Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Annunaki
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 61
Rejestracja: ndz wrz 23, 2007 10:57 pm

Epoka Kamienia

pt wrz 28, 2007 11:09 pm

Czy graliście kiedyś w świecie w którym rozwój społeczeństw stał na niskim poziomie ( technologia, magie ) np. w epoce kamienia ? , bądź macie jakieś pomysły na stworzenie przygody w tej epoce ?
 
Awatar użytkownika
pasztet
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 330
Rejestracja: pn sty 16, 2006 9:24 am

sob wrz 29, 2007 12:49 am

Annunaki pisze:
Czy graliście kiedyś w świecie w którym rozwój społeczeństw stał na niskim poziomie ( technologia, magie ) np. w epoce kamienia ?


Troszkę to za bardzo uogólnione, niski poziom technologiczny nie oznacza niskiego poziomu cywilizacyjnego np: Majowie, Inkowie, Aztekowie, Sumerowie, Egipcjanie (potrafili tworzyć cuda przy użyciu prymitywnych narzędzi).
Co do Twojego pytania to nie grałem ale musi to być ciekawa sceneria, większy nacisk na religię i wiedzę tajemną. Taka otoczka mistycyzmu wokół najprostszych czynności i zjawisk (np: ogień, odlewanie przedmiotów).
Coś a'la Mezopotamia i jedziemy, przecięcie pierwotnych szlaków handlowych, państwa miasta itp. Faktycznie ciekawa kwestia, chyba się skuszę.
 
Awatar użytkownika
Brilchan
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4532
Rejestracja: śr cze 20, 2007 8:49 pm

sob wrz 29, 2007 10:30 am

Jezeli chcesz stworzyć dobry klimacik to radzę trochę poczytać aby wczuć się w klimat np. Conana. Nie wiem jaki masz stosunek do anime ale ja bardzo polecam anime i mangę Berserk co prawda tam świat stoi na raczej wysokim poziome ale żadna inna książka ani film nie pomogły mi tak b. się wczuć w krwawego wojownika ani nie pokazały brutalności wojny w tak dosłowny sposób jakby ktoś był zainteresowany linkami to proszę do mnie na prv.
Wiem że może to wyglądać na offtop ale tak nie jest, jestem przekonany że po zapoznaniu się z trzema wymienionymi prze ze mnie tytułami każdy średnio dobry MG byłby wstanie poprowadzić klimatyczną sesje w "Epoce Kamienia"
 
Awatar użytkownika
Annunaki
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 61
Rejestracja: ndz wrz 23, 2007 10:57 pm

sob wrz 29, 2007 12:02 pm

Brilchan pisze:
Jezeli chcesz stworzyć dobry klimacik to radzę trochę poczytać aby wczuć się w klimat np. Conana


Czytałem parę części Conana i taką fajną książkę jak Miecz Conana pióra Sprague de Campa. Hyboria mi się podoba może świat na podobieństwo Atlantydy hmm... w sumie Howard wzorował się trochę na niej tworząc Hyborie. Może świat w podobie filmu ,,Walka o ogień".
 
Awatar użytkownika
Feniks
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5008
Rejestracja: ndz lis 07, 2004 10:34 am

czw gru 20, 2007 2:04 pm

Jeżeli chodzi ci o wiek prawdziwie epoki kamienia łupanego. To raczej o państwach miastach mowy nie może być co najwyżej o plemionach maksymalnie tymczasowych sezonowych wioskach. Gracze mogliby się wcielić w bohaterów takiej wioski mających zaradzić np na dziwne sny nawiedzające szamana. Ciekawym byłoby przedstawienie świata Warhamera lub FR np 5000 czy 10 000 lat wcześniej kiedy to rasy dopiero po raz pierwszy się spotykały. Początkową nieufność walkę z chaosem może pierwsze próby okiełznania magi i technologi.
 
Awatar użytkownika
Pavel
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 276
Rejestracja: pn lip 09, 2007 4:44 pm

czw gru 20, 2007 2:13 pm

W epoce kamienia łupanego może być całkiem ciekawie. :) Trzeba będzie walczyć o jedzenie i broń. Budować wioski przemieszczać się a każda walka ze zwierzętami będzie prawdziwą potyczką. Może być ciekawie aczkolwiek jeszcze nigdy nie prowadziłem takiej kampanii. 8)
 
Awatar użytkownika
Balgator
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 514
Rejestracja: wt sie 26, 2003 5:23 pm

czw gru 20, 2007 5:19 pm

Joseph Henri Rosny, i jego "Kot olbrzymi", będący kontynuacją "Walki o ogień" - myślę - może Cię zainteresować jako źródło inspiracji.
 
Awatar użytkownika
Loki6
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: czw gru 06, 2007 7:23 pm

sob maja 03, 2008 3:39 pm

jeszcze w coś takiego nie grałem ale zastanawiałem się nad rozgrywką z takich staaaaaaaarych czasach. Co do owych rozgrywek słyszałem wiele dobrego na temat gry np. w starożytnym Egipcie, poza tym Egipt nadaje się idealnie jest w nim dużo magii ale również mocna nie zachwiana wiara. No i oczywiście broń z brązu(wole miecz z brązu niż kamienny kastet).
U Azteków lub Inków terz by mogło być ciekawie.
 
Awatar użytkownika
Szponer
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 159
Rejestracja: ndz kwie 02, 2006 5:39 pm

sob maja 03, 2008 5:54 pm

Obecnie gram w takiej konwencji, tj. niski poziom technologiczny, kultury oraz oficjalny brak magii, tzn. wszystko jest w konwencji mistycyzmu, nie ma czarów leczenia i latających fireballi nad uchem.

Wygląda to tak, że lwią część cywilizacji stanowią różnorodne plemiona. Co do miast - to po prostu wioski otoczone kiepską palisadą, gdzie ludzie lepiej wyprawiają skóry i umieją lepiej szyć oraz istnieje jakaś organizacja.

Metalu jest bardzo niewiele, ale cóż, przyszli bohaterowie mogą mieć to szczęście, że znajdą stalowy mieczy;) Groty i inne tego typu rzeczy są kościane.

Brak typowych traktów, milicji, wojska. Wszystko to łowcy, zwiadowcy, myśliwi.

Taka koncepcja niestety ogranicza wybór klas - łotrzyk raczej odpada, tak samo kapłan (powinien wystąpić w konwencji Szamana z "Krain Wschodu"). Co do druidów, bardów, czarodziei oraz zaklinaczy - czarodzieje nie (bo niby skąd mieliby wiedzę?), reszta występuje z poważnymi ograniczeniami czarów.

Powiedzmy sobie szczerze, taki świat nastawiony jest przede wszystkim na fabułę, większość historii, z którymi stykają się gracze, to jakieś legendy (moim zdaniem, celtyckie są w sam raz). Stawia się na związek z naturą, brak zrozumienia dla pewnych "dziwów".

Prowadzi się przyjemnie, jak ktoś już nadmienił, walka ze zwierzętami to wyzwanie :) . Ale jeśli ktoś nie przepada za klimatem legend czy mistycyzmu, nie znajdzie zbyt wiele dla siebie.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość