Niniejszym swoją osobą chcę zreanimować, tj. wskrzesić rozpoczęty przez Smg temat jako zbiór twórczości forumowej w postaci potworów (wg SW). Oczywiście postaram się aktualizować listę poprzez dodawanie nowych potworów (jednak zastrzegam - te o lichej jakości od teraz mają małe szanse na pojawienie się, jeśli nie będą poprawione dobrze. )
Uwagi:
- Prosiłbym o nierozpychanie tematów. Ciężko potem pracuje się nad zagęszczeniem linków
- Jeśli zamieszczacie wiele potworów w jednym temacie, to róbcie to w jednym poście. Ewentualnie z zamieszczeniem adnotacji, ze pojawią się ponowne potwory w tym samym temacie.
- Piszcie jasny i konkretny akapit, ten,w którym jest podana charakterystyka potwora.
- Nazywajcie swoje twory inaczej, niż przez nazwy typu: "%$&$&#!!!~#". Wiadomo, że takie najfajniejsze, ale to sprawia to kłopot przy odmianie ich w języku polskim czy wstawianiu do listy.
- Dbajcie o ortografię, interpunkcję i w miarę estetyczne określanie statystyk czy opisów wszelakich w temacie o potworze danym. Lepiej będzie się czytać takowemu, co wejdzie w dany link.
Potwory wg skali wyzwania
Brak (zagrożenia)
Dzwoneczek - istota baśniowa
_______________ kula jasnego światł "słonecznego", służąca Poganom za strażnika i podtrzymująca rośliny przy życiu
1/10
Biegacz (murlock) - humanoid-potwór
_______________młody murlock.
1/2
Akwarel - zwierzę
_______________oswojone, tajemnicze ptaki
Katarasta - humanoid-potwór
_______________rasa kotopodobnych humanoidów.
Wodny skoczek (murlock) - humanoid-potwór
_______________najsłabsza i najmniejsza odmiana murlocków, nietypowej odmiany Kuo Toa.
1
Batoriański troglodyta - przybysz
_______________schematyczny stwór walczący wręcz, potwór inspirowany grą Heroes of Might and Magic 3.
Czerwony lud -humanoid - potwór
_______________nadzwyczaj skuteczni, choć bardzo niewielcy wojownicy, zwsze skorzy do bitki i wypitki.
Golum - humanoid-potwór
_______________konwersja jednego z bohaterów "Władcy Pierścieni" na mechanikę DnD.
Humanoidalny fenix - przybysz
_______________istota będąca krzyżówką humanoida i mitycznego Ognistego Ptaka.
Kopchoł - magiczna bestia
_______________małe kopytne zwierzątko, mające skłonność do rozpalania otoczenia[/url]
Krwawnik - magiczna bestia
_______________pasożytniczy owad wypuszczający do krwi właściciela rozmaite substancje utrudniające walkę.
Ścierwojad - zwierzę
_______________ptak nielot żyjący w stadach; inspirowany serią gier Gothic
Wyjadacz koszmarów - istota baśniowa
_______________zła istota baśniowa żywiąca się strachem dzieci.
2
Dymny wąż - magiczna bestia
_______________tworzący iluzje samego siebie gad.
Ghidra - smok
_______________malutki gad spokrewniony ze smokami, posiadający mistyczne moce.
Goblin czatownik - humanoid
_______________podrasa goblinów wyspecjalizowana w zasadzkach.
3
Bloodgoyle - przybysz
_______________zły przybysz walczący wręcz.
Klątwa lotosu, robotnica - robactwo
_______________owad przypominający z wyglądu kwiat
Lizardal - przybysz (dobry, guardinal, pozaplanarny)
_______________niewielkich rozmiarów jaszczuropodobne stworzenie niebiańskie
Oślizg - magiczna bestia
_______________ważkopodobne stwożenie o kłach ociekającym jadem rozpraszającym magię. Luźna adaptacja potwora z gry Heroes of Might and Magic 3.
Smocza ważka - wynaturzenie
_______________magicznie zmutowana ważka walcząca w zwarciu.
Szczur Yragerne - humanoid-potwór
_______________humanoidalne, inteligentne szczury żyjące w kanałach miast.
Vryun - przybysz
_______________diabły zabawiające się manipulowaniem śmiertelnikami.
Wirus - wynaturzenie
_______________zakaźne wynaturzenie wnikające w ciała istot i żywiące się ich siłami życiowymi.
Zmiennik - wynaturzenie
_______________wynaturzenie potrafiące zmieniać swoje ciało, czerpiąc potrzebne informacje z DNA przeciwników. SW bazowa, zmienia się zależnie od przyjętych cech (nie ujęte w opisie).
4
Bezdeszny - nieumarły
_______________nieumarły, który wrócił z krainy śmierci mimo wyciętych płuc.
Duch wiary - nieumarły
_______________niezdolny do walki nieumarły promieniujący pozytywną energią.
Klątwąż - magiczna bestia
_______________fioletowooki grzechotnik będący eksperymentem yuan-ti.
Nicień - wynaturzenie
_______________wynaturzenie do złudzenia przypominające pajęczynę, atakujące swoje ofiary z zasadzki.
Piastun - przybysz
_______________ - przybysz żywiący się pozytywnymi emocjami dzieci.
Żywiołak psioniki - przybysz
_______________przybysz dysponujący mocami umysłu.
5
Bezbronny - nieumarły
_______________duch dziecka, prześladujący swoich katów aż do ich śmierci.
Diashiil - wynaturzenie
_______________forma larwalna Viashiila (patrz SW 16), której jedynym celem jest dorosnąć.
Gog - przybysz
_______________ognisty demon miotający kule rozpalonej materii; stwór inspirowany grą Heroes of Might and Magic 3.
Huadian - magiczna bestia
_______________wodne stworzenie lubiące zastawiać pułapki i atakujące falą dźwiękową. (Prawdopodobnie zbyt silne na podaną SW)
Kossoth - wynaturzenie
_______________żyjący pod piaskami pustyń potwór atakujący nieostrożnych wędrowców z zasadzki
Łupieżca pogrobowy (gredam) - wynaturzenie
_______________najsłabsze z gredamów, wynaturzenia, które wieki temu przybyły na plan materialny, by szerzyć zło.
Pomurnik - śluz
_______________humanoidalny, inteligentny śluz, atakujący z zasadzki w ciemnościach jaskiń i miejskich uliczek.
Szalona kula - wynaturzenie
_______________bardzo chaotyczna odmiana beholdera pochodząca z Odległej Dziedziny.
6
Creggoth - humanoid-potwór
_______________rasa koczowniczych jaszczurów żyjących na pustyniach, blisko związanych z ogniem.
Elektryczny drzewiec - roślina
_______________zła odmiana drzewców powiązana z elektrycznością.
Pożeracz wrzasku - humanoid-potwór
_______________humanoidalna istota żywiąca się dźwiękiem.
Rachmeron (forma podstawowa) - nieumarły
_______________nieumarły powstający z dusz skażonych skrywaną nienawiścią, zdolny do zmiany formy na potężniejszą (patrz SW 8, forma rozwinięta ).
Szpon śmierci - wynaturzenie
_______________wielkie, szponiaste wynaturzenie.
Viralterwen - magiczna bestia
_______________Wielki, obdarzony mocą rzucania zaklęć, yetopodobny stwór pingwini, wytworzony dzięki inżynierii genetycznej wspartą sporą dawką magii.
7
Eveon - roślina
_______________drapieżna, humanoidalna roślina.
Głodna księga - konstrukt
_______________inteligentna książka pożerający zapiski wtajemniczeń.
Kolisty centurion - konstrukt
_______________konstrukt walczący wręcz.
Nocny pełzacz (murlock) - humanoid-potwór
_______________murlocki-zwiadowcy, stosujące taktykę uderz i odskocz.
Pożeracz kości - magiczna bestia)
_______________[.color]Skało- i wapniożerca, żarłoczny niczym rdzewiacz biegnący za żelazem.
Wachan - wynaturzenie
[color=black]_______________wynaturzenie zabijające wszystkich, którzy nie znają jego imienia.
Zjawa tęsknoty - nieumarły
_______________nieumarłe duchy samobójców, pragnących odzyskać utracony przedmiot lub zmarłą osobę.
8
Draegloth] - wynaturzenie
_______________krzyżówka dridera i glabrezu.
Dron terroru - konstrukt
_______________pająkowaty konstrukt o ogromnym potencjale w walce wręcz; stworzenie inspirowane grą Red Alert 2.
Gredam zwyczajny - wynaturzenie
_______________przeciętny przedstawiciel gredamów, wynaturzeń, które wieki temu przybyły na plan materialny, by szerzyć zło.
Lunei’Ealtero - magiczna bestia
_______________inteligentna odmiana wilków, często pełniąca funkcję przywódców stad.
Namianie - konstrukt
_______________trzech mechanicznych wojowników połączonych tajemniczą więzią, po śmierci zespalających się w jedną istotę i walczących dalej
Pierściennik - konstrukt
_______________konstrukt potrafiący zamieniać się w magiczny pierścień.
Rachmeron (forma ostateczna) - nieumarły
_______________nieumarły powstający z dusz skażonych skrywaną nienawiścią w formie w pełni rozwiniętej.
Urrishiou - przybysz
_______________zmutowane Nishruu, stworzenia, których ciała przepełnia dzika magia.
9
Darntronth - wynaturzenie
_______________niebezpieczne wynaturzenie żywiące się ciepłem innych istot.
Eldirfanie - przybysz
_______________wodne demony, powstałe dzięki wieloletnim eksperymentom na morskich elfach.
10
Konstrukt żywej stali - konstrukt
_______________mechaniczny twór, mogący częściowo formować swoje ciało.
Monstrone - przybysz
_______________demon sprowadzający na humanoidów klątwę likantropii, a na zwierzęta czarcie cechy.
Senthari istota baśniowa
_______________niewidzialny strażnik przyrody.
Wieża duchów - konstrukt
_______________czarny obelisk wchłaniający dusze zabitych przez siebie istot i wykorzystujący ich energię do walki z kolejnymi intruzami.
11
Błysk - konstrukt
_______________golem o ciele wyłożonym lustrami, korzystający w walce z energii słonecznej.
Gredam kolorów - wynaturzenie
_______________odmiana gredamów, wynaturzeń, które wieki temu przybyły na plan materialny, by szerzyć zło, która zdołała wykształcić u siebie umiejętności pozwalające im przetrwać w skrajnych warunkach.
Siewca grozy - przybysz
_______________zły przybysz z krainy koszmarów, mogący manipulować emocjami innych istot.
12
Ankharg - przybysz
_______________przybysz, którego przepełnia dobro i miłość, szerzący ich idee na planach.
Fobian - nieumarły
_______________nieumarły lubujący się w straszeniu innych i czyniący ze strachu broń.
Guandaron - magiczna bestia
_______________Magiczne bestie jako strażnicy głębin.
Kormal - magiczna bestia
_______________stworzenie przypominające ogromnego komara, wysysające krew z istot.
Władca cienia - humanoid-potwór
_______________potężne istoty walczące mocą cieni.
13
Dymnik - przybysz
_______________żywiołak złożony z trujących gazów.
Leptohydran - wynaturzenie
_______________Psioniczne wynaturzenie lamparta morskiego
Moloch - przybysz
_______________potężny demon celujący w walce wręcz.
Valkiria - przybysz
_______________nadludzko piękna kobieta chroniąca wyznawców Tempusa przed niehonorowym zgonem.
14
Deddyta - nieumarły
_______________potężny byt o zdolnościach nekromantycznych.
Lassaukaur - wynaturzenie
_______________raczej schematyczne wynaturzenie walczące wręcz.
15
Magiczny golem - konstrukt
_______________mechaniczny pogromca magów.
Połykacz - wynaturzenie)
_______________wynaturzenie pochłaniające istoty, by żywić się ich energią.
16
Gredam czarny - wynaturzenie
_______________jeden z najpotężniejszych gatunków gredamów, wynaturzeń, które wieki temu przybyły na plan materialny, by szerzyć zło.
Viashiil - wynaturzenie)
_______________owadopodobne wynaturzenia, mające chronić gredamy przed wróżbitami i kapłanami; dorosła forma Diashiila (patrz SW 5).
17
Demosloon - przybysz
_______________potężny demon walczący głównie w zwarciu.
18
Mroczny Niszczyciel - [/i]przybysz (cienia[/i]
_______________Przerażający stwór z Planu Cienia.
Pełzający łowca - roślina
_______________roślina o kolosalnym zasięgu macek.
19
20
Gredam szlachetny - wynaturzenie
_______________najpoteżniejsze z gredamów, wynaturzeń, które wieki temu przybyły na plan materialny, by szerzyć zło, mogące w niedalekiej przyszłości zapanować nad światem.
Potwory epickie
Senhferius - przybysz (SW 49)
_______________niechciany syn jednego z gredamich bogów, pragnący doprowadzić wszystkie istoty do szaleństwa lub kalectwa.
Szablony:
Istota spaczona - wynaturzenie
_______________szablon istoty wypaczonej przez siły zewnętrzne.
Ksenomorf - wynaturzenie
_______________drapieżne wynaturzenie dorastające w klatce piersiowej ofiar; potwór na motywach filmu „Obcy”.
Nosferatu - nieumarły
_______________niezwykle potężny szablon władcy wampirów.
Popielany - konstrukt
_______________chory konstrukt złożony z popiołu, zdolny rozsiewać zarazę dalej.
Upiór artefaktu nieumarły
_______________nieumarła istota strzegąca przedmiotu o randze minimum słabego artefaktu.
Velkerhorn - wynaturzenie
_______________wynaturzony humanoid stworzony przez jednego z potężniejszych gredamów i służący mu.
Xorgari - wynaturzenie
_______________bezwolny sługa tworzony przez niższe gredamy.
Poniżej zamieszczam linki do opisów, w których nie podano SW. Jeżeli ktoś zdoła ją ustalić, proszę mnie powiadomić a umieszczę link w odpowiednim miejscu na liście.
Nerubianie
Ramię bogów
Wodnica
Porywacz ciał