Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Szarlih
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 906
Rejestracja: ndz maja 11, 2008 3:04 pm

Szare ostrze: klasa prestiżowa

śr cze 25, 2008 8:32 pm

Szare ostrze jest klasą prestiżową tworzoną w edycji 3.0, poddaną konwersji na 3.5.

Wielu potężnych wojowników przeszło swój trening w specjalistycznej akademii. Równie wielu zostało wyszkolonych przez starszego mentora. Niejeden z nich to zapewne twardy samouk, który dzięki zdecydowaniu i samodyscyplinie osiągnął umiejętności wojownika. Ale jest grupa wojowników, których można znaleźć prawie w każdym mieście, tych, którym brak wiedzy strategicznej czy brutalnej siły, ale nadrabiających te braki finezją, sprytem i brudnymi sztuczkami rodem z ulicy. To właśnie Szare ostrza. Wyszkoliło ich życie, czasem w portowych slumsach, czasem na deskach okrętu, czasem w niedostępnej dziczy. Ich umiejętności, jeśli chodzi o unikanie niebezpieczeństw, walkę przy użyciu dwóch broni i atakowania z zaskoczenia są rozwinięte na tyle, by byli groźnymi przeciwnikami, ale nie na tyle, by byli specjalistami. Ich wszechstronność, połączona z wrodzonym sprytem, zapewnia im przetrwanie.
Kości Wytrzymałości: k8.

Treść w nawiasach [] dotyczy 3.5.

Wymagania
Oto wymagania, jakie postać musi spełnić, aby zostać szarym ostrzem.
Atuty: Oburęczność, Walka dwoma rodzajami broni, Wyspecjalizowanie, Nieczysta gra, Uniki, Finezja w broni [Walka dwoma orężami, Defensywna walka dwoma orężami, Wyszkolenie w walce, Nieczysta gra, Uniki, Finezja w walce].
Umiejętności: Upadanie ranga 10 [Zwinność ranga 10]
Poziom BPDA Wyt Ref Wo Spec
1. +1 +2 +2 +0 Ulepszona walka dwiema broniami, szybkie dobywanie broni
2. +2 +3 +3 +0 Poprawiona nieczysta gra
3. +3 +3 +3 +1 Podstępny atak + 1k6
4. +4 +4 +4 +1 Mocny chwyt, uchylanie
5. +5 +4 +4 +1 Kwestia nadgarstków
6. +6 +5 +5 +2 Podstępny atak + 2k6, Poprawiona walka dwoma rodzajami broni [Doskonalsza walka dwoma orężami]
7. +7 +5 +5 +2 Odbicie strzał
8. +8 +6 +6 +3 Mistrz nieczystej gry.
9. +9 +6 +6 +3 Podstępny atak + 3k6
10. +10 +7 +7 +3 Z wielkim hukiem, [Potężniejsza walka dwoma orężami]

Umiejętności klasowe:
Oto lista umiejętności klasowych szarego ostrza:
Blefowanie; Ciche poruszanie; Dyplomacja; Jeździectwo; Kradzież kieszonkowa [Zręczna dłoń]; Pływanie; Profesja [Zawód]; Równowaga [Zachowani równowagi]; Rzemiosło; Skakanie; Stosowanie liny [Używanie lin]; Ukrywanie; Upadanie [Zwinność]; Wspinaczka; Wyczucie pobudek; Wyzwalanie się; Zastraszanie;

Właściwości klasowe
Oto właściwości klasowe szarego ostrza.

Biegłość w broni i pancerzu: Szare ostrze jest biegłe w lekkich i średnich pancerzach, wszystkich broniach prostych i żołnierskich, oraz w mieczu dwuostrzowym i gnomim młocie z hakiem.

Ulepszona walka dwiema broniami: Szare ostrze zawsze, kiedy ma prawo do ataku główną ręką, ma też prawo do ataku drugą ręką, na przykład kiedy wykonuje okazyjny atak, atak otrzymywany po przewróceniu przeciwnika (za pomocą atutu poprawione przewracanie), itd. Ponadto może on wykorzystywać premię ze zręczności do testów ataku zamiast premii z siły do każdej broni, którą trzyma w jednej ręce.

Poprawiona nieczysta gra: Obrażenia zadawane przez szare ostrze w akcji pełnego ataku wzrastają z dodatkowego 1k4 do 1k6. Dodatkowo w akcji pełnego ataku wykorzystuje ono ten atut automatycznie, do pierwszego ze swoich ataków, nie tracąc pozostałych ataków. Ponadto, jeśli Szare ostrze przebije KP celu o 10 lub więcej, bądź też otrzyma trafienie krytyczne, oślepia je na jedną rundę/przewraca/rozbraja (wybór szarego ostrza).

Mocny chwyt: Szare ostrze zawsze traktuje broń w drugiej ręce jak lekką.

Uchylanie: Szare ostrze zdobywa umiejętność uchylania, dzięki której zawsze, gdy ma prawo do rzutu obronnego na refleks zmniejszającego obrażenia o połowę, gdy rzut się powiedzie nie otrzymuje żadnych obrażeń, a gdy się nie powiedzie otrzymuje pełne obrażenia.

Kwestia nadgarstków: Szare ostrze zdobywa atut "kwestia nadgarstków", dzięki któremu jeśli wyciąga lekką broń i w tej samej rundzie atakuje wręcz, przeciwnik na potrzeby tego ataku traktowany jest jak nieprzygotowany. Atut działa tylko raz w danej walce.

Poprawiona walka dwoma rodzajami broni [doskonalsza walka dwoma orężami]: Szare ostrze zdobywa atut poprawiona walka dwoma rodzajami broni [doskonalsza walka dwoma orężami], który umożliwia mu w akcji pełnego ataku wykonanie dodatkowego ataku drugą ręką z karą do testu ataku -5.

Odbicie strzał: Szare ostrze otrzymuje atut odbicie strzał i może go wykorzystywać tylko przy użyciu broni (nie ręką).

Mistrz nieczystej gry: Szare ostrza cały czas zmusza przeciwnika do walki na swoich zasadach - np. stania pod słońce albo niemożności skoncentrowania się. Tym samym otrzymuje premię unikową +1 do KP. Ponadto, na piaszczystym terenie lub innym nadającym się (pod żyrandolem, przed stołem pełnym potraw) szare odtrze może w akcji standardowej stworzyć obszar 1,5 metra na 3 metry, w którym wszystkie istoty otrzymują -2 do testów ataku oraz -2 do KP, a względem ukradkowych ataków szarego ostrza traktuje się je jak nieprzygotowane. Stworzenie nie musi być całe na obszarze, wystarczy, żeby znalazły się tam jego oczy. Nie działa na konstrukty, nieumarłych i żywiołaki. Działą na ślepowidzących za pomocą węchu lub słuchu, ale nie na wyczuwających drgania. Zdolność działa 1 rundę. Jeśli osłona stoi na drodze do celu istoty atakującej bronią dystansową, ma ona karę do ataku -4. MP ustala, ile razy Szare ostrze może wykorzystać tą umiejętność stojąc na danym obszarze.

[Potężniejsza walka dwoma orężami]: Szare ostrze otrzymuje atut potężniejsza walka dwoma orężami, który umożliwia mu wykonanie dodatkowego ataku drugą ręka z karą -10 do testu ataku.

Z wielkim hukiem: Raz dziennie szare ostrze może wykorzystać atut kwestia nadgarstków wobec dwóch broni dowolnego rozmiaru jednocześnie. Przy obu otrzymuje ukradkowy atak, a obrażenia od broni (nie od ukradkowego ataku) są podwojone. Towarzyszy temu głośny huk. Jest to zdolność nadzwyczajna.

Ze wszystkich mocy szare ostrze może korzystać tylko mając na sobie lekki pancerz lub średni pancerz, którego kara do testów nie przekracza -4. Nie może z nich też korzystać mając tarczę, pawęż lub puklerz.


Jest to moja pierwsz klasa prestiżowa, jedyne, na co mam nadzieję, to konkretna i konstruktywna krytyka. Przepraszam za mało czytelną tabelę, ale sądze, że każdy w miarę doświadczony gracz powinien sobie bez problemu z nią poradzić.
Ostatnio zmieniony czw cze 26, 2008 3:05 pm przez Szarlih, łącznie zmieniany 8 razy.
 
Awatar użytkownika
Khemlish Val'Drach
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1055
Rejestracja: czw gru 01, 2005 6:00 pm

śr cze 25, 2008 10:19 pm

Z wielkim hukiem: Raz dziennie szare ostrze może wykorzystać atut kwestia nadgarstków wobec dwóch broni dowolnego rozmiaru jednocześnie. Przy obu otrzymuje ukradkowy atak, a obrażenia od broni (nie od ukradkowego ataku) są podwojone. Towarzyszy temu głośny huk. Jest to zdolność nadzwyczajna.


Nie rozumiem tej zdolności.
Pisałeś że twoi szare ostrza nadrabiają siłe i taktyke finezją. Nie widzę byś to nadmienił wymaganiach lub zdolnościach. Co od biegłości usunąłbym z nich katane i bastarda. Choć można używać ich jedną ręką pieszo zwykle walczyło się nimi oburącz. Dołożyłbym za to kilka broni z rodziny mieczy: sejmitar, miecz motylkowy, dwumiecz, rapier.
Odbicie strzał powinno działać (przynajmniej ja tak zrobił w mojej klasie) tak jak w podręczniku gracza z wyjątkie tej zasady z pustą dłonią która zastępuje się ręką dzierżącą miecz.

I nie rozpisałeś jak działają te wszystkie walki dwoma brońmi (chyba że są opisane w podręczniku 3.5 którego nie mam, bo w podręczniku (3.0) omówiona jest tylko poprawiona walka dwoma rodzajami broni).
I nie podałeś umiejętności tej klasy.
Z mojej strony to tyle.
 
Awatar użytkownika
Froger
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 560
Rejestracja: wt lut 05, 2008 4:52 pm

śr cze 25, 2008 10:27 pm

Napisałeś: mieczu półtoraręcznym (...) oraz katanie.
Wszystko ok, tylko czy katana nie jest po prostu mistrzowsko wykonanym mieczem półtoraręcznym?

którego kara do testów nie przekracza -4

Ciekawe zagranie.
 
Adorhil
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: czw maja 01, 2008 3:26 pm

śr cze 25, 2008 10:43 pm

Ulepszona walka dwiema broniami: Szare ostrze zawsze, kiedy ma prawo do ataku główną ręką, ma też prawo do ataku drugą ręką (z karą -5 do ataku, jak normalnie) na przykład kiedy wykonuje okazyjny atak, w akcji standardowej lub cząstkowej.

Co ta umiejętność daje? I tak możesz w akcji standardowej atakować dwiema broniami. A kara -5 nie jest normalna do ataku drugą ręką. Gdy atakujesz drugą ręką masz karę -4 gdy broń jest lekka, -6 gdy jednoręczna, chyba że masz atut walka dwiema broniami, wtedy -2 broń lekka, -4 jednoręczna. A dodatkowa kara -5 jest do drugorzędnego ataku bronią w drugiej ręce. Chyba że w edycji 3.0 jest inaczej.
 
Awatar użytkownika
Behir
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 446
Rejestracja: czw kwie 27, 2006 4:51 pm

śr cze 25, 2008 10:44 pm

Froger pisze:
Wszystko ok, tylko czy katana nie jest po prostu mistrzowsko wykonanym mieczem półtoraręcznym?


Wedle mechaniki 3,0 i 3,5 jest :).

VoBono pisze:
Mocny chwyt: Szare ostrze zawsze traktuje broń w drugiej ręce jak lekką. Do obrażeń bronią w drugiej ręce dodaje pełny modyfikator z siły (nie połowę).


IMHO należy dodać, że traktuje się w ten sposób tylko broń, którą można trzymać jednorącz. W chwili obecnej członek tej klasy prestiżowej może trzymać w offhandzie wielki miecz i jeszcze ma zmniejszone kary do ataku :).

Jak zauważył Khemlish, brakuje umiejętności klasowych. Brakuje mi w wymaganiach finezji w walce/broni (już zapominam nazw atutów z trójeczki ;) ), a przecież ci wojownicy mają nadrabiać finezją. IMHO przydałoby się rozpisać zdolności koncentrujące się właśnie na sprycie i finezji (sypanie piaskiem po oczach, plucie w oczy, poprawione finty etc.).

Ale jak na pierwszy prestiż jest nieźle. Klasa nie jest przepakowana (o co ostatnio trudno).
 
Awatar użytkownika
Szarlih
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 906
Rejestracja: ndz maja 11, 2008 3:04 pm

czw cze 26, 2008 11:42 am

Dokonałem pewnych zmian, m.in. poszerzyłem wymagania, zmieniłem listę klasowych umiejętności i dodałem opisy do większości zdolności. Proszę o minimum wyrozumiałości ze strony graczy w edycję 3.5, gdyz ciężko jest mi skonwertować prestiżówkę z 3.0 na 3.5. Proszę o komentarze.
 
Awatar użytkownika
Almanther I Wielki
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 43
Rejestracja: śr cze 18, 2008 2:30 pm

czw cze 26, 2008 11:59 am

Behir pisze:
IMHO przydałoby się rozpisać zdolności koncentrujące się właśnie na sprycie i finezji (sypanie piaskiem po oczach, plucie w oczy, poprawione finty etc.).

To czy doprawdy wg ciebie trzeba wchodzić na tą klasę prestiżową żeby umieć sypać piachem w oczy wrogów?
 
Awatar użytkownika
Khemlish Val'Drach
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1055
Rejestracja: czw gru 01, 2005 6:00 pm

czw cze 26, 2008 1:21 pm

To czy doprawdy wg ciebie trzeba wchodzić na tą klasę prestiżową żeby umieć sypać piachem w oczy wrogów?


Moim zdaniem tak jeśli chcesz to robić zawodowo :razz: . Chyba że twoim zdanie każdy potrafi poderwać piach z ziemi ostrzem klingi i sypnąć nim w oczy przeciwnikowi (celnie).
Nadal brakuje mi Finezji w walce
Dodałbym też do zdolności które otrzymuje postać z tej kasy atut regionalny z przewodnika po Faerunie Styl Bliźniaczych Mieczy. I tak jak pisał behir dałby też pare zdoności do utrudniania przeciwnikom walki z tym celem.
Np. zasłona z kurzu i drzazg - postać walcząc podrywa z ziemi róxne drobe\ne przedmioty które dają jej częsciową oslone przed atakami itp.
 
Awatar użytkownika
Szarlih
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 906
Rejestracja: ndz maja 11, 2008 3:04 pm

czw cze 26, 2008 1:57 pm

Zmieniłem zasady dotyczące ulepszonej walki dwiema broniami, dodałem umięjętności w stylu "Mistrza improwizacji" czy "Gladiatora", oraz zmniejszyłem znaczenie siły a zwiększyłem zręczności w przypadku tej klasy prestiżowej. Liczę na dalszą pomoc.
 
Awatar użytkownika
Khemlish Val'Drach
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1055
Rejestracja: czw gru 01, 2005 6:00 pm

czw cze 26, 2008 2:59 pm

wiem że to offtop. Ale mam pytanie. Jak działa Nieczysta gra, bo patrzyłem w oba podręczniki i nie mogłem znaleść.
 
Awatar użytkownika
Szarlih
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 906
Rejestracja: ndz maja 11, 2008 3:04 pm

czw cze 26, 2008 3:04 pm

Khemlish Val'Drach pisze:
wiem że to offtop. Ale mam pytanie. Jak działa Nieczysta gra, bo patrzyłem w oba podręczniki i nie mogłem znaleść.


Wymaga bazowej premii do ataku +2
Wykonaj normalny test ataku wręcz. Jeśli ci się powiedzie, zadasz dodatkowe 1k4 obrażeń. Wykorzystanie tego atutu jest akcją całorundową. Szare ostrze wykorzystuje go w akcji pełnego ataku automatycznie, do swojego pierwszego ataku, nie tracąc przy tym pozostałych ataków.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości