Zrodzony z fantastyki

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 17
 
Awatar użytkownika
Shakaras
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 103
Rejestracja: sob lip 07, 2007 8:32 am

wt lip 22, 2008 10:36 pm

No dzieki za odpowiedz. Mam jeszcze jedno pytanie, ale moze odpowiesz kiedy indziej.

Czy mozna cos wiecej o tych archetypach ktore odpadly?? Bo rozumiem, ze w swiecie one beda funkcjonowac, ale nie jako narzedzie graczy.
 
mc_niestrawny
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: wt lip 15, 2008 8:56 pm

śr lip 23, 2008 9:36 am

WOW przez duże W! Bajerka, czekam na Wasz system od pierwszego wejścia na WWW, czyli od 15 minut! Super, jak czytam opis świata, to strasznie kojarzy mi się z uniwersum stworzonym niegdyś przeze mnie i mych dawnych kumpli (światy Krawędzi). Byloby super zagrać w konwencji świata w pewnym stopniu podobnego do tego, jaki powstal w naszych mizernych opowiadaniach ;-)w
 
Awatar użytkownika
iron_master
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2815
Rejestracja: czw paź 20, 2005 7:56 pm

śr lip 23, 2008 9:40 am

Jak długo trwa przecietne tworzenie postaci dla
a) nooba?
b) kogoś, kto już w to grał?
c) znającego zasady na wylot?

Czy Klanarchia posiada jakąś storylinię, która w planach ma być rozwijana?

Czy Klanarchia ma być systemem, który "pojawi się i zniknie", czy planowane jest jakieś długotrwałe wsparcie (dodatki, ale niekoniecznie, np. materiały w sieci etc.). Nie oszukujmy się, jeśli system nie będzie wspierany, po dwóch latach mało kto będzie w niego grał pamiętał o nim, nowych graczy nie przybędzie (bo np. nakład się wyczerpie) etc.
 
Awatar użytkownika
Furiath
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3802
Rejestracja: ndz mar 23, 2003 12:10 am

śr lip 23, 2008 9:45 am

Shakaras pisze:
Czy mozna cos wiecej o tych archetypach ktore odpadly?? Bo rozumiem, ze w swiecie one beda funkcjonowac, ale nie jako narzedzie graczy.


Archetypy, które udostępniliśmy bohaterów w żaden sposób nie są powiązane z przekrojem społecznym klanów. Wybraliśmy te archetypy, które wydawały nam się ciekawe dla graczy w taki sposób, aby po przeczytaniu kilku słów opisu pragnęli zagrać podobna postacią. To, że w przeciętnej drużynie klanarchii będzie jakiś okultysta lub np. szabrownik, nie oznacza że w przygodnie napotkanym klanie (powiedzmy liczącym tysiąc osób) spotkają choć jednego przedstawiciela swojej profesji.

Dodatkowo, opracowując archetypy, staraliśmy się, aby były wyjątkowe w swojej klasie. Skoro opracowaliśmy siepacza - po wyposażeniu go w technosprzęt mógł być technoklanyckim szturmowcem, a przy odzianiu go w skóry dziki barbarzyńcą. Gdybyśmy stworzyli osobne profesje szturmowca i barbarzyńcy, powielałyby siepacza. Archetyp nie jest tak mocno zamknięty jak np. profesja w Warhammerze, lecz jest ogólnym nazwaniem tego, czym postać zajmuje sie w społeczności. Tworząc wiedźmiarza może być to gość w okularkach i schludnym ubraniu, jak również szaman odziany w poszarpane łachmany, żyjący w gliniance na uboczu klanu. Archetyp jako baza wyjściowa do tego, co chce konkretnie osiągnąć gracz.

Z archetypów, z którymi byliśmy zmuszeni sie pożegnać wyleciały ( ale nie wszystkie pamiętam):

- rolnik: bardzo wstępna faza projektu. Niemal nikt nie chciał grac rolnikiem, choć profil zrobiliśmy mu jako wojowniko-znawca natury. Bo jaka frajda z bycia rolnikiem, prawda? Dodatkowo zero wsparcia konwencji.

- znachor: osoba, która za pomocą obrzędów przyzywania duchów leczyła i wróżyła. W czasie sesji jej rola sprowadzała się do usługiwania pozostałym graczom niczym niewolnik (leczenie) a na samo wróżenie nie mieliśmy grywalnego pomysłu, więc ten atut nie był wykorzystywany podczas sesji. Archetyp słabo grywalny, wyleciał.

- tropiciel: rolnik, który polazł do lasu. Niektórzy lubili grac tropicielem, ale postać była mało klimatyczna. Zmieniliśmy tropiciela na przepatrywacza, który bardziej niż z szukaniem śladów niedźwiedzia, kojarzy się z cichym zwiadowcą i wzmocniliśmy mu umiejętności skradania się. Wizualizacją przepatrywacza byli dla nas dzicy myśliwi w Braterstwie Wilków.

- kirasjer: był żołnierzem Unii Omamu, ale de facto powielał tylko siepacza w innym ubraniu. Wylot.

- poskramiacz bestii: osoba, która chwytała i tresowała bestie na wierzchowce. Archetyp całkiem fajny i grywalny, lecz przepatrywacz przejął mechanicznie duzo umiejetności poskramiacza, zatem poskramiacz zaczął się równić nie tyle mechanika, co opisem. Inaczej mówiąc poskramiacza i tropiciela połączyliśmy w przepatrywacza.

- sędzia/justycjariusz: tworzony na wzór takiego Thorgalowego Hierulfa Myśliciela, archetyp przedstawiciela Omamu z władzą rozstrzygania sporów i obowiązkiem krzewienia Tradycji (częściowo kompetencje bajarza). Mało grywalny - odszedł do archetypów prestiżowych, które ostatecznie wyleciały z Klanarchii.

- wszystkie archetypy w podręczniku głównym Klanarchii mogą występować dla każdej z Wolnych Rodzin. Są jednak archetypy charakterystyczne tylko dla jednej Rodziny - np. asasyn hanzycki, szampierz soldacki, Chorazy soldacki, szturmowiec technoklanów, pielgrzym Rytualistów, zaklinacz demonów Rytualistów - takie archetypy ledwie funkcjonują w podręczniku głównym gdzieś w jednej wzmiance w tle, lecz jeśli będziemy wydawać dodatki dla Rodzin, zamieścimy je wtedy.

Archetypy nie funkcjonujące w świecie po zmianach betatestowych: mentor i legat i bestiarz. Ten ostatni to taki berserker, archetyp bardzo grywalny, wojownik, który rytualnie zabijając bestie przejmował jej zdolności specjalne i niektóre umiejętności. Mieliśmy nawet kampanie bestiarską, w którym pojawił sie bestiarz przekabacony przez Ciemność, zabijający ludzi, by przejąc ich moce na tej samej zasadzie, co stworów. Odpadł, gdyż powielał nam trochę żercę i poskramiacza, zaś po zmianach w kulcie przodków ciężko było go dopasować do realiów świata.
 
mc_niestrawny
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: wt lip 15, 2008 8:56 pm

śr lip 23, 2008 9:58 am

A czy slowo 'archetyp' jest wlaściwe? Archetyp to jakiś sposób postępowania przecież, widoczny lub nie...czemu nie mówicie na "rolnika", że to profesja? ;-)
 
Awatar użytkownika
Furiath
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3802
Rejestracja: ndz mar 23, 2003 12:10 am

śr lip 23, 2008 10:28 am

iron_master pisze:
Jak długo trwa przecietne tworzenie postaci dla
a) nooba?

Długo, szczególnie przy wyborze archetypu technomanty, który musi jeszcze stworzyć przed gra artefakt. Jeśli noob będzie dużo wybierał (np. za dodatkowe punkty podczas tworzenia postaci zechce kupić dodatkowe manewry bojowe, więc przejrzy spis wszystkich manewrów itd.) to może tworzyć postać nawet półtora godziny. Gdy tworzy postać, bez specjalnego kombinowania - 20 minut.
iron_master pisze:
b) kogoś, kto już w to grał?

Ok. 30 minut, dłużej niż małokombinujący noob, gdyż z reguły jest już uświadomiony, że gra pozwala na powergaming, kombosy, dlatego osoba, która już grała pieści swego bohatera.

iron_master pisze:
c) znającego zasady na wylot?

15 minut.

W artykule gramy specjalistami na dole znajduje się prezentacja, tam w skrócie przedstawiliśmy etap kreacji drużyny. Klanarchia na pewno nie jest szybkim systemem - przywiązuje dużą wagę do kreacji postaci a podczas gry do narracji, zatem niespecjalnie nadaje się na szybkie granie np. konwentowe. To wada, którą swego czasu analizowaliśmy.

Uznaliśmy, że gracze bardzo lubią proces tworzenia postaci, szczególnie jeśli dzięki temu ich postać będzie zgodna z wczesniejszą wizją. Gracz ma wybór w kilku etapach kreacji bohatera, a każdy wybór oznacza przestój w procesie tworzenia postaci. Wybór jest szybszy, gdy gracz przeszedł przez Wprowadzenie, wie wtedy jak charakter kampanii wymusza pewien rozwój (np. skoro wiemy, ze kampania będzie morska, gdy mogę wybrać umiejętność przeprawy (w niej jest pływanie) to wybiorę to bez wahania.
I jeszcze - zależało nam bardziej, by proces tworzenia był dłuższy, za to sama gra aby dla nooba była bardzo intuicyjna - stąd duże przywiązanie do prostoty i intuicyjności mechaniki, a także niemal całkowity brak modyfikatorów sytuacyjnych.
iron_master pisze:
Czy Klanarchia posiada jakąś storylinię, która w planach ma być rozwijana?

Nie, świat bardziej przypomina pudełko klocków LEGO , niż podręcznik do WOSu. Gracze dostają ogólny rys układu sił, sami bawią sie w ich wykorzystanie.
iron_master pisze:
Czy Klanarchia ma być systemem, który "pojawi się i zniknie", czy planowane jest jakieś długotrwałe wsparcie (dodatki, ale niekoniecznie, np. materiały w sieci etc.).

Wydawca chętnie zobaczy dodatki, tym bardziej, że to właśnie one napędzają faktyczną koniunkturę. Prawdę powiedziawszy, jako, że jestem leniem z natury, chętnie oddałbym dodatki w ręce społeczności fanów, sam pozostając jedynie jako koordynator merytoryczny. A pomysłów na dodatki mniejsze i większe mam bez liku. I wszystkie rajcujące i grywalne :)

Dodatkowo na pewno stronie www zamieścimy layout manewrów bojowych i socjotechnik, aby gracze sami mogli opracowywać swoje superciosy. Modułowość Klanarchii daje duże pole do popisu aktywnym graczom, mogą rozwijać system w zakresie Zagrywek, broni, rytuałów, wyzwań, manewrów, socjotechnik, mistycznych mantr, modułów technomantycznych, planów technicznych urządzeń. A za to, że gracz przygotuje jakieś smaczki odnośnie sesji (np. na blogu zamieści pamiętnik z ostatniej opowieści, narysuje swoją postać, przyjdzie na sesje przebrany, itd.) dostaje dodatkowo 1 Doświadczenia dla swojej postaci. Liczę, że będzie to miało choćby znikomy wpływ na aktywność klanarchiowców w Internecie.

mc_niestrawny pisze:
czemu nie mówicie na "rolnika", że to profesja?

RPGi zdeprecjonowały nieco pojęcie archetypu i profesji - w Klanarchii świadomie posługiwaliśmy się archetypami, przypisując do nich pewien sposób zachowania (model odgrywania) i poglądów na świat (Przekonania - nie mają wiele wspólnego z Belifsami z BE, gdyż nie są związane z mechaniką, tylko ze skrótowym ujęciem jakie poglądy ma dany archetyp na życie).

Archetypy bazują na wzorcach tak mitycznych, jak zakorzenionych w popkulturze np. wojownika (siepacz), mistycznego wojownika (żerca), dzikiego okultysty (wiedźmiarz), technomanty, wykształconego okultysty (śniący), zwiadowcy (przepatrywacz), okrutnego stróża prawa (inkwizytor) , itd...
 
Awatar użytkownika
senmara
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1377
Rejestracja: ndz kwie 06, 2003 2:42 pm

śr lip 23, 2008 12:08 pm

- znachor: osoba, która za pomocą obrzędów przyzywania duchów leczyła i wróżyła. W czasie sesji jej rola sprowadzała się do usługiwania pozostałym graczom niczym niewolnik (leczenie) a na samo wróżenie nie mieliśmy grywalnego pomysłu, więc ten atut nie był wykorzystywany podczas sesji. Archetyp słabo grywalny, wyleciał.


Odnośnie postaci toczyły się zażarte dyskusje, bo np. gracze, którzy zazwyczaj grali wojownikami, chcieli mieć wszystkie "odmiany" różniące się od poprzedniego wojownika np. orężem, lub zbroją :) (no bo pikinier to cos innego niz halabardnik).

Z profesją zielarza wiązał się ciekawy motyw. Ja nim grałam i oprócz znoszenia fochów drużyny, gdy nie chciałam stać z boku i ich leczyć tylko uczestniczyć w akcji, kombinowałam, by wydusić z umiejętności coś nowego. W czasie testowania postaci gracz czasem nawet nagina opis, czy sytuację, by osiagnać coś ciekawego. W tym przypadku granie znachorem doprowadziło do powstania archetypu egzorcysty - wiązało się to z tym, ze choroby są wywoływane przez rozmaite mroczne siły :)
Pomysł okazał sie tak rajcujący, ze zrobiliśmy całą kampanię egzorcystów i grało się wyśmienicie.
 
Awatar użytkownika
Shakaras
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 103
Rejestracja: sob lip 07, 2007 8:32 am

śr lip 23, 2008 1:19 pm

No klimacik jak z Chinskich Duchow ;) gdzie demony podawaly sie za wielkiego przodka - Budde. Podoba mi sie.
 
mc_niestrawny
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: wt lip 15, 2008 8:56 pm

śr lip 23, 2008 1:35 pm

Motyw "archetypu" ;-) egzorcysty jest dla mnie arcyciakwy, ale chyba lepiej, żeby to byla jakaś klasa prestiżowa, zreszta sami na pewno naj wiecie ;-)

Nie doczytalem, kiedy premiera dziela? Jeszcze w 2008?
 
Awatar użytkownika
Furiath
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3802
Rejestracja: ndz mar 23, 2003 12:10 am

śr lip 23, 2008 1:40 pm

mc_niestrawny pisze:
Jeszcze w 2008?

Zgodnie z zapowiedziami sprzed 2 lat, które sie nie zdezaktualizowały, już w 2008.
 
mc_niestrawny
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: wt lip 15, 2008 8:56 pm

śr lip 23, 2008 1:43 pm

moja niewiedza wynika z tego, że mialem dluga przerwę, jeżeli idzie o rpg/fantastykę ;-)
zatem czekam, myślę, że Klanarchia będzie dobrym zakupem na wielki come back do rpgów ;)
 
Awatar użytkownika
Shakaras
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 103
Rejestracja: sob lip 07, 2007 8:32 am

śr lip 23, 2008 1:43 pm

Furiath pisze:
mc_niestrawny pisze:
Jeszcze w 2008?

Zgodnie z zapowiedziami sprzed 2 lat, które sie nie zdezaktualizowały, już w 2008.


Tak na koniec wrzesnia to by bylo idealnie :papieros: hehehe
 
Awatar użytkownika
Shakaras
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 103
Rejestracja: sob lip 07, 2007 8:32 am

czw lip 24, 2008 9:17 pm

Czy planujecie jakies specjalne wydanie Klanarchii?? Z jakimis gadzetami?
 
Awatar użytkownika
markós
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 309
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 3:13 pm

czw lip 24, 2008 10:02 pm

Może przed sprzedasz jak z nWODem? ;)
 
Awatar użytkownika
Furiath
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3802
Rejestracja: ndz mar 23, 2003 12:10 am

pt lip 25, 2008 8:45 am

Specjalna edycja w chwili premiery zwykłej - nie. Tym bardziej, że zwykła edycja będzie bardzo ładna. Gadżety - nie do edycji premierowej, gdyż zwiększyłyby jej koszt. A systemy full kolor w twardej prawie, nie należą jak wiecie do tanich. Gadżety poza podręcznikiem - tak. Przedsprzedaż - to już zależy od Wydawcy.
 
Awatar użytkownika
Shakaras
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 103
Rejestracja: sob lip 07, 2007 8:32 am

pt lip 25, 2008 10:03 am

Furiath pisze:
Specjalna edycja w chwili premiery zwykłej - nie. Tym bardziej, że zwykła edycja będzie bardzo ładna. Gadżety - nie do edycji premierowej, gdyż zwiększyłyby jej koszt. A systemy full kolor w twardej prawie, nie należą jak wiecie do tanich. Gadżety poza podręcznikiem - tak. Przedsprzedaż - to już zależy od Wydawcy.


Tylko zszyjcie go dobrze, zeby kartki nie lataly :wink: Nie ma nic gorszego niz ladny podrecznik, a rozlatujacy sie.
 
Awatar użytkownika
Furiath
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3802
Rejestracja: ndz mar 23, 2003 12:10 am

pt lip 25, 2008 12:16 pm

Jestem autorem systemu, a nie Wydawcą. :)
 
Awatar użytkownika
Furiath
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3802
Rejestracja: ndz mar 23, 2003 12:10 am

pt sie 22, 2008 3:47 pm

Walka, krwawe widowisko.
Dziś zamieściłem artykuł, prezentując Wam założenia dotyczące walki w Klanarchii.
 
mc_niestrawny
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: wt lip 15, 2008 8:56 pm

pt sie 22, 2008 4:07 pm

Ciekawy art ;-)
Tylko ci "ziomkowie" z pierwszego akapitu wcale nie pasują do konwencji, moim zdaniem.
No, i brakuje kilku przecinków, poza tym super :wink:
 
Dziki Osioł
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 38
Rejestracja: ndz cze 15, 2008 1:33 pm

sob sie 23, 2008 11:05 pm

Czy są gdzieś w sieci raporty z Klanarchiowych sesji? Jeśli tak, to podajcie linki.
 
Awatar użytkownika
Darq_Messiah
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 28
Rejestracja: czw sty 31, 2008 3:50 pm

ndz sie 24, 2008 12:19 am

Jak usłyszałem o tym systemie pomyślałem sobie, moze byc fajny, jak poczytałem troche o świecie, pomyślałem sobie jest b.fajny,jak dowiedziałem sie ze Polskie, pomyślałem soebie super, a jak przeczytałem walke to kopara do ziemi mi opadła :P
chyba niema takiego papierowegor rpg który by miał taką walke, no poprostu cód, miód i fistaszki.
a tak zeby nie offtopować...

Mniejwięcej ile będzie kosztował podręcznik?
I jak tam jest z leczeniem(ran itp)? Czy tez takie "oporne" jak w warhammerze czy moze w ogóle inaczej zrobione?
 
Awatar użytkownika
Furiath
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3802
Rejestracja: ndz mar 23, 2003 12:10 am

ndz sie 24, 2008 9:25 am

Czy są gdzieś w sieci raporty z Klanarchiowych sesji? Jeśli tak, to podajcie linki.


Betatesterzy zobowiązali sie do dyskrecji, zatem raporty z sesji znalazły się na forum betatesterów i na moich mailach.

Senmara na swoim blogu umieszczała coś na wzór fabularyzowanych raportów i luźnych przemyśleń z sesji - gdyż za takie rzeczy w Klanarchii dajemy PDki (to się nazywa PDek "za smaczki" tj. przebranie się na sesję, prowadzenie pamiętnika bohatera, fajne narysowanie swojej postaci, zrobienie rekwizytu itd.)

Oto wpisy senmary:

Cykl Hanzycki (romansowo-intrygancko-okultystyczny]:
1. wpis sesyjny
2. Gulietta i Kaito Chwytak
3. Pogrzeb, którego nikt się nie spodziewał (to była fajna sesja z dobrym motywem)
4. Hanzyckie gry i zabawy
5. Cd. romansu w świecie Wolnych Klanów
6. Zakonczenie cyklu Hanzyckiego]

Jednostrzałówka z kultem przodków w temacie

Dwie sesje Rytualistów - cykl przerwany śmiercią drużyny w Scenie objawienia Ciemności. Pierwsza sesja była nudziarska, ale druga rewelacyjna, jaką będziemy pamiętać przez lata. Senmara podała cykl w sosie fabularnym, ale gdzieś mam dokładny raport z drugiej sesji - postaram się go wykopać, poprawić błędy i opublikować na stronie, bo raportów z kampani obecnie prowadzonej nie chce mi się pisać wstecz.
1. Zdrada
2. Legendy Rytualistów

Ogólnie blog senmary porusza często jakieś fragmenty naszych sesji.

Darq_Messiah pisze:
Mniejwięcej ile będzie kosztował podręcznik?

Spodziewam się, że ok. 100 zł.

Darq_Messiah pisze:
I jak tam jest z leczeniem(ran itp)? Czy tez takie "oporne" jak w warhammerze czy moze w ogóle inaczej zrobione?

Maksymalnie można mieć 7 zdrowia.
- Jeden Zdrowia można zregenerować natychmiast po otrzymaniu rany jako pierwsza pomoc.
- 2 godzinny ceremoniał ku czci przodków może wyleczyć kilka Zdrowia.
- 7 godzin odpoczynku 1 Zdrowia;
- natychmiastowa regeneracja całości Zdrowia w zamian za zwiększenie Puli Ciemności o 2 kości.
Ostatnio zmieniony ndz sie 24, 2008 9:04 pm przez Furiath, łącznie zmieniany 2 razy.
 
Dziki Osioł
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 38
Rejestracja: ndz cze 15, 2008 1:33 pm

ndz sie 24, 2008 2:43 pm

Dzięki wielkie, Furiath, trzymam kciuki za sukces tego genialnego systemu, ma cholernie wielki potencjał. Mam pytanie: Czy grając w Klanarchię będziemy rzucać wiadrami kości jak w WoDzie, czy ich ilość będzie mniejsza?
 
Awatar użytkownika
Furiath
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3802
Rejestracja: ndz mar 23, 2003 12:10 am

ndz sie 24, 2008 5:35 pm

Dziki Osioł pisze:
Czy grając w Klanarchię będziemy rzucać wiadrami kości jak w WoDzie, czy ich ilość będzie mniejsza?

Ekhem, rzucamy dużą ilością kości. Przeciętnie ok. 5 - 6 kości, jeśli jesteśmy w czymś specjalistą to ok. 8. Najsilniejsze kombo-extremum jakie zaserwował mi powergamistyczny gracz w walce to 19 k10, ale to przy kombinowaniu jak koń pod górę.

Ogólnie dzięki za pozytywne wsparcie! :)
 
Awatar użytkownika
Kyousei
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 131
Rejestracja: pt lis 02, 2007 11:33 am

ndz sie 24, 2008 8:28 pm

I będą potrzebne tylko k10 ?
 
Awatar użytkownika
Furiath
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3802
Rejestracja: ndz mar 23, 2003 12:10 am

ndz sie 24, 2008 9:02 pm

Tylko k10.
 
Dziki Osioł
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 38
Rejestracja: ndz cze 15, 2008 1:33 pm

pn sie 25, 2008 8:22 pm

Więc apeluję: Ludzie! Kupować "kadziesiątki" bo Klanarchia nadchodzi! (Koniec apelu)
Teraz pytanie: Czy system magii będzie polegał na wykorzystywaniu gotowych zaklęć, czy będzie raczej luźny na kształt Mage' owego?
 
Awatar użytkownika
Furiath
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3802
Rejestracja: ndz mar 23, 2003 12:10 am

wt sie 26, 2008 12:10 am

Dziki Osioł pisze:
Czy system magii będzie polegał na wykorzystywaniu gotowych zaklęć, czy będzie raczej luźny na kształt Mage' owego?

Mamy trzy osobne systemy zaklęć dla kazdego z okultystów. Wiedźmiarze mają otwarty, śniący listę, a technomanci tworzą artefakt z modułów (listy) - początkujący technomanta ma artefakt z 3 dowolnymi modułami.
 
Awatar użytkownika
kaduceusz
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2843
Rejestracja: śr lut 11, 2004 12:15 am

wt sie 26, 2008 10:10 am

Ośle, możesz też chcieć zapoznać się z następującym artem Furiatha:
http://rpg.polter.pl/Koncepcje-czarowan ... nych-c8254
 
Awatar użytkownika
WH
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 358
Rejestracja: śr sie 13, 2008 7:51 pm

czw sie 28, 2008 3:16 pm

Im dalej czytam, tym bardziej mi się to podoba ; ) Mam tylko trzy pytania:

a) Jakiś dokładny termin? Bo "2008" to ogólnik, więc może... Powiedzcie chociaż, w okolicach jakiego miesiąca ; )

b) Gdybyś miał ocenić, Furiacie, ile procent pracy jest już za wami?

c) "Narracyjna Zabawa Fabularna"? Tak tylko przełożyliście RPG na polski, czy coś się za tym kryje?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 17

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość