Zrodzony z fantastyki

 
Mroovek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: wt lip 29, 2008 10:12 pm

Niskopoziomowy Łucznik [3,0]

wt sie 05, 2008 7:00 pm

Na wstępie ostrzegam, że to może nie być kolejny temat w stylu "wymaksowanie epic chara na 30lvl". Chciałem po prostu o rozpisanie, Waszym zdaniem najlepszego buildu dla niskolvlowego Łucznika. Poprzez pojęcie "niskolvlowy" rozumiem grę powiedzmy na poziomach 1-7. Jeżeli temat nie nadaje się na ten dział, to można go usunąć. Celowo jednak nie zamieszczałem go w forach klasowych, bo sam nie wiem jaką klasę ustawić jako wyjściową. Wojownika, Tropiciela czy Barda (bez śmiechów proszę, czytać dalej). Nie wiem też jaką prestiżówkę wybrać. Czytałem inne tematy na forum oraz opisy klas prestiżowych w podręcznikach. Moją uwagę przykuły 3 klasy. Nowicjusz Zakonu Łuku, Mistyczny Łucznik i Leśny Strzelec. Jednak żadna nie pasuje do postaci, jak chcę wykreować...

Koncepcja na postać to wyjątkowo społeczny, zawadiacki, nawet trochę prowokująco brawurowy szelma, który zarówno dobrze czuje się na górskim szlaku, leśnej ścieżce, czy w zatłoczonym barze sącząc piwo korzenne :) Chciałbym żeby połączył dużą liczbę umiejętności społeczno / złodziejsko / zwiadowczych z szeroką paletą atutów służących walce na dystans.

I tutaj pojawia się problem. Jak zachować jak największą liczbę przedstawionych wyżej założeń? Domyślam się, że niektóre z nich siłą rzeczy "polecą" kosztem innych. Osobyście Myślałem o czymś w stylu 1 lvl barda / X lvli wojownika, albo 1lvl barda / 1lvl Miejskiego Tropiciela (Władcy Dziczy się kłaniają) / X lvli wojownika. Tylko co z prestiżówką? NZŁ zupełnie tu nie pasuje. Mistyczny Łucznik? Raczej celowałem w grę człowiekiem... Leśny Strzelec chyba najprędzej, ale też nie do końca nakłada się na szablon mojego zawadiaki ;p

Nie zrozumcie mnie źle, nie proszę Was o pomoc w kreacji postaci, tylko o zoptymalizowanie jej na tyle, żeby nie była skończoną ofermą ;p Nawet najlepsze podłoże fabularne mogę sobie zakopać w ogródku jeżeli od strony mechanicznej moja postać długo nie pożyje / będzie bezużyteczna dla drużyny.

Przypominam. To ma być low lvl chara. Klasę prestiżową traktuję póki co jako szkic na przyszłość, żeby wiedzieć jaką drogę rozwoju mechaniczno / fabularnego obrać.

Z góry dziękuję za odpowiedzi, a jeżeli pomyliłem działy to modów upraszam o przeniesienie tematu i nie opieprzanie mnie :)

Pozdrawiam.
 
Awatar użytkownika
wsiour
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 152
Rejestracja: sob lip 19, 2008 12:48 pm

wt sie 05, 2008 7:31 pm

W tym momencie polecam czystego woja człowieka. Trzeba go zaopatrzyć w atuty (w nawiasach podam level wzięcia):
Zogniskowanie broni Długi Łuk(1), Szybkie wyciąganie broni(1), Bezpośredni Strzał(1), Jeśli masz w drużynie walczących wręcz - precyzyjny strzał(2), jeśli nie - uniki(2), Szybki Strzał(3), Specjalizacja w broni Długi Łuk(4), <jeśli jeszcze nie masz>Uniki(6), Ruchliwość(6), <jeśli wziąłeś uniki na 2 lvlu>Strzał w biegu(6), Poprawione TK Długi Łuk( 8 )

Tak to mniej więcej wygląda.
Większość prestiżówek (niemagicznych) powinna przejść po tym bulidzie.
 
Mroovek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: wt lip 29, 2008 10:12 pm

wt sie 05, 2008 7:54 pm

Wszystko bardzo ładnie pięknie, ale co z umiejętnościami? Wyraźnie zaznaczyłem, że chcę aby posiadał takie jak Blefowanie, Zbieranie Informacji, Wyczuwanie Pobudek, Dyplomacja, Zauważanie, Nasłuchiwanie, Ukrywanie, Ciche Porusznanie, może nawet jakiś rodzaj Wiedzy lub Kradzież Kieszonkową (zdaję sobie sprawę, że nie sposób rozwinąć wszystkie)

I tu właśnie pojawia się dylemat. Czystym Wojownikiem nie mam na to szans, dlatego myślę, nad złamaniem tej klasy z jakąś komponującą się z koncepcją postaci, dającą mi przydatne bonusy. może jakiś pierwszopoziomowy atut dodatkowo. Myślę o Miejskim Tropicielu / Bardzie / Łotrzyku (trochę niechętnie, chociaż <8 + int> na skille kusi)
 
Awatar użytkownika
wsiour
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 152
Rejestracja: sob lip 19, 2008 12:48 pm

wt sie 05, 2008 8:08 pm

Po co ci bard? Możesz wziąć 2 poziomy woja i resztę w łotrzyka, będziesz miał dużo umiejętności i atutów dających plusy do strzelania.
 
Awatar użytkownika
Matheous
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 91
Rejestracja: śr lip 11, 2007 6:23 pm

wt sie 05, 2008 8:10 pm

Jeżeli grasz na dość wysokim point buyu, to wojownikiem jesteś w stanie wyciągnąć z 14 Inta - daje to Ci 4 pkty umiejętności na lvl. Jest taki atut, który pozwala Ci wykupywać umiejętności międzyklasowe za cenę 1 pktu/ranga(choć wciąż obowiązuje Cię limit). Wojownik umiejek w sumie za bardzo nie potrzebuje(poza wymaganiami prestiżówek) - ewentualnie takie jak Zauważanie, etc. No ale do czego zmierzam - biorąc atut o którym wspomniałem(ktoś z forum zapewne zapoda jego nazwę) jesteś w stanie wytrenować umiejętności 'społeczne' na jako taki poziom - zakładając, że inwestujesz tylko w wybrane 4(co jest nierealne, ze względu na 'międzyklasowy' limit rang i i tak musiałbyś się przerzucać), możesz sobie machnąć Dyplomację, Blef, Zauważanie i Ukrywanie - dla postaci obejmującej 'komplet' wymienionych przez Ciebie typów umiejętności. Koncentrując się na społeczności postaci możesz wziąć Dyplomację, Blef, Zbieranie Informacji i Zauważanie(by się przydać w innych sytuacjach).
Da się? Da się.
Zawsze możesz też inwestować w tropiciela - jasne, nie jest to niewiadomojak potężna postać, ale łamiąc go z kilkoma poziomami wojownika(głównie dla atutów) uzyskujesz:
- zarys fabularny postaci
- 2 dodatkowe punkty umiejętności na poziom
- możliwość walki wręcz miłymi dwoma mieczykami, zamiast jednym ;)
- no i kilka innych zdolności, jak atut Tropienie, ulubionego wroga, etc.

To jeżeli chcesz szyć z tego łuku naprawdę nieźle(full BAB znaczy). Bo do Twojej koncepcji postaci akurat łotrzyk i bard również pasują - bard, było nie było, ma 3/4 BAB, więc w tym strzelaniu z łuku też nie byłby tak tragiczny, a i miałby parę czarów, by móc wspomóc drużynę z dystansu w nieco inny sposób, zaś łotrzyk niekoniecznie musi być kradziejem, skrytobójcą i chaotycznym wyciągniętym spod prawa kimś. Bez problemu możesz większość z tych 8 punktów umiejętności/poziom ładować w rzeczy społeczne, a resztę w Używanie i Unieszkodliwianie urządzeń i stworzyć postać osobnika zafascynowanego funkcjonowaniem różnych mechanizmów, potrafiącego przekonać najgłupszego orka do ich piękna, a dodatkowo brzydzącego się walką wręcz i preferującego takie sprawy załatwiać z dystansu - najlepiej jedną celną strzałą w niepodejrzewającego nic przeciwnika... Łotrzyk =/= Złodziej.

Pozdrawiam
 
Asurmar
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 441
Rejestracja: pt sie 03, 2007 11:47 am

wt sie 05, 2008 8:15 pm

Matheous pisze:
Jest taki atut, który pozwala Ci wykupywać umiejętności międzyklasowe za cenę 1 pktu/ranga(choć wciąż obowiązuje Cię limit).

AFAIR to jest Cross class skill profficiency, ale trzeba wziąć ten atut oddzielnie dla każdej umiejętności. Przynajmniej tak to wygląda w edycji 3.5.
 
Awatar użytkownika
wsiour
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 152
Rejestracja: sob lip 19, 2008 12:48 pm

wt sie 05, 2008 8:19 pm

Czary barda są dosyć słabe (przynajmniej według mnie) i nie są w stanie dać więcej niż porządna seria z łuku (zapewniona dzięki wojownikowi). Jedyny problem jest z umiejętnościami, ale to da się poprawić biorąc atut o którym wspominał przedmówca (to jest koszt jednego atutu - dla woja dosyć mało).
 
Mroovek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: wt lip 29, 2008 10:12 pm

wt sie 05, 2008 8:33 pm

Matheous, najpierw chciałbym Ci podziękować za wyczerpującą i rzeczową wypowiedź, liczę na więcej takich w tym temacie :)

Ale po kolei.

1. Atrybuty.

Nie gramy na point buyu, może to "średnio zgodne z zasadami", ale nasz MP ustalił nam że suma wszystkich atrybutów ma równać się 75 (ofc single atrybut nadal może wynosić tylko maks 18). Ewentualnie przerzucimy się na jakiegoś point buya o wartości niewiele wyższej od przeciętnej albo i nawet normalnego. W każdym bądź razie moim zdaniem trzeba będzie olać siłę i budowę, roztropność tylko przyzwoitą, wykupić dobry intelekt i charyzmę, koncentrując się zwłaszcza na zręczności. Ale moze ktoś mnie poprawi

2. Umiejętności.

Naprawdę zależy mi na:
- Ukrywaniu
- Cichym Poruszaniu
- Zauważaniu
- Nasłuchiwaniu
- Dyplomacji / Blefowaniu

Mile widziane są:
- Zbieranie Informacji
- Wiedza Lokalna

Te wymienione chciałbym w miarę regularnie rozwijać, te drugie mieć na przyzwoitym poziomie. Łamięc lvle z jakimiś klasami z dużymi bonusami do umiejętności planowałbym rozwijać Wyczucie Pobudek / Równowagę.

3. Atuty.

Co do Twojego gdybania. Na 99% będę miał w drużynie conajmniej jednego zatwardziałego melee więc moim zdaniem Uniki i atuty zwiększające mobilność są sprawą drugorzędną, planuję skoncentrować się na różnych zogniskowaniach i usprawnieniach mojej głównej broni (Długi, Łuk Refleksyjny, wartość fabularno sentymtalna ;) ) oraz atutach strzeleckich (Strzał Bezpośredni, Szybki, Precyzyjny, etc). Jeżeli będę miał sloty na atuty typowo supportowe to chciałbym inwestować w coś pokroju Czujności, może jakiegoś Zogniskowania Umiejętności.

4. Łamanie z innymi klasami.

Na pewno głównym szkieletem tej postaci będzie wojownik, ale chyba skłaniam się do wystartowania z Barda / Łotrzyka. Nie wiem co zrobić z tym Miejskim Tropicielem. Może Wy macie jakieś inne propozycje? No i mile widziane wypowidzi odnośnie odległej wizji jaką jest prestiżówka.

Discuss :)

Edit: Niektóre 0-poziomowe czary Barda mogą być moim zdaniem dla takiej postaci użyteczne, ale jako symboliczny support, nie w otwartej walce. Dłoń Maga, Światło (człowiek nie widzi w ciemnościach), etc...
 
Awatar użytkownika
wsiour
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 152
Rejestracja: sob lip 19, 2008 12:48 pm

wt sie 05, 2008 8:45 pm

Jak chcesz olać siłę, kiedy masz Długi Łuk Refleksyjny, przecież do ataku nim dodaje się modyfikator z siły (jak masz małą siłę to po co ci ta refleksyjność?).
Budowa postaci jest atrybutem kluczowym, nieważne jaką klasę wybierzesz! Zapewnia ona dodatkowe pw, a tych nigdy za wiele (nie kituj, że będziesz stał z tyłu, wrogowie też mają łuki i czary).
Dwa poziomy woja dodają ci porządną premię do ataku i dwa darmowe atuty. Sądzę, że warto wziąć przynajmniej tyle.
Co do Charyzmy, to po co ci duża jej wartość? Normalnemu bohaterowi wystarcza na poziomie ok.14 resztę punktów radzę przeznaczyć na przydatne atrybuty takie jak Zręczność, Budowa, Intelekt i ile zostanie Siła.
Po co ci sztuczki barda? Pamiętaj o kare do PD u postaci wieloklasowych, więc radzę nie przesadzać z ilościami klas, bo będziesz się ślimaczył z rozwojem.
Potrzebne ci umiejętności zapewnia Łotrzyk.
Sądzę, że Wojownik 2/Łotrzyk 5 byłoby całkiem niezłe.
 
Mroovek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: wt lip 29, 2008 10:12 pm

wt sie 05, 2008 9:03 pm

Jak chcesz olać siłę, kiedy masz Długi Łuk Refleksyjny, przecież do ataku nim dodaje się modyfikator z siły


Nie, mam takie, bo tak mi pasuje ze Storylinu ;p Pisałem, że ma wartość fabularną :D

Budowa postaci jest atrybutem kluczowym, nieważne jaką klasę wybierzesz! Zapewnia ona dodatkowe pw, a tych nigdy za wiele (nie kituj, że będziesz stał z tyłu, wrogowie też mają łuki i czary).


Nasze Kampanie nie są aż tak mocno zorientowane na walkę, właśnie dlatego potrzebuję kupy umiejętności i siły perswazji. Jednak nie chce też umniejszać wartości bojowych. Myślę, że budowa na poziomie 12-14 w zupełności powinna wystarczyć, w domyśle nie planowałem jej więcej niż 12. W sumie to myślę o czymś takim

S 8
Zr 18
Bd 11
Int 14
Rzt 10
Cha 14

Sądzę, że Wojownik 2/Łotrzyk 5 byłoby całkiem niezłe.


Rozważę to bardzo poważnie, jednak na pierwszy rzut oka trochę mało tu atutów i premii do ataku. No i tak wałkowanych przez Ciebie PW, statystycznie jakieś 2pw na poziom w plecy. No ale to kosztem umiejętności. No i trochę szkoda mi tego 1lvl Barda, ale to już bardziej sentyment :)

Skoro zaproponowałeś już taki setup to może podasz jakiś wzór na kolejność rozdawania atutów? Rozumiem, że klasą wyjściową jest Łotrzyk.

Dzięki za dotychczasowe rady.
 
Awatar użytkownika
wsiour
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 152
Rejestracja: sob lip 19, 2008 12:48 pm

wt sie 05, 2008 9:18 pm

To będzie tak (podam tylko atuty, umiejętności to twój wybór):
Poziom | B A | Atut
1______+1__Zogniskowanie (Długi Łuk Refleksyjny), Szybkie wyć. broni, Bezpośredni Strzał
2______+2__Precyzyjny Strzał
3______+2__Szybki Strzał
4______+3
5______+4
6______+5__Poprawiona Inicjatywa
7______+5
8______+6/+1

Jeśli byś po tym wpakował jeszcze 2 poziomy w wojownika, to zyskałbyś Specjalizację w Broni (+2 do obrażeń - przydatne szczególnie przy łukach).
 
Awatar użytkownika
PoPoT
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 262
Rejestracja: śr sty 26, 2005 2:14 pm

wt sie 05, 2008 10:30 pm

Moim zdaniem bardziej opłaca się takie rozwiązanie: 2 łotrzyk / 6 wojownik, bo na pierwszych poziomach dostaniesz w sumie 11 x5 ptk umiejętności, a to jest jakby nie patrzeć dość dużo. Nie wiem jak jest z "zamrażaniem" wolnych rang na następne poziomy, jeżeli tak wolno, to wydajesz na mac 6 umiejek po 5 i zostawiasz kolejne 25 wolnych rang na to by kupować umiejętności jako wojownik za podwójną cenę.

Lvl | BA | Atut
1___+0_Poprawiona inicjatywa, bezpośredni strzał
2___+1_
3___+2_Zogniskowanie (długi łuk refleksyjny), Szybkie wyż. broni
4___+3_Precyzyjny strzał
5___+4_
6___+5_Specjalizacja (długi łuk refleksyjny)
7___+6/+1_
8___+7/+2_Szybki strzał

Jako wojownik masz 5 punktów umiejętności na poziom. W przypadku gdyby udało się zamrozić kilak punktów od łotrzyka możesz w 5 umiejętnościach na 7 poziomie mieć maksymalną 10 rangę.
Jeżeli zamrozić się nie da, to i tak masz dość dużo umiejętności ;)

Uważam że premia z siły do ataku jednak jest przydatna. Zawsze to nawet durne +1.

W tej opcji masz w sumie 7 atutów, bazowy atak +7/+2 i 85 punktów do rozdania na umiejętności :)
 
Asurmar
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 441
Rejestracja: pt sie 03, 2007 11:47 am

śr sie 06, 2008 7:51 am

Skoro podałeś atrybuty to zaproponuję ci coś innego. Weź atut Zen Archery i zamień Zr z Rzt. Do tego jeden poziom Mnicha (jeśli zależy ci na storylinie to niech to będzie wesoły mnich ;) wyrzucony z klasztoru za pijaństwo i podszczypywanie dziewek). A co do mechaniki to zyskujesz same plusy. Premia z Rzt do testów ataku łukiem, dobra lista umiejek Mnicha, premia z Rzt do KP, wysoki rzut obronny na Wolę i darmowy atut Mnicha. Reszta poziomów idzie na Wojownika i Łotra.
 
Awatar użytkownika
wsiour
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 152
Rejestracja: sob lip 19, 2008 12:48 pm

śr sie 06, 2008 10:25 am

Przeczytaj zasady wieloklasowości. W tym momencie postać dostaje -20% PD z racji tego, że ma klasę o ponad 2 poziomy niższą od najlepszej. Wtedy by był ograniczony do jedynie dwóch poziomów wojownika, bez możliwości zmiany (chyba, że podniesie mnicha do trzeciego). Łotrzyka nie liczę, bo jest klasowy.
 
Asurmar
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 441
Rejestracja: pt sie 03, 2007 11:47 am

śr sie 06, 2008 11:00 am

Znam, znam, czytało się parę razy i złośliwie wykorzystywało. Odrobina pomyślunku, następujący build:

Mnich 1/Wojownik 2/Łotrzyk 2/klasa prestiżowa 3

A jaka to klasa to sam chciałbym wiedzieć. Mroovek, podaj z łaski swojej co cię interesuje.
 
Mroovek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: wt lip 29, 2008 10:12 pm

śr sie 06, 2008 11:51 am

Mechanicznie pomysł z mnichem jest więcej niż dobry. Świetne saving throws i dodatki. Ale fabularnie nie przejdzie. Moja postać to typowy pozostawiony samemu sobie samouk, dla którego życie było najlepszym, acz surowym nauczycielem ;)

Z tych prestiżówek, które przeglądałem najbardziej chyba odpowiada mi leśny strzelec. Ale on też nie sprawdzi się w zatłoczonych miejskich uliczkach, a kampania pewnie tam często będzie przebiegać. Mistyczny Łucznik opada - rasa. Nowicjusz Zakonu Łuku odpada, ze względu na filozoficzno / religijno / nawiedzone podejście do swojego fachu, postać ma być raczej wolnym duchem. Reszty klas rozwijających zdolności Łucznicze nie miałem sposobności przejrzeć. Oczywiście cały czas mówimy o wersji 3,0.
 
Steenan
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1299
Rejestracja: czw mar 04, 2004 8:58 pm

śr sie 06, 2008 12:14 pm

Zacząłbym od porozmawiania z MG o tym, czy nie dopuści zastąpienia podręcznikowego tropiciela tym: http://www.montecook.com/images/Ranger3.pdf. Wersja Monte Cooka jest nieco słabsza bojowo niż ta z podręcznika gracza 3.0 (k8 życia zamiast k10, nie dostaje automatem atutów walki dwoma brońmi), ale o wiele bardziej elastyczna i po prostu ciekawsza. Zdecydowanie polecam.

Postać do 7 poziomu rozwijałbym jako łotrzyk3/wojownik2/tropiciel2, koniecznie zaczynając od łotrzyka, a kolejne poziomy biorąc w dowolnej kolejności. Gdyby kampania ciągnęła się dalej, rozwiń wojownika do 4 poziomu (żeby móc wziąć specjalizację w broni) i potem już tylko tropiciela (jeśli MG zgodzi się na alternatywną wersję) lub łotrzyka (w przeciwnym wypadku).

Klasy prestiżowej nie ma co szukać na siłę. jesli trafisz na jakąś, która dobrze dopasuje się do fabularnych i mechanicznych cech tej postaci, weź, ale ja żadnej takiej nie kojarzę. Można mieć ciekawego i mocnego bohatera bez prestiżówek.

Do dyspozycji masz 6 atutów (7, jeśli korzystasz z tropiciela w wersji MC). Na pewno warto wziąć zogniskowanie broni w jakimś rodzaju łuku, bezpośredni strzał, precyzyjny strzał i szybki strzał. Możliwość wpakowania we wroga kilku strzał zanim zareaguje jest niewątpliwie cenna, więc przyda się i ulepszona inicjatywa. Jak widać, w kwestii atutów właściwie w pełni zgadzam się z przedmówcami.

Na koniec stwierdzę tylko, że twoje podejście do tworzenia postaci jest mi bardzo bliskie. Dążenie do stworzenia bohatera ciekawego i nie ograniczającego się do walki, a jednocześnie staranie, by był on mocny, dopóki nie gwałci to przyjętych założeń fabularnych. Powodzenia!
 
Mroovek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: wt lip 29, 2008 10:12 pm

śr sie 06, 2008 6:47 pm

W wersji Cooka przede wszystkim rzuca się modyfikator 6+int do umiejętności co niewątpliwie jest przydatne. KW8 mi nie przeszkadza. Szkoda tylko, że np kosztem ujęcia tych featów do walki dwoma brońmi i oburęczności, nie zyskaliśmy chociażby bezpośredniego strzału co troche by przespieszyło rozwój. Może poproszę mojego MG o modyfikację tej przedstawionej wersji ;p Pozmieniałbym niektóe umiejętności klasowe, żeby lepiej kombiły się z koncepcją postaci. No ale jeżeli uzna to za przekombinowanie / powergaming to mówi się trudno.

Jeżeli nie, to planuję rozwój typu:

łtr -> woj -> woj -> łtr -> łtr -> woj -> woj -> reszta łtr

A jak nie to puszczę to wszystko w cholerę i wezmę 1 poziom barda :D Postać ogólnie będzie miała swojego Sokoła (nie będzie to ani chowaniec, ani zwierzęcy towarzysz, po prostu taki dodatek fabularny) i harmonijkę więc pod barda może to trochę zalatywać :D

Zobaczę, w każdym bądź razie już mam szkic jak go rozwijać, dzięki za wszystkie posty.

Może jednak jeszcze ktoś zna jakieś łucznicze prestiżówki poza wspomnianymi trzema, albo może doradzić jakieś late gamowe atuty.
 
Steenan
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1299
Rejestracja: czw mar 04, 2004 8:58 pm

czw sie 07, 2008 9:58 am

Zwróć uwagę, że tropiciel w wersji MC daje atuty co 4 poziomy. Nie dostajesz 2 atutów walki dwoma brońmi na pierwszym poziomie, ale dostajesz jeden do wyboru z dość dużej listy (w tym są na niej przydatne dla tej postaci atuty łucznicze), a na 4 poziomie kolejny.

Z atutów przydatnych na wyższych poziomach na pewno wymienić warto Multishot, pozwalający wystrzelić kilka strzał w akcji standardowej, jednym testem. Minusem jest to, że obrażenia oparte na precyzji (np. ukradkowy atak) dodajesz tylko raz, a nie do każdej strzały. Plusem to, że możesz zrobić to po ruchu (albo, jeśli jesteś przyspieszony, dwa razy w rundzie), a także to, że zaklęcia dopalające pojedynczy strzał (np. hunter's mercy, na 1 poziomie na liście tropiciela, chyba we Władcach Dziczy) pomoga trafić wszystkimi strzałami.

Jeśli twój MG jest skłonny korzystać z nieoficjalnych, ale przetestowanych materiałów, doskonałym źródłem atutów jest Netbook of Feats: http://datadeco.com/nbofeats/nbofeats010.html.
 
Pcusiek
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: ndz lip 27, 2008 12:38 pm

pn paź 06, 2008 5:57 pm

Witam jestem wojem, który specjalizuje się w łuku.
Mam 3lvl atuty bezpośredni strzał, szybki strzał, precyzyjny strzał i zog. dlugi luk refleksyjny.
Atrybuty są moją mocną stroną poniewarz mam szczęście w kostkach mianowicie
S 16
Zr 19
Bd 13
Int 15
Rzt 15
Cha 13
Posiadam potezny refleksyjny luk dlugi (4). I chciałbym się dowiedziec jak zadać najwieksze obrażenia zanim moi towarzysze dobiegna do wroga. Jakie macie pomysły na rozwiniecie tej klasy.
Z góry dziekuje.
 
Awatar użytkownika
Szarlih
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 906
Rejestracja: ndz maja 11, 2008 3:04 pm

pn paź 06, 2008 6:17 pm

I chciałbym się dowiedziec jak zadać najwieksze obrażenia zanim moi towarzysze dobiegna do wroga.

Strzelając do wroga? :razz:

Nie za bardzo zrozumiałem pytanie, wiesz łucznik zwykle patrzy po wyglądzie kto jest magiem/healerem i ładuje w niego ile się da...

Jeśli chodzi o podwopiedzi, to poradzę ci, jak rozwinąć postać.

Jeśli jesteś elfem: 1 poziom zaklinacza, kupujesz różdżkę prawdziwego uderzenia i ładujesz w Mistycznego Łucznika. Drużynowego czaromiotacza prosisz o rzucanie na ciebie czary Przyspieszenie, który (przynajmniej w 3.0) zapewnia dodatkową akcję cząstkową. Bierzesz atut wielostrzał i w rundzie masz do wyboru:

Albo wykonasz dwa razy więcej ataków niż normalnie i się poruszysz (masz dwie akcje standardowe dzięki przyśpieszeniu, starcza na dwa wielostrzały)

Albo rzucisz na siebie prawdziwe uderzenie i będziesz miał jeden wielostrzał, za to z prawie pewnym trafieniem, oraz akcję ruchu.



Jeśli jesteś człowiekiem: Może jeszcze nie jest za późno na psychowojownika? Razem z fell shotem (po polsku przenikający strzał) i psionic shotem (po polsku psioniczny strzał) i naszym kochanym przyspieszeniem, jesteś w stanie coś komuś zrobić. Fell shot jest szczególnie skuteczny z wielostrzałem, o którym wspominałem wcześniej.
Gdybyś się na to zdecydował, na początku przydałby ci się pierścień +10 do koncentracji, wydatek chyba z 2000 sztuk złota.

Albo

To samo co u elfa, z tą różnicą że zamiast Mistycznego Łucznika i zaklinacza bierzesz... Em... Co innego :)

Pozdrawiam.
 
Pcusiek
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: ndz lip 27, 2008 12:38 pm

pn paź 06, 2008 8:01 pm

No chodziło mi oczywiście o strzelanie. (jestem elfem) Nasz MP zazwyczaj to co zauważyłem daje nam stwory do pokonania chyba ze wpakujemy sie w klopoty w miescie to co innego.
Mam do dyspozycji tylko księge gracza 3,5ed, ktora mam na komputerze, ale gramy na 3,0 w swiecie Dragon Lance i nie wiem jakie sa wymagania do Mistycznego Łucznika.
I takie małe pytanie czy MP ma prawo odejmowania dośw. za wybryki w szkole albo przeszkadzanie mu na lekcji?? :razz:
 
Awatar użytkownika
Szarlih
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 906
Rejestracja: ndz maja 11, 2008 3:04 pm

pn paź 06, 2008 8:10 pm

Mam do dyspozycji tylko księge gracza 3,5ed, ktora mam na komputerze,

Mam nadzieję, że mówisz o SRD...

I takie małe pytanie czy MP ma prawo odejmowania dośw. za wybryki w szkole albo przeszkadzanie mu na lekcji??

MP ma prawo do wszytskiego, nędzny pionku, muahahaha!
A tak na serio, jeśli robi takie numery na poziomie obrażonego 12 latka, to nie jest najlepszym MP.

O, tu masz wymagania na Mistycznego Łucznika, podobnie jak samą klasę. Po angielsku of course.
 
Pcusiek
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: ndz lip 27, 2008 12:38 pm

pn paź 06, 2008 8:30 pm

Dzięki wielkie za pomoc. Pozdrawiam

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość