Zrodzony z fantastyki

  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 16
 
Awatar użytkownika
vh
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 82
Rejestracja: ndz maja 13, 2007 4:09 pm

śr lip 16, 2008 5:23 pm

OK.

Przeglądając Monster Manual, vh odkrył, że zabrakło w nim pewnego ikonicznego potwora, bez któego żadne doświadczenie z D&D nie może być kompletne. Kiedy już trzy razy przysiągł, że nigdy więcej ani nie kupi, ani nawet nie zagra w żadną komercyjną szmirę od wizardów, którzy nie mają najmniejszego chociaż szacunku dla wspaniałej gry, jaką w dniu wydania trzeciej edycji przestało być Dungeons and Dragons... no, w pewnym momencie vh doszedł do wniosku, że po prostu sobie tego potworka rozpisze.

Krok pierwszy, wybieramy poziom
Kiedy do vh doszło, że w tej głupiej 4 edycji nie ma czegoś takiego jak poziom zerowy, czy ułamkowe hit dice, rzucił knigami o ścianę...
Dobra, to oznacza wojnę. Damy kaczkozającowi coś, na co ten od zawsze zasługiwał.
Duckbunny, level 6


Krok drugi, wybieramy rolę
Duckbunny, level 6 Brute


Krok trzeci, wybieramy wartości cech
Najpierw, z jakiej cechy byłyby wyliczane ataki potwora? Z siły. Siła powinna więc wynosić 16 + 1/2*6, czyli 19. Wydaje mi się to ciut za małą liczbą jak na potęgę naszej bestii, zapisuję więc na karcie: STR 21. Wolno mi. Kondycja musi być niższa, daję więc CON 15. A co mi tam.
Teraz do pozostałych atrybutów. Wyższe wartości cech z par zręczność/inteligencja, mądrość/charyzma powinny wynosić 13 + 1/2*6, czyli 16. Ustalam sobie: DEX 18, CHA 8. Nikt nie lubi kaczkozająców. Mądrość musi być niższa od charyzmy, inteligencja musi być niższa od zręczności. Niech będzie: INT 5, WIS 7.
Duckbunny, level 6 Brute

STR  21
CON  15
DEX  18
INT  5
WIS  7
CHA  8


Krok czwarty, ustalamy HP
[liczba zależna od roli] + wartość CON + level*[liczba zależna od roli]
10 + 15 + 6*10 = 85
Tego szukałem przez całe życie. Kaczkozając z 85 HP.
Duckbunny, level 6 Brute

STR  21
CON  15
DEX  18
INT  5
WIS  7
CHA  8

HP 85


Krok piąty, ustalamy AC
Poziom + [liczba zależna od roli]
6 + 12 = 18
Ech, futerko nie daje mu specjalnej ochrony...
Duckbunny, level 6 Brute

STR  21
CON  15
DEX  18
INT  5
WIS  7
CHA  8

HP 85

AC 18


Krok szóśty, ustalamy obrony
Tutaj nam coś zgrzytało.
Najpierw bierzemy poziom potwora i dodajemy do niego 12. Bazowo nasze obrony są na 18. Teraz patrzymy się na atrybuty, które mogą zmodyfikować nam tę liczbę. Będzie to STR, DEX i CHA. W kroku trzecim wyliczyliśmy, jakie 'powinny być' wartości tych atrybutów. STR 19, DEX 16, CHA 16. Siła jest o dwa większa, niż średnio powinna być, kaczkozając dostaje więc +1 do Fortitude. Zręczność jest o dwa większa niż powinna być, kaczkozając dostaje więc +1 do Reflex. Charyzma jest o 8 mniejsza niż powinna być, kaczkozając dostaje więc -4 do Will.
Kaczkozając będzie wytrzymały, szybki i słabego serca.
Duckbunny, level 6 Brute

STR  21
CON  15
DEX  18
INT  5
WIS  7
CHA  8

HP 85

AC   18
Fort 19
Ref  19
Will 14


W kolejnych krokach wyliczamy atak, dajemy królikowi jakieś moce, szybkość poruszania się tu i tam, etc, etc.
 
Awatar użytkownika
szelest
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: sob lis 15, 2003 7:29 pm

sob sie 02, 2008 1:18 pm

Ok pytanie z ostatniej sesji.

Wyobraźmy sobie 3 pola poziomo [1][2][3]. [2] i [3] są o +10 ft. wyżej niż [1]. Czy postać stojąca na [3] może i z jakimi minusami targetować do ranged attack postać stojącą na [1]?
 
Damador.
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1094
Rejestracja: pn sie 09, 2004 1:36 pm

sob sie 02, 2008 1:28 pm

pomiedzy nimi jest 20 ft roznicy zasiegu - nie ma znaczenia czy pod gore czy z dolu
 
Awatar użytkownika
Bajer
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: wt cze 01, 2004 11:40 am

sob sie 02, 2008 1:53 pm

Hmm... Decyzja MG. Zależy od tego jaki jest spadek terenu. Teoretycznie jeżeli to po prostu podwyższenie jak klif czy coś w ten deseń to po prostu takiego celu nie widać. Wyobraź sobie taką samą sytuacje w normalnej płaszczyźnie. Postać stoi przy ścianie na rogu, druga jest przy drugiej oddalona o dwa pola. Teoretycznie wg. zasad taki cel widać i nie posiada się żadnych kar do trafienia względem niego. Z drugiej jednak strony drugi przeciwnik nie widzi takiej istoty.
 
Damador.
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1094
Rejestracja: pn sie 09, 2004 1:36 pm

sob sie 02, 2008 1:58 pm

popraedni post zakladal to ze musi byc line of sight do celu - zasady wyjasnione sa w walce w 3D bodajrze w DMG
 
Awatar użytkownika
szelest
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: sob lis 15, 2003 7:29 pm

sob sie 02, 2008 2:31 pm

Damador. pisze:
zasady wyjasnione sa w walce w 3D bodajrze w DMG

Znalazłem tylko zasady do poruszania się w 3D w DMG. I nadal nie jestem pewien czy może strzelać czy nie. I jeszcze jedno pytanie czy ten z [3] jak podejdzie na [2] to prowokuje atak okazyjny jak by się stamtąd wycofywał? Czy jest w ogóle narażony na atak jeśli będzie tam stał? Stoi było nie było 3 metry wyżej tak na oko?
 
Damador.
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1094
Rejestracja: pn sie 09, 2004 1:36 pm

sob sie 02, 2008 2:51 pm

nie prowokuje w oleglosc wynosi 10 ft ( 2 pola) i taka odleglosc miedzy nimi bedzie mimo iz patrzac w ruzcie izomerycznym beda obok siebie
 
Awatar użytkownika
szelest
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: sob lis 15, 2003 7:29 pm

sob sie 02, 2008 2:56 pm

Damador. pisze:
nie prowokuje w oleglosc wynosi 10 ft ( 2 pola) i taka odleglosc miedzy nimi bedzie mimo iz patrzac w ruzcie izomerycznym beda obok siebie

Ok jasne. Dzięki:)
 
Awatar użytkownika
Bajer
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: wt cze 01, 2004 11:40 am

sob sie 02, 2008 3:38 pm

Naprawdę tak ciężko Ci wyobrazić sobie taką sytuację?

Obrazek
 
Awatar użytkownika
szelest
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: sob lis 15, 2003 7:29 pm

sob sie 02, 2008 3:52 pm

Bayuer pisze:
Naprawdę tak ciężko Ci wyobrazić sobie taką sytuację?

Nie, ligicznie rzecz biorąc jest oczywiste, że to tak zadziała - ale właśnie do dedeki - tutaj czasem fizyka itp działa inaczej;)
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

sob sie 02, 2008 11:33 pm

Czy w 4e występują ataki (lub coś innego) co obniża wartości cech, lub pogarsza w jakiś sposób statystyki (np. atak, obrażenia)?
 
Awatar użytkownika
Bajer
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: wt cze 01, 2004 11:40 am

sob sie 02, 2008 11:48 pm

Szelest
No to masz wszystko jak na dłoni. Nie widać celu więc atak nie jest możliwy. Jeżeli zrobisz house rula, że strzela parabolą dałbym -5 do testu ataku.

Suldarr'essalar
Nie ma. Są jedynie umiejętności, które pogarszają zadawane obrażenia lub testy ataku. Nie uraczysz tutaj wysączenia lub wyssania atrybutów.
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

ndz sie 03, 2008 8:58 am

Jakie umiejętności?
 
Awatar użytkownika
szelest
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: sob lis 15, 2003 7:29 pm

ndz sie 03, 2008 10:32 am

Suldarr'essalar pisze:
Jakie umiejętności?

Pewnie chodziło o Powery, które np narzucają status "marked" wtedy ma się -2 do ataku jeśli się nie atakuje tego kto nadał marked.
 
Awatar użytkownika
Bajer
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: wt cze 01, 2004 11:40 am

ndz sie 03, 2008 12:26 pm

Dokładnie. Chodziło o moce. Przepraszam za nieporozumienie.
 
Awatar użytkownika
szelest
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: sob lis 15, 2003 7:29 pm

sob sie 09, 2008 1:02 pm

Dlaczego w podręczniku nie mogę znaleźć dokładnych zasad tworzenia i rozwijania minionów?
 
Awatar użytkownika
Beamhit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2359
Rejestracja: czw paź 09, 2003 8:22 pm

sob sie 09, 2008 2:11 pm

Bo ich nie ma. Porównując jednak takiego Goblin Cuttera do Goblin Backblade można bez problemu robić miniona.

Z przeszkadzajek-obniżajek - wojownik ma dużo powerów obniżających KP przeciwnika.
 
Revinor
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 85
Rejestracja: pt lis 15, 2002 2:29 pm

sob sie 09, 2008 8:25 pm

Czy w 4e wystêpuj± ataki (lub co¶ innego) co obni¿a warto¶ci cech, lub pogarsza w jaki¶ sposób statystyki (np. atak, obra¿enia)?


Ogromna ilo¶æ ataków powoduj±ca róznego typu efekty na jedn± lub wiêcej rund. Efekty daj± ci kary do trafienia, spo³awiaj± zadawane uszkodzenia, nie pozwalaj± wykonywac wiêcej ni¿ jednej akcji na rundê itp.

Pewna ilo¶æ zdolno¶ci daj±cych kary do akcji. Nie jestem pewien jak powszechne jest to u potworów, moce graczy maj± tego du¿o (-wis do nastêpnego ataku potwora itp)

Wysysanie energi, w kilku przypadkach kosztuje ciê healing surge za ka¿dym trafieniem, z tego co pamiêtam, jaki¶ potwór dodatkowo obni¿a³ ci Fortitude defense o 2 za ka¿dym trafieniem (a ¿e atak by³ na Fort, to pó¼niej ju¿ ³adnie wchodzi³o).

Aury, które modyfikuj± o ile¶tam ataki/obrony wszystkich w zasiêgu.

Co do bezpo¶redniego obni¿ania statystyk, to z tego co wiem nie ma, bo jest za trudne do policzenia w trakcie sesji. Idea jest taka, ¿e nie przeliczasz postaci podczas walki. -3 do obrony czy -2 to ataku jest proste do pamiêtania/modyfikacji, -4 do Con zmodyfikuje ogromn± ilo¶æ statystyk (Fort def, hp, healing surge, mo¿e jaki¶tam featów nie móg³by¶ ju¿ u¿ywaæ co poci±gnie kolejne modyfikacje, ataki i uszkodzenia od Con itd).
 
Zertul
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 84
Rejestracja: pn lis 19, 2007 12:14 pm

wt sie 12, 2008 3:50 pm

Mam pewne wątpliwości co do zdolności lay of hands liczba jej użyć na dzień jest równa modyfikatorowi mądrości (wisdom) jednak zaznaczono tam też iż minimum wynosi 1 czy to oznacza, że paladyn który ma 0 modyfikatora może ją używać raz dziennie czy może oznacza to, że nie może jej używać mimo iż to class feature dla paladyna?
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

wt sie 12, 2008 3:57 pm

Tyle ile wynosi wisdom mod lub jeden, w zależności, która z liczb jest większa.
 
Awatar użytkownika
szelest
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: sob lis 15, 2003 7:29 pm

czw sie 14, 2008 12:15 pm

Ok mam problem przy BN i potworkach.

Przy ich Ability nieraz biorą się dziwne bonusy np. DMG Str. 203 Orest Nareumar ma Str 13 (+5), Dex 19 (+8) itp. Podobnie w MM jest i w wielu NPC.

Skąd to się bierze i jak to jest liczone?? DMG jaki zadaje z siły jest już normalny czyli +1 (czyli taki jak za tabelką z PHB).
 
Awatar użytkownika
Ammanas
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 934
Rejestracja: pn lis 24, 2003 11:31 am

czw sie 14, 2008 12:16 pm

Ability modifier +1/2 level bonus
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

czw sie 14, 2008 12:20 pm

Ability modifiers są podane dla ułatwienia, żebyś do testów nie doliczał połowy poziomu :roll:
 
Awatar użytkownika
szelest
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: sob lis 15, 2003 7:29 pm

czw sie 14, 2008 12:29 pm

Ok rozumiem. Ale do obrażeń już liczyć bez bonusów za poziom tak?
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

czw sie 14, 2008 12:39 pm

Tak. Wszystko liczysz normalnie. Jedynie premie w nawiasach przy cechach mają wliczone premie za poziom, żeby testy umiejętności (głównie te, które nie są sprecyzowane w opisie potwora) były wykonywane szybciej (teoretycznie).
Dla mnie to pomylony pomysł, ale widocznie amerykanie nie potrafią dodawać w pamięci i muszą mieć informacje zapisane :/
 
Awatar użytkownika
szelest
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: sob lis 15, 2003 7:29 pm

czw sie 14, 2008 12:43 pm

Suldarr'essalar pisze:
Dla mnie to pomylony pomysł, ale widocznie amerykanie nie potrafią dodawać w pamięci i muszą mieć informacje zapisane :/


Dla mnie też pomylony pomysł i mnie zmylił strasznie. Przez chwile myślałem, że już całkiem głupi jestem:P Ale teraz już rozumiem o co chodzi. Dzięki:)
 
Awatar użytkownika
prEDOator
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2266
Rejestracja: pt sie 23, 2002 1:11 pm

czw sie 21, 2008 12:50 am

1) Jeżeli ruszam się na skos to kosztuje mnie to 1 speed czy 2?
W sensie:

|X|X|2|
|X|1|X|
|X|X|X|
Z pola 1 na pole 2.

2) Czy jeżeli mam Lost in the crowd to bonus do ac liczy się w przypadku, gdy odsuwam się od przeciwników i dostaję AOO?
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

czw sie 21, 2008 7:56 am

prEDOator pisze:
Jeżeli ruszam się na skos to kosztuje mnie to 1 speed czy 2?

1.
 
Awatar użytkownika
Bajer
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: wt cze 01, 2004 11:40 am

czw sie 21, 2008 11:25 am

prEDOator pisze:
2) Czy jeżeli mam Lost in the crowd to bonus do ac liczy się w przypadku, gdy odsuwam się od przeciwników i dostaję AOO?

AO wchodzi w momencie, gdy jeszcze jesteś przy przeciwnikach więc premia się wlicza.
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

pt sie 29, 2008 10:51 am

Jakie są zasady bójek karczmiennych? Bicia się na pięści? Podcięć i walki "w parterze"?
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 16

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości