Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
malarz1989
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 35
Rejestracja: sob paź 06, 2007 10:36 pm

Hyperboria

pn kwie 14, 2008 10:26 pm

Shalom.

Z miejsca przyznaję się, że jestem laikiem jesli chodzi o Greyhawk, więc niech was nie dziwi mój brak wiedzy.

Niedługo zaczynam wraz z przyjaciółmi grać jednak w tym świecie i zainteresował mnie tytułowy kontynent. W podręczniku traktującym o świecie nie za wiele - jeśli jest cokolwiek - na jego temat. Zainteresował mnie jednak ze względu na położenie i domniemany klimat jaki tam może panować.

Pytanie moja brzmi, co wiecie na temat Oerth ?

Wiem że to dosyć obszerne zagadnienie, ale jednak byłbym wdzięczny za jak najwięcej informacji - choćby ogólnych.

Pozdrawiam
 
Awatar użytkownika
Zsu-Et-Am
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 9825
Rejestracja: sob cze 26, 2004 11:11 pm

wt kwie 15, 2008 1:30 am

Krótko: Oerth to nazwa planety, zaś kontynent, na którym toczy się gra, nazywa się Flanaess i - z racji na swoją rozległość - jest bardzo zróżnicowany pod względem klimatycznym. Północ jest bardzo mroźna, podczas gdy południe - wprost przeciwnie... Co konkretnie Cię interesuje? Na pewno znajdzie się ktoś, kto zdoła Ci pomóc. W każdym razie Przewodnik Geograficzny w całości poświęcony jest Flanaess - jeśli już to o innych częściach globu nie wspomina się tam zbyt wiele.
 
Awatar użytkownika
malarz1989
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 35
Rejestracja: sob paź 06, 2007 10:36 pm

wt kwie 15, 2008 7:59 am

Shalom.

Kontynent który miałem na myśli to chyba Hyboria. Zmyliło mnie to, że na mapie jest na nim wielki napis Oerth. W każdym razie mam na myśli kontynent na północ od Flanaess. Czy wiadomo jakie ludy go zamieszkują ?

Najbardziej mnie interesują te mroźne krainy barbarzyńców, i ziemie należące do orków. Czy na Flanaess są gdzieś typowe hordy orków ? Jaki jest ich wódz ?

Pozdrawiam
 
Awatar użytkownika
rincewind bpm