Zrodzony z fantastyki

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 16
 
Wolwerin
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 42
Rejestracja: śr lis 08, 2006 6:54 pm

wt cze 17, 2008 2:26 pm

Jak w czwartej edycji ma się przydzielanie magicznego ekwipunku postaciom graczy tworzonych na wyższych poziomach niż pierwszy? W żadnym z podręczników nie znalazłem informacji na ten temat.
EDIT:
Do posta poniżej no cóż widać cierpię na momentalną ślepotę. :P
A teraz kolejne pytanie czy można na przykład wymienić jeden przedmiot na kasę, a za nią kupić dwa niższego poziomu?
Ostatnio zmieniony wt cze 17, 2008 2:33 pm przez Wolwerin, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Ammanas
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 934
Rejestracja: pn lis 24, 2003 11:31 am

wt cze 17, 2008 2:28 pm

Bo słabo szukałeś.
Strona 143 DMG. Wystarczy zajrzeć do spisu treści...
 
Awatar użytkownika
Muscovite
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 88
Rejestracja: sob sie 04, 2007 9:35 am

wt cze 17, 2008 5:59 pm

Przyłączam się do pytania Wolwerina. Czy na przykład postać na 5 poziomie zamiast itemów
1 - 4lvl
1 - 5lvl
1 - 6lvl
+kasa jak za item 5 lvla (można kupić dowolną rzecz bądź zostawić na później)
czyli w ogólnym rozrachunku 4640gp

mogła by mieć
2 - 3lvl
3 - 5lvl
A w walucie równe to jest 4360gp czyli teoretycznie zostaje 280gp na różne wydatki.

Na ile te wyliczenia są zgodne z prawdą?


Kolejne pytanie czy istnieją inne mikstury(potiony) które umożliwiają odnowę hp?(Oprócz tych za strony 255 PHB) Bądź inne na kształt tych z edycji 3,5 jak Siła Byka czy Niewidzialność.
 
Awatar użytkownika
Bajer
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: wt cze 01, 2004 11:40 am

wt cze 17, 2008 6:48 pm

Muscovite pisze:
Na ile te wyliczenia są zgodne z prawdą?

Możesz house rulować to dowolnie. Twój wybór. Raczej to do przegięć nie powinno prowadzić, ale ja zostanę przy oryginalnych zasadach: są po prostu szybsze. Nie trzeba kombinować z liczeniem itp.


Kolejne pytanie czy istnieją inne mikstury(potiony) które umożliwiają odnowę hp?(Oprócz tych za strony 255 PHB) Bądź inne na kształt tych z edycji 3,5 jak Siła Byka czy Niewidzialność.

Poczekaj na Tome of Treasuer. Tam będą nowe mikstury oraz zasady alchemii.
 
Awatar użytkownika
szelest
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: sob lis 15, 2003 7:29 pm

wt cze 17, 2008 7:27 pm

Przy opisie armor jest kolumna Minimum Bonus Enchantment. Z czym to się je? Niby czytam ale nie rozumiem:)
Ostatnio zmieniony wt cze 17, 2008 7:47 pm przez szelest, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Hezor
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3788
Rejestracja: pn lip 23, 2007 10:31 pm

wt cze 17, 2008 7:39 pm

szelest pisze:
armour

Masz wersję brytyjską? Nawet nie wiedziałem, że taka jest ;P

Jeżeli zbroja ma podany stopień umagicznienia, to jest danego typu - ma lepsze statystyki niezależne od magicznej mocy.
 
Awatar użytkownika
szelest
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: sob lis 15, 2003 7:29 pm

wt cze 17, 2008 7:48 pm

Hezor pisze:
Jeżeli zbroja ma podany stopień umagicznienia, to jest danego typu - ma lepsze statystyki niezależne od magicznej mocy.

Nadal nie rozumiem. Wytłumacz po chłopsku:P
 
Awatar użytkownika
Sony
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2660
Rejestracja: śr cze 23, 2004 9:21 am

wt cze 17, 2008 7:58 pm

szelest pisze:
Przy opisie armour jest kolumna Minimum Bonus Enchantment. Z czym to się je? Niby czytam ale nie rozumiem:)


Wytłumaczę Ci to na przykładzie Cloth FeyWeave Armour, ma Mimimal Enchantment Bonus +4 oznacza to że Ubranie (Cloth) Feyweave mosi być umagicznione CONAJMNIEJ +4 - czyli poziom magicznego przedmiotu minimum 16.

Feyweave to specialnie wykonana zbroja, ze specialnych materiałów, specialnymi technikami. Jest to MASTERWORK - w ed 4 master work to wysoka jakość, dużo wyższa niż zwykłych przedmiotów magicznych. Stąd mamy to +1 do AC w przypadku Ubrania (Cloth). Zwykłe ubrako +4 da nam +4 do AC, a Feyweave +5 (+4 za umagicznienie i +1 za samo bycie Feyweave)*

Chcąc mieć taką zbroję/Ubranie musimy zapłacić za umagicznieni conajmniej +4 - to oznacza Minimal Ench. Bonus. Nie dostaniemy Feyweave +3, +2 czy +1 - najsłabsze będą zawsze conajmniej +4.

*Zakładam czyste +4, bez dodatkowych zdolności
 
Awatar użytkownika
szelest
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: sob lis 15, 2003 7:29 pm

wt cze 17, 2008 11:47 pm

Ok dzięki. Mniej więcej zaczaiłem;)

AP

Mam teraz wątpliwości co do Action Points. Przez chwilę, myślałem, że gracze je dostają za milestones - czyli za parcie do przodu a nie encounter - długi odpoczynek - encounter - długi odpoczynek.

Ale doczytałem i okazuje się, że chomikowanie ich nie ma sensu bo i tak po dłuższym odpoczynku dostaje się jeden AP, i w encounterze można wydać tylko jeden. I co nadto trzeba mieć dwa zaliczone necountery - czyli bez odpoczynku w tym drugim nie ma się AP. Lepiej wziąć odpoczynek.

Atakowanie niewidocznych
Przypuśćmy, że używamy mapki - jakiś monsterek aktywuje niewidzialność czy oślepia naszego bohaterka. Można atakować square zamiast postaci tak? Więc to wiadome, że PC będzie atakował "na ślepo" ten square na którym stoi monsterek. Chyba, że to jakoś inaczej rozgrywać.
 
Awatar użytkownika
Szatany
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 583
Rejestracja: ndz kwie 30, 2006 7:58 pm

śr cze 18, 2008 10:02 am

szelest pisze:
Atakowanie niewidocznych
Przypuśćmy, że używamy mapki - jakiś monsterek aktywuje niewidzialność czy oślepia naszego bohaterka. Można atakować square zamiast postaci tak? Więc to wiadome, że PC będzie atakował "na ślepo" ten square na którym stoi monsterek. Chyba, że to jakoś inaczej rozgrywać.
Jeśli przeciwnik po staniu się niewidzialnym pozostaje na tym samym polu to sam jest sobie winien. ;)
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

śr cze 18, 2008 10:33 am

szelest, zawsze możesz zdjąć potworka z mapy na czas działania niewidzialności/oślepienia. Jeśli masz zasłonę MG, możesz tam ustawić potworka wraz z jakimś odniesieniem do planszy i pilnować gdzie kto jest.
 
Awatar użytkownika
Burko
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1813
Rejestracja: śr cze 11, 2008 11:09 am

śr cze 18, 2008 10:36 am

Nalezy pamietac ze sa dwa rodzaje odpoczynku krotki (5 min) i dlugi (6h) i tylko dlugi odpoczynek powoduje ustawienie AP na 1. AP otrzymuje sie po przejsciu dwoch encounter bez zadnego odpoczynku pomiedzy nimi. Jezeli pamieta sie tez o tym ze miedzy dlugimi odpocyznkami musi uplynac spora liczba godzin (chyba 12 ale pisze z pamieci wiec glowy nie dam), to te zasady sa nawet sensowne, oczywiscie jezeli prowadzi sie odpowiednie do tego dostosowane przygody, gdzie w ciagu jednego dnia mozna miec do czynienia przynajmniej z kilkoma encounter.
 
Awatar użytkownika
szelest
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: sob lis 15, 2003 7:29 pm

śr cze 18, 2008 10:56 am

Suldarr'essalar pisze:
szelest, zawsze możesz zdjąć potworka z mapy na czas działania niewidzialności/oślepienia. Jeśli masz zasłonę MG, możesz tam ustawić potworka wraz z jakimś odniesieniem do planszy i pilnować gdzie kto jest.

Też nad tym myślałem, tylko wysypuje mi się przy tym, że co jeśli jeden z PC jest oślepiony a reszta widzi potworki. Wtedy jak to rozgrywać?
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

śr cze 18, 2008 11:19 am

W 3.5 zlokalizowanie przeciwnika wymagało np. testu nasłuchiwania (kierunek walki) i tylko jeśli potwór jest na sąsiednim polu, udany test nasłuchiwania mógł zlokalizować pole. W przeciwnym wypadku zobacz ilu graczy jest obok ślepej postaci i ślepa postać ma taką samą szansę na trafienie każdej z nich. Szczególnie zaś, jeśli próbuje meta-game thinking i deklaruje atak w pole gdzie widzi figurkę przeciwnika.
 
Awatar użytkownika
Sony
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2660
Rejestracja: śr cze 23, 2004 9:21 am

śr cze 18, 2008 12:00 pm

W ed 4 też tak jest (z niewielkimi zmianami) - polecam przeczytanie ramki na stronie 281. W skrócie Testujemy i od wyniku zalezy ile wiemy - albo znamy lokację albo (jeśli przebijemy test o 10+) dokładne pole. To nakońcu tury istoty. W swojej możemy za minor action testować Percepcję - zasady jak wyżej.

Co zrobić gdy gracz widzi a postać nie i wykorzystuje tą wiedzę? Cóż, ja po prostu mówię, że nie trafił i koniec - dodatkowo zwracam uwagę, że to nie jest uczciwe. Takie zachowanie jest oszustwem i należy je tępić. Moi gracze unikają atakowania na podsawie wiedzy gracza - testują jeśłi im się uda to dopiero wtedy atakują.
Ja prowadzę prawie zawsze bez figurek i siatki - więc u mnie ten problem występuje sporadycznie a dzięki dobrym graczom nie mam problemu
 
Awatar użytkownika
Szczur
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3991
Rejestracja: ndz mar 16, 2003 8:48 pm

czw cze 19, 2008 11:15 am

szelest pisze:
Też nad tym myślałem, tylko wysypuje mi się przy tym, że co jeśli jeden z PC jest oślepiony a reszta widzi potworki. Wtedy jak to rozgrywać?


Usadź gracza tak, żeby nie widział mapy ;)
A in-game wymagaj testu nasłuchiwania do wykrycia samemu potworka lub też ewentualnie można się pobawić w nieco humorystyczne kierowanie ślepego przez innych (jako free action w jego rundzie mogą przecież krzyczeć 'metr bardziej w prawo!' ;) ) - tutaj test mógłby być prostszy, bo musi tylko usłyszeć podczas walki co mówią kompani i właściwie to zastosować.
 
Awatar użytkownika
Nergis
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 144
Rejestracja: czw paź 14, 2004 3:50 pm

czw cze 19, 2008 1:13 pm

A tak swoja drogą, trochę z lenistwa i braku czasu na dokładne czytanie wszystkiego (czerwiec...), ale i coś znaleźć nie moglem tego w podach póki co:
Czy plusy z atutów do tych samych testów sie sumują? Docelowo mam na myśli quick draw i improved initiative pod względem testów inicjatywy. Mając te dwa atuty dostaje +6 do inicjatywy, czy zgodnie ze starymi zasadami dwie premie tego samego typu sie nie sumują i mam tylko +4?

Co do tej niewidzialności - ewentualnie każ się graczowi odwrócić, jeżeli to on jest ślepy. A jak stworek staje się niewidzialny, może zdjąć go ze siatki na czas niewidzialności?
Ostatnio zmieniony czw cze 19, 2008 1:16 pm przez Nergis, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Ammanas
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 934
Rejestracja: pn lis 24, 2003 11:31 am

czw cze 19, 2008 1:15 pm

Premie tego samego rodzaju się nie dodają. Jest to napisane gdzieś, ale nie podam strony ;)
 
Awatar użytkownika
Szczur
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3991
Rejestracja: ndz mar 16, 2003 8:48 pm

czw cze 19, 2008 1:18 pm

Oba dają feat bonus, więc się nie kumulują - masz tylko +4. Kumulują się premię z różnych źródeł oraz 'niepodpisane' (znaczy bez określenia z czego jest premia).
 
Awatar użytkownika
szelest
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: sob lis 15, 2003 7:29 pm

czw cze 19, 2008 1:26 pm

Nergis pisze:
Co do tej niewidzialności - ewentualnie każ się graczowi odwrócić, jeżeli to on jest ślepy. A jak stworek staje się niewidzialny, może zdjąć go ze siatki na czas niewidzialności?

To już dość śliskie - bo znów co robić z potworkami które są schowane za ścianą? To by wymagało pewne paradoksy - bo niby miałbym pamiętać gdzie mam swoje wszystkie niewidzialne/niewidoczne stworki?

Zastanawiam się nad następującymi houseruleami - jeśli ktoś jest blinded albo w inny sposób porusza się losowo k4 - jeżeli nie wie gdzie jest wróg.

Jeśli wyczaił go - to może podejść do niego - a następnie k10 wyznacza miejsce w które atakuje (zastanawiam się czy być wrednym i z wynikiem 0 nie atakowałby samego siebie....

Sam nie wiem - bardzo nie lubię houserulować...

Ammanas pisze:
Premie tego samego rodzaju się nie dodają. Jest to napisane gdzieś, ale nie podam strony ;)


PHB str. 192 pisze:
When picking feats, there’s one important rule to remember about these bonuses: Bonuses of the same type don’t add together (or stack)
 
Awatar użytkownika
Bajer
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: wt cze 01, 2004 11:40 am

czw cze 19, 2008 2:09 pm

Odnośnie sytuacji, gdy jeden z graczy tylko nie widzi potworka, a cała reszta jest świadoma jego dokładnego położenia, wówczas możesz uznać, że podpowiadają takiej postaci lokalizację niewidzialnego/niewidocznego stworzenia i nie ma w tym niczego przegiętego, ani dziwnego. Postać taka i tak otrzymuje potężną karę do testu trafienia.

Jeżeli stworek staje się nagle niewidzialny najlepiej jak zdejmiesz go z mapki i będziesz śledził jego położenia w głowie. Ewentualnie zrób sobie mini mapkę za ekranem MP i tam zaznaczaj położenie niewidzialnych. Kwestia lokalizowanie niewidzialnego jest teraz prostsza niż w 3.5. Pod koniec swojej tury niewidzialny rzuca na Stealth, którego wynik staje się ST względem pasywnej Perception każdej z istot. Wyrównanie ST powoduje wskazanie kierunku i szacownej odległości. Przebicie ST o 10+ wskazuje dokładne pole, w którym znajduje się niewidzialny. Dodatkowo w swojej turze postać może użyć aktywnie Perception w minor action.

Mam nadzieję, że to pomogło szelest.
 
Awatar użytkownika
szelest
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: sob lis 15, 2003 7:29 pm

czw cze 19, 2008 2:16 pm

Bayuer pisze:
Mam nadzieję, że to pomogło szelest.
Wszystko się teraz wyjaśniło, nie trzeba houserulowac i niepotrzebnie robiłem problem:) Dzięki:)
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

czw cze 19, 2008 3:10 pm

szelest pisze:
To by wymagało pewne paradoksy - bo niby miałbym pamiętać gdzie mam swoje wszystkie niewidzialne/niewidoczne stworki?

Wydaje mi się, że zdecydowanie większość graczy w Polsce nie używa siatek, ani mapek. A przynajmniej przez te 'dzieści lat istnienia RPG w Polsce nie używała i potrafiła sobie poradzić z określaniem pozycji przeciwników, więc dlaczego przy obecności kratek nagle jest to problem?
Po prostu trzymaj gdzieś przed sobą (ale w ukryciu przed graczami) figurki niewidzialnych potworów i rozmieszczaj je wedle uznania. Przecież gracze i tak nie wiedzą gdzie są potwory. A Ci co wiedzą, to ustawią się na planszy w taki sposób, że powinieneś wiedzieć które z częściowo widocznych potworów gdzie są.

No i oczywiście podstawowa zasada: porozmawiać z graczami. Im szybciej gracze zrozumieją, że dla dobra zabawy nie powinni wykorzystywać informacji spoza gry, tym szybciej i łatwiej pozbędziesz się takich problemów.
 
Awatar użytkownika
Morog
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 281
Rejestracja: śr maja 05, 2004 9:30 am

czw cze 19, 2008 11:43 pm

jak działają zasady chorób?
nie moge rozgryść tych tabelek
 
Awatar użytkownika
vh
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 82
Rejestracja: ndz maja 13, 2007 4:09 pm

pt cze 20, 2008 12:19 am

Na samym dole każdej tabelki masz wypisane możliwe efekty.
Po zarażeniu postać cierpi na dolegliwości, które wypisane są przy "initial effect".
Po każdym dłuższym odpoczynku (tym, który drużyna może zrobić raz dziennie - extended rest) postać rzuca na endurance. Dodatkowo sprzymierzeniec postaci może rzucić na heal. Liczy się wyższy z tych wyników. Stopnie trudności takiego testu podane są zaraz nad listą możliwych dolegliwości, po prawej stronie.
* Jeśli rzut pokona improve DC, aktualny efekt choroby zmienia się na efekt opisany na lewo od niego.
* Jeśli rzut pokona maintain DC, ale nie improve DC, efekt choroby pozostaje bez zmian.
* Jeśli rzut nie pokona maintain DC, aktualny efekt choroby zmienia się na efekt opisany na prawo od niego.
* Jeśli aktualny efekt choroby jest opisany jako "final state", postać przestaje testować swoje endurance. Teraz wyleczyć może ją jedynie rytuał.
 
Awatar użytkownika
Behir
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 446
Rejestracja: czw kwie 27, 2006 4:51 pm

pt cze 20, 2008 4:43 pm

Mam dość dziwne pytanie. Czy mechanicznie coś stoi na przeszkodzie, by postać na niższym poziomie używała magicznych przedmiotów na poziomach wyższych?
 
Awatar użytkownika
vh
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 82
Rejestracja: ndz maja 13, 2007 4:09 pm

pt cze 20, 2008 4:57 pm

PHB, strona 223 pisze:
There's no restriction on using or acquiring items based on their level, except you can't use the Enchant Magic Item ritual (page 304) to create an item above your level. If, for some reason, your 10th-level character finds a 20th-level magic sword, you can use it to full effect.
Nic nie stoi na przeszkodzie.
 
Awatar użytkownika
Famir
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 61
Rejestracja: ndz maja 29, 2005 10:32 am

ndz cze 22, 2008 3:54 pm

Zdolność Wizard of Spiral Tower pozwala nam uzywać długiego miecza jako implement. Czy jeśli multiklasujemy wizarda z rangerem (albo na odwrót) i trzyma on dwa długie miecze to może używać tylko jednego z nich czy dwóch naraz jako implement? Jeśli dwóch naraz to czy ich enhancement bonus kumuluje się przy ustalaniu bonusu do ataku i obrażeń?

Osobiście wątpie by to było możliwe, ale 100% pewności nie mam... jak myślicie?
 
Damador.
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1094
Rejestracja: pn sie 09, 2004 1:36 pm

ndz cze 22, 2008 3:58 pm

moze uzywac dwoch ale bonusy podobnie jak w 3ce licza sie tylko wyzsze
 
Awatar użytkownika
Almanther I Wielki
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 43
Rejestracja: śr cze 18, 2008 2:30 pm

ndz cze 22, 2008 4:07 pm

Dobra, proszę mi powiedzieć jak teraz w 4ed. wygląda multiklasowość, czy są ulubione klasy dla ras itd.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 16

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości