Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
mattus
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 51
Rejestracja: sob lut 16, 2008 11:53 pm

śr kwie 23, 2008 1:10 pm

Nie wiedzieliśmy z moimi graczami czy można mieć 2 akcje standardowe w turze(bez akcji ruchu).
 
Awatar użytkownika
Ardavel
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 341
Rejestracja: czw kwie 03, 2008 3:26 pm

śr kwie 23, 2008 4:38 pm

To dziwne, bo w Podręczniku Gracza jest dość wyraźnie napisane :P
 
Awatar użytkownika
mattus
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 51
Rejestracja: sob lut 16, 2008 11:53 pm

śr kwie 23, 2008 5:39 pm

Nie do końca, Ardavel, gdyż pisze tam tylko tyle, że akcję standardową można zamienić na akcję ruchu. Nie pisało tam nic o zmianie akcji ruchu na standardową, więc gracze dowiedzieli sobie to sami, a ja nie byłem 100% pewien, że tak nie jest.
 
Awatar użytkownika
Ammanas
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 934
Rejestracja: pn lis 24, 2003 11:31 am

śr kwie 23, 2008 5:53 pm

Jak nie jest napisane że coś można zrobić to chyba logiczne jest, że robić tego nie można. ;F
 
Awatar użytkownika
David_John
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 52
Rejestracja: czw sty 04, 2007 9:19 am

śr kwie 23, 2008 10:48 pm

Ammanas pisze:
Jak nie jest napisane że coś można zrobić to chyba logiczne jest, że robić tego nie można. ;F


Jestem tego samego zdania, gdyż jeśli coś takiego można byłoby robić to z pewnością zostało by to opisane, bo w końcu jest to dość ważne.

Swoją drogą to dziwne, że nigdy nawet nie pomyślałem o czymś takim...
 
Awatar użytkownika
Princ_Vlad
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: pn sty 14, 2008 11:30 am

pt kwie 25, 2008 6:21 pm

Jeden z moich graczy zainwestował wszystkie swoje oszczędności w tomy i manuale podnoszące atrybuty, na 18 poziomie wziął atut Vow of Poverty, i teraz pytanie - co robimy z atrybutami?
Gracz twierdzi, że po prostu dodajemy bonusy z atutu nie odejmując bonusów uzyskanych dzięki przedmiotom. Czy jest to zgodne z mechaniką?
Trochę zaburza to równowagę gry, ale zanim podejmę jakiekolwiek decyzje zapytam się bardziej doświadczonych graczy :razz:
 
Awatar użytkownika
B0rg
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1505
Rejestracja: czw sty 24, 2008 11:28 pm

pt kwie 25, 2008 6:32 pm

Bonusy z manuali są typu inherent, bonusy z Vow of Powerty typu enhancement zatem nie ma żadnych przeszkód w ich sumowaniu.

Xanatos pisze:
Trochę zaburza to równowagę gry, ale zanim podejmę jakiekolwiek decyzje zapytam się bardziej doświadczonych graczy

Nie zaburza. Tak samo postacie, które zwiększyły cechy za pomocą manuali mogą nosić przedmioty magiczne zwiększające cechy. Vow of Powerty jest jakby substytutem takich przedmiotów.
 
barteh
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: pn maja 07, 2007 7:03 pm

pt kwie 25, 2008 9:58 pm

Jak stworzyć półczarta łotrzyka ? Jaka rasa bazowa będzie do tego najlepsza?
Jakie bonusy przenoszą sie z bazowej na półczarta i które z nich sie kumulują?
 
Awatar użytkownika
Mortis
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1074
Rejestracja: sob lut 21, 2004 9:39 am

sob kwie 26, 2008 12:24 am

Wszystkie bonusy się kumulują, jak zawsze w szablonach, chyba, że napisano inaczej w jego opisie.

Na półczarta polecałbym raczej człowieka, ewentualnie elfa. Niziołek też ma swoje zalety, ale niziołków nienawidzę, więc nie polecam :D .
 
Awatar użytkownika
Raf18
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 126
Rejestracja: pn kwie 02, 2007 8:01 pm

sob kwie 26, 2008 10:14 am

Mam pytanie ile złota ma postać gracza na 13 poziomie?

Gdzieś mi wcięło podręcznik mistrza podziemi i nie mogę sprawdzić, a w SRD tego nie umiem znaleźć.
 
Awatar użytkownika
Ardavel
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 341
Rejestracja: czw kwie 03, 2008 3:26 pm

sob kwie 26, 2008 2:24 pm

Według PMP wartość całego ekwipunku to 110 000 sz.
 
Awatar użytkownika
Warag
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 129
Rejestracja: ndz sty 14, 2007 5:56 pm

sob kwie 26, 2008 8:09 pm

Moje pytanie dotyczy ukradkowego ataku, w którego opisie znajdujemy, że można go użyć "zawsze kiedy cel pozbawiony jest premii ze Zręczności do KP (niezależnie od tego, czy w ogóle ma premię za Zręczność, czy nie). Nie jestem pewien jak to interpretować. Czy jeśli przeciwnik ma Zręczność: 10, to obrażenia od ukradka stosuje się zawsze (bez flankowania, ani niczego podobnego, tylko dla tego, że jego premia ze zr wynosi 0); czy tak czy inaczej trzeba go pozbawić zręczności formalnie (związać, zaskoczyć itp).
Zawsze byłem pewien opcji drugiej, ale koledzy twierdzą, że opcja pierwsza jest prawdziwa, przez ci trochę zwątpiłem.
 
Obliv
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 109
Rejestracja: sob lip 22, 2006 8:44 pm

sob kwie 26, 2008 8:24 pm

Opcja druga : przeciwnik musi być pozbawiony premi ze zręczności do KP ( może być zaskoczony, unieruchomiony, itp ). To, że ktoś ma ZR 10 nie pozwala na stosowanie Ukradkowego Ataku w każdym momencie.
 
Awatar użytkownika
little_diner
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 575
Rejestracja: ndz cze 13, 2004 6:27 pm

sob kwie 26, 2008 8:25 pm

+0 to też jest premia. Nic nie dająca, ale zawsze jakaś;P więc cel trzeba zaskoczyć, flankować itd itp. 10 Zr nie spełnia warunku POZBAWIENIA celu premii ze Zr.

Edit
Ja również będę musiał na następnym poziomie wybrać poprawioną inicjatywę;P
Ostatnio zmieniony sob kwie 26, 2008 8:33 pm przez little_diner, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
AGrzes
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1140
Rejestracja: pn gru 30, 2002 5:42 pm

sob kwie 26, 2008 8:26 pm

SRD pisze:
The rogue's attack deals extra damage any time her target would be denied a Dexterity bonus to AC (whether the target actually has a Dexterity bonus or not)
Czyli dopiero kiedy postać jest pozbawiona premii ze zręczności można zastosować atak ukradkowe, nieważne czy normalna premia postaci wynosi +5 czy +0.

Edit:
Musze zainwestować w poprawiona inicjatywę ;)
Ostatnio zmieniony sob kwie 26, 2008 8:29 pm przez AGrzes, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
iron_master
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2815
Rejestracja: czw paź 20, 2005 7:56 pm

sob kwie 26, 2008 8:28 pm

Najciekawsze jest to, że jeśli przeciwnik ma ujemny modyfikator zręczności, to trudniej go trafić, jeśli jest nieprzygotowany (bo premia, w tym wypadku kara, się nie wlicza do KP), niż kiedy walczy twarzą w twarz i stosuje karę do KP :-)
 
Awatar użytkownika
AGrzes
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1140
Rejestracja: pn gru 30, 2002 5:42 pm

sob kwie 26, 2008 9:04 pm

Do notki powyżej:
A właśnie, że nie ;P
Main3.5 FAQ pisze:
Say my character has a 3 in Dexterity, giving him a
negative modifier to his AC. Now if he is caught flat-footed,
he is denied his Dex modifier to his AC. Does this mean that
his AC is actually better if he is caught flat-footed?

Actually, the definition for flat-footed indicates that you
lose your Dexterity bonus to AC (if any); it doesn’t remove a
penalty that you normally receive from having a low Dexterity
score.
 
barteh
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: pn maja 07, 2007 7:03 pm

wt kwie 29, 2008 4:53 pm

Czy mógłby dać opis rasy "król jaszczurów". Prawdopodobnie znajduję sie on w Serpent's Kingdom
 
Awatar użytkownika
Mehrunes
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 55
Rejestracja: czw lut 07, 2008 2:29 pm

wt kwie 29, 2008 6:18 pm

O ile się nie mylę, król nie jest objęty OGL więc podanie Ci go tutaj będzie nielegalne.
 
Awatar użytkownika
Planetourist
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2069
Rejestracja: wt paź 04, 2005 8:20 pm

wt kwie 29, 2008 9:22 pm

Na opis fabularny nie ma co liczyć, Google znajduje tylko zdawkowe opisy. Oczywiście, SK zawiera całkiem długi opis. Mechanicznie to po prostu Jaszczuroczłek z szablonem Półczarta - oba do znalezienia w SRD. Z opisu z SK wynika, że czarcim rodzicem musi być demon (ew. inny Król).
 
Awatar użytkownika
Mehrunes
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 55
Rejestracja: czw lut 07, 2008 2:29 pm

śr kwie 30, 2008 11:17 am

Mam małe pytanko, które mnie nurtuje od jakiegoś czasu. Czym się różni (z mechanicznego punktu widzenia) pozaplanarny humanoid od przybysza?
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

śr kwie 30, 2008 11:49 am

Humanoid i przybysz (outsider) to typy istot. Humanoid to wiadomo o co chodzi, a przybysz nie posiada dwoistej natury (ciało i dusza).
Pozaplanarny (extraplanar) jest podtypem określającym, czy istota jest natywna dla danego planu. Podtyp ten zyskujesz w momencie dostania się na plan, który nie jest Twoim natywnym planem. Np. człowiek trafiający na jedną z nieskończonych płaszczyzn Abyss dostanie podtyp extraplanar i będzie mógł zostać wygnany np. czarem wygnanie. Na tym samym planie (czyli Abyss), spotkany Tannar'ri nie będzie posiadał tyu extraplanar, gdyż Abyss jest jest jego natywnym planem. Odwracając sytuację, na Pierwszym Materialnym to Tannar'ri będzie posiadał podtyp pozaplanarny i będzie mógł zostać odegnany zgodnie z odpowiednimi zasadami.
 
Awatar użytkownika
Olorin Rapidedge
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 209
Rejestracja: sob mar 03, 2007 8:47 pm

śr kwie 30, 2008 10:26 pm

Mam pytanie: Od stłuczeń postać nie zginie... ale jak przedstawić postać, która na przykład ma 1000000 pkt stłuczeń? np. przez cały czas go biją pięściami a on jest nieprzytomny i tak go leją, on nie zginie ale musi być masakrycznie poturbowany.. a skoro nie zginie stłuczeń może być nieskończenie wiele więc jak z tym jest?
 
Awatar użytkownika
Namrasit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2079
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 11:12 pm

czw maja 01, 2008 1:33 am

Olorin Rapidedge zawsze można przyjąć ze stłuczenia traktuje się normalnie do granicy 0 PW, po której to traktuje się je jako obrażenia. Wciąż postać przeżyje ich więcej niż zwykłych obrażeń, ale w końcu ją ukatrupią ;). Acz to tylko opcja.
 
Awatar użytkownika
Mortis
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1074
Rejestracja: sob lut 21, 2004 9:39 am

czw maja 01, 2008 1:38 am

Generalnie to po prostu pewne uproszczenie, które prowadzi do sytuacji absurdalnej. Stłuczenia rzeczywiście nie zabiją przeciwnika, co oznacza, że banda dresów nie może zatłuc kogoś na śmierć.
 
Awatar użytkownika
AGrzes
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1140
Rejestracja: pn gru 30, 2002 5:42 pm

czw maja 01, 2008 2:35 pm

Uderzenie bez broni jak każda broń zadająca stłuczenia, może zadawać normalne obrażenia z karą -4 do trafienia. Jeśli przeciwnik padł nieprzytomny to nie ma kłopotu, aby go zatłuc, lub dobić za pomocą coup de grace.
 
Awatar użytkownika
Mehrunes
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 55
Rejestracja: czw lut 07, 2008 2:29 pm

czw maja 01, 2008 8:47 pm

Kolejne pytanie związane z potworami tym razem z rodzajem. Czy można mieć postać o dwóch rodzajach na przykład przybysz oraz nieumarły?
 
Awatar użytkownika
AGrzes
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1140
Rejestracja: pn gru 30, 2002 5:42 pm

czw maja 01, 2008 8:57 pm

Kolejne pytanie związane z podtypem. Czy można mieć 2 podtypy na przykład przybysz oraz nieumarły?
Podtypów można mieć wiele, na przykład Lillend jest (chaotyczny, dobry, pozaplanarny).

Jeśli chodzi o typy to raczej można mieć tylko jeden, jednak jeśli na przykład szablon zmienia typ stwora to zyskuje on podtyp (udoskonalony [stary typ])
 
Awatar użytkownika
Mehrunes
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 55
Rejestracja: czw lut 07, 2008 2:29 pm

czw maja 01, 2008 9:03 pm

A co z nieumarłym bóstwem, które ma siedzibę na planie zewnętrznym? Ma ono typ nieumarły czy przybysz?
 
Awatar użytkownika
AGrzes
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1140
Rejestracja: pn gru 30, 2002 5:42 pm

czw maja 01, 2008 9:11 pm

Jeśli jest ono rzeczywiście nieumarłe to ma typ nieumarły, poza swym planem zyskuje podtyp pozaplanarny.

EDIT:
Vecna, jest zdaje się, nieumarłym.
Ostatnio zmieniony czw maja 01, 2008 9:22 pm przez AGrzes, łącznie zmieniany 1 raz.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości