Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
AGrzes
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1140
Rejestracja: pn gru 30, 2002 5:42 pm

System bitewny

ndz kwie 27, 2008 6:39 pm

Od dłuższego czasu noszę się z zamiarem opracowania jakiegoś systemu rozgrywania bitew w miarę kompatybilnego z dnd, jednak nie chciałbym od nowa odkrywać koła tudzież wywarzać otwartych drzwi, więc na wstępie zapytam się, jakie znacie i o ile znacie polecacie takie systemy?
 
Awatar użytkownika
Froger
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 560
Rejestracja: wt lut 05, 2008 4:52 pm

ndz kwie 27, 2008 6:49 pm

System Władcy Pierścieni, że tak się wyrażę 3 rzuty k6 do śmierci. Chociaż ten system jest raczej do kilkudziesięciu jednostek.
Mógłbyś opracować też system nie mający nic wspólnego z D&D. Np. ustalasz rodzaje jednostek w bitwie. Dajmy na to konnica ciężka (z modyfikatorem +6) i np. zbrojni (mod.+1). Konnicy masz 100, 100 x 6 = 600, kilku miało nadprogramowy poziom czyli 609. Zbrojnych też 100, wszyscy normalny poziom czyli 100. No i rzucasz k% albo k20. Oczywiście w tym co wyżej modyfikator trochę przegięty. Można by też dodać jakieś premie, np. pikinierzy vs konnicy itp.
 
Awatar użytkownika
Ardavel
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 341
Rejestracja: czw kwie 03, 2008 3:26 pm

ndz kwie 27, 2008 7:05 pm

Radziłbym zajrzeć do "Heroes of Battle". Nie czytałem, ale wydaje mi się, że może Ci pomóc(mam przynajmniej taką nadzieję:)).
 
Awatar użytkownika
little_diner
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 575
Rejestracja: ndz cze 13, 2004 6:27 pm

ndz kwie 27, 2008 9:10 pm

W książce do WarCrafta : Alliance And Horde Compendium jest moim zdaniem dośc dobrze przedstawiona zasada prowadzenia większych bitew.
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

pn kwie 28, 2008 1:44 am

Wspomniane Heroes of Battle zawiera szereg ciekawych informacji odnośnie prowadzenia dużych bitw. Salwy, atak wojska, zdobywanie miast (+ maszyny oblężnicze i obrona miast) itp.
Bardzo ciekawy jest też system victory points. Ogólnie polega to na tym, że gracze mogą za swoje akcje/misje (wysadzenie mostów, zabójstwo wrogiego generła itp) dostawać victory points, które wpływają na przebieg bitwy. IIRC były też zasady modyfikowania armii względem właśnie victory points, ale mogę się mylić, nie mam tego podręcznika.
 
Awatar użytkownika
27383
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3267
Rejestracja: śr sie 01, 2007 5:44 pm

pn kwie 28, 2008 7:47 am

Ja bym radził zainteresowac się D&D Miniatures. Na Isie są do ściągnięcia zasady po polsku więc nie ma problemu. Jeśli nie podoba ci się forma skirmisha to spróbuj przekonwertować jednostki na słabsz lub stworzyć nowe od podstaw. A zasady są naprawde dobre.
 
Awatar użytkownika
Zarth
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 41
Rejestracja: czw kwie 24, 2008 10:10 pm

pn kwie 28, 2008 11:49 pm

Widziałam kiedyś w necie coś autorskiego do bitew w D&D, jeszcze bodajże do 3 ed. Wymyślił to któryś niewielki portal fanów, polski naturalnie, jakieś bractwo internetowe czy coś. Może warto sprawdzić czy to się jeszcze nie wala po sieci, bo mogłoby w sumie być niezłe.

(swoją drogą, bitwy w D&D są megatrudne do realistycznego oddania. Kiedy moja drużyna jakąs próbowała, mogliśmy rozbić się z piknikiem w środku jadki i nikt nie był w stanie nic nam zrobić... MG musiał dopiero wprowadzić bojowych magów i smoki po drugiej stronie, żebyśmy poczuli, że jest wojna :P)
 
Awatar użytkownika
Sony
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2660
Rejestracja: śr cze 23, 2004 9:21 am

wt kwie 29, 2008 7:25 am

Jest przecież MINIATURES HANDBOOK - Wizardzi go wydali, jest więc oficjalnym dodatkiem do D&D. Zawiera zasady walki całych oddziałów. Sam dzięki niemy rozegrałam parę razy bitwy a'la Młotek. 30 osobowe oddziały, nie pamiętam na ile ale chyba bitwa była na jakieś 5000 punktów :D na stronę. Jak dodamy HEROS OF BATTLE to mamy komplet.
 
Awatar użytkownika
Zarth
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 41
Rejestracja: czw kwie 24, 2008 10:10 pm

wt kwie 29, 2008 7:29 pm

Właśnie, bo miniatures będzie na takie bitwy... no, bitwy bitewniakowe, na małe oddziały. Jakby się chciało zrobić prawdziwą bitwę, z wojskiem liczonym w setkach czy tysiącach - to jest problem. Z tego co wiem na tamtej stronie były właśnie sposoby na wsadzenie BG po prostu w pierwszy szereg wojska i potem przeprowadzenie z nim bitwy jako jednym z wielu żołnierzy.

Niestety, wczoraj tego szukałam, ale nie mogłam obczaić :(
 
Awatar użytkownika
AGrzes
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1140
Rejestracja: pn gru 30, 2002 5:42 pm

czw maja 01, 2008 3:50 pm

(swoją drogą, bitwy w D&D są megatrudne do realistycznego oddania. Kiedy moja drużyna jakąs próbowała, mogliśmy rozbić się z piknikiem w środku jadki i nikt nie był w stanie nic nam zrobić... MG musiał dopiero wprowadzić bojowych magów i smoki po drugiej stronie, żebyśmy poczuli, że jest wojna )
Dlatego raczej myślałem o metodzie rozstrzygania bitew na dość niskim poziomie, bo na wyższym z dużym prawdopodobieństwem nie maja racji bytu.

Jeśli chodzi o zasady z miniatures handbook, to z tego co się orientuje jest to proste przerobienie D&D-ka na skirmish i bitewniaka poprzez zastąpienie MG arbitralnymi ograniczeniami.
Nie do końca mi to odpowiada bo nadal jest to turlanie wiadrami kości aby oddać każdy atak, co raczej nie sprawdzi się przy zwiększaniu skali bitew.

Postaram się w najbliższym czasie położyć łapę na Heroers of the Battle i zobaczyć co tam wymyślili.

A znacie może jakieś rozwiązania własna/ publicznie dostępne?
 
Awatar użytkownika
AGrzes
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1140
Rejestracja: pn gru 30, 2002 5:42 pm

ndz maja 11, 2008 8:39 pm

Pożyczyłem od kolegi i przeczytałem Heroes of the battle, dość interesująca lektura, jednak to nie do końca to, o co mi chodziło.

Poruszone tam zagadnienie, to to jak poszczególne akcje BG mogą wpływać na przebieg bitwy, natomiast, jeśli chodzi o sam bazowy przebieg, to poświęcono mu chyba ze stronę konkludując, że MG, powinien zdać się na własny rozsądek.
Ja jednak poszukiwałbym narzędzia do wsparcia owego rozsądku i tu widzę miejsce na stworzenie czegoś.
A wy jak myślicie czy jakaś mechaniczna pomoc w tym zakresie była by przydatna?

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości