Zrodzony z fantastyki

  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 16
 
Awatar użytkownika
szelest
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: sob lis 15, 2003 7:29 pm

wt lip 08, 2008 1:28 pm

prEDOator pisze:
Np czy mogę wykonać Staggering Smite (Paladin power str. 93) mogę zadać same obrażenia nie popychając przeciwnika?


Wydaje mi się, że nie musisz. Bo np ciekawy paradoks jakbyś miał mod do Wisdom ujemny to co?:)

2[W] + Strength modifier damage, and you push the target a number of squares equal to your Wisdom modifier.
 
Awatar użytkownika
Sony
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2660
Rejestracja: śr cze 23, 2004 9:21 am

wt lip 08, 2008 1:41 pm

Co do ruchu : Strona 57 - pisze, że nie musisz. Dodatkowo możesz przepychać o dowolną liczbę, byle by się zmieścić w odległości jaką podaje moc :
If a hit grants you the ability to compel the target to move, wthether throught forced movment or teleportation, you can move it any number of squares up to the number specified (or not move it all, if you so choose)

Czyli jak z mocy wychodzi że możesz przepchnąć wroga o 7 pól - to możesz zadecydować o że pchasz o 3 pola (np. trafia na flankę z Twoim kumplem) lub w ogóle go nie "przestawiać"

Przy ujemnym modyfikatorze nie przestawiasz i tyle :D chyba nie Myślisz o przestawiani w drugą stronę :D :D
 
Awatar użytkownika
Morog
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 281
Rejestracja: śr maja 05, 2004 9:30 am

pt lip 11, 2008 12:34 am

czy przy krytyku maksymalizujemy też kostki z SNEAK ATTACK?
 
Awatar użytkownika
Bajer
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: wt cze 01, 2004 11:40 am

pt lip 11, 2008 12:49 am

Nie.
 
Awatar użytkownika
Sony
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2660
Rejestracja: śr cze 23, 2004 9:21 am

pt lip 11, 2008 7:06 am

Nie - co więcej, kości z własności broni High Crit też nie maksujemy. Generalnie Maksujemy tylko kości broni.
 
Awatar użytkownika
Drachu
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1617
Rejestracja: sob cze 26, 2004 1:50 pm

pt lip 11, 2008 10:38 am

Rzucam Wam pytanie - to przedmiot sporu między mną, a kumplem.
Jak wiadomo bonusy tego samego rodzaju nie kumulują się. Ale co świadczy o tym, że są to bonusy tego samego rodzaju? Co jest decydujące? Ich pochodzenie (że wywodzą się np. z feata), czy zapis w opisie mocy?

Podam przykład o który nam poszło. Krasnolud z dwuręcznym toporem zadaje atak, czy dodatkowe obrażenia z featów Power Attack i Dvarven Weapon Training sumują się?

Mój kolega uważa, że nie - Power Attack to feat i Dvarven weapon training też, więc nie ma takiej możliwości, by się sumowały.
Ja uważam, ze tak - w opisach featów stoi, że power attack daje "+x bonus", a dvarven weapon training "+2 feat bonus". Czyli mamy jeden bonus z feata i jeden untyped, więc mogą sie sumować (ale już Krasnoludzkie szkolenie i weapon focus by się nie sumowały).

Wiadomo, ze tylko jeden z nas może mieć rację, który?
 
Awatar użytkownika
szelest
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: sob lis 15, 2003 7:29 pm

pt lip 11, 2008 10:48 am

Jak dla mnie to ty masz rację. Typy bonusów to właśni AC Bonus, Feat Bonus, Item Bonus - i właśnie jeśli byś miał dwa AC Bonusy to już by się nie sumowały. Ale, że masz jeden Feat Bonus i jeden Untyped - to sumują się.Przynajmniej ja tak to rozumiem z tabelki na stronie 275.
 
Awatar użytkownika
Burko
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1813
Rejestracja: śr cze 11, 2008 11:09 am

pt lip 11, 2008 10:54 am

Masz racje, dokladnie jest to nawet gdzies wyjasnione w podreczniku, jezeli przy bonusie nie ma typu sumuje sie ze wszystkim jezeli jest pod uwage brany jest tylko nawiekszy danego typu, nie ma znaczenia skad dany bonus pochodzi, wazne jest jedynie jego typ.
 
Awatar użytkownika
Sony
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2660
Rejestracja: śr cze 23, 2004 9:21 am

pt lip 11, 2008 12:30 pm

Sam sobie Odpowiedziałeś : :D

Dvarven weapon training : Feat Bonus
Power Attack : Nie nazwany

Więc się sumują - tu się nic nie zmieniło od ed 3.5 - jedynie ponazywali bonusy.
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

pt lip 11, 2008 12:36 pm

Czy postać posiadająca TWF i magiczne bronie dodaje do obrażeń premie z obu broni, czy tylko z jednej (np. wykonując basic attack)?
 
Awatar użytkownika
Sony
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2660
Rejestracja: śr cze 23, 2004 9:21 am

pt lip 11, 2008 3:04 pm

Nie jestem pewny ale chyba nie, na 225 stronie PHB czytamy, że Magiczne Bronie oraz Implementy dają nam premie tylko jak ich uzywamy do "dostarczenia" mocy. Dodatkowo TWF mówi o MAIN Weapon, której używamy do walki. Stąd wydaje mi się, że nie.
 
Awatar użytkownika
Bajer
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: wt cze 01, 2004 11:40 am

pt lip 11, 2008 7:26 pm

Suldarr'essalar pisze:
Czy postać posiadająca TWF i magiczne bronie dodaje do obrażeń premie z obu broni, czy tylko z jednej (np. wykonując basic attack)?

Tylko z jednej. Za drugą otrzymujesz tylko +1. Tak jak pisałe Sony. Tylko broń, które akurat używasz do ataku.
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

sob lip 12, 2008 10:08 am

Czyli na dobrą sprawę, nie ma znaczenia, czy w drugiej ręce trzymam vorpala +5, czy atakuje gołą pięścią i tak dodaje tylko +1 do obrażeń?

Świetnie :/
 
Awatar użytkownika
Bajer
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: wt cze 01, 2004 11:40 am

sob lip 12, 2008 12:22 pm

Gorzej nawet. Żeby mieć ten efekt musisz wziąć atut! Bo normalnie to, że masz drugą broń w dłoni nic Ci nie daje.

Jedyne rozsądne wyjście w tej sytuacji to podmiana mocy albo granie rangerem.
 
Awatar użytkownika
Drachu
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1617
Rejestracja: sob cze 26, 2004 1:50 pm

sob lip 12, 2008 12:30 pm

Suldarr'essalar pisze:
Czyli na dobrą sprawę, nie ma znaczenia, czy w drugiej ręce trzymam vorpala +5, czy atakuje gołą pięścią i tak dodaje tylko +1 do obrażeń?


Dokładnie tak. Wciąż wykonujesz jeden atak, jedną bronią, a ten +1 do obrażeń oddaje to, że np. drugą bronią wiążesz miecz przeciwnika, przez co jest bardziej wystawiony na cios. Nigdzie nie jest powiedziane, że broń offhand wogóle wchodzi w kontakt z ciałem przeciwnika.

Identyczne zastosowane było w L5K - tam też istniały szkoły walki dwiema brońmi, ale zakładano, że obrażenia zadaje się tylko główną bronią. A mimo to nikt nie zarzucał L5K, że jest głupie.

Zauważ jednak, że wiele mocy, głównie rangera, ale nie tylko, pozwala na wykonanie wielokrotnych ataków. I wtedy możesz wybierać która broń jest używana do którego ataku i jeśli rzeczywiście uderzysz tym vorpalem +5, to wtedy będziesz dodawał jego premię.

Ja wiem, że po 3.x edycji takie rozwiązanie ataków drugiej broni może wydawać się biedą z nędzą, ale nie jest to szczególne naplucie w twarz logice.
 
Awatar użytkownika
Sony
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2660
Rejestracja: śr cze 23, 2004 9:21 am

sob lip 12, 2008 12:39 pm

A tu się nie zgadzam z Wami :D Po pierwsze można mieć dwa RÓZNE rodzaje broni - np. Sztylet i Shord Sword - Łotrzyk ma do sztyletu dodatkowe +1 do ataku i może mim rzucić, zaś Miecz zadaje większe obrażenia. W jednej rundzie walczy mieczem a w drugiem może się przestawić na Sztylet. Dodatkowo magiczna broń może dawać różne efekty i mamy wybór.
Nawet dla wojownika dwa różnie umagicznione bronie mogą się przydać. AoO też możemy wypłacić dowolną bronią.
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

sob lip 12, 2008 1:48 pm

Bayuer pisze:
Gorzej nawet. Żeby mieć ten efekt musisz wziąć atut! Bo normalnie to, że masz drugą broń w dłoni nic Ci nie daje.

Wiem, pisałem, że postać ma TWF.
Bayuer pisze:
Jedyne rozsądne wyjście w tej sytuacji to podmiana mocy albo granie rangerem.

Nie zawsze jest to możliwe.
Drachu pisze:
Identyczne zastosowane było w L5K - tam też istniały szkoły walki dwiema brońmi, ale zakładano, że obrażenia zadaje się tylko główną bronią. A mimo to nikt nie zarzucał L5K, że jest głupie.

L5K nie ma takiego bagażu doświadczeń po poprzednich edycjach ;)
Drachu pisze:
Wciąż wykonujesz jeden atak, jedną bronią, a ten +1 do obrażeń oddaje to, że np. drugą bronią wiążesz miecz przeciwnika, przez co jest bardziej wystawiony na cios. Nigdzie nie jest powiedziane, że broń offhand wogóle wchodzi w kontakt z ciałem przeciwnika.

Jasne. Szczególnie jeśli np. walczymy bez broni.
TWF nie różni się niczym w tej chwili od Weapon Focusa :/

Ale zostawmy to. Kolejne pytanie: jakie bronie można trzymać w off handzie?
 
Awatar użytkownika
szelest
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: sob lis 15, 2003 7:29 pm

sob lip 12, 2008 2:03 pm

Suldarr'essalar pisze:
Ale zostawmy to. Kolejne pytanie: jakie bronie można trzymać w off handzie?

Te które przy statsach broni mają napisane Off-hand?:)
Ranger mmoze trzymać dowolną broń -one-handed.
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

sob lip 12, 2008 3:11 pm

szelest pisze:
Te które przy statsach broni mają napisane Off-hand?Smile
Ranger mmoze trzymać dowolną broń -one-handed.

No właśnie, czyli mogę trzymać dowolną broń jednoręczną, ale mogę jej użyć tylko jeśli wykonuje manewry rangera?
Dla przykładu postać jest TWF rangerem i ma atut TWF. Jeśli ma broń z opisem off hand, jej ataki zadają +1 obrażenie (np. manewr daje dwa ataki, z których każdy zadaje +1 obrazenia za posiadanie atutu TWF). Jeśli ma większe bronie, również może wykonać nimi ataki wynikające z manewru, ale nie dostaje premii do obrażeń?

I jeszcze jedno pytanie: czy zdolność broni high critical (krytyk na 19-20) kumuluje się z manewrami zwiększającymi zakres krytyka (np. Thunder Smite)?
 
Awatar użytkownika
Sony
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2660
Rejestracja: śr cze 23, 2004 9:21 am

sob lip 12, 2008 11:23 pm

Ranger traktuje Bronie One Handed jak Off-Handed zaś TWF daje nam +1 za drugą broń. Ranger z TWF korzysta z obu dobrodziejstw : może walczyć dwoma długimi mieczami i otrzymywać +1 za TWF ale tylko do Main Weapon.

Ranger z TWF jak najbardziej otrzymuje +1 za TWF do każdego ataku MAIN Weapon, moce nie mają tu znaczenia - ISTOTNY jest zapis TWF : ... YOUR MAIN WEAPON

Czyli jak używamy mocy Two-Fanged Strike - w której atakujemy zarówno Main jak i Off-hand Weapon - to +1 za TWF dostaniemy TYLKO do Main Weapon, bo TWF mówi nam to wyraźnie : Your Main Weapon

Albo masz zdolności Rangera albo nie, jeśłi masz, to możesz zawsze używać One-handed jako Off-Handed. Nawet jeśli scrosujesz się z Wojownikiem i odpalisz jego manewr. Będziesz mógł mieć np. dwa rózne magiczne długie miecze i bez stresu odpalić manewr Fighter'a długim mieczem trzymanym w Off-Handzie.

Zdolność broni High Crit NIE zwiększa zasięgu krytyka, daje nam dodatkową kość/kości* w przypadku uzyskania trafienia krytycznego.
Jeśli uzyjemy mocy Thunder Smite to zamiast na 20 krytyka będziemy mieli na 19-20 - a jeśłi mamy broń ze zdolnością High Crit to dostaniemy dodatkowe kość/kości za krytyka. I tyle.

Na przykład walczymy Greataxe i odpalamy Thunder Smithe - następnie rzucamy naturalne 19 - mamy krytyka, Great Axe ma zdolność High Crit - do zmaksymalizowanych obrażeń dodajemy dodatkowe +1K12* za High Crit - pamiętajmy, że te dodatkowej kości NIE maksymalizujemy, rzucamy nią normalnie.

* na 11-20 poziomie mamy 2 kości a na 21+ mamy 3 kości dodatkowe.
 
Awatar użytkownika
prEDOator
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2266
Rejestracja: pt sie 23, 2002 1:11 pm

pn lip 14, 2008 4:15 pm

Czy Eldricht Blast gdy jestem w zwarciu powoduje AoO?

Riposte Strike: Rozumiem, że jeżeli tym zaatakuję, a następnie przeciwnik zaatakuje mnie to wykonuje jeszcze jeden atak jaki immediate interrupt?
 
Awatar użytkownika
Sony
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2660
Rejestracja: śr cze 23, 2004 9:21 am

pn lip 14, 2008 5:00 pm

Tak, Eldricht Blast jest Ranged, a każde użycie mocy Ranged lub Area powoduje AoO - strona 290.

Ja rozumiem to tak : Atakujesz, jeśli przeciwnik zatakuje Ciebie przed rozpoczęciem Twojej następnej tury to możesz go zatakować kolejny raz jako Immediate Interrupt. Z tym, że wykonujesz zwykły atak - STR vs AC czyli na dobrą sprwę BASIC MELEE ATTACK.
 
Awatar użytkownika
prEDOator
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2266
Rejestracja: pt sie 23, 2002 1:11 pm

śr lip 16, 2008 12:31 am

Nie mogłem znaleźć nigdzie zapisu w phb. Co oprócz broni zadaje krytyki? Np Eldricht Blast, Magic Missle? Obszarówki?
 
Awatar użytkownika
Bajer
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: wt cze 01, 2004 11:40 am

śr lip 16, 2008 12:55 am

Wszystkie ataki mogą zadać krytyka. Co do obszarówek to zauważ, że rzucasz na trafienie każdemu przeciwnikowi, więc krytyk tyczy się tylko istoty względem której rzucałeś na trafienie.
 
Awatar użytkownika
prEDOator
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2266
Rejestracja: pt sie 23, 2002 1:11 pm

śr lip 16, 2008 1:10 am

Hmmm... więc magic missle zadaje zapewne nie 2k4 na krytyku tylko 8+k4+mod z inta tak? Tak samo z obszarówkami?
 
Awatar użytkownika
Sony
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2660
Rejestracja: śr cze 23, 2004 9:21 am

śr lip 16, 2008 7:14 am

Dokładnie tak. Potraktuj moce jak zwykłą broń i po zawodach.
 
Awatar użytkownika
Bajer
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: wt cze 01, 2004 11:40 am

śr lip 16, 2008 12:43 pm

prEDOator pisze:
Hmmm... więc magic missle zadaje zapewne nie 2k4 na krytyku tylko 8+k4+mod z inta tak? Tak samo z obszarówkami?

Skąd dodatkowe k4? Magic Missle nie ma zdolności high critical. Tylko bronie je posiadają lub magiczne przedmioty. Przy krytyku zadasz 8 + mod z INT.

Jeżeli używasz magicznego implementu (powiedzmy +2), wówczas przy krytyku zadasz 8 + mod INT oraz dodatkowe 2k6 (których nie maksymalizujesz) itp.
 
Awatar użytkownika
Morog
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 281
Rejestracja: śr maja 05, 2004 9:30 am

śr lip 16, 2008 2:22 pm

Mam pewien problem przy rozpisywaniu potworów.
A konkretnie chodzi o DEFENSES.
AC to jasna sprawa, nie zależy od współczynników ani zbroi, tylko od poziomu.
Ale inne DEFENSES?
W tabelce na stronie 184 podane jest, że wynoszą poziom +12 z modyfikacjami z atrybutów.
I tak ORK RAIDER level 3 Skirmisher
FORT 15 REF 14 WILL 12
A zgodnie z tabelką powinien mieć 18/17/15
O co tu chodzi?

Jeszcze jedno pytanie.
Rany od ataku potworów, liczy się od broni, jak dla bohaterów.
Atak bez broni z tabelki na stronie 185
Dobrze myślę?
 
Awatar użytkownika
vh
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 82
Rejestracja: ndz maja 13, 2007 4:09 pm

śr lip 16, 2008 4:09 pm

Odnośnie pierwszego pytania, to chodzi im o to (a przynajmniej ja to tak odczytuję), że z każdej pary odpowiedzialnych za obrony statystyk (STR/CON, DEX/INT, WIS/CHA), wyższa cecha średnio powinna wynosić 13 + 1/2 poziomu potwora, ewentualnie 16 + 1/2 poziomu potwora (jeśli jest to główna cecha, z której byłyby wyliczane jego ataki). Kiedy ustalamy wartości obron stworka, nie dodajemy do nich całego modyfikatora odpowiedniej cechy. Zamiast tego patrzymy się, jak ta cecha ma się do proponowanej nam średniej (13 + 1/2 poziomu potwora lub 16 + 1/2 poziomu potwora). Jeśli jest większa o co najmniej dwa, to za każde dwa punkty powyżej średniej potwór dostaje +1 do obrony. Jeśli jest mniejsza o co najmniej dwa, to za każde dwa punkty poniżej średniej potwór dostaje -1 do obrony.

W wypadku orka powinno się chyba zgadzać, ale trzeba pamiętać, że są to raczej luźne rady typu 'jeśli już koniecznie chcesz zrobić sobie potwora, to zadbaj, żeby mniej-więcej pozostawał w zgodzie z tym, co tutaj napisaliśmy'.

BTW, tutaj ktoś wrzucił to w sieć.
Ostatnio zmieniony śr lip 16, 2008 4:15 pm przez vh, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Morog
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 281
Rejestracja: śr maja 05, 2004 9:30 am

śr lip 16, 2008 4:12 pm

Fajnie, że niewiele zrozumiałem.
Moge prosic o jakiś przykład?
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 16

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości