Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
walczakos
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: czw maja 05, 2005 10:25 pm

Laerdom - jak to powstrzymać ?

czw maja 05, 2005 10:45 pm

Często prowadzę przygody do 7th Sea często zdarza się iż pewien gracz o małym rozumku posługując się własnie magią runów często psuje mi najlepsze momenty. Podajcie jakiś pomys jak sprawić aby jego magia nie działała w pewnych momentach. Dzięki z góry :spoko:
 
Awatar użytkownika
Krakonman
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 653
Rejestracja: pt gru 12, 2003 9:14 am

sob maja 07, 2005 1:26 am

Gracz po to wydal punkty na magie, zeby moc z niej korzystac. Po prosu staraj sie tworzyc takie przygody, zeby uzywanie Laerdom nie przeszkadzalo Ci.
 
Awatar użytkownika
kellanved
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: śr cze 11, 2008 3:41 pm

sob cze 14, 2008 1:15 pm

Krakonman ma rację.

A jak tak bardzo chcesz wyłączyć Laerdom czasem, to go po prostu wyłączaj, jeśli postać nie jest wystarczająco rześka (niewyspana, głodna itp.), wtedy moc może jązawieść. Takie coś było by zresztą ograniczeniem każdej magii.

Tyle, że nie wiem, po co magię ograniczać, jak ci się nie podoba BG, co ma magię, to wywal magię z systemu i tyle. A co, BN może walnąć w kluczowym momencie piorunem w BG a na odwrót nie? Bo psuje to najlepsze momenty...
 
mc_niestrawny
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: wt lip 15, 2008 8:56 pm

wt lip 15, 2008 9:14 pm

Zawsze można umieścić graczy w kluczowym momencie, w miejscu, w ktorym magia nie działa, albo ktoś ją zakłóca (np. sami gracze)
 
Hajdamaka

śr lip 16, 2008 3:57 am

Skoro Gracz psuje Ci najlepsze momenty korzystajac z tego co ofiarowuje mu mechanika i konwencja systemu, to kto jest o malym rozumku? :lol:
 
Awatar użytkownika
Kot
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2551
Rejestracja: wt lut 03, 2004 11:20 am

śr lip 16, 2008 9:25 am

Mag Laerdom nie jest bogiem. Są rzeczy, których po prostu nie potrafi zrobić. Są wyzwania, którym nie sprosta tylko za pomocą magii...

Ja kazałbym mu zapłacić bardzo słoną cenę za jej używanie. Może to i 7th Sea, ale magia runów ma swoją cenę.
 
Awatar użytkownika
Drachu
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1617
Rejestracja: sob cze 26, 2004 1:50 pm

śr lip 16, 2008 1:01 pm

Nie grałem w 7th już od pewnego czasu, ale pamiętam to i tamto.
Ile punktów kosztuje magia? Bodaj ze 40. No cóż, nie można gracza, który wydał na magię prawie połowę punktów postaci, wydymać i zabronić mu magii używać. Nie zgadza sie to z moją wizją RPG.

Pisz inne scenariusze - takie w których Laerdom jest niezbędne by rozwiązać problem. Nie jest tajemnicą, że scenariusze do 7th sea powinny być pisane pod konkretnych bohaterów. Zrób scenariusze w których powodzenie bohaterów jest z tym Laerdomem powiązane. Mały przykładzik - łotr porywa piękną księżniczkę i ucieka swą wspaniałą fregatą, której nie da się dogonić. Być może się nie da, ale jest przecież runka (hmmm Stans? Dobrze pamiętam?), która powoduje ciszę na morzu i dzięki temu ekipa ratunkowa z bohaterami w składzie może fregatę dogonić i łotrowi dać w papę (jak mawiał jeden z wicepremierów). I Ty masz problem z głowy - bo scenariusz zakończył się fajną bitką z łotrem i gracz również powinien być zadowolony, bo jego magia dałą czadu i czuje się jak bohater dnia.

Tak - Laerdom ma swoją straszną cenę - 40 punktów! Nie sądzę by w 7th sea bohater musiał płacić jeszcze więcej ponad to.
 
Fingal
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 182
Rejestracja: pt maja 27, 2005 1:24 pm

sob lip 19, 2008 6:01 pm

Laerdom w rękach głupca to katastrofa, ale zanim się ponabijamy z takowych - małe doprecyzowanie by się przydało.

Co masz na myśli, mówiąc "psują najlepsze momenty"?

Bo jeżeli gracz znienacka i bez sensu zaczyna sprowadzać jakąś wielką moc, np. jak jeden ciołek u mnie na sesji (tu audiencja u Elaine, wszyscy z poselstwami i misjami, a ten siedzi w kącie jak "normalny" z "Narrenturm" i rzuca kostkami by "wywołać burzę, ale dużą, większą, jeszcze większą, buhahahaha!"), to ok, zgoda. Albo gdy szykuje się dobry pojedynek między drużynowym szermierzem a łotrem, a taki jęteligięt stwierdza "to walę złego piorunem". Rozumiem, to może wkurzać.

Ale jeśli zaplanowałeś wpakować graczy na tajemniczą wyspę w wyniku sztormu, to nie dziw się, że Vesten użył runy Stans. Wykorzystał swoje atuty, w końcu po coś je ma. Było ich na wyspę sprowadzić np. w wyniku zagubienia we mgle, wszak wiedziałeś, że będzie w drużynie mag Laerdom.

Tak czy inaczej, gdy uważasz, że laerdom zaczyna psuć sytuację, jest na to kilka rad. Brońcie bogi, nie wywalaj magii z systemu, bo to pójście po linii najmniejszego oporu. Stwierdzenie, że magia akurat w takim momencie nie działa to frustrujące dla graczy oszustwo, które wpędzi ich w nastrój "to po kiego Włodzimierza wydawałem punkty na magię jak nie działa, gdy się przydaje? Taaaaandeta." Po prostu, jeśli ktoś za bardzo igra z runami, pokaż mu, co one potrafią, niech dostanie więcej, niż chciał. Magia w tym systemie to nie zabawka dla rozpieszczonych dzieci, należy ją szanować - gdy niepokorny zacznie szastać piorunami, niech jeden go ciepnie zdrowo - niech chłopina przeżyje, ale mogą mu np. wypaść od tego wszystkie włosy (a jako Vesten będzie miał ich wiele) - czy konieczność błyszczenia łysinką albo noszenia peruczki nie jest dostateczną nauczką dla Vestena?
 
Awatar użytkownika
Krakonman
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 653
Rejestracja: pt gru 12, 2003 9:14 am

sob lip 19, 2008 10:33 pm

Nieśmiało pozwolę sobie zauważyć, że temat ma już trzy lata.
 
Awatar użytkownika
Faviela
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 962
Rejestracja: pn paź 29, 2007 8:22 am

sob lip 19, 2008 10:50 pm

I dalej pierwsza strona. yee...

A co do magii: jest potężna, ale trudno ją precyzyjnie operować. Daj magowi WYZWANIE A NIE OGRANICZENIE, ponieważ wydał te bolesne 40 pkt.
Niech na przykład musi kogoś złapać żywcem nietkniętego lub mającego zakładników, lub uważać, by niczego nie uszkodzić.
 
Awatar użytkownika
Kot
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2551
Rejestracja: wt lut 03, 2004 11:20 am

ndz lip 20, 2008 1:50 pm

Faviela pisze:
A co do magii: jest potężna, ale trudno ją precyzyjnie operować. Daj magowi WYZWANIE A NIE OGRANICZENIE, ponieważ wydał te bolesne 40 pkt.

Ja myślałem nie o koszcie punktowym, a o fabularnych kosztach korzystania z magii i podążania ścieżką Laerdom. W podręczniku zrobiono z magii run jedynie zabawkę dla graczy, nie dodając doń odpowiednich konsekwencji związanych z jej praktykowaniem, jakie ma zarówno magia portali, jak i zdolności Streg.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości