Zrodzony z fantastyki

  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 11
 
Awatar użytkownika
M.S.
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3035
Rejestracja: sob gru 24, 2005 7:42 pm

czw maja 24, 2007 5:02 pm

Sangster pisze:
Ale pozostaje kwestia, jakie umiejętności/atuty/atrybuty ma mieć taka osoba.


Z doświadczenia wiem, że takie rzeczy u szeregowych BN rzadko się przydają. A jak komuś tego potrzebuje,to nich zrobi kilka statystyk przeciętnych mieszkańców danej okolicy.
 
Awatar użytkownika
Sierak
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2296
Rejestracja: pt maja 11, 2007 4:07 pm

pt maja 25, 2007 12:03 pm

W Dungeons Master's Guide są przykładowe statystyki postaci w klasach podstawowych z PH na poziomach od 1 do 20. Mieszkańcy miasta to zazwyczaj fachowcy, plebejusze ewentualnie zbrojni.
 
Jarlaxle
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: wt maja 22, 2007 12:55 pm

pt maja 25, 2007 12:31 pm

Ok, dzięki za odpowiedzi :D
A co możecie powiedzieć o grze z jednym graczem? Chciałbym poznać wasze opinie, ponieważ mieszkam w strasznym zatyłku, a nie wiem czy opłaca się zaczynać grę tylko z jedną osobą
 
Awatar użytkownika
M.S.
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3035
Rejestracja: sob gru 24, 2005 7:42 pm

pt maja 25, 2007 4:05 pm

Jarlaxle pisze:
A co możecie powiedzieć o grze z jednym graczem? Chciałbym poznać wasze opinie, ponieważ mieszkam w strasznym zatyłku, a nie wiem czy opłaca się zaczynać grę tylko z jedną osobą


Jeżeli uważasz, że ta jedna osoba nadaje się do gry, to czemu nie? Co prawda nie mogę się podzielić z Tobą wrażeniami praktyczymi z takiej sesji, gdyż najmniej liczna drużana, jaką prowadziłem, liczyła 2 osoby, ale nie widze powodu, aby brak większej ilości graczy mógłby być przeszkową w zorganizowaniu dobrej sesji. :)
 
Awatar użytkownika
iron_master
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2815
Rejestracja: czw paź 20, 2005 7:56 pm

pt maja 25, 2007 4:23 pm

Był chyba gdzieś taki temat, poszukaj. Prowadziłem takie sesje, całkiem ciekawe, szczególnie dobre kiedy w gre wchodzi specyficzne zadanie np. misja złodziejska. Pozwala całkowicie skupić się na grze i graczu.
 
Awatar użytkownika
Elkhwind
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 53
Rejestracja: pn lut 26, 2007 7:51 pm

pt maja 25, 2007 4:27 pm

Mi zdarzyło się grać jedynie z dwoma osobami. Ale rzeczywiście, jak nie ma z kim pograć, to dobry przykład podał iron_master. MG może również stworzyć własną postać (BN), która by łaziła w drużynie z bohaterem gracza.
 
Jarlaxle
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: wt maja 22, 2007 12:55 pm

pt maja 25, 2007 9:41 pm

Ok, dzięki
Jutro podzielę się z Wami wrażeniami z sesji bo mamy zamiar zacząć :spoko:
 
Jarlaxle
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: wt maja 22, 2007 12:55 pm

sob cze 02, 2007 10:08 pm

Witajcie ponownie.
Sesja była, nie powiem, naprawdę ciekawa. Zrobiłem porządany klimat, tj. graliśmy w piwnicy przy około 30 świecach, z odpowiednią muzyką, a że gracz zwiedzał lochy, było naprawdę "mrocznie" :wink:
Jak już wspomniałem wcześniej, gram z jedną osobą. I wcale nie żałuję, że nie mam więcej graczy. Może dlatego, że nigdy nie grałem z większą ilością... Pozwala mi to maksymalnie skupić się na graczu i ogólnie, na kreowaniu świata pod jego postać.
Gryzie mnie tylko to, że za żadne skarby nie chce zrezygnować ze swojego Boga, a poważnie myślałem o Koronie Rogów. No, ale okaże sięw przyszłości :D
Pozdrawiam[/i]
 
Nekro/Ice666
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: pn cze 18, 2007 8:53 am

wt cze 19, 2007 1:01 pm

Cześć!
Jestem świeży jak bułeczka o 07:00 rano i mam jedno pytanie. ale zaczne od wstępu. Kupiłem se z kolegom "gre przygodową" i (jak tylko znajdziemy jeszcze 3 graczy) niedługo przejdziemy aż do 2 poziomu z tą sesją zawartą w zestawie. Ale i tak trzeba będzie kupić podręczniki źródłowe. A więc oto moje pytanko:

Lepiej kupić v.3.0 czy v3.5.

Doradźcie please.
 
Awatar użytkownika
Kymil Nimesin
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1267
Rejestracja: wt maja 02, 2006 10:20 am

wt cze 19, 2007 1:21 pm

Proponuję zajrzeć tutaj - http://forum.polter.pl/1-vt792.html?start=0

I moje skromne zdanie - edycja 3.5 jest o wiele lepsza. Poza tym nie opłaca się już inwestować w ''trójkę''.
 
Awatar użytkownika
iron_master
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2815
Rejestracja: czw paź 20, 2005 7:56 pm

wt cze 19, 2007 3:20 pm

Ja tylko dodam, że warto przeczytać ostatnie 4 strony tematu zalinkowanego przez Kymila. Z dwóch powodów, są one aktualniejsze (temat był założony w 2004 a od tego czasu trochę się zmieniło ;)) i z oszczędności czasu.
I również polecam 3,5 jest o wiele lepsza (zasady) i żywa.
 
Mrukker
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: pt maja 04, 2007 11:37 am

sob cze 23, 2007 8:45 am

JA mam takie pytanie
Kto porusza potworami
 
Awatar użytkownika
Grobsol
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: sob lut 18, 2006 12:00 pm

sob cze 23, 2007 8:51 am

Mrukker pisze:
JA mam takie pytanie
Kto porusza potworami

Mistrz Gry, tak jak wszystkim co nie jest postacią gracza.
 
Awatar użytkownika
romeoix
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 49
Rejestracja: pn maja 21, 2007 10:53 am

pt sie 17, 2007 12:09 pm

Hej

Dopiero co zaczyna grac w D&D. I mam pytanko - jak mam naliczać PD graczom? Bo się nie spotkałem w podręczniku podstawowym z tym zagadnieniem.

Czyli ile mam naliczyć za zabicie kogoś/czegoś a ile za ciekawą akcję itp.?
 
Awatar użytkownika
Qball
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 643
Rejestracja: śr lis 02, 2005 11:43 pm

pt sie 17, 2007 12:11 pm

Zasady obliczania PD za potwory i istoty wg. SW znajdziesz w Przewodniku Mistrza Podziemi (w skrócie PMG). Tam są tabele.

Za "ciekawe akcje" i odgrywanie - wedle własnego zdrowego osądu.

Pozdrawiam
 
Awatar użytkownika
iron_master
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2815
Rejestracja: czw paź 20, 2005 7:56 pm

pt sie 17, 2007 1:12 pm

Dodam jeszcze, że w Dragonlance: Opis Świata są zasady przyznawania PD za odgrywanie i nietypowe akcje. Ja czasami na szybko stosuę też taki trik (poziom trudności: PD:
Łatwe: Poziom BG/Drużyny x 50
Średnie: Poziom BG/Drużyny x 100
Trudne: Poziom BG/Drużyny x 150
Wyjątkowo trudne (zazwyczaj mało kto przeżywa): Poziom BG/Drużyny x 300
 
Awatar użytkownika
Ważka
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 130
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 8:22 pm

śr paź 17, 2007 10:47 pm

romeoix
Zakładając, że gracie jeszcze w tą grę przygodową (czyli wasze postacie są na poziomach 1-3) to jeśli chcesz obliczyć PD za kobolda, to masz tam na takiej małej tekturowej karteczce w statystykach coś takiego jak SW. Porównaj SW z tym co zaraz napiszę i tyle daj postaci za pokonanie stwora

SW -- PD
5 = 1800
3 = 900
2 = 600
1 = 300
1/2 = 150
1/3 = 100
1/4 = 75

Oczywiście uzyskane PD dzielisz na liczbę graczy, którzy brali udział w walce i każdy dostanie po kawałeczku.

Mam nadzieję, że to pomoże :wink:
 
stefanek12
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 32
Rejestracja: czw paź 18, 2007 6:05 pm

czw paź 18, 2007 6:18 pm

To mój pierwszy post

Kończę przygotowania i z kolegami nie długo będziemy mieli 1. sesję. Mam pytanie. Koledzy wybrali sobie Aasimira i diabelstwo. Te rasy w notkach mają informację, że ze względu na to, że są to lepsze rasy to maja modyfikator pd +1 czy jakoś tak. o co chodzi?? Wydaje mi się, że potrzebują więcej PD żeby awansować na kolejny lvl, ale jak to się oblicza
 
Awatar użytkownika
Finrod Aldaron
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 54
Rejestracja: sob lip 07, 2007 9:30 pm

czw paź 18, 2007 9:17 pm

Witamy na Forum! Tak, jeśli postacie mają modyfikator poziomu +1 to zaczynają one z 1000 PD i jeśli chcą awansować na następny poziom w swojej klasie muszą zdobyć 3000 PD. Dalej już powinne one (postacie) zdobyć kolejno 6000 PD itd. Na 20 poziom potrzebują po 210 000 PD. Efektywny poziom postaci, czyli ten za który zdobywa ona punkty doświadczenia wynosi także +1 np. wojownik aasimar na 3 poziomie zdobywa PD jakby był na 4. Pozdrawiam.
 
Awatar użytkownika
Cubuk
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 844
Rejestracja: pt maja 25, 2007 2:31 pm

pt paź 19, 2007 3:38 pm

Na początku Księgi Planów (jeśli takową posiadasz), masz to dokładnie opisane. Pozdrawiam i witam na forum. :wink:
 
stefanek12
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 32
Rejestracja: czw paź 18, 2007 6:05 pm

pt lis 09, 2007 5:46 pm

kolejne pytanie. Czym się różni zwierzęca empatia od porozumienia ze zwierzętami?
 
Awatar użytkownika
hisori
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 148
Rejestracja: sob lip 28, 2007 8:16 pm

sob lis 10, 2007 7:35 pm

Jezeli chodzi Ci o umiejętność i czar to właśnie taka ze to jest umiejętność a to jest czar, poza tym porozumienie pozwala wlasnie porozumieć się ze zwierzętami a empatia zmienić ich nastawienie do siebie.
 
Zamaskowany Muchador
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 65
Rejestracja: wt paź 16, 2007 6:57 pm

ndz lis 11, 2007 3:20 pm

Porozumiewanie się ze zwierzętami to umiejętność, która pozwala przekazać jakąś informację zwierzęciu, bez wpływu na jego zdanie, zwierzęca empatia pozwala na to, że na np. wchodzisz do jaskini, bo na dworze zimno, a musisz gdzieś się przespać w nocy, a w środku dwa wilki. Kiedy one przymierzają sie do ataku, ty wyjmujesz mięsko, rzucasz na zwierzęcą empatię (ale mechanicznie zabrzmiało xD ) i albo wezmą to mięso i pozwolą ci spać z nimi, co zazwyczaj zobowiązuje cię do dania następnej porcji z samego rana, albo po prostu cię rozszarpią i zjedzą mięso, oba, to co miałeś w ręce i to co miałeś na sobie :P
 
grlt
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 26
Rejestracja: pn sty 07, 2008 12:53 pm

pn sty 07, 2008 4:12 pm

Witam wszystkich :)
Jako że to mój pierwszy post tutaj, przedstawie sie krotko i opisze swoją sytuację zanim poprosze o pomoc i rady.
Nie jestem zupelnie zielony w RPG [tylko troche] gralem wczesniej w Exalteda i WoDa [nieduzo], niestety nasza 4-osobowa paczka rozpadla sie [MG i jeden z graczy wyjechali na stale] tak wiec zostalo nas dwoje. Poniewaz na Gwiazdke dostalem podrecznik FR:OŚ, poczulem sie niejako wyznaczony na przyszlego MG :wink: [tak wiem, zaczelismy od tylka strony z tym podrecznikiem :razz: ] Do tej pory z D&D mialem kontakt tylko komputerowy [BG 1&2 + nwn1] lecz myslalem ze troche mi to pomoze, jednak lektura tego forum i podrecznika uswiadomila mi ze gry te sa jak to mowicie niekanoniczne. Dalsza lektura uswiadomila mi takze ze koniecznie potrzebuje DMG [za kilka dni kupie sobie] oraz... no wlasnie...

Pierwsze pytanie: Poniewaz zamierzamy grac tylko w FR, czy nie lepiej zamiast core Player Guide kupic Player guide to Fearun? I tak samo postapic z Monster Book? [tzn monster of fearun zamiast ksiegi potworow?]

Jak juz wczesniej zaznaczylem na razie jest nas 2 osoby [chociaz bardzo licze ze niedlugo skusze kolejne 2] I od razu rodzi to kolejne problemy. Sesja 2-osobowa [w tym jeden MG ;) ] jest dla mnie dziwna sytuacją, zamierzam sie jednak ratowac wprowadzeniem BN kierowanego przeze mnie do "druzyny" [wielkie slowo jak na dwie osoby ;) ]

Czy macie jakies doswiadczenia w takich [1 BG +1 BN] zagrywkach? Czego unikac, na co zwracac uwage, o czym pamietac? itp...

Dlaczego nie poczekam na tych nastepnych 2 graczy? Poniewaz oni sa zupelnie zieloni w RPG [nie liczac komputerowych]. Jako poczatkujacy MG troche sie boje ich zrazic moim nieudolnym prowadzeniem, a tak to po kilku sesjach moze sie juz troche doucze co i kiedy sie rzuca 8)
Po za tym musialbym na nich czekac ok miesiaca z grą [to straszne slowo "sesja" ma kilka znaczen :cry: ]
Mimo wszystko kolejny raz zapytuje czy nie lepiej jednak zagryzc zeby i poczekac na nich uczac sie zasad...

A propo zasad: Poniewaz w D&D jeszcze nie gralismy przewiduje niezle jajka na poczatku z mechaniką. Prawie na pewno o czyms uda nam sie zapomniec, a kilku testow zrezygnujemy celowo [rzuty na upadanie, plywanie, itp? Kto to wymyslil? :wink: ] Jednak to kolejne pytanie do medrcow z Forum: Z jakich rzutow zrezygnowac mi NIE wolno? [tzn wiem ze wszystko mi wolno ale co mi odradzacie]. A z czego polecacie zrezygnowac na starcie?
Chcialem wprowadzic auto krytyka przy 20 i wywalic rzuty akrobatyczne [plywanie padanie itd] Co do magii to jeszcze sie zastanawiam, to samo z pancerzami, ale chyba zostawie jak jest [nie zeby mi sie podobalo ale nie mam pomyslu na nic lepszego - mniej skomplikowanego ale nie przepakowanego]

Chcialbym najpierw zrobic kilka sesyjek "skirmish": zadnej prawie fabuly tylko kilka rund walki i exploracji podziemii zeby przecwiczyc mechanike.
Takie turlanie dla wprawy. I znowu a propo turlania: Jakich i ilu kosci potrzebuje? Mam 2 k10, 1k20 i kilka k6 :) Potrzebuje jeszcze chyba k8 i k4? Po jednej starczy? Czego jescze mi trzeba? k12? Dokupic jesszcze k10/k20?

Skoro juz o kupowaniu mowa: czytajac forum dowiedzialem sie o 4th edycji... czy to oznacza ze lepiej nie kupowac podrecznikow do 3.5 tylko poczekac jak wydadza 4 w polsce? Kiedy to moze byc? I czy ktos wie czy zostanie w polsce wydane "unaproachable east" ? na razie mam pozyczone UE po ang.

Dobra teraz samo najwazniejsze: Moj gracz, przewertowal FR:OŚ i koniecznie chce grac kobietą, elfem[dowolny podtyp poza drowem, w zadnym razie polelf], zaklinaczem. Podsunelo mi to myśl o Aglarondzie [dlatego pozyczylem UE 8) ] Poniewaz to nasza pierwsza sesja dogadalismy sie ze troche [tylko ciutke] pomieszam mu w postaci. tzn bedzie ona starelfem, wychowanym od niemowlaka posrod lesnych elfow w YuriWood [moj gracz w ogole nie wie ze takie cos jak starElfy istnieją, zamierzam jej zrobic niespodzianke w okolicy 4-5th levelu ;) ] Teraz pytanie: Czy moge jej dac cechy rasowe starelfa [+2 cha - 2 int, extraplannar, otherwordly touch] zamiast elfa lesnego i jednoczesnie zachowac atuty elfa lesnego? Mialoby to niezle uzasadnienie fabularne [od malego chowana w plemieniu elfow lesnych] A moze polaczyc jakos te atuty?

I skoro o atutach: Boje sie ze nie uda mi sie zbalansowac na poczatku spotkan [zwlaszcza ze zaklinacz na 1 lev nie jest najodporniejsza postacią] chcialbym wiec jakos wzmocnic BG. Kilka dodatkowych atutow, podpartych fabularnie [lesnik, lesny wspinacz, szczescie bohaterow, silny duchem, lowca wrogow[gnolle] i moze jeszcze artysta.[i moze jeszcze urodzony czarownik ale watpie] I to wszystko dla postaci na 1 lev... Czy nie przesadzam w trosce o BG? Nie wyrosnie mi z tego jakis PowerGamer?

Dobra dalej... BG chce czcic Selune albo Silvanusa, elfi panteon traktuje "z buta" [bo: "za trudne do wymowienia" :razz: ] Czy ma to sens fabularny? [kobieta, elf, zaklinacz z Puszczy Yuri]

Ok skoro chce grac zaklinaczem to czy musimy nabyc "Magie Fearunu"?

Poczatkowo planuje przygode dungeon crawla [nie mialem pomyslu na start wiec standart nr19 pt "ludzie z twojej wioski gina bez wiesci"] ktory ma przerodzic sie w kamapanie pt "poznaj swoje dziedzictwo". W skrocie: ludzie z jej plemienia gina bez wiesci, udaje jej sie cudem uniknac ich losu, trafia ich sladem do tajemniczych ruin ktorych pelno pod Puszcza Yuri, tam prawie ginie i ratuje ja BN [polelf, tropiciel 3 lev/master of yuriwood 3 lev - prestige class z UE] razem z trudem udaje im sie pokonac stojacego za tym wszystkim nilshai [kolejny potwor z UE] ktory lapal mentalnych niewolnikow dla siebie i sprowadzal ich potem do swojego planu. Potem trafi jakos do Sildeyuir [moze z zaskoczenia dissmisal'em?], pozna swoje dziedzictwo [duza luka w fabule na razie] na koniec pozna Simbul i zostanie jej czlowiekem do zadan specjalnych. W tym miejscu BG powinna miec okolo 7-9 levelu.
Czy to wszystko powyzej ma sens?? :wink:

ok i skoro mowa o Simbul: gdzie mozna znalezc jej lepszy opis niz w UE? W ktorych ksiazkach sie pojawiala? Musze sie doksztalcic zanim ja wprowadze :help:

wow, ale mi w sumie duzy post wyszedl :D Mam nadzieje ze nikt nie usnal przy czytaniu oraz licze na jakies odpowiedzi i pomocne rady :)
 
Awatar użytkownika
Wędrowycz
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 261
Rejestracja: ndz lis 18, 2007 4:16 pm

pn sty 07, 2008 5:30 pm

Pierwsze pytanie: Poniewaz zamierzamy grac tylko w FR, czy nie lepiej zamiast core Player Guide kupic Player guide to Fearun? I tak samo postapic z Monster Book? [tzn monster of fearun zamiast ksiegi potworow?]


Witam.

Ja może odpowiem Ci na pierwsze pytanie.
Kupienie Player guide to Fearun, gdy nie masz zwykłego Player Guide jest bezsensem. Zwykły PG opisuje podstawowe zasady całej gry (walki, poruszanie się) pomaga w stworzeniu postaci (umiejętności, atuty, czary, klasy podstawowe) i ogólnie jest niezbędny (no chyba, że będziesz używał SRD). Faeruński PG jest świetny jako dodatek do podstawki, ale nie zamiast niej. Tak samo jest z Księgą Potworów (pomimo szerzącej się tezy, jakoby Księga Potworów była nie potrzebna). Tyle z mojej strony
 
Awatar użytkownika
Bel esprit
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 281
Rejestracja: czw sty 11, 2007 6:14 pm

pn sty 07, 2008 6:01 pm

Widzę, że wiesz, czego chcesz, grlt.

Czy macie jakies doswiadczenia w takich [1 BG +1 BN] zagrywkach? Czego unikac, na co zwracac uwage, o czym pamietac? itp...


Przede wszystkim, pamiętaj, że jesteś MG, nie graczem. Twój BN, choćby był i dla Ciebie wymarzoną postacią, nie może podejmować decyzji i musi być postacią drugoplanową, ustępującą BG, co nie znaczy, że mniej wyrazistą. Nie może być takiej sytuacji:

MGKorytarz rozwidla się.
BGIdźmy w lewo!
MG/BNEeee... nie, lepiej w prawo... czuję, że z lewej jest pułapka...


Z jakich rzutow zrezygnowac mi NIE wolno? [tzn wiem ze wszystko mi wolno ale co mi odradzacie]. A z czego polecacie zrezygnowac na starcie?
Chcialem wprowadzic auto krytyka przy 20 i wywalic rzuty akrobatyczne [plywanie padanie itd] Co do magii to jeszcze sie zastanawiam, to samo z pancerzami, ale chyba zostawie jak jest [nie zeby mi sie podobalo ale nie mam pomyslu na nic lepszego - mniej skomplikowanego ale nie przepakowanego]


Jeżeli dopiero zaczynasz swoją "przygodę" z D&D, to radzę Ci, nie zmieniaj za dużo. Może zrezygnuj na początku z okazyjnych ataków, upadania i takich, bo to może zniechęcić Twojego gracza (i Ciebie). Nie zmieniaj takich podstaw, jak atak, magia czy rzuty obronne. Może nie wypalić.

Co do kości: potrzebne są k4, k6, k8, k10, k12, i przede wszystkim k20. k100 opcjonalnie.

czytajac forum dowiedzialem sie o 4th edycji... czy to oznacza ze lepiej nie kupowac podrecznikow do 3.5 tylko poczekac jak wydadza 4 w polsce?


Czwarta edycja dopiero będzie się ukazywać tam, na zgniłym Zachodzie... radzę Ci, nie czekaj na nią. A już na pewno nie czekaj na jej tłumaczenie.

Czy moge jej dac cechy rasowe starelfa [+2 cha - 2 int, extraplannar, otherwordly touch] zamiast elfa lesnego i jednoczesnie zachowac atuty elfa lesnego? Mialoby to niezle uzasadnienie fabularne [od malego chowana w plemieniu elfow lesnych] A moze polaczyc jakos te atuty?


Och tak, to jest nawet wspomniane w Podręczniku Mistrza Podziemi (jeśli nie masz, to nie zaczynaj bez niego). Na przykład człowiek wychowany wśród krasnoludów może mieć niektóre krasnoludzkie atuty, oczywiście w granicach rozsądku. Jeżeli na przykład jakiś atut wynika z budowy ciała krasnoluda, oczywiste jest, że człowiek nie może go mieć. Inaczej jest np. z premiami do ataku względem niektórych stworzeń.

Ok skoro chce grac zaklinaczem to czy musimy nabyc "Magie Fearunu"?


Nie, to nie jest w żadnym względzie potrzebne. Dodaje tylko kilka nowych czarów, klas prestiżowych i atutów. Takie tam. Jak masz za dużo pieniędzy, to kup (ja kupiłem :D)

BG chce czcic Selune albo Silvanusa, elfi panteon traktuje "z buta" [bo: "za trudne do wymowienia" Razz ] Czy ma to sens fabularny? [kobieta, elf, zaklinacz z Puszczy Yuri]


Oczywiście, że ma. W końcu ktoś te bóstwa musi czcić, chociaż wskazana jest raczej Selune (bogini księżyca i, jeśli się uprzeć, od biedy magii) niż Silvanus (bóg lasów i natury, preferowany przez druidów i tropicieli). To zależy też od charakteru tej Twojej panienki.

Poczatkowo planuje przygode dungeon crawla [nie mialem pomyslu na start wiec standart nr19 pt "ludzie z twojej wioski gina bez wiesci"] ktory ma przerodzic sie w kamapanie pt "poznaj swoje dziedzictwo". W skrocie: ludzie z jej plemienia gina bez wiesci, udaje jej sie cudem uniknac ich losu, trafia ich sladem do tajemniczych ruin ktorych pelno pod Puszcza Yuri, tam prawie ginie i ratuje ja BN [polelf, tropiciel 3 lev/master of yuriwood 3 lev - prestige class z UE] razem z trudem udaje im sie pokonac stojacego za tym wszystkim nilshai [kolejny potwor z UE] ktory lapal mentalnych niewolnikow dla siebie i sprowadzal ich potem do swojego planu. Potem trafi jakos do Sildeyuir [moze z zaskoczenia dissmisal'em?], pozna swoje dziedzictwo [duza luka w fabule na razie] na koniec pozna Simbul i zostanie jej czlowiekem do zadan specjalnych. W tym miejscu BG powinna miec okolo 7-9 levelu.
Czy to wszystko powyzej ma sens??


Jeżeli będzie odpowiadało Tobie i Twojemu graczowi, to ma sens. Najważniejsze, żeby Wam odpowiadało.

ok i skoro mowa o Simbul: gdzie mozna znalezc jej lepszy opis niz w UE? W ktorych ksiazkach sie pojawiala? Musze sie doksztalcic zanim ja wprowadze


Jest jej opis w Podręczniku Przygód Epickich... ale lepszego niż w OŚ:ZK nie znajdziesz. Możesz co najwyżej poczytać trochę książek z jej udziałem.

Mam nadzieję, że okazałem się choć trochę pomocny. Pozdrawiam.
 
Awatar użytkownika
Basior
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 269
Rejestracja: ndz maja 06, 2007 6:38 pm

pn sty 07, 2008 8:58 pm

Pierwsze pytanie: Poniewaz zamierzamy grac tylko w FR, czy nie lepiej zamiast core Player Guide kupic Player guide to Fearun? I tak samo postapic z Monster Book? [tzn monster of fearun zamiast ksiegi potworow?]

Lepiej kup Podr. Gracza, Przewodnik Mistrza i normalna Księgę Potworów.

Czy macie jakies doswiadczenia w takich [1 BG +1 BN] zagrywkach? Czego unikac, na co zwracac uwage, o czym pamietac? itp...

Wydaje mi się, że nic szczególnego, tylko, że gracz musi ciągle coś robic/nad czymś mysleć. Tak więc przygotuj materiały zawczasu, żebyś nie szukał. Mój gracz się do tego przyzwyczaił, że zawsze czegoś szukam, ale moje materiały mają jakieś 10cm wysokości.

Na początku nie baw się mechanika i nowymi rasami, bo coś schrzanisz i gracz będzie półbogiem latał.

Właściwie na początku nie usuwaj żadnych testów. W którymś systemie (Warhammmer?) było tak, że nie przykładano wagi do testów, ale to jest D&D... Wątpię, żeby twój gracz pływał kiedyś ze zbroja płytową, albo w niej upadał. Lepiej zdaj sie na Panią Losu.

Skirmish
Tylko postaraj się nie zniechęcić gracza.

Gracz na 1lvl zaklinaczem nie poradzi sobie. Wiem prowadziłem. Możesz dać jakiegoś stałego BN, ale czy aby na pewno tyle umiejętności i talentu w odgrywaniu :P Kiedyś był temat o tym.

Co do wyrównywania skali wyzwania, to taka tabelka jest :P

I taka rada (zgredów z mojej przepakowanej paki) "Przestudiuj dogłębnie księgi wieczyste, a prawdziwym Mistrzem się staniesz". Tak kazali mi to napisać...

wow, ale mi w sumie duzy post wyszedl Very Happy Mam nadzieje ze nikt nie usnal przy czytaniu oraz licze na jakies odpowiedzi i pomocne rady

Przynajmniej wiadomo czego chcesz :)

PS. Przez was nie nauczę się na fizykę...
 
grlt
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 26
Rejestracja: pn sty 07, 2008 12:53 pm

wt sty 08, 2008 1:00 am

Ho, ho, ile konkretnych odpowiedzi :D Bardzo dziekuje :)
Ale ja znowu mam jeszcze kilka pytanek... :oops: :help:

Wędrowycz pisze:
Kupienie Player guide to Fearun, gdy nie masz zwykłego Player Guide jest bezsensem. Zwykły PG opisuje podstawowe zasady całej gry (walki, poruszanie się) pomaga w stworzeniu postaci (umiejętności, atuty, czary, klasy podstawowe) i ogólnie jest niezbędny (no chyba, że będziesz używał SRD). Faeruński PG jest świetny jako dodatek do podstawki, ale nie zamiast niej. Tak samo jest z Księgą Potworów (pomimo szerzącej się tezy, jakoby Księga Potworów była nie potrzebna). Tyle z mojej strony

Basior pisze:
Lepiej kup Podr. Gracza, Przewodnik Mistrza i normalna Księgę Potworów.

Bel esprit pisze:

Och tak, to jest nawet wspomniane w Podręczniku Mistrza Podziemi (jeśli nie masz, to nie zaczynaj bez niego).

Czyli pełna zgoda w tym punkcie... Przejrzałem dziś w Empiku PMP i Ksiege Potworow... niestety nigdzie nie bylo odfoliowanego PG :evil:
PMP kupie na 100% i nie zaczne bez niego, PG też, pytanie tylko jak szybko... ja chce wiecej kasy :cry:
Czy jest cos zlego w korzystaniu z SRD?? Czy SRD wystarczy na kilka pierwszych sesji?

Bel esprit pisze:
Co do kości: potrzebne są k4, k6, k8, k10, k12, i przede wszystkim k20. k100 opcjonalnie.

Po ile sztuk danej kosci??

Bel esprit pisze:
Jest jej opis w Podręczniku Przygód Epickich... ale lepszego niż w OŚ:ZK nie znajdziesz. Możesz co najwyżej poczytać trochę książek z jej udziałem.

Jakie to ksiazki? Dane mechaniczne juz mam [wlasnie z FR:OS], ale jesli mam ja wprowadzic to potrzebuje przeciez jej charakteru, sposobu wyslawiania sie i jej zachowań.

Basior pisze:

Na początku nie baw się mechanika i nowymi rasami, bo coś schrzanisz i gracz będzie półbogiem latał.


Dokladnie tego sie obawiam :( no nic pomysle co z tym zrobic :(
Basior pisze:
Właściwie na początku nie usuwaj żadnych testów. W którymś systemie (Warhammmer?) było tak, że nie przykładano wagi do testów, ale to jest D&D... Wątpię, żeby twój gracz pływał kiedyś ze zbroja płytową, albo w niej upadał. Lepiej zdaj sie na Panią Losu.

Szczerze mowiac to chcialem zdac sie na storytelling a mechanike wprowadzac stopniowo... ale chyba jednak od razu dam prawie cala mechanike bez zmian...

Basior pisze:
Skirmish
Tylko postaraj się nie zniechęcić gracza.

Gracz na 1lvl zaklinaczem nie poradzi sobie. Wiem prowadziłem.

Te skirmishe mialy byc raczej wlasnie jakimis wojami, tropicielami, wlasnie zeby mi BG nie ginal za latwo, tylko po to zebym ja sie dowiedzial jak nie zabic BG za latwo, a BG zeby zobaczyl jak wyglada walka, wykrywanie pulapek, szukanie skarbow i ukrywanie sie przed potworkami. i zebym mogl pocwiczyc opisywanie :razz:
A poniewaz samotny zakl 1lvl nie jest za mocny, stad wlasnie moj pomysl by dac mu na poczatek we wlasciwej kampani kilka atutów obronnych[szczescie bohaterow, dyscyplina, itp] wiecej.

Basior pisze:
Możesz dać jakiegoś stałego BN, ale czy aby na pewno tyle umiejętności i talentu w odgrywaniu :P Kiedyś był temat o tym.

Poszukam. BN bedzie dosc staly, chyba ze talentu braknie :(
Bel esprit pisze:
Przede wszystkim, pamiętaj, że jesteś MG, nie graczem. Twój BN, choćby był i dla Ciebie wymarzoną postacią, nie może podejmować decyzji i musi być postacią drugoplanową, ustępującą BG, co nie znaczy, że mniej wyrazistą

Wlasnie chcialem mojego BN wykorzystac glownie do tego zeby bylo potem kogo ratowac [pchajac przy okazji akcje w wlasciwe tory]. Postaram sie byc raczej pomocnikiem bohatera niz bohaterem :wink:

Basior pisze:
Co do wyrównywania skali wyzwania, to taka tabelka jest :P

niech zgadne... w DMG albo w PG? :?
Basior pisze:
I taka rada (zgredów z mojej przepakowanej paki) "Przestudiuj dogłębnie księgi wieczyste, a prawdziwym Mistrzem się staniesz". Tak kazali mi to napisać...

Azaliż zaiste ksiegi wieczyste studiować muszę, za nic mając cechy wrodzone? Czyż mistrz prawdziwy ino swoimi przymiotami, jezykiem gibkim i pomyslunkiem bystrym nie potrafi sam z najgorszej przygody wyjsc calo?
Czyli czy mozna "żywcować", czy lepiej sobie wszystko[mapy, potworki, BNów, dialogi, opisy, itp] przygotować i tylko wyciagąć w razie potrzeby? I odwracając pytanie: czy można "żywcowania" uniknąć? Czy jest to wykonalne aby tak poprowadzić BG żeby wszystko poszlo zgodnie z planem [i fabułą] wymyślonym przez MG?

I na koniec ostatnie pytanko: Umiejetnosci. Czy jesli BG podróżuje sporo po jakiejs krainie [dajmy Sembia], zrobi tam kilka bardziej skomplikowanych questow, naslucha sie przy okazji o historii kraju i o jego polityce, to czy ma prawo powiekszyc/wpisac sobie: wiedza(Sembia)?
Czyli czy gracz moze zyskiwac umiejetnosci poza awansami jesli ma to uzasadnienie fabularne?


Raz jeszcze dziekuje za rzeczowe odpowiedzi! :)

Basior pisze:
PS. Przez was nie nauczę się na fizykę...

A ja mam jutro kolokwium z XML-a :( i zamiast sie uczyc tez tu siedze :(
 
Anonim_1

wt sty 08, 2008 6:35 am

grlt pisze:
Czy jest cos zlego w korzystaniu z SRD?? Czy SRD wystarczy na kilka pierwszych sesji?

Jak najbardziej, choć pewne braki (np. brak informacji na temat awansu postaci na kolejne poziomy) sugeruje zaopatrzenie się w PG, choć na dobrą sprawę sam PMP powinien wystarczyć.
 
grlt
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 26
Rejestracja: pn sty 07, 2008 12:53 pm

wt sty 08, 2008 2:38 pm

ShadEnc pisze:
grlt pisze:
Czy jest cos zlego w korzystaniu z SRD?? Czy SRD wystarczy na kilka pierwszych sesji?

Jak najbardziej, choć pewne braki (np. brak informacji na temat awansu postaci na kolejne poziomy) sugeruje zaopatrzenie się w PG, choć na dobrą sprawę sam PMP powinien wystarczyć.


No dobra, to inaczej postawie pytanie:
Czego w SRD nie ma? Przegladałem go już dość dokładnie i odniosłem wrażenie że jest tam sporo... w klasach jest chyba tabelka pokazująca rozwój postaci w miarę awansu :?
Jeśli dobrze zrozumiałem to taki zaklinacz podczas awansu z 1lvl na 2lvl zyska po 1 czarze[dowolnie wybranym przez siebie] na poziomach 0 i 1, bedzie mogl rzucic czary 0{zerowego} poziomu raz wiecej na dzien, dostanie k4+mod(BD) PW, otrzyma też 2 + modyfikator z Int. punktów wytrzymałości a jego rzut obronny na wole zwieksza sie o 1. i dostaje bazowa premie ataku +1. Dobrze zrozumiałem?? :help:
ps. czy mi sie zdaje czy zaklinacz nie moze dostac ZADNEGO atutu podczas całej swojej kariery? :?

ShadEnc pisze:
Wg PG powinnieneś mieć: jedną lub dwie k4, cztery lub więcej k6, jedną k8, dwie k10, jedną 1k12 i jedną k20. Ja polecam podwoić jeszcze tą ilość, bo wychodze z założenia, że kostek nigdy za wiele, zwłaszcza jak gracze nie mają własnych.

Dzieki :) Jutro chyba wreszcie kupie :mrgreen: nawet nie wiedzialem ze w takim duzym miescie jak Łódź mogą być takie problemy z kupnem kosci wielosciennych :(
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 11

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości