Zrodzony z fantastyki

Jak oceniasz tę klasę?

1
Brak głosów
2
Brak głosów
3
Brak głosów
4
Brak głosów
5
4 (100%)
6
Brak głosów
 
Liczba głosów: 4
 
Awatar użytkownika
Namrasit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2089
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 11:12 pm

Galatier (Prawdziwy Shifu)

sob maja 26, 2007 6:27 pm

Galatier (Prawdziwy shifu)


- Czy… czym ty jesteś! – Umierający kapłan rzucił jeszcze zawistne spojrzenie w stronę istoty, którą jeszcze kilka chwil temu próbowali zabić.
- Nieważne – odrzekł zapytany. – Powiedz mi tylko po co tu przybyliście?
- Przyszliśmy, – słowa sprawiały mu coraz większą trudność – zabić wampira.
Nieznajomy uśmiechnął się szeroko, pokazując swe ostre kły:
- Śmieszne. Ja też.


Obrazek
Rysunek: mindark

Prawdziwi shifu doskonalą swe zdolności poddając się działaniu Thorna. Poddając ponieważ jego działanie nie jest zbyt agresywne, przedstawiciel tej rasy który nie chce przemian, poprzez samozaparcie potrafi pobudzić swój organizm do wystarczającej obrony przed przemianami. Rzadko się to jednak zdarza. Częściej raczej w ogóle nie czują oni działania Thorna, niż muszą się przed nim bronić. Aktywuje się on bowiem tylko u shifu, spełniających z góry założone kryteria.

Tradycja wśród przedstawicieli tej klasy mówi, że pierwszym prawdziwym shifu został Galatier, który potem uczył tej sztuk innych naznaczonych Thornem. Często więc przedstawiciele tej klasy zwą się dla odróżnienia od zwykłych shifu „Galatierami”.

Galatierzy najlepiej odnajdują sie w roli łowców, nie ważne czego. Zazwyczaj działają jako najemnicy- indywidualnie i pod osłoną ciemności. Wyjątkiem w tym względzie są Spadjące Gwiazdy, organizacja skupiająca prawdziwych Shifu. Jej przywódca, Moses, dąży do uniezależnienia shifu od krwi i odzyskaniu przez nich płodności. Wiadomo po co.

Najczęstsze lokalizacje zajmowane przez Galatierów to lasy w okolicach miast. Przedstawiciele tej klasy maja bowiem dobre kontakty z tropicielami czy druidami, a także ogólnie rozumianą przyrodą. Wolą też unikać miejskich organizacji, szczególnie świątyń które często traktują ich na równi z wampirami. Potrzeba jednak ludzkiego zaplecza, co nie pozwala im na zbytnie odseparowanie od ludzkich ośrodków. Poza tym to właśnie osad ludzi najczęściej spotyka się nieumarłych, do walki z którymi shifu zostali stworzeni.

Przebudzenie Thorna
Aby stać się przedstawicielem tej klasy, shifu musi przebudzić w sobie Thorna, tak by ten kontynuował dalsze jego zmiany. Do skutecznego przebudzenia wymagane jest zdanie testu koncentracji o ST = 30. Istnieje możliwość zmniejszenia ST tego testu, potrzebna jest do tego jednak krew galatiera. Jeżeli shifu spożyje krew przedstawiciela tej klasy, to ST maleje o 1 na każdy posiadany przez dostarczyciela krwi poziom w klasie galatiera. Każda próba podjęcia przebudzenia Thorna powoduje u shifu utratę k3 punktów budowy (utrata ta może zostać nadrobiona tylko spożyciem krwi).

Wymagania:
Rasa: Shifu
Bazowa premia do ataku: +3
Umiejętności: Spostrzegawczość +8, Nasłuchiwanie +8, Koncentracja +4, Sztuka przetrwania +6
Atut: Tropienie, Zogniskowanie umiejętności (koncentracja)
Specjalne: Przebudzenie Thorna

KW: k8

Umiejętności klasowe: Ciche poruszanie, Jeździectwo, Koncentracja, Nasłuchiwanie, Pływanie, Postępowanie ze zwierzętami, Przeszukiwanie, Rzemiosło, Skakanie, Spostrzegawczość, Sztuka przetrwania, Ukrywanie się, Wiedza (miejscowa), Wiedza (natura), Wyzwalanie się, Zastraszanie, Zawód

Punkty umiejętności: 4 + modyfikator z intelektu

[table=Tabela][td]
Poziom
[/td][td]
Premia ataku
[/td][td]
Wytrwałość
[/td][td]
_Refleks_
[/td][td]
__Wola__
[/td][td]
Atuty
[/td][tr][td]
1
[/td][td]
+0
[/td][td]
+2
[/td][td]
+2
[/td][td]
+2
[/td][td]
Rozwój Thorna, Poznanie drogi
[/td][/tr][tr][td]
2
[/td][td]
+1
[/td][td]
+3
[/td][td]
+3
[/td][td]
+3
[/td][td]
Rozwój Thorna
[/td][/tr][tr][td]
3
[/td][td]
+2
[/td][td]
+3
[/td][td]
+3
[/td][td]
+3
[/td][td]
Rozwój Thorna
[/td][/tr][tr][td]
4
[/td][td]
+3
[/td][td]
+4
[/td][td]
+4
[/td][td]
+4
[/td][td]
Rozwój Thorna
[/td][/tr][tr][td]
5
[/td][td]
+3
[/td][td]
+4
[/td][td]
+4
[/td][td]
+4
[/td][td]
Rozwój Thorna
[/td][/tr][tr][td]
6
[/td][td]
+4
[/td][td]
+5
[/td][td]
+5
[/td][td]
+5
[/td][td]
Rozwój Thorna
[/td][/tr][tr][td]
7
[/td][td]
+5
[/td][td]
+5
[/td][td]
+5
[/td][td]
+5
[/td][td]
Rozwój Thorna
[/td][/tr][tr][td]
8
[/td][td]
+6
[/td][td]
+6
[/td][td]
+6
[/td][td]
+6
[/td][td]
Rozwój Thorna
[/td][/tr][tr][td]
9
[/td][td]
+6
[/td][td]
+6
[/td][td]
+6
[/td][td]
+6
[/td][td]
Rozwój Thorna
[/td][/tr][tr][td]
10
[/td][td]
+7
[/td][td]
+7
[/td][td]
+7
[/td][td]
+7
[/td][td]
Rozwój Thorna
[/td][/tr][/table]

Krok przez przestrzeń
Na każdym poziomie w tej klasie shifu zwiększa zasięg kroku przez przestrzeń, analogiczne jak za pomocą atutu daleki krok, z tym ze zwiększenie odległości wynosi w tym wypadku 1,5m/ poziom w tej klasie. Zdolność ta kumuluje się z odległościami uzyskanymi przy pomocy atutu daleki krok.

Rozwój Thorna
____Poprzez dalszą mutacje i przemianę, Thorn rozwija zdolności shifu, na jeden z 5 sposobów. Sposoby te znane jako drogi, pozwalają dzieciom Aregano odkryć zupełnie nowe możliwości.
W odróżnieniu jednak od pierwszej przemiany, która z ludzkich dzieci czyni shifu, ta wymaga świadomości. Dlatego też praktycznie niemożliwe jest by jakiś naznaczony Thornem sam odkrył w jaki sposób ewoluować w którejś z dróg. Niezbędna więc jest pomoc tych którzy już tego doświadczyli, prawdziwych shifu, zwących siebie galatierami.

Aby zdobyć którąś z mocy shifu musi mieć poziom w tej klasie równy minimum poziomowi tej mocy i posiadać wszelkie pomniejsze zdolności (niekonieczne zdobyte przy pomocy rozwoju Thorna).

Tytuły
Tytuły używane są pośród galatierów aby ukazać ich potęgę i uzyskać respekt u innych. Niektórych przedstawicieli tej klasy identyfikuje się nawet już nawet po tytule, jako że liczba członków którzy ukończyli jakąkolwiek drogę jest niewielka. Każda ukończona droga zapewni premię +2 do umiejętności opartych na charyzmie w stosunku do innych przedstawicieli tej klasy.
Tytuły przyjmowane są zgodnie z kolejnością kończenia poszczególnych dróg, tak wiec galatier który najpierw ukończył drogę słońca, a następnie przestrzeni, posiada tytuł Se- Li. Tytułów używa się zazwyczaj przed imieniem.


Poznanie drogi
Przedstawiciel tej klasy prestiżowej może na pierwszym poziomie wybrać dwie drogi rozwoju, z których to moce ma prawo wybierać przy dalszych awansach na poziomy w klasie galatiera. Nie może wybierać mocy nieznanych mu dróg.


Droga Krwi (Ko)


Rozwój Thorna ku tej drodze wpływa na zwiększenie liczby żywicieli shifu, pozwalając uwolnić mu się tylko od ludzkiej zależności. Na drogę tę decydują się zazwyczaj galatierzy którzy często przebywają czy działają w miejscach gdzie ludzie nie występują, a także ci którzy naprawdę chcą zasmakować krwi innych istot. Idący tą drogą charakteryzują się spokojem, i pogoda ducha świadomi ze gdziekolwiek pójdą, nie zgina z głodu.

Tytuł przybierany po ukończeniu tej drogi to Ko.

Moce:
1. Dodatkowy żywiciel
2. Krew wampirów
3. Krzepliwość
4. Dodatkowy żywiciel (istota)
5. Zabójcza krew
6. Wszechstronność krwi


Dodatkowy żywiciel
________Jak atut o tej samej nazwie.

Krew wampirów (zw)
________Shifu może wysączać krew z wampirów (obniża im siłę o k3, w przypadku średnich istot) co jest wyjątkiem od zasady że nieumarli są odporni na obniżenie atrybutów. Utraconą siłę wampir może odrodzić tylko poprzez wyssanie krwi, wysączając tyle punktów budowy ile wynosi jego utrata siły. Krew od nieumarłych zapewnia shifu premię 4 do siły i zręczności, którą należy traktować jako premię specjalną, kumulującą się z innymi ale nie z samą sobą. Premia ta maleje o 1 co godzinę, chyba ze shifu znów spożyje krew wampira, wówczas wraca do wartości +4.

Krzepliwość (zw)
________Krew shifu krzepnie dużo szybciej niż dotychczas. Staje się on odporny na moc broni i niektórych potworów: ranienie. Zdolność ta nie chroni go jednak przed zabójczą krwią innych shifu.

Dodatkowy żywiciel (istota)
________Shifu może teraz jako żywicieli uznawać wszelkich humanoidów, dodatkowo może wybrać grupę istot inną niż humanoid, którą także potrafi się odżywiać. Inni żywiciele posiadają jednak różną wydajność, w stosunku do wydajności humanoidów.

[table][td]
Wydajność
[/td][td]
Typ stworzeń
[/td][tr][td]
1/4
[/td][td]
Robactwo
[/td][/tr][tr][td]
1/2
[/td][td]
Zwierzę
[/td][/tr][tr][td]
1
[/td][td]
Bestia, Gigant, Humanoid-potwór
[/td][/tr][tr][td]
2
[/td][td]
Istota baśniowa, Magiczna bestia, Wynaturzenie
[/td][/tr][tr][td]
4
[/td][td]
Przybysz, Smok
[/td][/tr][/table]

W zależności od rozmiaru wysączenie krwi powoduje różną utratę budowy u żywiciela:

[table][td]
Rozmiar
[/td][td]
Obniżenie budowy
[/td][tr][td]
Filigranowy
[/td][td]
2k6
[/td][/tr][tr][td]
Drobny
[/td][td]
2k4
[/td][/tr][tr][td]
Malutki
[/td][td]
k6
[/td][/tr][tr][td]
Mały
[/td][td]
k4
[/td][/tr][tr] [td]
Średni
[/td][td]
k3
[/td][/tr][tr][td]
Duży
[/td][td]
k2
[/td][/tr][tr][td]
Wielki
[/td][td]
1
[/td][/tr][tr][td]
Olbrzymi
[/td][td]
1/2
[/td][/tr][tr] [td]
Kolosalny
[/td][td]
1/4
[/td][/tr][/table]

Wartości niecałkowite wskazują na potrzebę większej ilości wysączeń, a także mniejszy czzas odnowy niedoboru przez żywiciela (np pół dnia dla wartości 1/2, gdy tylko raz wysączona została mu krew).

Zabójcza krew (zw)
________Krew shifu za sprawa jej modyfikacji przez Thorn, staje się zabójcza dla innych żywych istot (do grupy tej zalicza się typy istot mogące być żywicielami). Shifu może pokryć swą broń własną krwią, co spowoduje, że działać będzie ona (maksymalnie przez 1/mod z bud. trafień lub 1/mod z budowy rund w zależności co nastąpi szybciej) podobnie jak oręż ranienia z tym, że nie pozbawia krwi, a krystalizuje ciało ofiary. W ten sposób mogą być usprawniane także pociski. Pokrycie broni krwią jest akcją standardową, prowokującą okazyjne ataki która wymaga od shifu poświęcenia punktu budowy (który może on potem odrodzić poprzez spożycie krwi), zamiast broni może pokryć krwią do 3 pocisków, typu strzały lub bełty, w ich przypadków zdolność kończy się po trafieniu lub 1/mod z bud. rundach.
Istota zraniona taką bronią, musi wykonać RO na wytrwałość o ST= 10+ KW shifu+ jego modyfikator z budowy. Nieudany oznacza tymczasową utratę punktu budowy, co objawia się pojawieniem krystalicznych pęknięć w miejscu trafienia. Istota której budowa spadnie z tego powodu do 0 ulega śmierci w krysztale (patrz cechy shifu).
Od tego momentu każdy inny shifu który wysącza krew przedstawiciela tej klasy, traci automatycznie 1 punkt budowy na każdy 1 wysączony, zamiast ją odnawiać.

Atut
Śmieć braciom
Wymagania: Krew braci, Zabójca krew
Korzyści: Twoja krew wpływa zabójczo także na innych shifu. Dodatkowo każdy shifu który pije twoją krew, zamiast odnawiać budowę traci ją w liczbie k3 na każdy wysączony tobie punkt.

Brak: Bez tego atutu zdolność zabójczej krwi nie wpływa na innych shifu, w sytuacjach zranienia pokrytą nią bronią.

Wszechstronność krwi
________Shifu może żywić się krwią istot które takową posiadają bez względu na ich typ (tak jakby każda była jego żywicielem). Od tej pory jest odporny na śmiertelną krew innych shifu, gdy ja spożywa, ale nie gdy jest raniony pokrytą nią bronią.

Droga Słońca (Se)

Rozwój Thorna ku tej drodze prowadzi do zlikwidowania największej słabości Shifu, jaką jest wrażliwość na słońce. Zwiększa także ich odporność na brak pożywienia. Jest to droga wybierana szczególnie przez shifu podróżujące po powierzchni pomiędzy ludzkimi enklawami. Często łączona z drogą krwi. Jej przedstawiciele charakteryzują się brakiem oporów przy podróżowaniu w dzień, czy panicznym strachem przed słońcem, a także wielką wytrwałością w dążeniu do celu.

Tytuł przybierany po ukończeniu tej drogi to Se.

Moce:
1. Wielka wytrwałość
2. Wytrzymały
3. Niezwykle wytrzymały
4. Punkty krwi
5. Twarde ciało
6. Perfekcja Torna



Wielka wytrwałość
________Jak atut o tej samej nazwie

Wytrzymały
________Jak atut o tej samej nazwie

Niezwykle wytrzymały
________Jak atut o tej samej nazwie.

Punkty krwi (zn)
________Shifu może zmagazynować krew, co powoduje uzyskanie przez niego wirtualnych punktów budowy. Może zgromadzić ilość punktów równą połowie poziomów w tej klasie. Punkty te może następnie poświęcać zamiast prawdziwych punktów budowy do aktywacji bądź pokrycia kosztów zdolności shifu (np. krok przez przestrzeń, wyczulony zmysł, pragnienia krwi czy szybkie leczenie). Te wirtualne punkty nie wpływają na punkty wytrzymałości, rzuty obronne czy zdolności oparte na budowie. Mają zastosowanie tylko przy zdolnościach shifu. Ich odnowa następuje analogicznie jak odnowa normalnych punktów budowy czyli poprzez spożywanie krwi.

Twarde ciało (zw)
________Ciało shifu staje się niezwykle odporne na ciosy , co objawia się poprzez redukcję obrażeń 1/-. Jeżeli shifu posiadał już redukcję obrażeń tego typu, jej wartość wzrasta o 1. Dodatkowo shifu staje się częściowo odporny na trafienia krytyczne, uzyskując wartość osłony (jak cecha magicznych pancerzy) równą 5% na poziom w tej klasie + 5% * modyfikator z budowy.

Perfekcja Thorna (zn)
________Typ shifu zmienia się na wynaturzenie, co oznacza ze nie działają na niego czary normalnie działające na humanoidów, typu zauroczenie osoby. Od tej pory shifu jest także niezwykle odporny na działanie słońca, nie otrzymuje żadnych kar za przebywanie w obszarze oświetlonym, zaś przebywając w bezpośrednich promieniach słońca otrzymuje jedynie k6 obrażeń co rundę, wciąż jednak w miejscach gdzie bezpośrednio pada światło słońca nie może używać kroku przez przestrzeń (może jednak akcji całorundowych). Jest niepodatny na trucizny i choroby (także magiczne)

Droga Łowcy (Tu)

Droga ta często obierana jest gdy shifu dąży jak największej perfekcji przy polowaniu na swe ofiary (żywicieli) bądź wrogów. Wybierana jest najczęściej przez galatierów chcących dokonać zemsty, bądź miłujących się w zabijaniu pewnego typu istot i o ile ci pierwsi najczęściej skłaniają się jeszcze ku drodze przestrzeni, drudzy wolą drogę zmysłów czy bestii.
Przedstawicieli tej drogi charakteryzuje wyrafinowanie i przemyślane działania, w swojej dziedzinie uważają się za najlepszych, nie lubiąc gdy ktokolwiek to kwestionuje.

Tytuł przybierany po ukończeniu tej drogi to Tu.

Moce:
1. Krzepa
2. Wrodzony wróg (jak preferowany)
3. Znienawidzenie wroga
4. Unikanie wrodzonego wroga
5. Zabójczy atak
6. Mistyczna osłona


Krzepa
________Jak atut o tej samej nazwie

Wrodzony wróg
________Jak zdolność preferowany wróg, przy czym jeżeli shifu posiada już preferowanego wroga i jest on taki sam jak znienawidzony wróg, premie kumulują się. Wrodzonym wrogiem mogą być tylko istoty z listy żywicieli shifu, bądź nieumarli.

Znienawidzenie wroga
________Moc ta zapewnia premie k6 do obrażeń (nawet przeciw wrogom odpornym na trafienia krytyczne), a także premię +2 do trafienia przeciw wrodzonemu wrogowi, premię +2 do RO przeciw czarom i zdolnościom czaropodobnym wrodzonego wroga. Są to premie wynikające z biegłości, kumulujące się z każdymi innymi.

Unikanie wrodzonego wroga
________Podczas walki ze znienawidzonym wrogiem shifu otrzymuje premie unikową do KP równa połowie poziomów w klasie galatiera(zaokrąglone w dół).

Zabójczy atak
________Analogicznie jak zdolność skrytobójcy, przy czym zdolność działa tylko przeciwko wrodzonemu wrogowi, nawet gdy jest on odporny na ataki ukradkowe, czy trafienia krytyczne (choć nie pozwala na zadawanie takowych).

Mistyczna osłona (zn)
________Moc ta obdarza shifu barierą przeciwko magii wrodzonego wroga. Otrzymuje on OC = 12 + liczba KW przeciwko czarom i zdolnościom czaropodobnym wrodzonego wroga, a także premie +4 do RO w celu ich unikania (kumuluje się z wszelkimi innymi premiami).

Droga Zmysłów (Ar)

Rozwój Thorna ku tej drodze niesamowicie wyostrza zmysły shifu, dając im przewagę nad ich ofiarami. Decydują się na nią zazwyczaj ci którzy działają w trudnych warunkach. Droga ta często łączona jest z drogą łowcy ze względu na przewagę jaką wówczas otrzymuje się nad swym wrogiem. Przedstawiciele tej drogi to istoty czujne i podejrzliwe o pięknych błękitnych oczach (ich kolor jest wynikiem podążania w tej drodze).

Tytuł przybierany po ukończeniu tej drogi to Ar.

Moce:
1. Nieświadomy unik
2. Doskonała percepcja
3. Uchylanie
4. Doskonalszy nieświadomy unik
5. Wyczulony zmysł
6. 6 zmysł


Specjalne: Idąć tą drogą galatier otrzymuje przyrost widzenia w ciemności 3m na krok na tej drodze i premie do nasłuchiwania, przeszukiwania i spostrzegawczości +1 co każde 2 kroki na tej drodze.

Nieświadomy unik
________Jak atut o tej samej nazwie

Doskonała percepcja
________Premia z roztropności do KP analogiczna jak premia mnicha.

Uchylanie
________Jak zdolność łotrzyka o tej samej nazwie

Doskonalszy nieświadomy unik
________Jak atut łotrzyka o tej samej nazwie.

Wyczulony zmysł (zw)
________Thorn wyostrza zmysły shifu, objawia się to poprzez premię do zauważania i nasłuchiwania równa 1 na 3 poziomy tej klasy traktowaną jako dodatkowa premia rasowa.
Dodatkowo shifu może wyostrzać jeden ze zmysłów co skutkuje otrzymaniem jednej z zdolności: ślepowidzenie, wczucie drgań, węch.
Użycie zdolności wyostrzania wymaga jednak aktywacji (akcja standardowa) i poświęcenia punktu budowy na każdy cykl jej trwania, jako że zużyywa to niezwykle duże ilości energii.
Cykl trwa różną ilość czasu, w zależności od stopnia wykorzystania zdolności.
Shifu otrzymuje punkty cyku w liczbie 2* poziom w tej klasie + modyfikator z roztropności.
Liczba ta zmniejsza się co rundę, w zależności od zasięgu.

[table][td]
Zasięg (m)
[/td][td]
Koszt w punktach cyklu na rundę
[/td][tr][td]
3
[/td][td]
1
[/td][/tr][tr][td]
6
[/td][td]
3
[/td][/tr][tr][td]
9
[/td][td]
6
[/td][/tr][tr][td]
12
[/td][td]
10
[/td][/tr][tr][td]
15
[/td][td]
15
[/td][/tr][tr][td]
18
[/td][td]
21
[/td][/tr][tr] [td]
21
[/td][td]
28
[/td][/tr][/table]

Zmniejszenie zasięgu podczas trwania zdolności to akcja darmowa, zwiększenie wymaga akcji analogicznej jak aktywacja. Jednorazowa aktywacja pozwala wyostrzyć tylko jeden zmysł (słuch- ślepowidzenie, dotyk – wyczucie drgań, węch –węch). Zdolnosć ta pozwala na wyostrzenie tylko jednego zmysłu w danej chwili. W celu zmiany należy zakonczyć wyostrzenie jednego i aktywować inny.

6 zmysł (zw)
________Pod wpływem Torna shifu osiąga perfekcję w zmysłach. Otrzymuje 6 zmysł , który może wykorzystać w ramach wyczulonego zmysłu (na zasadach w nim obowiązujących). Zmysł ten powala na wykrywanie wszelkich istot i przedmiotów w granicach jego zasięgu, bez względu na dzielące je barier i utrudnienia (naturalne ściany, ciemności, mgłę). Jego koszt w punktach cyklu jest półtorej razy większy niż normlanie. 6 zmył kosztem punktów cyklu może obdarzać Shifu także pewnymi dodatkowymi profitami:

[table][td]
Koszt w punktach cyklu na rundę
[/td][td]
Zapewniana zdolność
[/td][tr] [td]
5
[/td][td]
Prawdziwe widzenie*
[/td][/tr][tr][td]
3
[/td][td]
Poprawione uchylanie
[/td][/tr][tr][td]
5
[/td][td]
Premia z olśnienia +4 do trafienia i KP*
[/td][/tr][/table]


*Działają jedynie względem istot i przedmiotów w zasięgu zmysłu.

Aktywacje dodatkowych zdolności nie kosztują akcji, a jedynie punkty cyklu.

Droga Przestrzeni (Li)

Shifu rozwijający się ku tej drodze staja się prawdziwymi mistrzami mobilności się i ataku z zaskoczenia. Drogę tę często wybierają ci którzy wcześniej byli łotrzykami, a którym zależy na szybkim dojściu do ofiary i ucieczce, droga często jest także łączona z drogą łowcy. Przedstawiciele nią podążający charakteryzują się pewną nerwowością i niesamowicie szybką reakcją. Są także ryzykantami wierzącymi w swe możliwości wyjścia z opresji.

Tytuł przybierany po ukończeniu tej drogi to Li.

Moce:
1. Pośpieszny daleki krok
2. Dodatkowy krok przez przestrzeń
3. Błyskawiczny atak przez przestrzeń
4. Błyskawiczny daleki krok
5. Natychmiastowy daleki krok
6. Wielokrotny daleki krok


Specjalne: Idący tą drogą otrzymują przyrost odległości kroku przez przestrzeń wysokości 3m na każdy krok na tej drodze.

Pośpieszny daleki krok
________Jak atut o tej samej nazwie

Dodatkowy krok przez przestrzeń
________Jak atut o tej samej nazwie

Błyskawiczny atak przez przestrzeń
________Jak atut o tej samej nazwie

Błyskawiczny daleki krok
________Jak atut o tej samej nazwie

Natychmiastowy daleki krok
________Jak atut o tej samej nazwie

Wielokrotny daleki krok
________Jest to najwyższy arkan w sztuce poruszania się shifu. Dzięki temu może on w rundzie wykonać liczbę kroków w ilości 1 na dwa poziomy w tej klasie. Każdy krok liczy się jednak niezależnie (co wpłynąć może na utratę budowy). Na każdy nadmiarowy krok przez przestrzeń dziennie shifu może teraz wykonać RO na wytrwałość w celu uniknięcia utraty budowy. ST tego rzutu wynosi 10+ 1 za każdy kolejny nadmiarowy krok (np za piąty ST=15). Udany oznacza że Shifu nie traci budowy.Podczas każdego takiego kroku shifu może korzystać ze zdolności błyskawicznego ataku przez przestrzeń, w liczbie jednak nie większej niż liczba jego ataków na rundę.

Droga bestii (Mo)

Shifu idący tą drogą budzą transformującą ich ciało moc Thorna, co powoduje ich powolną przemianę w straszliwe bestie. Na tę drogę decydują się zazwyczaj zdegenerowani, zamknięci w sobie osobnicy, nie jest to jednak regułą. Droga często jest łączona z drogą krwi czy słońca, powodując osiągnięcie niezwykłych możliwości. Przedstawiciele tej drogi to zazwyczaj osoby okrutne i bezwzględne, często kierujące się instynktem zamiast świadomością.

Tytuł przybierany po ukończeniu tej drogi to Mo.

Moce:
1. Znamię bestii
2. Atak z doskoku
3. Szpon bestii
4. Paraliżujący szpon
5. Większy szpon bestii
6. Postać bestii


Znamię bestii
________Znamię besti budzi dziką naturę zawartą w Thornie, powodując przemianę ciała galatiera. Objawia się to pojawianiem się rzadkich włosów na całym ciele shifu, a także wydłużeniem pazurów i kłów przedstawiciela tej klasy. Shifu uzyskuje poprawiony atak bez broni w przypadku ataku pazurami, który zadaje k4 + premia z siły obrażeń i ataku ugryzieniem zadającym k3+ połowa premii z siły obrażeń (ugryzienie zawsze jest atakiem drugorzędnym). Przemiana objawia się także premią +2 do wspinaczki i skakania, karą -1 do testów umiejętności opartych na charyzmie i utratą 2 punktów intelektu.

Atak z doskoku
________Jak atut o tej samej nazwie

Szpon bestii
________Postępująca dalej dzika przemiana powoduje iż jedna z rąk shifu zmienia się nie do poznania. Część palców zrasta się i wydłuża tak, iż dłoń przypomina teraz trzypalczasty szpon o pazurach i palcach długości mniej więcej 30cm, a cała ręka zostaje pokryta twardą, szkarłatną, zupełnie pozbawioną włosów, półprzeźroczystą skórą, przez którą prześwitują znajdujące się pod nią naczynia krwionośne. Atak szponem powoduje zadanie k8 +2 + premia z siły punktów obrażeń przeciwnikom, zapewnia także premię +2 do trafienia w przypadku ataków nim wykonywanych i premię +4 do wspinaczki i wykonywanych przy jego pomocy testów zwarcia. Nową dłonią nie można jednak używać broni, shifu traci więc umiejętność używania broni wymagającej do obsługi dwóch rąk (takich jak np. łuk). Na potrzeby atutów szpon bestii jest traktowany jako broń lekka. Szponami można zadawać obrażenia cięte bądź kłute.

Paraliżujący szpon
________Po szponie zaczyna spływać posoka, która jest niezwykle niebezpieczna dla żywicieli shifu, każda taka istota która zostanie przezeń trafiona musi wykonać RO na wytrwałość przeciwko truciźnie, lub zostanie sparaliżowana na 10 rund. ST rzutu obronnego to 10+ poziom w tej klasie + modyfikator z budowy galatiera. Paraliż zachodzi także w przypadku trafień ugryzieniem.

Większy szpon bestii
________Szpon rozrasta się powodując teraz przemianę nie tylko ręki ale i części ciała shifu. Przemiana ta dosięga połowę twarzy i głowy i praktycznie cały tors. Przemieniona cześć ciała pokrywa się taką samą skórą jak wcześniej ręka, powodując że kara do testów umiejętności opartych na charyzmie wzrasta do -2. Przemieniona skóra powoduje że galatier otrzymuje premię z naturalnego pancerza równa swojemu modyfikatorowi z budowy (ale nie więcej niż połowa poziomów w tej klasie), wielki szpon zmniejsza jednak jego mobilność co objawia się karą -2 do zręczności.
Większy szpon bestii to palce długości ok. 70cm (zazwyczaj do ziemi) wyposażone w niezwykle długie czerwone pazury (około 1-1,2m, często wyższe niż sam shifu) zadające obrażenia w ilości 2k6 +4 + 1,5 krotna premia z siły galatiera. Zapewni premię +4 do trafienia w wypadku ataków nim wykonywanych, i premię +8 do zwarcia.

Postać bestii
________Ukończenie tej drogi powoduje że ciało galatiera w miejscach nie dotkniętych przemianą pokrywa się gęstą sierścią (czarną, brązową lub białą), zaś na części nią dotknięta, pojawiają się rogowe narośla, często w okolicy głowy przyjmując formę dużego rogu. Po przemienionej stronie twarzy znikają wargi, powodując stałe ukazywanie się kłów i zębów, zaś oko z przemienionej strony staje się całkowicie czerwone. Przemiana ta powoduje ze kara do testów opartych na charyzmie wzrasta do -4. Galatier otrzymuje też premie do roztropności +2, kosztem jednak kolejnego obniżenia intelektu o 2.
Galatier który ukończy tą drogę otrzymuje darmowy atut sztuka przetrwania.
Postać bestii zapewnia mu także regenerację o wartości połowy poziomów w tej klasie, co powoduje, że wszelkie obrażenia należy traktować jako stłuczenia. Galatier otrzymuje normalne obrażenia od kwasu, dźwięku a także srebrnej magicznej broni. Dowolna część ciała, którą utraci, odrasta w przeciągu 3k6 minut. Przyłożenie odciętej kończyny do kikuta sprawia, że ta natychmiast przyrasta na powrót do ciała.

____________________________________________

Dodatki:

Dalej drogą Shifu
Wymagania:Shifu, 6 krok na dowolnej Drodze Thorna
Korzyści: Możesz rozwijać zdolnosci z dodatkowej drogi (innej niż dwie wybrane na początku).
Specjalne: Aby zacząć podróż nową drogą, musisz zakończyć jedną ze starych.
Specjalne: Atut ten można wybrać raz na każdą ukończoną drogę rozwoju, za każdym razem dotyczy on innej z dróg.

Kryształ Galatiera
Jest to kryształ shifu z tym ze o lepszych właściwościach. Użyty do stworzenia oka zapewnia widzenie w ciemności 18+ 6 metrów na 3 poziomy w tej klasie shifu, z którego został uzyskany. Jego premia do zauważenia wynosi także 1 na 3 poziomy.
Z tego powodu jego cena rynkowa to 1500 na poziom w tej klasie plus cena bazowa.

Zemsta Galatiera
To zmodyfikowana trucizna Shifu. Jej działanie jest bardziej zabójcze niż pierwowzoru. Mianowicie ST jej odparcia zwiększa się o połowę posiadanych przez shifu, z którego została uzyskana, poziomów w klasie Galatiera. Jeżeli natomiast uzyskana została z przedstawiciela z przynajmniej 7 poziomami w tej klasie, to jej zarówno pierwszo, jak i drugorzędne obrażenia to śmierć w krysztale.
ST jej uwarzenia to 35. Zaś cena rynkowa to 10 000 (do poziomu 7) 15 000 (od poziomu 7).


Modyfikacje wprowadzone, narazie bardziej mechaniczne niż fabularne :P

I jak zwykle ponawiam prośbę o komentarze jeżeli ktoś użyje tego na swojej sesji (jest to w sumie jedyny sposób na dokładne stwierdzanie czy klasa jest wyważona)
Ostatnio zmieniony czw gru 10, 2009 11:48 pm przez Namrasit, łącznie zmieniany 90 razy.
Powód:
 
Asurmar
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 441
Rejestracja: pt sie 03, 2007 11:47 am

sob maja 26, 2007 8:43 pm

No i doczekaliśmy się Prc...Dobrze, że nie olałeś próśb zauroczonych fanów. :wink: Do rzeczy...

Namrasit pisze:
Atak ten można wykonać maksymalnie do 1 rundy *poziom w tej klasie od momentu zakończenia obserwacji. Po tym czasie wszystko należy przeprowadzić od nowa.

Bardzo mocne jak na 1 poziom. W związku z tym zmieniłbym to na automatyczne trafienie krytyczne. I pal sześć, że umarlaki są odporne na krytykę. Oprócz tego darowałbym sobie ostatnie zdanie i dałbym możliwość wykonywania takiego ataku co rundę (jako fullround action).
Namrasit pisze:
Wyczulony zmysł (zw)

Jaki jest czas trwania? Bo to mocne jest...
Namrasit pisze:
Krew wampirów

Tu raczej dałbym utratę Budowy zamiast Siły tak jak przy każdym wysysaniu krwi. I zwiększyłbym mod do +5 (wiadomo czemu, nie?)
Namrasit pisze:
Perfekcja Thorna

IMO za dużo rzucania. Zamiast tego olej rzut na Wytrwałość i wprowadź jakiś dzienny limit użycia tej zdolności. Poza tym OK.

Podsumowując czekałem na tą Prc...Zdolności są niezłe choć prześladuje mnie przeczucie, że wrzuciłeś za dużo darmowych atutów. Ale to tak na marginesie.
Boli też trochę zbyt skąpy opis fabularny...Taki fajny pomysł wypadałoby trochę rozpisać. Ale i tak jest to najlepsza ostatnio Prc na forum.

Pozdrawiam Namrasit. Pokombinuj jeszcze nad fabułą. Cześć. :)
 
Awatar użytkownika
Namrasit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2089
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 11:12 pm

sob maja 26, 2007 9:44 pm

Asurmar pisze:
No i doczekaliśmy się Prc...Dobrze, że nie olałeś próśb zauroczonych fanów. :wink: Do rzeczy...

Namrasit pisze:
Atak ten można wykonać maksymalnie do 1 rundy *poziom w tej klasie od momentu zakończenia obserwacji. Po tym czasie wszystko należy przeprowadzić od nowa.

Bardzo mocne jak na 1 poziom. W związku z tym zmieniłbym to na automatyczne trafienie krytyczne. I pal sześć, że umarlaki są odporne na krytykę. Oprócz tego darowałbym sobie ostatnie zdanie i dałbym możliwość wykonywania takiego ataku co rundę (jako fullround action).

Pierwszy poziom, acz zauwaz że Shifu musi mieć wtedy min poziom 6 co z epp+2 powoduje, że zdolnosc ta dostaje się jakby na 9 poziomie. Choć przemyśle to. Trafienie krytyczne... to wtedy Shifu traktowaliby kosę jako broń ludową. Nie wiem zastanawiam sie jeszcze nad np tylko dodatkowymi obrazeniami.

Asurmar pisze:
Namrasit pisze:
Wyczulony zmysł (zw)

Jaki jest czas trwania? Bo to mocne jest...

Działa jak atut wiec bez limitu czasu trwania. Wiem ze mocne, ale tak to narazie ustawiłęm wiedząc ze i tak część rzeczy wyleci.

Asurmar pisze:
Namrasit pisze:
Krew wampirów

Tu raczej dałbym utratę Budowy zamiast Siły tak jak przy każdym wysysaniu krwi. I zwiększyłbym mod do +5 (wiadomo czemu, nie?)

Tyle ze wampir to nieumarły i nie ma budowy :P. +5? Nieparzyste, a czemu ?

Asurmar pisze:
Namrasit pisze:
Perfekcja Thorna

IMO za dużo rzucania. Zamiast tego olej rzut na Wytrwałość i wprowadź jakiś dzienny limit użycia tej zdolności. Poza tym OK.

Heh na tym poziomie (18) Shifu ma normalnie 21 kroków. Wiec dopiero po nich jak coś bedzie rzucał.

Asurmar pisze:
Podsumowując czekałem na tą Prc...Zdolności są niezłe choć prześladuje mnie przeczucie, że wrzuciłeś za dużo darmowych atutów. Ale to tak na marginesie.
Boli też trochę zbyt skąpy opis fabularny...Taki fajny pomysł wypadałoby trochę rozpisać. Ale i tak jest to najlepsza ostatnio Prc na forum.

Pozdrawiam Namrasit. Pokombinuj jeszcze nad fabułą. Cześć. :)

[/quote]

Dzieki za miłe słowa i uwagi. Fabuła. Nie wiem coś się wrzuci, może tak jak we fryzjerku krótka wstawka do wszystkiego, choc nie wszyscy to lubią :P
 
Asurmar
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 441
Rejestracja: pt sie 03, 2007 11:47 am

ndz maja 27, 2007 1:51 pm

Namrasit pisze:
Tyle ze wampir to nieumarły i nie ma budowy Razz. +5? Nieparzyste, a czemu ?

Faktycznie. :mrgreen: (odgłos upadku z krzesła). A +5 dlatego, że tyle wynosi górna granica bonusu do atrybutu według SRD.

Przy okazji to wstawki fabularne przed każdą zdolnością dobrze się sprawdzają. Tylko to trzeba z jajem zrobić. :wink: Właśnie tak jak z Fryzjerem.

Niech moc będzie z tobą!
 
Awatar użytkownika
PoPoT
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 262
Rejestracja: śr sty 26, 2005 2:14 pm

pn maja 28, 2007 9:26 pm

Podoba mi się ta klasa, podobnie jak rasa i chyba powoli staje się jej fanem :P Jedyny minus tej klasy to średni bab. Rozumiem, że jest on spowodowany chęcią zrównoważenia klasy (dużo zdolności i atutów), no ale jak na klasę jakby nie patrzeć walczącą... Może by tak dodać jeszcze jakiś myk, że jak sie walczy z wampirami do bab jest mocny wtedy. Wiem że to jeszcze zwiększy i tak niesamowitą ilość bonusów jakie daje ta klasa.
W prc podoba mi się to, że pozwala Shifu (albo Shifiemu/Shifemu czy jakoś tak) dojść do 20lvl bez większego kombinowania. Szkoda tylko, że trzeba łamać się z łotrem.



PS. Tak nawiasem zdolności "dodatkowy żywiociel" jak wybiorę zwierzę... Jak łapie się krowę w zwarcie? ;)
 
Awatar użytkownika
Radnon
Szef działu
Szef działu
Posty: 4295
Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:35 pm

śr maja 30, 2007 1:04 pm

Zgodnie z obietnicą kilka słów na temat klasy. Od razu mówię, że będę ją oceniał jako ktoś nieznający kompletnie jej źródeł inspiracji. Tak czy owak do rzeczy:

Fabuła:
Tutaj przyznam szczerze, że niewiele zrozumiałem. Tekst jest krótki, praktycznie nic nie wyjaśnia a poza tym dziwi nieco podział na część pisaną kursywą (co wskazywałoby na jakieś opowiadanko) i zwykłą czcionką (co wskazuje na opis), problem w tym, że obie te części tak naprawdę niczym się nie różnią. Brakuje też jakiegoś, nawet skrótowego, wyjaśnienia co, jak i dlaczego tak. Zdaję sobie oczywiście sprawę, iż jako dodatek do historii rasy lub dla osoby znającej pierwowzór klasy tak coś spokojnie wystarcza lecz w roli samodzielnego tworu sprawdza się średnio. Nieco lepiej jest ze stylistyką (tak części fabularnej jak i samej klasy), nieco gorzej z klimatem, którego osobiście się nie doszukałem. Przyczepić mogę się też do nazwy, która brzmi jakoś dziwnie i nieciekawie, choć to już pewnie wina twórców kreskówki, z której ów rasa pochodzi.
Generalnie jednak część niemechaniczna przy przyjęciu odpowiednich założeń można uznać za poprawną.

Mechanika:
W tym wypadku pierwsze co się rzuca w oczy to potęga tej klasy prestiżowej. Praktycznie za niewielką cenę (kilka całkiem przydatnych atutów oraz dwie umiejętności) dostajemy klasę, która oferuje trzy dobre rzuty obronne, niezły atak (3/4) oraz kostkę k8 + całą masę specjalnych zdolności i to wszystko da się zrobić już w okolicach 6 poziomu (lub 8 biorąc pod uwagę EPP domyślnej rasy). Jakby nie patrzeć jest to naprawdę sporo. Nieco za dużo jest także darmowych atutów, które są średnio potrzebne a jednocześnie podpakowują i tak mocną postać. Jeśli chodzi o specjalne zdolności to są one dość ciekawe, pomysłowe i w miarę zrównoważone (przy założeniu, że byłyby jedynym plusem klasy). Właściwie zastrzeżenia mam tylko do "Zabójczej krwi", w przypadku tej zdolności nie jestem w stanie zrozumieć czemu stworzenie będąc odporne na substancję we własnej krwi jednocześnie jest podatne na tą samą substancję pochodzącą z krwi innnego przedstawiciela gatunku. Nie jest to wielki błąd ale wydaje mi się logiczniejsze, że skoro jest odporny to powinien być ogólnie odporny, jednak to taka drobna uwaga.
Patrząc na mechanikę bardziej ogólnie według mnie w obecnej chwili trzeba znacznie klasę osłabić. Na Twoim zwiększyłbym wymagania, wywalił większość (albo i wszystkie) darmowe atuty, pomyślał nad pogorszeniem przynajmniej jednego RO lub zmniejszeniem kostki a samą klasę skrócił z 12 do 10 poziomów (także dla równowagi). W efekcie powinniśmy otrzymać prestiżówkę silną ale nie tak przepakowaną jak obecnie.

Podsumowując klasa na pierwszy rzut oka prezentuje się nieźle ale w miarę jak czyta się ją dalej traci sporo z dobrego pierwszego wrażenia. Brak klimatu, przeciętne tło fabularne i przepakowanie mechaniczne (często połączone z dużą ilością dodatkowych rzutów) to chyba największe wady tej pracy. Trzeba jednak powiedzieć, że ma potencjał i po zmianach ma szansę na stanie się czymś fajnym. Ocena końcowa 3-/6 w tutejszej skali ocen - średnia robota.
 
Awatar użytkownika
Namrasit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2089
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 11:12 pm

czw gru 13, 2007 7:15 pm

Radnon dzięki za konstruktywną krytykę. Klasa właśnie przeszła znaczne modyfikacje w celu zrównoważenia. Co do kwestii fabularnej, to może ktoś byłby tak miły żeby jakąś małą opracować ? Byłbym wdzięczny, jako że nie mam obecnie zbyt wiele czasu.
 
Awatar użytkownika
jaskij
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 109
Rejestracja: sob paź 29, 2005 1:12 am

czw gru 13, 2007 10:20 pm

Obiecałem Ci coś konstruktywnego to piszę:

Najpierw fabuła:
Całkiem w porządku, nie powala na kolana, ale jest dobrze opisana i w sumie niewiele jej brakuje. Zastanawia mnie tylko jedna rzecz... skoro, aby zostać przedstawicielem tej PrC trzeba pomocy kogoś, kto już ma w niej poziomy (mógłbyś to odzwierciedlić w zdolnościach klasowych), to jak swoje zdolności rozwinął Galatier?

To teraz co do mechaniki:
Fajnie, dość zbalansowane, tylko IMHO Droga Słońca jest przegięta. Dlaczego? Otóż ta niewrażliwość na krytyki, na 10 poziomie PrC daje nam spokojnie 75% odporności na krytyki... to dużo, bardzo dużo, nawet, jeśli weźmiemy pod uwagę, że jest odpowiednikiem umagicznienia zbroi o wartości +3... no i Perfekcja Thorna... niweluje największy problem tej rasy, zmienia typ na wynaturzenie (co daje duuuuży bonus) i dobre 10 dodatkowych użyć Kroku przez Przestrzeń (dopiero przy ST rzędu 20 pojawia się realna szansa na nie zdanie go przez postać na tym poziomie)...
A tak w ogóle, to trochę za dużo rozwoju Thorna... Nie podoba mi się, że można brać zdolności z kilku Dróg. Proponuję zmienić to tak, aby postać "stawiała nowe kroki na Drodze" odpowiednio na 1,2,4,6,8 i 10 poziomie PrC... jeśli uważasz, że za bardzo by to osłabiło tą PrC, to gdzieś po drodze możesz wstawić rozwój zdolności klasowych poprzedniej klasy, choć boję się, że może to zachwiać mechaniką...
Ostatnia rzecz, to to, że trochę inaczej bym to opisał, ale tak jak to zrobiłeś jest dobrze.

Ogólnie PrC fajna, dość dobrze pasuje do samych Shifu, choć wypadałoby trochę bardziej rozpisać się nad jej psychologią (zależnie od wybranej Drogi)... z czystym sumieniem 5/6
 
Awatar użytkownika
Radnon
Szef działu
Szef działu
Posty: 4295
Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:35 pm

czw gru 13, 2007 10:59 pm

Zostałem poproszony o kilka słów komentarza odnośnie nowej wersji klasy, co też nimniejszym czynię. Od razu mogę powiedzieć, że tym razem będzie to przyjemność. Niemniej po kolei:

Fabuła:
Pierwsza rzecz jaka rzuca się w oczy to uporządkowanie i dopieszczenie tej części. Zniknął sztuczny podział na "opowiadanie" i "opis" a zamiast tego dostaliśmy dość solidne tło, które sporo wyjaśnia na temat klasy i to bez sięgania do opisu rasy - za to duży plus. Kolejny należy się za klimat, obecnie wyczuwalny już bez większego problemu. Do tego należy też wspomnieć o poprawionej stylistyce i ogólnym wrażeniu. To ostatnie tyczy się właściwie całej pracy, która prezentuje się naprawdę profesjonalnie (pogrubienia, ładne tabelki, wypunktowania itd.). Jedyne zastrzeżenie mam tylko do kilku zapomnianych tagów, które pojawiają się w pracy, ale to można bardzo szybko usunąć.
Krótko mówiąc strona fabularno-stylistyczna jest dobra i moja pomoc raczej potrzebna już nie będzie.

Mechanika:
Tutaj najbardziej cieszy zrównoważenie klasy. Zamiana dość chaotycznej mozaiki zdolności na dobierane swobodnie ścieżki była moim zdaniem strzałem w dzięsiątkę. Tak samo znacznie lepiej prezentują się wymagania (odrobine niższe niż poprzednio, ale za to logiczniejsze). Zdolności specjalne nie straciły nic ze swego uroku, a dzięki wyrzuceniu kilku niepotrzebnych rzeczy są znacznie lepiej wyeksponowane. Nawet pozostawione bez zmian standardowe składowe każdej klasy (KW, BAB, RO itd.) w obecnej chwili nie rażą a wydają się dobrze dopasowane.
Podobać mogą się także umieszczone pod pracą dodatki.
Jeśli chodzi o rzeczy, do których mam pewne zastrzeżenia to, podobnie jak mój przedmówca, zmieniłbym nieco sposób dobierania ścieżek. Osobiście dodałbym zastrzeżenie, że jeden Galatier może czerpać najwyżej z 2 różnych ścieżek, które wybiera na początku swojej drogi w tej klasie. Wydaje mi się, że taka specjalizacja byłaby logiczna pod względem fabularnym a jednocześnie różnicowałaby przedstawicieli tej klasy względem siebie. Ewentualnie jako dodatek można by umieścić atut, który pozwalał by na dobranie sobie jeszcze jednej, trzeciej ścieżki. To jednak jedyna moja poważniejsza uwaga.

Podsumowując należy powiedzieć, że klasa rzeczywiście miała potencjał, który teraz się ujawnił. Większość mankementów zniknęła a praca jako całość wydaje się znacznie bardziej przemyślana. Jeszcze raz należy tutaj także pochwalić klimat i profesjonalny wygląd pracy. Ocena końcowa 5-/6 w tutejszej skali ocen ("-" za zagubione tagi i dobór zdolności ze ścieżek) - gratuluję, bardzo dobra robota.
 
Awatar użytkownika
jaskij
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 109
Rejestracja: sob paź 29, 2005 1:12 am

czw gru 13, 2007 11:16 pm

Radnon zainspirowałeś mnie do stworzenia atutu :D oto on, pisany na szybko:

Dalej drogą Shifu
Wymagania:Shifu, 6. krok na dowolnej Drodze Thorna
Premie: Dalej rozwijasz swoje zdolności jako Shifu, dzięki czemu idziesz o krok dalej jedną z Dróg Thorna.
Specjalne: Aby zacząć podróż nową Drogą, musisz ją zakończyć na starej. Postać nie może wybrać Drogi, na którą do tej pory nie weszła, jeżeli we wszystkich, na których już się znajduje nie postawiła 6. kroku.
Specjalne: Możesz brać ten atut wielokrotnie, jego efekty się kumulują.

Atut uważam fajny, pozwala dalej się rozwijać jako Shifu, po zakończeniu tej PrC. Obawiam się tylko, czy nie jest zbyt mocny... ale to już Wy oceńcie.
 
Awatar użytkownika
Namrasit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2089
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 11:12 pm

pt gru 14, 2007 12:07 am

Dzięki za uwagi.

Co do dróg też się nad tym zastanawiałem, w sumie jednak wychodzi że tak naprawdę i tak maksymalnie rozwinąć da się dwie.

Co do drogi słońca. 10 poziom w tej prestiżówce to efektywny 18, gdzie zapewnianie sobie odporności na krytyki to już praktycznie norma, i to w sumie niedroga. Za co do dróg to zastanawiam się nad dodaniem jeszcze jakiejś, ale to kwestia przyszłości.

Co do odporności na słonko, to szybciej można ją uzyskać z pomocą wcale nie potężnej magii.

Ale zwrócę jeszcze na to uwagę przy kolejnych poprawkach.

Co do tagów już poprawione.

Co do ograniczenia do 2 dróg - hm to by było nawet spoko jeżeli by to połączyć z tym atucikiem. Lub umożliwić rozwijanie 3 drogi wcześniej ale właśnie przy pomocy atutu.

Też wartę przemyślenia i analizy.
 
Awatar użytkownika
Vitriol Plugawiciel
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 866
Rejestracja: pn paź 24, 2005 5:17 pm

pt gru 14, 2007 4:09 pm

Klasa bardzo fajna, mocna, ale widziałem mocniejsze. Podoba mi się pomysł z ścieżkami umiejętności. Jednak żeby nikt nie mówił, że klasa jest przepakowana, trzeba trochę zmienic wymagania.
Może podwyższyc Bazowy atak na +5, dodac jakiś atut np. wyspecjalizowanie. Zmniejszyłbym natomiast jeden z rzutów obronnych, najpewnej refleks i zmniejszyłbym ST koncentracji przy przebudzeniu Thorna do 25. Według mnie tylko tak można można poprawic sytuację prestiżówki.
 
Awatar użytkownika
Namrasit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2089
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 11:12 pm

czw sty 10, 2008 12:56 pm

Vitriol Plugawiciel co do BPA to chyba nie ma co jej podnosić, odpowiedni poziom jest wymagany poprzez umiejętności. Co do atutu to jeszcze się nad jakimś zastanowię, choć bardziej pasowała by mi tu już żelazna wola, lub zogniskowanie umiejętności (koncentracja), to jeszcze do przemyślenia. Co do rzutów obronnych, to refleks byłby chyba ostatnim do zmniejszania (jako że z założenia jest to klasa zręczna i szybka), szybciej już chyba wola.

Choć uważam że jak na wejście dopiero na 7 efektywnym poziomie (najpewniej zaś na 8 ), klasa jeszcze się zmieści w ramach zrównoważenia. Przeszła zresztą małe modyfikacje:
1. Pojawiły się także ładniejsze tabelki (wielka w tym zasługa iron_master'a)
2. Doszła nowa droga (bestii).
3. Zmianie uległa czesc zdolności (jak perfekcja Thorna)
4. Doszedł bogatszy opisik dróg.

Czekam na uwagi.
 
KS
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 54
Rejestracja: ndz sty 06, 2008 1:16 am

czw sty 10, 2008 1:45 pm

Małe pytanie na szybko:

Namrasit pisze:
W zależności od rozmiaru wysączenie krwi powoduje różną utratę budowy u żywiciela:

Dlaczego?

Nie mam czau komentować pracy teraz, zrobię to później.\

Pozdrawiam, KS
 
Awatar użytkownika
Namrasit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2089
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 11:12 pm

czw sty 10, 2008 6:34 pm

KS pisze:
Małe pytanie na szybko:
Dlaczego?


Lol, takie małe a takie trudne :P. Nie no dlatego ze shifu praktycznie zawsze mają jeden rozmiar (średni) i względem niego potrzebują pożywienia, a dziwne by było jak mały chłopczyk w 24s potrafiłby wypić całą krew z kolosalnego smoka.

KS pisze:
Nie mam czau komentować pracy teraz, zrobię to później.


Ok chętnie go poznam.
 
KS
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 54
Rejestracja: ndz sty 06, 2008 1:16 am

czw sty 10, 2008 9:04 pm

Namrasit pisze:
dziwne by było jak mały chłopczyk w 24s potrafiłby wypić całą krew z kolosalnego smoka.

Większość istot mający rozmiar kolosalny, ma dużo więcej budowy, niż istoty drobne, więc będzie pił z nich dłużej.

I jeszcze dwie rzecy mi się w rzeczy rzyciły:
Namrasit (Shifu, pragnienie krwi) pisze:
Shifu spowoduje u żywiciela utratę 3k3 punktów budowy.
Namrasit (Galatier, droga krwi) pisze:
Średni k3

Nie rozumiem. Oraz:

Namrasit (w tabeli wydajności żywicieli) pisze:
Zmiennokształtny

Zmiennokształtny to podtyp AFAIR.

Całość przeczytam jeszcze raz, dokładniej i skomentuję jutro wieczorem albo w niedziele - musze się jutro do sesji przygotować.

Pozdrawiam, KS
 
Awatar użytkownika
Namrasit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2089
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 11:12 pm

pt sty 18, 2008 10:35 am

KS pisze:
Namrasit pisze:
dziwne by było jak mały chłopczyk w 24s potrafiłby wypić całą krew z kolosalnego smoka.

Większość istot mający rozmiar kolosalny, ma dużo więcej budowy, niż istoty drobne, więc będzie pił z nich dłużej.


To kwestia pół minuty by była, a gdzie on by to pomieścił ? :)

KS pisze:
I jeszcze dwie rzecy mi się w rzeczy rzyciły:
Namrasit (Shifu, pragnienie krwi) pisze:
Shifu spowoduje u żywiciela utratę 3k3 punktów budowy.
Namrasit (Galatier, droga krwi) pisze:
Średni k3

Nie rozumiem.


Przeczytaj całe zdanie w shifu a nie tylko jego drugą cześć, :P

KS pisze:
Oraz:

Namrasit (w tabeli wydajności żywicieli) pisze:
Zmiennokształtny

Zmiennokształtny to podtyp AFAIR.


Fakt dzięki.

Dodałem nowa drogę (Bestii) i zmodyfikowałem częsć starych, czekam na uwagi :)
 
a0123456789
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 39
Rejestracja: śr sie 29, 2007 7:06 pm

pt sty 18, 2008 11:46 am

Teraz jak tak sobie przejrzałem to dochodzę do wniosku, że drogi krwi, słońca i bestii są trochę mocniejsze od dróg łowcy i zmysłów, a droga przestrzeni jest najsłabsza z nich wszystkich.
Ale może to tylko takie moje uczucie.

Tylko w "Rozwój Thorna" popraw, że może się rozwijać w 6 drogach.
Wiem, że to szczegół i że się czepiam, ale nie mogłem się powstrzymać

Następne: Tytuł można zdobyć tylko jeden, nie? I dodaje się go przed imieniem, nazwiskiem? Czy może jakoś inaczej? Warto to dopisać według mnie.

Jeszcze jedno: Ten atut "Dalej drogą Shifu". Jak zaczynam wybieram sobie 2 drogi. Jedną skończę z drugiej wezmę sobie 2 kroki, to nawet jak będę mógł wziąć sobie 2 kroki w innej drodze to chyba nie warto. Może warto by dodać coś takiego, że można brać kolejne kroki na drodze Thorna jako atuty? Co o tym sądzisz?
 
Awatar użytkownika
Vitriol Plugawiciel
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 866
Rejestracja: pn paź 24, 2005 5:17 pm

pt sty 18, 2008 1:51 pm

Droga bestii mi się spodobała, tylko nie wiem czy regeneracja nie jest czasami nie za silna.
 
Awatar użytkownika
Namrasit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2089
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 11:12 pm

pt sty 18, 2008 2:37 pm

No właśnie zastanawiałem się czy nie zająć nią części szybkiego leczenia galatiera. Po drodze besti na 20 poz ma on szybkie leczenie 11 i regenerację 5 więc bardzo bardzo silne. Jest za to co prawda kara -2 do zręczności i -4 do intelektu a także wygląd, ale właśnie nie wiem czy to nie za mało jak na jej bonusy.

a0123456789 co do dróg nie zależało mi by one wszystkie były równo potężne, niektóre mają za zadanie być ciekawe z punktu widzenia fabularnego. Co zaś do drogi przestrzeni to się nie zgodzę że jest aż tak słaba, krok przez przestrzeń o zasięgu 45m to strasznie silna zdolność, patrząc na to że wykonać go można poza swoją rundą (czyli np w momencie zionięcia smoka :) ) Zastanawiem się czy np nie pozostawić premii odległości kroku np tylko w przypadku tej drogi...

Zaś co do tytułów to każda ukończona droga go daje, więc może być on wieloczłonowy np Li- Ar, ale jeszcze coś do tego dopiszę.
 
Atlantis
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 74
Rejestracja: czw gru 06, 2007 8:08 pm

Re: Galatier (Prawdziwy Shifu)

pt sty 18, 2008 4:00 pm

Namrasit pisze:
Galatier (Prawdziwy shifu)
[table=Tabela żywicieli]
[th]Wydajność[/th][th]Typ stworzeń[/th][td]_______________________________[/td]
[tr]
[th]1/4[/th][th]Robactwo[/th][/tr]
[tr]
[th]1/2[/th][th]Zwierzę[/th][/tr]
[tr]
[th]1[/th][th]Bestia, Gigant, Humanoid-potwór[/th][/tr]
[tr]
[th]2[/th][th]Istota baśniowa, Magiczna bestia, Wynaturzenie[/th][/tr]
[tr]
[th]4[/th][th]Przybysz, Smok[/th][/tr]
[/table]

A gdzie jest zwykły humanoid?
 
Awatar użytkownika
Namrasit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2089
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 11:12 pm

pn sty 21, 2008 7:21 pm

Atlantis zwykły humanoid jest wszak opisany w shifu i ma wydajność 1. :D
 
Awatar użytkownika
PoPoT
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 262
Rejestracja: śr sty 26, 2005 2:14 pm

wt mar 18, 2008 1:42 pm

Cudownie :) Bardzo mi się podoba Shifu, dlatego ta klasa też moim zdaniem jest super. Co prawda nie powiem nic na temat poprawności mechanicznej bo od pół roku nie siedzę w DnD i dużo zapomniałem :P Ale fabularnie mi sie podoba tak, że hohoho ;)
 
Awatar użytkownika
Namrasit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2089
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 11:12 pm

ndz kwie 27, 2008 10:30 pm

Czy ktoś wykorzystywał tą klasę jako BG/BN ? Chętnie poznałbym relację z tego eksperymentu...

A także wszelkie uwagi, jak coś wypadło zbyt przegięcie.
 
Awatar użytkownika
PoPoT
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 262
Rejestracja: śr sty 26, 2005 2:14 pm

pt sie 01, 2008 8:24 pm

Czy przy Doskonałej percepcji też nie wolno nosić pancerza?
 
Awatar użytkownika
Namrasit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2089
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 11:12 pm

sob maja 30, 2009 2:25 pm

No i w końcu jest obrazeczek opatrzony krótką historyjką :D.
Klasę można uznać za ukończoną.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości