Zrodzony z fantastyki

Który system z wymienionych jest Twoim zdaniem najlepszy?

Czas głosowania minął wt lip 08, 2008 12:02 pm

D&D
9 (36%)
WFRP
16 (64%)
Wiedźmin: Gra Wyobraźni
Brak głosów
 
Liczba głosów: 25
 
JAnosik09

D&D; Warhammer a Wiedźmin Gra wyobraźni

pt lip 04, 2008 12:02 pm

Na co dzień jestem Strażnikiem Tajemnic (MG) w grze Zew Cthulhu. Ostatnimi czasy moi gracze proponują zagrać coś w klimatach fantasy.
I... zacząłem szukać, czytałem, czytałem itd.
3 systemy najbardziej przypadły mi do gustu:
-D&D
-Warhammer Fantasy Role play
-Wiedźmin Gra Wyobraźni
Jednak ja nie wiem co wybrać...
Czy może mi ktoś doradzić (najlepiej sam gracz) i porównać te systemy?!
 
Awatar użytkownika
Mroczny Pomiot
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 235
Rejestracja: sob lis 25, 2006 5:27 pm

pt lip 04, 2008 12:15 pm

Jeśli chodzi o sam setting to bezapelacyjnie Wfrp, W;GW teżma fajny, ale mechanika jest IMHO nawet bardziej zrąbana niż w warhu.
 
Awatar użytkownika
szelest
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: sob lis 15, 2003 7:29 pm

pt lip 04, 2008 2:06 pm

Mylisz się. DnD są najlepsze:D
 
Awatar użytkownika
Kyousei
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 131
Rejestracja: pt lis 02, 2007 11:33 am

pt lip 04, 2008 2:09 pm

Największą odskocznią od "Zew'u" byłoby D&D. Za to najbliżej wydaje się być Warhammer, zwłaszcza I ED. Wiedźmin jest najbardziej wymagający, bo żeby dobrze się bawić wypadałoby przeczytać Sage o Wiedźminie.
Ciekawi mnie tylko czy chcecie zagrać w konwencji horroru, czy zacząć coś zupełnie nowego, wydaje mi się, że od tego wszystko zależy.
 
Awatar użytkownika
nerv0
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 869
Rejestracja: pt cze 06, 2008 2:13 pm

pt lip 04, 2008 2:46 pm

Osobiście wybrał bym Warhammera, może i ma niedopracowaną mechanikę, ale jest ona bardzo łatwa w przyswojeniu. Nie wymaga wielu rzutów, a jeśli już jakieś są potrzebne to wykonuje się je szybko, bez potrzeby przekopywania się przez tony tabelek. Poza tym bardzo podoba mi się jego klimat żywcem przypominający średniowieczną europę. No i można w nim bardzo łatwo wprowadzić elementy rodem z Cthulhu: odkrywanie sekretów starodawnych dworów, rozpracowywanie siatek kultystów odprawiających jakieś tajemnicze obrzędy, zagrożenie ze strony Mrocznych Bogów uważnie obserwujących powolny upadek Stareg Świata... Czegóż chcieć więcej?
 
Awatar użytkownika
narsilion
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: śr lis 23, 2005 9:25 am

pt lip 04, 2008 3:07 pm

Jeśli dotąd jechałeś na ZC, może niegłupie byłoby rozejrzeć się za Elricem, RuneQuestem albo ElfQuestem firmy Chaosium: używają podobnej mechaniki co Zew.

Z podanych przez ciebie optowałbym za Warhammerem.
 
Awatar użytkownika
ironfist
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 68
Rejestracja: sob mar 10, 2007 11:50 pm

pt lip 04, 2008 4:14 pm

Ja bym zaproponował ci tak:

Jeśli chcesz jako odskocznie od ZC - DnD (4e, bo 3 i 3.5 są bee :razz: ).
Jeśli chcesz coś podobnego do ZC ale w klimatach fantasy to WH -obojętnie czy 1 czy 2 edycja.

Ostatecznie, jeśli się nie mylę jest jeszcze Cthulhu Dark Ages.
 
Awatar użytkownika
Khemlish Val'Drach
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1055
Rejestracja: czw gru 01, 2005 6:00 pm

pt lip 04, 2008 4:28 pm

Dla mnie i D&D i WHRPG są dobre. Różnica w co grmap polega tylko na tym czy mam ochote lać się z hordami wrogów i być wielkich herosem (zła lub dobra) czy chce być prostym menelem który próbuje uciułać na życie w świecie gdzie i tak jesteś farcarzem jak nie urodziłęś sie z czymś dodatkowym. Co sie tyczy wiedźmina to mi się nie podoba.
 
JAnosik0999
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: pt lip 04, 2008 8:18 pm

pt lip 04, 2008 8:27 pm

Musiałem założyć nowe konto (zaraz głoszę to administracji, ale nie mogłem w ogóle się zalogować, ani przypomnieć hasła, NIC) jestem tym, który założył ten temat 8)

Pytałem się moich graczy, woleli coś bardziej innego od Zew Cthulhu czyli z tego co czytałem pozostaje D&D. Będę "zmuszony" zacząć :D
Jest wiele wersji tego systemu czy faktycznie one się czymś różnią?
 
Awatar użytkownika
Behir
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 446
Rejestracja: czw kwie 27, 2006 4:51 pm

pt lip 04, 2008 8:58 pm

JAnosik0999 pisze:
Jest wiele wersji tego systemu czy faktycznie one się czymś różnią?


Edycja 3,0 od 3,5 różni się, ale jeśli przymknie się oko, to są podobne. 3,x ogólnie aspirowała do miana mechaniki uniwersalnej ;).

Natomiast czwóreczka to już zupełnie inna bajka. Więcej rzeczy zmieniono niż pozostawiono z poprzedniej edycji. Tutaj wyraźnie wspierany jest dungeon crawl (to znaczy lepiej wspierany niż w 3,x moim zdaniem). Według mnie system dość przyjemny, jeśli chcesz oderwać się od grozy Ctulca. I jeśli znasz angielski i masz ochotę na prowadzenie systemu, w którym walka jest bardzo ważna i ma być efektowna, to moim zdaniem lepiej nadaje się do tego 4 ed niż 3,x ;).
 
Awatar użytkownika
MorfiQ
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 329
Rejestracja: ndz lut 05, 2006 9:46 am

pt lip 04, 2008 11:09 pm

A ja poleciłbym Wiedźmina. Co prawda mechanika kuleje, sam podręcznik jest tragiczne napisany, ale świat to po prostu marzenie! Oczywiście dla fanów sagi o wiedźmaku ;) Jeżeli czytałeś sagę i jesteś w niej zakochany to sięgaj po W:GW bez zastanowienia ;) bo mimo niedogodności to miło jest przenieść się, choć na chwilę, w świat wykreowany przez ASa ;)
 
Awatar użytkownika
Senril
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 117
Rejestracja: czw sie 23, 2007 8:51 pm

sob lip 05, 2008 1:20 am

Podręcznik co prawda kuleje i to strasznie, ale mechanikę da się strawić. Grałem i przeżyłem. Zależy co lubisz robić:

->Stać się superbohaterem (nie dosłownie ale prawie), zabić tysiące potworów, naparzać bronią typu "Super Miecz Zniszczenia i Destrukcji + 21". Jeśli tak wybierz DeDeki

->Siedzieć w dziurze gdzie okradną cię nawet za miedziaka, gdzie masz cholernego farta jak będziesz normalny (czyt. bez trzeciego oka, macek zamiast rąk itd.), gdzie musisz mieć zcheatowane ( :razz: ) kostki żeby przeżyć całą kampanie. Jeśli tak wybierz Młotka.

->Czytać Sapkowskiego, siedzieć w świecie gdzie masz przewagę nad tymi, którzy nie czytali nigdy opowieści o , Wiedźminie gdzie mechanika jest średniej jakości a podręcznik kuleje, gdzie nic cię nie zaskoczy (na prawie nic). Jeśli tak wybierz Wiedźmina: Grę Wyobraźni.

Oj późno się zrobiło to mi się na marudzenie zebrało :mrgreen:
 
Awatar użytkownika
Cooperator Veritatis
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 520
Rejestracja: czw cze 23, 2005 11:51 am

sob lip 05, 2008 2:17 am

Senril- o DDkach dość... stereotypowo. :-P

Zagłosowałem na Młotka. Nie będę tłumaczył, dlaczego, bo ta ankieta to gusta.^^
 
Awatar użytkownika
Senril
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 117
Rejestracja: czw sie 23, 2007 8:51 pm

sob lip 05, 2008 11:30 am

Ano stereotypowo. Ja też zagłosowałem na Młotka bo według mnie w nim jest najbardziej klimatyczny. A w D&D tom musisz przyznać, ze tam o wiele łatwiej zostać herosem niż w młotku i wiedźminie. D&D jest takim typowym hacknslash'em. Ale D&D ma różne setting'i dzięki czemu można sobe pograć w różnych realiach co nie zmienia faktu, że D&D bez setting'ów jest strasznie cukierkowe i napchane dziesiątkami rożnych potworów, których się nie da się zapamiętać tylko trzeba mieć podręcznik. A i jeszcze w sprawie podręczników. Jeszcze pozostaje cena podręczników.
Wiedźmin- 69.00 zł
DeDeki- 180 zł (3 podręczniki źródłowe)
Młotek - 105 zł (sam podstawowy podręcznik) + Bestiariusz 57 zł+ Almanach Mistrza Gry (opcjonalnie) 23,50 zł do daje 105 - 185,50 zł
 
JAnosik0999
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: pt lip 04, 2008 8:18 pm

sob lip 05, 2008 1:20 pm

Mechanika? Bo to jest ważne. (owszem opieram się w grze Zew Cthulhu na Storytelling'u). Walka? Trzeba wykonywać dużo rzutów w D&D? Czy mniej niż w WFRP? Już o wiedźminie nie wspomnę bo ma (podobno) [cenzura] zasady.

A co do podręczników to do Wiedźmina znalazłem już download :D ze wszystkimi dodatkami.
A D&D ma jakąś część legalnie dostępną.
__________________

Przypominam, że propagowanie piractwa jest nielegalne. W związku z tym proponuję powstrzymać się przed chwaleniem się wiadomościami o "downloadach ze wszystkimi dodatkami".
Moderator Zsu-Et-Am

__________________
 
Awatar użytkownika
ironfist
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 68
Rejestracja: sob mar 10, 2007 11:50 pm

sob lip 05, 2008 1:51 pm

JAnosik0999 pisze:
Mechanika? Bo to jest ważne.

Prowadziłem i grałem dedeki 3.0, 3.5 i 4e , no i warhamca 1 i 2ed i powiem, że imho najwygodniejsza jest ta z 4e dedeków, choć WH2ed też całkiem przyjemnie się sprawuje.


JAnosik0999 pisze:
Walka? Trzeba wykonywać dużo rzutów w D&D? Czy mniej niż w WFRP?

To zależy. na bank walka jest LEPIEJ rozwiązana w 4e dnd. Co prawda się niektórzy przyczepią, że zbyt taktyczna itp. Ale imho to jest zaleta. Jest szybsza, bardziej uporządkowana i efektowna. Aha - minus taki że bardzo przydaje się grid i jakieś figsy lub coś co reprezentuje BG i antagonistów, ale to szczegół.


Senril pisze:
Wiedźmin- 69.00 zł
DeDeki- 180 zł (3 podręczniki źródłowe)
Młotek - 105 zł (sam podstawowy podręcznik) + Bestiariusz 57 zł+ Almanach Mistrza Gry (opcjonalnie) 23,50 zł do daje 105 - 185,50 zł


Ja z amazona sprowadziłem całego gift seta (3 booki ) do 4e za 149,9x zł łącznie z wysyłką (i to nie tą najtańszą), i trwało to łącznie 11 dni.


Senril pisze:
Ano stereotypowo. Ja też zagłosowałem na Młotka bo według mnie w nim jest najbardziej klimatyczny. A w D&D tom musisz przyznać, ze tam o wiele łatwiej zostać herosem niż w młotku i wiedźminie.


Bzdura, wszystko zależy od MG i jak prowadzi.

Senril pisze:
D&D jest takim typowym hacknslash'em.


Wiesz, widziałem sesje mona w których próbowana w HnS stylu grać i jakoś uszło to nawet 8) .

Senril pisze:
Ale D&D ma różne setting'i dzięki czemu można sobie pograć w różnych realiach co nie zmienia faktu, że D&D bez setting'ów jest strasznie cukierkowe i napchane dziesiątkami rożnych potworów, których się nie da się zapamiętać tylko trzeba mieć podręcznik.


CUKIERKOWOŚĆ

Jak już pisałem, wszystko zależy od MG i od grupy. Jeśli MG tak prowadzi to juz problem drużyny żeby mu stereotypy z głowy powybijać. CHYBA że ich to bawi - a czasami tak jest, co nie jest wcale aż tak złe.

SETTINGI

To akurat racja. Jest ich masa, szczególnie te z okresu adnd - raven, darksun itp są dość ciekawe. Z tych obecnie wspieranych przez WOTC to EBERRON no i nieszczęsne FR.

POTWORY I POTRZEBA PAMIĘTANIA STATYSTYK PRZEZ GRACZA (chyba)

No to już kompletna bzdura. Zupełnie nie kumam po licho gracz ma pamiĘtać cokolwiek z tego? No chyba ze MG- ale on to sobie może ściągę zrobić przed sesją. Np w 4e potwory rozwiązali całkiem przyjemnie - każdy ma po 2-4 powery specjalne, łatwe do zapamiętania, albo do wynotowania (nie to co 3ed i miliard featów i dziesięć tysięcy skilli przy każdym monsterze).
Senril pisze:
A i jeszcze w sprawie podręczników. Jeszcze pozostaje cena podręczników.


Tutaj dodam jeszcze że Wiedźmin chyba umarł :wink: . DnD 3e/3.5 angielska linia się skończyła, polska idk czy/ lub jak długo będzie kontynuowana. WH2 - tutaj się nie orientuję, ale "Trochę" pl wersji jest więc nie jest tak źle. No a 4e to masz na razie 3 corebooki i 1 przygodę wprowadzającą. Do tego masz zapowiedziane na 2008 rok -a jest tego trochę.
 
Awatar użytkownika
Cooperator Veritatis
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 520
Rejestracja: czw cze 23, 2005 11:51 am

sob lip 05, 2008 8:09 pm

Blach, kolejny flejm mówiący o tym, czym DDki są, a czym nie są? :-P Świata nie zbawicie- i przeciwnicy, i zwolennicy systemu. :-P
 
Awatar użytkownika
Senril
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 117
Rejestracja: czw sie 23, 2007 8:51 pm

sob lip 05, 2008 9:45 pm

No dobra. Świata nie zmienimy ale temat jest po to żeby okazać plusy i minusy danych systemów. Osobiście za Dedekami nie przepadam, ale jeśli ktoś inny lubi dobra jego sprawa. Ja mogę jedynie powiedzieć co ja sądzę o danym systemie. Mimo, że nie podziela moich sympatii to muszę go szanować za to, że jest człowiekiem. Wracając do tematu. Ja osobiście polecam Warhammera.

P.S.: Ironfist te ceny to ja ustalałem na podstawie cen na Rebelu.
P.S. 2: Chodziło mi tu o MG i właśnie o 3 edycję bo jeszcze 4 nie miałem szczęścia poczytać.
 
JAnosik0999
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: pt lip 04, 2008 8:18 pm

ndz lip 06, 2008 1:45 pm

Szczerze to nie potrzebuję dokładnego opisu świata (bo ten potrafię sam wymyślić i opracować) ale o opisy eliksirów, broni, potworów i uniwersalną (!) przejrzystą mechanikę! Który z wymienionych systemów najbardziej odpowiada?
 
Awatar użytkownika
Cooperator Veritatis
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 520
Rejestracja: czw cze 23, 2005 11:51 am

ndz lip 06, 2008 5:16 pm

Zależy, w jakich klimatach. Najbardziej uniwersalnej i przejrzystej tutaj nie uświadczysz- bo taka to mechanika Dzikich Pól :-P
 
JAnosik0999
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: pt lip 04, 2008 8:18 pm

ndz lip 06, 2008 6:40 pm

Cooperator Veritatis pisze:
Zależy, w jakich klimatach.

W klimatach fantasy...
 
Awatar użytkownika
Cooperator Veritatis
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 520
Rejestracja: czw cze 23, 2005 11:51 am

ndz lip 06, 2008 7:16 pm

Fantasy to trochę za ogólne. Podstawowa różnica między Warhammerem a D&D jest taka, że w Warhammerze rzucasz k10, a w DDkach różnymi kośćmi. Realizm i w jednym i drugim nie zachwyca, Warhammer jest szybszy i łatwiejszy na początku (mniej modyfikatorów), ale nie jest to argument przeważający- DDki są bardziej rozbudowane, a kolejne tabelki (których jest dość sporo) logiczne i do przyswojenia. Osobiście polecam na początek Warhammera, przez jego prostotę.

O Wiedźminie nie mówię, mechanika na k6 dość dziwnie rozwiązana, czasami chaotyczna... No, i żeby kupić podręcznik do niego trzeba szukać po aukcjach.
 
Awatar użytkownika
Senril
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 117
Rejestracja: czw sie 23, 2007 8:51 pm

pn lip 07, 2008 10:46 am

Cooperator Veritatis pisze:
O Wiedźminie nie mówię, mechanika na k6 dość dziwnie rozwiązana, czasami chaotyczna... No, i żeby kupić podręcznik do niego trzeba szukać po aukcjach.


Wiedźmin - wcale nie na aukcji.


W Warhammerze jak napisał mój przedmówca stosujesz jeden rodzaj kostek natomiast w D&D kilku. Mówiłeś, że grałeś już w inne systemy tak?? Więc to ci nie zrobi różnicy. Ale D&D ma już 4 edycje więc jeśli być chciał grać w D&D i jesteś dobry z angielskiego to kup sobie tę 4 edycję.
 
JAnosik0999
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: pt lip 04, 2008 8:18 pm

pn lip 07, 2008 11:29 am

Te edycje jak ktoś pisał poprzednio wiele różnic nie posiadają, więc nie ma problemu. Warhammer jest bardziej popularny i większość zapewne zachęcała mnie ( i mogą drużynę :)) do gry w ten system. Jednak mi chodzi ( jak wcześniej pisałem) o opisy potworów, broni, eliksirów itd. (nie świata, tutaj pokłon dla Wiedźmina).
 
Awatar użytkownika
nerv0
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 869
Rejestracja: pt cze 06, 2008 2:13 pm

pn lip 07, 2008 1:45 pm

W podręczniku podstawowym do Warhammera, zarówno pierwszej jak i drógiej edycji znajdziesz poradnik konsumenta (bronie, mikstury, zbroje, i wszystko czego dusza zapragnie), bestiariusz (w drógiej edycji znacznie skromniejszy niż w pierwszej), listę czarów, itd, itp. Ogólnie, w tych podręcznikach jest wszystko czego potrzeba żeby grać w Warhammera, żadne dodatki nie są potrzebne, ale na pewno ubarwią rozgrywkę.

Jak jest z D&D i wiedźminem nie jestem pewien. W tym pierwszym nie ma chyba bestiariusza, który jest wydany w formie oddzielnego dodatku, sądząc po ilości i różnorodności stworów z tego systemu musi być dość opasły. W wiedźminie zapewne podobnie jak w Warhammerze znajdziesz wszystko co jest potrzebne do rozgrywki, ale tym co tu napisałem zabardzo się nie sugeruj gdyż tego podręcznika nawet nie widziałem na oczy.
 
Awatar użytkownika
Senril
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 117
Rejestracja: czw sie 23, 2007 8:51 pm

pn lip 07, 2008 5:04 pm

Więc tak. Do młotka wystarczy tylko podręcznik podstawowy do gry. Jeśli chodzi o potwory to jest w głównym podręczniku mniej więcej 10 stron o nich. No i oczywiście można dokupić oficjalny Bestiariusz Starego Świata.

W D&D musisz kupić Księgę Potworów, która należy do zestawu (jak to mówią twórcy) niezbędnego do grania (czyli Podręcznik Gracza, Przewodnik Mistrza Podziemi i Księga Potworów). Z tego co mi się zdaję w D&D jest najwięcej przedmiotów gdzie każdy jest opisany (można jeszcze dokupić dodatek o różnych przedmiotach, którego nazwy nie pamiętam).

W Wiedźminie jest tylko jeden podręcznik i w porównaniu z pozostałymi jest dość cienki. Znajduje się dość skąpy opis przedmiotów i potworów. No i są jeszcze dodatki, które bardzo trudno zdobyć.
 
Awatar użytkownika
Brat_Draconius
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 422
Rejestracja: pn cze 19, 2006 11:57 pm

pn lip 07, 2008 7:01 pm

En Taro Adun

O proszę dopiero zauważyłem.

Jeśli dobrze zrozumiałem chodzi Ci głównie o narzędzia mechaniczne. O konkretniej ten cytat:
o opisy eliksirów, broni, potworów i uniwersalną (!) przejrzystą mechanikę! Który z wymienionych systemów najbardziej odpowiada?


Zakładam, że zamierzasz zakupić podręczniki polskojęzyczne tak? Wobec tego DnD 3.5 będzie imo dobrym wyborem na chwilę obecną. Z częścią zasad(właściwie to niemal wszystkimi) możesz zapoznać się tutaj. Więcej lecz niestety w języku angielskim tu.

Moją odpowiedzią gdybyś nie zawężał wyboru i lubił "filmowość" w systemie byłyby Savage Worlds. W wypadku zawężenia polecę DnD 3.5. W wolnej chwili zedytuję posta i dodam więcej szczegółów.
 
JAnosik0999
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: pt lip 04, 2008 8:18 pm

pn lip 07, 2008 9:10 pm

Co oznacza "filmowość"?
 
Awatar użytkownika
Sony
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2660
Rejestracja: śr cze 23, 2004 9:21 am

czw lip 17, 2008 9:33 am

JAnosik0999 - sądząc po ilości sprzedanych podręczników to D&D w Polsce jest najbardziej popularne :D A piszę o polsko języcznych podręcznikach - dodać należy do tego drugie tyle sprowadzone po angielsku.
Zaś ed 4.0 usuwa podstawową wadę D&D zawłaszcza na wysokich poziomach - rozbudowaną księgowość. Obecnie D&D 4.0 jest szybkie, łatwe i bardzo zrównoważone. Więc argument o szybkości upada. :D
 
Awatar użytkownika
RedBull
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: wt lip 22, 2008 8:31 pm

wt lip 22, 2008 9:32 pm

Ave.
Na Wstępie powiem , że jestem zapalczywym graczem w D&D i o tym systemie mogę najwięcej powiedzieć.Co do młotka gram sporadycznie znam lekko zasady ("Więcej nie musisz wiedzieć ponieważ to psuje klimat i jest więcej kłopotu") a Wiedźmin to dla mnie tylko niejasne opinie wyrażane bardziej negatywnie na temat systemu.

Zadano pytanie, który system tobie najbardziej odpowiada...
Zdecydowanie D&D.
Ja opieram się na systemie 3,5 odpowiada mi.O 4 na razie mało wiem.Wróćmy jednak do edycji 3,5,Edycja ta posiada 3 (tzw.) podstawowe księgi i masę dodatków takich jak
-Bóstwa i półbogowie ( Statystyki samych bogów a nawet opis nawet wniebowstąpienia)
-Księga Plugawego Mroku (Czyli wszystko o czarnych bohaterach a między innymi tematy tabu czyli używki i mroczne rytuały)
-Księga broni i ekwipunku (Nie ma to jak mieć wybór broni...)

To tylko nieliczne, ale już na samym wstępie widać jak świat D&D jest rozbudowany dostępne są 3 światy ( FR GH i DL) i mnóstwo pomocy do zbudowania własnego.Bestiariuszem jest Księga potworów do tego są już takie 2 ( poświecone tylko potworom a są grube jak każda inna) ponadto w większości dodatków coś nowego się znajdzie(Angielskich jest więcej nie wiem czemu zwlekają z przetłumaczeniem ich i wydaniem w Polsce...).
System walki jest łatwy k20 do próby ataku i różne inne odpowiadające obrażeniom - wszystko proste.
Świat piękny zbadany i gdzieniegdzie nie-nie znudzisz się.

Jeżeli ma ktoś wyobraźnię i jakiś dodatek wystarczy do świetnej rozgrywki
Jest jedna tylko wada D&D...tak zwana Cukierkowość...

Czego w WarHammer nie ma...

WarHammer- Gra opiera się na przetrwaniu postaci od samego początku tu nie ma zabawy w zabijanie smoków na 20 lvl i dostawaniu gór złota , tu masz nadzieję , że dasz radę przetrwać i wiesz że nie będzie łatwo.

Do WarHammer'a powstało wiele powieści,dodatków do samej gry już mniej mimo to gra się znakomicie.System opiera się na k100 jest prostszy niż D&D, lecz nie widzę różnicy żeby grało się szybciej.

Co do wiedźmina...

Mało czytałem, może okazać się, co najmniej interesujący, pożyjemy zobaczymy jak to się przyjmie. Póki, co mało mi na ten temat wiadomo...

Pozdrawiam i sorki za rozpiske. Mam nadzieję, że ktoś znajdzie tutaj odpowiedzi na swoje pytania...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości