Zrodzony z fantastyki

 
piecia997
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: wt wrz 25, 2007 4:40 pm

Murghom i okolice

czw sty 03, 2008 9:25 pm

Prowadzę właśnie kampanię, której znaczna część rozgrywać ma się w Murghomie, krainie leżącej na skraju Faerunu (konkretniej w Ustann i Port Ghaast). Najgorsze jest jednak to, że o tym terenie niewiele jest informacji w ZK:OŚ czy gdziekolwiek indziej. Jeśli ktoś z was wie coś więcej o tym dawnym królestwie lub ma jakieś ciekawe pomysły, to czekam na odpowiedź.
 
Awatar użytkownika
Radnon
Szef działu
Szef działu
Posty: 4465
Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:35 pm

czw sty 03, 2008 10:07 pm

Niestety Murghom nigdy zbyt dobrego oficjalnego opisu się nie doczekał. W sumie najwięcej informacji jest w FRCS. Ze starszych materiałów przydatne mogą się okazać The Horde Boxed Set i Forgotten Realms Atlas. Trudno mi jednak powiedzieć co tam można znaleźć dokładnie.

Z rzeczy nieoficjalnych mogę Ci polecić tekst z tej strony, jest to w miarę dokładny opis królestwa i jego najważniejszych lokacji (plus typowe informacje o historii, społeczeństwie, kulturze itp.). Całość wygląda na przygotowaną całkiem solidnie a patrząc na źródła można domniemywać, że przynajmniej część informacji jest kanoniczna.
 
Awatar użytkownika
amnezjusz
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1634
Rejestracja: pn sie 15, 2005 9:33 pm

czw sty 03, 2008 10:20 pm

Co nieco zawsze się znajdzie. Polecam The Horde 9dostepne za darmo tutaj gdzie dość dokładnie przedstawione są całe Nieakończone Pustkowia (w tym Murghom).

Podam ci tu skrawek informacji (z racji braku czasu) o Porcie Ghaast:

Port Ghaast.

Jedno z ważniejszych (o ile nie najważniejsze) miasto w Murghom, które w zasadzie jest jednym wielkim barakiem zarządzanym przez starego (baaardzo starego) Tharmakkasa IV, człowieka który do dziś przeżywa porażkę Murghom z Sempharem sprzed kilkunastu lat. Nie interesuje go sytuacja w jego krainie i tylko obsesyjnie fortyfikuje swoje miasto opłacając przy okazji rzesze najemników by ci działali na niekorzyść Semphar. Dziś Port jest militarnym klejnotem 'królestwa'.

Armia najemników (których zwykle w poblizu miasta stacjonuje około 4000) jest nielubiana przez mieszkańców miasta, których denerwuje to, że ta 'armia' spędza więcej czasu na zabawie niż konkretnej obronie miasta i okolic. Sam port dzieli się na trzy części - Wielkie Baraki zamieszkane przez najemników; dzielnice zwykłych mieszkańców oraz oddzieloną od reszty dzielnicę bogaczy. W chwili obecnmej najeminkom przewodzi Umar Patrycjusz, człek silny i inteligentny, którego denerwuje to w jaki sposób traktowani są jego ludzie a także to, że ich pracodawcą jest głupiec (którego być może w przyszłości obali).

To podstawowe informacje, których lekkie rozszerzenie znajdziesz w podanym przez mnie podręczniku.
 
piecia997
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: wt wrz 25, 2007 4:40 pm

pt sty 04, 2008 5:27 pm

Wielkie dzięki za pomoc. Mam nadzieję, że w 4 edycji twórcy opiszą wiekszą część świata niż do tej pory, a nie będą skupiać się znowu tylko na samym Faerunie.
 
Awatar użytkownika
Radnon
Szef działu
Szef działu
Posty: 4465
Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:35 pm

pt sty 04, 2008 5:49 pm

Właściwie to tylko 3 edycja miała skłonność do skupiania się na Torilu. Druga daje nam szerokie pole manewru tworząc dokładnie opisane settingi Maztiki czy Kara-Tur. Mało prawdopodobne aby 4 edycja zdołała to w jakikolwiek sposób przebić.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości