Zrodzony z fantastyki

 
Pacal_II
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 80
Rejestracja: czw paź 04, 2007 3:22 pm

Indianie

czw lip 03, 2008 10:17 pm

Jeden z graczy powiedział, że zamierza prowadzić sesję w neuroshimie. Narazie przedstawił odólną koncepcję. Pożyczył komuś tam podręcznik itp. Chciałbym zapytać jakie miejsce mają indianie w USA. Czy kompletnie się ich pozbyto? Jak sobie radzą we współczesnym świecie, czy siedzą czy wyszli z rezerwatów?
 
Awatar użytkownika
bukszpan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 24
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 12:13 am

czw lip 03, 2008 11:53 pm

Indianie w Neuroshimie mają się całkiem nieźle. Jedna z podręcznikowych nacji, Ludzie pustyni, to właśnie w głównej mierze indianie. Spokojnie możesz więc gra jednym z nich.

Pozdrawiam i powodzenia życzę w odgrywaniu potomka Winnetou. :>
 
Pacal_II
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 80
Rejestracja: czw paź 04, 2007 3:22 pm

pt lip 04, 2008 9:21 am

Tak, tylko z tego co wiem to miejsce z którego pochodził Winnetou jest porośnięte jakąś dżunglą. Z drugiej strony jakie byście proponowali profesje dla nich? Są w ogóle jakieś dodatki o "ludziach pustyni"?
 
Awatar użytkownika
Feniks
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5008
Rejestracja: ndz lis 07, 2004 10:34 am

pt lip 04, 2008 1:30 pm

Indianie stanowią dośc spory procent populacji, dlatego, że rezerwaty Indian nie figurowały na liście celów strategicznych więc raczej się im nie oberwało. Tyle, że teraz Indianie to nie tylko czerwonoskórzy wielu białych ukryło sie wśród indian po wojnie i teraz mają takie samo prawo nazywać się Apaczami jak ich czerwonoskórzy koledzy z plemienia.
Profesje dla indian nie muszą różnić się niczym od profesji dla białych, bo po wojnie wielu indian wędrowało wielu żyje na pustyni ale też spora część mieszka teraz w miastach. Indianin może być równie dobrze tropicielem jak i mechanikiem czy zabójcą maszyn.
 
Pacal_II
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 80
Rejestracja: czw paź 04, 2007 3:22 pm

pt lip 04, 2008 6:43 pm

Tworzę postać indianina, jest to taki swego rodzaju tropiciel. Ogólnie gość obeznany w terenie z łukiem własnej rodoty. Taki który to potrafi przetwać na pustyni itp.
1. Jaką profesję i specjalizację wybrać? Chodzi mi tu, która jest bardziej opłacalna Tropiciel czy Wojownik Klanu.
2. Wylosowałem cechy 12, 20, 18, 14, 16. Jak je przydzielić, koncepcję przedstawiłem powyżej.
 
Awatar użytkownika
Uszaty
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 252
Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:46 pm

pt lip 04, 2008 10:31 pm

Coś podejrzanie czitersko wyglądają te cechy które rzekomo wylosowałeś, szczególnie ta 20 :razz:

Jak bym przydzielił w takiej kolejności (od najwyższej do najniższej):
Percepcja
Zręczność
Budowa
Charakter
Spryt

Możesz zamienić 2 ostatnie jeśli odpowiada ci postać milczka. Sam jednak grałem podobną postacią do Twoich założeń i z charakterem 9 oblewałem wszystkie testy morale oraz odporności na ból :wink:
Jeśli spodziewasz się głównie walki i nie masz zamiaru wykupywać większości umiejętności podlegających Percepcji, to śmiało zamień ją ze Zręcznością.

Indianie mogą być kim chcą, wiadomo, ale jest dostępne kilka klas specjalnie pod nich napisanych. Szczególnie szaman wygląda ciekawie.
 
Pacal_II
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 80
Rejestracja: czw paź 04, 2007 3:22 pm

sob lip 05, 2008 11:48 am

Cóż, ale z tego co nam mówił MG to się losuje sześć razy 3k20. W żadnym wypadku nie wypadło mi 3 razy 20 ale miałem siedemnastkę, a z tej ostatniej szóstej puli se dodałem. Pozatym głównie chodziło mi o kolejność cech, możliwe, że MG zdecyduje się coś zmienić.

Co do klasy, to gdyby miał być szaman to cechy musiały by byc inaczej ułożone. W jakiej kolejności wtedy byś je dał?
 
Awatar użytkownika
beneq
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 796
Rejestracja: pn paź 10, 2005 4:39 pm

sob lip 05, 2008 12:01 pm

Generalnie rzecz biorąc, zgadzam się z Feniksem. Indianie pochowani po rezerwatach byli dośc bezpieczni podczas sieczki nuklearnej, tak więc ich procentowy udział w ludności USA NS jest stosunkowo duży. Co do białych w plemieniach strickte indiańskich, to szczrze mówiąc, wątpie. Może zdarzyć się kilku Tańczących z Wilkami, natomiast mówienie o fuzji białych do Indian uznaję za lekką przesadę. Tereny zamieszkiwane obecnie (oczywiście w NS ;D) przez Indian to w szczególności pustynie. Jak wiemy najrozleglejsze pustynie to Teksas, a gdzie Teksas tam i przywiązani do ziemi, tradycji i białej skóry kowboje. Wątpie jakoby kowboje żywili jakąkolwiek symapatię do Indian, a w szczególności do zdrajców białej skóry, czyli białych Indian. Jeżeli mowa o jakichkolwiek migracjach do Teksasu to w dużej większości będzie to osiedlanie się, zakładanie rancz i hodowla bydła, a nie wkładanie pióropusza i tańczenie wokoło ogniska ;).

Co do kreacji Indianina... Najodpowiedniejszymi profesjami byłyby tu Wojownik Klanu, Szaman, Tropiciel i Treser Bestii. Pochodzenie: Pustynia (nie mam przy sobie podręcznika więc wybaczcie omyłkę :) ). Cechy rozdawaj pod umiejętności najbardziej przydatne w Twojej profesji.

pozdr beneq
 
Pacal_II
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 80
Rejestracja: czw paź 04, 2007 3:22 pm

sob lip 05, 2008 12:46 pm

Tak, Tańczący z Wilkami to istna bajka. Przypadki białych indian zdarzały się bardzo żadko. Niektórzy mówią, że nawet rzadziej w 18 wieku niż teraz. A Lakota przedstawieni w filmie byli znani z nieufności do białych (byli jednymi z najdłużej stawiających im opór). Dobrze to tłumaczy cytat z jednej książki "Można wiedzieć o Indianch, ale nigdy się nie zrozumie co to znaczy być indianinem."
 
Awatar użytkownika
Feniks
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5008
Rejestracja: ndz lis 07, 2004 10:34 am

sob lip 05, 2008 2:29 pm

Moją wiedzę o mieszankach indiańskko białych czerpie z któregoś z dodatków nie pamiętam za bardzo którego chyba detroit
 
Pacal_II
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 80
Rejestracja: czw paź 04, 2007 3:22 pm

wt lip 08, 2008 4:25 pm

A jakie byście dali cechy pokolei jeśli byście grali szamanem. Nie jest jakiś munchkin, dlatego mam dokładnie wykreowaną osobowość czy historię postaci. Chodzi o to, że jako szaman nie dość, że zajmuję się łowiectwem, zdobywaniem wody czy łowiectwem, to na dodatek leczeniem, do czego jeszcze dochodzi moja cecha (duchy przemówiły) w której używa się budowy. Jak byście rozdysponowali cechy 15, 14, 13, 12, 11, 10?

P.S Powiedzcie mi czy się mylę, ale czy te dwa dodatki: miami czy bestiariusz maszyny są dość nowe? Chodzi o to jak szybko wychodzą dodatki. W końcu będą musieli zrobić coś typu: "Pustynia" :D
 
Awatar użytkownika
Feniks
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5008
Rejestracja: ndz lis 07, 2004 10:34 am

śr lip 09, 2008 12:44 am

Nie liczyłbym na Pustynie w ciągu najbliższych 2 lat.
 
Awatar użytkownika
beneq
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 796
Rejestracja: pn paź 10, 2005 4:39 pm

śr lip 09, 2008 11:20 am

No ja również nei liczyłbym aby taki dodatek pojawił się w najbliższych latach. Ludzie czekają na Vegas czy Nowy York. Te lokalizacje poprostu lepiej sie sprzedadzą.

Co do Cech, to moim zdaniem powinny one wyglądać tak:

Percepcja- 15
Budowa- 14
Zręczność- 13
Charakter- 12
Spryt- 11

pozdr
 
Pacal_II
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 80
Rejestracja: czw paź 04, 2007 3:22 pm

śr lip 09, 2008 1:28 pm

beneq pisze:
No ja również nei liczyłbym aby taki dodatek pojawił się w najbliższych latach. Ludzie czekają na Vegas czy Nowy York. Te lokalizacje poprostu lepiej sie sprzedadzą.

Co do Cech, to moim zdaniem powinny one wyglądać tak:

Percepcja- 15
Budowa- 14
Zręczność- 13
Charakter- 12
Spryt- 11

pozdr
Problem w tym, że umiejętności leczenia wymagają sprytu. A mając ją jako najmniejszą :/, chyba lepiej gdyby zamienić ją z charakterem, bo nie wiem no on mi się przyda. I dlaczego budowa, wyżej niż zręczność?

A co do dodatków, to kiedy wyszedł ostatni?
 
Awatar użytkownika
beneq
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 796
Rejestracja: pn paź 10, 2005 4:39 pm

śr lip 09, 2008 5:40 pm

Bo sztuczka z profesji opiera sie na budowie. A Spryt rzeczywiście mógłbyś ze Charakterem zamienić ;D
 
Awatar użytkownika
Uszaty
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 252
Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:46 pm

śr lip 09, 2008 11:40 pm

Nie ma sensu podnosić zbytnio współczynnika jeśli mamy zamiar wykorzystywać ją do jednej tylko umiejętności. Szczególnie tak mało przydatnego jak Spryt. Jeśli potrzebujesz całego pakietu leczenia to sugeruję grę szamanką z Teksasu z cechą Dr Quinn :]
 
Pacal_II
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 80
Rejestracja: czw paź 04, 2007 3:22 pm

czw lip 10, 2008 9:27 am

Uszaty pisze:
Nie ma sensu podnosić zbytnio współczynnika jeśli mamy zamiar wykorzystywać ją do jednej tylko umiejętności. Szczególnie tak mało przydatnego jak Spryt. Jeśli potrzebujesz całego pakietu leczenia to sugeruję grę szamanką z Teksasu z cechą Dr Quinn :]

No więc właśnie, to rozpiszę mi tu po co mi każda cecha.
Percepcja - Ta musi być najwyższa, specjalność Ranger, praktycznie wszystkie umiejętności wziąłem.
Zręczność - Łuk i karabin, szczególnie ten pierwszy, który w połączeniu z moją sztuczką szybkie strzelanie jest zabójczą bronią (jeden segment "ładuję", drugi strzelem, jeden "ładuję" itp.)
Budowa - Kilka umiejętności pokroju Kondycja, wspinaczka i pływanie, i sztuczka, która mówi, że jeśli się uda mi jakis test z budowy to duchy mi przekażą wiadomości na temat miejsca lub osoby.
Spryt - pierwsza pomoc, leczenie ran, leczenie chrób
Charakter - właściwie po nic.
 
Awatar użytkownika
Uszaty
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 252
Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:46 pm

czw lip 10, 2008 10:36 pm

Charakter zawsze się przydaje jeśli masz do czynienia z rozumnymi istotami oraz w wielu sytuacjach w czasie walki. Raz go nie doceniłem i później żałowałem, radzę wystrzegać się zbytniego obniżania tegoż współczynnika.

Czy sposób strzelania z łuku który opisałeś nie jest przypadkiem domyślnym sposobem jego używania?
 
Pacal_II
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 80
Rejestracja: czw paź 04, 2007 3:22 pm

pt lip 11, 2008 12:38 pm

Zwykle wygląda to tak:
Pierwszy segment - wyciągnięcie
Drugi segment - naciągnięcie
Trzeci segment - strzał
Dzięki sztuczce szybkie strzelanie, drugi i trzeci mieszczą się w jednym. Więc czy opłaca mi się mieć wyższą budowę czy zręczność?
 
Nukereal

sob lip 12, 2008 2:46 pm

Raczej zręczność. Więcej premii podczas walk niż budowa. BD z moich doświadczeń się wrzuca na tyle tylko by mieć broń bez kar, oraz wytrzymać w testach na różne odporności (oczywiście głównie po pierwsze). Może się także przydac styl walki z Bohater^2- Tribal Fight. Oczywiście żeby mieć Rozgrzewkę ^^. Charakter daje odporność na ból co jest premią nie do przecenienia.
 
Awatar użytkownika
Dood
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: czw sie 02, 2007 7:30 pm

ndz lip 27, 2008 9:15 pm

Dobry Indianin to... Traper, Łowca, Szaman, Wojownik plemienia... I wszelkie inne zwiazane z surwiwalem, pustynia, duchami. Zawsze trzeba pamietac że sami twórcy Neuro zachęcali do tworzenia nowych klas - jedyna zasada to zeby nie były przegięte ^^. Wedłóg podręcznika podstawki Indiańscy szamani zawsze maja pod dostatkiem Tornado - profesja Poławiacza Tornado sama się nasuwa!

Mechanicznie dla Indian najistotniejsze powinny być percepcja, zręczność, budowa - ako cechy najważniewjsze do przetrwania i walki. Ale np. dla szamana liczą się też charakter i spryt - ważne w kontaktach miedzyludzkich.

Moim zdaniem sami Indianie w świecie Neuro przetrwali głównie w swoich rezerwatach (które, jak jużpowiedziano, nie były celem ataków nuklearnych/ biologicznych/ chemicznych) oraz w obszarach dookoła nich.

Dotąd Indianie w moim prowadzeniu Neuroshimy to mniej lub bardziej przyjazne typy (jakkolwiek nieprecyzyjnie by to nie brzmiało :) ), sylwetki przewijające się gdzieś na horyzoncie, postacie całkowicie tradycyjne (tyopical Indian warrior ;) ) lub odrzucajace swoje pochodzenie - Indianin rewolwerowiec, hazardzista w dodatku.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości