Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Hezor
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3788
Rejestracja: pn lip 23, 2007 10:31 pm

Taktyczne wykorzystanie Mage Hand

pt cze 06, 2008 10:34 pm

Przy czytaniu opisów czarów naszła mnie zabawna myśl o taktycznym wykorzystaniu Mage Handa. Jak? Wizardzi dostają darmowy ruchomy mur już od pierwszego poziomu! Conjurations:[spoiler] Powers that have the conjuration keyword create objects or creatures of magical energy.
Unless a power description says otherwise, a conjuration can’t be attacked or physically affected, and allies of the conjuration’s creator can move through the space a conjuration occupies, but enemies can’t. A conjuration uses your ability scores and defenses to determine the outcome of attacks it makes and attacks against it (if such attacks are possible). Environmental phenomena and other forces have no effect on a conjuration unless a power description says otherwise. For example, a conjuration that produces an icy hand functions in a fiery, volcanic cavern without penalty. [/spoiler]

Mage Hand:
blablabla
At-Will - Arcane, Conjuration
blablala
As a move action, you can move the hand up to 5 squares

Czyli możemy spokojnie w niebezpiecznych obszarach chodzić z ciągle aktywnym Mage Handem, który daje nam kilka drobnych przewag w walce.
1. Blokuje szarże. W 4.0 nie są wprawdzie tak niebezpieczne jak w 3.x, ale ciągle potrafią grać na nerwach.
2. Blokuje drzwi/wąskie korytarze - Postawiony w drzwiach sprawia, że są ostateczną przeszkodą dla walczących wręcz przeciwników jednocześnie nie pogarszając naszych możliwości ruchu i nie blokując linii strzału - coś czego Wojownik/Paladyn nie potrafi.
3. Ogranicza pole manewru przeciwników. Duzi i więksi przeciwnicy mogą mieć spore kłopoty w walce jeżeli zostaną przywiązani do ściany efektami conjuration - Multiclass Wizard>Cleric może ciągle utrzymywać przynajmniej 2 takie efekty i poruszać nimi ni poświęcając cennych akcji standardowych. To wystarcza żeby uwięzić przeciwnika w rogu, zablokować dojście do drużyny w korytarzu czy w wypadku wolniejszych przeciwników zmusić do biegania w kółko.
 
Awatar użytkownika
Bajer
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: wt cze 01, 2004 11:40 am

sob cze 07, 2008 12:58 am

Hezor pisze:
Czyli możemy spokojnie w niebezpiecznych obszarach chodzić z ciągle aktywnym Mage Handem, który daje nam kilka drobnych przewag w walce.
1. Blokuje szarże. W 4.0 nie są wprawdzie tak niebezpieczne jak w 3.x, ale ciągle potrafią grać na nerwach.
2. Blokuje drzwi/wąskie korytarze - Postawiony w drzwiach sprawia, że są ostateczną przeszkodą dla walczących wręcz przeciwników jednocześnie nie pogarszając naszych możliwości ruchu i nie blokując linii strzału - coś czego Wojownik/Paladyn nie potrafi.
3. Ogranicza pole manewru przeciwników. Duzi i więksi przeciwnicy mogą mieć spore kłopoty w walce jeżeli zostaną przywiązani do ściany efektami conjuration - Multiclass Wizard>Cleric może ciągle utrzymywać przynajmniej 2 takie efekty i poruszać nimi ni poświęcając cennych akcji standardowych. To wystarcza żeby uwięzić przeciwnika w rogu, zablokować dojście do drużyny w korytarzu czy w wypadku wolniejszych przeciwników zmusić do biegania w kółko.

Po pierwsze. Czarem tym przywołujesz do spektralną rękę. Spektralny, czyli widmowy oraz sam rozmiar, że jest to ręką, a więc bardzo niewielki rozmiar. Porównałbym go z rozmiare tiny, chociaż to i tak za dużo. Istoty rozmiaru tiny mogą skończyć swoją turę w polach zajmowanych przez większe istoty, zatem i większe istoty mogą zakończyć turę na polu zajmowany przez większą istotą. Zatem wskazane przez Ciebie zastosowanie mage handa nie mają racji bytu.
ad.1 Użyteczność przy blokowaniu szarży, nawet gdyby było możliwa za pomocą tej strategii, byłaby znikoma, gdyż jedynie, gdy stworzenie zajmuje najbliższe pole, na które można zaszarżować, nie można jej wykonać. Nie ma ograniczeń odnośnie najbliższego wroga, trudny teren nie przeszkadza w szarży i nie trzeba szarżować w prostej linii. Poza tym sama szarża to akcja standardowa, a więc można wcześniej przesunąć się na dogodną pozycję i dopiero potem zaszarżować.
Hezor pisze:
Powers that have the conjuration keyword create objects or creatures of magical energy.
Unless a power description says otherwise, a conjuration can’t be attacked or physically affected, and allies of the conjuration’s creator can move through the space a conjuration occupies, but enemies can’t. A conjuration uses your ability scores and defenses to determine the outcome of attacks it makes and attacks against it (if such attacks are possible). Environmental phenomena and other forces have no effect on a conjuration unless a power description says otherwise. For example, a conjuration that produces an icy hand functions in a fiery, volcanic cavern without penalty.

Zauważ, że przytoczone przez Ciebie zdanie nie mówi nic o rozmiarze przywołania, a jedynie określa fakt, że ma ono taki sam wpływ na świat jak inne rzeczy. Zatem obowiązują tutaj nadal zasady rozmiaru itp. Gdyby przywołaniem przyzwać istotę rozmiaru co najmniej małego, wówczas można mówić o kombinowaniu z przyszpilaniem potworów itp. w taki sam sposób jak są do tego zdolni gracze.
 
Awatar użytkownika
Morog
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 281
Rejestracja: śr maja 05, 2004 9:30 am

sob cze 07, 2008 7:35 pm

Taka uwaga
czy przy tym czarze nie ma limitu wagi?
i to z tego pamietam małego
 
Awatar użytkownika
Hezor
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3788
Rejestracja: pn lip 23, 2007 10:31 pm

ndz cze 08, 2008 7:36 pm

Morog pisze:
czy przy tym czarze nie ma limitu wagi?

Jest, ale nie ma znaczenia. Reka ma zajmowac miejsce, ktore przez to bedzie niedostepne dla wrogow.
 
Awatar użytkownika
Prophet
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 174
Rejestracja: śr mar 02, 2005 6:50 pm

pn cze 09, 2008 8:15 pm

Ręka ręką, ustalamy, że jest tiny (bo jest), ergo można takie 4 upchnąć na kwadracie + może przebywać na kwadratach większych stworzeń i vice versa = po sprawie. Ale taki pierwszolevelowy guardian of faith jest pełnowymiarowy i niezniszczalny = całkiem ciekawa opcja w wąskich przejściach. Poniękąd podręcznik radzi stosować taki teren sporadycznie i jako ciekawostkę, ze względu na utrudnione korzystanie z możliwości tekstycznych.
Ostatnio zmieniony pn cze 09, 2008 8:17 pm przez Prophet, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
ment
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 63
Rejestracja: sob lut 05, 2005 11:49 pm

pn cze 09, 2008 8:16 pm

O rozmiarze Tiny:
They can enter and end their turn in a larger creature’s space.
I jeszcze occupied squares:
Enemy: You normally can’t move through an enemy’s space unless that enemy is helpless or two size categories larger or smaller than you.
Dziękuję.
Ostatnio zmieniony pn cze 09, 2008 8:18 pm przez ment, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
szelest
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: sob lis 15, 2003 7:29 pm

pn cze 09, 2008 8:17 pm

Prophet pisze:
Ręka ręką, ustalamy, że jest tiny (bo jest), ergo można takie 4 upchnąć na kwadracie + może przebywać na kwadratach większych stworzeń i vice versa = po sprawie.

Tylko, że jest to conjuration i nic nie może stać na obszarze z conjuration. Więc jest to takie trochę przegięcie:)
 
Awatar użytkownika
Prophet
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 174
Rejestracja: śr mar 02, 2005 6:50 pm

pn cze 09, 2008 8:21 pm

Się rozbija o to, że zakładamy, że conjuration w tym przypadku zajmuje cały kwadrat. Po mojemu zajmuje 1/4. Cztery ręcę czterech magów by zablokować drzwi to rozwiązanie całkiem do zaakceptowania. Co nie zmienia faktu, że wyraźny bug wizardów, bo powinno być wyraźnie zaznaczone, jak traktować rączki.

(na marginesie: w moim podręczniku kary chainmail i scale armor zą zamienione miejscami w tabeli, wyłapałem po porównaniu z oficjalnymi postaciami)
 
Awatar użytkownika
Morog
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 281
Rejestracja: śr maja 05, 2004 9:30 am

pn cze 09, 2008 8:24 pm

juz wam mowie jak
są niematerialne i tyle
jeśli niczego nie trzymają mozna przez nie normalnie przechodzić
 
Awatar użytkownika
Prophet
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 174
Rejestracja: śr mar 02, 2005 6:50 pm

pn cze 09, 2008 8:32 pm

Nie rozpędzajmy się, dopiero byłoby ciekawie: teraz nie trzymając nieczego przenikałaby sobie przez ściany, żyć nie umierać, z dwojga złego już bym wolał blokującą całe pola. ;P

EDIT: Jak to jak? Przez okno, albo eladrinową dziurkę od klucza.
Ostatnio zmieniony pn cze 09, 2008 8:44 pm przez Prophet, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Morog
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 281
Rejestracja: śr maja 05, 2004 9:30 am

pn cze 09, 2008 8:36 pm

doprawdy?
a jak mag kierujący dlonią widział by przez te sciany?
ja zastosuje home rules, nie bedzie zadnej wizualizacji
poprostui przedmiot bedzie sie poruszał i tyle
 
Awatar użytkownika
Sony
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2660
Rejestracja: śr cze 23, 2004 9:21 am

pn cze 09, 2008 9:33 pm

Jak dla mnie to jasno napisano o ręce - więc ma wielkość ręki. Czyli jest tak mała, że nie blokuje istot rozmiaru średniego. W przeciwnym razie miała by dużo większy udźwig lub zapewniała by cover.

Swoją ścierzką ktoś powinien napisać do Wizardów z pytaniem jak to jest z ręką. :D
 
Awatar użytkownika
Bajer
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: wt cze 01, 2004 11:40 am

pn cze 09, 2008 9:39 pm

OMG:D No pisze spektral hand:D Widoczna może. Ale widmowa. Poza tym sam rozmiar ręki wskazuje bezsens. Wydaje mi się, że to jest tak banalne, że wizardzi nawet nie pomyśleli, że ludzie mogą z tego zrobić takie problemy...
 
Awatar użytkownika
szelest
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: sob lis 15, 2003 7:29 pm

pn cze 09, 2008 9:44 pm

Bayuer pisze:
OMG:D No pisze spektral hand:D Widoczna może. Ale widmowa. Poza tym sam rozmiar ręki wskazuje bezsens. Wydaje mi się, że to jest tak banalne, że wizardzi nawet nie pomyśleli, że ludzie mogą z tego zrobić takie problemy...

Właśnie wyobraziłem sobie zatrzymanie szarży przez taką rączkę - biegnie sobie taki fighter z okrzykiem, pełnym pędem a tu pojawia się mała rączka i... wkłada mu palec w oko:P Krytyk jak nic i szarża zatrzymana:)
 
Awatar użytkownika
ment
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 63
Rejestracja: sob lut 05, 2005 11:49 pm

pn cze 09, 2008 9:50 pm

Które oko? :P
Ale pomyślałem sobie o czymś takim:
Skoro ręka może wyciągać coś z pochwy, kieszeni, etc. -to, zakładając wariant uczynienia jej niewidzialną siłą, można by jak Yoda wyciągać sobie miecz do ręki, ewentualnie bełt na kuszę nakładać (ręka to minor, reload kuszy również).
Inna sprawa, taka ręka to dla bezrękiego maga możliwość dogadzania sobie. =P
 
Awatar użytkownika
AGrzes
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1140
Rejestracja: pn gru 30, 2002 5:42 pm

pn cze 09, 2008 10:18 pm

A że tak się zapytam, czy w opisie Mage Hand jest coś o okupiesowaniu spejsów, i co istotne czy przy innych mocach tego typu pojawiają się o tym wzmianki?
 
Awatar użytkownika
szelest
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: sob lis 15, 2003 7:29 pm

pn cze 09, 2008 10:53 pm

AGrzes pisze:
A że tak się zapytam, czy w opisie Mage Hand jest coś o okupiesowaniu spejsów, i co istotne czy przy innych mocach tego typu pojawiają się o tym wzmianki?

Jest to conjuration. Przeczytaj sobie czym jest conjuration:)
 
Awatar użytkownika
AGrzes
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1140
Rejestracja: pn gru 30, 2002 5:42 pm

pn cze 09, 2008 11:44 pm

Jest to conjuration. Przeczytaj sobie czym jest conjuration:)
Chodzi o fragmenty które już pojawiły się w tym wątku, czy jakieś inne?
Bo jeżeli te to na moje wnika z nich tylko że jeżeli dłoń maga zajmuje kratkę to blokuje przejście przeciwnikom.

Z tego że implikacja jest prawdziwa (jest w zasadach więc można uznać ją za aksjomat) nie wynika że jej prawa strona jest prawdziwa, a jedynie że o ile p to q.

Tak więc wszystko sprowadza się do pytania czy "dłoń maga zajmuje kratkę", nie mam na razie dostępu do podręczników więc pytam się które stwierdzenie jest prawdziwe
  • Ogólne zasady dotyczące conjurations stwierdzają że zawsze zajmują one pola
  • Opis mocy Mage Hand stwierdza że zajmuje ono pole.
  • Opis Mage Hand nie porusza tematu pól, lecz istnieją moce tego typu które maja to opisane
  • Zagadnienie w ogóle nie jest omawiane
 
Awatar użytkownika
Bajer
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: wt cze 01, 2004 11:40 am

wt cze 10, 2008 1:04 am

W mage hand nie jest opisane, że zajmuje pole bezpośrednio, ale z opisu wynika, że pojawia się w polu przez nikogo nie zajętym. W opisach innych tego typu czarów jest opisane, że zajmuje dane pole.

Ogólnie mage handem na moje jednak da się blokować pola zgodnie z zasadami. Inna sprawa, że zbyt wielka moc to i tak nie jest, bo osłony itp nie daje, ale czasem może sie przyda.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości