Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Ammanas
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 934
Rejestracja: pn lis 24, 2003 11:31 am

wt cze 10, 2008 6:47 pm

Bayuer pisze:
Nie doczytałeś tego czaru do końca widzę. Po pierwsze zadajesz 3k10 + Wis, a potem jak podtrzymujesz 2k10 +Wis sobie i wrogowi. Sustain (podtrzymanie) jest w standardowej akcji. Cel jest chroniony przed innymi atakami, tylko ta moc może zadawać mu obrażenia. Załóżmy, że odpalasz zdolność regneracji. Niech będzie nawet to +8. Zadajesz 2k10+14. Czyli sobie 2k10+6. Faktycznie wykluczasz jednego wroga z walki, ale i siebie jednocześnie praktycznie. Jak zejdziesz do bloodied (1/2 PW) mocy nie możesz już podtrzymywać, także przeciwnika tym czarem raczej nie zabijesz.
Nie, nie. Ja doczytałem opis. Tylko Ty mnie nie zrozumiałeś.
1. Owszem, jest sustain standard. Dlatego to jest trik na każdego solo monster. Ale to już chyba 3ci raz powtarzam.
2. Cel jest chroniony przed innymi atakami. Jak najbardziej też to napisałem. Z tym, że aury zadające obrażenia w określonym promieniu bez rzutów na atak nadal działają, bo nie są atakiem w sensie mechanicznym.
3. Regeneracja jest równa najwyższemu atrybutowi. Nie premii z atrybutu. Zakładając powiedzmy wartość Wisdom 26 [dość rozsądna] daje nam to, statystyczną niewrażliwość na zadawane sobie obrażenia.
4. Uwzględniając punkt wyżej, nigdy nie zostaniemy bloodied, a zatem nigdy nie będziemy zmuszeni do przerwania sustain. Czyli nasz solo monster jest martwy. No chyba, że będzie miał więcej niż 1250 HP. Wtedy przeżyje, bo nie możemy sustainować tej mocy dłużej niż 50 rund ;)

To chyba rozwiewa wątpliwości na temat przegiętości tego patentu ;p
 
Awatar użytkownika
Bajer
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: wt cze 01, 2004 11:40 am

wt cze 10, 2008 7:18 pm

Ammanas pisze:
Bayuer napisał:
Nie doczytałeś tego czaru do końca widzę. Po pierwsze zadajesz 3k10 + Wis, a potem jak podtrzymujesz 2k10 +Wis sobie i wrogowi. Sustain (podtrzymanie) jest w standardowej akcji. Cel jest chroniony przed innymi atakami, tylko ta moc może zadawać mu obrażenia. Załóżmy, że odpalasz zdolność regneracji. Niech będzie nawet to +8. Zadajesz 2k10+14. Czyli sobie 2k10+6. Faktycznie wykluczasz jednego wroga z walki, ale i siebie jednocześnie praktycznie. Jak zejdziesz do bloodied (1/2 PW) mocy nie możesz już podtrzymywać, także przeciwnika tym czarem raczej nie zabijesz.
Nie, nie. Ja doczytałem opis. Tylko Ty mnie nie zrozumiałeś.
1. Owszem, jest sustain standard. Dlatego to jest trik na każdego solo monster. Ale to już chyba 3ci raz powtarzam.
2. Cel jest chroniony przed innymi atakami. Jak najbardziej też to napisałem. Z tym, że aury zadające obrażenia w określonym promieniu bez rzutów na atak nadal działają, bo nie są atakiem w sensie mechanicznym.
3. Regeneracja jest równa najwyższemu atrybutowi. Nie premii z atrybutu. Zakładając powiedzmy wartość Wisdom 26 [dość rozsądna] daje nam to, statystyczną niewrażliwość na zadawane sobie obrażenia.
4. Uwzględniając punkt wyżej, nigdy nie zostaniemy bloodied, a zatem nigdy nie będziemy zmuszeni do przerwania sustain. Czyli nasz solo monster jest martwy. No chyba, że będzie miał więcej niż 1250 HP. Wtedy przeżyje, bo nie możemy sustainować tej mocy dłużej niż 50 rund Wink

To chyba rozwiewa wątpliwości na temat przegiętości tego patentu ;p

Zrozumiałem Cię.:wink: Ale chodzi mi o ilość obrażeń, niemożliwość innych ataków oraz źle doczytałem z regeneracją. Nie doczytałem. No ta regeneracja 26 to jest sporo. Nie ma co;D W ten sposób rzeczywiście co rundę niewiele się traci HP o ile w ogóle. Combo ciekawe.

Już miałem długi wywód o słabości tego ataku, ale przeczytałem moc jeszcze raz i zobaczyłem, że przeciwnik jest stunned. Czyli combo zabija jak uda się trafić w Willa;/ Wystarczy obok regeneracji odpalonej wcześniej mieć pod ręką czary leczące w minor action albo miksturki leczenia i po ptokach. Patrzyłem na szansę trafienia tym czarem na 26p. +13 1/2 poziomu +7 atrybut +5 implement +2 combat adventage, czyli razem +27 vs. Will 38, 35 itp. Pół na pół bym rzekł, ale jak wejdzie to finito. Na solo monster taktyka zabójcza. Na normalne potworki już mniej, bo zbyt długo to trwa...

pozdrawiam
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

wt cze 10, 2008 8:37 pm

Bayuer pisze:
Teleportacja działa inaczej niż zwykły ruch. Str. 286.

Popatrzmy: jest w dziale "Movement and position", jest powiedziane że pozwala się porszuać, np. feystep jest określone jako move option (zarówno w rozpisce na górze przy speed, jak i w opisie (Feystep (Move; encounter) * Teleportation)). Jak dla mnie jasne jest, że teleportacja to ruch.
 
Awatar użytkownika
Bajer
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: wt cze 01, 2004 11:40 am

wt cze 10, 2008 8:46 pm

Suldarr'essalar pisze:
Bayuer napisał:
Teleportacja działa inaczej niż zwykły ruch. Str. 286.

Popatrzmy: jest w dziale "Movement and position", jest powiedziane że pozwala się porszuać, np. feystep jest określone jako move option (zarówno w rozpisce na górze przy speed, jak i w opisie (Feystep (Move; encounter) * Teleportation)). Jak dla mnie jasne jest, że teleportacja to ruch.

No dobrze, ale w żaden sposób nie prowokuje AoO. Znikasz z pole i pojawiasz się w drugim. Nie podchodzisz nigdzie! To jest ten szczegół do którego się przyczepiam. Jednak wydaje mi się mimo wszystko, że masz rację i teleportacja także sprowokuje AoO.
 
Awatar użytkownika
szelest
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: sob lis 15, 2003 7:29 pm

wt cze 10, 2008 8:55 pm

Bayuer pisze:
Jednak wydaje mi się mimo wszystko, że masz rację i teleportacja także sprowokuje AoO.

A to dlaczego na stronie 286 w opisie jest że No Opportunity Attacks: Your movement doesn't provoke oa"
 
Awatar użytkownika
Bajer
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: wt cze 01, 2004 11:40 am

wt cze 10, 2008 10:41 pm

szelest pisze:
Bayuer napisał:
Jednak wydaje mi się mimo wszystko, że masz rację i teleportacja także sprowokuje AoO.

A to dlaczego na stronie 286 w opisie jest że No Opportunity Attacks: Your movement doesn't provoke oa"

Mówimy o atucie szelest. A zasady specyficzne przebijają te główne!
 
Awatar użytkownika
Ammanas
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 934
Rejestracja: pn lis 24, 2003 11:31 am

wt cze 10, 2008 10:48 pm

Bayuer pisze:
Patrzyłem na szansę trafienia tym czarem na 26p. +13 1/2 poziomu +7 atrybut +5 implement +2 combat adventage, czyli razem +27 vs. Will 38, 35 itp. Pół na pół bym rzekł, ale jak wejdzie to finito. Na solo monster taktyka zabójcza. Na normalne potworki już mniej, bo zbyt długo to trwa...
Jeszcze do tego dorzucamy zdolność z paragon path [IIRC], która pozwala przerzucić nieudany Will attack. Szanse więc rosną do ~75% ;)
No i oczywiście taktyka bez sensu na cokolwiek poza solo potworami. Ale to ma działać właśnie na solo przypaków. I sprawdza się tu rewelacyjnie :)

Dobra - to czas na jakieś nowe pomysły, skoro cascade i to mamy omówione ;)
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

wt cze 10, 2008 10:52 pm

Bayuer pisze:
Mówimy o atucie szelest. A zasady specyficzne przebijają te główne!

Szelest chyba zwrócił uwagę na wyrażenie: : Your movement doesn't provoke oa", wskazując, że teleportacja jest ruchem, bardziej niż na sam fakt prowokowania AoO.
 
Awatar użytkownika
Bajer
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: wt cze 01, 2004 11:40 am

wt cze 10, 2008 11:45 pm

Suldarr'essalar pisze:
Bayuer napisał:
Mówimy o atucie szelest. A zasady specyficzne przebijają te główne!

Szelest chyba zwrócił uwagę na wyrażenie: : Your movement doesn't provoke oa", wskazując, że teleportacja jest ruchem, bardziej niż na sam fakt prowokowania AoO.

Raczej chodziło mu o AoO. W końcu cytował moje zdanie z AoO, potem pisał o AoO i zacytował fragment o AoO.

AoO wchodzi przed wykonaną akcją jako immediat interrupt. Teleportujemy się na pole przyległe. Przeciwnik otrzymuje AoO nim jeszcze się telepotrowaliśmy. Nie może mnie trafić, bo jeszcze się nie teleportowałem i nie jestem w zasięgu. Alternatywnie można uznać, że Polearm Gambit wchodzi, gdy przeciwnik enters (czyli odpala się tuż po wejściu w to pole), co i tak czyni to trochę zagmatwanym.
 
Awatar użytkownika
Sony
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2660
Rejestracja: śr cze 23, 2004 9:21 am

śr cze 11, 2008 6:59 am

A ja wbijam gwóźdź do trumny z Teleportacją :
Oto moje pytanie zadane Wizardom :

Did Fey Step (Teleportation) provoke Attack of Oportunity and i can use Polearrm Gamble on target using Fey Step (or other teleport power)

I oto odpowiedź :

Greetings,

Teleportation does not provoke attacks of opportunity. Consequently, you can not use Polearm Gamble against an opponent that teleports within reach. You might also want to check out the new FAQ here for any other questions may have: http://wizards.custhelp.com/cgi-bin/wiz ... faqid=1396. Please let me know if you need anymore help!


We would appreciate your feedback on the service we are providing you. Please click here to fill out a short questionnaire.

To login to your account, or update your question please click here.

Tony
Customer Service Representative
Wizards of the Coast
1-800-324-6496 (US and Canada)
425-204-8069 (From all other countries)
Monday-Friday 9am-6pm PST / 12pm-9pm EST
 
Awatar użytkownika
szelest
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: sob lis 15, 2003 7:29 pm

śr cze 11, 2008 7:05 am

Sony pisze:
A ja wbijam gwóźdź do trumny z Teleportacją

Tak jak mówiłem.
Szkoda, że nie zapytałeś o to przepakowane Mage Hand;)
 
Awatar użytkownika
Sony
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2660
Rejestracja: śr cze 23, 2004 9:21 am

śr cze 11, 2008 7:35 am

Nie zbyt dobrze operuję angielskim - niestety - czytam i rozumiem ale z mową i pisaniem mam problem :D Generalnie wystarczy napisać - ja odpowiedź dostałem bardzo szybko.
Dziś po południu - jak kumpel odda mi podręcznik to siądę i napiszę pytanie o Mage Hand, jego wielkość, blokowanie pól.
 
Awatar użytkownika
Ammanas
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 934
Rejestracja: pn lis 24, 2003 11:31 am

śr cze 11, 2008 10:55 am

Szkoda tylko, że to nie jest do końca wiarygodne źródło. Nie raz zdarzało im się udzielać dwóch sprzecznych odpowiedzi na to samo pytanie.
Poczekałbym na oficjalne FAQ, w którym kolektywnie zastanowią się jak co rozwiązać, a nie że Tony mówi coś innego a John coś innego ;)
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

śr cze 11, 2008 11:26 am

Sony pisze:
A ja wbijam gwóźdź do trumny z Teleportacją :

Customer Service: "50% accurate, 100% official".

Przypomnę tylko, że to samo źródło raz twierdziło, że schism daje dodatkowy swift action i może mieć własny psi-focus, innym razem stwierdziła, że nie może mieć własnego psi-focusa i nie daje dodatkowej akcji.
 
Awatar użytkownika
Sony
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2660
Rejestracja: śr cze 23, 2004 9:21 am

śr cze 11, 2008 11:46 am

Ale teleportację traktować jako ruch? Niby się przemieszczamy ale odbywa się to błyskawicznie - zauważ, że będąc unieruchomionym można się teleportować - ale ruszać już nie za bardzo - prawda? Tak samo mozna się teleportować "przez dziurkę od klucza"* a normalnie wejść tak nie można.
W tym przypadku jednak skłaniał bym się ku takiej interpretacji, że Teleport nie aktywuje Polearm Gamble - i ta interpretacja Wizardów jest słuszna.

* Wystarczy zobaczyć miejsce docelowe, nie ma ograniczenia wielkości i nie jest wymagana droga/przejście itp.
 
Awatar użytkownika
Bajer
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: wt cze 01, 2004 11:40 am

śr cze 11, 2008 11:49 am

CS raz piszę tak raz tak. To akurat racja. Niestety dopóki nie wyjdzie oficjalny FAQ trzeba tę informację uznać za prawdziwą.

Jak ktoś będzie pisał pytanie odnośnie Polearm Gamble niech się zapyta jeszcze o shift i wymuszony ruch, push, pull, slide! Bo skoro teleportacja nie prowokuje to wydaje mi się, że i ten ruch nie sprowokuje. Chyba wizardom chodziło o danie większego zasięgu reach weapons jeżeli chodzi o AoO, gdy ktoś normalnie podchodzi do nich. Jeżeli tak to móc wziąć ten atut dopiero na 11 poziomie i dawać combat advetnage nie jest zbyt ciekawym rozwiązaniem i znacznie osłabia ten atutu.
 
Awatar użytkownika
Bajer
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: wt cze 01, 2004 11:40 am

śr cze 11, 2008 11:42 pm

Rozwiązał się nam przynajmniej problem z mage hand. Otóż oficjalny werdykt brzemi... Nie zajmuje pola! Miło jest mieć rację. Okazało się, że wizardzi nie śpią i nie spoczęli na laurach a zabrali się za erratę książki. I tak oto fragment o Conjurations brzmi:
Conjurat ions [Revision]
Player ’s Handbook, page 59
Replace the second paragraph with
“Unless a power description says otherwise, a conjuration cannot be attacked or physically affected, and a conjuration does not occupy any squares.”

Jasne i konkretne. Mage hand nie zajmuje pola, bo w opisie nie ma o tym wzmianki.

Żródło: http://www.wizards.com/default.asp?x=dnd/updates
 
Awatar użytkownika
kaduceusz
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2843
Rejestracja: śr lut 11, 2004 12:15 am

czw cze 12, 2008 1:02 am

Suldarr'essalar pisze:
Customer Service: "50% accurate, 100% official".
Przypomnę tylko, że to samo źródło raz twierdziło, że schism daje dodatkowy swift action i może mieć własny psi-focus, innym razem stwierdziła, że nie może mieć własnego psi-focusa i nie daje dodatkowej akcji.


Moim zdaniem to jest najlepszy trik tego tematu. Dzięki takiemu podejściu do sprawy niczego nie da się ustalić i możecie dyskutować w nieskończoność. Taki pałer per edyszon.
Ostatnio zmieniony czw cze 12, 2008 7:26 am przez kaduceusz, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Mortis
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1074
Rejestracja: sob lut 21, 2004 9:39 am

czw cze 12, 2008 3:16 am

Proponuję uznawać takie odpowiedzi za oficjalne info do momentu uzyskania sprzecznej wersji :P
Nie bądźmy bardziej papiescy od papieża.

BTW wiedziałem, że temat o manczkinach w każdym dnd jest skazany na powodzenie :D

Niedługo czas potestować to wszystko.
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

czw cze 12, 2008 10:25 am

Bayuer pisze:

Świetnie :) 5 dni po wydaniu 4e już mamy erratę :)
kaduceusz pisze:
Moim zdaniem to jest najlepszy trik tego tematu. Dzięki takiemu podejściu do sprawy niczego nie da się ustalić i możecie dyskutować w nieskończoność.

Taka jest opinia o custServ. Siedzą tam ludzie, którzy (w większości) ledwo znają zasady i odpowiadają bez konsultacji z nikim, nie patrząc, czy na takie pytanie została udzielona odpowiedź (i jaka) i wreszcie dokonując własnej interpretacji zasad. Zresztą, wystarczy poczytać zagraniczne fora, żeby zobaczyć, że taka opinia jest powszechna.
 
Awatar użytkownika
Sony
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2660
Rejestracja: śr cze 23, 2004 9:21 am

czw cze 12, 2008 11:44 am

Suld - mam nadzieję że to nie krytyka? :D Wolę dostać erratę po 5 dniach niż czekać na nią rok. Lub jak wydawca udaje, że nie ma problemu. Zawsze będą błedy i wątpliwośći - ważne, aby producent szybko i dobrze je naprawił. Każdy bardziej skomplikowany produkt ma błędy - nawet w samoklotach się zadażają - a na ich badanie i testowanie idzie znacznie więcej kasy niż na RPG. :D Nie wyłapiesz wszystkich błędów choćbyś się starał.
Zgadzam się, że Customer Serwis zaliczał dużo wpadek - ale w tym przypadku nie tylko mi wytaje się, że akurat mieli rację. Zresztą pewnie nie długo zostanie to wyjaśnione w FAQ.
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

czw cze 12, 2008 12:19 pm

Dobrze, że tak szybko pracują nad erratą, ale jeśli wypuszczają ją niecały tydzień po premierze, to znaczy, że coś jest wybitnie nie tak. Tym bardziej, że 4e powstawała co najmniej 3 lata!
Sony pisze:
Zgadzam się, że Customer Serwis zaliczał dużo wpadek - ale w tym przypadku nie tylko mi wytaje się, że akurat mieli rację. Zresztą pewnie nie długo zostanie to wyjaśnione w FAQ.

To jest ich interpretacja zasad. Być może autorzy nie mieli na myśli teleportacji, shiftingu, pull/push itp, ale nie napisali tego, a testerzy nie wyłapali tego błędu. Zresztą, można looknąć na forum wizardów, przez tydzień użytkownicy znaleźli naprawdę sporo błędów i niedomówień.
 
Awatar użytkownika
Morog
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 281
Rejestracja: śr maja 05, 2004 9:30 am

czw cze 12, 2008 12:34 pm

to wstrzasające jak własne poglądy na coś potrawia zaslepiać i wpływać na ocene rzeczywistości :neutral:
bardzo się ciesze, że odrazu wydali errate
błedy nie będą powielane

Suldarr'essalar

postrzegam Cie jako powergamera, chyba najwiekszego jakiego osobiscie znam
i rozumiem, że z tego powodu 4e Ci sie nie podoba
nie daje przynajmniej narazie takiej mozliwosci wykręcania postaci
ale sproboj sie zdobyć na odrobine obiektywizmu
 
Awatar użytkownika
Sony
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2660
Rejestracja: śr cze 23, 2004 9:21 am

czw cze 12, 2008 1:13 pm

A jak nazwać słynny błąd w procach AMD? To dopiero była wpadka. Nie ma możliwości przetestowania wszystkiego - im bardziej złożony produkt tym więcej szans na błędy i niedomówienia. Ta już jest - poprawki dotyczą samochodów, satelitów i programów. Mechanika RPG to swoisty algorytm - a w każdym są błędy. :D Nie da się tego uniknąć. Życie.

Mnie bardziej cieszy to że nastąpiła szybka reakcja - świadczy to o firmie i jej profesjonaliźmie :D
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

czw cze 12, 2008 1:15 pm

Morog pisze:
postrzegam Cie jako powergamera, chyba najwiekszego jakiego osobiscie znam
i rozumiem, że z tego powodu 4e Ci sie nie podoba
nie daje przynajmniej narazie takiej mozliwosci wykręcania postaci
ale sproboj sie zdobyć na odrobine obiektywizmu

Dzięki :)
Niestety muszę Cię zmartwić, bo podstawka do 4e daje naprawdę niezłe możliwości. Wspomniana wyżej nieskończona ilość ataków, atakowanie z wysokości (czary latania itp działają tylko jedną rundę, a rzucanie rytuałów podczas spotkania to easy frag dla przeciwnika). Mage Hand, Polearm Gamble to kolejne niedoróbki. Jak na 3 lata tworzenia i intensywnego playtestowania, to naprawdę chopaki dali ciała.

Coś co mi się podoba najbardziej w 4e to "I win button" Orcusa. Rozwala np. Tarrasque'a w kilka rund (trzeba czekać na recharge).

Zresztą, chciałbym zauważyć, że przeczytawszy "definicję" powergammera z DMG 4e, muszę stwierdzić, że nie jestem powergammerem. 4e pozbawiło nawet tego ;)
 
Awatar użytkownika
Bajer
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: wt cze 01, 2004 11:40 am

czw cze 12, 2008 1:56 pm

Suldarr'essalar pisze:
Bayuer napisał:

Żródło: http://www.wizards.com/default.asp?x=dnd/updates

Świetnie :) 5 dni po wydaniu 4e już mamy erratę :)

Zamiast cynizmu mógłbyś się naprawdę cieszyć. W 3.5 errata miała także spore rozmiary. Chyba nie ma książek bez błędów. Dzięki Bogu, że wyszła tak szybko, bo do dnia dzisiejszego byś się kłócił o Mage Hand.
Suldarr'essalar pisze:
To jest ich interpretacja zasad. Być może autorzy nie mieli na myśli teleportacji, shiftingu, pull/push itp, ale nie napisali tego, a testerzy nie wyłapali tego błędu. Zresztą, można looknąć na forum wizardów, przez tydzień użytkownicy znaleźli naprawdę sporo błędów i niedomówień.

Ale jest to oficjalne źródło do czasu wydania erraty albo FAQ, więc nic nie poradzisz. Czytałem kilka maily o Stealth w walce i koleś pisał na początku błędnie, potem skonsultował się i napisał w końcu w jasny sposób. Ale trochę więcej optymizmu.
Suldarr'essalar pisze:
Dzięki :)
Niestety muszę Cię zmartwić, bo podstawka do 4e daje naprawdę niezłe możliwości. Wspomniana wyżej nieskończona ilość ataków, atakowanie z wysokości (czary latania itp działają tylko jedną rundę, a rzucanie rytuałów podczas spotkania to easy frag dla przeciwnika). Mage Hand, Polearm Gamble to kolejne niedoróbki. Jak na 3 lata tworzenia i intensywnego playtestowania, to naprawdę chopaki dali ciała.

Hahahaha. To było ciekawe. Odświeżające. Przyznaję. Podaj mi te możliwości. Widać, że nie grałeś w 4ed do tej pory, a kierujesz się rozważaniami czysto teoretycznymi. Mage Hand nie działa jako blokada co zawarte jest w erracie. Polearm nawet jak daje AoO na teleport, shift i wymuszony ruch zapewnia Combat Adventage przeciwnikom. Nie jest jakoś wielce przegięty, ale na pewno wyjdzie sprostowanie tego atutu niedługo. Co do ilości ataków tą mocą rangera to wyjaśniłem, że moc wcale nie jest przegięta. Jedynie ten czar kapłana to przegięcie. Naprawdę mnóstwo przegięć:D

Prawda jest taka, że postaci się nie da wymanczować. Przynajmniej na razie. Atuty jakiś rewelacji nie wnoszą i tyle. Można wiele, ale nie jest to przegięte.
 
Awatar użytkownika
szelest
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: sob lis 15, 2003 7:29 pm

czw cze 12, 2008 2:31 pm

Suldarr'essalar pisze:
Świetnie :) 5 dni po wydaniu 4e już mamy erratę :)

To przecież plus? Pokaż mi rpg, które nie zawiera błędów. I pokaż mi też takie, które errate dostaje niemal w momencie wykrycia błędów:)
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

czw cze 12, 2008 2:58 pm

Bayuer pisze:
Zamiast cynizmu mógłbyś się naprawdę cieszyć. W 3.5 errata miała także spore rozmiary. Chyba nie ma książek bez błędów. Dzięki Bogu, że wyszła tak szybko, bo do dnia dzisiejszego byś się kłócił o Mage Hand.

Cieszę się, że wydali tak szybko, jednak martwi mnie, że testerzy nie wyłapali tak podstawowych błędów.
Bayuer pisze:
Podaj mi te możliwości.

Ranger walczący dwoma bastardami, wyciągnięcie ~2k8 + 20 + premie z siły i takich tam obrażeń na pierwszym poziomie (tiefling paladyn), Cascade of Blades zabijający Orcusa (szczegóły tu), sojusznicy dają cover, więc schowaj się rogue'm za swoimi defenderami i nawalaj ze sneak attacka (sojusznicy nie zapewniają covera przeciwnikom), oczywiście Seal of Binding + Divine Regeneration...

Bayuer pisze:
Mage Hand nie działa jako blokada co zawarte jest w erracie. Polearm nawet jak daje AoO na teleport, shift i wymuszony ruch zapewnia Combat Adventage przeciwnikom. Nie jest jakoś wielce przegięty, ale na pewno wyjdzie sprostowanie tego atutu niedługo.

Pisałem, że to niedoróbki, a nie przegięte kombinacje. Proszę, czytaj uważnie.
 
Awatar użytkownika
Sony
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2660
Rejestracja: śr cze 23, 2004 9:21 am

czw cze 12, 2008 6:05 pm

Na Orcusa działa ale postaw tam Łotrzyka i sytuacja się zmieni, jak na każdy Twój atak odpowie nawet zwykłym Riposte Strike.
Ciekawe jak by to zagrało z Chameleonem, po pierwszym ataku odpalamy Chameleona i znikamy z oczu? :D Co w tedy? Zaś Leaping Dodge to potęga na ten build - on cię atakuje a ty odskakujesz :D przy dobrym wyniku testu jak gumiś odskoczysz.
A jak fajnie by to zadziałało z Moving Target :D Ranger atakuje ciebie, TY jak masz kumpla Rangera w 2 polach to wyznaczasz jego i Ranger atakuje jego, ciekawe po ilu atakach się zorientuje, że wali w swojego? :D

Fajne jest w ed 4.0 to, że to co działa na jednych na drugich jest nieskuteczne lub dużo słabsze.

Jak moi gracze zaczną nagminnie stosować ten Build, (w co wątpię) to zaroi się u mnie na sesji od minionów Łotrzyków. :D
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

czw cze 12, 2008 6:28 pm

Sony pisze:
Na Orcusa działa ale postaw tam Łotrzyka i sytuacja się zmieni, jak na każdy Twój atak odpowie nawet zwykłym Riposte Strike.

Riposte strike można chyba używać raz w rundzie (immediate interupt).
Sony pisze:
Ciekawe jak by to zagrało z Chameleonem, po pierwszym ataku odpalamy Chameleona i znikamy z oczu? Very Happy Co w tedy?

Musisz być ukryty i stracić covera, żeby użyć chameleona.

Sony pisze:
A jak fajnie by to zadziałało z Moving Target

Charyzma vs 33. Poza tym, Orcusslayer musi mieć owego przeciwnika w zasięgu.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości