Przeglądając Monster Manual, vh odkrył, że zabrakło w nim pewnego ikonicznego potwora, bez któego żadne doświadczenie z D&D nie może być kompletne. Kiedy już trzy razy przysiągł, że nigdy więcej ani nie kupi, ani nawet nie zagra w żadną komercyjną szmirę od wizardów, którzy nie mają najmniejszego chociaż szacunku dla wspaniałej gry, jaką w dniu wydania trzeciej edycji przestało być Dungeons and Dragons... no, w pewnym momencie vh doszedł do wniosku, że po prostu sobie tego potworka rozpisze.
Krok pierwszy, wybieramy poziom
Kiedy do vh doszło, że w tej głupiej 4 edycji nie ma czegoś takiego jak poziom zerowy, czy ułamkowe hit dice, rzucił knigami o ścianę...
Dobra, to oznacza wojnę. Damy kaczkozającowi coś, na co ten od zawsze zasługiwał.
Duckbunny, level 6
Krok drugi, wybieramy rolę
Duckbunny, level 6 Brute
Krok trzeci, wybieramy wartości cech
Najpierw, z jakiej cechy byłyby wyliczane ataki potwora? Z siły. Siła powinna więc wynosić 16 + 1/2*6, czyli 19. Wydaje mi się to ciut za małą liczbą jak na potęgę naszej bestii, zapisuję więc na karcie: STR 21. Wolno mi. Kondycja musi być niższa, daję więc CON 15. A co mi tam.
Teraz do pozostałych atrybutów. Wyższe wartości cech z par zręczność/inteligencja, mądrość/charyzma powinny wynosić 13 + 1/2*6, czyli 16. Ustalam sobie: DEX 18, CHA 8. Nikt nie lubi kaczkozająców. Mądrość musi być niższa od charyzmy, inteligencja musi być niższa od zręczności. Niech będzie: INT 5, WIS 7.
Duckbunny, level 6 Brute
STR 21
CON 15
DEX 18
INT 5
WIS 7
CHA 8
Krok czwarty, ustalamy HP
[liczba zależna od roli] + wartość CON + level*[liczba zależna od roli]
10 + 15 + 6*10 = 85
Tego szukałem przez całe życie. Kaczkozając z 85 HP.
Duckbunny, level 6 Brute
STR 21
CON 15
DEX 18
INT 5
WIS 7
CHA 8
HP 85
Krok piąty, ustalamy AC
Poziom + [liczba zależna od roli]
6 + 12 = 18
Ech, futerko nie daje mu specjalnej ochrony...
Duckbunny, level 6 Brute
STR 21
CON 15
DEX 18
INT 5
WIS 7
CHA 8
HP 85
AC 18
Krok szóśty, ustalamy obrony
Tutaj nam coś zgrzytało.
Najpierw bierzemy poziom potwora i dodajemy do niego 12. Bazowo nasze obrony są na 18. Teraz patrzymy się na atrybuty, które mogą zmodyfikować nam tę liczbę. Będzie to STR, DEX i CHA. W kroku trzecim wyliczyliśmy, jakie 'powinny być' wartości tych atrybutów. STR 19, DEX 16, CHA 16. Siła jest o dwa większa, niż średnio powinna być, kaczkozając dostaje więc +1 do Fortitude. Zręczność jest o dwa większa niż powinna być, kaczkozając dostaje więc +1 do Reflex. Charyzma jest o 8 mniejsza niż powinna być, kaczkozając dostaje więc -4 do Will.
Kaczkozając będzie wytrzymały, szybki i słabego serca.
Duckbunny, level 6 Brute
STR 21
CON 15
DEX 18
INT 5
WIS 7
CHA 8
HP 85
AC 18
Fort 19
Ref 19
Will 14
W kolejnych krokach wyliczamy atak, dajemy królikowi jakieś moce, szybkość poruszania się tu i tam, etc, etc.