Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Mortis
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1074
Rejestracja: sob lut 21, 2004 9:39 am

Munchkini - nie poddamy się! Stawmy czoła 4E

pn cze 09, 2008 1:28 pm

Większość z nas wie lub słyszała co nieco o nowej edycji.
Wiadomo, jakie są zmiany, wiadomo, że klasy są "zrównoważone" (co w praktyce oznacza wzmocnienie wszystkich klas poza magiem).

Mimo to prawdziwi munchkini muszą stawić czoła wyzwaniu i próbować wycisnąć coś z nowego systemu.

Czy komuś z was nasunęły się już jakieś obserwacje co do przepakowanych numerów?
 
Awatar użytkownika
Ammanas
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 934
Rejestracja: pn lis 24, 2003 11:31 am

pn cze 09, 2008 1:48 pm

W 3.5 trzeba było kombinować żeby coś przegiętego wyciągnąć.
Teraz niektóre motywy dają w podstawce ;D

To co widziałem przegiętego z materiałów dostępnych:
Manewr Rangera 15tego poziomu.
Pozwala wykonywać ataki tak długo jak się nie spudłuje. Pakujemy teraz w atak, tak żeby uzyskać wysoki modyfikator ataku gwarantujący trafienie w 85-95%. Do tego zdolności pozwalające przerzucać nieudany atak. Tak ze dwie chociaż ;)
Wykonujemy "nieskończenie wiele ataków". Statystycznie można w ten sposób w 1 rundę zabić Orcusa. Dwa razy. Gdzieś już widziałem na to wyliczenia ;)

Poza tym intryguje mnie 29poziomowy czar Clerica [IIRC]. Pozwala stunować cel i tak długo jak robimy sustain zadajemy mu obrażenia co rundę, samemu też otrzymując obrażenia. Pytanie kto padnie pierwszy. Odpowiedź - dodajmy Epic Destiny Demigoda, włączamy regenerację i oglądajmy jak dowolny solo monster pada ;D Problem w tym, że nie można atakować celu innymi atakami. Ale o jakiś stałych dmg aurach nie jest już nic powiedziane, więc zakładam że tez można je tu wrzucić dla lepszego efektu :D

No i jak dla mnie pure win jest Mage Hand. Darmowa ściana - blokuje bramy, drzwi, itp. Oddział magów potrafi cantripem zablokować całe wąwozy...

Czy ja gdzieś nie pisałem, że testerzy tej edycji dali pupy? :]

Mod ;-)
Ostatnio zmieniony pn cze 09, 2008 2:16 pm przez Ammanas, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
szelest
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: sob lis 15, 2003 7:29 pm

pn cze 09, 2008 2:16 pm

Ammanas pisze:
Wykonujemy "nieskończenie wiele ataków". Statystycznie można w ten sposób w 1 rundę zabić Orcusa. Dwa razy.;)

I o to chodzi i o to chodzi:P
 
Awatar użytkownika
Sony
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2660
Rejestracja: śr cze 23, 2004 9:21 am

pn cze 09, 2008 2:38 pm

Hage Hand - blokuj, na zdrowie. : a Banda Eladrinów zrobi ci z du.. jesień średniowiecza. :D - Wystarczy Fey Step :D A jak się teleportują za rękę to ile mag wytrzyma? :D

Kto padnie pierwszy? Ten kto ma mniej Healing Surge - no i zakładamy, że cel nie ma kumpli :D bo wystarczy ktoś "na zapleczu" i ... resztę sobie do powiedzcie.

Po za tym nie zapominamy że przysługują nam rzuty obronne, które mozna wymaksować równierz :D Gorzej jak Orcus przeżyje i nam odda - nie mocą 2W, nie wielokrotnie - ale raz a porządnie :D

To fajnie działa na pojedyńcze słabe istoty, te potężne z wieloma mocami sobie poradzą, mają kosmiczne obrony i inne dopały. Zaś banda słabszych też da radę - wszystkich sam nie załatwisz. :D

Po za tym pamiętajcie, że dokładnie te same numery mogą zrobić nam wrogowie.

Piszcie więcej, jako MG chętnie przeczytem :evil: :evil: :evil:
 
Awatar użytkownika
Ammanas
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 934
Rejestracja: pn lis 24, 2003 11:31 am

pn cze 09, 2008 3:09 pm

Sony pisze:
Hage Hand - blokuj, na zdrowie. : a Banda Eladrinów zrobi ci z du.. jesień średniowiecza. - Wystarczy Fey Step A jak się teleportują za rękę to ile mag wytrzyma?
To tak, zapomniałem, że teraz w grze same hordy eldarinów. Doprawdy cudowny argument Sony. Proszę o więcej ;F
Ta moc jest broken. Tyle w temacie. ;F

Sony pisze:
zakładamy, że cel nie ma kumpli
Czytałeś co napisałem? Nie? To zacytuję siebie, żebyś zrozumiał:
Ammanas pisze:
dowolny solo monster pada


Sony pisze:
Po za tym nie zapominamy że przysługują nam rzuty obronne, które mozna wymaksować równierz Gorzej jak Orcus przeżyje i nam odda - nie mocą 2W, nie wielokrotnie - ale raz a porządnie
Powodzenia w maksowaniu, szczególnie że:
1. Cel ma karę rzędu -9, jeśli dobrze pamiętam.
2. Rzut przysługuje tylko za pierwszym razem, potem rzutów brak ;F
3. Zawsze możemy mieć w teamie Rogue, który każe MG wyrzucic 1 na save throw. Duet likwidujący wszystko...

Poza tym, proponuję jednak żebyś czytał uważniej co piszę. Zdecydowanie się przyda. Może unikniesz bezsensownych spamerskich postów ;) No bo generalnie nie wiem co powyższy miał wnosić do dyskusji ;F
 
Awatar użytkownika
Sony
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2660
Rejestracja: śr cze 23, 2004 9:21 am

pn cze 09, 2008 5:25 pm

Hordy Eladrinów nie spotykane - za to hordy Magów z Mage Hand to są na każdym kroku - i oczywiście obowiązkowo wąskie przejścia.

Podniecasz się strasznie, ochłoń, wyluzuj i nie napalaj się tak. Żyłka Ci pęknie i tragedia gotowa. :D

A za co ma -9 ? A może ma +9 ? I czemu nie atakuje pierwszy. Równie dobrze może mieć lepszą inicjatywę i Solos może sam coś wykombinować. Jest sporo mocy, które dają regenerację lub zwiększają Obronę.

Napisz że mamy idealne warunki i że wszystko idzie po naszej myśli. Wtedy ok, załatwisz każdego - tylko jak często Masz takie warunki ?
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

pn cze 09, 2008 6:00 pm

Sony pisze:
za to hordy Magów z Mage Hand to są na każdym kroku - i oczywiście obowiązkowo wąskie przejścia.

1. Każdy mag zna mage hand.
2. Wąskie przejścia zdarzają się dosyć często w dedekach (drzwi, wąskie korytarze itp).
 
Awatar użytkownika
Ammanas
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 934
Rejestracja: pn lis 24, 2003 11:31 am

pn cze 09, 2008 6:08 pm

Sony pisze:
A za co ma -9 ? A może ma +9 ? I czemu nie atakuje pierwszy. Równie dobrze może mieć lepszą inicjatywę i Solos może sam coś wykombinować. Jest sporo mocy, które dają regenerację lub zwiększają Obronę.
1. Orby obniżają save throws ;F
2. Moce paragon path "oracle" dają nam inicjatywę rzędu +2x. Do tego reroll. Ciężko to przegrać ;F

Ja się nie podniecam Sony. Jedynym podniecającym się nową edycją na tym forum jesteś Ty [i co widać po ilości emotek w poście wyżej ;p] Co jest niezwykle smutne naturalnie. Przypominasz mi Filio z dnd.pl z tym że Filio był przynajmniej śmieszny ;)
Mnie po prostu irytują Twoje bezsensowne posty. Nic więcej. Nothing personal, rly ;F
 
Awatar użytkownika
szelest
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: sob lis 15, 2003 7:29 pm

pn cze 09, 2008 6:23 pm

Ammanas pisze:
No i jak dla mnie pure win jest Mage Hand. Darmowa ściana - blokuje bramy, drzwi, itp

Tzn jak spektralna ręka blokuje?
 
Awatar użytkownika
Ammanas
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 934
Rejestracja: pn lis 24, 2003 11:31 am

pn cze 09, 2008 6:33 pm

Powers that have the conjuration keyword create objects or creatures of magical energy.
Unless a power description says otherwise, a conjuration can’t be attacked or physically affected, and allies of the conjuration’s creator can move through the space a conjuration occupies, but enemies can’t.
Mage Hand ma deskryptor conjuration. I zajmuje okreslone pole.
Można ją nawet przesuwać jako move action - więc to ruchoma ściana jest ;)
 
Awatar użytkownika
Sony
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2660
Rejestracja: śr cze 23, 2004 9:21 am

pn cze 09, 2008 6:49 pm

Ammanas - chcę Ci uświadomić, że przy tej ilości mocy i fakcie, że każda klasa ma moce - nie ma co się "napalać" na jakieś kombo. Zwykła moc niskiego poziomu jak teleportacja omija Hage Hand - a teleportacja nie jest zarezerwowana tylko dla Wizarda.

Mage Hand jest fajny - ale nie jest na poziomie Munchikinskim - daleko mu do King of Smack czy innych komb z ed 3.5

Ja się podniecam? A kto wybuchnął z nowymi kombami/mocali? Ja? Kto już tworzy ranking?

Na razie wygląda, że na każdą moc jest conajmniej kilkanaście kontr. Co do inicjatywy pamiętaj, że dokładnie te same moce może mieć nasz przeciwnik.

Załóż warunki realne a nie idealną sytuację : atakujemy pierwsi, nasze akaki trafiają a wrogowi nie wychodzą save.
 
Awatar użytkownika
Ammanas
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 934
Rejestracja: pn lis 24, 2003 11:31 am

pn cze 09, 2008 7:15 pm

Ammanas - chcę Ci uświadomić, że przy tej ilości mocy i fakcie, że każda klasa ma moce - nie ma co się "napalać" na jakieś kombo. Zwykła moc niskiego poziomu jak teleportacja omija Hage Hand - a teleportacja nie jest zarezerwowana tylko dla Wizarda.
Oh, Good Job Captain Obvious! You Saved The Day Again! ;F
Sony pisze:
Mage Hand jest fajny - ale nie jest na poziomie Munchikinskim - daleko mu do King of Smack czy innych komb z ed 3.5
Pozwolisz, że nie będziesz mnie uczył co jest poziomem munchkińskim w 3.5 ;F Szczególnie, że taki wspomniany King of Smack wcale nie jest taki cudowny.
Mage Hand jest broken. Nie rozumiesz tu czegoś? Zwyczajnym Cantripem można blokować drzwi, co dla większości niskopoziomowych przeciwników jest przeszkodą nie do przebycia. Autorzy tego nie przewidzieli, a beta testy robili idioci, którzy tego nie zauważyli.
Sony pisze:
Ja się podniecam? A kto wybuchnął z nowymi kombami/mocali? Ja?
A od czego przepraszam jest ten temat? O ile się nie mylę właśnie od wpisywania pomysłów jakie podałem. Nie pasuje Ci tu coś?
Wypisywanie komb jest podniecaniem się? To doprawdy ciekawe. Czymże zatem, jak nie podniecaniem się, było wypisywanie na każdym kroku jednego builda [wcale nie rewelacyjnego, dodajmy] na sunder przez jakieś pół roku, co uskuteczniałeś w przeciągu minionych ~12 miesiący? Tudzież powtarzanie do śmieszności jakiś bredni o cudowności antropomorficznych zwierząt? To było podniecanie się, Sony. Dodajmy, że przynoszące niewypowiedzianą radość wielu osobom ;] Wybacz, ale ktoś musiał Ci to powiedzieć. Wypadło na mnie ;F
A to co napisałem jakoś mnie nie podnieca. Zadziwiające, nie?
Sony pisze:
Kto już tworzy ranking?
Ranking? Białe myszki też widzisz? ;F

Tym oto postem kończę offtopa poświąconego Twojej osobie. Na pozostałe bezsensowne posty w Twoim wykonaniu naturalnie odpowiadać nie zamierzam [szkoda niszczyć temat], no chyba że będą zawierały jakąś merytoryczną wartość z która warto będzie podjąć polemikę. Narazie jednak takich w tym temacie nie uświadczyłem.
 
Awatar użytkownika
Bajer
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: wt cze 01, 2004 11:40 am

pn cze 09, 2008 9:31 pm

Ammanas pisze:
Mage Hand ma deskryptor conjuration. I zajmuje okreslone pole.
Można ją nawet przesuwać jako move action - więc to ruchoma ściana jest

Pisałem o tym w innym temacie. Trzeba było się tam odnieść. Spektralna ręka! Inacej widmowa. Ale mniejsza o to, bo faktycznie w zasadach o tym nie ma. Tylko pytanie jest jedno. Jaki rozmiar ma ręka?! Jak niziołka ok. Zgadzam się. Zajmuje całe pole. Ale ręka jest mniejsza niż rozmiar tiny, a przez pola zajmowane przez istoty tiny można przechodzić dowolnie i nawet kończyć na zajmowanych przez nie polach ruch. Poza tym w opisie czaru mage hand napisane jest, że pojawia się w polu i ma udźwig 10kg. Opis conjuration tyczy się innych mocy i jest po to, żeby ludzie nie mieli wątpliwości, że takie .obiekty są materialne i blokują dane pole. Wg. mnie nad interpretujesz zasady, tworząc z małej spektralnej rączki obiekt typu skrzynia czy inna postać.
Ammanas pisze:
To co widziałem przegiętego z materiałów dostępnych:
Manewr Rangera 15tego poziomu.
Pozwala wykonywać ataki tak długo jak się nie spudłuje. Pakujemy teraz w atak, tak żeby uzyskać wysoki modyfikator ataku gwarantujący trafienie w 85-95%. Do tego zdolności pozwalające przerzucać nieudany atak. Tak ze dwie chociaż Wink
Wykonujemy "nieskończenie wiele ataków". Statystycznie można w ten sposób w 1 rundę zabić Orcusa. Dwa razy. Gdzieś już widziałem na to wyliczenia Wink

Hmm... Nie przesadzajmy:D To nie 3.5 gdzie dało się manczować w nieskończoność atak, a KP było liche (chyba, że ktoś skupił się na manczowaniu KP, ale wrogowie takich możliwości za bardzo nie mieli i była dysproporcja szansy na trafienie. Weźmy takiego rangera z 15 poziomu. Do trafienia powinien mieć +20 (+3 biegłość +6 atrybut +4 magiczna broń +7 1/2 poziomu). KP potwora z 15 poziomu:
Destrahan 28 Artillery, 27 Azer Brute, Chimera 27 Elite Brute, 28 Drow Priest Leader... Jakby nie patrzeć daje nam to 70% szansy na trafienie przeciwnika. Dużo. Przy dużym szczęściu trafimy go parę razy. Trafienie przeciwnika z 30 poziomu nie jest praktycznie możliwe, gdyż jego KP wzrasta o 1/2 poziomu czyli będzie o 7 wyższe, nie licząc innych premii itp. Przykłady: Orcus KP 43 (p.33):D; Terrasque 43 (p.30), Ancient Blue Dragon KP 40 (p.28). Powiem tak. Moc jest dobra. Ale przegięta nie jest. Poza tym tylko Elven Accuracy chyba daje możliwość przerzucenia nieudanego testu ataku. Ciekawe combo:D Z pewnością jest ich więcej.
 
Awatar użytkownika
Ammanas
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 934
Rejestracja: pn lis 24, 2003 11:31 am

pn cze 09, 2008 10:30 pm

Pisałem o tym w innym temacie. Trzeba było się tam odnieść. Spektralna ręka! Inacej widmowa. Ale mniejsza o to, bo faktycznie w zasadach o tym nie ma. Tylko pytanie jest jedno. Jaki rozmiar ma ręka?! Jak niziołka ok. Zgadzam się. Zajmuje całe pole. Ale ręka jest mniejsza niż rozmiar tiny, a przez pola zajmowane przez istoty tiny można przechodzić dowolnie i nawet kończyć na zajmowanych przez nie polach ruch. Poza tym w opisie czaru mage hand napisane jest, że pojawia się w polu i ma udźwig 10kg. Opis conjuration tyczy się innych mocy i jest po to, żeby ludzie nie mieli wątpliwości, że takie .obiekty są materialne i blokują dane pole. Wg. mnie nad interpretujesz zasady, tworząc z małej spektralnej rączki obiekt typu skrzynia czy inna postać.
Wielkość ręki nie ma znaczenia. Hand zajmuje określone pole. Na pole zajmowane przez efekt conjuration przeciwnik nie może wejść. Mage Hand jest efektem conjuration. Tyle mówą zasady. Nie widzę tu pola do nadinterpretacji. Za to widzę braki w beta testach.
[no i nie żeby wg. mnie było to sensowne - ale dyskutujemy na poziomie zasad tutaj]

Co do częsci drugiej.
Ale nikt nie mówił, że bierzemy Rangera ;p Tylko jego manewr. Jako bazę bierzemy Rogue ;p Poza tym nie mówiłem nigdzie, że możemy zabić Orcusa na 15tym poziomie. Ale zrobienie tego samemu na 30 też jest nienajgorsze ;p
Wyliczenia ataku dla 30tego poziomu [rogue/ranger/Shadow Assassin/Deadly Trickster].
15 level +7 Strength bonus +6 Duelist dagger +1 Rogue Proficiency +1 Nimble Blade +3 proficiency bonus +2 combat advantage (First Strike, Duelist dagger, flanking, etc.) +4 Shadow Assassin +7 Imperiling Strike = +46
Więcej niż ma Orcus, nawet nie uwzględniając combat advantage ;p Nadal sądzisz, że nie da się trafić? ;p Pudłujemy tylko na 1, a rerollów miało to coś łącznie 4 bodajrze.

Nie da się atakować w nieskończoność? Może nie, ale statystycznie zabija się Orcusa w 1 rundzie ;)

No i oczywiście nie jest to to co można było uzyskać w 3.5 [automatyczne zabijanie prawie każdego bez atakowania na ECL9, nieśmiertelność na ECL10, dmg większy niż 200 na ECL5, większy niż 1.5k na ECL 20... itd.]. Ale tu mamy dopiero podstawki. Jak wyjdą dodatki to będzie ciekawiej ;)
 
Kapitan Psisko
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 27
Rejestracja: pt sie 10, 2007 10:39 pm

pn cze 09, 2008 10:46 pm

Panowie Sony i Ammanas, temat jest o maxowaniu postaci, nie o pokazywaniu kto z was jest fajniejszy. Myślę, że jak betatester czegoś nie zauważył nie znaczy że jest "idotą". Dobrze jak będziemy rozmawiać tylko o danych kombinacjach, bez dodawania do tego nie potrzebnych emocjonalnych treści. Wiem, że jest sesja i ogólnie ludzi się wtedy mniej lubi, ale utrzymajmy jakiś poziom dyskusji.

Słyszałem że niezłym połączeniem jest paladyn + radiant servant, krytyk od 19-20 już na 11 levlu przy praktycznie każdym ataku.
 
Awatar użytkownika
vh
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 82
Rejestracja: ndz maja 13, 2007 4:09 pm

pn cze 09, 2008 11:06 pm

Ammanas, zerknij sobie na stronę 282 PHB. Zauważ też, że opis conjuration odnosi się do 'space', a nie 'square'. Rozmiar rączki ma znaczenie. Jeśli jest rozmiaru 'tiny', 'space', który zajmuje jest mniejszy od jednego pola. Owszem, błąd WotC, że nie podali rozmiaru, ale szukaj przegiętych rzeczy tam, gdzie rzeczywiście się znajdują (naprawdę nie jest trudno - sam widzisz na przykładzie Blade Cascade).
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

pn cze 09, 2008 11:25 pm

vh pisze:
Zauważ też, że opis conjuration odnosi się do 'space', a nie 'square'.

Z tym, że ową rączkę przywołujesz na "unoccpied square".
Zresztą, skąd założenie, że mage hand jest rozmiaru dłoni człowieka? Gigant rzucający mage handa, raczej będzie wizualizował swoją rękę, która tiny nie jest.
 
Awatar użytkownika
vh
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 82
Rejestracja: ndz maja 13, 2007 4:09 pm

pn cze 09, 2008 11:43 pm

Przyznaję, że rozmiar powinien być ujęty w opisie czaru. W przypadku innych conjuration AFAIK jest. Skąd założenie, że rozmiar ma być malutki? Przede wszystkim jakiś rozmiar trzeba przyjąć, żeby wiedzieć, jaką przestrzeń zajmuje rączka. Poza tym - łapa giganta, która może unieść nie więcej niż dziewięć kilo?
Co do przyzywania ręki do "unoccupied square", pytam serio i bez złośliwości, o czym ma to świadczyć?
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

wt cze 10, 2008 12:09 am

vh pisze:
Co do przyzywania ręki do "unoccupied square", pytam serio i bez złośliwości, o czym ma to świadczyć?

O tym, że nie możesz przywołać 2-3 rąk w to samo pole (kilku magów, bo każdy może oczywiście przywołać jedną). To z kolei prowadzi do prostego i intuicyjnego wniosku, że ręka musi zajmować całe pole.
 
Awatar użytkownika
vh
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 82
Rejestracja: ndz maja 13, 2007 4:09 pm

wt cze 10, 2008 12:59 am

OK, nie możesz ich przyzwać w to samo pole, ale reszta jak dla mnie non sequitur. Musimy chyba uznać, że się tu różnimy i zgodnie poczekać na erratę.

Wracając bliżej tematu. Odnoszę wrażenie, że wszystkie rzeczy, o których tu piszemy (i o których moglibyśmy napisać) są takie jakieś mdłe. Gdzie im do starych, dobrych akcji z oczyszczeniem wody czy torbą szczurów?
Czar sleep w połączeniu z arcane implement mastery: orb jest potężny, ale niestety mamy zbyt mało podniesień atrybutów, żeby każdy saving throw kończył się automatyczną porażką.
Kombinacja Seal of Binding + regeneracja półboga jest potężna, ale wymaga dużej ilości tur i nie jest powiedziane, że kleryk przeżyje skupienie na sobie ognia pozostałych przeciwników (że niby solowe potwory walczą jeden przeciwko całej drużynie? Polecam zapoznanie się z sugerowną obsadą walki z Orcusem).
Blade Cascade jest potężne, ale wystarczy dać BBEG zdolność zrobienia shift w akcji interrupt, żeby naszemu Drizzt wannabe mina zrzedła (albo lepiej - pomagiera ze zdolnością pozwalającą przyjąć atak na siebie). Co nie zmienia faktu, że BC aż wrzeszczy o erratę.
Blood Pulse (od Blood Mage) + moc Warlocka dająca vulnerability rzędu kilkanaście + moce przesuwające wroga po całej planszy? Fajnie, wyciągniemy kilkaset obrażeń w rundzie. Jeden zwykły potwór, albo jedna trzecia raid bossa (MSPANC).

Co chcę powiedzieć? Zda mi się, że gra została zbudowana tak, żeby jawne munchkiństwo nie przeszkadzało w zabawie tak, jak przeszkadzało wcześniej. Wykręciłeś wszystko, co tylko możliwe z jednego comba? OK, błyszczysz raz na dzień, może nawet raz na spotkanie. Ale nie jesteś 'death, destroyer of worlds'. I cały czas potrzebujesz kumpli nie mniej, niż oni ciebie.
Moja szklana kula mówi mi, że prawdziwa optymalizacja czwórki pojawi się, kiedy ludzie przegryzą się przez pojedyncze klasy i zaczną kombinować z drużyną. Niby po co mam tracić zasoby na multiklasowanie i dobieranie dziwnych paragon path, skoro potrzebne do mojego limit breaka moce może wziąść fumfel? I w ogóle po co optymalizować się pod limit breaki? Musimy jeszcze poczekać i zobaczyć, co też wyjdzie zza węgła - ale mam silną intuicję, że postać zbudowana na solidne i regularne pomaganie drużynie będzie zwyczajnie potężniejsza od przeróżnych szklanych dział.

OK, tyle radosnego, nie popartego niczym rantowania. Zanim jeszcze powiem dobranoc, polecę pod rozwagę czar Legion's Hold. Czarodziej, 29 level. Piękne.
 
Awatar użytkownika
Bajer
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: wt cze 01, 2004 11:40 am

wt cze 10, 2008 1:01 am

Ammanas pisze:
Ale nikt nie mówił, że bierzemy Rangera ;p Tylko jego manewr. Jako bazę bierzemy Rogue ;p Poza tym nie mówiłem nigdzie, że możemy zabić Orcusa na 15tym poziomie. Ale zrobienie tego samemu na 30 też jest nienajgorsze ;p
Wyliczenia ataku dla 30tego poziomu [rogue/ranger/Shadow Assassin/Deadly Trickster].
15 level +7 Strength bonus +6 Duelist dagger +1 Rogue Proficiency +1 Nimble Blade +3 proficiency bonus +2 combat advantage (First Strike, Duelist dagger, flanking, etc.) +4 Shadow Assassin +7 Imperiling Strike = +46
Więcej niż ma Orcus, nawet nie uwzględniając combat advantage ;p Nadal sądzisz, że nie da się trafić? ;p Pudłujemy tylko na 1, a rerollów miało to coś łącznie 4 bodajże.

Dobra przekonałeś mnie. Z jednym wyjątkiem. Imperling Strike musi najpierw trafić cel. Po drugie jest to atak DEX a nie STR, którą mamy najlepszą. Czyli pewnie nam spadnie premia do trafienia o 2 min. Zakładamy, że używam action poitna, żeby nam ten atak wszedł, oraz mocy broni dla dodatkowych +2, czyli +40 vs. 51 FOR. Już nie jest tak kolorowo. Jak combo wyjdzie to orcus ma nieciekawie chociaż jego sytuacja nie robi się rozpaczliwa. Złe KP podałem. 48 wynosi (nie wiem jak patrzyłem wcześniej). Zakładamy, że nasz atak wszedł i ma karę -7 do KP, czyli wynosi ona 41. Twoja premia do trafienia wynosi teraz +33 vs. AC41. Orcus nie ma aż tak przechlapane:D Nawet dodajmy +2 za combat adventage, powiedzmy flankę, +35 vs. 41. Nie jest źle. 75% na trafienie. Zauważmy teraz, że Orcus ma 1525PW, a my tą mocą zadajemy 2k4+mody (niech będzie, że wchodzą same maxy po 30). 50 trafień? Nie wydaje mi się, żeby Orcus zszedł w 1 rundę, ale combo naprawdę ciekawe. Jutro zajmę się tym drugim, bo nie miałem czasu.

PS.
Sul sorki, że nadal na priva nie odpowiedziałem, ale brak czasu mnie goni. Nie bój się. Nie zapomniałem o Tobie.

PS2.
Nawet jeżeli mage hand blokuje pole walki, to i tak za wiele to nie robi. Grałem w 4ed. Powiem tylko tyle. Taktyka ta niewiele da.
Sul jak zwykle szukasz dziury w całym:D Teoretycznie idąc Twoim torem rozumowania, gigant przywołujący błyskawicę przywołuje taką 3 razy większą:D Opis jest prosty. Ręka zajmuje 1 pole. W conjuration jasno pisze, że dopóki inaczej nie jest napisane nie można przechodzić przez takie pole. Wedle zasad jest to legalne. Dopuśćcie to do gry. Zobaczycie sami, że ma to niewielkie zastosowanie. Zobaczcie na moc Clerica Daily 1 Guardian of Faith. Opis jest podobny. Occupies 1 square + ataki ma. Mage hand pojawia się w unoccupied square. Obie są ghostly/spectral. Na podstawie tego już raczej nie ma wątpliwości, że można mage handem blokować pola. Jak na sztuczkę całkiem ciekawa zdolność, ale i tak nie za bardzo przydatna na dłuższą metę.
Ostatnio zmieniony wt cze 10, 2008 2:36 pm przez Bajer, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

wt cze 10, 2008 9:11 am

Bayuer pisze:
Sul jak zwykle szukasz dziury w całym:D Teoretycznie idąc Twoim torem rozumowania, gigant przywołujący błyskawicę przywołuje taką 3 razy większąVery Happy

Tego nie powiedziałem :)
Po prostu dziwi mnie, że przyjmujecie założenie, że mage hand musi być wielkości dłoni człowieka.
Zresztą, tak z ciekawości, jeśli dłoń faktycznie byłaby rozmiaru tiny, to jej space = 0? W takim razie po co wzmianka, że nie można przechodzić przez space dłoni?
Bayuer pisze:
Jak na sztuczkę całkiem ciekawa zdolność, ale i tak nie za bardzo przydatna na dłuższą metę.

Czy ja wiem? Wystarczy, by zawęzić korytarz i atakować pojedynczych przeciwników, pozwala zablokować tunel i go zawalić, lub wystrzelać przeciwnika za pomocą broni zasięgowej, uniemożliwić ucieczkę. Możnaby się kłócić nawet, czy taka ręka zablokuje upadek ;)
Kreatywni gracze znajdą milion sposobów na wykorzystanie mage handa.


Bayuer pisze:
Dopuśćcie to do gry. Zobaczycie sami, że ma to niewielkie zastosowanie. Zobaczcie na moc Clerica Daily 1 Guardian of Faith. Opis jest podobny.

Tylko guardian jest daily prayer, a mage hand jest at will power.
Ostatnio zmieniony wt cze 10, 2008 9:12 am przez Suldarr'essalar, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
szelest
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: sob lis 15, 2003 7:29 pm

wt cze 10, 2008 9:11 am

Tak trochę OT - to widzę, że powergamerzy na zagranicznych stronach narzekają na brak powergameorwania jak było w edycjach 3.x - ciekawe jak szybko, za pomocą dodatków się to zmieni:)

Suldarr'essalar pisze:
Możnaby się kłócić nawet, czy taka ręka zablokuje upadek ;)

Tzn upadek opponenta bo tylko oni nie mogą przez nią przejść;)
 
Awatar użytkownika
Khemlish Val'Drach
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1055
Rejestracja: czw gru 01, 2005 6:00 pm

wt cze 10, 2008 12:56 pm

Ja tam dalej gram na zasadach 3.0 . Tak samo robiliśmy z kumplami jak wysła 3 edycja świata mroku. Świat się zmienił ale graliśmy dalej na tych samych zasadach co 2 edycji choć aspekty fabularne nie co musieliśmy zmienić. Jedyne co mnie interesuje to to jak świat FR został zmieniony w oparciu o ostanie opowiadania. Zaś budowe postacii znanych dostosuje sam([jak Czarnokij, Lareal, Thesk, Artemis i Jarlaxe). O ile nie spodobają sie nam zasady 4.0 to rzecz dla której głównei kupujemy podręczniuki są opisy różnych regionów.
Tym czasem nadzieje że ISA wyda wszyskie podereczniki które wyszły do 3.0 i 3.5. główne i do FR (szczególnie te drugie). Chętnie poczytam sobie Waterdeep Miasto splendoru albo Champions of Valor w polskim przekładzie lub tą drugą o wojonikach światła. Więc ISA tłumaczcie a ja będę kopował i czytał. Znam całkiem pokaźną liczbe ludzi którzy mnie przyłączą.

P.S. Wiem że to OT troche.
 
Awatar użytkownika
Bajer
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: wt cze 01, 2004 11:40 am

wt cze 10, 2008 2:35 pm

Suldarr'essalar pisze:
Tego nie powiedziałem :)
Po prostu dziwi mnie, że przyjmujecie założenie, że mage hand musi być wielkości dłoni człowieka.
Zresztą, tak z ciekawości, jeśli dłoń faktycznie byłaby rozmiaru tiny, to jej space = 0? W takim razie po co wzmianka, że nie można przechodzić przez space dłoni?

Zajmuje 1 pole bez względu czy rzucił to gigant czy niziołek. Masz rację. Chociaż nie jest to do końca jasne wbrew pozorom.
Suldarr'essalar pisze:
Bayuer napisał:
Jak na sztuczkę całkiem ciekawa zdolność, ale i tak nie za bardzo przydatna na dłuższą metę.

Czy ja wiem? Wystarczy, by zawęzić korytarz i atakować pojedynczych przeciwników, pozwala zablokować tunel i go zawalić, lub wystrzelać przeciwnika za pomocą broni zasięgowej, uniemożliwić ucieczkę. Możnaby się kłócić nawet, czy taka ręka zablokuje upadek ;)
Kreatywni gracze znajdą milion sposobów na wykorzystanie mage handa.

I niech szukają. Oto chodzi w tej grze:D Ja mówię Ci, że takie lochy gdzie przejście ma 1 pole powinny być rzadkością w tej edycji. Najlepiej grać na mapach tych od minis. Naprawdę polecam.
Suldarr'essalar pisze:
Bayuer napisał:
Dopuśćcie to do gry. Zobaczycie sami, że ma to niewielkie zastosowanie. Zobaczcie na moc Clerica Daily 1 Guardian of Faith. Opis jest podobny.

Tylko guardian jest daily prayer, a mage hand jest at will power.

No dobra, ale guardian przez całą walkę zadaje jeszcze obrażenia także nie widzę przegięcia.
 
Awatar użytkownika
Bajer
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: wt cze 01, 2004 11:40 am

wt cze 10, 2008 2:52 pm

Ammanas pisze:
Poza tym intryguje mnie 29poziomowy czar Clerica [IIRC]. Pozwala stunować cel i tak długo jak robimy sustain zadajemy mu obrażenia co rundę, samemu też otrzymując obrażenia. Pytanie kto padnie pierwszy. Odpowiedź - dodajmy Epic Destiny Demigoda, włączamy regenerację i oglądajmy jak dowolny solo monster pada ;D Problem w tym, że nie można atakować celu innymi atakami. Ale o jakiś stałych dmg aurach nie jest już nic powiedziane, więc zakładam że tez można je tu wrzucić dla lepszego efektu

Nie doczytałeś tego czaru do końca widzę. Po pierwsze zadajesz 3k10 + Wis, a potem jak podtrzymujesz 2k10 +Wis sobie i wrogowi. Sustain (podtrzymanie) jest w standardowej akcji. Cel jest chroniony przed innymi atakami, tylko ta moc może zadawać mu obrażenia. Załóżmy, że odpalasz zdolność regneracji. Niech będzie nawet to +8. Zadajesz 2k10+14. Czyli sobie 2k10+6. Faktycznie wykluczasz jednego wroga z walki, ale i siebie jednocześnie praktycznie. Jak zejdziesz do bloodied (1/2 PW) mocy nie możesz już podtrzymywać, także przeciwnika tym czarem raczej nie zabijesz.
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

wt cze 10, 2008 3:18 pm

Bayuer pisze:
No dobra, ale guardian przez całą walkę zadaje jeszcze obrażenia także nie widzę przegięcia.

Owszem, jest zdecydowanie lepsze w działaniu, ale:
- trzeba poświęcić znany daily payer
- można użyć raz dziennie.

Z obu powodów, mage hand jest rozwiązaniem lepszym.

Zmieniając temat: Polearrm Gamble - świetna rzecz pozwalająca ładować AoO w sytuacjach, których ruch nie powoduje AoO, np. teleportacja lub shifting. Platesterzy się raczej nie spisali.

Ps. Dlaczego 4e nie jest w dziale d&d? To nawet redakcja przyznaje, że ta gra nie ma już nic wspólnego z dedekami?
 
Awatar użytkownika
Bajer
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: wt cze 01, 2004 11:40 am

wt cze 10, 2008 3:42 pm

Suldarr'essalar pisze:
Owszem, jest zdecydowanie lepsze w działaniu, ale:
- trzeba poświęcić znany daily payer
- można użyć raz dziennie.

Bez przesady:
-tylko wizard ma mage hand
-blokowanie 1 pola nie jest w cale takie mocne
-daily power zadaje obrażenia masowo wielu wrogom a to moc 1 poziomu

Ja mimo wszystko, że uważam, że nie takie było zamierzenie wizardów odnośnie mage hand, uważam nadal, że to moc słaba - czytaj: proporcjonalnie silna jako sztuczka, ale nie dająca jakiejś kosmicznej przewagi. Kto grał ten wie, że strzelający są cholernie ciężcy podobnie jak walczący wręcz.
Suldarr'essalar pisze:
Zmieniając temat: Polearrm Gamble - świetna rzecz pozwalająca ładować AoO w sytuacjach, których ruch nie powoduje AoO, np. teleportacja lub shifting. Platesterzy się raczej nie spisali.

Hmm... Tylko, że zapewniasz combat adventage. Po drugie używając teleport nie robisz przejścia pomiędzy polami. Znikasz z jednego pola i pojawiasz się w drugim, więc warunek odpalenia atutu nie zachodzi. Co do shifta to się zgadzam, że sprowokuje AoO, chociaż shift nigdy nie prowokuje AoO. Ale jak już mówiłem, karą jest Combat Adventage. Atut całkiem ciekawy jak na 11 poziom, więc nie ma co panikować, że jest przegięty.
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

wt cze 10, 2008 3:59 pm

Bayuer pisze:
Tylko, że zapewniasz combat adventage. Po drugie używając teleport nie robisz przejścia pomiędzy polami. Znikasz z jednego pola i pojawiasz się w drugim, więc warunek odpalenia atutu nie zachodzi.

Teleportacja jest wedle zasad ruchem. Polearm Gamble mówi, że ruch z pola poza zasięgiem w pole w zasięgu powoduje AoO.
 
Awatar użytkownika
Bajer
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: wt cze 01, 2004 11:40 am

wt cze 10, 2008 4:54 pm

Suldarr'essalar pisze:
Bayuer napisał:
Tylko, że zapewniasz combat adventage. Po drugie używając teleport nie robisz przejścia pomiędzy polami. Znikasz z jednego pola i pojawiasz się w drugim, więc warunek odpalenia atutu nie zachodzi.

Teleportacja jest wedle zasad ruchem. Polearm Gamble mówi, że ruch z pola poza zasięgiem w pole w zasięgu powoduje AoO.

Teleportacja działa inaczej niż zwykły ruch. Str. 286.
Instantaneous: When you teleport, you disappear from the space you occupy and immediately appear in a new space you choose. Creatures, objects, and terrain between you and your destination don’t hinder your movement in any way.

Atut wyraźnie mówi, when enemy enters a nie samo gdy staje się adjacent.
I nie wiem nadal co takiego strasznego widzisz w tym atucie. Przegięty nie jest.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości