym jest lub ma być Twoja praca. Podobnie jeśli chcemy ocenić sam zarys dochodzimy do wniosku, że brakuje konkretnej myśli przewodniej, tak jakby autor nie do końca mógł się zdecydować co chce stworzyć. Całość sprawia wrażenie dość chaotycznej mieszanki komizmu rodem z Planu Nieskończonej Głupoty i dość poważnej zmienności Limbo. Efekt niestety nie jest ani śmieszny, ani specjalnie ciekawy. To jest właściwie główny zarzut wobec tego projektu.

Podsumowując w chwili obecnej mamy zarys pracy, która nie rokuje zbyt dobrych nadziei. Sprawdza się tutaj stare powiedzenie, że orginalne mieszanki nie zawsze są dobre.
 
Awatar użytkownika
Merlin wszech
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 193
Rejestracja: czw maja 04, 2006 1:07 pm

wt sty 29, 2008 10:01 pm

Z powodu "Konkurs(iku)" i innych nie miałem ostatnio czasu, postaram się to jednak nadrobić (na komentarze odpowiadam od końca).
Radnon pisze:
Czekałem jak projekt nabierze nieco konktetniejszych ram, ale wygląda na to, że prace stanęły w miejscu. W związku z tym pozwolę sobie na kilka słów komentarza.

Pierwsza rzecz jaka rzuca się w oczy to oczywiście mała ilość materiału jaki dostajemy. Jest niby jakiś zarys, krótki opis oraz wspomnienie o zmianach w mechanice (niestety bez jakichkolwiek konkretów). W efekcie sprawia to, że nie do końca wiemy czym jest lub ma być Twoja praca. Podobnie jeśli chcemy ocenić sam zarys dochodzimy do wniosku, że brakuje konkretnej myśli przewodniej, tak jakby autor nie do końca mógł się zdecydować co chce stworzyć. Całość sprawia wrażenie dość chaotycznej mieszanki komizmu rodem z Planu Nieskończonej Głupoty i dość poważnej zmienności Limbo. Efekt niestety nie jest ani śmieszny, ani specjalnie ciekawy. To jest właściwie główny zarzut wobec tego projektu.

Podsumowując w chwili obecnej mamy zarys pracy, która nie rokuje zbyt dobrych nadziei. Sprawdza się tutaj stare powiedzenie, że orginalne mieszanki nie zawsze są dobre.

Temat zamierzam rozwijać, ale powoli, generalnie chodziło mi o świat z zwykłymi statystykami, w niezbyt poważnej atmosferze - miało by tu być potwory powstałe z nieprzewidywalności pewnych obszarów, czyli głównie wynaturzenia, zmiennokształtni itp. posiadające dziwaczne zdolności, oraz np. o wyglądzie który mógłby wywołać o bohaterów śmiech (na czym mogli by stracić). Po prostu o ile w Beszamelu wszystko jest zmieniane na potrzeby jedzenia - tu poprawki i dodatki miały być modyfikowane w oparciu na błędach, jednocześnie zachowując powagę w zagrożeniach.
iron_master pisze:
Przedstawiłeś zarys pomysłu na jakiś plan - fajnie, tylko niewiele o tym można powiedzieć. Jakieś miejsce gdzie panuje absurd, tylko tyle mogę z opisu wywnioskować.
Pomysł jak pomysł. Możliwe, że da się go ciekawie rozwinąć. Można też źle, to już od Ciebie zależy.

Aha, błędy jakoś nie są dowcipne, chociaż ja może się nie znam.

Przy okazji - nie pisz dwóch postów pod sobą, nawet jeśli ma być to "zarezerwowane" na rozwinięcie. Posty można edytować, pierwszy również

W sumie to nie jest pomysł na "plan", błędy nie zawsze muszą tu być dowcipne, i wiem o edytowaniu postów - niespecjalnie spieszę się z rozwijaniem wątku, no i dla tego "wziąłem" tylko jeden - mimo wszystko nie chciałem zaśmiecać forum dodatkami między komentarzami, ale w końcu i tak go pewnie zapełnię.
Freeeze pisze:
Byłoby fajnie, gdybyś powiedział coś więcej lub zademonstrował jakiś twór z Absurdii, by można było stwierdzić coś więcej...

Dodałem "coś więcej" powyżej, a mój "absurdalny" twór dodałem w drugim poście - wiem że uzyskał okropną ocenę, ale po poprawkach (przynajmniej mi) nie wydaje się taki zły. Muszę przyznać że trochę przesadziłem dodając przy wysyłaniu fragment dotyczący "Absurdii", ale widzę że przynajmniej zrobiło to mu reklamę :wink: .
 
Awatar użytkownika
Agnostos
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2259
Rejestracja: śr paź 05, 2005 9:47 pm

śr sty 30, 2008 3:15 pm

To ja może skomentuję potworka, który ma parę mechanicznych absurdów.

Inicjatywa: +15
Chyba +5.

Bazowy atak/zwarcie: +0/-5
Zwarcie -12.

Atak: macka +11 wręcz (1k2)
+9
Rzuty obronne: Wytr+0, Ref+5, Wola+4
Wytr +1, Wola +1

Umiejętności to już w ogóle są z kosmosu (wiem o premiach rasowych). Stwór ma do dyspozycji 4 punkty umiejętności.

Zimnowodne (zw): Illste oddycha przez skórę dzięki czemu może nieskończenie długo przebywać w wodzie, jak i poza nią.
Ziemnowodne. Chyba, że ma mieć coś wspólnego z "zimną wodą". Poza tym nie widze związku między oddychaniem skórą a środowiskiem życia.

W świat się nie wczytywałem, ale jeśli już tworzysz jakieś teasery, które miałyby do niego zachęcić i zainteresować (a takiego stworka można chyba tylko w takiej kategorii traktować) to niech to chociaż nie będą mechaniczne buble. Bo sam pomysł stworka jako takiego jest nienajgorszy, tylko wykonanie do kompleksowej poprawki.
 
Awatar użytkownika
Cubuk
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 844
Rejestracja: pt maja 25, 2007 2:31 pm

pt lut 01, 2008 2:54 pm

Nie podoba mi się. Pomysł IMO całkiem niezły, ale jego wykonanie leży na całej linii.

rzeczywistość jest tu bez przerwy samoistnie naginana

A czy postacie mogą samowolnie tą rzeczywistość naginać?

I jak wygląda ten świat? Czy jest to bezkształtna masa zlepiona z Chaosu, gdzie nic nie jest na swoim miejscu? Zajeżdża mi to Limbo. I jak można żyć na tym świecie, bo wspomniałeś coś o społecznościach. Czy każdy może tam się jakoś osiedliść? Co z bogami? Czy mają wpływ na Absurdię? Dopracuj to i owo, a może wyjdzie coś ciekawego.

Pozdrawiam
 
Awatar użytkownika
Merlin wszech
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 193
Rejestracja: czw maja 04, 2006 1:07 pm

pt mar 21, 2008 8:21 pm

Agnostos - Dzięki za pomoc, rzczeywiście zostawiłem trochę błędów, ale rzuty obronne ze względu na typ istota otrzymywuje premie, których w nawet w podręcznikach dokładnie się nie objaśnia.

Cubuk pisze:
A czy postacie mogą samowolnie tą rzeczywistość naginać?

Tak, wpływ postaci jest normalny.
Cubuk pisze:
I jak wygląda ten świat? Czy jest to bezkształtna masa zlepiona z Chaosu, gdzie nic nie jest na swoim miejscu? Zajeżdża mi to Limbo. I jak można żyć na tym świecie, bo wspomniałeś coś o społecznościach. Czy każdy może tam się jakoś osiedliść? Co z bogami? Czy mają wpływ na Absurdię? Dopracuj to i owo, a może wyjdzie coś ciekawego.

Świat wygląda względnie normalnie, choć od "zwykłego" odróżnia go ogrom różnorodności, a także nieprzewidywalne zjawiska, które jednak nie występują zbyt często. Świat ogółem ma więcej wspólnego z Odległą Dziedziną niż z Limbo, a pierwszy post był wstępem, do którego zamierzam z czasem dodawać nowe fragmenty np. o bogach, mimo wszystko początek daje chyba trochę wyobrażeń.
Aktualizacja: Zmieniłem gruntownie "illste" dodając obrazek i poprawiając opis, mechanikę oraz nazwę.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości