Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Floater
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 406
Rejestracja: czw kwie 20, 2006 7:27 am

[Star Wars d6] - przygody Floatertronu

pn sty 07, 2008 2:48 pm

Link do notki wprowadzającej:
http://forum.polter.pl/viewtopic.php?p=849301#849301


Zasady:
Hulaj dusza: Możecie być kim tylko zechcecie. Możecie dokładać własne historie. Formalnie system to SW d6, ale mechanika nie jest najważniejsza: jeśli nie znacie systemu napiszcie mi tylko, co Wasza postać umie, kim jest. Potrzebne charakterystyki napisze wtedy sam, kiedy będzie potrzeba.

Liczba graczy: aż powiem „dość”....
Częstotliwość notkowania: nie rzadziej niż raz w tygodniu, ale mogę prowadzić jedne postaci pod nieobecność innych.
Czas trwania sesji: do znudzenia, lub do rozwiązania ukrytego questa.

Dostępne rasy:
Rodianin, Nautolan, Quaren, Człowiek, Twi’Lek, Wookie, Kel Dor oraz dowolne wymyślone, które zyskają wcześniej moją akceptację.

Postać wchodząca niech pojawia się po pierwsze w wątku, a następnie można mi dosłać na PW info, które ma zostać tajne (np. część powiązań, celów, wrogów, przyjaciół etc.).

Dobrze, żebyście wymyślali postać również w trakcie – nie wszystko na raz.
Dobrze, żeby nie była zbyt powerna, bo ją ocenzuruję :)
Nie dopuszczam do grania Jedi, choć postać może być Force Sensitive i posiadać 3 Force Powersy.
 
Awatar użytkownika
Venomus
Z-ca szefa działu
Z-ca szefa działu
Posty: 358
Rejestracja: czw sie 11, 2005 10:29 pm

pn sty 07, 2008 6:55 pm

Ekhem, rozumiem, że w takim wypadku Sith tez odpada? :razz:
Padawan chociaż?
 
Awatar użytkownika
Floater
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 406
Rejestracja: czw kwie 20, 2006 7:27 am

pn sty 07, 2008 7:14 pm

Dobrze rozumiesz...

Można sobie jednakowoż wybrać Force Sensitiveness i 3 Force Powersy... Niemniej to jest d6 i dla takich postaci każdy zły uczynek to DSP, których można mieć maksymalnie 5, a prawdopodobieństwo dociągnięcia do 5u zanim CSM pochłonie, jest nikłe...


_______________________
A tutaj Najczęściej Zadawane Pytania:

1. Co to jest za świat ?
Star Warsy d6. Kanon F :) (jak Floater)

2. Co mam zrobić, żeby się dopisać do sesji ?
Wymyśleć postać, która nawiązuje w jakikolwiek sposób do sytuacji przedstawionej (może np. tylko ją obserwuje) i znajduje sie obecnie w miescie Ytongwami-Mniamniam. Postać może być dowolnej rasy wymienionej powyżej.

3. Czy muszę znać realia Star Wars, żeby zagrać ?
Nie - aby wpasować się z pierwszą notką, weź pod uwagę to, co juz było napisane i wyobraź sobie, że to Ziemia za 300 lat. Resztę realiów poznasz w trakcie gry. Gdy masz szczegółowe pytania - zadaj przez PW.

4. Czy musze znać system SW d6 ?
Nie - w temacie systemu uzyskasz podczas rozgrywki pomoc Mistrza Gry, czyli moją. Skup się na fabularnej stronie postaci.

5. Jak mam stworzyć postac, skoro nie znam systemu ?
Musisz stworzyć tylko jej fabularną stronę... Kim jest, czym się zajmuje, co robi w mieście (wizyta u ciotki, busines trip, misja szpiegowska, praca w charakterze strażnika) - whatever. Następnie, kiedy napiszesz jakie chciałbys mieć mocne storny swojej postaci, sam dopiszę w odpowiednim momencie statystyki dla niej i uwzględnię to.

6. Jaką rasą mam grać, skoro nie znam ras Star Wars ?
Człowiekiem :)

7. Czy muszę tworzyć takie cholernie rozbudowane opisy ?
Nie. Gracze mogą ale nie muszą barwnie opisywać poczynań swoich postaci. Nie jest to "zakazane", ale nie jest też wymagane. Preferowane bedą raczej krótkie notki opisujące co postać robi lub co ma zamiar zrobić, jeżeli skutek działań jest niepewny. Nawet pierwsza notka, wprowadzająca postać może być taka.

8. Mimo wszystko nie wiem jak zacząć...

Napisz cokolwiek... Na przykład:
Królik Bugs szedł ulicą pośród tłumu rozbawionych przechodniów. Nagle w jedno z jego czujnych, wyłowiło z ulicznego gwaru dziwny szmer od czasu do czasu przecinany ostrymi pstryknięciami. Potrącany przez przechodniów stał i nasłuchiwał chwilę. "Zupełnie jakby rój Pązli maszerował po ulicy" pomyślał Bugs i zacząl przeciskać się w kierunku, z którego dobiegał go dziwaczny dźwięk.

9. Ja muszę sobie postać przemyśleć
Dobra, tylko żeby Ci broda nie urosła przy tym... To jest w zasadzie opowiadanie otwarte i tak można do tego podejść, tyle, że opisujemy tylko jedną postać na raz. Ale jak się znudzi, można ją "zaparkować" i przerzucić sie na inną. (Temat został umieszczony w sesjach, bo docelowo ma się sesją stać).


Chociaż zamiast królika oczywiście lepiej podstawić jakąś inną rasę, ale jak jeszcze 30u czytelników temat obejrzy i sobie pójdzie, to się wkurze i zacznę grać sam ze sobą :)
 
Awatar użytkownika
Darklighter
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1600
Rejestracja: wt lut 08, 2005 8:02 pm

pt sty 11, 2008 4:19 pm

Można sobie jednakowoż wybrać Force Sensitiveness i 3 Force Powersy...


3 Force Powers? A nie chodzi o 3 Force Skills? ;)

Które to d6? Pierwsze? Bo jeśli tak, to o Force Powers chyba nie ma się co martwić ;).
 
Awatar użytkownika
Venomus
Z-ca szefa działu
Z-ca szefa działu
Posty: 358
Rejestracja: czw sie 11, 2005 10:29 pm

pt sty 11, 2008 4:50 pm

Hm, czyli osoba z tymi force powers i sensitiveness to jakby koleś który trochę czuję moc ale nie został przeszkolony w jej używaniu tak?

I pytanko...jaki timeline? Czasy republiki/imperium/nowa era jedi/ inne?
 
Awatar użytkownika
Floater
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 406
Rejestracja: czw kwie 20, 2006 7:27 am

pt sty 11, 2008 4:51 pm

Darklighter:

To jest Revised&Expanded... Do wyboru masz 3 Force Powersy, a Force Skille "będą Ci dodane". Chyba, że sam chcesz ustawić sobie Force Skille.

Masz wówczas 3 podbicia: pierwsze do 1D i pozostałe +1, czyli możesz mieć albo 1D, 1D, 1D we wszystkich trzech, albo 1D+1 , 1D w dwóch, albo 1D+2 w jednym Force Skillu.

Venomus:
Hm, czyli osoba z tymi force powers i sensitiveness to jakby koleś który trochę czuję moc ale nie został przeszkolony w jej używaniu tak?

Tak.

I pytanko...jaki timeline? Czasy republiki/imperium/nowa era jedi/ inne?


Co do timeline'u to niechże to pozostanie tajemnicą :)
W polityce zorientujecie się z czasem, po konkretnych zdarzeniach - nie odnoście się na razie do "ogólnej polityki"...
 
Awatar użytkownika
Darklighter
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1600
Rejestracja: wt lut 08, 2005 8:02 pm

pn sty 14, 2008 10:10 am

Masz wówczas 3 podbicia: pierwsze do 1D i pozostałe +1, czyli możesz mieć albo 1D, 1D, 1D we wszystkich trzech, albo 1D+1 , 1D w dwóch, albo 1D+2 w jednym Force Skillu.


No tak, do Lightsaber Combat to raczej się nie przyda - za dużo minusów, a i szansa na aktywację niska.

Czy granie droidami jest dopuszczone. Jeśli tak, to jakimi modelami?
 
Awatar użytkownika
Floater
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 406
Rejestracja: czw kwie 20, 2006 7:27 am

pn sty 14, 2008 12:29 pm

Granie droidami jest dopuszczone po akceptacji przeze mnie modelu droida.

Przygotowując taki model należy zwrócić uwagę przede wszytskim na to, żeby nie był "przepakowany", zwłaszcza pod względem siły rażenia (chociaż spokojnie może być to droid "walczący") oraz na to, aby miał jakąś możliwość komunikacji z nieinformatyczną częścią świata gry :)
 
Nikolaj
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 97
Rejestracja: pt mar 16, 2007 1:50 pm

pn sty 14, 2008 3:34 pm

Ja bym chciał zagrać, ale nie znam mechaniki. Wiem, że to nie problem, ale lubię mniej więcej wiedzieć o co chodzi. Można to jakoś rozwiązać?
 
Awatar użytkownika
Floater
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 406
Rejestracja: czw kwie 20, 2006 7:27 am

pn sty 14, 2008 4:37 pm

Tzn. opowiadać "mechaniki w skrócie" to nie mogę za bardzo.

Niemniej jest ona tak prosta, że wystarczy, abyś pomyślał sobie intuicyjnie (wcale nie mechanicznie) jakie umiejętności czy cechy ta postać ma mieć rozwinięte trochę, a w czym chcesz celwoać.

Dla ułatwienia podam atrybuty systemowe:
Percepcja, Zręczność, Siła, Wiedza, Zdolności Mechniczne (do kierowania skomplikowanymi urzadzeniami), Zdolności Techniczne (do naprawy tychże urządzeń oraz programowania)

Na tych atrybutach opierają się konkretne umiejętności. Z najważneijszych różnic w stosunku do d20:

1. Wszystkie umiejętności interakcji z otoczeniem, takie jak Blefowaine, Sztuczki, Dyplomacja, czy gambling opierają się na Percepcji (co jest dość naturalne).

2. Wiedza ma status oddzielnego Atrybutu

3. Inicjatywę w walce mamy z atrybutu Percepcji.

4. Występuje umiejętność Bieganie -> tetsy okreslają jak dobrze idzie Ci przemieszczanie się z daną prędkościa po danym terenie (np. sprint przez gęste zarośla albo w gęstym tłumie).

5. Bieganie i prawie cała walka (oprócz ataku gołymi rękoma) oparta jest na Zręczności a nie na Sile.
 
Nikolaj
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 97
Rejestracja: pt mar 16, 2007 1:50 pm

pn sty 14, 2008 5:46 pm

A czy inżynier powinien mieć bardziej rozwinięte Zdolności mechaniczne czy techniczne? wydaje mi się, że to drugie, ale pewności nie mam.
 
Awatar użytkownika
Floater
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 406
Rejestracja: czw kwie 20, 2006 7:27 am

pn sty 14, 2008 6:55 pm

Techniczne...
Na tym atrybutcie opierają się wszystkie umiejętności, których nazwy zaczynają się od "Repair"

Podam - dla dociekliwych - link do pełnej listy Umiejętności
http://members.tripod.com/~theguild/starwarsskills.html

Pamiętajmy, że w naszej grze używamy tylko tych, których źródło jest oznaczone SW2.5 - czyli te z podstawki.

W sprawie innych umiejętności należy się ze mną skonsultować :)
 
Awatar użytkownika
Darklighter
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1600
Rejestracja: wt lut 08, 2005 8:02 pm

śr sty 16, 2008 10:45 am

W sprawie innych umiejętności należy się ze mną skonsultować


Czy masz na myśli specjalizacje i "advanced"?
 
Awatar użytkownika
Floater
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 406
Rejestracja: czw kwie 20, 2006 7:27 am

śr sty 16, 2008 11:48 am

Mam na myśli te umiejętności, które s wymienione w innych źródłach... Niektóre z nich są Advanced (np. Engineering'i). Jeśli chodzi o specjalizacje w umiejętnościach z podstawki, to są one dostępne w zwykły sposób tak, jak umiejętności, na których bazują.
 
Denis.
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: śr wrz 26, 2007 8:10 pm

ndz sty 27, 2008 12:10 pm

Czy przemytnik u ciebie startuje ze "standartowym ekwipunkiem " - tzn z długiem i Ytekiem lub Gethrokiem ?

Rozumiem ze postacie startowe - czyli 7 D na umy - a ile na atrybuty ? 14 D ( nie pamietam )

Czy mozna grac cyborgiem , czy mozna gorac kims zwiazanym z Imperium ( nie bardzo widze mozliwosc stworzenia postaci bez znajimosci czasow w ktorych bedzie toczyc sie gra )

Czy w Kp mozna wpisac sobie "kontakty " - chcac grac przemtnikiem tych kontaktow powinno byc sporo .

Czy na moidernizacje statku trzeba bedzie wydawac charaktery ?

Czy bezie mozna wydawac charaktery na rozne akcje ?

Jak bedziesz rozliczał uzywanie Force pointa ( i czy wszyscy beda startowac z jednym ? )

Rozumiem ze "Kanon F " = nie bardzo znam swiat i bede kombinował co mi przyjdzie do głowy , czy "Znam swiat i sesja bedzie z grubsza kononiczna - ale prosze mi nie wyskakiwac z innymi dodatkami , a prowadzic bed na zadupiu glaktyki gdzie Imperator mowi dobranoc wiec bedzie mozna spotkac rozne dziwne rzczy w ramach kononu "
 
Awatar użytkownika
Mistyk
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 0
Rejestracja: pn sty 28, 2008 5:57 am

pn sty 28, 2008 6:24 am

Czy to ogłoszenie jest nadal aktualne? Byłbym wstępnie chętny. Ewentualne szczegóły jeśli są jeszcze miejsca i chęć MG przez pw, niestety nie znam mechaniki.

Podobnie jak poprzednicy prosiłbym chociaż o ogólne zarysowanie epoki, okolice imperium, nowa era jedi, czy może stara republika, albo czasy z KotOR-a? Bez tego trudno określić co nasza postać posiada itd.

Drugie pytanie, opisujemy kogoś z jakimś doświadczeniem, czy zupełne żółtodzioby, które wszystko umieją tylko ze szkolenia? A jeśli z doświadczeniem do jakiego poziomu, plus minus, bezsensu opisywać niewiadomo jakie przygody po to tylko aby się dowiedzieć że postać ma 2 lvl i umie na 5 prób 4 razy złapać rusznice laserową za odpowiedni koniec.
 
Awatar użytkownika
Floater
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 406
Rejestracja: czw kwie 20, 2006 7:27 am

pn sty 28, 2008 7:07 pm

Denis
1. Na atrybuty: one startują z poziomu minimalnego i potem masz 6D na ich podnoszenie. Na umiejętności jest 7D, ale pamiętaj, że limit dla pojedynczej umiejętności to 2D, dla drodia 4D - wg podręcznika.

2. Kontakty wpisać można i należy - nie można z tym tylko przesadzać

3. Na modernizację statku trzeba będzie wydawać wyłącznie pieniądze. W chwili początkowej statek nie może być silnie zmodernizowany, raczej tylko kosmetycznie.

4. Character Pointy na pojedyncze akcje będzie można wydawać zgodnie z normalnymi zasadami.

5. Force Pointy będą rozliczane normalnie: będą podwajały liczbę rzucanych kości. W przypadku braku rzutu będą znacząco zwiększały szanse powodzenia akcji. Ci którzy nie są Force Sensitive będą startowai z jednym FP.

6. Kanon F: Ze źródeł oficjalnych kanoniczna jest Stara Trylogia. Reszta zdarzeń/postaci/lokacji/technologii może ale nie musi być zaczerpnięta z Expanded Universe czy Nowej Trylogii. Może ale nie musi się z nimi zgadzać. Wiele będzie elementów nowych, nigdzie indziej nie spotykanych.

Jednakże - co warto zauważyć - szansa spotkania Królewny Śnieżki i Siedmiu Krasnoludków jest pomijalnie mała.

Mistyk
Ogłoszenie jest nadal aktualne. Postacie budujemy raczej mało doświadczone (Avatar nie jest tu - wbrew pozorom - wyjątkiem).

Co do realiów świata podczas tworzenia postaci:
trzeba sie raczej pogodzić z pewną odrębnością przedstawionych tu zdarzeń od głównego storyline'u więc lepiej kierować się tym, że to są po prostu Gwiezdne Wojny oraz tym, co już zostało w sesji opisane i do tego nawiazywać.

Jeżeli ktos ma trudności z koncepcją postaci: naszkicujcie sam zarys np. "przemytnik z Qutomar", "policjant z Ytongwami" albo "wolny handlowiec z kwadrantu Zerus" i wyślijcie mi to przez PW, albo na GG, to obgadamy szczegóły.
 
Denis.
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: śr wrz 26, 2007 8:10 pm

wt sty 29, 2008 8:08 am

Chyba sobie podaruje , tworzenie postaci bez żadnego histroycznego tła , powoduje ze postac jest bez sensu .

Skoro nie wiadomo czy jest republika , czy Imperium ... czy była wojna kolnow albo zniszczenie Alderanu - to nie wiadomo jaka pstac mozna zrobic , jakie ma poglady na zycie i przedewszytkim dla kogo bedzie pracować .
Nawet na takie zadupia jak Corporate Sektor , czy koniec swiata w stylu Yawinu historia galaktyki ma wpływ ( chocby obecnosc sektorowego Mofa ze swoim ISD )

Miłej zabawy zycze i podrawiam .;)
 
Awatar użytkownika
Floater
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 406
Rejestracja: czw kwie 20, 2006 7:27 am

wt sty 29, 2008 11:15 am

Spoko.

Niemniej tu chodzi o to między innymi, żeby wyrównać szanse tym graczom, którzy nie znają uniwersum.

Na razie dwie postacie zostały już zrobione i posiadają całkiem wystarczający sens na to, żeby nimi grać.

Również pozdrawiam.
 
Smoqu_72
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 0
Rejestracja: ndz lut 03, 2008 3:06 pm

ndz lut 03, 2008 10:48 pm

Witam.

Grałem dawno, dawno temu w odległej galaktyce ... :) w SW d6 i nawet miałem dość rozwiniętą postać, która jeszcze żyje. Obawiam się jednak, że tak rozwinięta postać tu nie przejdzie :)

Więc mam pewien pomysł - wysyłam na PW do obgadania.

Smoqu.
 
Awatar użytkownika
Piteroter
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: śr lis 21, 2007 3:20 pm

wt kwie 22, 2008 12:31 pm

Jestem początkującym graczem, ale w d20 Saga Edition, i chciałbym zagrać, ale nie znam mechaniki. Chciałbym zagrać Rodianinem zwiadowcą. czy dałoby się mnie dołączyć? Jeśli tak to bym wysłał opis na PW.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości