Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Knoely
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 338
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 10:01 pm

Łamanie nóg, czyli Zapaśnik.

sob sty 05, 2008 9:39 pm

[jeśli topic o tym już wystąpił to przepraszam, jednak search nic nie dał]

Chciałbym zapytać się innych graczy Siódemki co sądzą o wyżej wymienonym skillu. W obecnym stanie, jest on chyba najpotężniejszym martial skillem... Jakikolwiek główny przeciwnik, jeśli nie walczy ze zgrają popleczników, nie ma żadnych szans z bohaterem dopóki sam nie ma Grappla na 3... Bo jak można przebić rzutem 3k3 rzut 6k3? (zakładając oczywiście że wróg ma Brawn na 3, co może się też nie zdarzyć, a bohater walczący wręcz raczej rzadko NIE ma Brawna na 3) Nie wiem - jestem nowym graczem w 7th, może nie dostrzegam jeszcze potęgi na przykład active defense'a (którym i tak przeciwnik ma raczej małe szanse się wybronić, jeśli je w ogóle ma bo możemy mieć pierwsi akcję w rundzie, a nie wiadomo czy stać go na poświęcenie dwóch kości akcji żeby z niej skorzystać), ale tak czy siak - skill wydaje się być mocno broken.
Poza tym jeszcze wspomniane już w temacie łamanie kończyn... Jeśli tylko nie uznajemy tego JEDYNIE za dramatic wound'a, to jakie szanse na uniknięcie kolejnych zwarć i złamanych kończyn ma przeciwnik z połamaną nogą, który nawet nie może wstać z ziemi? U nas jak na razie Wrestle jest skillem zabronionym przez MG, z tej prostej przyczyny, że odbiera calusieńki dramatyzm każdej walce 1 na 1, lub ogólnie drużynie przeciwko jednemu przeciwnikowi (ludzkiemu, oczywiście).
Więc pytam - co Wy sądzicie o Zapaśnictwie w 7th Sea i czy korzystacie z niego na sesji?

(do ewentualnych odpowiadających - proszę o niepodawanie sytuacji w stylu "jesteś 200 m od przeciwnika z 30 muszkietami pod ręką i zanim dobiegniesz to zrobi z Ciebie kotlet mielony". Zrobienie porządnego zapaśnika (3 Grapple, 3 Break) kosztuje zaledwie... 14 HP z tego co pamiętam? więc wzięcie sobie za 5 HP też wymaksowanego strzelania z broni palnej nie jest wielkim problemem. Dodatkowo - zapaśnik zwykle ma jak najwyższą wartość Footwork, więc strzelający (jeśli nie ma 3 Finesse i 2/3 Attack (Firearms)) też może mieć mały problem)

Z góry dzięki za odpowiedzi.

K~
Ostatnio zmieniony ndz sty 06, 2008 8:19 pm przez Knoely, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
WieszKto
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 268
Rejestracja: sob cze 11, 2005 11:32 pm

ndz sty 06, 2008 6:17 pm

Szczerze powiem - nie wiem. Na szczęście na razie nikt nie bawił się w zapasy więc nie mam tego problemu. Mimo to u mnie gracze są strasznie potężni już na samym początku gry - tak dobrali skille że rzadko co przechodzi im przez pasywną a przez aktywną to już w ogóle nic więc nawet atak muszkieterów co najwyżej może ich zadrasnąć. :( W twoim pytanieu jednak brzmi chyba odpowiedź - jedyne rozwiązanie to łotr z poplecznikami albo taka sceneria walki b y gracz nie korzystał z tej umiejętności. Swoją drogą po co skill którego nie wykorzystywać... Czy u Ciebie także występuje problem z mechaniką z nietykalnymi bohaterami zaraz po stworzeniu postaci?

Pozdrawiam - miło że jednak ktoś tu zagląda.
 
Awatar użytkownika
Knoely
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 338
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 10:01 pm

ndz sty 06, 2008 8:18 pm

Jeśli mnie pamięć nie myli, to pasywną na początku gry można mieć tylko 20 (5+5*wartość Knacka defensywnego, który bazowo można tylko do 3 rozwinąć), więc chyba jakikolwiek nie-sześciopak powinien być w stanie trafić herosa O.o A oddział muszkieterów w żadnym wypadku na sześciopak nie pasuje. Szczególnie że nie sądzę że wszyscy wypakowali Footwork na 3, bo Parry przecież nie działa na broń palną. Więc, jeśli gracie 100% zgodnie z zasadami, to raczej nie widzę możliwości na zrobienie postaci 'nietykalnymi' na początku gry jeśli nie są Eiseńskimi arystokratami z pancerzem z Dracheneisen.

Co do dwóch sposobów - pierwszy był już przemyślany - czy nie uważasz, że rzucenie się na (załóżmy) 3 bohaterów w 10 osób jest jakby... nie w stylu płaszcza i szpady? Przecież w większości książek/filmów jest jakaś finałowa walka Xvs.1 (w każdym razie bohaterowie walczą z jednym przeciwnikiem, lub walka 1vs1 odbywa się w środku szalejącej dookoła bitwy). Sceneria... Żeby nie można było wykorzystać tej umiejętności, to walka musiałaby się odbywać w przestrzeni z BARDZO ograniczoną swobodą ruchów (kładka nad przepaścią, bocianie gniazdo w czasie sztormu, coś w te klimaty) a mimo wszystko dość ciężko umiejscawiać KAŻDĄ ważniejszą walkę w takim otoczeniu.
A co na przykład z szermierczymi pojedynkami? Jeden Grapple, połamanie podstawowej ręki i po wszystkim...

K~
 
Awatar użytkownika
Faviela
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 962
Rejestracja: pn paź 29, 2007 8:22 am

ndz sty 06, 2008 10:23 pm

Zwróć uwagę, że ST wzrasta o 10, a z tego co tu czytam, to wnioskuję, że nie chodziło o stworzenie mega skilla, tylko możliwość automatycznej Poważnej Rany. Ponadto to biegłość zaawansowana, więc kropki kosztują. Wyciśnięcie ST 30-40 na jakichś 3 kościach to naprawdę niezły sukces i uważam że godny "nagrody" w postaci nadłamania przeciwnika :)

Knoely pisze:
3 bohaterów w 10 osób jest jakby... nie w stylu płaszcza i szpady?


przeciwnie!!! To jest 7th Sea! Ty piracisz, piracisz, piracisz! nawet w podręczniku drabów nazwana "mięsem armatnim"! ganiasz, tłuczesz kilku, biegniesz dalej, po drodze znowu parę łbów. Hop na żyrandol i "niechcący" depczesz conieco w locie. Komuś w łeb i masz konia. Jadą za tobą? Ha! Czas na elementy walki połączone z utrzymywaniem się w siodle... Ten system jest awanturniczy :3

Pozatym opis Zapaśnika:

Choć uznawane zwykle za rozrywkę gminu, zapasy mają również zastosowanie praktyczne. (...)


łamanie rąk i nóg na pewno zdarzało się na takich "rozrywkach"


Knoely pisze:
Żeby nie można było wykorzystać tej umiejętności,


A niech korzysta, gorzej jak się nie uda :wink:


Knoely pisze:
A co na przykład z szermierczymi pojedynkami? Jeden Grapple, połamanie podstawowej ręki i po wszystkim...


Jakby mój gracz tak potraktował Szermierza w czasie pojedynku, to równałoby się to z utratą honoru, śmiercią towarzyską, minimum 2 punktowym Nemesis albo czymś w tym stylu ._.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości