Zrodzony z fantastyki

 
bidzin
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 960
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 5:08 pm

Biały mag [PrC, 3.5]

wt kwie 15, 2008 10:42 pm

Słowo wstępu
Praca jest poprawioną i mocno zmienioną wersją klasy podstawowej Wróżka. Mam jednak nadzieję, że nie będzie to miało wpływu na Waszą krytykę.

BIAŁY MAG
Biały czarodziej, biały wędrowiec
Cóż, wszyscy znamy opowieści o wspaniałych bitwach, ale także o bratobójczych wojnach. Nikt też nie jest zaskoczony istnieniem smoków, wampirów i goblinów. Tak właśnie prezentuje się nasz świat – przemoc to klucz do władzy, pieniędzy i luksusu. Szczęście to, jednak kończy się zanim jeszcze je posmakujemy. Zadana rana powoduje kolejną – takie jest prawo. Czym jest, więc, zasada bez wyjątku?

Biały mag. Persona obdarzona szczególnym sposobem odbierania świata. Postrzeganie go, polega na rozumieniu i odkrywaniu, poznawaniu i ratowaniu.
Magia jest czymś naturalnym, pochodzącym z głębi serca. Jest jak droga, po której stąpa każdy wystarczająco spostrzegawczy, aby ją zauważyć.
Dla białego maga, każda istota ma w sobie wewnętrzny czar, czy zaklęcie. Są one zapisane przez czyny tej osoby, w jej głowie i duszy. To nazywamy białą magią – najczystszą esencją tego, co jest wokół nas, ukazaną przez białego maga.

Świat, więc jest źródłem, a sam czarodziej naczyniem białej magii.

O takiej osobie, można mówić wiele, wiele więcej. Czy jednak, aby na pewno jest to całkowitą prawdą? Każdy może coś przecież dodać lub ująć. Tak właśnie powstają legendy. Ciekawe jest, więc to, że o tych, którzy żyją baśniami, powstają te nowe.
Każdy jednak, wie, że w baśniach i legendach istnieje ziarenko prawdy…

Biały mag jest zwykłą osobą - taką jak ja, wy, oni. Żyje własnym życiem, które obrał. Korzysta z prostych przywilejów świata, który odkrywa z każdym postawionym przez siebie krokiem. Jest, więc magiem.
Jego celem jest ochrona świata i jego mieszkańców. Ratuje ich słowem, nie mieczem. Nie jest, więc rycerzem, ani wojem.
Otaczający go teren jest dla niego domem. Jest, więc podróżnikiem, gdyż nigdy się nie gubi.

W życiu białego maga jednak, nie chodzi (jak mogłoby się zdawać) o zdobywanie wiedzy podręcznikowej, czy o stęchłe księgi, w których mógłby ją zapisać. Ważna jest tutaj inspiracja, intuicja i wyobraźnia. Sam fakt odkrycia nie jest interesujący, ale przedstawienie go, zapoznanie się z nim, jak najbardziej.
Mądrość białych czarodziei ukazuje możliwość i piękno, a wyobraźnia jest do tego kluczem.

Każdy może być białym magiem, rasa czy stan majątkowy nie ma na to wpływu. Zrozumienie i bycie otwartym – to warunki do pojęcia białej magii.
Najłatwiej przychodzi to minstrelom – bardom, których życie to najczystsza postać podróży po świecie, a także strażnikom druidycznej wiedzy, których miłość do przyrody jest najprawdziwszą ze wszystkich.
Kości Wytrzymałości: k4

WYMAGANIA
Oto wymagania, która postać musi spełnić, aby zostać białym magiem:
Umiejętności: Odcyfrowywanie zapisków 4, Sztuka przetrwania 4, Wiedza (lokalna) 4, Wiedza (natura) 8, Wiedza (tajemna) 8.
Atuty: Krzepa, dowolny atut metamagiczny.
Czary: Postać musi znać zaklęcia 2. poziomu.
Charakter: Dowolny dobry.

UMIEJĘTNOŚCI KLASOWE

Umiejętności białego maga (oraz kluczowy atrybut dla każdej z nich) to Czarostwo (Int), Dyplomacja (Cha), Koncentracja (Bd), Leczenie (Rzt), Nasłuchiwanie (Rzt), Odcyfrowywanie zapisków (Int), Rzemiosło (Int), Spostrzegawczość (Rzt), Sztuka przetrwania (Rzt), Wiedza (lokalna, natura, tajemna) (Int), Zawód (Rzt).
Punkty umiejętności na każdym kolejnym poziomie: 4 + modyfikator z Intelektu.


Tabela 1-1: Biały mag
__________Bazowa premia__________Rzut obronny na_______________
Poziom______do ataku________Wytrwałość__Refleks__Wolę__Specjalne

__1_____________+0_______________+0________+0______+2____Biała magia I, Pacyfista
__2_____________+1_______________+0________+0______+3____Biały wędrowiec I
__3_____________+1_______________+1________+1______+3____Biała magia II, Pojęcie świata
__4_____________+2_______________+1________+1______+4____Biały wędrowiec II
__5_____________+2_______________+1________+1______+4____Biała magia III, Mistyczna droga

Tabela 1-2: Czary
Poziom_______Czary
__1__________poziom czarującego +1
__2__________poziom czarującego +1
__3__________poziom czarującego +1
__4__________poziom czarującego +1
__5__________poziom czarującego +1


WŁAŚCIWOŚCI KLASOWE
Oto właściwości klasowe białego maga:
Biegłość w broni i pancerzu: Biały czarodziej nie zyskuje żadnych biegłości.
Czary: Co każdy poziom w tej klasie prestiżowej biały mag zyskuje zaklęcia, tak jakby awansował na kolejny poziom klasy rzucających czary, której był przedstawicielem, zanim zdecydował się na klasę prestiżową. Nie otrzymuje jednak żadnych innych korzyści wynikających z awansu w zwykłej klasie (nowe atuty metamagiczne lub tworzenia przedmiotów oraz punkty wytrzymałości – oczywiście inne niż wynikające z klasy prestiżowej – i tak dalej), z wyjątkiem wzrostu efektywnego poziomu czarującego. Jeżeli bohater miał więcej niż jedną klasę pozwalającą na rzucanie zaklęć, zanim został białym magiem, musi zdecydować, z której z nich wynikać będą nowe czary dziennie, a zatem, w której uzyska "wirtualny poziom".
Biała magia: Wraz z wejściem na poziom tej klasy, postać zaczyna powoli dostrajać się do nowego rodzaju magicznego źródła – białej magii.
Od pierwszego poziomu biały mag nie może rzucać zaklęć ze szkoły nekromancja, ani tych, które zadają bezpośrednio obrażenia. Użycie ich wiąże się z pewnymi karami (patrz: Dodatek)
Na trzecim poziomie, biały mag staje się niewrażliwy na efekty pola dzikiej magii.
Od piątego poziomu, biały czarodziej, znajdując się w polu antymagii, może rzucać zaklęcia. Musi jednak, za każdym razem wykonać test poziomu czarującego (ST = 20 + poziom czaru).
Pacyfista: Na pierwszym poziomie biały mag otrzymuje darmowy atut Zamiana na stłuczenia (Księga i Krew). Może z niego korzystać w momencie czarowania (nawet jeśli wcześniej nie przygotował odpowiednio zaklęcia), którego czas nie jest wydłużany (tak, jak w przypadku zaklinaczy i bardów).
Poza tym, biały mag może zadawać bronią stłuczenia zamiast obrażeń bez żadnych kar.
Pojęcie świata: Od trzeciego poziomu biały mag może dodawać do każdej kategorii umiejętności Wiedza i Odcyfrowywania zapisków modyfikator z Roztropności zamiast Intelektu (w zależności od tego, który jest większy).
Biały wędrowiec: Biały mag od drugiego poziomu nie potrzebuje żadnych składników odżywczych (jedzenia, wody itp.) do życia.
Od czwartego poziomu biały mag, gdy chce wytrzymać noc bez snu może wykonać test Budowy o zmniejszonym ST równym 13 + 1 za każdą spędzoną już w ten sposób noc.
Mistyczna droga (zc): Zdolność ta, którą biały mag otrzymuje na piątym poziomie, ma na celu dosłowne wymieszanie magii przeciwnika. Zdolność ma zasięg średni (30 m + 3 m/poziom postaci) i trwa 5 rund.
Gdy ofierze, na której zostanie użyta ta zdolność, nie uda się rzut obronny na Wolę (ST = 15 + mod. z Roztropności lub Intelektu białego maga [zależy, który atrybut jest wyższy]) zaczyna działać na nią Mistyczna droga.
Zdolność pozostaje aktywna dopóki ofiara nie rzuci zaklęcia, albo dopóki nie minie czas jej trwania (zależy co nastąpi pierwsze).
Gdy przeciwnik zaczyna rzucać własny czar, następuje zamiana rzucanego zaklęcia na inne z tego samego poziomu (decyzja MP lub losowanie). Jeśli to zaklęcie wymaga kosztu w PD, ofiara musi je zapłacić.
Biały mag może zamieniać czary, pochodzące z niższych poziomów niż najwyższy poziom czarów, do którego ma sam dostęp.
Np. Czarodziej 7/Biały mag 5 może zamieniać zaklęcia z poziomów 5-1, ale już nie z szóstego, siódmego itd.
W przeciwnym wypadku zdolność zostaje zmarnowana i nie pozostawia po sobie żadnego efektu.
Zdolności tej można użyć raz dziennie.

DODATEK

Byli biali magowie: Nie możesz powodować bólu ani cierpienia innym istotom. Zadanie obrażeń poprzez czary lub broń (a także wszelkie zdolności) sprawia, że stajesz się byłym białym magiem. Zadawanie stłuczeń nie podlega tej karze. Rzucanie zaklęć, których efektem jest śmierć, także sprawia, że stajesz się byłym białym magiem.
Były biały mag nie może korzystać z żadnych swoich zdolności specjalnych poza Białym wędrowcem i awansować na poziom w tej klasie dopóki nie poniesie odpowiedniej pokuty (patrz czar pokuta)
Biała magia: Biała magia nie jest traktowana jako nowy rodzaj tejże. Jest pewnego typu „szablonem”, który jest nakładany na magię wtajemniczeń, albo objawień. Dlatego też, nie ogranicza kapłanom kontaktu ze swoimi boskimi opiekunami itp.
Magiczne przedmioty, stworzone przez białych magów działają normalnie (jeśli biały czarodziej osiągnął odpowiedni poziom w tej klasie) w polu dzikiej magii i antymagii (w tym wypadku wykonuje się test ich poziomu czarującego).

Biali magowie w Krainach
Faerun. Kraina żyjąca własnym życiem, posiadająca własny puls – Splot. Dzięki niemu śmiertelnicy potrafią tkać zaklęcia. A nad tym wszystkim stoi uważna Mystra.
Biali magowie nie są wyjątkiem. Wszak to dzięki bogini powstała Biała Magia.

Powstanie Cienistego Splotu, zmusiło Mystrę do podjęcia odpowiednich środków nawet, jeśli miałoby to zaburzyć równowagę w świecie magii.
Stworzyła coś na rodzaj osobnej rzeki prawdziwego Splotu. Czystej, przepełnionej światłem i dobrem. Nazwano ją Białą Magią, najprawdziwszą esencją Splotu i zarazem największym przeciwnikiem Cienistego Splotu Shar.
Aby zapewnić nieskazitelność Białej Magii, Mystra wyznaczyła jej użytkownikom srogie wymagania i zakazy. Od kiedy czarownik zaczął korzystać z Białej Magii, nie mógł krzywdzić innych, ani powodować niepotrzebne rozlewy krwi. Sam mag, przed zespoleniem się z nowym rodzajem Splotu, musiał mieć także nieskazitelnie dobre serce i duszę.

Pierwszym użytkownikiem Białej Magii był Alan Ciccone, pochodzący z Halruaa. Tam, ucząc się o Splocie i prawach, którymi się rządzi, zaczął sam prowadzić eksperymenty i badania na temat jego dobrego odbicia, a konkretniej – wpływem charakteru użytkownika na magię, której używa. Sam Ciccone odznaczał się dobrem i współczuciem, na które żaden mag w Halruaa nie mógł się zdobyć – tam rządziła moc i władza, nie było miejsca na życzliwość. Mystra, zauważając czarownika, zaczęła go bacznie obserwować. Po stworzeniu Białej Magii, zaszczepiła jej fragment w Alanie, dzięki czemu ten mógł z niej korzystać.
W ten sposób, mogła sprawdzić go, jak i nową energię.

Alan, znudzony życiem w Halruaa, wyruszył w podróż. Chciał odkrywać i badać dalej magię. Odwiedzał miasta elfów, krasnoludów, ale także zwykłe wioski. Poznając nowe aspekty Splotu, ale także zwyczajnego życia, poznawał i Białą Magię.
Podczas wędrówki spisał kilkaset ksiąg, traktujących o naturze magii, w tym też o jego odkryciach dotyczących nowego źródła.
Pan Ciccone po wieloletnich podróżach, zatrzymał się w wiosce, znajdującej się niedaleko Gwiezdnych Gór. Według plotek, osiadł się tam i umarł ze starości, choć istnieją też takie, które mówią, że dotarł na szczyt Gór i tam żyje do dziś.
Według nowych pokoleń białych magów, Alan nigdy nie dowiedział się, że to Mystra zesłała na niego Białą Magię.

Po tajemniczym zniknięciu Alana, jego księgi i zapiski rozeszły się wśród ludów Faerunu. Niektórzy czarodzieje, na podstawie wiedzy Ciccone, zaczęli sami badać Splot i jego nową odnogę. W ten sposób, wśród następnych pokoleń, rodziły się osoby, które były uczone według nauk Alana. Zdarzały się także takie, które miały naturalny dar Białej Magii.

Jeśli chodzi o samą boginię magii - większość białych magów nie oddaje jej czci, choć i tak dzięki samemu użytkowaniu z Białej Magii, zwiększają jej siłę i zmniejszają pozycję Shar.
Wśród białych magów, są kapłani, druidzi, czarodzieje i inni użytkownicy magii.

Choć mogłoby się to wydawać racjonalne, do tej pory nie powstała zwarta organizacja białych magów. Jest to spowodowane tym, że ich naturą jest podróż i poznawanie świata, co uniemożliwia ugrupowanie użytkowników Białej Magii.
Kilka lat temu, w prawdzie, powstał luźno uformowany dom dla białych magów na Grzbiecie Świata, choć nie posiada zbyt wielu stałych członków. Można jednak, zauważyć, że coraz więcej osób tam przybywa…
Ostatnio zmieniony czw maja 08, 2008 10:59 pm przez bidzin, łącznie zmieniany 7 razy.
 
Awatar użytkownika
Namrasit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2079
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 11:12 pm

wt kwie 15, 2008 11:46 pm

Hmm klasa spoko, ale brakuje mi podkreślenia inności tej magi. Proponowałbym no dodac takiemu magowi do listy kilka czarów leczących (np leczenia ran na zawyżonych o 1 poziomach) i jakaś premia przeciwko złym istotom (+1 do poziomu czarujacego, ewentualnie ST czarów).
A może całkowicie uniezależnić białą magię od splotu (jak Cienisty splot).

Troche dziwią mnie umiejętności (przydałoby sie chyba wyczucie pobudek), brak wiedzy religia (a przeciez kapłani też łatwo spełnią wymogi) .

I możliwość rzucania na 10 poziomie czarów w strefie antymagi to chyba za silna zdolność. Test powinien wynosić raczej 10 (15?)+ poziom czarujacego tworzącego strefę antymagi (naturalnie utworzona może mieć ten poz np 14, czyli minimalny z czaru).

To tyle uwag. Pochwały w twoim przypadkujuż dawno sie wyczerpały :P

Klasa może nie odkrywcza, ale przyjemna :D
 
Awatar użytkownika
B0rg
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1505
Rejestracja: czw sty 24, 2008 11:28 pm

śr kwie 16, 2008 6:33 am

Namrasit pisze:
I możliwość rzucania na 10 poziomie czarów w strefie antymagi to chyba za silna zdolność. Test powinien wynosić raczej 10 (15?)+ poziom czarujacego tworzącego strefę antymagi (naturalnie utworzona może mieć ten poz np 14, czyli minimalny z czaru).

Niby czemu? Kapłani Mystry też mogą, za cenę jednego atutu. Tutaj kosztuje to 5 poziomów i rzucanie czarów zadających obrażenia, co zresztą uważamy za mocno przesadzone ograniczenie, które czyni tę klasę praktycznie niegrywalną.
 
bidzin
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 960
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 5:08 pm

śr kwie 16, 2008 3:48 pm

Troche dziwią mnie umiejętności (przydałoby sie chyba wyczucie pobudek), brak wiedzy religia (a przeciez kapłani też łatwo spełnią wymogi) .


Nie widzę związku. To, że kapłani łatwo mogą spełnić wymogi, nie ma żadnego, w tym wypadku, znaczenia. Jeśli chodzi o wyczucie pobudek, to rozwiń swoją myśl :).


Proponowałbym no dodac takiemu magowi do listy kilka czarów leczących (np leczenia ran na zawyżonych o 1 poziomach) i jakaś premia przeciwko złym istotom (+1 do poziomu czarujacego, ewentualnie ST czarów).


Pomyślę nad listą dodatkowych czarów, jeśli chodzi o podwyższone ST - jeszcze zobaczę.
 
Awatar użytkownika
Ardavel
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 341
Rejestracja: czw kwie 03, 2008 3:26 pm

śr kwie 16, 2008 4:56 pm

Byli biali magowie: Kiedy biały mag użyje czaru nekromancji lub takiego, który zadaje bezpośrednie obrażenia, albo zmieni charakter na dowolny nie-dobry, traci wszelkie zdolności białego maga (poza Białym wędrowcem) i możliwość awansu na poziom w tej klasie, dopóki nie odbędzie odpowiedniej pokuty (patrz czar „Pokuta”).

Powiem szczerze, że jeśli miałbym użyć tej klasy, to zrobiłbym to tylko w przypadku jakiegoś naprawdę dobrotliwego BN, a na pewno nigdy w przypadku BG. Zakaz rzucania jakichkolwiek zaklęć ofensywnych(bezpośrednio) strasznie wiąże ręce.
 
Awatar użytkownika
B0rg
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1505
Rejestracja: czw sty 24, 2008 11:28 pm

śr kwie 16, 2008 5:12 pm

Ardavel pisze:
Powiem szczerze, że jeśli miałbym użyć tej klasy, to zrobiłbym to tylko w przypadku jakiegoś naprawdę dobrotliwego BN, a na pewno nigdy w przypadku BG. Zakaz rzucania jakichkolwiek zaklęć ofensywnych(bezpośrednio) strasznie wiąże ręce.

Dokładnie. Żeby jeszcze ta klasa dawała jakieś naprawdę przydatne i ciekawe zdolności, które by to rekompensowały. Owszem możliwość rzucania czarów w strefie martwej magii jest fajna, ale tak szczerze, jak często spotykamy się ze strefą martwej magii..

Właściwie skąd w ogóle taki pomysł? Bronią może zabijać, ale magią nie może zranić? Gdzie sens, gdzie logika? ;F
 
Awatar użytkownika
Corrick
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3050
Rejestracja: czw cze 07, 2007 10:04 pm

śr kwie 16, 2008 5:14 pm

Ardavel pisze:
Zakaz rzucania jakichkolwiek zaklęć ofensywnych(bezpośrednio) strasznie wiąże ręce

Chyba, że jest się bardem :).

Klasa ciekawa, choc przynosząca wyzwanie. A ja lubię wyzwania :). Przyjemne, miłe i z klimatem. Cegóż więcej trzeba? :)
 
Awatar użytkownika
Ammanas
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 934
Rejestracja: pn lis 24, 2003 11:31 am

śr kwie 16, 2008 5:26 pm

Corrick pisze:
Chyba, że jest się bardem

Tak... wtedy jesteśmy zbyt zajęci uciekaniem przed wszystkim ;F
Corrick pisze:
Cegóż więcej trzeba?

Funkcjonalności. Aktualnie jedyny sens tej Prc jaki widzę to połączenie z drzewkiem Vow of Peace itp. A i tak mnie to nie zachęca...
 
bidzin
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 960
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 5:08 pm

śr kwie 16, 2008 5:59 pm

Rozumiem wszelkie opinie na temat tej pracy - zdawałem sobie sprawę z tego, że jej niebojowa "natura" może bardzo odtrącać - szczególnie graczy/MG, którzy nastawieni są na granie, mechanicznie, silnymi postaciami. Oczywiście, nie widzę w tym, nic złego.


Właściwie skąd w ogóle taki pomysł? Bronią może zabijać, ale magią nie może zranić? Gdzie sens, gdzie logika? ;F


Tam gdzie opis fabularny, z którego można wnioskować, że zmiana charakteru na nie-dobry w tej klasie, może być spowodowana zaatakowaniem bezbronnego lub atakiem nie w własnej obronie (albo w obronie towarzysza). Rozumiem, że to podłamuje jeszcze bardziej :P?

W każdym razie, popracuję nad zdolnościami do niej, aby stała się bardziej grywalna.

Pozdrawiam :)
 
Awatar użytkownika
B0rg
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1505
Rejestracja: czw sty 24, 2008 11:28 pm

śr kwie 16, 2008 7:47 pm

Diva pisze:
Tam gdzie opis fabularny, z którego można wnioskować, że zmiana charakteru na nie-dobry w tej klasie, może być spowodowana zaatakowaniem bezbronnego lub atakiem nie w własnej obronie (albo w obronie towarzysza). Rozumiem, że to podłamuje jeszcze bardziej :P?

To chyba nam implant wzrokowy szwankuje bo nic takiego w opisie fabularnym nie widzimy. Nigdzie nie jest też powiedziane, że postać o dobrym charakterze nie może zabijać.

Diva pisze:
W każdym razie, popracuję nad zdolnościami do niej, aby stała się bardziej grywalna.

U do that.
 
Awatar użytkownika
Namrasit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2079
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 11:12 pm

śr kwie 16, 2008 9:24 pm

Hmm do tej PRc wystarczy jeszcze tylko dodac zdolności przywódcze (lub konstrukta) i kroi każdego :). Wojowników klasycznie, jak to mag, a czarujących po prostu w 1 rundzie rzuca pole antymagii i po sprawie (na 14 poziomie nie bedzie az tak źle z rzucaniem czarów przemian, iluzji czy zaklinania) a nasz towarzysz- wojak dokończy dzieła.

Czy cieniste wywołanie to czar zadający bezpośrednie obrażenia (bo widmowy zabójca rozumiem nie )? Jak nie to ta klasa bedzie super eksrta :). Szczególnie dla zaklinaczy (którzy mogą sobie pozwalać na spalanie czarów z powodu antymagii).

Co do wyczucia pobudek, osoba służaca dobru powinna chyba wiedzieć kiedy jakiś zły kłamie czy oszukuje.

Co do wiedzy religi - taki ktoś na pewno bedzie miał znaczna styczność z kapłanami czy palladynami

Atut biały wedrowiec jest dziwny. Bez jedzenia 3 dni to każdy wytrzyma...
 
bidzin
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 960
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 5:08 pm

śr kwie 16, 2008 9:50 pm

Na szybko :)

Atut biały wedrowiec jest dziwny. Bez jedzenia 3 dni to każdy wytrzyma...


Niestety nie mogę teraz sypnąc formułką z podręcznika, ale jest zasada, ile dana postac może przeżyc bez jedzenia, picia, snu itd.
 
Awatar użytkownika
Szponer
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 159
Rejestracja: ndz kwie 02, 2006 5:39 pm

śr kwie 16, 2008 11:29 pm

Postać może wytrzymać trzy dni bez jedzenia + tyle godzin ile wynosi normalny modyfikator z Budowy;]
 
bidzin
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 960
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 5:08 pm

ndz kwie 20, 2008 12:13 am

Przepraszam, że się nie odzywałem, trochę spraw się nagromadziło, ale powoli wracam :).

Co do wiedzy religii - taki ktoś na pewno bedzie miał znaczna styczność z kapłanami czy palladynami


Taką samą, jak każda inna postać. Równie dobrze mógłbym dodać Występy, bo najlepiej się dogaduje z bardami. Biały mag oczywiście jest nastawiony na dobro, tyle że sam ten fakt nie ma znaczenia, że musi mieć od razu komplet umiejętności od gadania :).

Obecnie zastanawiam się nad daniem darmowego atutu "Zmiana na stłuczenia" (Księga i Krew), który byłby lekko zmieniony (tj. można byłoby zmieniać obrażenia na stłuczenia nawet podczas czarowania plus nie zmieniałby czasu czarowania). Dzięki temu Biały mag mógłby dalej używać zaklęć zadających obrażenia (nekromancja nadal odpada).

Oczywiście, nie skończę tylko na tej "zdolności". Chciałem na razie się tylko upewnić, czy to powyżej byłoby jakimś rozwiązaniem.
 
Awatar użytkownika
Ammanas
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 934
Rejestracja: pn lis 24, 2003 11:31 am

ndz kwie 20, 2008 12:50 am

Byłoby.
Bez tego praktycznie nie ma szans na wykorzytanie tej Prc w obecnej postaci. A po dodaniu tej zdolności gra Białym magiem pacyfistą byłaby nawet opcją wartą rozważenia :)
 
bidzin
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 960
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 5:08 pm

ndz kwie 20, 2008 1:28 am

Ammanas, to zdolność spiszę jutro (dzisiaj :P) i wstawiam.

Zastanawiam się jeszcze jak ująć poprawnie, że "zabijanie niewinnych" (mówiąc w dużym skrócie) także powoduje stanie się byłym białym magiem.
W starej wersji uznałem to jako decyzję MP, czy dana istota jest niewinna, czy BG zabił kogoś w obronie własnej, czy kogoś itd.

Ogólnie jestem teraz przychylny ku wersji takiej, że możesz zawsze atakować, ale zadając stłuczenia (stara wersja dostawała to bez żadnych kar do ataku). W innym wypadku lądujesz na byłego.

Tak poza tym, rozważam między jakimiś zdolnościami, które byłyby bezpośrednio związane z magią, kojarzącą się z "ogólnie pojętym dobrem". Macie może jakieś ciekawe pomysły? Oczywiście, nie mam na myśli tutaj wyręczania się Wami, ale zawsze pomoc się przyda :).
 
Awatar użytkownika
Namrasit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2079
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 11:12 pm

ndz kwie 20, 2008 10:48 am

Zamiast tej odporności na brak jedzenia ciekawiej byłoby chyba dać mu stałą zdolność ochrony przed złem. Lub w ogóle egzystencje bez pożywienia i wody (jakby stale miał pierścień wyżywienia). Jeszcze inna opcja to zmiana typu na przybysza. Tak więc wyjść jest wiele jak chcesz wprowadzać jakieś zmiany.

Ja też sie lubie czasami innymi wyręczać, nic w tym złego (w tym przypadku) wszak nie ma, czasem warto wziąść pod uwagę spojrzenie z innej strony.
Ostatnio zmieniony ndz kwie 20, 2008 1:31 pm przez Namrasit, łącznie zmieniany 1 raz.
 
bidzin
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 960
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 5:08 pm

ndz kwie 20, 2008 11:04 am

Lub w ogóle egzystencje bez pożywienia i wody (jakby stale miał pierścień wyżywienia)


Można by zmodyfikować Białego wędrowca I, że nie potrzebuje już składników odżywczych do życia. Biały wędrowiec II pozostawałby taki sam.

Taka wersja byłaby bardziej praktyczna.

Co o niej sądzicie?
 
Awatar użytkownika
Ammanas
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 934
Rejestracja: pn lis 24, 2003 11:31 am

ndz kwie 20, 2008 11:22 am

bidzin pisze:
Zastanawiam się jeszcze jak ująć poprawnie, że "zabijanie niewinnych" (mówiąc w dużym skrócie) także powoduje stanie się byłym białym magiem.

Jak masz Book of Exalted Deeds to zobacz sobie jak tam jest to ujęte przy featach Vow of Nonviolence / Vow of Peace.
Można by zmodyfikować Białego wędrowca I, że nie potrzebuje już składników odżywczych do życia. Biały wędrowiec II pozostawałby taki sam.

Taka wersja byłaby bardziej praktyczna.

Co o niej sądzicie?
Prostsze a i tak nic w równowadze nie naruszy. Czyli wersja do wrzucenia ;]
 
bidzin
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 960
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 5:08 pm

pn kwie 21, 2008 8:07 pm

Biały wędrowiec, Były biały mag - poprawieni.

W międzyczasie znalazłem zaklęcie (link), które stworzyłem kiedyś pod wróżkę. Zrobiłem z niego zdolność czaropodobną dla białego maga, co o niej sądzicie?
Mistyczna droga (zc): Zdolność ta, którą biały mag otrzymuje na piątym poziomie, ma na celu dosłowne wymieszanie magii przeciwnika. Zdolność ma zasięg średni (30 m + 3 m/poziom postaci) i trwa 5 rund.
Gdy ofierze, na której zostanie użyta ta zdolność, nie uda się rzut obronny na Wolę (ST = 15 + mod. z Roztropności białego maga) zaczyna działać na nią Mistyczna droga.
Zdolność pozostaje aktywna dopóki ofiara nie rzuci zaklęcia, albo dopóki nie minie czas jej trwania (zależy co nastąpi pierwsze).
Gdy przeciwnik zaczyna rzucać własny czar, następuje zamiana rzucanego zaklęcia na inne z tego samego poziomu (decyzja MP lub losowanie). Jeśli to zaklęcie wymaga kosztu w PD, ofiara musi je zapłacić.
Biały mag może zamieniać czary, pochodzące z niższych poziomów niż najwyższy poziom czarów, do którego ma sam dostęp.
Np. Czarodziej 7/Biały mag 5 może zamieniać zaklęcia z poziomów 5-1, ale już nie z szóstego, siódmego itd.
W przeciwnym wypadku zdolność zostaje zmarnowana i nie pozostawia po sobie żadnego efektu.
Zdolności tej można użyć raz dziennie.


Pozdrawiam :)
 
Awatar użytkownika
Vincent Valentine
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 191
Rejestracja: ndz mar 02, 2008 11:30 am

pn kwie 21, 2008 9:20 pm

A co w przypadku, gdy Biały Mag (Wróżka mężczyzna) chce zostać Białym Magiem? Wtedy ta klasa nazywa się jakoś inaczej? Jak to zapisać?
Co do Mistycznej Drogi - jestem jak najbardziej na TAK :) Myślę, że możesz śmiało dodawać :)
Ostatnio zmieniony pn kwie 21, 2008 9:28 pm przez Vincent Valentine, łącznie zmieniany 1 raz.
 
bidzin
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 960
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 5:08 pm

pn kwie 21, 2008 9:27 pm

Szczerze mówiąc to nie wiem. Ta klasa prestiżowa powstała na podstawie wróżki, więc raczej połączenie tych dwóch klas jest trochę... No, przynajmniej dziwne.

W każdym razie, na upartego pisze się to mniej więcej tak: Wrż [poziom]/Bim [poziom]. Zauważ, że wróżka nie zmienia nazwy pod względem mechaniki (przy czarach nadal byłoby napisane "Czar/Zak 4, Wrż 4").
 
Awatar użytkownika
Vincent Valentine
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 191
Rejestracja: ndz mar 02, 2008 11:30 am

pn kwie 21, 2008 9:31 pm

Faktycznie. Dzięki. Chodziło mi o to w takim sensie, że Wróżka "wchodzi w kolejny krąg wtajemnczenia" :P Wiesz o co chodzi. Że jeszcze bardziej staje się Wróżką :)
 
Awatar użytkownika
Nefarius
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3957
Rejestracja: śr mar 08, 2006 6:39 pm

pt maja 02, 2008 6:08 pm

Zacznijmy od początku. Powiem jednak już na wstępie, że moje komentarze nie będą pochlebne, dlaczego? Ponieważ jestem już znudzony ciągłymi pozytywnymi komentarzami na temat prac bidzina. :razz: A tak na poważnie zacznijmy od początku.

Opis klasy przejrzysty ładnie napisany i dobrze zrozumiały. Co za tym idzie spełnia swoją rolę i za to pierwszy plus. W opisie wymagań znajduje się atut Krzepa. Zastanawia mnie dlaczego akurat ten? Znaczy się ja rozumiem dobrze klimaty klasy i potrafię sobie wyobrazić po co takiej postaci ten atut, jednak zastanawia mnie z czystej ciekawości dlaczego nie inny?

Kolejnym atutem klasy jest fakt, że dopuszcza w swoje szeregi zarówno czarowników wtajemniczeń jak i objawień. Za to naprawdę ogromny plus, nie ogranicza żadnych czarujących postaci a to chyba każdy doceni.

Tabelka przejrzysta jak zwykle więc tutaj żadnych rewelacyjnych i wylewnych komentarzy z mojej strony nie będzie.

Pacyfista. Tak to według mnie nadaje całej klasie całej wyjątkowości. Dodatek wyjaśnia całą zdolność i według mnie jest to najważniejsza z klasowych zdolności.

Mistyczna droga, jedyna rzecz jaka mi się tutaj nie podoba to przy obliczaniu ST występuje plus z roztropności Białego maga. Nie lepiej będzie wpisać Roztropność lub intelekt, w zależności, który atrybut jest większy?

Jak na początku napisałem praca pod względem jakości nie robi na mnie już wrażenia, znam inne prace bidzina i wiem, że jego prace są na wysokim poziomie. Zdolności klasowe są bardzo ciekawe, i klimatyczne. Dodatkowo wymagania są odpowiednie dla reszty. Całość świetna i zasługuje na duże 5+/6
 
bidzin
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 960
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 5:08 pm

sob maja 03, 2008 1:52 am

W opisie wymagań znajduje się atut Krzepa. Zastanawia mnie dlaczego akurat ten? Znaczy się ja rozumiem dobrze klimaty klasy i potrafię sobie wyobrazić po co takiej postaci ten atut, jednak zastanawia mnie z czystej ciekawości dlaczego nie inny?


Krzepa dotyczy długotrwałego wysiłku, więc podpiąłem to pod wędrówkę, która jest, tak naprawdę, źródłem magii białego maga. Jeśli podasz jakiś inny, sensowny atut, to oczywiście zmienię :).


Nie lepiej będzie wpisać Roztropność lub intelekt, w zależności, który atrybut jest większy?


Byłoby to sensowniejsze... Jednak, w takim razie, zdolność Pojęcie świata stanie się po prostu dziwna, bo będzie tylko "faworyzować" kapłanów i druidów... Na razie zmienię tylko Mistyczną drogę.
 
bidzin
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 960
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 5:08 pm

sob maja 10, 2008 12:11 pm

Zrobiłem małą aktualizację. Mianowicie, dodałem akapit traktujący o magach w Krainach. Mam nadzieję, że przypadnie do gustu.
 
Awatar użytkownika
Nefarius
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3957
Rejestracja: śr mar 08, 2006 6:39 pm

ndz maja 11, 2008 10:57 pm

Dodatek bardzo przyjemny i aż szkoda, że jeszcze nikt go nie skomentował. Nie jest za długi, ale mimo to zawiera wiele pożytecznych informacji na tle fabularnym. Gdyby nie fakt, że Tropiciel ma swojego ulubionego wroga, którego zaatakuje bez wahania, można by było dopisać, że Biały mag nie raz czy dwa przeżył jakąś podróż z owym tropicielem. Może dopisz jakiś kolejny dodatek o stosunku do innych klas, byłoby to bardzo ciekawe, przecież taki Biały mag musi od czasu do czasu z kimś przebywać.

Wracając jednak do właściwego tematu, dodatek bardzo przyjemny i z pewnością pisząc go nie marnowałeś czasu. Duży plus!
 
Awatar użytkownika
Zigtahell
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 111
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 7:05 pm

czw cze 26, 2008 12:58 pm

Tochę czasu minęło, ale razi mnie jedna rzecz (jak zawsze czepiam sie pierdół)

Biały mag [PrC, 3.5]


bidzin pisze:
Pacyfista: Na pierwszym poziomie biały mag otrzymuje darmowy atut Zamiana na stłuczenia (Księga i Krew).

Błąd dość paskudny: Tome & Blood to 3.0ed, jak już to Complete Arcane (ale nie pamiętam czy ten atut tam jest).
 
Awatar użytkownika
Ruffle
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 504
Rejestracja: pt lip 13, 2007 10:21 am

czw cze 26, 2008 11:53 pm

Pomysł bardzo mi się podoba. Szczególnie zamiana obrażeń na stłuczenia. Jestem również za tym, by wprowadzić kilka czarów ofensywnych zadających stłuczenia. Albo jakieś wysokopoziomowe zaklęcie, które potrafi całkowicie zdemilitaryzować wroga ("na stałe").

Zrobiłem kiedyś dwa czary podchodzące pod wróżkę. Może Ci się spodobają?

Stłumienie agresji
http://forum.polter.pl/stlumienie-agresji-vt44794.html

Nefariusa korozja
http://forum.polter.pl/nefariusa-korozja-vt46616.html

Na błędach mechanicznych się nie znam (te cyferki :shock:), dlatego pominę kwestię mechaniki.

Pozdrawiam.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości