Zrodzony z fantastyki

 
Expaladyn
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 42
Rejestracja: sob lip 14, 2007 2:16 pm

Wymaksowanie rzutów obronnych [3.5]

ndz maja 04, 2008 2:48 pm

Witajcie!

Ostatnio przeglądałem tematy odnośnie zwiększania ST rzutów obronnych na zaklęcia, w które to forum aż obfituje. I tutaj nasunęła mi się myśl, czy możliwe jest przeciwstawienie się kosmicznym ST ok. 50 i wyższym, dzięki samemu rzutowi obronnemu, a nie niepodatnościom, ochronnym czarom i przedmiotom.

Oczywiste jest, że taka postać musiałaby być wieloklasowcem z 1-2 poziomami w klasach z dobrymi RO, wysokimi wartościami kluczowych atrybutów, a do tego najlepiej ze zdolnością paladyna/blackguarda pozwalającą dodać premię z charyzmy do wszystkich 3 RO. Jako ekwipunek przedmiot zwiększający charyzmę (jeśli możemy dodać tę premię do RO), przedmioty zwiększające zręczność, budowę i roztropność oraz jeszcze coś, co daje premię do samych rzutów.

Czy macie jakieś inne pomysły? Jaką rasę, szablony i klasy poskładać, by osiągnąć premie do wszystkich 3 rzutów obronnych daleko przewyższające standardowe +12? I to trzeba zrobić to tak, by postać nie miała kar za wieloklasowość i dysponowała dość wysokim BAB - w końcu musi nadawać się do czegoś oprócz unikania wrogich czarów.

Alternatywnie, można spróbować składać postać wg zasad dodawania ułamków BAB i RO, opisanymi w Unearthed Arcana. Sądzę, że pozwoli to na osiągnięcie dużo wyższych wartości.

Czy ktoś zechce podać gotowy build, najlepiej do 20 poziomu?
Wszystkie uwagi odnośnie tworzenia takiej postaci będą mile widziane ^^
 
Awatar użytkownika
AGrzes
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1140
Rejestracja: pn gru 30, 2002 5:42 pm

ndz maja 04, 2008 3:48 pm

Można popróbować poskładać jak najwięcej różnoimiennych premii do rzutów, znaleźć jak najwięcej czarów dających nawet +1/+2 ale jakiejś egzotycznej premii.

Przykładowo czar Ochrona przed czarami daje +8 premii z odporności, Heroizm, potężniejszy, daje +4 z morale, a to daje już +12 (lub +6 jak masz już maksymalny płaszczyk).
 
Awatar użytkownika
Varmus
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1443
Rejestracja: śr sty 18, 2006 5:52 pm

ndz maja 04, 2008 4:46 pm

Mmh. Brak ksiąg przy sobie.

Wiadomo, że wieloklasowcy mają lepsze RO od jednoklasowców (przykładowo, Barb1/Woj1 ma +4 do Wytrw, na co osobno każda z tych klas musiałaby czekać do poziomu 4). Najlprostszym pomysłem na wysokie RO wydaje się więc złożenie multiklasowca z klas o dobrych wszystkich RO, np. Mnich czy Favored Soul, dokładając klasami o dwóch dobrych RO (np. kombinacja Kapłan1/Bard1/Trop1 to +4 Wytrw / +4 Refl / +4 Wola). Dodatkowo ciekawym pomysłem jest wejście na 2 poziomy Paladyna dla Boskiej Łaski (czy jak temu tam), czyli nienazwanej premii z Cha do wszystkich RO.

Ale taka wieloklasowość = postać nie nadaje się praktycznie do niczego (choć, polemika - z Monk/Fav.Soul albo Kap/Trop/Bard można podobno coś fajnego wykrzesać, pytać Ammanasa :P ).

Pozostaje więc szukać prestiży dających bonusy do RO. Ale osobiście proponuję Aasimara Mnicha złamanego z Favored Soulem i dwoma poziomami Paladyna + atuty z cyklu Vow of (dają nawet +4 do RO, wadą jest konkretny przypadek, w którym premia się liczy). Opcją jest też szał barbarzyńcy, ale kuleje tutaj Refleks. Należy też zadbać o dobrą KP, bo save or suck to nie jedynie niebezpieczne czary i moce, choć takich jest większość :D .

Jak mówiłem, nie mam ksiąg przy sobie, więc musimy poczekać na Sulda, Ammanasa, Borg i innych powergamerów forum :D
 
Expaladyn
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 42
Rejestracja: sob lip 14, 2007 2:16 pm

ndz maja 04, 2008 5:04 pm

Zdaję sobie sprawę, że najlepsze RO osiągniemy przez wieloklasowanie... i możliwe jest, by taka postać do czegoś się nadawała, jeśli zadbamy o to, by nie straciła zbyt wiele z BAB.
Niestety, klas które mają pełny BAB i dobre RO jest jak na lekarstwo... podany już tropiciel, paladyn (ze wzgl. na divine grace na 2. poz.).. i kto jeszcze? Może to byłby dobry punkt wyjścia do stworzenia takiego buildu?
 
Awatar użytkownika
Ardavel
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 341
Rejestracja: czw kwie 03, 2008 3:26 pm

ndz maja 04, 2008 5:22 pm

Najlepszym sposobem(choć chyba najtrudniej osiągalnym), jest zostanie bóstwem :P Premia do wszystkich rzutów obronnych z KW i boskiej rangi, "weź 20" przy każdym rzucie obronnym...
 
Awatar użytkownika
Xanatos
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 424
Rejestracja: wt sie 15, 2006 5:54 pm

ndz maja 04, 2008 5:26 pm

Możesz pomieszać rakshase zaklinacza z rycerzem ciemności i ogarem magów: rakshasa 7/zaklinacz 1/rycerz ciemnosci 2/ogar magow 10

Przy atrybutach PB 32: S 10+2*/ Zr 14+4*/ Bd 10+6/ Int 10+2*/Rzt 16+2/Cha 16+6+5 (za rozwinięcie)

* - premia do atrybutu za rakshase.

Wytrwałość: 5 (bazowe rakshasy) + 3 (za atrybut) +3 (rycerz ciemności) + 8 (za charyzme) + 3 (ogar magow) + 5 (premia z ogara magow) + 0 (zaklinacz) + 2 (chowaniec szczur) + 2 (atut zwiekszona wytrwalosc)=31

Refleks: 5 (bazowe rakshasy) + 4 (za atrybut) + 0 (rycerz ciemności) + 8 (za charyzme) + 3 (ogar magow) + 5 (premia z ogara magow) + 2 (blyskawiczny refleks) + 1 (atut szczescie bohaterow)=28

Wola: 5 (bazowe rakshasy) + 4 (za atrybut) + 0 (rycerz ciemnosci) + 8 (za charyzme) + 7 (ogar magow) + 5 (premia z ogara magow) + 2 (zaklinacz) + 2 (zelazna wola) + 1 (atut szczescie bohaterow)=34

Oczywiście wszędzie dojdzie jeszcze rzut kostką k20. Dojdą do tego też premie z przedmiotów magicznych, ale jeśli na upartego mieć jak najwyższe rzuty 'na czysto', bez przedmiotów to możesz też wziąć atuty z serii Vow of... z Book of Exalted Deeds, aczkolwiek przedmioty magiczne zawsze będą korzystniejsze niż każdy Vow.
Ostatnio zmieniony ndz maja 04, 2008 5:35 pm przez Xanatos, łącznie zmieniany 4 razy.
 
Expaladyn
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 42
Rejestracja: sob lip 14, 2007 2:16 pm

ndz maja 04, 2008 5:28 pm

Chodziło mi o rozwiązania na poziomach jeszcze nieepickich, ale wielkie dzięki za radę, Ardavel. Ten pomysł zostawię sobie na moment, gdy postaci dzięki maksymalnie podkręconym RO uda się uniknąć zgładzenia przez zazdrosne bóstwa :P

edit:

To wyliczeń z refleksem wkradł Ci się, Xanatos, jakiś kapłan, ale poza tym rozumiem założenia takiego buildu. Powiedz tylko, gdzie znajdę opisaną klasę ogara magów i jaki BAB oraz ilość KW będzie miała taka postać na efektywnym poziomie 20.
 
Awatar użytkownika
Xanatos
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 424
Rejestracja: wt sie 15, 2006 5:54 pm

ndz maja 04, 2008 5:41 pm

Z refleksem sie pomyliłem, bo wcześniej z kapłanem jeszcze kombinowałem. Już go tam nie ma. Zapomniałem również o 5 pkt atrybutu za rozwinięcie, więc po dodaniu tego do charyzmy wszystkie rzuty zwiększą się jeszcze o +2 :) KW na 20 poziomie wynosi 20, gdyż rakshasa normalnie dostaje co poziom KW. Podobnie z BAB - wynosi ono bodajże 14.
 
Awatar użytkownika
dyrmagnos
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 72
Rejestracja: sob maja 27, 2006 8:48 pm

ndz maja 04, 2008 5:49 pm

Pozostaje jeszcze szablon paragon + 24 przy zdolności divine grace paladyna lub mocy zesłanej kapłana (domena mistycyzm) LA +11 jest ceną, którą niesamowicie warto zapłacić za wszystkie bonusy szblonu.
Do tego poziom mnicha i mamy + 43 do AC za sam szablon.

Tak, każdy wie, że paragon może nawet z muchy zrobić niezniszczalnego przeciwnika, ale pomysł jak każdy inny.
 
Awatar użytkownika
Helldog
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 568
Rejestracja: sob sie 18, 2007 4:33 pm

ndz maja 04, 2008 5:54 pm

Xanatos pisze:
KW na 20 poziomie wynosi 20, gdyż rakshasa normalnie dostaje co poziom KW. Podobnie z BAB - wynosi ono bodajże 14.

Tak, wszystko ładnie i sielankowo, ale zapomniałeś że rakshasa oprócz 7 KW ma jeszcze +7 EPP.
 
Awatar użytkownika
Ammanas
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 934
Rejestracja: pn lis 24, 2003 11:31 am

ndz maja 04, 2008 9:38 pm

Zgodnie z prośbą Varmusa, jako że wasze pomysły są mierne, to wrzucam coś co przed chwilą na prędce skleciłem. Enjoy :)


Venerable Saint** Lesser Aassimar* Paladin of Freedom 2 / Hexblade 2 / Warlock 1 / Favoured Soul 1 / Monk 1 / Risen Martyr** 2 / xxx 9
ECL 20

Maksujemy Charyzmę, reszta statów zakładam że jest 10 [żeby ułatwić obliczenia]
Mamy więc
18 [base] +2 [racial] + 6 [ench z itemów] + 4 [template] + 2 [martyr] + 4 [poziomy] + 5 [inherent z grimuaru] +3 [age category] = 44 (mod +17)

Itemy któe zakładam że postać posiada:
- Cloak of resistance +5
- Gloves of Dexterity +6
- Periapt of Wisdom +6
- Hat of Charisma +6

Compulsory Feats
- Nimbus of Light
- Nymph's Kiss

Inwokacje Warlocka:
- Dark One's Own Luck [+Cha luck bonus on chosen 1 save]

Nasze savy:
Fort: 7 [base] + 5 [resistance z itemu] + 1 [nymph's kiss] + 17 [unnamed Paladin's divine grace] + 17 [unnamed Hexblade's Arcane Resistance] = +47
Reflex: 4 [base] + 3 [stat] + 5 [resistance z itemu] + 1 [nymph's kiss] + 17 [unnamed Paladin's divine grace] + 17 [unnamed Hexblade's Arcane Resistance] = + 47
Will: 11 [base] + 3 [stat] + 5 [resistance z itemu] + 1 [nymph's kiss] + 17 [unnamed Paladin's divine grace] + 17 [unnamed Hexblade's Arcane Resistance] = +54

WAŻNE:
1. Do powyższych wartości należy dodać modyfikatory jeżeli nasz Dex/Con/Wis są wyższe niż 10.
2. Należy również dodać bazowe rzuty obronne z klas wziętych w miejsce xxx 9.
3. Należy również dodać luck bonus z inwokacji do jednego wybranego w danym momencie rzutu obronnego, w wysokości +17. Możemy więc potencjalnie mieć rzuty obronne w wysokości: +62/+62/+69. Wystarczy wiedzieć przeciwko jakiemu przeciwnikowi się walczy.
4. Build jest niepełny. W miejsce xxx można wrzucić dowolne 9 klas. Daje to szansę, że będzie nawet w miarę grywalny, bo możemy zagospodarować te poziomy na coś co będzie miało jakąś bojową wartość.
5. Jak na 15min nie wyszło tak źle. Ale można lepiej. Mi się nie chce ;D

* - Players Guide to Faerun
** - BoED

EDIT: Dodano kategorię wiekową Venerable. Jako, że jesteśmy deathless to kary do atrybutów fizycznych nie są naliczane. Pamiętać należy, że Will save nam też podskoczy przez to, ale nie uwzględniałem tego, nadal przyjmując że mamy Wisdom 10
Ostatnio zmieniony ndz maja 04, 2008 11:25 pm przez Ammanas, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Toshi
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 529
Rejestracja: czw paź 20, 2005 12:06 pm

ndz maja 04, 2008 10:22 pm

poprawcie mnie, ale dowolny bonus cha + do savów sie stackuje z podobnym z innej klasy ?

wiec na 9 lvl ze +45 jeszcze sie rowinie
jeszcz evasion i mettle by sie rpzydalo dla pelnego wykorzystania.
Ostatnio zmieniony ndz maja 04, 2008 10:33 pm przez Toshi, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Ammanas
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 934
Rejestracja: pn lis 24, 2003 11:31 am

ndz maja 04, 2008 10:27 pm

Oczywiście ;]
Liczy się typ premii. Unnamed stackują się ze wszystkim ;]

Mettle: +1 poziom Hexblade
Evasion: +1 poziom Mnicha
Zostawiłem furtkę żeby każdy dodał co chce ;)

Można też dorzucić itemki który pozwoli nam rzucać na siebie Precognition, Defensive na Manifester Level 19. Dla przykładu: jednorazowy Psionic Tatoo będzie nas kosztował 950gp. Wystarczy na co najmniej jedną walkę, a doda nam +7 insight bonus. ;)
 
Awatar użytkownika
Xanatos
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 424
Rejestracja: wt sie 15, 2006 5:54 pm

ndz maja 04, 2008 11:50 pm

Helldog pisze:
Xanatos pisze:
KW na 20 poziomie wynosi 20, gdyż rakshasa normalnie dostaje co poziom KW. Podobnie z BAB - wynosi ono bodajże 14.

Tak, wszystko ładnie i sielankowo, ale zapomniałeś że rakshasa oprócz 7 KW ma jeszcze +7 EPP.

Zgadza się, ale w przypadku rakshasy LA +7 nie boli, ani trochę bo w ramach tego LA +7 dostajemy 7 kostek wytrzymałości, zwiększa nam sie BAB, zwiększają się rzuty oraz dostajemy możliwość rzucania czarów tak jak zaklinacz na 7 poziomie :) Więc takie LA to tak jakby go nie było - tak jakby rakshasa była zwykłą klasą postaci. Więc JEST sielankowo :)

Ammanas pisze:
Oczywiście ;]
Liczy się typ premii. Unnamed stackują się ze wszystkim ;]
A nie jest tak, że jeśli posiada się taką zdolność kilka razy to nie daje ona nam za każdym razem premii z charyzmy do RO tylko ewentualnie zwiększa nam się o +1? Czyli mając paradyna wariant tyranny (zeby mogl byc zly) z charyzmą 18 i dobierając blackguarda mamy premii zaledwie 4 (za paladyna) + 1 (jako że blackguard dubluje zdolność)? Gdzieś kiedyś widziałem taką zasadę, ale niestety nie potrafię sobie przypomnieć gdzie...
Ostatnio zmieniony ndz maja 04, 2008 11:56 pm przez Xanatos, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Ammanas
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 934
Rejestracja: pn lis 24, 2003 11:31 am

ndz maja 04, 2008 11:52 pm

Xanatos pisze:
Zgadza się, ale w przypadku rakshasy LA +7 nie boli, ani trochę bo w ramach tego LA +7 dostajemy 7 kostek wytrzymałości
Nieprawda.
Rakshasa ma 7 Racial HD +7 LA. Jej ECL bazowy wynosi 14.
Xanatos pisze:
Premia z charyzmy do rzutów obronnych nie sumuje się z taką samą zdolnością. Jeśli postać ma 2 razy taką samą zdolność to nie podlicza się tego dwa razy, a jedynie przy otrzymaniu tej zdolności po raz drugi zwiększa się ją o 1.
1. Nieprawda. Nic się nie zwiększa o 1. Houserule zostaw w domu ;F
2. Gdzie widzisz tą samą zdolność? Bo ja nie widzę.
 
Awatar użytkownika
Xanatos
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 424
Rejestracja: wt sie 15, 2006 5:54 pm

ndz maja 04, 2008 11:59 pm

Ammanas pisze:
Xanatos pisze:
Zgadza się, ale w przypadku rakshasy LA +7 nie boli, ani trochę bo w ramach tego LA +7 dostajemy 7 kostek wytrzymałości
Nieprawda.

Rakshasa ma 7 Racial HD +7 LA. Jej ECL bazowy wynosi 14.
Nieprawda. W edycji 3.5 Rakshasa ma LA +7, co w przypadku rakshasy nie robi różnicy. W 3.0 miała 14.

Reszte posta zaedytowałem i jest w odrobinie zmienionej formie, jako że nie jestem pewien gdzie to widziałem.
Ostatnio zmieniony pn maja 05, 2008 12:02 am przez Xanatos, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
mattus
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 51
Rejestracja: sob lut 16, 2008 11:53 pm

pn maja 05, 2008 12:02 am

Xanatos pisze:
Nieprawda. W edycji 3.5 Rakshasa ma LA +7, a więc biorąc tą rasę mamy opóźnienie zaledwie o 7 poziomów, co w przypadku rakshasy nie robi różnicy. W 3.0 miała 14.


Znowu błąd. Kostki rasowe to tak jakby drugie LA. Jako że rakshasa ma rasowych kostek 7, a LA +7, daje nam to ECL 14. Proste.
 
Awatar użytkownika
Ammanas
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 934
Rejestracja: pn lis 24, 2003 11:31 am

pn maja 05, 2008 12:03 am

Nie będę się z Tobą kłócił bo zwyczajnie nie masz racji. Przeczytaj zasady jeszcze raz, zajrzyj do rozpiski Rakshasy i zrozum swój błąd.

EDIT: Improved Initiative nie jest powerowym featem... więc po co go brać? ;p
EDIT2 do posta niżej: Jak zwał, tak zwał ;p
Ostatnio zmieniony pn maja 05, 2008 12:09 am przez Ammanas, łącznie zmieniany 2 razy.
 
Awatar użytkownika
Xanatos
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 424
Rejestracja: wt sie 15, 2006 5:54 pm

pn maja 05, 2008 12:04 am

Ammanas pisze:
Nie będę się z Tobą kłócił bo zwyczajnie nie masz racji.

A kto tu się kłóci? Mnie to raczej na dyskusję wygląda :P
 
Awatar użytkownika
Toshi
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 529
Rejestracja: czw paź 20, 2005 12:06 pm

pn maja 05, 2008 12:06 am

ECL = HD + LA
HD = poziomy z klas postaci i kosci rasowe

wiec
7 kosci rasowych i 7 LA = 14 ECL
 
Awatar użytkownika
Mortis
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1074
Rejestracja: sob lut 21, 2004 9:39 am

pn maja 05, 2008 12:11 am

Mattus ma rację.

Rakshasa ma LA +7, ale ma też 7 kostek rasowych, więc ECL wynosi 14+poziomy w klasach.
Nie można nie wziąć kostek rasowych, jeśli jest ich więcej niż 1, kiedy to można zamienić ją poziomem w klasie (tak jest np. w przypadku większości humanoidów).
W tym wypadku zbieżność kostek i LA to przypadek, ale są to zupełnie rozdzielnie rzeczy. LA oznacza jedynie opóźnienie, kostki coś niby dają, ale na pewno nie są wyborem optymalnym (choć przymusowym).
 
Awatar użytkownika
Xanatos
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 424
Rejestracja: wt sie 15, 2006 5:54 pm

pn maja 05, 2008 12:12 am

No tak... :| W takim razie od builda rakshasy trzeba odjąć 1 poziom zaklinacza i 6 poziomów Ogara Magów, co spowoduje że raczej nie będą to wyśrubowane RO. Nadal wysokie, ale nie wystarczająco.

W takim razie nawiązując do buildu Ammanasa, jako te 9 poziomów xxx wkleiłbym po prostu kapłana z domeną Ochrony. Zawsze to dodatkowe +9 do rzutu obronnego. Można stosować jedynie raz dziennie, ale działa godzinę, więc można się do walki przygotować. Problemem robi się to, że trzeba mieć również całkiem wysoką mądrość. Można też pomyśleć nad wywaleniem Favourite Soul na rzecz kolejnego poziomu kapłana - rzutów to nie poprawi, ale za to CL większe o 1.
 
Awatar użytkownika
Ammanas
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 934
Rejestracja: pn lis 24, 2003 11:31 am

pn maja 05, 2008 12:40 am

Protection domain daje resistance bonus, więc to raczej kiepski pomysł. Ja bym clerica tam nie wrzucał. Fav soula bym się nie pozbywał bo jest tam z 2 powodów: ma dobre wszystkie rzuty i pozwala nam używać wandów z czarami clerica [mega przydatne]
Generalnie w ogóle bym tam już nie wrzucał niczego do savów. Raczej coś co sprawi że oprócz obrony powalczymy. Takie sejwy są raczej wystarczające, AC też powinniśmy mieć pod 60. 9 poziomów to akurat żeby jeszcze dodać jakieś umiejętności bojowe. No ale co kto lubi ;)
 
Awatar użytkownika
Xanatos
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 424
Rejestracja: wt sie 15, 2006 5:54 pm

pn maja 05, 2008 1:08 am

Ammanas ja bym jednak usunął risen martyra na rzecz 2 poziomów blackguarda. Jeśli jest jakiś template do złej postaci, który daje premię do charyzmy to również bym go dodał (saint nie może być u złej postaci) i wyszłoby mniej więcej coś takiego:

Aasimar
1 warlock/2 hexblade/2 paladin of tyranny/2 blackguard/13 kapłan z domeną ochrony.

Charyzma: 18 [bazowo] +2 [rasa] + 6 [przedmioty] + 4 [rozwinięcie] + 5 [inherit] +3 [wiek] = 38 (mod +14)

Atuty: Szczęście bohaterów, żelazna wola, błyskawiczny refleks, poprawiona wytrwałość

wytrwałość: 14 (bazowo) + 14 (Arcane Resistance) + 14 (Divine grace) + 14 (Dark blessing) + 13 (zdolność domenowa kapłana) + 3 (atuty) + 14 (luck bonus z inwokacji) = 86 + mod. atrybutu + ewentualna premia z szablonu


refleks: 4 (bazowo) + 14 (Arcane Resistance) + 14 (Divine grace) + 14 (Dark blessing) + 13 (zdolność domenowa kapłana) + 3 (atuty) + 14 (luck bonus z inwokacji) = 76 + mod. atrybutu + ewentualna premia z szablonu

wola: 13 (bazowo) + 14 (Arcane Resistance) + 14 (Divine grace) + 14 (Dark blessing) + 13 (zdolność domenowa kapłana) + 3 (atuty) + 14 (luck bonus z inwokacji) = 85 + mod. atrybutu + ewentualna premia z szablonu


Problemem jest to, iż trzeba mieć całkiem sporą roztropność. Można się zdecydować zamiast kapłana wziąć 13 poziomów favourite soula i wtedy nie trzeba aż tyle roztropności, jednak odpada premia z domeny. Jest ona niby tylko 1 raz dziennie, ale trwa godzinę, więc mieć a nie mieć...

Atutem postaci jest fakt, że jest grywalna podobnie jak pierwotny build Ammanasa.

EDIT: Hm a moze Rakshasa hexblade 2/paladin of tyranny 2/blackguard 2 - z racji potrojnej premii z charyzmy do RO, wysokich bazowych RO rakshasy i duzego dopaku do charyzmy, po dodaniu pozostalych up'ow ktore bralismy pod uwage (atuty, przedmioty, rozwiniecie, inherit, itd...) bedzie miala chyba najwyzsze rzuty.

A ma ktos pomysl na mnicha z wysokimi rzutami? Tylko cos innego niz hexblade 2/blackguard 2/paladin of tyranny 2/monk 14 :P Coś podobnego do Matteo (bohatera Doradców i Królów) - tylko, że nie Jordain VIzier.
 
Awatar użytkownika
Ammanas
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 934
Rejestracja: pn lis 24, 2003 11:31 am

pn maja 05, 2008 8:10 pm

Kiepski pomysł.
1. Policz sobie AC tego kolesia. Bo mnie wychodzi raczej mało ciekawe. W każdym razie dużo tu tracimy. Ponad 20, tak na oko. A na to też patrzyłem robiąc builda ;p[hide=Dokładniejsze obliczenia]Aasimarem możemy spokojnie mieć wysoki Wisdom, a takiego bym oczekiwał po moim buildzie. Zakładamy więc następujące wartości:
15 [base] + 2 [race] + 6 [item] + 2 [saint] + 3 [age] = 28 (mod +9)

Na samej stracie Saint, Monka i Risen Martyra tracimy więc od razu 35 AC (9+9+17). Dużo IMHO ;p[/hide]
2. Powodzenia w graniu tą postacią w kategorii wiekowej Venerable. -6 do Str, Dex, i Con ;F
3. Feat Luck of heroes daje nam luck bonus nie kumulujący się z inwokacją.
4. Jak umieszczasz obliczenia to nie wrzucaj inwokacji bo to lekko fałszuje obraz. To samo z mocą z domeny. Jak je odliczysz to zostanie 59/49/58. Jak dla mnie nie jest to wynik wcale lepszy, jeżeli uwzględnimy poniesione straty.

Jak widać bycie złym się tak bardzo nie opłaca. ;D
No i templata to raczej nie wrzucisz bo nie zostało Ci poziomów ;p No chyba, że takiego o LA +0 ;)

Ahai - i daj spokój tej biednej Rakshasie ;P

EDIT do niżej: Uznam to za komplement ;p
Ostatnio zmieniony pn maja 05, 2008 8:51 pm przez Ammanas, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Pavel
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 276
Rejestracja: pn lip 09, 2007 4:44 pm

pn maja 05, 2008 8:21 pm

Xanatos pisze:
Rakshasa ma 7 Racial HD +7 LA. Jej ECL bazowy wynosi 14.
Nieprawda. W edycji 3.5 Rakshasa ma LA +7, co w przypadku rakshasy nie robi różnicy. W 3.0 miała 14.


Przejrzyj sobie rasy Faerunu... Oni niestety mają rację...

Co do samego tematu to się nie wypowiem... Jak zobaczyłem propozycję Ammanasa to mnie wmurowało w fotel. ;)

EDIT: Myślałem że temat ma tylko jedną stronę... Reszta propozycji tez dobra... ;)
 
Awatar użytkownika
Xanatos
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 424
Rejestracja: wt sie 15, 2006 5:54 pm

pn maja 05, 2008 9:01 pm

Ammanas pisze:
1. Policz sobie AC tego kolesia. Bo mnie wychodzi raczej mało ciekawe. W każdym razie dużo tu tracimy. Ponad 20, tak na oko. [...] Na samej stracie Saint, Monka i Risen Martyra tracimy więc od razu 35 AC (9+9+17). Dużo IMHO ;p

Ale ja nie mówie, że on ma mieć duże AC tylko na same rzuty patrzyłem.


Ammanas pisze:
Powodzenia w graniu tą postacią w kategorii wiekowej Venerable. -6 do Str, Dex, i Con ;F

Nikt przecież nie karze nam grać w takiej kategorii wiekowej. Myślałem raczej o kategorii bez minusów.

Ammanas pisze:
Jak umieszczasz obliczenia to nie wrzucaj inwokacji bo to lekko fałszuje obraz. To samo z mocą z domeny. Jak je odliczysz to zostanie 59/49/58. Jak dla mnie nie jest to wynik wcale lepszy, jeżeli uwzględnimy poniesione straty.

No jeśli martwić się jeszcze o AC to faktycznie, aczkolwiek jeśli sugerować się jedynie RO to daje kolejny dopak.

Ammanas pisze:
No i templata to raczej nie wrzucisz bo nie zostało Ci poziomów ;p No chyba, że takiego o LA +0 ;)

Gdyby znalazł się jakiś ciekawy template to można pozbyć się kilku poziomów kapłana.

Ammanas pisze:
Ahai - i daj spokój tej biednej Rakshasie ;P

ALe ona fajna jest :P Popatrz, że gdyby sugerować się jedynie RO to robiąc tego builda będzie miał na serio konkretne te rzuty dzięki zwiększonej przez rakshasę charyzmie.

A potrafisz zrobić postać mnicho-podobną z dużymi rzutami? Albo czarodzieja? Bo ja kiedyś kombinowałem jak słoń pod góre z RO wizarda, ale sfrustrowany zarzuciłem pomysł i skupiłem się raczej na taktyce gry, w której rzucać na RO muszę jak najrzadziej.
 
Awatar użytkownika
Ammanas
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 934
Rejestracja: pn lis 24, 2003 11:31 am

pn maja 05, 2008 9:08 pm

Nikt przecież nie karze nam grać w takiej kategorii wiekowej. Myślałem raczej o kategorii bez minusów.

Ale zastosowałeś Venerable przy obliczaniu Charyzmy ;p To się zdecyduj w końcu ;]
No jeśli martwić się jeszcze o AC to faktycznie, aczkolwiek jeśli sugerować się jedynie RO to daje kolejny dopak.
Nie miałem tu na myśli AC jedynie. Generalnie tylko przy Fort save uzyskujesz wyższy wynik. A to już po uwzględnieniu 9 klas więcej niż ja. A do tego dochodzą jeszcze np korzyści z bycia deathless ;]
Xanatos pisze:
Popatrz, że gdyby sugerować się jedynie RO to robiąc tego builda będzie miał na serio konkretne te rzuty dzięki zwiększonej przez rakshasę charyzmie.
Na serio to wręcz odwrotnie. Dostajesz +6 Cha za cenę +7 LA. Saint Lesser Aasimaar ma też +6 kosztem LA +2. Widzisz różnicę? ;p

Xanatos pisze:
A potrafisz zrobić postać mnicho-podobną z dużymi rzutami? Albo czarodzieja? Bo ja kiedyś kombinowałem jak słoń pod góre z RO wizarda, ale sfrustrowany zarzuciłem pomysł i skupiłem się raczej na taktyce gry, w której rzucać na RO muszę jak najrzadziej.
No generalnie to co masz wyżej jest "mnichopodobne" ;D Masz 9 klas to wrzuć tam więcej monka czy coś ;D
A co do Wizarda to nie wiem - pewnie się da. Protection from Spells daje nam +8 już - od tak pierwsze z brzegu co przychodzi do głowy. Na pewno się da, ale też trzeba pokombinować. A mi się nie chce.
Generalnie w ogóle nie bawiłem się w maksowanie Save Throws bo to trochę głupie dla mnie. To była pierwsza moja próba ;) Ale i tak wolę uderzyć za parę setek dmg i załatwić przeciwnika zanim będę musiał się martwić o Savy ;)
 
jednabrew
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 140
Rejestracja: pt maja 30, 2008 7:38 pm

czw cze 05, 2008 1:48 pm

Ammanas pisze:
Venerable Saint** Lesser Aassimar* Paladin of Freedom 2 / Hexblade 2 / Warlock 1 / Favoured Soul 1 / Monk 1 / Risen Martyr** 2 / xxx 9
ECL 20


Jakim sposobem można zachować zdolności klas Hexblade (wymaga dowolnego nie-dobrego charakteru) i Paladin of Freedom ( wymaga chaotycznego dobrego charakteru)?
 
Awatar użytkownika
Xanatos
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 424
Rejestracja: wt sie 15, 2006 5:54 pm

czw cze 05, 2008 2:29 pm

jednabrew pisze:
Jakim sposobem można zachować zdolności klas Hexblade (wymaga dowolnego nie-dobrego charakteru) i Paladin of Freedom ( wymaga chaotycznego dobrego charakteru)?

Weź w takim razie zamiast Paladin of Freedom wariant Paladin of Tyrrany (czy jak to się pisze). Wtedy będzie zgodność.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości